Sveriges bästa priser
120.000 nöjda kunder
Fri frakt vid kort & Swish

http://www.swedenmobile.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
Payson
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation

 2017-06-21 Butikens namn ändrades från [SMA Sweden Mobilephones Acc.] till [swedenmobile]
Detaljerad information swedenmobile har fått betyget (9.12)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • 2017-06-21 - Butikens namn ändrades från [SMA Sweden Mobilephones Acc.] till [swedenmobile]

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fick telefonen samma dag jag beställde den och en påse godis :)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bästa. Sjukt snabb leverans & jäkligt bra priser. Rekommenderar starkt!
  • Perfekt
    Beställning
    Allt gick smidigt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb frakt
  • Perfekt
    Snabb leverans++++++
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt, bra pris och enda återförsäljaren i Sverige av Google home
  • Perfekt
    +Snabb leverans
    +Bra kommunikation
    +Lågt pris
    +Swish
    +Gratis frakt (vid Swish)
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och extremt bra service och support.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Riktigt bra priser. Supersnabb leverans, beställde innan kl 16 och paketet fanns hos mitt ombud redan på förmiddagen nästa dag redo att hämtad ut.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Swedenmobile är verkligen bästa som finns👍🏽 Man får varan precis dagen efter👌🏽Jag är super nöjd.

    Tack ska ni ha!

    MVH /Caesar
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    snabb och swish och snabb
  • Perfekt
    Fantastiskt snabbt skickat och bra kommunikation!
    Blev positivt överraskad. Kul att hitta nya butiker att sätta upp på favoritlistan.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag hade aldrig tidigare beställt något från detta företag och gick därför in och kollade betyget här på prisjakt. Då betyget var högt var jag inte orolig för att göra min beställning. Jag fick varan jag beställt redan dagen efter (extra plus för godispåsen som låg i paketet)! En adapter fungerade inte, då mejlade jag Swedenmobile och hade en ny i brevlådan efter någon dag! Helt suveräna!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket bra service och leverans. Ett företag att lita på.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Beställning
    Var ju inte pa det klara med att mobilen skulle ha eng tang bord!
    Visste att varorna kunde tas fr andra lander men tankte inte sa langt att tangbordet skulle kunna sakna vara sista bokstaver i det sv alfabetet!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Hela köp-processen var klanderfri. Dock var telefonens inställningar på franska, men det var ingen större sak att fixa till.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och fraktfritt när man betalar med Swish.
    Ska säkert handla här igen :)
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Fungerar bra. Andra gånger jag beställer här.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    missuppfattning,,mobilen höll vad den lovade,man lär sig alltid nya saker!!!
  • Acceptabel
    Snabb leverans och bra pris. Dock var mobilen inte avsedd för Sverige, istället fanns en polsk bruksanvisning. Visst, i mobilen gick det att ställa om språket och manualen finns digitalt. Men ändå...kändes pinsamt att ge bort en mobil i present som inte var svensk. Hade det framgått av hemsidan så hade jag inte köpt den.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Hade en fråga angående min betalning och order. Fick svar i stort sett omgående via mail. Löste sig direkt, snabb leverans och bra service.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, väl packat och en godispåse på köpet! Perfekt!
    3 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Samsung s5 för drygt ett år sedan. Ganska snabbt såg jag att någonting ramlat ner framför linsen på framsidekameran, brydde inte mig så mycket om de först men sen kom barna och ville använda snapchat. Skickade in den på lagning och fick tillbaka den efter ett par veckor. Då hade de bara brutit upp kanten på telefonen och skrapat bort det som hade ramlat ner framför linsen. Först brydde det mig inte så mycket men desto mer jag tänkte på det desto mer irriterade det mig. Sen var bilden nästan ännu sämre pga reporna. Sen fick jag tag i en annan telefon jag kunde låna så då fick jag möjlighet att skicka in telefonen igen. När de undersöker telefonen hävdar de att den inte ska lagas på garantin eftersom jag skulle ha tappat den så den hade gått sönder. Frontglaset är repat på INSIDAN hur skulle det ens kunna gå till genom att tappa telefonen? Nej riktigt uselt. Rekommenderas absolut inte.
    4 mån sedan
  • Hej turbonezze,

    Beslutet om att din telefon inte skulle lagas på garanti är inte något vi på Swedenmobile tog, utan detta beslut togs av en auktoriserad Samsung verkstad. Den auktoriserade verkstaden följer Samsungs riktlinjer och vi förde endast vidare deras information till er.
    Jag ser också att ni har kommit fram till en lösning som båda verkar vara överens om.

