Sveriges spelbutik sedan 2001
Fri frakt på alla produkter
Prisgaranti & livesupport

https://www.spelbutiken.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 17 år sedan
(data från 2018-01-19)
Detaljerad information Spelbutiken.se har fått betyget (8.62)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    23 dagar sedan
    Även fast man går in via Prisjakt får man fel produkt då de har olika "utgåvor" av en produkt även fast det inte finns några andra utgåvor för just denna produkt.

    Går man in på Fallout 4 VR så ser man att det står den produkten, valde att få hem Fallout 4 VR via "Code via email" men får istället en kod till Fallout 4 till en kostnad av 440 kr istället för 99 kr som hos övriga återförsäljare.

    Anmälan till Konsumentverket är gjord för falsk marknadsföring då man enkelt kan få fel produkt trots att man är inne på korrekt sida via Prisjakt. Spelbutikens chatt online har sagt att man kommer se över denna funktion då den uppenbarligen lurar folk på pengar.

    Ingen hjälp från kundservice. Varit kund i nästan 3 år, aldrig igen, fin julklapp från Spelbutiken.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi skulle vilja veta vad som exakt som skett med din beställning, så kanske vi kan hjälpa dig eller andra med liknande problem. Hör gärna av dig. Kontaktinformation finns på hemsidan.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Mycket bra
    1 månad sedan
    Gjorde mitt första köp hos Spelbutiken i december 2017. Köpet gick bra men att skapa ett konto gick inte att göra.
    Det är för mig märkligt att det inte går att skapa ett konto när man är på sidan. Det skapas i samband med det första köpet som görs.

    Leveransen skedde förhållandevis snabbt. Lite fundersam blev jag när det gått 4 arbetsdagar utan information om leverans. Kontaktade kundtjänst som meddelade att varorna skickats och samma dag kom också leveransen.

    Att få besked om när leverans kommer att ske hade uppskattas istället för tystnad. Vid skapandet av kontot gick det inte heller där att se i vilket läge beställning var.

    Generellt så gick allt bra.
  • Dålig
    1 månad sedan
    Bra priser, Har handlat 80-100 ggr av dom och retrobutiken. Men tyvärr så blir mitt betyg lågt, kommer dessutom aldrig mer att köpa ett release spel från denna butik. Har säkert köpt ca 10 (16) st och dom har aldrig lyckats träffa rätt datum, snarare 3-6 dagar senare. Bland annat köpte Mario kart 8 och det fick jag 2 månader senare ( inte en minuts hjälp av butiken i fråga innan de gått 15 dagar.) Köpte spelet från annan butik ,sen fick jag spelet från spelbutiken efter ca 40 dagar) skickade tillbaka varan, inte ett ord sen dess. Upprepade misstaget flertalet gånger, senast med xenoblade chronicles 2, blev lovad att jag skulle mottagit spelet 1 dec när spelet släpptes. Men de kom på posten 7'e december. NEJ TACK, Har varit kontakt med företaget i fråga men dom kan inte hjälpa innan dag 15 från att varan levererats. Trist
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft dåliga erfarenheter i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi skulle vilja veta din exakta adress och varför isåfall det skulle kunna ske så många gånger, så kanske vi kan hjälpa dig eller andra med liknande problem. Hör gärna av dig. Kontaktinformation finns på hemsidan.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Usel
    1 månad sedan
    Redigt missnöjd!
    Sökte en produkt här på prisjakt och fick upp förslaget Spelbutiken. Klickade på länken och köpte produkten. På Prisjakt stod pris med frakt. Lägger till ett spel till produkten (en konsol). Väljer Klarna konto, så jag tänker aldrig så mycket på slutsumman - mitt nöt.
    Spelet kommer i brevlådan men inte konsolen! Väntar ett par dagar till och INGEN KONSOL. Det visar sig sedan att konsolen inte ens är köpt från Spelbutiken fast jag köpte via prisjakt som sa spelbutiken - och på spelbutikens hemsida! Dessutom tillkom frakt på 333 kr!
    Pratar med kundtjänst i chat och blir avvisad kl. 16:50 "för chaten stänger nu". :o
    Samtidigt får jag för första gången ett mail om att konsolen skickats. Från ett tredje företag som jag aldrig hört talas om!
    Jag trodde jag handlade från Spelbutiken! URUSELT gjort av ett företag som vill vara seriöst.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Säljaren och uppskattad leveranstid på produkterna som vi säljer står alltid på produktinformationen. Fraktkostnad kan tillkomma om produkten inte skickas från oss då vi alltid har frifrakt.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Utmärkt
    1 månad sedan
    Snabba leveranser, bra hjälpsam kundservice, bra priser och prisgaranti.

