1.2 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-01-11
a
ahallestrom(3 omdömen)
Hade middagen planerad, glassmeten på kylning och gästerna påväg. Öppnar det nyhämtade paket där den nya glassmaskinen skall ligga. Men i kartongen låg en juicepress och inte någon glassmaskin, fanns ingen fraktsedel eller packlista. Besviken och något trumpen fick jag rädda det hela med springa och köpa glass. Nu fick jag denna skickad till mig som present så jag hade inte varit kontakt med kitchenone förrän nu. Minst sagt förvirrande sida. Halva sidan är på danska och halva på svenska. Det finns minst tre olika adresser både i Sverige och Danmark på hemsidan. Tre olika telefonnummer och ett par mailadresser finns på sidan, så man inte riktigt vet vart man ska höra av sig. Fick ett dokument mailat till mig från min mor som beställde produkten och i det står det att det är bagaren och kocken som står bakom detta företag. Mycket konstig och vilseledande information. Handla någon annanstans!
2018-09-18
T
Tillo Neko(41 omdömen)
Kan inte annat än varna för det här företaget också. Företaget ligger Danmark, så bor du i Sverige och inte kan danska så kan du få hämska problem med språket om du har oturen att behöva komma i kontakt med kundtjänst (Några har riktigt bra svenska andra är obegripliga). Jag köpte en vara, fick fakturan och orderbekräfftelsen. Efter några dagar utan ett tracking nummer från dem så ringde jag upp kitchenone. De påstod att den var packad och väntade på att postnord skulle hämta den och att jag skulle få ett tracking nummer senare under dagen på mail. Detta upprepades 5 dagar på raken 5 samtal. Exakt samma svar varje gång. Efter lite över en vecka så fick jag reda på att de klantat sig och att de inte hade packat den, att de inte alls väntade på postnord. De tog sedan bort den ur sortimentet. De kunde inte heller erbjuda en likvävärdig produkt, utan att de ville ha väldigt mycket extra betalt.
KitchenOne svarar:2018-10-15
Hej Tillo Tak for din anmeldelse. Jeg er ked af at høre, at du har været i kontakt med vores danske supporter. Vi har både norsk og svensk supportere også, så det burde ikke have været et problem. Det er jeg rigtig ked af, at det har været i din situation. Dertil beklager jeg meget, at vi ikke har været i stand til at levere varen. Vi skal selvfølgelig informere dig om forsinkelser og eventuelle udgåede varer. Jeg er rigtig ked af måden, hvorpå din sag er blevet håndteret, og derfor vil jeg gerne tjekke op på hvad der er sket. Jeg kan desværre ikke finde noget ud fra dit navn og derfor må du gerne sende os en mail på info@kitchenone.se Att. Prisjakt. Ser frem til at høre tilbage fra dig. Vh. Anne /KitchenOne
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-04-24
f
frellan(7 omdömen)
Köpte en elvisp. Den var defekt när jag fick den , kunde inte ens testa den???? Sen nu är det besvärligt att få en ny... kommer nog ta många veckor! Tips till kitchenone! Skicka bara en ny produkt "som alla andra företag hade gjort med expressfrakt" istället för att krångla med service ärenden, returnera produkten osv.... Välj ett annat företag är mitt tips där allt går mycket smidigare
KitchenOne svarar:2018-05-25
Hej, Tack för ditt mail. Jag beklagar det inträffade. Det är verkligen inte ok att vi skickar en defekt vara. Normalt skickar vi en ny vara direkt när varan är defekt vid mottagandet. Jag tittar gärna på ditt ärende för att ta reda på vad som har hänt. Dessvärre finner jag ingenting utifrån ditt namn, så vänligen skicka ett mail till mig på info@kitchenone.se Att: anmälan Jag ser fram emot att höra ifrån dig.
2018-03-27
S
Shahla Amin(4 omdömen)
Varning ! Handla ej av kitchenone. En leverans som skulle ta 4 dagar, tog 11 dagar och det var ändå efter många mejlväxlingar och påtryckningar från min sida. Hade jag inte pressat dem hade jag fortfarande inte fått min vattenkokare.
