1.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-06-08
T
The Dodger(22 omdömen)
Posten strulade till mitt paket så det kom till mitt ombud istället för hemleverans. Hemleverans kostade 50kr istället för 29kr till ombud. Jag skrev om detta till kundtjänst och fick ett presentkort på 100kr mejlat till mig inom 12 timmar, på en lördag! Hade fått fler stjärnor men deras hemsida är fruktansvärt dåligt strukturerad.
2019-06-03
d
dangoran(14 omdömen)
Vågade inte beställa med hemleverans efter alla dåliga recensioner så jag körde click & collect eftersom jag har butik inte alltför långt bort. Funkade jättebra och var redo att plockas upp efter en kvart. Var också nöjd med att de hade pc-spelet jag var ute efter "Project cars 2" för 299 kr när alla andra hade det för över 600 spänn. (Sen att det nu en vecka senare finns för under 145 kr för nedladdning och runt 160 kr på massa ställen var jag iofs mindre nöjd med men det kan jag inte klandra GameStop för).
2019-05-24
Tahehoo(3 omdömen)
Beställde ett par varor, fick en orderbekräftelse och pengarna drogs. Ett par veckor senare får jag meddelande om att de inte fanns i lager (på hemsidan går de dock fortfarande att beställa) och pengarna återbetalades. Jag är glad att jag fick tillbaka pengarna, men min erfarenhet med Gamestop är nu att de bara lånar pengar ett par veckor och sedan lämnar tillbaka dem. Vet inte riktigt vad det är för mening med detta. Kan inte rekommendera någon att beställa från hemsidan, men det är möjligt att många av de fysiska butikerna funkar som de ska.
2019-04-30
d
danneee(8 omdömen)
Beställde en ny PS3 handkontroll. Gamestop skickar ut en begagnad, kundtjänst svarar att det blivit ett missförstånd (på en vara de sålt i minst 3 år enligt produktbeskrivningen).
2019-03-26
a
arendium(1 omdöme)
Sämsta spelbutiken i landet! Löjliga priser och helt värdelös personal i de flesta butikerna jag besökt. Rekar ingen att handla hos dessa skojare
2019-03-26
Kitsune(2 omdömen)
"Flera enheter av samma produkt beställdes och överskred maxantalet." Inte första gången det händer från gamestop, borde inte produkten ta slut i lager och förhindra att man kan beställa mer av produkten? Himla trist när man trott att man gjort ett fynd.
2019-03-11
Toon_Link(3 omdömen)
Noterade precis att de har fått en hel del negativ feedback, så vill kompensera med lite creds för deras schyssta support: Beställde en Zelda t-shirt på Black Friday och fick en helt annat modell (som dessutom var något billigare, men åtminstone samma storlek). Hade överseende med deras enorma belastning under Black Friday, så skickade ett e-post om felet och väntade, men fick bara ett automatiskt svar på att de var överbelarmade. Efter ca 3 veckor skickade jag ett nytt e-post, som de svarade på riktigt snabbt och bad mycket om ursäkt för besväret, skrev att de lät mig behålla t-shirten som de hade skickat och att de dessutom skickade rätt t-shirt utan extra kostnad, som kompensation för allt. Deras frakt var snabb och deras specialpriser under åren är bland de bättre på marknaden. Uppskattar även att de tar in unika varor. Och faktumet att de både litade på att jag talade sanning och lät mig behålla den första t-shirten direkt efter att de fått det andra meddelandet var ett stort plus. Därför får de 8 stjärnor. -1 stjärna för att de gjorde fel från början. -1 stjärna för att jag behövde skicka 2 meddelanden innan det löste sig. Förmodar att de flesta skulle givit dem mindre än 8 stjärnor för omständigheterna, men eftersom det verkar som att majoriteten inte har varit med om trevliga upplevelser och de som är nöjda bara representerar en minoritet, baserar jag omdömet på deras snabba support och kompensation, samtidigt som jag är väldigt nöjd med deras fysiska butik, vilket är att tillägga.
2018-07-01
Redigerades 2019-02-25
m
m_westman(1 omdöme)
köpte ett NYTT spel på rea fick spelet men dock var skyddsplast borta med en secure klistermärke över öppning som när jag tog bort det lossna det under som det stog void på som ej går bort SNYGGT! i övrigt bra skick
2019-02-23
s
scunt(17 omdömen)
förbeställde anthem (pc) för att få en gratis figur. de skickar fel färg på figuren och skickar själva spelet från tyskland så det dyker inte upp före helgen. lyckat...
