Trygg E-handel
Snabba leveranser
Stort sortiment

https://shop.asedo.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 4 år sedan
(data från 2017-03-21)
Detaljerad information Asedo har fått betyget (7.13)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Butiken har både förutsättning och tydliga föresatser att bli en av de stora. Som ny kund får jag begränsa mig till butik, order och leverans omdömen. Webbutiken är inbjudande och översiktlig. Lagersaldo är angivet, vilket kan vara vilseledande hos vissa, men som här verkar stämma. Jag beställde en "Samsung 950 pro 1TB" (lagerstatus 7 st) som är bristvara eller har orimliga priser i de flesta butiker. Som kommentar angav jag föresatsen att den verkligen fanns i lager och som utlovas levererades samma eftermiddag. Status responsen var föredömlig via e-post och leveransen kom dagen efter (borträknat helgdagarna). Priset i webbshoppen (!) låg i linje med de lägsta och olikt andra så fanns de i lager. Betalning via faktura fungerar utmärkt.
    2 dagar sedan
  • Hej Waxinator,

    Tack för ditt omdöme!

    Detta är underbart för oss att läsa! Vi gör alltid vårt bästa för att få nöjda kunder och att leverera bra priser och hålla en god service, ibland går det bättre och ibland sämre och denna gång har vi lyckats.

    Tusen tack för att du delade med dig av din erfarenhet och välkommen åter till oss!

    // Team Asedo

  • Usel
    Beställde produkt som fanns i lager. Får detta mail två dagar senare :

    "Tack för din beställning hos oss på Asedo. Tyvärr har produkten du beställt tagit slut på lager hos vår distributör och leveranstiden är 3-4 veckor innan de kan skicka ut din beställning till dig. Är du fortfarande intresserad av din beställning?

    Mvh,HenrikAsedo kundservice"

    Innan jag ens hinner svara på mejlet kommer ett nytt mail:

    "Under dagen har vi insett att vi tyvärr har fått felaktig information från vår distributör och de kommer inte att få in produkterna i lager igen. Väldigt tråkigt eftersom vi redan sagt till dig att de ska komma in igen.

    Vi önskar dig en trevlig kväll!

    Mvh, Henrik Asedo Kundservice"

    Under all kritik att inte leverera varor som finns i lager på sidan och inte ens kompensera med något, föreslå motsvarande vara eller liknande.
    Asedo kommer inte bli långvariga med denna service
    5 dagar sedan
  • Tjenare DjHypnoz.

    Asedo gör alltid sitt bästa, och tyvärr skiter det sig även för oss ibland. Vi kämpar på för att hålla bra priser men ändå hålla kvalité. Självfallet skall du inte gå lottlös då vi vill få tillbaka dig som kund och bevisa att vår intention är att ha 100% nöjda (och återkommande) kunder. PM:a oss med detta som referens, så hittar vi på ngt skoj!

    Ha en fin helg!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Jag är mycket nöjd med Asedo's bemötande och service. Det första exemplaret av router jag köpte hade ett fel (lösa antenner) men eftersom jag installerat den ville jag inte skicka tillbaka och vänta utan router på en ny. Asedo lät mig behålla den defekta routern medan jag väntade på den nya. När den nya kom fick jag en retursedel med betald frakt för enkel retur av det defekta exemplaret. Det är så här det ska fungera :-) Rekommenderar varmt.
    9 dagar sedan
  • Härligt formfranska.

    Spännande namn! Tänker så här i sportlovstider på rosat bröd (formfranska), smör och ost i fjällstugan innan det bär av i backen med familj och vänner. Värmer med detta omdöme och välkommen åter!
    Vi älskar nöjda kunder och vill ha än fler!

    // Team Asedo

  • Usel
    4 gången jag beställer något som senare visar sig vara slut. kommer inte beställa där mer då det verkar vara lockpriser på massor saker!
    13 dagar sedan
  • Hejsan danne_zoo.

    Bra eller anus? Inte så mkt bra iaf skulle vi på Asedo säga... ☹

    Då vi uteslutande arbetar med dropshipping liknande ”Alibaba” så syns våra produkter och lagersaldon från och i flera kanaler. Mao är det först till kvarn som gäller även om vi försöker be våra distributörer/leverantörer vara så snabba som möjligt med uppdatering av lager.