    Toppbutik!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Alltid snabba på mail/chatt och telefon vid frågor.
    Bra priser och snabb frakt!
    Gjort ca 10 beställningar och inte ett enda fel.
    Kan inget annat än att ge 10 av 10 idag.
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Beställde ett LEGO-set där kartongen var helt mossad och dessutom öppnad på båda sidor. Inte heller öppnad försiktigt utan jättefult som skadat kartongen mer än nödvändigt.
    Om alla bitar ens fanns med vet jag inte så den kommer skickas tillbaka omgående.

    Uppdatering: Har fått en fraktsedel och ska skicka tillbaka setet och rekommenderades att beställa den på nytt. Supporten hävdade att de absolut inte skickar ut öppnade set aka ”fyndvaror”, låter därför 1-stjärna vara kvar tills ärendet är löst.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Återkom gärna till vår Kundtjänst så vi kan ta en titt på om vi behandlat din retur.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Bra
    2 mån sedan
    Inget krångel. Det fungerade som förväntat
  • Usel
    2 mån sedan
    Förbeställ inte spel härifrån om ni vill ha dem på releasedagen. Skickar som ospårbart b-post med ca 4 dagars levtid. Kommer aldrig beställa från detta företag igen. Inte Heller coolstuff som bedrivs av samma företag.
    Beställde ett spel 4/11 som har release 7/11. 9/11 har jag fortfarande inte mitt spel. Ni bedriver ett internetföretag som nått postorderföretag illa..... beställer hellre från Elgiganten eller webhallen eller annat seriöst företag som förstår att om man förbokar ett spel så vill man ha det på releasedagen. Kommer inte spelet imorgon 10/11 kommer jag använda min ångerrätt å skicka tillbaka det till er och köpa det någon annan stans.
  • Hej!

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi använder både DHLs och Postnords tjänster idag. Det är en reaktion på kunders bemötande på just Postnords tjänster de senaste åren. Förseningar sker oavsett speditör tyvärr. Alla förbokningar skickas alltid så tidigt som vi får lov att skicka dem så att de skall komma fram till releasedagen.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Perfekt
    2 mån sedan
    Bra priser,snabb leverans och bra utbud. Precis så som en spelbutik ska vara. Har ingen erfarenhet av kundservice då jag inte har råkat ut för något som behöver reklameras.
  • Bra
    2 mån sedan
    Ofta bra man får spel man förbokat på releasedagen men sist jag förboka ett spel (super mario odyssey) så sänktes priset innan det släpptes men jag fick ändå betala ett tidigare högre pris så det är ett minus.
    Men som sagt annars har jag aldrig haft problem.
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Det går numera inte att handla utan att ange personnummer. Jag har tidigare handlat av Spebutiken i många år utan att behöva ange personnummer, och tycker inte att jag ska behöva ange det nu. Därför handlar jag inte av Spelbutiken längre.

    Jag undrar också om Spelbutikens hantering av personnummer lever upp till kraven i GDPR.
  • Hej,

    vi har börjat ett arbete med att förändra vår kassa så man inte längre kommer behöva ange personnummer, så återkom gärna lite senare så skall vår kassa förhoppningsvis uppfylla dina önskemål

    Angående GDPR så håller vi på att säkerställa så vi uppfyller de kraven.