2019-02-10
D
DrDante(2 omdömen)
Saldot på hemsidan verkar inte ha det minsta att göra med vad som faktiskt finns i butik. Var intresserad av en vara som skulle finnas i nästan varje butik i landet enligt hemsidan, i nytt skick. Ville kolla innan, så ringde. Ingen svarade. Efter åtskilliga försök (där signalerna gick kanske 10 gånger, följt av en extremt hög ton som hängde i tills jag lade på) gav jag upp, men bestämde mig för att kolla på plats, då jag ändå hade ärenden i närheten. Självklart hade de inte produkten hemma, och att telefonen inte skulle fungera visste de inget om. I och med att man faktiskt kan köpa varor online via deras hemsida, som sedan inte verkar existera, rekommenderar jag starkt att inte köpa någonting från hemsidan direkt, utan att ringa in och kolla om varan faktiskt finns eller inte. Om någon väl svarar i telefonen.
2019-01-16
Redigerades 2019-02-07
Rochard(17 omdömen)
Tog betalt för vara som skulle hämtas i butik. Väl i butik fick jag veta att de hade nekat ordern för att de "hade annat för sig". Pengarna betalades aldrig tillbaka. Vilket skojarföretag! Mot mitt bättre vetande gav jag dem en till chans. Beställde nytt spel och betalade i förväg. Fick begagnat, trasigt spel. Inget svar från suport, butik vägrar hjälpa mig. Så nu har de inte bara stulit pengar utan vägrar ersätta felaktig produkt. Blir att driva vidare ärendet. Uppdatering: Fick en butik i stan att hjälpa mig med en retur trots att huvudkontoret sa ifrån. De gav mig även lite info om varför ingen svarar på supporten - det är EN person som tar alla supportärenden. :|
2019-02-05
Hostis(34 omdömen)
Ojjj vad många som är missnöjda! Väldigt tråkigt att se. Jag kan nu tyvärr endast gå på egen erfarenhet och inte andras. Den support jag fått i Frölunda butiken samt den i Allum är helt underbar måste jag säga! Sen hur dom prissätter begagnade produkter är en annan fråga. Dock så får man 3 års garanti på en begagnad konsol vilket jag köpte. Beställde ett spel från nätet och hade den i brevlådan dagen efter. Så jag måste haft tur. Nu brukar jag inte beställa spel och sånt från nätet utan föredrar att köpa direkt i butik eller från blocket där priserna är mycket bättre :) Så länge min upplevelse är bra kommer detta betyg att kvarstå.
2019-01-23
r
royne93(1 omdöme)
Fick hem fel vara. Kundsupport svarar inte vid massa försök att kontakta dem, butik som skickade fel svarar inte i telefon. Butiken som jag bor nära säger att dem inte kan ta hand om ärendet.
2019-01-22
d
dmao87(1 omdöme)
Beställning av varor som fanns i lager väntar 2 veckor och jag skickade mail den 15 jan för att fråga vart grejerna är och får bara tillbaka ett tråkigt automeddelande att det snart närmar sig mellandagarna och det kan ta tid att få svar *Noll Koll* 22 Jan Nu som för många andra fick jag bara ett mail som det står att ordern blivit avbruten. Bort med butiken! Uselt!
2019-01-03
Redigerades 2019-01-15
H
Henry-Andersson(3 omdömen)
OBS! OBS! OBS! VARNING FÖR GAMESTOP! ETT RIKTIIIIGT DÅÅÅÅLIGT FÖRETAG SOM INTE BORDE FÅ SÄLJA TILL NÅGON!... Beställt digitala produkter som inte levererats Flera dagar har gått, flertalet mejl. Ingen reaktion alls! Fortfarande inte fått mina betalda varor! Detta var första och sista gången jag handlar hos GameStop! Återstår att se hur lång tid det ska ta för Gamestop att kreditera? TYVÄRR ANVÄNDER GAMESTOP INTE PAYPAL, DÅ HADDE DET VARIT BETYDLIGT ENKLARE ATT HÄVA KÖPET. ETT RIKTIGT DÅÅÅÅLIGT FÖRETAG SOM INTE BORDE FÅ SÄLJA TILL NÅGON. Mvh / Henry Andersson Uppdatering 2019-01-15: Summan återbetald men tyvärr så obehagligt oseriöst, så betyget blir inte bättre än uselt. Mvh / Henry Andersson
Sida 1