    Men kan skarpt garantera att vi inte arbetar med lockpriser utan det är det pris som gäller för den publicerarad produkten. Sedan som alltid. Vi reserverar oss mot slutförsäljning, prisändringar och annat - vilket sker oftare än vi vill då våra produkter är populära.

    Men PM:a oss hur vi skulle kunna göra dig till en återkommande och nöjd kund så kanske vi kan ta diskussionen vidare? Vore rätt nice att få vända denna skuta.

    Ha en fin helg.

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tack för er prisuppgifter jag var inne på en sida skulle köpa min produkt då kom jag på att gå till price runner jag sparade 300kr, jag rekommenderar att alla som ska handla något från nätet gå till PriceRunner
  • Hejsan ”kund i butik”.

    Tack för ett fint omdöme. Yes - vi har ca 4.000 produkter (av ca 50.000) som vi är billigast på så vore konstigt om man inte skulle få hjälp av Prisjakt & Pricerunner där. Och vi kämpar ständigt för att bli bättre, fler produkter, snabbare leveranser och än bättre priser.

    Tack där!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är mycket nöjd med Asedo's bemötande och service. Det första exemplaret av router jag köpte hade ett fel (lösa antenner) men eftersom jag installerat den ville jag inte skicka tillbaka och vänta utan router på en ny. Asedo lät mig behålla den defekta routern medan jag väntade på den nya. När den nya kom fick jag en retursedel med betald frakt för enkel retur av det defekta exemplaret. Det är så här det ska fungera :-) Rekommenderar varmt.
  • Fan va nice med ett fint omdöme!

    Tack det hjärtligaste och välkommen åter.

    // Team Asedo

  • Usel
    La en beställning på lördagen, 2st fanns då i lager. På måndagen fick jag ett meddelande om att produkten var slut!? och om jag fortfarande var intresserad skulle det ta 3-4 veckor. Inte mycket jag kunde göra än att godta detta. Tisdag morgon och ytterligare ett meddelande kom, nu skulle tydligen deras distributör gett felaktig information och inte längre ta in produkten. Pengarna skulle jag få tillbaka (ej fått det än utan de är fortfarande dragna).
    Det hade kunnat vara "bra" så men läste lite andra erfarenheter från andra kunder och skrämmande många har liknande historier.
    Summa summarum: lita inte på lagersaldo eller att de ens har produkterna på sajten = jag kommer aldrig försöka handla på Asedo igen (även om de har någon produkt till lockande pris).
    15 dagar sedan
  • Hej Calle.o

    Tack för ditt omdöme!

    Denna gången var det tyvärr ett rent tekniskt felaktigt lagersaldo som visades, det var registrerat 2 st i lager i vårt system, men i verkligheten hade produkten tagit slut hos vår distributör och det uppdaterades inte hos oss.

    Vi är aldrig ute efter att lura någon eller jobba med lockpriser eller felaktiga lagersaldon som vi sedan inte erbjuder. Detta var ett rent tekniskt fel där fel lagersaldo visades och jag lovar dig att detta inte är någonting vi gör med avsikt då detta gav dig som kund en sämre upplevelse än vad vi vill leverera.

    Vi tackar igen för ditt omdöme och detta är något vi ska se till att det inte händer igen.

    Din kortbetalning är krediterad och det tar banken några bankdagar att återföra pengarna till ditt konto tyvärr.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh,
    Henrik
    Asedo Kundservice

  • Usel
    Köpte en vara på rea och fick bekräftelsen men kort därefter fick jag ett mejl om att priset var för lågt pga ett fel och inte kunde levereras.

    Det fanns flera produkter i lager, när jag köpte jag sett det minskades med en. De debiteras kortet, men kontaktade mig senare. Det sades att det var tekniska problem, och deras leverantör gett felaktiga uppgifter, kan de inte leverera och kommer att avbryta min beställning.
    Jag är definitivt inte nöjda de slösar min tid på detta sätt.
    Baserat på vittnesmål, är det vanligt att en sådan butiker. De annonserar / produkter och få trafiken på sin webbplats från Prisjakt och PriceRunner på detta sätt.
    15 dagar sedan
  • Hej iFarside,

    Tack för ditt omdöme!

