Rösta på Japan Photo i kategorin Ljud, bild och foto

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2017". Är Japan Photo en av dina favoriter?

Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets nätbutik

Nordens största fotokedja
Enastående service
Fri frakt vid köp över 1000kr

http://www.japanphoto.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Japan Photo har fått betyget (7.27)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta och lätt att beställa och förhoppningsvis snabb leverans
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra pris, gratis frakt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Superbra pris för kameraväska till Canon G11.
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Smidigt att beställa, oftast de varor som jag vill ha till rätt pris och i lager.
  • Usel
    They used to be good some years back. But now really bad service at the Göteborg shop.

    I went to Gothenburg shop on Saturday (19/8). The staff is lazy, clueless and looking highly demotivated. 2 ladies in the cashier were chit chatting without processing queue numbers. Then started helping someone without a number. I can imagine how the after sales service will be if the sales people are like this. They just lost a customer and an expensive sale on 19/8 2017.
    3 mån sedan
  • Thank you for taking the time writing about your experience when visiting our store.

    We take your input seriously and will be talking about this during a store meeting and also inform all our personnel about this.

    We will do our best to improve our customer service.

  • Bra
    Ofta bra priser på webben och i fysisk butik . Säljarna kunde vara lite mer insatta i hur kamerorna fungerar, men det är ju ett vanligt problem.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde två bildprodukter, en Ölsejdel samt en mugg med bildmotiv på. Produktionstiden låg på några dagar, leveransen gick snabbt. Paketet som levererades var inte emballerat utan muggarna i sina små kartonger har kastats runt. Bilden på Ölsejdelen hade runnit ut och känns inte direkt kvalitetskontrollerad. Muggen med bildmotivet på blev OK. Har kontaktat kundservice så får vi se hur deras svar låter och om det påverkar mitt omdöme här på Prisjakt. 5/10 stjärnor.

    Uppdatering: JP skickade ösejdelen på nytt, denna gången felfri. 9/10 stjärnor. Bra.
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Bra
    Beställning Leverans Retur
    Gick smidigt att beställa, fraktfritt med uthämtning i fysisk butik. Skulle dock uppskattat fler betalningsvarianter, kort var det enda som fanns.

  • Hej, vi har en fakturalösning på gång som betalningssätt, förhoppningsvis kommer den igång senare i år.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    LÄTT ATT HITTA RUNT, SNABBT ORDNAT MED BETALNING, BRA ÅTERKOPPLING
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Motstridiga uppgifter om att det fanns i lager eller ej. Med en annan ingång via butiken i Skövde visade sig att produkten fanns. Pris och lätt att handla ger många och avgörande plus dock
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Billiga. Lätt att beställa på nätet
  • Perfekt
    Har bara handlat från Japan Photo en gång men den gången gick iaf allt bra. Beställde ett antal varor till bra pris som levererades mycket snabbt. En vara passade tyvärr inte till min kamera så jag fick returnera den. Även returprocessen gick perfekt med snabb trevlig personlig mailkonversation (även sent på kvällen) och justering av min faktura. Rekommenderas!
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Oftast bäst priser på det mesta
  • Knappt godkänd
    Jag köpte en Samsung NX500 i deras butik som hade varit butiksdemo. Väl hemma så märkte jag att bländarratten fipplade värden fram och tillbaka. Efter kontakt med dem så var det inget problem att få den servad och det tog mindre än en vecka.
    Så här efteråt så förstår jag att de sålde den med känt problem för att det skulle finnas en kund med garanti så de kunde serva den lättare då. I princip så är det väl inget problem men jag hade gärna velat veta detta i butiken för på det här viset känner man sig både lurad och utnyttjad.
    Så, var försiktig när ni köper någon butiksdemo. Kolla allt genast och fråga om det finns någon känd defekt. Viktigt är det om ni skall ut på ett bokat äventyr och behöver pryarna i tid.

    Behöver jag gå dit igen? Nu finns det ju andra handlare så jag kan lika gärna välja dem.
    6 mån sedan
  • Hej, vi kan inte se någon försäljning i våra butiker av en Samsung NX500 och vi har inte haft denna modell i vårt ordinarie sortiment. Har du möjlighet att eposta mig vilken butik du köpte den i och gärna ditt ordernummer eller kvittonummer om du har det kvar så kan vi undersöka detta vidare.

    Vi ska självklart inte sälja kameror som vi vet har något fel, vi skickar dem då istället tillbaka till leverantören för reparation eller utbyte före försäljning.

