4.2 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-19
a
När jag till slut fick telefonen (finska Posti tog 9 dagar) var den operatörslåst. Det går bara att mail då dom sitter i Litauen och efter en dialog fram-och-tillbaka skicka telefonen jag tillbaka, på deras bekostnad. Mycket riktigt var den låst vilket var tvungen att åtgärdas på ett Samsung service. Tack vare detta finns jag en Posl version av Android med tillhörande bloatware. Efter två veckor fick jag tillbaka telefonen och dom stod för expressfrakt. Dom intygar att dom inte säljer låsta mobiler, men detta stämmer inte. Jag kan vara ett undantag, men pga. säljaren finns i Litauen blir det mycket mer logistik. Positivt är att dom svarar på mail och var behjälpliga. Tyvärr kom telefonen tillbaka med en liten repa i glaset, knappt urskiljbar som inte jag hade orsakat. Med allt jobb att ta kontakt och skicka tillbaka behåller jag den som den är. Men jag kommer nog aldrig handla annat än billigare saker om handlaren inte finns i landet.
2019-03-31
Redigerades 2019-04-17
Komplett och snabb leverans
2019-04-16
Snabb leverans, inga problem. Produkten var också helt enligt förväntan. Det enda negativa är att Mobilyx väljer att lägga till en extra kostnad för Klarna. Det kunde varit lite tydligare i kassan, men vad den totala kostnaden blir är tydligt. Det går också att välja andra betalsätt än klarna om man vill undvika detta.
2019-04-14
Redigerades 2019-04-15
Antar att man kan hålla låga priser för att fraktavgiften är väldigt hög. En mobil är rätt liten och lätt, varför 321 spänn i frakt känns orimligt när jag beställer för över 5000 kr. Var lite lat/stressad så det blev det ändå, men hade kommit billigare undan på ett ställe med fri frakt.
2019-04-12
Redigerades 2019-04-13
I'm very pleased.
2019-04-12
Redigerades 2019-04-13
Snabb leverans med val av prioriterad leveranstid via DHL
2019-04-12
c
Skriver ju inte ens ut basic om produkten. Mobil tex. Minne och RAM doh.. Grym prissänkning på Mi max S2 dock..
2019-04-12
👍
2019-04-07
Hyfsat pris, men saknade svensk manual.
2019-04-03
S
Mobilyx utan lyx. Jag letade upp en Sony Xperia XZ2 Premium på Prisjakt, där Mobilyx listades som billigaste butik. När jag söker på Prisjakt så har de två XZ2 Premium hos mobilyx. En som är Dual SIM och en som inte är det. Men när jag kollar i Mobilyx webshop så har båda mobilerna "Dual SIM" som en del i namnet. Men den som listas på prisjakt som "vanlig" mobil har på Mobilyx hemsida specifikation att det inte är en Dual SIM. Därmed så ska telefonen ha ett 3.5 mm hörlursuttag enligt Sonys och Prisjakts fulla spec för telefonen. En typo i titeln på mobilen, tänkte jag och beställde. Strax efter blev jag fundersam och skickade en kontrollfråga till Mobilyx. Jo, specen var fel. Listningen på Prisjakt var fel. Titeln på mobilen var korrekt - det är en Dual SIM. Enligt deras posleverantör Posti så har de ännu inte fått mobilen från företaget, så jag ber om att få den avbokad med en gång. De menar då att de visst har skickat den och jag kommer att behöva stå för frakt och returfrakt. De ser inte att de har något ansvar för att den specifikation de anger på sin sida är korrekt. Utöver frakt lägger de även till cirka 100 kr i "betalningsavgift" för att betalning sker med Klarna, men det finns inget alternativ till att betala på annat sätt (ja, du läste rätt; Mobilyx tar betalt för att ta betalt!). Denna avgift tycker de också att jag ska stå för, trots att de har sålt mig en mobiltelefon som inte överensstämmer med den specifikation som de angett på sin hemsida. Visst... Jag KAN skicka tillbaks den enligt ångerrätt inom 14 dagar. Men de står inte för några extra kostnader, som alla beror på de felaktigheter som de har begått. Kostnaderna hamnar totalt under gränsen för att kunna ta ärendet till ARN... Kriminellt? Mobilyx balanserar på kanten! AKTA DIG FÖR MOBILYX! Vänd dig till en seriös försäljare istället!
Mobilyx svarar:2019-04-03
Vi gjorde vårt jobb perfekt och för 100%. Du beställde från oss modell "Sony XZ2 Premium Dual Sim H8166 64GB Chrome Black" 29.03 och paketet skickades till dig samma dag. Sedan 01.04 frågade du frågan: "Jag vill bara dubbelkolla att det verkligen inte är dual SIM på den här modellen och att den verkligen har ett hörlursuttag?". Vi svarade att ja det här är Dual Sim-modellen som din beställda och den här modellen har inte 3,5 mm-utgång. Sony gör inte 3,5 mm ouput på denna modell (spelar ingen roll är det Single sim eller Dual sim). Men det har adapter USB C till 3.5mm i paketet: https://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-xz2-premium/specifications/#gref Connectivity: A-GPS, A-Glonass, Beidou, Galileo, QZSS8, WiFi Miracast, Bluetooth® 5.0 wireless technology, DLNA Certified®, Google Cast, NFC, USB 3.1 Gen1 (5Gbps). Sound: USB Type-C™ to 3.5mm Audio Jack Adapter in the box Om du beställde felmodell skickar du det här till oss och vi skickar tillbaka dina pengar .
2019-04-02
H
Har ett bra utbud med väldigt mycket. MEN det är Estländskt och har telefoner som är av europeisk standard inte nordisk. Gick nyligen på pumpen med en S9 och ska skicka tillbaka den nu och kommer få betala 20-30% av hela kostnaden för att jag börjat använda den.
Mobilyx svarar:2019-04-02
Den enda skillnaden mellan nordisk modell och EU-modell är Samsung Pay. Detsamma är skrivet på varje produktsida att det inte finns någon Samsung Pay-tjänst. Så om du inte använder Samsung PAY, så är det ingen skillnad för dig vilken modell som ska köpas Nordiskt eller EU. Du bör köpa telefoner från lokala operatörer, om du vill använda Samsung Pay.
2019-04-02
a
Valde att avboka min beställning och fick snabbt svar och hjälp så för det ger jag fullt betyg. Kan dock inte säga något annat om butiken.
2019-03-31
Snabb & komplett leverans
2019-03-28
Inga problem med varken leveransen eller beställningen. Levererades med DHL la beställningen på en lördag, fick telefonen på tisdagen, mycket smidigt. Fortsättning följer...Mycket nöjd!
2019-03-17
Redigerades 2019-03-27
Bra priser, valde express frakt och det var riktigt snabbt!
Sida 1