    Denna gången var det tyvärr ett rent tekniskt felaktigt lagersaldo som visades, det var registrerat 2 st i lager i vårt system, men i verkligheten hade produkten tagit slut hos vår distributör och det uppdaterades inte hos oss. Det hade ingenting att göra med pris.
    Vi är aldrig ute efter att lura någon eller jobba med lockpriser eller felaktiga lagersaldon som vi sedan inte erbjuder. Detta var ett rent tekniskt fel där fel lagersaldo visades och jag lovar dig att detta inte är någonting vi gör med avsikt då detta gav dig som kund en sämre upplevelse än vad vi vill leverera.

    Vi tackar igen för ditt omdöme och detta är något vi ska se till att det inte händer igen.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh,
    Henrik
    Asedo Kundservice

  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    bra priser, hoppas jag får grejerna snart....
  • Käre kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Kul att du gillar våra priser. Vi jobbar hårt för att ha bra priser.
    Om det mot förmodan skulle bli problem med din leverans vill vi gärna att du kontaktar oss på kundservice@asedo.se så att vi kan hjälpa dig.

    Ha en fin dag!

    // Team Asedo

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Fraktkostnaden drar ner betyget.
  • Tjaba cokeistit.

    Många med spännande namn här på Prisjakt som sagt. Är det Jolt vi talar om eller Zero? Kanske tom den vanliga med socker eller den vita med allt annat än socker. Precis som med Cola är fraktkostnad ngt det finns många versioner och synpunkter på vad frakter bör vara och är.

    Vi kämpar konstant med att få ned denna men samtidigt måste överleva marginalmässigt. Balansen är hårfin.
    Billigare produkter/dyr frakt. Dyrare produkter/fri frakt. Berätta PM:a oss eller mejla på webshop@asedo.se för att diskutera denna fråga. Högst relevant. Varför inte låta er kunder bestämma? 😊

    // Team Asedo

  • Perfekt
    En butik med fokus på att kunden skall vara nöjd med köpet!

    Beställde en projektorduk på 150".
    Jag hade frågor vid beställningen som jag snabbt fick svar på. Jag fick sen duken levererad enligt överenskommelse, hem till min dörr. Paketet är 3,6 meter långt så det var viktigt för mig.

    Det visade sig vid uppackning att duken blivit skadad i frakten, så jag anmälde detta på asedo.se 's kontaktformulär.
    Fick snabbt svar och kunde skicka in bilder och beskrivning på skadorna.
    Professionellt bemötande och mycket god kommunikation via mejl.

    Jag fick välja på ny vara eller att få nedsatt pris på den skadade produkten.
    Vi nådde en överenskommelse som jag känner mig nöjd med och jag vill ge en eloge till Asedo som fick mig att känna mig nöjd och trygg trots problem som de inte kunde råda över.

    Tack för att det finns handlare som ni!
    /Daniel
    28 dagar sedan
  • Tack för ett fint omdöme Daniel Gunhaga!
    Ibland blir det tokigt med leveranser, men det mesta går att lösa. Denna gången löste vi det bra tillsammans!
    Tack ska du ha!

    Asedo Kundservice

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt, billigt och bra!
  • Tack för det fina omdömet.

    Snabbt, billigt & bra rimmar nästan med vår värderingar: Snabbt, Enkelt & Personligt...

    Välkommen åter.

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Bra pris, snabb relevans och mycket trevlig service!
    1 mån sedan
  • Tack för ett fint omdöme karlhierta!
    Snabb leverans och bra kundsupport är det som kunderna behöver och vi gör vårt bästa för leverera på det.
    Välkommen åter!

    Asedo Kundservice

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Fungerar utmärkt.
  • Tack för ett fint omdöme tlicht!
    Vi gör vårt bästa för att ha så nöjda kunder vi kan och denna gången lyckades vi tydligen :)

    Asedo Kundservice

  • Usel
    They canceled the order without any notice and refund because they think they offer a wrong price for the product. In my opinion, it's just a discount about 20%.....
    1 mån sedan
  • Hi robinhood15031503,

    Thank you for your review!
    This is really unfortunate, but no matter how hard we try, sometimes even we fail. Unfortunately we had a technical issue that showed faulty prices and stock levels. This caused a lot of trouble for our customer, but also for us so we can assure you that it wasn't intentional.

    We are sorry that the communication didn't reach you, please check the junk mail of the e-mail address you used for your purchase.

    Please contact us on kundservice@asedo.se so we can have a look at exactly what happened with your order and if we can find a solution that will make you satisfied. Otherwise at least assure that you get your money credited correctly.

