4.3 / 5
(128 omdömen)
5
(100)4
(8)3
(1)2
(1)1
(18)
Sorterat efter datum
2020-08-06
Redigerades 2020-08-09
Jag beställde en telefon men gav upp köp och skickade tillbaka den oöppnade lådan efter 14 dagar. Efter några dagar fick jag ett e-postmeddelande om att de inte accepterar retur, eftersom " Vi ser att du har brutit plomberingen." Jag öppnade paketet inte Det är en lögn. De svarar inte på min e-post. Jag betalade för telefonen när jag beställde.Vem kan hjälpa mig att få pengarna tillbaka???
2020-08-05
Snabb leverans
2020-08-03
Smidigt
2020-08-01
Beställde AirPods Pro den 21 juli och fick orderbekräftelse på mail. Ingen beställning dök upp och jag mailade, utan respons. Gick in på hemsidan och kontaktade Telius via formuläret med 24 tim "svarstid", ingen respons. Det är nu augusti och fortfarande ingen kontakt eller någon produkt. Väldigt dåligt, skulle inte rekommendera någon att handla från det här företaget.
2020-07-29
Beställde mobiltelefon via CDON som bekräftade ordern men denna annullerades av Telius som verkar vara ett synnerligen oseriöst företag. Kan inte heller rekommendera köp av mobiltelefon via CDON som inte tar något ansvar utan fortsätter annonsera att de har tillgång till mobiltelefoner men dessa levereras inte.
2020-07-29
Makulerade order med hänvisning till att det var fel pris. De respekterar alltså inte ingångna avtal och på frågan om de följer Allmänna reklamationsnämnden utslag vid en eventuell tvist så väljer de att inte svara, trots att samma fråga ställts två gånger. Man kan notera att det är Sisu Net AB som står bakom Telius.
2020-07-29
Supersnabb leverans
2020-07-27
Gjorde en beställning och en stund senare mottog jag bekräftelse på denna, vilket betyder att säljare och köpare ingått ett avtal. Tydligen så är avtal mellan konsument och Telius inte värda särskilt mycket då Telius annullerade min beställning och skyllde på att en anställd på företaget gjort ett misstag med det annonserade priset, samma pris som man bekräftat som priset för varan i köpeavtalet. Ingångna avtal brukar man vara tvungen att fullgöra men det struntar Telius i. Jag fick inte ens ett förslag på ett annat pris eller någon kompensation för det brutna avtalet utan endast en slarvig förklaring om hur en kollega hade gjort ett misstag. Hade jag som konsument struntat i att fullgöra min del av ett köpeavtal, typ låtit bli att betala, då hade de antagligen jagat mig till världens ände och puttat mig över kanten. Telius är, enligt min uppfattning, väldigt oseriösa och jag drar således slutsatsen att man bör handla av ett annat företag.
2020-07-22
Redigerades 2020-07-27
Avråder verkligen från att handla från Telius, även om det går via marknadsplatsen CDON. Orderbekräftelse från CDON respekteras inte som bindande avtal när Telius i efterhand vill justera priserna, istället makuleras ordern.
Telius svarar:2020-07-22
Vi vinner inget på att betala för inkommande trafik med lockpriser för att sedna annullera ordern. Tyvärr var det enbart ett mänskligt fel bakom, som vi åtgärdade så fort vi insåg. Tack för ert uppvisade förståelse.
2020-07-24
Bra pris. Snabb leverans och bra service. Tack!
2020-07-24
Fri frakt och snabb leverans.
2020-07-23
Beställningen som var bekräftad blev annullerad. Som tack fick jag en kreditupplysning! Bedrövligt!
2020-07-23
Som många andra skriver här så sänkte de priset på Airpods Pro med ca 600 kr vilket ungefär blir 25% rabatt. Jag ser detta och eftersom jag väntat på ett erbjudande som detta eller liknande i ett bra tag slår jag till ca 2 timmar efter priset hade sänkts. Jag får en orderbekräftelse kort därpå och tänker att allt är ok. Några timmar senare ser jag att priset har höjts igen. Kvällen därpå får jag ett mejl om att min beställning blivit annullerad utan vidare anledning. Jag skickade då ett mejl och frågade vad det var som hade gått fel då de skyllde på "fel pris i systemet" och att "beställningen inte kommer slutföras". Känns väldigt oseriöst att göra på det här viset utan ersättning till kunden lite som att försöka sälja en produkt för ett pris för att sedan höja det priset efter att produkten sålde mycket och snabbt. Kommer anmälas till ARN!
Telius svarar:2020-07-23
Vi rättade till misstaget ett par timmar efter. Er beställning blev aldrig ens slutförd. Vi har inte tillgång till er mejladress genom CDON och har därför inte kunnat meddela samma kväll. Prissänkningen var på 32% räknat på vad de billigaste återförsäljarna säljer för i dagsläget. Ännu mer om du tar rek. marknadspriset på 2589:-. Om en rabatt på 32-35% rabatt är runt hörnet, så kan ni väl lika gärna vänta på en mer "seriös" återförsäljare än att spendera tid på att trycka ned oss för ett misstag?
2020-07-23
Min beställning skickades 2020-07-08. Idag 2020-07-23 har jag ännu inte fått försändelsen!
Sida 1