Sveriges bästa priser
120.000 nöjda kunder
Fraktfritt vid kort & Swish

http://www.swedenmobile.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
Payson
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation

 2016-09-30 Prisjakt har ändrat uppgifter om företagsnamn och organisationsnummer från Sweden Mobilephones Accessories AB 556965-9989 till Swedenmobile Holding AB 559033-0873
Detaljerad information Sweden Mobilephone Acc. har fått betyget (7.67)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Acceptabel
    Snabb leverans och bra pris. Dock var mobilen inte avsedd för Sverige, istället fanns en polsk bruksanvisning. Visst, i mobilen gick det att ställa om språket och manualen finns digitalt. Men ändå...kändes pinsamt att ge bort en mobil i present som inte var svensk. Hade det framgått av hemsidan så hade jag inte köpt den.
    2 tim sedan
  • Usel
    Beställde ett par Apple hörlurar, och hade i och för sig inte förväntat mig ett par orginallurar för 90 kr, men jag gissar på att dom är döpta så att dom ska hamna i prisjämförelsen på Prisjakt som original...
    18 dagar sedan
  • Hej mrnicke,

    Hörlurarna Apple Earpods som vi säljer på vår hemsida är original. Det verkar som om du har fått ett defekt exemplar av denna modell och detta beklagar vi. Du ska självklart få nya hörlurar levererade till dig och vi ber dig därför att kontakta vår kundtjänst på 040-303034 eller genom vårt kontaktformulär på hemsidan för att få hjälp med detta.

    Med vänliga hälsningar
    Swedenmobile

  • Perfekt
    Hade en fråga angående min betalning och order. Fick svar i stort sett omgående via mail. Löste sig direkt, snabb leverans och bra service.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, väl packat och en godispåse på köpet! Perfekt!
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Samsung s5 för drygt ett år sedan. Ganska snabbt såg jag att någonting ramlat ner framför linsen på framsidekameran, brydde inte mig så mycket om de först men sen kom barna och ville använda snapchat. Skickade in den på lagning och fick tillbaka den efter ett par veckor. Då hade de bara brutit upp kanten på telefonen och skrapat bort det som hade ramlat ner framför linsen. Först brydde det mig inte så mycket men desto mer jag tänkte på det desto mer irriterade det mig. Sen var bilden nästan ännu sämre pga reporna. Sen fick jag tag i en annan telefon jag kunde låna så då fick jag möjlighet att skicka in telefonen igen. När de undersöker telefonen hävdar de att den inte ska lagas på garantin eftersom jag skulle ha tappat den så den hade gått sönder. Frontglaset är repat på INSIDAN hur skulle det ens kunna gå till genom att tappa telefonen? Nej riktigt uselt. Rekommenderas absolut inte.
    2 mån sedan
  • Hej turbonezze,

    Beslutet om att din telefon inte skulle lagas på garanti är inte något vi på Swedenmobile tog, utan detta beslut togs av en auktoriserad Samsung verkstad. Den auktoriserade verkstaden följer Samsungs riktlinjer och vi förde endast vidare deras information till er.
    Jag ser också att ni har kommit fram till en lösning som båda verkar vara överens om.

    Skulle du ha några andra funderingar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

    Med vänliga hälsningar
    Swedenmobile

  • Acceptabel
    Köpte en Dualshock 4 handkontroll till ps4.

    Betalning via Payson.
    Leveranstiden var normal. Beställde sent torsdagseftermiddag, kunde hämta ut kontrollen på måndag.
    Skickades med rekommenderad post. Vet inte om det gör någon skillnad för företaget men det skiljer sig från normen.
    Fick med en liten godispåse. Inget nödvändigt men någon sorts god gest från företaget.

    MEN kontrollen är en importversion. Förpackningen och medföljande instruktioner är på (vad jag antar) kinesiska. I varje fall oläslig för min del. Produkten har ingen CE-märkning.

