Prisjakt
Annons
  • OpenSolution

  • se

Bli först med att skriva ett omdöme!

Vad tycker du om OpenSolution?

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
m
mrcode
21 omdömen
UselRedigerades 15 år sedan

VARNING!!!!! Handla inte härifrån, finns så många bättre butiker att välja. Beställde för över 1,5 månad sedan en produkt som ännu inte är levererad. Svarar inte på mail. MEN betalt vill de ha. VARNING!!!!!

Gästanvändare
UselRedigerades 15 år sedan

Ångerrätt pytsan. En vecka sedan satte jag in att jag ville ångra mitt köp inget svarän alls inte ens om man ringer och pöar på dom köpte varan den 21/5 gjorde en retur anmälan den 24/5 för jag hittade mitt orginal. Denna affär rekomenderas inte alls håll er undan från dom. Dom vill bara ha era pengar.

S
Stephen1
32 omdömen
UtmärktRedigerades 15 år sedan

Köpte en kamera Canon PowerShot E1 IS till mycket bra pris och varan levererades på några dagar! Mycket nöjd med snabb leverans och bra pris!

Gästanvändare
UselRedigerades 15 år sedan

Jag köpte ett grafikkort,Club 3d 8400 GS. Datorn klarade inte att gå i viloläge, utan kraschade. Viloläge är en viktig funktion eftersom det är en HTPC, och egentligen aldrig är avstängd. Jag klagade, och fick slutligen skicka in kortet, som sedan gick vidare till Tyskland. Efter någon månad fick jag ett annat grafikkort, utan brickan, "bracket", för min lågprofildator som satt på då jag skickade in den. Det meddelade jag för länge sedan, ingenting hände. Efter några månaders väntan klippte jag av bracketen så att den passade i mitt chassi. Dock var det precis samma fel som förut, datorn kunde inte gå i viloläge. Jag ringde, Open Solution sade att det inte var ngt fel på kortet. Jag sade att jag önskade skaffa ett annat kort, Open Solution blev mkt glad! Han ville ha fullpris för ett nytt kort, men jag ville bara betala mellanskillnaden. Jag frågade efter 9 månader efter köpet frågat hur det gick, andra omgången på verkstad, men inget svar. Jag ringde ett antal gånger, till slut meddelade de mig att varan var felfri, och att köpet inte skulle hävas. Jag har använt andra grafikkort i min dator som funkat felfritt. Jag har inte ens fått tillbaka kortet efter sista verkstadsbesöket. Kortet har aldrig funkat, pengar i havet. Att vissa beställer och får grejer som funkar 2 dgr senare är väl bra. Svårigheten är supporten. Jag skall anmäla företaget till konsumentverket.

Gästanvändare
OKRedigerades 15 år sedan

Ensam på torpet??? Trots retur av en vara för 4 veckor sedan som var begagnad och inte ny är inte räkningen krediterad utan hot om inkasso har kommit. Nu efter 9 veckor!! har allt löst sig, men vilken jobbig tid att vänta. Tips: skaffa en anställd som hjälp..........

Gästanvändare
OKRedigerades 15 år sedan

Både bra och dåligt. Jag fyllde aldrig i mitt personnummer när jag registrerade mig, sedan tänkte jag beställa mot faktura men hur jag en fyllde i mitt personnummer vart det ej godkänt. Mejlade och frågade hur man skulle göra det är ca 3 veckor sedan nu, men fick inget svar. Beställde iaf tillslut och betalade med kort, efter ca en vecka stog det fortfarande "Väntar på leverena" på order status. Mejlade och frågade, två gånger, en gång med e-postadressen och en gång på deras hemsida under "min order" det är ca 2 veckor sedan nu. Tillslut ringde jag, fick snabbt hjälp, det hade fastnat på något sätt, det här var på en torsdag morgon så på fredag eftermiddag kunde jag hämta ut mitt paket. Kanon snabb leverans, men svarar man inte på mail ska man inte ha en mailadress!!!!!!!!!!!!! Har fortfarande inte fått något svar på ett enda mail.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 15 år sedan

Ett stort tack från mig till OpenSolution för blixtsnabb leverans av en Samsung SyncMaster 2343BW till Karlstad. Jag ger denna butik massor av plus vad det gäller pris, leveranstid, betalnings alternativ samt för kontinuerligt mailkontakt angående order status. Detta var första gången jag handlat härifrån men definitivt inte sista.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 15 år sedan

Beställde 10st ramminnen till mig själv o 4 st arbetskompisar för billig uppgradering av hem-pc laptopar. Bra pris och snabb leverans! Skulle definitivt beställa av dem igen!

OpenSolution svarar:
Låter kanon, hoppas att de rullar på i snabb takt numera!! Mvh Christian
Gästanvändare
UtmärktRedigerades 15 år sedan

Jag har köpt en hel del produkter av Opensolution, och har aldrig haft problem. Ett stort plus till snabb leverans. Om det är något jag ska klaga över så är det kanske strukturen i butiken, lite svårt att hitta produkter man är ute efter, men annars är det en kanonbra butik. Keep it work!

OpenSolution svarar:
Hej! Tack för dina kommentarer, vi ser över hur vi kan göra strukturen enklare och även få en uppfräschning utav sidan... håll ut så skall det nog komma inom kort. Mvh Christian
Gästanvändare
UselRedigerades 16 år sedan

KATASTROFAL SUPPORT!!! Köpte ett schassi av Opensolution i december 2007. Levererades snabbt, plus för det, men vid start visade det sig att nätdelen var defekt, här börjar ett helvete som inte har sin motsvarighet, hade läst på prisjakt att supporten var kass, och jag använder datorn i jobbet dagligen, så istället för att skicka tillbaka varan, köpte jag en ny och reklamerade den gamla, helt OK enligt OpenSolution. För att göra en lång historia kort, jag fick bekosta felsökningen själv via Alina System, jag fick betala returfrakten själv, (KASST). Jag fick ersättningsschassit efter 3 veckor. Jag fick ersättning för mitt relkamerade schassi efter 6 månader (KASST). Men det sämsta är att Open Solution (och Kreditor som hanterar fakturaärenden) byggt på fakturan med kostnader och förseningsavgifter för ersättningsfakturan, som jag betalade 5 månader för sent (1 månad före det att jag fick ersättning från dom) efter en helveteiskt byrokratisk korrenspondens. Deras krav för försenad betalning och avgifter är nu uppe på ca 2 000 kronor !!!?? OpenSolution och kreditor hänvisar till varandra, men har ingen vilja eller kompetens att ändra detta. Handla inte här, får du broblem så har du slängt pengarna i sjön. STÄNG

OpenSolution svarar:
Hej! Lät som en lång process och beklagar det inträffade. Lättaste sättet är alltid att reklamera varan direkt när det upptäcks, en felsökning hos en annan leverantör skall ej behövas ifall man stöter på problem. Jag skall kolla upp med Kreditor vad som har hänt med er faktura för det låter märkligt att de har lagt på extra kostnader, du får gärna maila oss på [email protected] med en kopia på fakturan så får vi kika igen vad som har hänt. Frakt vid garantiärenden bekostar vi, skicka över ordernr, kontonr och belopp till oss så reglerar vi det. Mvh Christian

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: OpenSolution Nordic AB

Organisationsnr: 556328-9577