  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Beställt flera gånger av Spelbutiken och har aldrig haft några problem. Bra priser och ingen frakt. Leveranstid godkänd.
  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    "Klarna Faktura - En faktura mailas ut till dig när produkten skickas från oss. Denna skall betalas inom 14 dagar."
    Och
    "Efter en produkt har gått iväg från oss skickar vi ett mail om detta till dig. Detta mail skapas automatiskt och skickas ut på morgonen dagen efter."
    Har redan fått fakturan skickad till mig men inget mail som bekräftar utskicket. Vi får se hur väl de håller sitt ord. Väntar till imorgon med update. Beställt ett spel som enligt hemsidan är nytt. Håller tummarna att så är fallet.
    Update: Fick spelet idag. Verkar vara nytt/oöppnat. Får kolla om DLC-koderna som kom med är oanvända. Det tog två arbetsdagar för spelet att anlända. Det är jag nöjd med. Fast något bekräftelsemejl fick jag aldrig. Ändrar från 4 stjärnor: Acceptabel till 5: Ganska bra.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Kräver personnummer trots man är inloggad. Buggig shop som är tom trots att den visar antal och tvärtom. Jag påpekade 2011 och fortfarande kvar.
  • Hej,

    vi planerar inför förändringar i hur vår kassa fungerar så det kommer att förändras i framtiden så inte det kommer krävas längre.

  • Dålig
    3 mån sedan
    Beställde mot faktura för cirka en månad sen.
    Vissa saker var reserverade och jag har nu fått minst 5 fakturaavgifter då paket har kommit lite då och då...
    Bara det att det faktiskt står i min bekräftelse allt jag beställt + EN fakturaavgift.

    Det blev bra mycket dyrare än jag hade trott och när man från företaget skriver en fakturaavgift så ska det väl vara det??
    Blir nog att beställa någon annanstans i fortsättningen.
  • Det låter konstigt, så är det inte tänkt att det skall fungera. Vi lägger bara på en faktura-avgift för ett köp även om produkterna skickas ut vid olika tillfällen. Kontakta gärna vår kundtjänst så kan vi undersöka detta.

  • Usel
    3 mån sedan
    Tyvärr så har de den sämsta RMA avdelning jag någonsin stött på tyvärr
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback men svårt att säga något mer exakt om vad som kan hänt i detta ärende. Kontakta oss gärna igen så får vi se om vi inte kan hjälpa dig bättre.

  • Usel
    3 mån sedan
    Jag bokade PS4 Gran Turismo 7 i 2015. Det försenades av Polyphony Digital ett år.

    Nu kommer spelet att släppas snart men jag fick inget mail sedan länge. När jag frågar på deras chatt för att få att höra av dem skriver dem:

    "Nej, du kommer inte att få spelet pga namnet byttes till GT Sport".

    Jag är jättebesviken! Är det ingen person som håll reda på database ändringar? Det var ett löjligt svar.