    All the best,
    Asedo Customer Service

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Betalning gjord. Nu får vi se hur snabbt de levererar; om de håller att de skickar alla ordrar som kommer in före klockan 16.
    Leveransen var perfekt. Enda smolket i bägaren är alltså relativt dyr frakt men så länge de har bra priser på produkterna kommer jag handla därifrån igen.
  • Tack nolite.

    Vi jobbar på att få ned frakten som många i andra av kommentarerna här.

    Billigare produkter/dyr frakt. Dyrare produkter/fri frakt. Berätta PM:a oss eller mejla på webshop@asedo.se för att diskutera denna fråga. Högst relevant. Varför inte låta er kunder bestämma? 😊

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Allt gick smidigt.
    1 mån sedan
  • Tack carlwedberg.

    Hoppas du får en fin helg.

    // Team Asedo

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket bra i det hela
  • Hejsan "Kund i webbutik".

    Älskar fina omdömen och med andra ord älskar vi även dig!
    Tack fina kund för att du finns.

    // Team Asedo

  • Dålig
    Jag beställde 2st nätverkskort för 162:-/st men dagen efter fick jag ett meddelande att ordern inte kunde släppas för det priset på grund av fel i prisfilen då rätt pris var 871:-/st! Jag gick direkt hit (prisjakt) och kunde se att flera andra butiker hade ett pris omkring 200:- medan asedo själva hade ändrat sitt till 601:-. Jag tyckte inte att priserna var orimligt låga med tanke på att det var mellandagsrea men möjligen var dessa inget annat än lockpriser.

    Visst, det kan bli fel ibland men det rätta från asedos håll hade varit att korrigera felet, förbättra rutinen så att detta undviks i framtiden och skicka ursprungliga ordern i alla fall. Det spelar ingen roll att priset är högre eller lägre än det korrekta för att det är det pris som är överenskommet som gäller. Jag har själv varit med om detta både på fysiska och nätbutiker men denna butik verkar inte bara vara ojuste mot sina kunder utan bryter sitt eget avtal: ”Mellan Asedo Sverige AB och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt överenskommits.” vilket gäller när köpevillkoren klickas i och köpet genomförs!

    Jag valde att inte bråka och köpte istället nätverkskorten för 500:-/st i en annan butik. Jag ger en extra stjärna för ett trevligt bemötande från kundservice men gör inte samma misstag som jag och håll er borta från denna butik då ni varken kan lita på deras priser eller får varan till det kap/rea-pris som ni har genomfört köpet med.
    2 mån sedan
  • Hej ArashJ,

    Tack för ditt omdöme!

    Denna gången var det tyvärr fler saker som gick fel och vi lär oss varje dag av våra kunder. Vi drar lärdom även av detta fall och inser självklart att vi kunde gjort bättre ifrån oss.
    Vi är aldrig ute efter att lura någon eller jobba med lockpriser som vi sedan inte erbjuder. Detta var ett rent tekniskt fel där fel pris visades, men hanteringen av det skulle vi såklart gjort bättre.
    Vi tackar igen för ditt omdöme och detta är något vi ska se till att det inte händer igen.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh,
    Henrik
    Asedo Kundservice

  • Perfekt
    Testade handla från Asedo för första gången. Allting gick smidigt. Kunde betala med faktura och fick hem grejerna 2 dagar efter beställning. Kan rekommendera Asedo!
    2 mån sedan
  • Hej annaelmgarde,

    Tack för ditt omdöme! Vi jobbar hårt för att leverera det bästa vi kan till våra kunder i alla lägen. Denna gången har vi tydligen lyckats, kul!
    Välkommen åter!

    Mvh,
    Asedo Kundservice

  • Dålig
    Känner mig lurad då dom skriver stort i loggan beatäll förw 16 levevereras ut lagwr samma dag. Läser manxsedan under finstilta såxatår det där 14. Jag stressade hem för atr hinna få genom en beställning oxh valde dom för kriterierna snabb leverans! Swr nu att bara utger sig för det men håller inte vad som lovas. Felaktig marknafsföring!
    2 mån sedan
  • Hej larswik,

    Tack för ditt omdöme!
    Vi ber om ursäkt för förvirringen med olika budskap på olika ställen, det är korrigerat nu! Det är 16.00 som gäller för vardagar och din order är på väg till dig just nu. Du kan följa orderns status på Mina Sidor i vår webshop.
    Maila gärna oss på kundservice@asedo.se om du har några frågor om din leverans!

