3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-18
Redigerades 2019-04-19
Enkelt och smidigt, bra pris.
2019-03-05
Redigerades 2019-03-10
h
Långsam leverans. Ångrade mig och bad dom avbeställa ordern, vilket dom tydligen gjorde men den skickades ändå till mig? Ringde kundtjänst som sa att jag bara inte skulle ta imot kameran. Returnerades till japanfoto. Ringde till kundtjänst 3-4 gånger angående återbetalning men de kunde inte svara, skulle återkomma men gjorde inte det kunde inte se om kameran tagits imot trots att kollinummret visade det osv. Efter ca 4 veckor fick jag tillbaka pengarna efter påtryckningar. Håller mig till deras konkurrenter i framtiden.
Japan Photo svarar:2019-03-08
Både vi och transportbolaget har brustit i våra rutiner i detta fall. Vi är verkligen ledsna för detta. Kontakta mig på mg@cewe.se så ska vi se om vi kan kompensera dig för det inträffade. /Magnus, Sverigechef
2019-02-05
Redigerades 2019-02-15
m
Jag kontaktade chatten för att få veta måtten på ett objektivfodral. De bad mig vänta. Efter 10 min undrade jag om de hade ett besked, men jag hörde inget mer och lämnade chatten.
2019-01-02
M
Beställde ett sigma 150-600mm.. Fick orderbekräftelse. Men ingen leveransbekräftelse. Chattade med en trevlig tös i supporten och varan finns ej i lager och beräknas ta flera veckor från leverantören. Fortfarande visar hemsidan att objektiv finns i lager..... Uruselt att inte höra av sig och meddela detta. Är otroligt besviken. Ringde och avbeställde det och köpte på en annan sida. Ringde och bad dom annulera ordern vilket inte var några problem. Skulle få bekräftelse på mail. Fortfarande inte fått något.... Obs. Support och allt är i Norge och det är norrmän som svarar i telefon.
Japan Photo svarar:2019-01-14
Hej, Jag vill börja med att be om ursäkt för att vi har brustit i informationen kring denna beställning. Det händer sällan, men ibland kan tyvärr lagerstatusen vara fel i vårt system. I detta fall hann vi tyvärr inte upptäcka detta före nyårshelgen, vilket gjorde att vi inte kunde meddela dig detta innan du hörde av dig till oss precis efter helgen. Jag hoppas du har fått bekräftelse på att ordern är annullerad nu, om inte, kika gärna i din spam-folder. Jag kan även bekräfta att den annulerades under första veckan i år. Tack för ditt meddelande
2018-12-08
Pris och val av leverans
2018-12-03
d
Rätt pinsamt de går in och sänker priset på varor med ett par kronor bara för att komma överst i listan. Nu är detta inte något som Japan Photo enbart sysslar med, utan andra företag också. Men jag skulle då inte vilja göra beställningar från en butik som håller på så här. Sänk priset ordentligt, gör riktiga erbjudande. Håll inte på med tweaka era priser med 1-2 kronor för hamna övester.
Japan Photo svarar:2018-12-04
Hej och tack för din kommentar. Verkligheten idag innebär tyvärr väldigt låga marginaler på många elektronikprodukter vilket gör det svårt att prissänka mycket. Vi och flera andra företag vill ändå kunna konkurrera med priset, vilket gör att det blir dessa små prisjusteringar, som kan verka lite konstiga.
2018-11-29
Black friday erbjudande på Canon EOS M100 + 15-45/3,5-6,3 IS STM sänkt pris med 1300 kr (med sänkt pris var det 2990 kr) jämfört med billigaste konkurrent på ungefär 4300 kr. Problemet är att dom inte hade vit eller svart M100 i lager. Fejk erbjudande? Riktigt dåligt att inte ha ett lager om man sänker priset! Jag köpte en annan kamera hos ett annat företag. Kommer nog aldrig handla här efter detta.
Japan Photo svarar:2018-12-04
Hej, och tack för din feedback! Givetvis skulle vi aldrig fuska med vilka varor vi faktiskt har i lager, och det är alltid synd när fyndprodukterna inte räcker till alla som vill köpa. Under Black Friday hade vi erbjudanden på både produkter vi hade många i lager, och även produkter som vi hade ett begränsat lager av. Både de vita och svarta versionerna såldes slut väldigt fort när kanpanjen startade vid midnatt.