    Förresten! Om man förbeställer GT-Sport på CDON (599kr) får en extra-content gratis :)
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Gran Turismo 7 var namnet innan på spelet som idag heter Gran Turismo Sport. Alla bokningar på Gran Turismo 7 kommer därför ändras till Gran Turismo Sport.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Perfekt
    3 mån sedan
    Bra priser och leverens tid, inget att klaga på!
  • Dålig
    3 mån sedan
    Utlovad leverans på releasedagen uteblev. Använder sig av vanliga brev vilket gör att sändningen inte går att spåra. Skyller på problem hos Postnord, men det är av Spelbutiken som jag som kund har köpt både spel och leverans.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi använder både DHLs och Postnords tjänster idag. Det är en reaktion på kunders bemötande på just Postnords tjänster de senaste åren. Förseningar sker oavsett speditör tyvärr. Alla förbokningar skickas alltid så tidigt som vi får lov att skicka dem.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Usel
    3 mån sedan
    Jag beställde FIFA 18 tio dagar före release och det garanterar själva på deras sida att beställde man mer än två dagar före release ska spelet komma till själva release-dagen. Det var första och sista gången jag beställde från spelbutiken.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi skulle vilja veta vad som exakt som skett med din beställning, så kanske vi kan hjälpa dig eller andra med liknande problem. Hör gärna av dig. Kontaktinformation finns på hemsidan.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Totalt besviken på Spelbutiken.se. Trots att det är 3 dagar kvar till dagen då varan är tänkt att skickas, så är det tyvärr omöjligt att avbeställa. Den konstiga anledning från deras del är att "Varan håller på att packas". (Jag beställde på en lördag och försökte avbeställa måndagen därpå). Ingenstans i deras villkor stod det att det komma sig att avbeställningen blir omöjligt pga någon anledning, utan det fick man reda på i efterhand efter att man har gjortbeställniingen. Tydligheten och seriösiteten är mycket viktiga när det gäller sådant, enligt min åsikt.
    Det återstår att se, men jag tror att det kommer bli senare leverans än lovat, eftersom många har vittnat det och eftersom de skickar från deras butik i Danmark, som de sa.
    Jag ska inte beställa något mer härifrån, hursomhelst.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi förmodar att det antingen handlar om Nintendo Classic Mini eller FIFA 18. I dessa fall har vi varit tvungna att packetera produkterna innan de skickas, då förbeställningarna är så passa många. Om du kontaktar oss så kan vi erbjuda dig en fraktfri retur om du önskar.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Ganska dålig
    3 mån sedan
    Bra priser, men om du vill ha spelet på releasedagen så ska du absolut inte handla här.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi skulle vilja veta vad som exakt som skett med din beställning, så kanske vi kan hjälpa dig eller andra med liknande problem. Hör gärna av dig. Kontaktinformation finns på hemsidan.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Grym butik, har bara hänt en gång att ett förbokat spel kommit nån dag efter att det släppts.
  • Usel
    4 mån sedan
    Extremt besviken. Beställer ett spel med god marginal där man ska kunna få det på releasedagen. Kontaktar chatten där de skyller ifrån sig på DHL. När jag då ringer DHL så ser jag att Spelbutiken inte har gett DHL tillräckligt med tid. Helt katastrof! detta blir nog sista gången jag köper härifrån. Varför skickar ni det med DHL!?!? Använd posten som alla andra!
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi använder både DHLs och Postnords tjänster idag. Det är en reaktion på kunders bemötande på just Postnords tjänster de senaste åren. Förseningar sker oavsett speditör tyvärr. Alla förbokningar skickas alltid så tidigt som vi får lov att skicka dem.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Usel
    4 mån sedan
    Väntade i en vecka på varan som fanns i lager. När jag sedan frågade vad som hade hänt, så hade de inte produkten och visste inte när de skulle få in det.
  • Mycket bra
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Snabba med leverans, (oftast) har de lägst pris på spelen, drar bort 2* för att de tar en avgift på 19:- att få betala med klarna, samt att betala med "klarna konto" faktiskt bara är klarnas månadsfaktura.

    När de tar bort fakturaavgiften på 19:-, samt byter namn från "klarna konto" till "månadsfaktura" så ska de få sina resterande 2*.
  • Dålig
    4 mån sedan
    Vad har hänt fick alltid spelen på releasedagen som brev i brevlådan, nu får jag de 5-6 dagar efter releas å måste hämta ut dom på utlämnings ställe. Blir nog köpa digitalt i framtiden.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi skulle vilja veta vad som exakt som skett med din beställning, så kanske vi kan hjälpa dig eller andra med liknande problem. Hör gärna av dig. Kontaktinformation finns på hemsidan.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Dålig
    4 mån sedan
    Varit kund länge men på senare tid så har de inte lyckats leverera spelen på releasedagen när jag gjort en förbeställning utan de har dykt upp 2-3 dagar efter.
    Tappar syftet med att förbeställa.
    Just nu sjukt besviken.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi skulle vilja veta vad som exakt som skett med din beställning, så kanske vi kan hjälpa dig eller andra med liknande problem. Vi använder oss av Postnord och DHL. Beroende på vad det är som skickas. Det är olyckligt att leveransen var försenad för dig. Tyvärr sker förseningar ibland med speditörer.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Otroligt fin service. Jag hade problem med en del till ett spel som gått sönder (självförvållat) och lyckades inte hitta några reservdelar Jag hörde av mig till butiken som fixade fram delarna jag behövde.

    Allt har funkat perfekt, snabba mailsvar, snabba leveranser och otroligt bra support när jag behövde det som bäst.
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Snabb leverans (1-2 dagar, minns inte :P) och jag + en kompis fick tag på Gears of War 4 för 129:/styck!
    Klockrent!
  • Usel
    6 mån sedan
    Order godkänd. Sen 2 dagar senare kommer mail att produkten utgått. Dåligt! Vill ej handla från en butik som inte har koll på sina ordrar
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Bra priser, snabb samt fri frakt och trevligt poängsystem.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    VAd mer kan man säga? Kanon!
  • Usel
    6 mån sedan
    Hej,