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh,
    Asedo Kundservice

  • Perfekt
    Bra produkter och väldigt serviceminded personal på kundtjänst. Kan starkt rekommendera Asedo!
    2 mån sedan
  • Hej Ipat

    Tusen tack för ditt fina omdöme!
    Vi jobbar stenhårt för att göra alla kunder nöjda och denna gången verkar vi ha lyckats.

    Mvh,
    Asedo Kundservice

  • Usel
    Köpte en vara på rea och fick bekräftelsen men kort därefter fick jag ett mejl om att priset var för lågt pga ett fel och inte kunde levereras.
    2 mån sedan
  • Hej Yahbulon,

    Tack för ditt omdöme!
    Det är såklart väldigt tråkigt att detta inträffat. Vi har upptäckt ett problem i systemet som vi har hanterar just nu. Oavsett kan jag garantera att vi inte uppsåtligen vill skapa en dålig upplevelse, nöjda kunder är det viktigaste vi har.

    Maila oss gärna på kundservice@asedo.se med ditt ordernummer så ska vi se till att rätta till vårat misstag.

    Mvh,
    Asedo Kundservice

  • Mycket bra
    Skrev först en negativ recension men fick hjälp och "credit where credit is due". Köpte en dator som inte fungerade som den skulle men Asedo såg till att jag fick smidig hjälp.
    3 mån sedan
  • Hej spixgarden,

    Tack för ditt fina omdöme! Vi gör vårt bästa för att alla kunder ska bli nöjda och denna gången lyckades vi , vilket glädjer oss otroligt mycket.

    Mvh,
    Asedo Kundservice

  • Perfekt
    Stort utbud, snabb leverans och bra pris. Inget att anmärka på med andra ord!
    3 mån sedan
  • Stort tack för ett fin omdöme!

    Välkommen åter.

    // Team Asedo

  • Usel
    Beställde en produkt från butiken som levererade en helt annan vara än jag beställt. Vid kontakt med dem sades att priset var för lågt på den beställda produkten varpå de annullerade min bekräftade order. Dåligt hanterat av dem men inte olagligt.
    3 mån sedan
  • Hej ljonsson66,

    Tack för ditt omdöme!
    Det är såklart väldigt tråkigt att detta inträffat för dig. Vi har upptäckt ett problem i systemet som vi har hanterar just nu, tyvärr var vi som du vet tvungna att makulera din order då produkten inte finns. Oavsett kan jag garantera att vi inte uppsåtligen ljugit för dig. Återkom gärna till oss så vi kan få en chans att gå till botten med detta och rätta till vårat misstag.

    Ha en trevlig helg!

    Mvh,
    Asedo Kundservice

  • Usel
    Som Spotify-missbrukare är det sjuuukt frustrerande att behöva vänta 13 dagar på ett par hörlurar... På min leveransstatus stod det "Leverade" redan efter två dagar men jag fick inget sms eller nån avi om att hämta ut nåt. Jag kunde inte se vilken post-leverantör Asedo använder sig utav så jag åkte runt, både till PostNord, DHL och Schenkers utlämningsställen men de hade inte fått nåt. Hade dessutom inget kolli-id att uppge...
    Asedo bör nog se över sin leverans-sida, alternativt inte ha produkter "i lager" om det nu inte är så. Ser att fler än jag upplevt liknande sak
    4 mån sedan
  • Hej JTL85,

    Tack för ditt omdöme!
    Väldigt tråkigt att höra att du fick vänta så länge på dina hörlurar. Vi ser kontinuerligt över kvaliteten på våra leveranser men ibland blir det fel som i ditt fall. Vi gör vårt bästa för att alla våra kunder ska vara nöjda, men ibland når vi inte hela vägen. Vi uppskattar din feedback då det är bra för att veta när vi inte når hela vägen med att göra våra kunder nöjda.