    Skulle du ha några andra funderingar är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

    Med vänliga hälsningar
    Swedenmobile

  • Acceptabel
    Köpte en Dualshock 4 handkontroll till ps4.

    Betalning via Payson.
    Leveranstiden var normal. Beställde sent torsdagseftermiddag, kunde hämta ut kontrollen på måndag.
    Skickades med rekommenderad post. Vet inte om det gör någon skillnad för företaget men det skiljer sig från normen.
    Fick med en liten godispåse. Inget nödvändigt men någon sorts god gest från företaget.

    MEN kontrollen är en importversion. Förpackningen och medföljande instruktioner är på (vad jag antar) kinesiska. I varje fall oläslig för min del. Produkten har ingen CE-märkning.

    Kontrollen fungerar och det är en Sony orginalprodukt men jag kommer inte att handla härifrån igen.
    6 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra priser!
    Allt funkade bra :)
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra priser. Otroligt serviceminded personal som snabbt svarar på mail. Hanterar returer på ett föredömligt sätt.
    7 mån sedan
  • 2016-09-30 - Prisjakt har ändrat uppgifter om företagsnamn och organisationsnummer från Sweden Mobilephones Accessories AB 556965-9989 till Swedenmobile Holding AB 559033-0873

  • Utmärkt
    Köpte en ny Nokia för 179:- då ingick frakt (kortbetalning) och en godispåse! Mycket nöjd!
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Jag ångrade mitt köp av Samsung Galaxy Tab S2 och efter kontakt så hade personalen
    fyllt i min reursedel och mailat mig och gratis leverans och reur. MYCKET generös.
    11 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, lågt pris, trevligt bemötande, fast ingen godispåse!
    11 mån sedan
  • Perfekt
    Köpten en Sony Z5 Premium Dual på tisdag eller onsdag kväll och hade den i handen 50 mil bort på fredag förmiddag. All heder åt butiken! Än så länge..
    12 mån sedan
  • 2016-06-27 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Allt funkade bra
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Galaxy S7 Edge Duos i deras butik. Trevlig & Kunnig personal.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en solcellsladdare, men fick se ordern annulerad dagen efter eftersom den var slutsåld. Oseriöst att inte ha bättre uppdaterad lagerinfo.
    1 år sedan
  • Hej !

    Vi beklagar detta, det hade skett ett problem med hemsidans lagersaldo. Problemet ska nu vara åtgärdat.

    Mvh
    SwedenMobile

  • Perfekt
    Beställde en Apple Watch till sambon men dessvärre var armbandet för långt så ångrade köpet. Absolut inga problem what so ever!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans, lågt pris och en godispåse.
    Köpte en Sonos Play:1 som kom snabbt.
    Har dock ingen erfarenhet av support/kundtjänst än.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Är alltså inte bra ni INTE skriver detta är importerade varor. Nu köpte jag en PS4 controller så det spelar ingen roll att "manualen" endast är på spanska + portugisiska - men lite "fusk" är dett alltså.. ;)
    1 år sedan
  • Hej och tack för ditt omdöme.

    Vi har skrivit i våra allmänna köpesvillkor att våra produkter kan vara importerade från ett annat land, vilket medför att instruktionsboken/manualen inte är på svenska. Detta är för att kunna hålla rätt pris till slutkund samt vara bland de första i marknaden med det senaste.

    Mvh
    SwedenMobile

  • Usel
    Har två gånger fått besked om att SMA sänkt priset på Chromecast 2 till 350:-, gått in på deras sida och beställt den, bara för att få ordern annullerad varefter det stått att dom är slut på lager. Notera att vi pratar om ett par minuter och att ordern redan var genomförd. Mailade dom om detta men har än idag inte fått svar.
    Har svårt att ta ett företag på allvar när dom så tydligt använder sig av lockpriser och inte överhuvudtaget kan försvara sitt beteende.
    1 år sedan
  • Hej!
    Vi beklagar det som har skett. Chromecast 2 för 350kr är en fyndartikel vilket betyder att det oftast handlar om 1-2 exemplar av produkten. I ditt fall har vi fått en retur på en Chromecast som vi sedan har lagerfört. Prisjakt har sedan kört deras kontroll av vårt lagersaldo och uppdaterat deras sida. Sedan har en kund beställt produkten och prisjakt har inte hunnit att uppdateras (lagersaldo kontrollen görs endast ett fåtal gånger per dygn). Det kan därför tolkas som om att produkten finns i lager när den egentligen inte är det.

