Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Hobby Sweden har fått betyget (1.36)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    10 dagar sedan
    Beställde en radiostyrd bil 25/11-18, har inte sett skymten av någon bil, inte fått någon respons vare sig på telefon, mail eller tom Facebook. verkar helt oseriös.
  • Usel
    17 dagar sedan
    Beställde lite reservdelar till en radiostyrd bil den 12e December. Stod att grejerna fanns i lager. Inte sett skymten av några prylar och inget svar från kundtjänst.
  • Usel
    1 månad sedan
    Riktig pajas. Betalat men får inga varor. Går ej att nå. Anmäld till konsumentverket. Firmatecknaren finns i lexbase bl.a.
  • Usel
    2 mån sedan
    Leveranstiderna stämmer inte. Varorna finns förmodligen inte på lager. Går inte att få tag på kundtjänst. Svarar varken på mail eller telefon.
  • Usel
    2 mån sedan
    Kass service och kassa leveranstider. De meddelade inte att bilarna som mina döttrar skulle få i julklapp inte skulle levereras till julafton trots att de enligt hemsidan fanns i lager och enbart skulle ta några dagar att leverera.

    Ena bilens laddare slutade fungera efter några laddningar och jag försökte då kontakta deras "kundsupport". De har inte svarat på snart ett år trots flera mejl och samtal.
  • Usel
    3 mån sedan
    Kundservice är omöjlig att få tag på. Beställde en vara 1:a september som fanns i lager. Sedan total tystnad, inget svar från kundservice etc. Dvs omöjligt att avbeställa. Idag 1 månad och 15 dagar senare kommer ett email om att varorna skickats. Tack, men aningen för sent.
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Skojare. Varning. Beställt vara m utlovad lev tid på nån vecka. Får ingen vara, skickar flera meddelanden, inget svar alls.
  • Usel
    7 mån sedan
    Oerhört dålig kundservice. Har väntat 1,5 månad på en vara som enligt hemsidan ska ta 1-5 dagar. Inte ett enda mailsvar trots många försök att be dem höra av sig via kontaktformulär. Vid telefonkontakt har de endast gett svävande svar och lovat återkomma men ingenting har hänt och jag har själv varit tvungen att jaga dem utan resultat. Mycket dålig kundservice!
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Betalat för min vara. Får ingen vara och heller inget svar från dem. Skojare!
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Bilen fungerade inte,och det är svårt att få tag på någon. De lovar att höra av sig, men efter två månader har inget hänt! Besviken pojke!
  • 2018-01-22 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Vad Sesamo tycker om Hobby Sweden
    Jag tycker att dom har bra utbud och tyvärr är lite dåliga på att meddela varför de tar så lång tid att få de jag beställt.
    Efter min första beställning bestämde ja mig för att bara handla där om jag måste men hitta inte så många andra alternativ som leverera snabbare, så jag har beställt många saker där och med tiden vant mig med långa leveranstider.
    Men ibland har dom svarat på mina maile snabbt och till och med levererat inom en vecka.
    Är nu lite missnöjd med att min senaste beställning ej kommit på snart tre månader.
    Men jag hoppas att dom snart svarar på mitt maile till kundservice.
    den 19 oktober 2017 ringde jag kundtjänst och fick svaret att KDS har strulat ganska mycket de senaste året och att de tar nog 14 dagar till innan min beställning kommer.
    Den normalt utlovade leverans tiden är 5 till 15 dagar, jag beställde den 20 juli 2017.
    Hoppas nu att jag får min beställning om 14 dagar.
    Jag är nöjd med de saker jag fått och tycker de är bra kvalité på sakerna.
    Betyget dras ner en hell del på grund av deras dåliga kund kontakt om varför det tar tid innan beställningen kommer.
    Ringde kundtjänst i gen den 21 november 2017, han lova ringa upp inom en 30 minuter när han sitter vid en dator, jag ringer i gen 90 minuter senare kommer bara till telefonsvarare.
    I mitten av december börja jag tröttna på att vänta och bli orolig att jag ALDRIG kommer att få min helikopter så jag bestämmer mig för att skicka ett maile till kundservice att jag vill ha min Helikopter nu och om det ej går så vill jag ändra min order så att jag får reservdelar för pengarna som jag betalt in vid besällningen.
    den 4 januari 2018 fick jag äntligen mitt paket som jag beställde den 20 juli 2017.
    Så nu fick jag reservdelar som är nästan hälften av en HEL Helikopter, för samma pris.
    Men hellre det en inget.
    Kommer bara handla av Hobby Sweden om jag måste i framtiden.
    Sesamo
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Uselt: Efter att beställt en drönare till sonen som skulle vara en ARF=Almost ready to fly kommer det en byggsats! Bilderna som är knutna till produkten stämmer inte heller då det sitter flertalet delar på bilderna som inte fanns med i byggsatsen. Det saknas även en bygganvisning och inga kopplingsschema för elektroniken.

    Efter mejlkontakt kommer ett svar där det heter att produkten är så ny att det saknas bygganvisningar. De håller med om att det inte är en ARF. Och att de väntar på en bygganv.
    Lyckas trots det få ihop större delen och skickar ett nytt mail och frågar efter kopplingsschema, efter 10 dagar inget svar. Bara nonchalans.

    Så otroligt dåligt och fattar inte hur man kan driva en butik på detta viset. Det ända jag beklagar är att dom lyckats lura av en kund till pengar. Rekommenderar verkligen ingen att handla med detta företaget.
  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    + Efter två veckor utan att ha hört något om min order, så mailade jag kundsupport och fick ett svar inom 1 h på en fredag eftermiddag.
    + Det jag beställde kommer i en stadig metallåda, som jag läst på flera ställen på internet att många leverantörer väljer att inte packetera metallådan. Hobby Sweden hade däremot valt att packetera lådan så att den inte skulle skadas/repas under frakten. Toppen!
    - Det tog nästan 3 veckor från att jag la beställning till att jag hade varan hos mig. Hade jag haft bråttom med att få den här varan så hade betyget blivit mycket lägre än 7.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    SÄMST! Väntat i två veckor på en leverans som skulle ta 6 dagar. Inget svar från kundtjänst heller
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    HELT VÄRDELÖST! Köpte en radiobil som gick sönder efter 30 min normal körning. Har väntat två veckor på svar från deras kundtjänst om hur jag ska göra nu. Efter tre mail och flera veckor väntetid, ett kyligt "vi kan inte hjälpa dig med nånting - svar". Det är förjävla dåligt. Skäms Hobby Sweden. Man behandlar inte kunder hur som helst...
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en radiostyrd bil till min grabb och när paket hade kommit visade det sig att det saknades en sladd för att kunna ladda bilen. Mejlade till dem två gånger med intervall på ca 10 dagar samt ringde. Fick aldrig någon respons varken via mejl eller telefon. Kommer aldrig att köpa något hos dem mer. Rekommenderas ej!