    Maila mig gärna på fotografering@japanphoto.se

  • Usel
    Innan ni läser den här recensionen, ser ni svaret i blått nedan från JP? Jag skrev till dem som de ville. Tror ni att jag en månad senare fått svar på det mejlet? Nej. Ni är för jäkla roliga, Japan Photo.

    Beställde på webben. Väntar 11 dagar innan jag hör av mig till supporten och frågar när man kan vänta sig leverans.

    Inget svar, så jag går förbi Malmöbutiken och frågar personligen. Nej de vet inget, är bara utlämningsställe, hejdå lycka till.

    Väntar ett par dagar till, pratar med Morten på supportchatten. Han lovar återkoppling, ingen sådan har hittills kommit.

    Svar på ursprungsfrågan kommer beställning+14 dagar. Både försening och att paketet kommit bort sägs vara orsaken men de kollar.

    Skickar 2 uppföljningsmejl med ett par dagars mellanrum som jag inte får svar på och här sitter jag beställning+3 veckor utan varor.

    Uppdatering - får sent omsider svar där de säger att de ska skicka varorna igen och att de ska komma snart. Sex dagar senare ingenting givetvis.

    Uppdatering - firar nu 1 månad från beställningsdatum.
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 8 mån sedan )
  • Hej igen. Vi är verkligen ledsna att du inte fått den svarsservice som vi önskar ge i din kontakt med oss. Jag vill bara tillägga att vi tagit till oss kritiken internt och infört nya rutiner inom vår kundservice-avdelning för att kunder inte ska behöva vänta så länge på svar, även om vi i vår tur väntar på svar som dröjer från en leverantör.
    vänliga hälsningar, Japan Photos Kundservice

  • Acceptabel
    Det tog 4 hela arbetsdagar för dom att leverera en produkt som fanns i lager. Paketen skickades från Norge och blev inte spårbar förrän efter 3 dagar. Jag chattade med deras support som svarade snabbt och bra.
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Mycket strul med Kundtjänst. Jag begärde uppgifter om tillbehör till Panasonic Lumix LX-100 per telefon som skulle skickas till mig via mail. När det inte anlänt efter drygt tre timmar ringde jag upp Kundtjänst för att påminna dem och svaret blev att det tog tid på grund av att det var kvällstid. Efter ytterligare en dryg timmes väntan sök mailet upp som dock hjälpte göra. När jag sedan loggade in på nytt på Japanphoto.se hade priset på kameran plötsligt höjts med tvåhundra kronor! Nytt samtal med samma person som tidigare under eftermiddag/kvällen på norska Kundtjänst som påstod att de inget kunde göra åt prishöjningen eller kompensera mig.

    Hämtade ut kameran efter ca en vecka i Göteborgsbutiken. Jag påtalade där ovanstående händelseförlopp som antecknades av trevlig butikspersonal. Dagen efter ringde en chef upp mig och beklagade det hela samt att Japan Photo bestämt att efterkreditera mig med 200 kronor! Bra skött, Japan Photo i Göteborg! Tack! /Mats
    10 mån sedan
  • Bra
    Beställde via webben på en torsdag och paketet kom på måndag. Bra leverans och bra pris. Webbutiken känns dock lite omodern och skulle må bra av en ansiktslyftning.

    Köpte en Phottix Strato II från butiken på Flemminggatan och här var jag nog mer kunnig än personalen i butiken, då de inte kunde förklara skillnaden mot andra konkurrerande märken.
    10 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Tidigare mycket positiv erfarenhet av ett kamera köp, likaså denna gång. Lägre pris än de flesta och snabb leverans. Dessutom värdecheck till fotoalbum, i fall man är intresserad.
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Helt okej. Men de borde förnya sin hemsida.
  • 2016-11-21 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra
  • Perfekt
    Beställning
    Bra med Chat
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Ok
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppen
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    9a hittils. saknar fri frakt och fler betal och leveransalternativ för en 10
  • Perfekt
    Fantastisk kundsupport! Jag köpte ett objektiv till fullpris den 28/2, ovetandes om att de hade en ordentlig kampanjdrive dagen efter för att fira skottår. Lite besviken såg jag att mitt köpta objektiv var nästan tusenlappen billigare. Skrev till chattsupporten som fixade så att jag kunde utnyttja kampanjen via pågående order. Så ska det funka, kan bara rekommendera.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Saknar förklaringar på förkortningarna för objektiven
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra pris för ett användbart objektiv då jag har en Panasonic 3D Tv och en Gh4R.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra priser och snabba leveranser - vad mer kan man önska? :)
  • Usel
    Beställt fotoprodukt härifrån för sista gången. På kort tid har jag fått reklamera 3 av 5 produkter. Hade cirka tre års uppehåll från beställningar från företaget av samma anledning, använt andra företag som inte krävt en enda reklamation. Tyvärr finns vissa produkter enbart hos Japan Photo och det har krävt en stor mängd reklamationer som både varit tidskrävande och inneburit antingen extra körningar till butik eller massa mailande/telefonsamtal för att få produkten skickad hem till mig.