2018-11-06
B
Smart upplägg att meddela kunden om att varan skickas från Norge först när den kommit på rull och jag sitter fast i köpet om jag inte vill bekosta retur på egen hand. Hade jag vetat om detta innan leveransbeskedet hade jag avbrutit köpet ögona böj och handlat av en konkurrent istället.
Japan Photo svarar:2018-11-07
Hej och tack för din kommentar. Tiden för transport från Norge är inräknad i vår leveranstid, och eventuell retur sker till en adress i Sverige.
2018-11-05
Okej priser och sjukt dyr frakt. Leveransen är undermålig. De svarar snabbt att varan är skickad men sen tar det 5arbetsdagar innan de är framme. Totalt värdelöst då man tror att de är snabba med leverans bekräftelse. Men sen ligger varan 3-4 arbetsdagar innan de får iväg de till fraktbolaget.
Japan Photo svarar:2018-11-06
Hej och tack för din feedback! Vi tar 99 kr för frakt till paketutlämningsställe, och ordrar som hämtas i butik eller överstiger 1000 kr är fraktfria. Har du betalat mer än det så får du gärna kontakta vår kundservice för att kolla på detta. https://support.japanphoto.se/ Leveranstiden är 3-4 arbetsdagar när varorna finns på vårt lager, och ibland kan det ta någon dag extra. Vi är en fotokedja som finns i både Sverige och Norge, och de flesta varor levereras från vårt lager i Norge, därav någon dag extra tid för tullhantering. vänliga hälsningar /Tomas, CEWE / Japan Photo Sverige
2018-10-23
Service 100% bäst!
2018-09-15
R
Beställde ett objektiv från JapanPhoto. Priset var väldigt konkurrenskraftigt, och i informationen framkom leveranstiden tydligt (som är lite längre än vad jag är van vid, eftersom produkterna verkar skickas från ett lager i Norge - osäker på om detta gäller alla deras produkter). Leveranstiden stämde bra, en kort kontakt med kundservice var trevlig med snabba svar och min avhämtning av leveransen i butik (Sveavägen) var ett nöje med charmig personal som jobbade där. Objektivet var även väldigt välpaketerat med gott om skyddande bubbelplast, vilket uppskattas. Sammantaget har jag inget att klaga på, utan endast positiva upplevelser från min interaktion med företaget.
2018-08-02
J
Beställde ett objektiv men fick tyvärr reklamera det eftersom det var fel på objektivet (Inte Japan Photos fel). Det är först när något är fel som man vet hur bra ett företag är. Skulle gärna sätta full pott men saknar några saker. Jag fick beställningsbekräftelse men ingen leveransbekräftelse så jag visste inte att objektivet var skickat och när det skickades samt ingen möjlighet att följa frakten. Eftersom det var fel på objektivet så reklamerade jag köpet. Fick en retursedel direkt efter ett samtal med Japan Photo och pengarna var tillbaka på mitt konto 3 arbetsdagar efter jag hade skickat tillbaka objektivet. Dock skulle jag gärna vilja fått något meddelande om att returen var mottagen samt att pengarna återbetalas. Som sagt, mer information om leverans mm hade gjort att jag skulle suttit full pott. Annars väldigt nöjd med Japan Photo.
2018-07-27
Beställt ett ND-filter med upphämtning i butik. Får ett mejl där det står att den är skickad och kommer om några dagar. Det har det gått en hel vecka nu och jag har fortfarande inte fått den.... Hade tom gått snabbare att beställa från eBay...
2018-06-18
Bra pris, snabb kundtjänst, produkten i lager för snabb leverans.
2018-06-05
Blixten kändes väldigt kompetent men stor. Fundera på om du vill ha något så skrymmande i din fotoväska. Viktigt att se till att du får rätt blixtsko till Sony A77-kameror, eftersom blixten finns i två utföranden. Dels finns en variant för den gamla typen av sko, dels finns en för den nya typen. Japan Photo har bara tagit in den nya varianten.
Japan Photo svarar:2018-06-12
Hej, vi har tyvärr ingen avbeställningsfunktion på vår hemsida och jag beklagar att du inte fick snabbare hjälp via vår kundservice. Vi följer givetvis konsumentköplagen om ånger- och returrätt och jag hoppas du nu har fått hjälp att returnera din vara.
Sida 1