Varje år låter vi våra användare rösta fram sina favoritbutiker i Årets nätbutik. Du kan rösta mellan 1 och 29 november 2019. Vinnarna presenteras i början av december. I år lanserar vi även ett nytt pris: Årets medvetna nätbutik.

Gå till Årets nätbutik

Konsumentinformation

2019-11-12

Flera klagomål om långa eller uteblivna leveranser samt svårt att få kontakt med butiken. Läs omdömen innan köp och använd säkra betalsätt.

1 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-08-21
    S
    Songul(1 omdöme)
    Fy så dålig service! Kommer aldrig mer handla där. La beställning och ville avboka, mejlade knappt 5 min efter att jag la beställningen men dem vill inte avboka den för att paketet ligger plötsligt ”längst ner” i pallen. Skitsnack
    Skapamer svarar:2019-08-23
    Hej, Den här tidsapekten kan inte stämma, vi arbetar alltid för bästa kundservice. Med vänlig hälsning Skapamer.se
    2019-05-15
      S
      Suzanne(1 omdöme)
      Tar bort låga recensioner från sin hemsida. Säljer Magnetark som inte fungerar.
      Skapamer svarar:2019-06-03
      Hej Suzanne, Det låter mer som en reklamation, hör av dig till kundtjänst så hjälper de dig. Med vänlig hälsning Skapamer.se
      2019-03-25
        j
        jaysun(30 omdömen)
        La beställningen 2019-02-27, Två produkter som båda fanns i lager med 1-3 dagars leveranstid Sidan skryter även om ”Blixtsnabb leverans” Skickade mail 2019-03-12 där jag frågade hur det gick, fick sedan svar 2019-03-19 där de skrev att en produkt inte hade funnits i lager. 2019-03-21 fick jag min leverans, ungefär en månad tog det alltså. Dåligt uppdaterat lager, långsam leverans och långsam kundtjänst, under all kritik.
        Skapamer svarar:2019-03-27
        Hej, Finns våra artiklar i lager så går självklart leveranserna ut omgående. Här har troligtvis uppstått ett missförstånd. Med vänlig hälsning Skapamer.se
        2019-03-04
          S
          Sillabub(1 omdöme)
          Värdelöst, handla INTE hos skapamer! jag väntade i över två månader på mitt paket. Efter att flera gånger fått meddelanden om att de väntade in produkterna till sitt lager och således sköt upp leveransen blev jag sur, hörde jag av mig och bad dem avboka ordern då jag inte ville stötta ett så oseriöst företag. DÅ skickar de iväg den till mig istället, fast det inte längre var vad jag ville...
          Skapamer svarar:2019-03-05
          Hej, Det står alltid vid köp om artikeln är lagervara, beställningsvara eller eventuellt slut hos leverantör. Man har alltid möjlighet att be om delleverans eller avboka sin order. När du avbokar din order så är din order troligtvis redan på väg. Med vänlig hälsning Skapamer.se
          2019-01-29
            s
            superkarin(7 omdömen)
            "Blixtsnabb leverans" lockar man med. Den blixten kan en snigel rymma ifrån! Lovar leverans inom 5-14 dagar. Ingen uppdatering. Efter 14 dagar kontaktar jag kundtjänst och får informationen om att jag ska vänta 14 dagar till. Då finns varan på lager, men dom kan inte säga hur lång tid det kommer ta för dom att "packa upp och skicka" den. Inte särskilt trevligt bemötande heller. Kommer inte (försöka) handla här igen!
            Skapamer svarar:2019-01-29
            Hej, Det ser ut som om du har haft någon beställningsvara på din order. Det kan du vid köptillfället se när du klickar i för köp. Det har sedan också blivit en försening från vår leverantör vilket vi ber om ursäkt för. Med vänlig hälsning Skapamer.se
            2018-11-23
              D
              DIFference(60 omdömen)
              8 dagar sedan beställning och paketet har inte ens SKICKATS. Skandal.
              Skapamer svarar:2018-11-27
              Hej, Kontakta kundtjänst så att inget har blivit fel med din order. Det mest troliga är att något på din order varit en beställningsvara, men oavsett så får du besked av kundtjänst. Med vänlig hälsning Skapamer.se
              Sorterat efter datum
              Gamla omdömen

              Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

              2018-08-31
                L
                Linneape(1 omdöme)
                Mycket bra servic och kundkontakt. Köpte penslar som blivit böjda i transport vilket jag skrev till dem och påpeka att det var lite tråkigt att dem ej var skyddade. Dem svarade snabbt och skickar mig två nya penslar.
                2018-04-20
                  U
                  Unregisteredcf55786f(1 omdöme)
                  Beställde några produkter i mars, med förhoppning om snabb leverans, om än inte 'Blixtsnabb leverans'. Samtliga produkter fanns i lager. Jag fick bråttom att beställa dessa, då en klocka räknade ner tiden. Jag hade x tim, x min, x sek på mig. Informationen 'Din order kommer snarast att behandlas och skickas till dig' kom upp på hemsidan. Efter 5 dagar fick jag informationen att en av varorna ej var leveransklar. Vilket i praktiken innebar att jag fick vänta på min order i 3 veckor. Det är inte acceptabelt att informera om att varor finns på lager, när det inte stämmer. Och man ska heller inte behöva vänta 5 dagar på den informationen. Hade jag vetat att servicen var så undermålig, hade jag inte genomfört beställningen. Och jag undrar hur detta företag, Skapa mer, har kunnat få utmärkelsen 'Årets e-handlare' de fyra senaste åren. Christina
                  Skapamer svarar:2018-04-24
                  Hej Christina, Vi beklagar att något blev tokigt med din order och hoppas att du har varit i kontakt med kundtjänst om detta. Med vänlig hälsning Tina Seger Skapamer.se
                  2018-01-05
                    U
                    Unregistered7ebbeac4(3 omdömen)
                    Hade gett fulla stjärnor om de ville svara inom lovad tid på sin kundtjänst och ha tydlig information om vad som faktiskt finns i lager och ej, så man inte blir besviken när bekräftelsemejlet kommer.
                    2017-12-20
                      l
                      lennartkolmodin(1 omdöme)
                      Beställde varor från skapamer.se, med förväntad leveranstid 5-14 dagar. Bra, då kommer den senast måndag en vecka innan jul, tänkte jag. Efter 15 dagar får jag ett mail att varan är slut hos leverantör och jag kan räkna med leverans slutet av januari. Avbeställa får jag också. Jo tack, två vardagar kvar till jul. Inte så sugen att beställa från skapamer.se igen. För den som inte är redo att vänta 6 veckor på sin leverans så kan jag inte rekommendera skapamer.
                      Skapamer svarar:2017-12-22
                      Hej Lennart, Det är trist att din vara var tillfälligt slut hos leverantör, det är tyvärr sådant som händer men vi ber om ursäkt för att du fick sent besked om det. Med vänlig hälsning Tina Seger Skapamer.se
                      2017-09-25
                        m
                        mickenyfiken_(8 omdömen)
                        Beställde en vara. Efter några dagar fick jag ett sms från ett för mig okänt fraktbolag som ville att jag skulle följa en länk för att boka leverans. Länken fungerade inte. Kontaktade Skapamers kundtjänst via mail. Fick efter några dagar tag på fraktbolaget som enbart levererade på dagtid (då normala människor jobbar). Fick idag svar på mailen från skapa mer TVÅ veckor efter att jag kontaktat dem, i mailet ignorerar de helt att länken via sms inte fungerar. Kommer aldrig mer beställa från skapa mer då de verkar vara helt ointresserade av nöjda kunder.
                        Skapamer svarar:2017-10-24
                        Hej Micke, Det låter som om du hade fått en ganska snabb lösning på detta om du kontaktat fraktbolaget med en gång. Men vi ber om ursäkt för att du fick vänta på mailsvar från vår kundtjänst. Med vänlig hälsning Tina Seger Skapamer.se
                        2017-09-15
                          S
                          Shiine(3 omdömen)
                          Nås ej på mail alls. Fick kontakt när jag ringde (efter att dem hade en fikarast, vilka stänger av hela kundtjänsten för fikarast haha). Dem hade skickat fel vara en gång, så jag skickade bild till dem och förklarade vad som var fel med varan och hurvaran som jag veställt skulle vara. Dem skickar en ny vara, som är fel igen och nu kan jag inte äns ringa upp dem för att dem stänger kundtjänsten 13 på fredagar, så skrattretande. Jag ska lämna tillbaka allt och vända mig till ett bättre företag som gör sitt jobb.
                          2017-06-16
                            s
                            snawitz(4 omdömen)
                            Stort utbud av varor Men kundtjänst är hur otrevliga som helst, och svarar knappt på mail. Varor som finns i lager vid beställning, restnoteras när bekräftelsemailet kommer.
                            2017-05-24
                              D
                              Dtrs2121(2 omdömen)
                              Extremely fast shipping, and quick responding customer service.
                              2017-02-25
                              Redigerades 2017-04-25
                                Enkelt och lätt, inga problem
                                Sida 1