  • Usel
    Gillar inte webshoppar som inte skriver ner tydlig information i produktbeskrivningen, jag beställde en Chromecast som visade sig vara import, alltså ingen svensk strömdel. Detta kompensera dom med en svensk strömadapter som faktiskt såg begagnad ut, låg löst i paketet utan förpackning, repig och ful. Jag väljer att skicka tillbaks den, får hoppas dom löser returen iaf. Enda anledning att de får några stjärnor är för att leveransen var snabb plus att dom skicka med en godispåse :P

    Edit: Jag har skickat att jag vill reklamera produkten, men dom svarar inte. Kränger den på tradera istället. Sopor. Jag ger dom 0 stjärnor och beställer helt enkelt aldrig härifrån mer.
    1 år sedan
  • Dålig
    Lämnade in min Nexus 6 för reparation. Frågade explicit om de ersatte skärmen med en originalskärm och fick ett ja till svar.

    När jag veckan därpå hämtade mobilen är det rätt uppenbart att de bara bytt glas, då plastkanten är uppfläkt runt hela skärmen med skåror och märken. Nu, två månader senare, har skärmen börjat lossna på undersidan och är öppen nästan en millimeter.

    De har säkert schysst frakt och kundservice, men *för reparation råder jag att undvika dem*.
    1 år sedan
  • Hej!
    Vi har kontaktat butiken i Malmö angående ditt ärende. Vi beklagar för det som har hänt. De kommer att ta kontakt med dig för att lösa problemet.
    Mvh
    SwedenMobile

  • Perfekt
    Beställde en DualShock 4 på onsdagskvällen och hämtade ut på fredagen.
    Snabbt och smidigt. Även billigast i detta fall.

    + För att det fanns godis i lådan. Sånt gillar jag.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Enastående bra kundservice som åtgärdade ett par trasiga Apple Earpods omgående! Full pott!
    1 år sedan
  • Dålig
    Kass, inget svar på mail men det var väl för att dom hade skickat en mobil som fungerade uselt. Aldrig mer detta dassbolag.
    1 år sedan
  • Hej!
    Vi har skickat ett PM till dig.

  • Mycket bra
    Ett seriöst företag.
    När jag kände mig skeptisk då jag fick veta att de importerar varor, efter jag beställt min vara, ringde de upp mig och förklarade allt för mig, vilket lugnade ner mig.

    Jag köpte en Samsung Galaxy J5 och har haft den i 2 månader nu, fungerar utmärkt jag har aldrig fått några problem med den och är jätte nöjd!

    Leveransen tog 2 dagar, jätte snabb leverans och väl förpackat. Fick även en liten godis påse.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Köpte en VivoPc för ett och ett halvt år sedan som sedermera blivt nästintill oanvändbar då fläkten viner som en jetmotor.

    Som vresarn skrev tidigare är det nästintill omöjligt att nå fram till dem via telefon oavsett menyval. Dock kom jag fram till slut och de sa åt mig att kontakta Asus direkt för reperation.

    Efter att ha kontaktat Asus direkt så fick jag en retursedel att fylla i vilket sedan ledde till att de upptäckte att min dator är anmäld som stulen och information har vidarebefodrats till polisen!

    Efter ytterligare kontakt med Asus blev jag ombedd att kontakta SwedenMobile igen och hamnar nu i samma oändliga loop av iq-svars meddelanden utan att komma fram eller bli uppringd!

    Kommer uppdatera betyget och historien eftersom det utvecklas!

    -------
    Upd 1.
    Fick direkt efter jag skrivit ovan text, tag på swedenMobile där killen på kundservice var mycket hjälpsam och förvånad över situationen och lovade att titta på ärendet och återkomma när han hade mer information. Bra!

    Höjde betyget från ett till fem stjärnor och avvaktar vidare utveckling av ärendet!

    -------
    Upd 2.
    Blev uppringd nästan direkt efter förra samtalet där Sweden Mobile förklarade att det var beklagligt att jag råkat ut för ovannämnda händelse och att de grundligt kommer att utreda detta genom hela leverantörskedjan för att se vart det blivit fel någonstans. Oavsett vad så kommer SwedenMobile att om jag vill, häva köpet så jag kan få tillbaka hela summan inklusive frakt! Det kallar jag Service!