    // Team Asedo

  • Mycket bra
    Beställde en Lumia 650 dubbel SIM, fick den dagarna senare. Allt är bra, men undrade vad "behandlade" på deras hemsida innebar då jag inte hade någon övrig info om leverans e.d.
    Jag skrev till dem och fick uttömmande och tillfredsställande besked.
    Allt är bra, min uppfattning baseras enbart på leveransen och deras kommunikation.
    5 mån sedan
  • Hej maisac,

    Tack för ditt fina omdöme!
    Skänt att det löste sig smidigt med lite kommunikation!
    Vi har varit medvetna om problemet med statusar och jobbat på en lösning som vi släppte igår tillsammans med vår helt nya hemsida. Spana gärna in den :)

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Toppklass av kundservice efter ett litet leveransproblem. Jag är mycket nöjd!
    5 mån sedan
  • Hej tobgbg!

    Tack för ditt fina omdöme. Härligt att allting löste sig bra med din leverans. Ibland kan det gå fel, men vi gör vårt bästa för att lösa problem och göra alla nöjda :)

    //Team Asedo

  • Usel
    8 dagar efter order och fortfarande inte fått mina varor eller en respons, har provat ringa men ingen svarar
    5 mån sedan
  • Hej tobias-p,

    Tack för ditt omdöme. I detta fall handlade det om ett felaktigt lagersaldo från vår distributör. Det är väldigt ovanligt, men tyvärr händer det ibland. Ditt ärende är löst och vi hoppas du är nöjd med lösningen.

    // Team Asedo

  • Utmärkt
    Jag köpte en SlingBox från Asedo och modellen saknade en för mig självklar funktion. Jag tog kontakt med Asedo och fick skickat tillbaka produkten och Asedo betalade tillbaka exakt de pengarna utan någon diskussion. Mycket bra.

    Dock: instruktionerna och infon för tillbakaskickande var lite oklara. Man efterfrågade ett returnummer, men menade därmed ordernummer, IIRC. Jag fick också betala frakt för tillbakaskickande, men det känns ganska naturligt när du inte något var fel utan produkten hade inte de funktioner som jag efterfrågade.

    Slutsats. Jag rekommenderar detta företag som seriöst. Jag köper gärna från dem igen.
    5 mån sedan
  • Hej cmlewan,

    Tack för ditt fina omdöme och härligt att du är nöjd med ditt köp även om du returnerade produkten till slut. Bra feedback med våra returinstruktioner, de ska vi försöka förtydliga och förenkla för framtiden.

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Beställde en smartwatch på onsdagen vid 13:00. Hämtade ut klockan nästan exakt 24 timmar senare hos postens ombud. Fick information om status på ordern och paketets framfart vi mitt konto hos Asedo.

    Nöjd kund :-)
    6 mån sedan
  • Hallå Uffe_n.

    Nöjda kunder = glada kunder. Precis vårt mål med Asedo och tack för ditt fina omdöme.
    Välkommen åter för nya fina produkter & snabba leveranser. :)

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Köpte ett Gigabyte Extreme Gaming GTX 1080 Premium Pack. Lade order natten till söndag, skickade en förfrågan via mail för att försäkra mig om lagerstatus och fick svar tidig måndag morgon att kortet finns i lager, samt skulle skickas ut samma dag. På tisdag lunch dagen därpå trillade SMS:et in att kortet finns för hämtning på mitt lokala ombud.

    Snabba svar från mail-supporten, en dags leverans och lägsta priset jag sett på premium pack kortet. Jag är imponerad!

    Att kortet FORTFARANDE inte finns i lager hos varken Inet, Komplett, Webhallen eller någon annan av de stora är för mig helt sinnessjukt, stal Asedo deras lager eller? ;)
    6 mån sedan
  • Tjena Rmz0r.

    Gigabyte Extreme Gaming GTX 1080 är ett grymt köp. Tack för att du tog dig tid att recensera oss på Asedo. Det gör oss ännu bättre och stoltare. Välkommen åter.

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Köpte en Huawei H7
    Ställde en fråga om min order och fick svar inom 3 timmar av supporten
    Fick luren två dagar från order trots att det stod 3-5 lev dagar
    Bra pris dessutom
    Första men absolut inte sista gången jag handlar från det här företaget, rekommenderar!
    7 mån sedan
  • Hej mokad,

    Stort tack för ditt toppbetyg och att du valt att handla hos oss! Kul att du är nöjd med vår support, pris och leverans.