KitchenOne svarar:2018-04-05
Hej Shahla Tack för din förfrågan. Jag beklagar verkligen den oturliga upplevelsen du har haft. Det är verkligen inte normalt förfarande att varan blir försenad när den har skickats från vårt lager. Som min kollega Eva skrev, har PostNord dessvärre haft förseningar som vi inte kan påverka alls. Självklart har Eva försökt att spåra paketet genom PostNord så den har kommit fram till dig. Jag hoppas att du trots allt är nöjd med din vattenkokare och att den lever upp till dina förväntningar. Kom ihåg att du alltid är välkommen att kontakta oss, oavsett om det gäller en fråga eller annat så hjälper vi dig gärna. Vh. Anne /KitchenOne
2018-01-05
petssons(1 omdöme)
Varning ! Handla ej av kitchenone. Letade efter det bästa erbjudande på en Sous-vide stav, och hittade en på kitchenone. Beställde 25 dec. Fick samtal av kitchenone 5 Jan. Den fanns ej i lagret. Då sa jag att då får ni skicka en likvärdig som jag beställt. Hon sa att den billigaste kostade 2990:-, och att det inte gick att ordna. När jag sedan ser att dom har en för 1199:- på hemsidan. När jag ringer upp kitchenone, så säger "Linn" att min gamla order är struken, och att dom ej vill hjälpa mig.. Mycket dåligt sett att ta hand om kunder. Kommer aldrig mer handla av kitchenone.. Peter Karlsson Sverige. Warning ! Do not buy from kitchenone. Looking for the best offer on a Sous-vide stick, and found one on the kitchenone. Ordered Dec 25th. Got a conversation of kitchenone Jan 5th. It was not in store. Then I said that then you should send an equivalent as I ordered. She said that the cheapest cost 2990: - and that it was not possible to fix. When I see that they have one for 1199: - on the website. When I call the kitchenone, "Linn" says that my old order is broken, and they do not want to help me .. Very bad to take care of customers. Will never ever buy more of kitchenone .. Peter Karlsson Sweden.
KitchenOne svarar:2018-04-05
Hej Petssons Tack för din förfrågan. Jag beklagar verkligen det inträffade hos oss. Jag kan se att du har haft en längre dialog med min kollega Linn. Det var absolut inte meningen att det skulle uppfattas som om vi inte ville hjälpa till. Det var verkligen inte Linns mening, om det är så du har uppfattat det. Det gläder mig att ni nu har löst ärendet och att du har fått en sous-vide stav. Jag hoppas att du trots allt är nöjd med produkten och får lagat några läckra rätter. Kom ihåg att du alltid är välkommen att kontakta oss, oavsett om det gäller en fråga eller annat. Vh. Anne /KitchenOne
2017-12-01
b
bjorkolle(31 omdömen)
Beställde en kolsyremaskin 24/11, enligt hemsidan var det 1-4 dagars leveranstid. Ringde 28/11 och efterlyste min leverans. Fick beskedet att det varit fel på deras hemsida, men att deras inleverans var på väg. Den 29/11 fick jag ett mail som berättade att dom fått så många pallar, att leveransen inte skulle hinna skickas samma dag. 1/12 kommer ännu ett mail som berättar, att dom fått så många pallar att utleverans inte hinns med. Försökte ring för att få ett besked, klockan hade passerat 14:00, det var tydligen försent. Köp inte av denna leverantör! Skickade ett mail och avbesällde.
2017-10-31
j
jaicoas(7 omdömen)
Beställde kaffekokare. Två dagars leveranstid. Betalning med Visa. Måste godkänna köpet med till exempel Bank-id, vilket är mycket bra. Köp och leverans gick smidigt. Ända lite konstiga är att det inte står KitchenOne någonstans på kvittot utan det står GoShopping ApS. KitchenOne.se, RobotExperten samt Renthem365 ägs tydligen av det danska bolaget GoShopping ApS. Har inte haft någon kontakt med kundtjänst så kan inte bedöma det.
2017-01-17
h
henrikd86(22 omdömen)
Beställde en traktörpanna till bra pris. Inga problem!
2016-08-31
p
pepetheflame(10 omdömen)
Beställde en vattenkokare. Bra info, spårbar försändelse och snabb leverans.
2016-08-04
f
fri1306(2 omdömen)
Köpte en blender med glaskanna. Först blev leveransen försenad en gång. Beställdes 11 juni kom fram 4 augusti. Dvs nästan två månaders leverans. När den kommer fram är det en fraklapp klistrad på dirkekt på lådan så glaskannan är såklart helt trasigoch ingen retursedel eller fraktsedel. Ingen vettig kundscervice och allt är på danska. Köp aldrig härifrån!