Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-04-03
    B
    Björn Y(18 omdömen)
    Merida.se har en "portvaktfunktion" som försöker påverka betygsättningar av produkter på deras hemsida. Om köparen t.ex. anger betyg 4 av 5, hålls betyget tillbaka och köparen får ett meddelande om att den skall bli kontaktad för att "se om något kan göras" för att öka på betyget. Men allra värst av allt, så ändrar de på eget bevåg betyget från 4 till 5! Detta inte bara strider emot all "good practice" vad gäller betygssättning av kunder, utan är direkt lögnaktigt. Sändningsnummer för att göra spårning av paketet fick man inte automatiskt (såvida man inte hade Android eller iPhone, och installerade en app), utan fick göra upprepade förfrågningar hos kundtjänst för att få det. Konstigt att de frångår etablerad praxis vid internethandel att automatiskt skicka ett e-brev med spårningsnummer (track & trace) när paketet går iväg. De kunde inte ens ge servicen att skicka ut spårningsnumret till kunder som begär det när spketet går iväg, utan kunden måste skicka upprepade e-brev för att kontrollera om att paketet gått iväg, och om det gått iväg kunde de skicka spårningsnumret. Vilken annan försäljare som helst hade lagt begäran på minnet, men framför allt hade de skickat ut spårningsnumret per automatik. Transporten skedde från ett land utanför EU (Norge) vilket gjorde att den fastnade 1-2 dagar i tullen. Vid beställningen framgick det inte att leveransen skedde från utlandet.
    Meridastore SE svarar:2018-04-03
    Hej Björn! Svarar dig även här: Tråkigt att du höra om din upplevelse på vår sida. Denna tjänsten levereras av lipscore och vi har som dom skriver ingen möjlighet att själva ändra en kunds review. Vad gäller portvaktsfunktionen är det ett sätt för oss att kunna rätta till i fel, men reviewen hade oavsett automatiskt blivit publicerad efter 5 dagar. Nedan en kommentar från lipscore: Der ingen hverken i Lipscore eller hos dere som kan ha endret hans rating. Portvaktsfunksjonen han nevner er den vi kaller Support Trigger og det eneste den gjør er å utsette publiseringen av hans rating/review i 5 dager, etter de 5 dagene blir hans rating/review pubisert automatisk uavhengig om han har gjort noen endringer eller ikke. Det er ikke teknisk mulig for dere å endre hverken hans rating eller review. Mvh Jonatan
    2016-11-10
      m
      matsca2m(6 omdömen)
      Snabb leverans och bra service, har haft svårt att hitta cykelskor till mina breda och långa fötter men de gick och mätte på lagret vilka som skulle kunna passa.
      2016-05-04
        N
        Nip(21 omdömen)
        Om det står 899 kr och sedan du går in på produkter så står det 1049 kr och att det är utförsäljning dessutom. Falskt och inte seriöst.