    Varmt välkommen tillbaka

    Mvh,
    Team Asedo

  • Perfekt
    Köpte en 150 tums projektor duk och fick den snabbt levererad till ett bra pris! Nöjd än så länge :)
    7 mån sedan
  • Hej nagra,

    Vad glada vi blir att du blev nöjd med priset och leveransen! Härlig läsning första måndagen efter semestern :)

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Köpte ett msi geforce gtx 1080 sea hawk ek då dem hade 1 i lager, fick det på ca 4 dagar och fick bra och trevliga svar på mailen! Var väldigt osäker men de levererade där andra stora butiker hade långa väntetider på det kortet jag ville ha!
    8 mån sedan
  • Hej Aa9942,

    Underbart att höra att du blev nöjd med ditt köp och leverans! Du är självklart välkommen åter och nästa gång ska vi försöka göra allting ännu lite bättre :)

    // Team Asedo

  • Detta omdöme är under utredning
    8 mån sedan
  • Usel
    Jag varnar alla fån att handla från denna skumraskbutik.
    Man får inga svar på mejl man skickar och dom skiter fullständigt i dig som kund.

    Jag är så besviken

    Jag ville returnera en BD.spelare, men det gick inte,trots flera mejl

    VARNING
    KÖP ALDRIG HÄR
    8 mån sedan
  • Hej Hawk,

    Tack för ditt omdöme!
    Vi vill självklart göra varje kund nöjd, men denna gången gick det inte hela vägen. Tråkigt att du fick denna upplevelse hos oss.

    Du är självklart välkommen att handla hos oss igen och gärna maila till webshop@asedo.se om du har några frågor om produkter, priser, returvillkor, leverans eller något annat.

    // Team Asedo

  • Ganska bra
    Bra priser, men med det priset på frakten kan man tycka det borde gå snabbare, dom använder ju DHL.
    8 mån sedan
  • Hej LOPOZ,

    Tack för ditt omdöme!
    Vad glada vi blir att du gillar våra priser! Vi gör vårt bästa för att hålla bäst pris på marknaden. Mindre roligt att du fick en negativ upplevelse av leveranstiden av din order.

    Vi uppskattar din feedback och ska jobba ännu hårdare för att förbättra detta.

    // Team Asedo

  • Acceptabel
    Inte så snabba, halvkass kommunikation. Men bra pris. Tvekar lite på om jag skulle handla där igen.
    8 mån sedan
  • Hej Fran99,

    Tack för ditt omdöme!
    Har du möjlighet att maila oss på webshop@asedo.se och berätta om din leverans och kommunikationen med oss? Vi jobbar hårt för att leverera våra orders över våra kunders förväntan, men ibland når vi inte hela vägen.

    Tack!

    // Team Asedo

  • Dålig
    Jag köpte och betalade (via Klarna faktura) en ny produkt som kommit i få ex till Sverige (få handlare angav lågt lagersaldo).
    Asedo.se hade produkten "på lager" enligt webbutiken, och ett bra pris, så jag la ordern där. Efter en vecka hade inget hänt (inget mail om att varan var på väg" etc).
    Jag mailade därför och frågade vad som hänt med min beställning och fick, förvisso svar inom 24 timmar, men att varan var slut hos deras distributör och skulle komma in ca 1.5 månader senare. Troligtvis.
    Urdåligt att de har ett affärssystem som inte kan garantera att en vara man köper då den "är grön och finns på lagret" verkligen kan levereras.
    Snopen bad jag dem då, en dryg vecka efter mitt köp, makulera min beställning och stoppa Klarna faktureringen, vilket de gjorde.
    Beställde sen varan på Webhallen för några hundralappar mer och hämtade ut den två dagar senare i affären.
    End of story.
    Lärde mig att inte gå på snikpris och handla på etablerade välrenomerade handlare istället (som oftast har större eller egna lager) att hämta varorna ifrån..
    8 mån sedan
  • Hej gubben2,

    Tack för ditt omdöme! Vi jobbar hårt med att vara tydliga för alla kunder vad gäller lagersaldon och leveranstider, men i detta fallet misslyckades vi. Vårt system ska säga till i kassan när en vara inte finns i lager eller leveranstiden är längre än väntat.
    Vid tveksamheter kring lagersaldon kan man alltid kontakta oss på webshop@asedo.se

    Du är välkommen åter så att vi kan ge dig en bättre upplevelse nästa gång!