    Kontrollen fungerar och det är en Sony orginalprodukt men jag kommer inte att handla härifrån igen.
    4 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra priser!
    Allt funkade bra :)
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra priser. Otroligt serviceminded personal som snabbt svarar på mail. Hanterar returer på ett föredömligt sätt.
    5 mån sedan
  • 2016-09-30 - Prisjakt har ändrat uppgifter om företagsnamn och organisationsnummer från Sweden Mobilephones Accessories AB 556965-9989 till Swedenmobile Holding AB 559033-0873

  • Utmärkt
    Köpte en ny Nokia för 179:- då ingick frakt (kortbetalning) och en godispåse! Mycket nöjd!
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Jag ångrade mitt köp av Samsung Galaxy Tab S2 och efter kontakt så hade personalen
    fyllt i min reursedel och mailat mig och gratis leverans och reur. MYCKET generös.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, lågt pris, trevligt bemötande, fast ingen godispåse!
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Köpten en Sony Z5 Premium Dual på tisdag eller onsdag kväll och hade den i handen 50 mil bort på fredag förmiddag. All heder åt butiken! Än så länge..
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Allt funkade bra
    10 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Galaxy S7 Edge Duos i deras butik. Trevlig & Kunnig personal.
    11 mån sedan
  • 2016-04-23 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Beställde en solcellsladdare, men fick se ordern annulerad dagen efter eftersom den var slutsåld. Oseriöst att inte ha bättre uppdaterad lagerinfo.
    1 år sedan
  • Hej !

    Vi beklagar detta, det hade skett ett problem med hemsidans lagersaldo. Problemet ska nu vara åtgärdat.

    Mvh
    SwedenMobile

  • Perfekt
    Beställde en Apple Watch till sambon men dessvärre var armbandet för långt så ångrade köpet. Absolut inga problem what so ever!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans, lågt pris och en godispåse.
    Köpte en Sonos Play:1 som kom snabbt.
    Har dock ingen erfarenhet av support/kundtjänst än.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Är alltså inte bra ni INTE skriver detta är importerade varor. Nu köpte jag en PS4 controller så det spelar ingen roll att "manualen" endast är på spanska + portugisiska - men lite "fusk" är dett alltså.. ;)
    1 år sedan
  • Hej och tack för ditt omdöme.

    Vi har skrivit i våra allmänna köpesvillkor att våra produkter kan vara importerade från ett annat land, vilket medför att instruktionsboken/manualen inte är på svenska. Detta är för att kunna hålla rätt pris till slutkund samt vara bland de första i marknaden med det senaste.

    Mvh
    SwedenMobile

  • Usel
    Har två gånger fått besked om att SMA sänkt priset på Chromecast 2 till 350:-, gått in på deras sida och beställt den, bara för att få ordern annullerad varefter det stått att dom är slut på lager. Notera att vi pratar om ett par minuter och att ordern redan var genomförd. Mailade dom om detta men har än idag inte fått svar.
    Har svårt att ta ett företag på allvar när dom så tydligt använder sig av lockpriser och inte överhuvudtaget kan försvara sitt beteende.
    1 år sedan
  • Hej!
    Vi beklagar det som har skett. Chromecast 2 för 350kr är en fyndartikel vilket betyder att det oftast handlar om 1-2 exemplar av produkten. I ditt fall har vi fått en retur på en Chromecast som vi sedan har lagerfört. Prisjakt har sedan kört deras kontroll av vårt lagersaldo och uppdaterat deras sida. Sedan har en kund beställt produkten och prisjakt har inte hunnit att uppdateras (lagersaldo kontrollen görs endast ett fåtal gånger per dygn). Det kan därför tolkas som om att produkten finns i lager när den egentligen inte är det.

  • Usel
    Gillar inte webshoppar som inte skriver ner tydlig information i produktbeskrivningen, jag beställde en Chromecast som visade sig vara import, alltså ingen svensk strömdel. Detta kompensera dom med en svensk strömadapter som faktiskt såg begagnad ut, låg löst i paketet utan förpackning, repig och ful. Jag väljer att skicka tillbaks den, får hoppas dom löser returen iaf. Enda anledning att de får några stjärnor är för att leveransen var snabb plus att dom skicka med en godispåse :P

    Edit: Jag har skickat att jag vill reklamera produkten, men dom svarar inte. Kränger den på tradera istället. Sopor. Jag ger dom 0 stjärnor och beställer helt enkelt aldrig härifrån mer.
    1 år sedan
  • Dålig
    Lämnade in min Nexus 6 för reparation. Frågade explicit om de ersatte skärmen med en originalskärm och fick ett ja till svar.

    När jag veckan därpå hämtade mobilen är det rätt uppenbart att de bara bytt glas, då plastkanten är uppfläkt runt hela skärmen med skåror och märken. Nu, två månader senare, har skärmen börjat lossna på undersidan och är öppen nästan en millimeter.

    De har säkert schysst frakt och kundservice, men *för reparation råder jag att undvika dem*.
    1 år sedan
  • Hej!
    Vi har kontaktat butiken i Malmö angående ditt ärende. Vi beklagar för det som har hänt. De kommer att ta kontakt med dig för att lösa problemet.
    Mvh
    SwedenMobile

  • Perfekt
    Beställde en DualShock 4 på onsdagskvällen och hämtade ut på fredagen.
    Snabbt och smidigt. Även billigast i detta fall.

    + För att det fanns godis i lådan. Sånt gillar jag.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Enastående bra kundservice som åtgärdade ett par trasiga Apple Earpods omgående! Full pott!
    1 år sedan
  • Dålig
    Kass, inget svar på mail men det var väl för att dom hade skickat en mobil som fungerade uselt. Aldrig mer detta dassbolag.
    1 år sedan
  • Hej!
    Vi har skickat ett PM till dig.

  • Mycket bra
    Ett seriöst företag.
    När jag kände mig skeptisk då jag fick veta att de importerar varor, efter jag beställt min vara, ringde de upp mig och förklarade allt för mig, vilket lugnade ner mig.

    Jag köpte en Samsung Galaxy J5 och har haft den i 2 månader nu, fungerar utmärkt jag har aldrig fått några problem med den och är jätte nöjd!

    Leveransen tog 2 dagar, jätte snabb leverans och väl förpackat. Fick även en liten godis påse.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Köpte en VivoPc för ett och ett halvt år sedan som sedermera blivt nästintill oanvändbar då fläkten viner som en jetmotor.

    Som vresarn skrev tidigare är det nästintill omöjligt att nå fram till dem via telefon oavsett menyval. Dock kom jag fram till slut och de sa åt mig att kontakta Asus direkt för reperation.

    Efter att ha kontaktat Asus direkt så fick jag en retursedel att fylla i vilket sedan ledde till att de upptäckte att min dator är anmäld som stulen och information har vidarebefodrats till polisen!

    Efter ytterligare kontakt med Asus blev jag ombedd att kontakta SwedenMobile igen och hamnar nu i samma oändliga loop av iq-svars meddelanden utan att komma fram eller bli uppringd!

    Kommer uppdatera betyget och historien eftersom det utvecklas!

    -------
    Upd 1.
    Fick direkt efter jag skrivit ovan text, tag på swedenMobile där killen på kundservice var mycket hjälpsam och förvånad över situationen och lovade att titta på ärendet och återkomma när han hade mer information. Bra!

    Höjde betyget från ett till fem stjärnor och avvaktar vidare utveckling av ärendet!

    -------
    Upd 2.
    Blev uppringd nästan direkt efter förra samtalet där Sweden Mobile förklarade att det var beklagligt att jag råkat ut för ovannämnda händelse och att de grundligt kommer att utreda detta genom hela leverantörskedjan för att se vart det blivit fel någonstans. Oavsett vad så kommer SwedenMobile att om jag vill, häva köpet så jag kan få tillbaka hela summan inklusive frakt! Det kallar jag Service!

    Från att vart upprörd över tillgängligheten på supporten och själva händelsen måste jag nu säga att sedan kontakten upprättades så har servicen vart en tia!

    Höjde igen betyget från fem stjärnor till åtta, och avvaktar med slutbetyget tills att ärendet är helt avslutat men måste säga att jag i dagsläget så är jag väldigt nöjd med supporten!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en Galaxy S5. Helt enligt information och kanonsnabb leverans dagen efter. Därtill till ett bra pris.
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Köpte ett spel igår kväll. Inga problem, varan fanns och köpet gick igenom. Fick mail idag att min order blivit annullerad. Orsak: Tyvärr är varan slutsåld. Det va inte slut när jag köpte...
    Oseriöst företag!

    Några timmar efter upplagt inlägg:
    Företaget ringde upp mig och ursäktade sig med en förklaring ang uppdateringen av deras lagerstatus. Inget som gjorde att jag får mitt spel men det är bra att de ringer och förklarar.

    Betyget ändrat från 1 till 4 stjärnor.
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Köpte en Samsung Gear S för 2 895 kr i förra veckan - för att över huvud taget kunna läsa manualen hade jag behövt ett förstoringsglas (nej, jag ser inte speciellt dåligt) och en språkkurs i Taiwanesiska, eftersom det var det språk som manualen är skriven på. Dock fick jag snabbt svar på mitt mail till dem angående detta: fick en länkadress där jag kunde ladda ner en svensk manual - på 97 sidor...

    Överst på sidan med klockan står det att vissa exemplar kan starta på annat språk än svenska, men att detta ska rätta till sig efter omstart - vilket det inte gjort hittills. När jag tog med mig klockan in till Expert-butik (OBS! Ingen har fått röra klockan, jag lät dem bara titta på den) fick jag till svar att den med största sannolikhet inte är tillverkad för den svenska marknaden! Ej heller framgick det att klockan krävde ett eget mobilnummer/abonnemang för att fungera (jag trodde att tvillingkortsfunktionen fortfarande fanns att tillgå) och med det faller hela vitsen med klockan för min del. Jag ville ju FÖRENKLA tillvaron för mig, inte bli tvungen att få ytterligare ett mobilnummer att hålla reda på.

    Efter att ha läst alla recensioner här, vet jag inte om jag vågar skicka tillbaka den: kommer jag att få tillbaka mina pengar, eller sitter jag fast med en oanvändbar pryl som kostat mig nästan 3000 kr!?!

    Redan dagen efter att jag skrivit omdömet ovan, fick jag ett samtal från Swedenmobile. Personen jag pratade med var mycket hjälpsam och definitivt vettig att prata med - har av denna anledning ökat mitt betyg. Dock visade det sig att klockan inte alls är kompatibel till en massa olika mobiltelefonmärken, utan endast till just Samsungmobiler (enligt supporten som anges i manualen och som jag ringt). Ej heller till vilken Samsung som helst:tydligen krävs minst en Samsung Galaxy S5 mini, som jag nu har beställt genom butik och förväntas kunna hämta på måndag. Då jag hade en mobil som inte var äldre än ett år, men av ett annat märke (som sock fanns med i listan på de mobiler som skulle varit kompatibla men inte var det) blev det en affär på mer än tretusen till... Känns faktiskt inte okej - det borde framgå i texten som inleder sidan där denna klicka presenteras, att det ENDAST är en Samsungmobil som funkar!
    1 år sedan
  • Usel
    VARNING FÖR DETTA "FÖRETAGET"!
    Jag beställde 7/10 ett headset som visade sig vara ett riktigt måndagsex när jag fick det, fungerar inte.
    Nu när jag vill skicka tillbaka det så har jag försökt ringa dem 10-15 ggr för att göra en reklamation.
    Hela tiden kommer man till iq-svar som säger "Personen du söker kan inte nås för tillfället" eller "Vi kan förnärvarande inte ta emot ditt samtal".
    Och då har jag valt SAMTLIGA menyval, allt från butik till webbshop till företagssälj till ekonomi.
    Samma historia vid alla knapptryck.
    Detta är inget företag.. såhär jobbar inte företag.
    Ett företag har en VÄXEL och ser till så att kunder kommer fram och betjänas.
    Man ska inte behöva jaga.
    Pinsamt :)
    1 år sedan
  • Perfekt
    Leverans i turbofart som standard. Bra paketerat. Kanon!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Tror bara jag handlat härifrån en gång, men jag fick min kabel dagen efter beställningen så jag är väldigt nöjd. Kommer nog handla från igen.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    +Har handlat hos SMA tidigare och visst är d snabb leverans, denna gång strax under 24h efter beställning/betalning.
    +Man kan faktiskt RINGA deras kundtjänst (som lyfter luren efter första signalen) och få ett korrekt och snabbt svar.
    +Bra pris.

    -Varför i all värden ska j behöva REGISTRERA mig för att handla?
    1 år sedan
  • Dålig
    Köpte en billig surfplatta till min mamma (Trekstor Xiron). Efter två månader hängde sig vibrationsfunktionen så plattan slutade aldrig vibrera. Jag fick öppna upp och koppla bort vibrationsmotorn för att få den att sluta. Tre månader senare slutade den ladda med jämna mellanrum. Skickade in den på retur och hade hoppats på en ny, men modellen säljs inte längre. Överlagt väldigt trög process, returdokument kom aldrig fram fick be om nya. Fick påminna om reparationen också innan den efter en dryg månad returnerades. Efter en laddning slutade laddningen fungera igen. Denna gång valde vi återköp och fick tillbaka pengarna.