    Från att vart upprörd över tillgängligheten på supporten och själva händelsen måste jag nu säga att sedan kontakten upprättades så har servicen vart en tia!

    Höjde igen betyget från fem stjärnor till åtta, och avvaktar med slutbetyget tills att ärendet är helt avslutat men måste säga att jag i dagsläget så är jag väldigt nöjd med supporten!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en Galaxy S5. Helt enligt information och kanonsnabb leverans dagen efter. Därtill till ett bra pris.
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Köpte ett spel igår kväll. Inga problem, varan fanns och köpet gick igenom. Fick mail idag att min order blivit annullerad. Orsak: Tyvärr är varan slutsåld. Det va inte slut när jag köpte...
    Oseriöst företag!

    Några timmar efter upplagt inlägg:
    Företaget ringde upp mig och ursäktade sig med en förklaring ang uppdateringen av deras lagerstatus. Inget som gjorde att jag får mitt spel men det är bra att de ringer och förklarar.

    Betyget ändrat från 1 till 4 stjärnor.
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Köpte en Samsung Gear S för 2 895 kr i förra veckan - för att över huvud taget kunna läsa manualen hade jag behövt ett förstoringsglas (nej, jag ser inte speciellt dåligt) och en språkkurs i Taiwanesiska, eftersom det var det språk som manualen är skriven på. Dock fick jag snabbt svar på mitt mail till dem angående detta: fick en länkadress där jag kunde ladda ner en svensk manual - på 97 sidor...

    Överst på sidan med klockan står det att vissa exemplar kan starta på annat språk än svenska, men att detta ska rätta till sig efter omstart - vilket det inte gjort hittills. När jag tog med mig klockan in till Expert-butik (OBS! Ingen har fått röra klockan, jag lät dem bara titta på den) fick jag till svar att den med största sannolikhet inte är tillverkad för den svenska marknaden! Ej heller framgick det att klockan krävde ett eget mobilnummer/abonnemang för att fungera (jag trodde att tvillingkortsfunktionen fortfarande fanns att tillgå) och med det faller hela vitsen med klockan för min del. Jag ville ju FÖRENKLA tillvaron för mig, inte bli tvungen att få ytterligare ett mobilnummer att hålla reda på.

    Efter att ha läst alla recensioner här, vet jag inte om jag vågar skicka tillbaka den: kommer jag att få tillbaka mina pengar, eller sitter jag fast med en oanvändbar pryl som kostat mig nästan 3000 kr!?!

    Redan dagen efter att jag skrivit omdömet ovan, fick jag ett samtal från Swedenmobile. Personen jag pratade med var mycket hjälpsam och definitivt vettig att prata med - har av denna anledning ökat mitt betyg. Dock visade det sig att klockan inte alls är kompatibel till en massa olika mobiltelefonmärken, utan endast till just Samsungmobiler (enligt supporten som anges i manualen och som jag ringt). Ej heller till vilken Samsung som helst:tydligen krävs minst en Samsung Galaxy S5 mini, som jag nu har beställt genom butik och förväntas kunna hämta på måndag. Då jag hade en mobil som inte var äldre än ett år, men av ett annat märke (som sock fanns med i listan på de mobiler som skulle varit kompatibla men inte var det) blev det en affär på mer än tretusen till... Känns faktiskt inte okej - det borde framgå i texten som inleder sidan där denna klicka presenteras, att det ENDAST är en Samsungmobil som funkar!
    1 år sedan
  • Usel
    VARNING FÖR DETTA "FÖRETAGET"!
    Jag beställde 7/10 ett headset som visade sig vara ett riktigt måndagsex när jag fick det, fungerar inte.
    Nu när jag vill skicka tillbaka det så har jag försökt ringa dem 10-15 ggr för att göra en reklamation.
    Hela tiden kommer man till iq-svar som säger "Personen du söker kan inte nås för tillfället" eller "Vi kan förnärvarande inte ta emot ditt samtal".
    Och då har jag valt SAMTLIGA menyval, allt från butik till webbshop till företagssälj till ekonomi.
    Samma historia vid alla knapptryck.
    Detta är inget företag.. såhär jobbar inte företag.
    Ett företag har en VÄXEL och ser till så att kunder kommer fram och betjänas.
    Man ska inte behöva jaga.
    Pinsamt :)
    1 år sedan