    // Team Asedo

  • Ganska dålig
    Köpte en bärbar dator men önskade byta till en snabbare (och dyrare). Det gick inte eftersom man inte får öppna förpackningen. Det går inte ens om man betalar en rejäl avgift. Nej, det här var inget vidare. Det är ibland omöjligt att veta hur en vara fungerar bara av att titta på en bild på internet. Det finns ett flertal andra internetaffärer som tillåter att man får prova försiktigt.
    8 mån sedan
  • Hej Beatles,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi förstår din frustration. Vi gör vårt bästa för att alla våra kunder ska vara nöjda, men ibland når vi inte hela vägen. Vi uppskattar och tar med oss din feedback.

    Ha en fin sommar!

    //Team Asedo

  • Perfekt
    Köpte två iPod touch till mycket bra pris. Hade några frågor som jag ställde via mail, fick bra svar, riktigt snabbt från Peter på Asedo. Leverans gick mycket snabbt! Saknade bara trackingnummer som någon nämnt i kommentar nedan, men det fick Peter fram på nolltid när jag mailade. Toknöjd med butiken och deras service.
    9 mån sedan
  • Hej ragland!

    Tack för ditt fina omdöme, det uppskattar vi väldigt mycket!

    // Team Asedo

  • Utmärkt
    Köpte en strömadapter till en gammal Android-platta från Asedo. När den kom visade det sig att den saknade strömplugg-delen. Lite surt (framgick inte av beskrivningen i deras webbshop) så jag mailade Asedo, som efter ett par dagar återkopplade att de inte reflekterat över saken och hade kontaktat Acer (som var den aktuella leverantören) och fick beskedet att pluggen inte ingick utan ska köpas separat. Det tyckte Asedo var märkligt och de skickade pluggen gratis till mig. :-)

    Totalt sett är jag nöjd, tack vara deras smidiga hantering av problemet. Deras webbshop kunde kanske varit lite tydligare i produktbeskrivningen i det här fallet och det fanns inte heller någon bild. Tycker också att deras standardfrakt är för dyr, 99 kr även om det är en smågrej man beställer. Men sättet de hanterade mitt fall gör att jag absolut kan tänka mig handla hos dem igen.
    9 mån sedan
  • Härligt emilast.

    Tack för ett fint omdöme. Bra att vi kunde komplettera på ett bra sätt det som saknades och att vår kundservice fungerar som tänkt. Ha en fin helg och välkommen åter!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Köpte en Lenovo för 6050 kr med 16 GB DDR minne och i7 processor. Enda webaffären som hade det i denna prisklass. Köper man en sådan dator kostar det 15000 kr hos andra fysiska affärer. Jag fick datorn inom 3 arbetsdagar. Mycket bra leverans och feedback från leverantör. Skickade frågor på produkten och fick svar dagen efter.
    Bra jobbat!
    C
    10 mån sedan
  • Hej CLOD.

    Nice att vi kunde pressa priset till dig på bästa sätt, bra leverans och fin feedback från vår kundservice. Välkommen åter och hoppas nya datorn fungerar lika bra som beställningen. :)

    // Team Asedo

  • Ganska dålig
    "Köpte" en Lexmark MS415dn - skrivare - monokrom - laser för 425:- plus frakt (grymt billigt).
    Får en orderbekräftelse direkt. Sedan händer ingenting. Inget nytt mail om uppdatering av order. När jag sedan går in på mitt konto och kollar mina ordrar och klickar på denna order ser jag att det finns ett meddelande där (varför skickar man inte detta till den e-mail adress som jag registrerat??). Då säger man gjort ett generalfel vid inläsningen av denna produkt och jag inte får den för 425:- men det går bra att köpa den för 1625:-
    Det är ju nästan 4ggr dyrare. Inte av intresse.
    Även svaret på mitt meddelande att jag inte vill ha varan skickas bara till min order på deras hemsida. Varför får man inget mejl som åtmonstonde meddelar att man har ett meddelande att läsa??!
    Nu får jag bara hoppas att jag får tillbaka pengarna.
    10 mån sedan
  • Hejsan Fredda.

    Supertråkigt, men hur man än försöker blir det knasigt även för oss på Asedo ibland. Som du nämner så vart det iom felläsning ett kanonpris och är det för bra för att vara sant är det oftast det i detta fall. :(
    (skapar även oss en massa bekymmer också så inget vi önskar)

    Dock så beklagar vi att informationen inte nått dig. Vi kommunicerar alltid direkt på order för att ha historik och det går även ut mejl när ordern uppdateras med information. