http://www.onlinetekniker.se

Konsumentinformation

2016-11-23: Vi har fått flera klagomål gällande icke-leveranser samt svårigheter att kontakta företaget.
Kolla butikens betyg och recensioner innan du beställer något!

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Diners
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information OnlineTekniker har fått betyget (1.33)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Alla svar är identiska. Bsra klipp & klistra. Jag ids inte ens skriva vad jag är missnöjd med, det blir ju ingen föränding.
    Rekommenderar ingen att göra affär med denna butik!
    16 dagar sedan
  • Usel
    Varning Varning
    Leverans av defekt obrukbar telefon.
    Inget svar på två reklamations mail.
    1 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Usel
    VARNING FÖR DENNA BUTIK!

    Oturligt nog läste jag inte omdömena om denna butik innan jag beställde en Samsung Galaxy S5. Efter att ha läst kritiken så blev man minst sagt orolig och det var inte obefogat. Det enda fraktalternativet som fanns var expressfrakt för 159:- men det kunde jag leva med tänkte jag. Beställningen gjordes 16/11 men telefonen kom inte förrän den 30/11, vet inte om det kan kallas för expressfart direkt.

    Enligt produktbeskrivningen skulle telefonen vara blå, men den som levererades var vit. Dessutom saknade förpackningen plombering och batteriet var monterat i telefonen. Batteriet brukar man så vitt jag vet alltid få sätta i själv på de telefoner där batteriet är utbytbart. Samtliga manualer var avlägsnade och den enda instruktionen som fanns med var en quick start guide på engelska. Telefonen hade dock skyddsplasten kvar på skärmen och det fanns inga som helst spår av nötning så jag tror inte att den var begagnad.

    Batteriet var laddat till 50% och när jag startade den upptäckte jag att svenska inte existerade bland de valbara språken, det fanns spanska, franska, engelska och nåt annat obegripligt språk. Jag hade med andra ord fått en gråimporterad S5'a som inte är avsedd för den svenska marknaden. Eftersom den var avsedd för min dotter som är 10 år så var den så klart helt värdelös i och med detta.

    Som grädde på moset såg jag också att det var tryckt "Verizon" på telefonens baksida. Jag har för mig att Verizon är en telefonioperatör, så det skulle inte alls förvåna mig om telefonen även var operatörslåst till Verizon och således inte alls skulle fungera med Telia som vi har.

    Försökte göra en reklamation på deras hemsida för att få ett reklamationsnummer men detta fungerade såklart inte heller. Fick bara upp ett felmeddelande hela tiden trots att allt var korrekt ifyllt.

    Telefonen är tillbakaskickad nu, utan att ha lyckats få ett reklamationsnummer, men jag är fortfarande orolig för vilka tvister som ligger framför mig. Turligt nog köpte vi den på faktura och jag har pratat med Klarna som sköter faktureringen. Dock har vi ju inte ännu sett om butiken kommer att stå på sig och försöka få betalt av oss.

    Med andra ord: Handla INTE från denna butik vad ni än gör. Med tanke på hur pass dålig kunskap i svenska språket de ansvariga besitter så kommer det med all säkerhet bli mycket svårt att göra sig förstådd och förstå vad de säger vid en eventuell tvist.
    2 mån sedan
  • Usel
    Oseriös firma. De lurar människor med låga priser och levererar sämsta kvaliteten: dålig tillbehör, felaktiga specifikationer... Dessutom svarar de inte på mail och skickar fakturor med helt annat priser än de som står på deras webbsida.

    Sämsta köpupplevelsen jag någonsin haft på internet. Avråder bestämt.
    3 mån sedan
  • Vi beklagar om det
    Mycket mycket mycket mycket ledsen
    Nu detta problem inte kommer att upprepas
    Och problemet att han fick ingen mis-server e-post som meddelandena anländer sent
    Och medan svara på meddelanden var en anställd inom företaget tros uppnås för alla kunder
    Men senare upptäcktes det att meddelandena nå för vissa kunder och vissa kunder inte nå dem med meddelanden

    Såvitt jag är ansvarig för bolaget kommer att ta ansvar för eventuella mis utfärdats mot någon kund
    Även om det kostar att kompensera kunden för eventuella förseningar Connect varor
    Och jag hoppas att du kontaktar oss på vår e-post
    info@onlinetekniker.se

    Och du svara oss även om de rapporterar tillfredsställelse eller missnöje
    Jag har irriterade en hel del i närvaro av 10 kunder vi har problem, även om vi har ungefär 1000 kunden genom en enkel månader
    Men vad som hände är några av de misstag som anledningen till att vi är ett nytt företag och fick några av de misstag som inte har beaktats
    Nu önskar vi tillfredsställelse från detta intresse och svara och skicka ett meddelande till oss vad vi kan göra för dig tills problemet är löst

    hälsningar

  • Usel
    Annullerade min beställning efter att ha fått två totalt obegripliga besked på mail, men ingen vara. Att få tillbaka pengarna tog ytterligare nästan två veckor, men jag var aldrig orolig eftersom ett stort och känt finansinstitut hanterar fakturor och garanterade pengarna tillbaka.
    Men hur de kan samarbeta med ett så oseriöst företag som inte ens har en kontakttelefon? Och hur kan Prisjakt lista dem? Med tanke på den massiva kritik de får här?
    3 mån sedan
  • Vi beklagar om det
    Mycket mycket mycket mycket ledsen
    Nu detta problem inte kommer att upprepas
    Och problemet att han fick ingen mis-server e-post som meddelandena anländer sent
    Och medan svara på meddelanden var en anställd inom företaget tros uppnås för alla kunder
    Men senare upptäcktes det att meddelandena nå för vissa kunder och vissa kunder inte nå dem med meddelanden

    Såvitt jag är ansvarig för bolaget kommer att ta ansvar för eventuella mis utfärdats mot någon kund
    Även om det kostar att kompensera kunden för eventuella förseningar Connect varor
    Och jag hoppas att du kontaktar oss på vår e-post
    info@onlinetekniker.se

    Och du svara oss även om de rapporterar tillfredsställelse eller missnöje
    Jag har irriterade en hel del i närvaro av 10 kunder vi har problem, även om vi har ungefär 1000 kunden genom en enkel månader
    Men vad som hände är några av de misstag som anledningen till att vi är ett nytt företag och fick några av de misstag som inte har beaktats
    Nu önskar vi tillfredsställelse från detta intresse och svara och skicka ett meddelande till oss vad vi kan göra för dig tills problemet är löst

    hälsningar

  • Usel
    Har försökt få kontakt med butiken men inte lyckats.
    3 mån sedan
  • Vi beklagar om det
    Mycket mycket mycket mycket ledsen
    Nu detta problem inte kommer att upprepas
    Och problemet att han fick ingen mis-server e-post som meddelandena anländer sent
    Och medan svara på meddelanden var en anställd inom företaget tros uppnås för alla kunder
    Men senare upptäcktes det att meddelandena nå för vissa kunder och vissa kunder inte nå dem med meddelanden

    Såvitt jag är ansvarig för bolaget kommer att ta ansvar för eventuella mis utfärdats mot någon kund
    Även om det kostar att kompensera kunden för eventuella förseningar Connect varor
    Och jag hoppas att du kontaktar oss på vår e-post
    info@onlinetekniker.se

    Och du svara oss även om de rapporterar tillfredsställelse eller missnöje
    Jag har irriterade en hel del i närvaro av 10 kunder vi har problem, även om vi har ungefär 1000 kunden genom en enkel månader
    Men vad som hände är några av de misstag som anledningen till att vi är ett nytt företag och fick några av de misstag som inte har beaktats
    Nu önskar vi tillfredsställelse från detta intresse och svara och skicka ett meddelande till oss vad vi kan göra för dig tills problemet är löst

    hälsningar

  • Usel
    galaxy gear s3 12500kr? lol
    3 mån sedan
  • Vi beklagar om det
    Mycket mycket mycket mycket ledsen
    Nu detta problem inte kommer att upprepas
    Och problemet att han fick ingen mis-server e-post som meddelandena anländer sent
    Och medan svara på meddelanden var en anställd inom företaget tros uppnås för alla kunder
    Men senare upptäcktes det att meddelandena nå för vissa kunder och vissa kunder inte nå dem med meddelanden