    Bestämde mig alltså nyligen för att ge dem en ny chans, men tyvärr ingen skillnad. Att de hävdar att de har mycket låg reklamationsnivå spelar kvitta för mig när jag fått reklamera mer än jag kunnat behålla. Även om man hämtar ut i butik är de varken intresserade av att man kontrollerar varan eller hjälper en att ta hand om reklamationen direkt utan de hänvisar till att man ska hem och kontrollera den och därefter reklamera via nätet, för att sedan köra in med produkten och byta när den nya kommit. När man då bor några mil från butiken men inte tycker det är rimligt med 98kr i frakt PER produktkategori (49kr/kategori för att hämta i butik!) för hemleverans vållar det viss irritation. Kanske är det därför reklamationsnivån är så låg.....?

    Vill lägga till att alla reklamationer HAR lösts på bra sätt av Japan Photo (om än krävt en del mailande emellanåt), men jag betvivlar att det finns någon kvalitetskontroll hos företaget då det krävts omproduktion på så många beställningar för att få korrekta produkter.
    Någon från kundtjänst har velat komma i kontakt med mig gällande detta omdöme, men när jag klickar på svarslänken får jag bara ett meddelande att jag inte har tillstånd till konversationen. Jag ignorerar alltså inte ert kontaktförsök.
    2 år sedan
  • Hej!
    Vi är mån om att fånga upp och förstå allt som kan förbättra vår service och våra produkter och vi är tacksamma för att du tar dig tiden att säga till.
    Jag försökte skicka ett personligt meddelande via Prisjakts meddelandesystem, men det verkar inte fungera så som det borde. Det är flera saker du pekar på vi gärna vill komma till botten med och det vore fint om du skickar oss lite mer information om ärendet till oss på bildshop@japanphoto.se.

    med vänliga hälsningar
    Trygve
    Japan Photo Kundservice

  • Utmärkt
    Beställde en Metabones Smart Adapter MFT - Canon EF. Beställning och betalning genom webshop gick smidigt. Fick produkten levererad till ombud sex dagar efter beställning. Kortare leveranstid hade gett full pott.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt fungerade utmärkt. Mycket nöjd med priset på en produkt som annars kostar mer och är bra alternativ till originalet ...
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Hittade den vara jag sökte till ett mycket attraktivt pris.
  • Bra
    Beställde kamera på webben.
    + Bra orderkonfirmation
    + Snabb plockning och packning

    - Två dagar innan någon händelse registrerats av transportör (osäkerthetskänsla hos mig)
    - Total leveranstid 3 dagar, borde varit en dag med tanke på hur snabbt paketet var klart
    2 år sedan
  • Usel
    De som jobbar i butik och är otrevliga mot sina kunder är inte värda sina jobb!
    Vi blev chockad och besvikna över ett uselt bemötande inne i butiken i Stockholm – Fleminggatan 38. De saknar servicekänsla och kunskap mot sina kunder. Man säger inte till en kund " - Eftersom jag vet inte hur jag ska hjälpa dig med så SKITER JAG I DET" och låter sin kollega lösa det istället, framför kunden med sin familjen som var också på plats.

    I tre tillfälle fick vi ett ganska otrevligt bemötande. Aldrig mer japanphoto.se för min del, kunskapen finns bara inte där.

    Uselt, uselt...
    2 år sedan
  • Hej! En seriös och tydlig kundservice är alltid det viktigaste för oss mot våra kunder! Vi tar detta på stort allvar och vi upprepar regelbundet vår kundpolicy med alla butikschefer och medarbetare för att vi ska kunna ge dig som kund ett bra bemötande. Ibland sker missförstånd om hur reklamationer, beställninga roch returer ska ske, men självklart ska vi alltid kunna bemöta dig som kund på ett bra sätt.

    Hör av dig till vår kundservice så ska vi reda ut detta ordentligt och se vad som kan ha gått fel och hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt..

    Du hittar all kontaktinfo till oss på kundservice på: http://support.japanphoto.se/
    Du kan där kontakta oss på email, telefon, chatt och Facebook.

