Användaromdömen

Sorterat efter datum

4.3 av 5 stjärnor

2019-03-15
l
Köpte en telefon via mobilyx, slutade bara funka efter mindre än ett halvår. försöker komma i kontakt med företaget via mail och inget svar dom senaste fyra veckorna efter åtskilliga mail. Tänk på att service och kvalite kostar pengar. Kanske värt att lägga dom pengarna på telefonen hos en annan handlare?
Mobilyx svarar:2019-03-15
Alla våra kunder får hjälp om de ber om att det bildar oss. Förmodligen skickade du e-postmeddelanden till oss inte.
2019-03-07
Snabb leverans ( 2 dygn), kostar men värd.
2019-03-01
Redigerades 2019-03-02
Snabb leverans och bra pris
2019-02-28
Redigerades 2019-03-01
Snabb leverans
2019-02-28
Köpte Samsung galaxy tab s4. Snab leverans, 2 dagar efter bestälning fick jag den. Mycket nöjd, rekomenderar butiken. MVH
2019-02-25
c
Detta är en butik att undvika under alla omständigheter. Jag var lite klantig och upptäckte för sent att de var belägna i Estland. Ett trevligt land i.o.f.s men när det gäller att köpa lite dyrare grejer tror jag det är bäst med en säljare inom det egna landet. Jag ville köpa en ny telefon och priset verkade bra hos mobilyx. Lade ordern som ju betalades direkt. Dvs man förskottsbetalar något som man inte sett eller fått levererat. Det är normalt sett inte bra och ännu sämre när det gäller butiker på nätet. Kan vara ok om man handlar från en välrenomerad svensk site. Det gick veckor utan att något dök upp. Jag skriver mail till dom och får inget svar. Vid kanske tredje försök får jag ett dåligt stavat kort mail. Utan intresse eller engagemang för kunden. Jag började ana oråd. Jag har ringt och mailat. Inte fått vare sig hjälp eller något riktigt svar. Postnord har tydligen sin vana trogen slarvat med försändelsen. De är ju också en historia för sig. De har ett sändningsnr. Sedan försvinner det bara ut i tomma intet. Man undrar varför inget i Sverige verkar fungera nu för tiden. Att Postnord är värdelösa är en sak. Men mobilyx är leverantören och DE ska claima försändelsen hos posten! Det gjorde de aldrig. Eller brydde sig. Eller svarade på mail. Eller erbjöd att skicka ett nytt paket. NOLL intresse, engagemang och hjälp är att vänta från detta företag om något händer. Och något kan ALLTID hända. Då är det bäst man handlat av någon som är seriös. I Sverige. Detta är uppenbarligen något väldigt litet företag som sköts från köksbordet någonstans i Estland. Lyd ett gott råd: Handla INTE från mobilyx! För någon vecka sedan kom paketet fram men det var INTE deras förtjänst. Posten lyckades hitta lådan de slängt paketet i. Leverantören lade inte två strån i kors för att hjälpa mig. Som köpt och betalat i förskott. Otroligt dåligt! De har positiva omdömen här men det känns inte äkta om man sager så… du är varnad!
Mobilyx svarar:2019-02-26
Det är också konstigt att läsa att vi inte gjorde någonting för att hjälpa dig med ditt paket. Du ringde oss ett par gånger och vi skrev också e-postmeddelanden och bekräftade att vi kommunicerar med Postnord i det här fallet. Och äntligen hittade de ditt paket. Utan vår uppmärksamhet kunde det aldrig hända. Vi skickade påminnelser till dem varje vecka och frågade statusen för vår återvinning. Ibland försenar Postnord med leverans. Det kan hända ett par gånger om 1 år. Det finns inget vi kan göra åt det här. I sådana fall öppnar vi tvister med transportföretaget. Om de hittar paketet levererar de det, om inte då gör vi avbeställning av order och betalar pengar. Hur som helst hjälper vi alltid våra kunder att få sina paket så snart som möjligt. Vi skickar inte utpublicerade paket tills detta är bekräftat av transportföretaget att paketet försvann och kommer inte att levereras.
2019-02-23
Jag beställde mobilen söndagen den 17/2 och betalade 214 kr extra för snabbleverans, Idag 24/2 har jag inte fått mobilen levererad hem.
Mobilyx svarar:2019-02-25
Din beställning var placerad på söndag 17/02. För din beställning leveranstid med DHL Express bör vara 2-3 arbetsdagar, som informerades under kassan. Din order skickades tisdag 19/02 (vi behöver1 arbetsdag för att förbereda varor för frakt). DHL-kurir försökte leverera ditt paket på 20/2. Enligt DHL Spårningssystemet: ingen var hemma och DHL väntar på din kontakt för att komma överens om ny leveranstid. DHL skickade dig även sms-meddelanden med all leveransinformation, där du kan ändra leveranstid och adress.
2019-02-18
Fantastiskt bra ska rekommendera er webbsida till alla som vill köpa bra produkter med snabb leverans. Som sagt snabb leverans och mycket bra val av betalningsmetod. Jag är jättenöjd. Tack :-)
2019-02-16
Redigerades 2019-02-17
Fick mobilen snabbt, inget krångel!
2019-02-15
Snabbt och enkelt till rätt pris
2019-02-14
Snabb leverans, smidigt.
2019-02-08
Redigerades 2019-02-09
Snabb leverans och bra hantering.
2019-02-01
Snabb leverans, bra pris och flera frakt- samt betalningsalternativ att välja på. Rekommenderas!
2019-01-25
Redigerades 2019-01-26
Bra pris, snabb leverans
2019-01-23
Snabb leverans.
Sida 1