    Såvitt jag är ansvarig för bolaget kommer att ta ansvar för eventuella mis utfärdats mot någon kund
    Även om det kostar att kompensera kunden för eventuella förseningar Connect varor
    Och jag hoppas att du kontaktar oss på vår e-post
    info@onlinetekniker.se

    Och du svara oss även om de rapporterar tillfredsställelse eller missnöje
    Jag har irriterade en hel del i närvaro av 10 kunder vi har problem, även om vi har ungefär 1000 kunden genom en enkel månader
    Men vad som hände är några av de misstag som anledningen till att vi är ett nytt företag och fick några av de misstag som inte har beaktats
    Nu önskar vi tillfredsställelse från detta intresse och svara och skicka ett meddelande till oss vad vi kan göra för dig tills problemet är löst

    hälsningar

  • Usel
    Lite förhastat så beställde jag en mobil från onlinetekniker.
    Beställde på onsdag natt (mot torsdag) i hopp om att den skulle skickas på torsdag senast fredag så jag skulle få varan senast måndag. Och ja, jag hade valt expressleverans och betalat för det.

    När inget annat än automatiskt mail hade skickats på fredagen så frågade jag om varan var på väg utan att jag fått ett mail. Sent på fredag fick jag ett svar att nej, varan inte är skickad.

    Jag bad då om pengarna tillbaka för expresstjänsten. Inget svar.

    På måndag morgon så annullerade jag ordern (både via SMS och mail) och fick svar på måndag kl 23:55 att ordern behandlas och kommer skickas snarast.

    Nu har jag skickat en påminnelse att jag har hävt ordern men inte fått något svar.

    Det stinker lur och trix om denna firma. Kan du gå in till deras butik så gör det men köp inte via nätet!

    Uppdatering: Nu (3 dagar efter) fick jag mail från onlinetekniker.se om att varan är skickad. detta trots 4 meddelanden till onlinetekniker.se om att jag ångrat köpet.

    Min rekommendation är att inte handla alls från denna butik.

    Uppdatering: Efter 13 dagar har nu ett paket kommit till posten. Trots att jag upprepade gånger försökte ångra köpet innan något skickades.

    Enda sättet att få kontakt med onlinetekniker.se har varit att varje timme skickat ett mail med samma innehåll. Efter 7timmar fick jag ett knapphändigt svar. Det var dessutom uppenbart att onlinetekniker.se (Arafat Online Handelsbolag) inte har läst mailet.

    Nu ska jag returnera paketet och enligt konsumentrådgivare bör jag begära frakt tur&retur tillbaka då jag begärde att ångra köpet innan varan skickades.
    Det går att vända sig till kronofogden för dessa ärenden.

    Nästa uppdatering kommer om/när pengar återbetalas.
    3 mån sedan
  • Vi beklagar om det
    Mycket mycket mycket mycket ledsen
    Nu detta problem inte kommer att upprepas
    Och problemet att han fick ingen mis-server e-post som meddelandena anländer sent
    Och medan svara på meddelanden var en anställd inom företaget tros uppnås för alla kunder
    Men senare upptäcktes det att meddelandena nå för vissa kunder och vissa kunder inte nå dem med meddelanden

    Såvitt jag är ansvarig för bolaget kommer att ta ansvar för eventuella mis utfärdats mot någon kund
    Även om det kostar att kompensera kunden för eventuella förseningar Connect varor
    Och jag hoppas att du kontaktar oss på vår e-post
    info@onlinetekniker.se

    Och du svara oss även om de rapporterar tillfredsställelse eller missnöje
    Jag har irriterade en hel del i närvaro av 10 kunder vi har problem, även om vi har ungefär 1000 kunden genom en enkel månader
    Men vad som hände är några av de misstag som anledningen till att vi är ett nytt företag och fick några av de misstag som inte har beaktats
    Nu önskar vi tillfredsställelse från detta intresse och svara och skicka ett meddelande till oss vad vi kan göra för dig tills problemet är löst

    hälsningar

  • Usel
    Jag har handlat ganska mycket på nätet, men denna firman var det sämsta jag har handlat med. Dom tar beställningar men dom levererar inte något. Dom svara inte på mail eller telefon. Rekommendera starkt att INTE köpa här.
    3 mån sedan
  • Vi beklagar om det
    Mycket mycket mycket mycket ledsen
    Nu detta problem inte kommer att upprepas
    Och problemet att han fick ingen mis-server e-post som meddelandena anländer sent
    Och medan svara på meddelanden var en anställd inom företaget tros uppnås för alla kunder
    Men senare upptäcktes det att meddelandena nå för vissa kunder och vissa kunder inte nå dem med meddelanden