    Vänligen Tomas, Japan Photo

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    HAR INGEN ÅSIKT NU MEN TACK
  • Usel
    Uruselt! Jag beställde en utskrift som hamnade i en stad 3,7mil bort , Jag som kund tycker inte det ska vara mitt problem att jag ska behöva åka 7 mil tor. för att hämta ett paket, de ville inte ta på sig nått av detta, utan det är mitt problem att lösa.

    De menar på att det är Postens fel och jag menar att det är de som anlitar posten som leverantör av deras tjänster, och ska därför ta det med dom. (varken jag eller de ska drabbas ekonomiskt för detta) Det ända jag önskade för att lösa allt smidigt var att de skulle dra av 100kr på det jag har betalt, för att jag skulle få ta min bil 7 mil!

    Men de vägrade göra detta och hänvisar till posten. Sämsta bemötandet jag haft via mail!
    Sjukt larvigt att man inte kan ta det själva med posten, speciellt när jag bara önskar att få tillbaks exakt vad det kostar mig att åka, varken mer eller mindre.

    Första och sista gången jag handlar här… Kan bara tänka mig hur urusel service man får om nått går sönder eller om man vill lämna tillbaks nått.
    2 år sedan
  • Hej! En seriös och tydlig kundservice är alltid det viktigaste för oss mot våra kunder! Vi tar detta på stort allvar och vi upprepar regelbundet vår kundpolicy med alla butikschefer och medarbetare för att vi ska kunna ge dig som kund ett bra bemötande. Ibland sker missförstånd om hur reklamationer, beställninga roch returer ska ske, men självklart ska vi alltid kunna bemöta dig som kund på ett bra sätt.

    Hör av dig till vår kundservice så ska vi reda ut detta ordentligt och se vad som kan ha gått fel och hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt..

    Du hittar all kontaktinfo till oss på kundservice på: http://support.japanphoto.se/
    Du kan där kontakta oss på email, telefon, chatt och Facebook.

    Vänligen Tomas, Japan Photo

  • Ganska bra
    Beställning
    När man betalar via Klarna borde man kunna hämta rätt adressuppgifter. Fick kontakta deras kundtjänst för att veta exakt vad som skulle skrivas in. Irriterande!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Topen ! Bästa Pris! Bästa Leverance! Supper!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och professionellt.
  • Perfekt
    Kollade på en Fuji X100T i Skövdebutiken idag.
    Säljaren ( som jag tyvärr hunnit glömma namnet på) var både kunnig och trevlig, vilket resulterade i att jag köpte kameran.

    Kommer definitivt att handla här igen!
    /Mathias
    2 år sedan
  • Hej Mathias,

    Vad roligt att höra att du är nöjd, jag har meddelat mina kollegor i Skövde detta! Hoppas du blir nöjd med kameran (vilket jag har svårt att tro att du inte skulle bli... den är grym!) :)

    Med vänliga hälsningar,
    Robert

  • Usel
    Lämnade tillbaka en vara och skulle få pengarna tillbaka efter några dagar. Nu har det gått 10 dagar och inga pengar. Efter att JAG mailar och frågat hur det gått för några dagar sedan fick jag till svar att de tog längre tid än beräknat sedan dess inget. Intressant hur företag väljer hantera sina kunders pengar egentligen. Det ligger tydligen inte alls i detta företags intresse att uppdatera kunderna.
    2 år sedan
  • Hej Vandestorm,

    Ber om ursäkt för att ditt ärende tagit längre tid än normalt. Har du några som helst frågor eller funderingar, är det bara ringa oss eller skicka iväg ett mail. Telefon: 031 - 61 94 45 - E-post: kamerashop@japanphoto.se

    Med vänliga hälsningar,
    Robert

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inga bekymmer, fått mina varor snabbt och utan anmärkningar.
  • Tack för ditt omdöme! :) Hoppas du blir nöjd med ditt köp. Har du några frågor som helst så är det bara att ringa eller maila oss.

    Med vänliga hälsningar,
    Robert

    Japan Photo Sverige AB
    Telefon: 031 - 61 94 45 (måndag - fredag: 09.00 - 17.00)
    E-post: kamerashop@japanphoto.se

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Websidan känns ibland lite långsam. Utbudet av tillbehör såsom filter, stepringar m.m. verkar vara begränsat. (Eller är navigeringen på hemsidan tillkrånglad, så att man har svårt att hitta det man söker?)
  • Hej,

    Vi arbetar dagligen med förbättringar på hemsidan, och denna information är väldigt värdefull för oss. Tack för din kommentar och omdöme. Har du några frågor, så är det bara att ringa eller maila oss.

