4.7 / 5
(1132 omdömen)
5
(1033)4
(73)3
(4)2
(5)1
(17)
Annons
Annons
Sorterat efter datum
3 dagar sedan
Inköpt 2020-09-18
Det gick snabbt och att grejen passade såklart!
16 dagar sedan
Inköpt 2020-09-05
Bra pris, snabb leverans.
19 dagar sedan
Inköpt 2020-09-02
Är nöjd med produkten, fraktavgiften helt OK, bra betalningsalternativ samt snabb leverans.
20 dagar sedan
Inköpt 2020-09-01
Köpet fungerade perfekt!
20 dagar sedan
Inköpt 2020-09-01
Fick tag på vattenstrilar med lite bättre kvalite. Såna till utekannor 10 liters
20 dagar sedan
Inköpt 2020-09-01
Snabba leveranser. Hemleverans på begäran, mycket uppskattad särskild under corona tiden. Vänligt bemötande.
20 dagar sedan
Inköpt 2020-09-01
Enkel köp-upplevelse och riktigt bra kund-service.
20 dagar sedan
Inköpt 2020-09-01
Bra resultat kvalitet på produkterna
20 dagar sedan
Inköpt 2020-09-01
snabb o bra service
23 dagar sedan
Inköpt 2020-08-29
Enkelt å beställa! Bra pris! Kom i postlådan snabbt!
24 dagar sedan
Inköpt 2020-08-28
Bra service, snabb leverans. Bra och lättförståelig hemsida att beställa från. Rekommendation från vänner.
25 dagar sedan
Inköpt 2020-08-27
Allt fungerade, leverans hem, kom på ök tid, trevlig chaufför och de beställda dynorna var jättesnygga dessutom bra pris. Kommer definitivt att handla här igen, positivt också med en webbfunktion som informerade så fort en vara som tillfälligt var slut åter fanns i lager.
25 dagar sedan
Inköpt 2020-08-27
Bra produkt, supersnabb leverans och bästa priset på produkten. Betalning via klarna faktura 14 dagar är det bästa betallösningen tycker jag.
25 dagar sedan
### Uppdatering #### Då denna order upprättades via mail och jag fick en Klarna faktura direkt så har Gårdsmann inte informerat om länkar eller information på hemsidan. Hade jag beställt tjänsten via hemsidan hade jag kunna följa kring informationen men detta beställdes direkt vida mail och kundtjänst skickar mig en faktura. Det hade då självklart varit lättare att informera att det finns lampor på gräsmattan även fast man ser dem tydligt och att det går en elslinga under. Installatören hänvisar att han behöver 1 timme på sig och inga frågor kom upp under arbetets gång. Det är omöjligt för mig som privatperson att jag då ska veta att jag behöver läsa information på företagets hemsida vad som gäller om jag inte blir informerad om detta. Det är fortfarande sorgligt att Gårdsmann ej vill möta halvägs eller diskutera en lösning kring detta. Man kan lätta kompensera för de skador man orsakat och problemet är ur världen. Nu vill Gårdsmann hellre vänta på en bedömning och ett beslut via juridiskt ombud och kommer då följa det beslut om det anses vara rätt istället för att lösa detta på ett professionellt sätt. Det är väldigt märkligt beteende från ett bolag då de fakturerar 4200kr för 1tim jobb som installationen krävde och inte kan kompensera för ngt på de trots merkostnader detta har drabbat. Man vill hellre ta in juridiska kostnader, få ett negativt omdömme istället för att lösa siutationen. Tänk om IKEA hade agerat så eller Amazon, det finns saker att lära sig från de andra storbolagen. Jag lyfter upp detta här så ni andra kan ta ställning om ni beslutar att boka in en installation via Gårdsmann. ' Tänk bara på detta om detta drabbar er så får ni förvänta er motstånd och ingen kundservice. #################################### Beställde en Gardena gräsklippare med installation 2 dagar sedan och det är här vad jag baserar min 1 stjärna på. Vid installationen så har installatören av misstag kapat av mina elkablar som går till utebelysning runt om olika träd i trädgården. Gårdsman hänvisar efter att jag har påpekat detta att jag har skyldighet att meddela detta. Till mitt svar har jag sagt att det är ni som utför dessa jobb dagligen och ni borde haft några frågor innan. Jag har inte kontroll på hur ni gör er installation. Kundtjänst hänvisar då att de alltid fräser ner avspärrnings tråden i marken vilket jag borde ha läst på deras hemsida! Detta är en typisk undanflykt att lägga skulden på kunden och även ge mycket dålig kundservice istället för att at ta ansvar för sin olyckshändelse och erbjuda en lösning. Istället lägger de på locket som ingenting har hänt och att de inte kan göra ngt åt saken. Mycket oseriöst! Som företag kan man inte kräva att kunden skulle ha gått in på deras hemsida och läsa om hur arbetet går till! Ett normalt arbetssätt är att installatören berättar vad han tänker göra när han installerar och vad detta innebär och kan det påverka ngt. Framförallt när han ska fräsa ner kabeln i marken. Han borde även har uppsikt när det går belysning kring kanten att de kan finns el installationer där. Som sagt de göra dessa arbeten dagligen. En elektriker tar reda på vart propp skåpet ligger, en rörmokare tar reda på vart man stänger av vattnet etc, det ligger i sunt förnuft att installatören ställer ett par frågor innan de börjar. Gårdsman vill ej stå till svars för detta, ingen kompensation eller ersättning. Totalt har 4 lampor slutat fungera och då installatören har kapat av kabeln under jord på ett eller flera ställen. Inköp av ny kabel, installation och eventuellt nya lampor måste jag bekosta på egen hand. Därmed skulle jag EJ REKOMMENDERA någon att boka några av deras tjänster som innebär installation då de inte tar ansvar för de skador som kan inträffa under arbetet. Detta är under all kritik! Olyckor kan alltid hända och det har jag full förståelse för, men man ska stå till ansvar för dem och inte beskylla kunden för den skada de har själv orsakat! Jag har aldrig stött på något sådant under mina 10 år då jag har arbetat med flera olika installatörer och hantverkare genom åren. Gårdsman är den första! Ni som har era tankar med installation gå till BAUHAUS och beställ installation, det går att nyttja deras tjänster fastän man inte har köpt sin vara där.
Gårdsman svarar:2020-08-27
Jonathan, du har beställt en installationstjänst för robotgräsklippare. I din trädgård har du haft ytlig elkabel nedlagd som gick av vid installation. Vår installatör kan omöjligt se kabeln i din gräsmatta då den är dold för blotta ögat. Installatören kan omöjligt veta att du har en kabel ytligt under marken, där då du inte informerat honom. Dessutom: Vi fräser ned robotgräsklipparens begränsningskabel på ca 10-15 centimeters djup. På det djupet ska det inte finnas elkabel enligt elinstallationsnormer. Vi är tydliga med att du som köpare måste informera oss eventuella kablar, slangar eller dylikt som ligger nära marknivå eftersom vi helt enkelt inte kan se dem under marken. Både vi och vår installatör är mycket ledsna över att detta olyckliga inträffade, men tycker det är orättvist att du lägger skulden på oss när du själv inte informerat om att du hade elkabel ytligt där du ville ha din robotgräsklippare installerad.
25 dagar sedan
Inköpt 2020-08-27
Snabb service, trevligt bemötande vid frågor.
Sida 1