    Beställde studsmatta på deras site... men avbeställde 2-3 dagar senare.
    Har nu 1 månad senare fortf inte sett några pengar tillbaka..
    Kan ändra mitt betyg antar jag om man får tillbaka det någon gång för övrig var ju annars leveranserna ifrån dom snabba och på... men får man problem eller reklamation ... det är då det går riktigt åt skogen
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi skulle vilja veta vad som exakt som skett med din beställning, så kanske vi kan hjälpa dig eller andra med liknande problem. Hör gärna av dig. Kontaktinformation finns på hemsidan.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Perfekt
    6 mån sedan
    Har gjort 8 beställningar från Spelbuitken sedan 2014. Alltid billigt, alltid snabb leverans, inga problem. Favoritbutiken!
  • Knappt godkänd
    7 mån sedan
    Ärligt talat har de nog inte förtjänat ett så lågt betyg från mig. Men de utlovade en leveranstid på 2-4 arbetsdagar, nu har det gått fem fulla arbetsdagar sedan jag lade min beställning och jag har fortfarande inget paket. Nu är det helg och jag står här med krossade planer.

    Men det tåls att säga att de faktiskt skickade produkterna den första arbetsdagen efter att jag lade min beställning, men ett löfte är ett löfte.

    En liten grej de hade kunnat göra som jag hade uppskattat är att låta mig spåra paketet eller gett mig någon ytterligare information än att det är skickat.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi skulle vilja veta vad som exakt som skett med din beställning, så kanske vi kan hjälpa dig eller andra med liknande problem. Hör gärna av dig. Kontaktinformation finns på hemsidan.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Usel
    7 mån sedan
    Sista gången någonsin jag handlar något på den skitsidan. Förbokade ett spel men det dök givetvis inte upp i tid, även om det var 'download-versionen'. Senare stod det att det var slut i lager. Pinsamt!

    Otrevlig kundsupport och usel service. Nej, aldrig mer Spelbutiken.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.
    Vi skulle vilja veta vad som exakt som skett med din beställning, så kanske vi kan hjälpa dig eller andra med liknande problem. Hör gärna av dig. Kontaktinformation finns på hemsidan.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Oftast ligger dem väldigt bra i pris och är snabba i leveransen. Har egentligen aldrig haft några större problem och endast varit i kontakt med supporten enstaka gånger. De är väl mediokra men har som sagt inte haft några större problem och därför inte "lärt känna" de än.
  • Usel
    8 mån sedan
    Bedrövligt att deras prisgaranti bara gäller för produkter som man ännu inte har beställt. Beställde du för 10 minuter sedan är du körd. Supporten är långt ifrån service minded.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.

    Prisgarantin gäller mycket riktigt innan du gör din order. Förutsatt att din order inte är behandlad så kan man avboka den och du kan göra en ny order med Prisgaranti.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Usel
    8 mån sedan
    Mycket dålig leverans, beställde ett spel måndag natt, otrevliga okunniga på kundtjänst säger att det är inte säkert att få varan på fredag, en hel vecka för ett spel. Aldrig mer beställning från Spelbutiken.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.

    Vi skickar måndagar, onsdagar och fredagar. Om vi uppfattar dig rätt så har din order isåfall skickats på onsdagen från vårt lager. Efter den lämnat oss brukar det tar ca 36 timmar innan den når dig, men då Postnord under maj månad haft mer frekventa förseningar än vanligt, vill vi vara ärliga med dig.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Ganska dålig
    9 mån sedan
    har handlat av dessa och vist leveransen va väl ok men deras poäng system suger man måste princip vara superkund och handla där minst 3 gånger i månaden för att detta skall ge något. Jag har beslutat att inte handla där något mer menar dom påstår sig ha lägsta priset men känns inte som man vill gynna ett företag som endast gynnar storkunderna
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.