    Med vänliga hälsningar,
    Robert

    Japan Photo Sverige AB
    Telefon: 031 - 61 94 45 (måndag - fredag: 09.00 - 17.00)
    E-post: kamerashop@japanphoto.se

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Kunde inte handla på faktura. Varför?
  • Tack för ditt omdöme! Vi har nyligen gått över till Klarna och deras fakturatjänst. Vi hade en period där vår webbutik inte erbjöd någon fakturalösning på grund av bytet. Men nu erbjuder vi faktura, VISA/MasterCard och Postförskott. Inom kort erbjuder vi även Klarna delbetalning.

    Med vänliga hälsningar,
    Robert

    Japan Photo Sverige AB
    Telefon: 031 - 61 94 45 (måndag - fredag: 09.00 - 17.00)
    E-post: kamerashop@japanphoto.se

  • Ganska dålig
    Fick ett ganska otrevligt bemötande inne i butiken i Göteborg. Väljer nog en annan fotobutik nästa gång.
    2 år sedan
  • Hej rhomax,

    Ber om ursäkt för det tråkiga bemötandet, har tagit det vidare till butikschefen för vår butik i Göteborg. Vår målsättning är inte att vara otrevliga mot våra kunder. Hör gärna av dig till oss om du vill bli kontaktad gällande ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar,
    Robert

    Japan Photo Sverige AB
    Telefon: 031 - 61 94 45 (måndag - fredag: 09.00 - 17.00)
    E-post: kamerashop@japanphoto.se

  • Utmärkt
    Beställning
    Bra pris och bra vara
  • Tack för ditt omdöme och hoppas du blir nöjd med din produkt :)

    Med vänliga hälsningar,
    Robert

    Japan Photo Sverige AB
    Telefon: 031 - 61 94 45 (måndag - fredag: 09.00 - 17.00)
    E-post: kamerashop@japanphoto.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    MYCKET snabb expedition av varorna!
  • Roligt att höra att du är nöjd med ditt köp hos oss! :)

    Med vänliga hälsningar,
    Robert

    Japan Photo Sverige AB
    Telefon: 031 - 61 94 45 (måndag - fredag: 09.00 - 17.00)
    E-post: kamerashop@japanphoto.se

  • Usel
    Jag förbokade en Canon 7D mark II hos japanphoto den 13/10-2014 och har ännu inte fått den levererad. Jag tycker det är svagt att sätta ut en annons och sedan inte leverera. Kameran verkar ju finnas hos alla andra leverantörer på nätet.
    Ä det ett trick för att hamna överst på sökningen på prisjakt tro eller är japanphoto så missgynnad av Canon så dom inte får några kameror?

    Jag har nu beställt kameran av en annan leverantör istället.
    2 år sedan
  • Hej Mats,

    Tack för ditt omdöme. Vi beklagar den långa leveranstiden av denna kameramodell. Vi hade gärna levererat den snabbare än rådande situation. Vår EU-leverantör har tyvärr inte kunnat leverera så fort som både vi och våra kunder önskat. Vi har varit tydliga med att detta är en EU-modell på vår produktsida, men ser självklart på möjligheter till förbättringar i vår kommunikation ut mot er kunder.

    Hoppas du blir nöjd med kameran, och vi beklagar att vi inte varit dom som levererat den till dig.
    Har du ytterligare frågor, är du alltid välkommen att ringa eller mejla oss,

    Med vänliga hälsningar,
    Robert

    Japan Photo Sverige AB
    Telefon: 031 - 61 94 45 (måndag - fredag: 09.00 - 17.00)
    E-post: kamerashop@japanphoto.se

  • Knappt godkänd
    Köpte D750 + 24-120-objektivet i samma paket för runt 25.000kr i butiken på fleminggatan. Köpte efter det även kameraväska.

    Men när jag är inne och vill köpa en Nikon SB-700-blixt på fleminggatan och påtalar att priset de vill ha är nästan 300kr mer än vad Rajala och Fotokungen tar här i stockholm, så får jag kalla handen. De vill inte matcha priset. Ytterst svagt, kommer inte köpa fler saker på japanphoto. Beställde blixten omedelbart från fotokungen.
    2 år sedan
  • Hej XavierJH,

    Tack för ditt omdöme. Vi försöker hålla våra priser attraktiva, men kan tyvärr inte alltid matcha våra konkurrenters prissättning. Hoppas att du är nöjd med kameraköpet i alla fall. Har du några frågor kring produkterna är du alltid välkommen att höra av dig via telefon eller e-post.

    Med vänliga hälsningar,
    Robert

    Japan Photo Sverige AB
    Telefon: 031 - 61 94 45 (måndag - fredag: 09.00 - 17.00)
    E-post: kamerashop@japanphoto.se