1.5 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-01-25
    e
    el_by(1 omdöme)
    Den sämsta kundservice någonsin Jag har gjort en beställning hos Peter Hann den 12 januari och sedan fick se på mitt konto att min beställning är under leverans. En vecka senare, den 18 januari fick jag mejl från kundservice vilket informerade mig att min betalning inte gick fram och frågade vad jag vill göra med detta. Det visade sig att de fick veta att betalning inte gick fram direkt efter beställning men det tog Peter Hanns kundservice en vecka att informera mig om detta. Jag ringde till supporten och fick information att allt är ok och att min beställning är på väg till mig. Jag blev helt förvirrad och mejlade tillbaka till supporten att om min beställning inte är redan skickat till mig då vill jag inte ha den och bad supporten att avbeställa allt. Nästa dag fick jag svaret att min beställning har tagits bort från systemet och att de beklagar att så var fallet. Tyvärr var det bara början av mina problem. Den 21 januari kollade jag mitt konto hos Peter Hann och upptäckte att jag fortfarande är skyldig belopp som motsvarar min borttagna beställning. Jag har mejlat supporten och fick svar att de kommer att skicka information till huvudkontor i Tyskland så att de skulle kunna utreda vad som har hänt. Idag, 25 januari fick jag mejl att min beställning är på väg till mig. När jag har kollat vad som har hänt på mitt konto hos Peter Hann då upptäckte jag att kundservice har tagit bort min ursprungliga beställning och har idag placerat en ny beställning med samma varor fast de har ökat fakturasumman med 123 kronor. Det går inte att skicka en beställning som är redan avbeställd samt att öka summan. Det är rent bedrägeri. Som bäst måste jag returera min beställning och tappa pengar på postkostnader. Slutsats: Peter Hann har en av de sämsta kundservice jag fick se under en lång tid. Om allt är ok med beställning då kanske allt ska gå bra. Men om man behöver någon typ av hjälp - då är det kört. Man kommer få olika svar från olika personer beroende på om man mejlar eller ringer och i slutändan kommer resultatet att bli vad som helst men inte det som man kan förvänta. Det går inte att sälja dyra varor och positionera sig i högt prissegment och att inte ha normalt fungerande kundservice.