    Poängsystemet är en bonus. I de allra flesta fallen har vi konkurrenskraftiga priser utan poäng. Vi vill ge kunder som väljer våra tjänster en liten edge :). Man kan även sälja spel till oss och få poäng som innestående pengar för att ytterligare reducera priset.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Lagt två ordrar från denna butik och jag är riktigt nöjd! Ett spel som download och den koden kom efter ca en minut! Och nu senast en Nintendo Switch Pro Controller. Tog endast 2 dagar från att jag beställt tills den låg i brevlådan! Billigast på prisjakt på det mesta och fri frakt! Dessutom är de snabba att svara i sin chat! Klockrent!
  • Mycket bra
    9 mån sedan
    Mycket bra butik som säljer allt från spel till smink. Om man är på jakt efter lite mer exklusiva produkter är detta oftast den enda produkten som har dessa i lager. För att inte dra ut på det hela kan jag bara säga att jag rekommenderar den här butiken starkt och skulle absolut kunna tänka mig att handla här igen, mitt enda klagomål är att deras priser (oftast!) är runt 20% dyrare än den billigaste på Prisjakt.
  • Usel
    9 mån sedan
    Jag tror inte jag någonsin kommer handla hos de här skojarna igen. Fick ett Nintendo Switch där vänsta joy-con kontrollen var defekt. Och istället för att låta mig skicka in bara den defekta kontrollen eller att de skickar ut en ny fick jag välja på att skicka tillbaka allt till dem eller kontakta bergsala där den repareras själv.

    De på bergsala sade att de endast behöver kontrollern. Men spelbutiken.se säger att det inte är så, så jag får välja på att stå för garantiärendet själv genom att kontakta serviceavdelningen i bergsala och stå för frakt och allt själv. Eller vara utan konsol helt till de fixat det.

    Det känns som de gör garantihanteringen superkrånglig med flit, samtidigt som de presenterar alternativet "ring bergsala själv och sköt det". Vilket företag med någon sorts respekt gör så?

    Jag frågade också om de kunde stå för frakten till bergsala om jag skickade den själv. De kunde de såklart inte.

    Kortfattat, jag fick INGEN hjälp alls.
  • Hej.

    Det är tråkigt att du har haft en dålig erfarenhet i vår butik. Vi strävar alltid efter att förbättra våra tjänster och uppskattar all feedback.

    Detta har nu förändrats. Efter samtal med Bergsala AB kommer vi nu att kunna hjälpa våra kunder med en adresslapp till Bergsala AB med dig som avsändare så att vi inte längre behöver agera mellanhand i dessa fall.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Vanligtvis snabbt och bra. Vid beställning av en nintendo switch, står produkten som skickad 29/3. 31/3 finns inget paket loggat på kolli id't och supporten kan inte spåra eller t.ex ringa lagret och fråga om vart paketet är.

    "Ring på måndag så kanske jag kan kolla"

    Spelbutiken får gärna kontakta mig för att få ett bättre, uppdaterat betyg.
    order 5746754
  • Ganska bra
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Ganska bra men med ojämn kvalitet på leveranser. Det har blivit bättre på sistone men har hänt att jag fått spruckna fodral eller annat vid vissa leveranser. Kanske postens fel så därför svårt att avgöra, hur som helst tycker jag att spelbutiken borde packa vissa grejer bättre. Plus att frakten alltid är medräknad dock.
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Utlovar heligt leverans på releasedagen. Jag frågar dom tre gånger då det är viktigt att jag får det just då och inte senare för att jag åker bort flera veckor dagen efter. Men de lyckas inte leva upp till det. Trots långt samtal med supporten erbjuder dom bara 100 kr presentkort på en köp för 4600. Dåligt. Kommer akta mig för att beställa något viktigt härifrån igen.
    Edit: Ännu sämre är att de svarar på omdömet här; med att jag ska kontakta dem igen för bättre bemötande. De ger en dock bara fingret när man gör det. Uppenbarligen var deras svar för att se bra ut på Prisjakt, och man kan inte besvara butikens svar. Det krävdes samtal med Prisjakt för att ta bort omdömet, så jag kan lägga upp ett uppdaterat. Bland det fulaste jag varit med om här. Jag har nog aldrig satt en etta förut, men akta er för Spelbutiken!
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Har handlat av spelbutiken många gånger och alltid varit nöjd. Leverans på utlovad tid.
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Eftersom ni är oförmögna att leverera en konsol på releasedagen var det sista gången jag köper från er.
  • Hej!

    Vi ber om ursäkt för detta då Postnord inte lyckats med sitt uppdrag, alla produkter kring Nintendo Switch lämnade oss så tidigt som vi fick lov att skicka dem. Vi har nu bytt till DHL från Postnord i hopp om att leveranstiderna skall bli bättre med dem.

    mvh
    Spelbutiken.se