    Såvitt jag är ansvarig för bolaget kommer att ta ansvar för eventuella mis utfärdats mot någon kund
    Även om det kostar att kompensera kunden för eventuella förseningar Connect varor
    Och jag hoppas att du kontaktar oss på vår e-post
    info@onlinetekniker.se

    Och du svara oss även om de rapporterar tillfredsställelse eller missnöje
    Jag har irriterade en hel del i närvaro av 10 kunder vi har problem, även om vi har ungefär 1000 kunden genom en enkel månader
    Men vad som hände är några av de misstag som anledningen till att vi är ett nytt företag och fick några av de misstag som inte har beaktats
    Nu önskar vi tillfredsställelse från detta intresse och svara och skicka ett meddelande till oss vad vi kan göra för dig tills problemet är löst

    hälsningar

  • Usel
    12.500 för en Apple Watch som kostar 4.500 hos andra. Rent ocker.
    3 mån sedan
  • Vi beklagar om det
    Mycket mycket mycket mycket ledsen
    Nu detta problem inte kommer att upprepas
    Och problemet att han fick ingen mis-server e-post som meddelandena anländer sent
    Och medan svara på meddelanden var en anställd inom företaget tros uppnås för alla kunder
    Men senare upptäcktes det att meddelandena nå för vissa kunder och vissa kunder inte nå dem med meddelanden

    Såvitt jag är ansvarig för bolaget kommer att ta ansvar för eventuella mis utfärdats mot någon kund
    Även om det kostar att kompensera kunden för eventuella förseningar Connect varor
    Och jag hoppas att du kontaktar oss på vår e-post
    info@onlinetekniker.se

    Och du svara oss även om de rapporterar tillfredsställelse eller missnöje
    Jag har irriterade en hel del i närvaro av 10 kunder vi har problem, även om vi har ungefär 1000 kunden genom en enkel månader
    Men vad som hände är några av de misstag som anledningen till att vi är ett nytt företag och fick några av de misstag som inte har beaktats
    Nu önskar vi tillfredsställelse från detta intresse och svara och skicka ett meddelande till oss vad vi kan göra för dig tills problemet är löst

    hälsningar

  • Usel
    Kanske för snabbt betyg som kan ändras. Beställt 4g modem fick 3g som jag både mailat och försök ringa utan framgång. Kanske upptagna eller ? Återkommer med ändrat betyg när om svar kommit.
    Efter 3 dagar som uppslukat av jorden, inget svar på mail eller telefon. Avråder bestämt.
    4 mån sedan
  • Vi beklagar om det
    Mycket mycket mycket mycket ledsen
    Nu detta problem inte kommer att upprepas
    Och problemet att han fick ingen mis-server e-post som meddelandena anländer sent
    Och medan svara på meddelanden var en anställd inom företaget tros uppnås för alla kunder
    Men senare upptäcktes det att meddelandena nå för vissa kunder och vissa kunder inte nå dem med meddelanden

    Såvitt jag är ansvarig för bolaget kommer att ta ansvar för eventuella mis utfärdats mot någon kund
    Även om det kostar att kompensera kunden för eventuella förseningar Connect varor
    Och jag hoppas att du kontaktar oss på vår e-post
    info@onlinetekniker.se

    Och du svara oss även om de rapporterar tillfredsställelse eller missnöje
    Jag har irriterade en hel del i närvaro av 10 kunder vi har problem, även om vi har ungefär 1000 kunden genom en enkel månader
    Men vad som hände är några av de misstag som anledningen till att vi är ett nytt företag och fick några av de misstag som inte har beaktats
    Nu önskar vi tillfredsställelse från detta intresse och svara och skicka ett meddelande till oss vad vi kan göra för dig tills problemet är löst

    hälsningar