    SMA påstås sälja i Norden, men inget har fungerat med Finland. Varken frakt eller återbetalning. Min mamma fick bekosta frakten till Sverige, som jag sedan vidarebefordrade. Likadant med betalningen, bara svenska kontonummer dög.

    Man får vad man betalar för och jag kommer iallafall betala lite högre pris för att ha en fysisk butik att gå till.
    1 år sedan
  • Vi beklagar att du haft problem med din enhet som du köpt hos oss. Det är inte vi som har tillverkat enheten och kan tyvärr inte rå för att det ibland kan uppstå problem. När det väl uppstår problem gör vi vårt bästa för att åtgärda det. Din enhet skickades in på reparation första gången och när det då visade sig att den behövde skickas in på nytt kom vi med förslaget att häva köpet och betala tillbaka pengarna. Vi ansåg att detta var bäst för båda parter i det fallet.

    Vi säljer och levererar endast inom Sverige. Därför kan vi inte skicka retursedlar för transport från utlandet.

    ***Tillägg***

    Du har gjort intrång på hårdvaran vilket medfört yttre åverkan enligt tillverkaren, ändå har vi utfört reparation på din enhet med "goodwill".

    På grund av mycket e-handelsbedrägerier har vi tyvärr infört policy att inte utföra utlandsbetalningar.

    Mvh
    SwedenMobile

  • Mycket bra
    Köpte en Sony Z3 Dual och leverans och allt gick fint.

    Under midsommar så söp någon kompis sönder glaset och Sweden Mobile är ENDA(efter jag har kollat med fler företag samt Sony) företag som lagar den modellen.
    Lagningen har tagit VÄLDIGT lång tid pga. att deras verkstad inte fick in display till mobilen.
    Men Sweden Mobile har varit hjälpsamma och alltid sagt hur det står till och har även dragit av bra på priset samt bjudit på tempered glass skärmskydd.

    Det verkar använda sig av en extern verkstad, vilket jag inte känner att det är själva Sweden Mobile som kan ta skiten.

    javascript:;
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Jag fick Nokia Lumia 630 igår i bruten förpackning och systemspråk var på italienska, annars telefonen fungerar normalt.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Tackar, köpte en Appel Watch och Hade leveransproblem som jag fick Förklaring att det vart från lager,
    sedan produkten jag köpte vart prissänkt samma dag jag beställde vilket jag fick mellanskillnaden tillbacks .

    Om det uppstår problem Kontakta butiken först så löser de problemen.

    Seriöst butik , trevligt personal & ägare !

    Mycket nöjd.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    snabb leverans
    1 år sedan
  • Perfekt
    Riktigt snabb leverans och pris på grejerna! Ordentligt paketerat var det med! Sen fick man ju godis på köpet med! Har inget negativt att säga, bara köp köp köp!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Trevlig personal i butiken, inget att klaga på där.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Grymt snabb leverans.
    Hade gett en stjärna i minus för en halvdålig hemsida men den stjärnan togs igen av godispåsen som skickades med. ;)
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabbt och komplikationsfritt!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Mycket snabb service, med snabba besked om leverans, trackingnumber och sms med leveransinfo. Tummen upp
    1 år sedan
  • Perfekt
    Bra pris. Bra service när en vara saknades i lager. Tummen upp
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Leverans inom 24h, fick dock telefonen med polska instruktionsböcker och förinställt språk var polska så ett avdrag på stjärnorna där, men annars helt perfekt. Hade lite problem med sidan först (kunde inte lägga till mobilen i kundvagnen, men letade upp produkten på sidan igen istället för att använda länken som fanns på Prisjakt och då funkade det :))
    1 år sedan
  • Vi tackar för ditt omdömme på prisjakt och vill meddela dig om att svenska instruktionsböcker finns på tillverkarens hemsida. Anledningen till att det ibland finns manualer på andra språk är för att produkterna kan vara importerade och detta för att vara först med nya produkter samtidigt som vi kan erbjuda lägre priser. Detta står i våra allmänna köpesvillkor. Om du behöver hjälp med att hitta svensk manual är du välkommen att kontakta vår support.

    Mvh

  • Perfekt
    En grymt bra leveranstid!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Galet snabbt leverans!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabbt och trevligt bemötande vilket ledde till en beställning vid 15-tiden på dagen. Jag hade paketet i handen nästa dag.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Enkel och bra sida att handla på med ett bra pris.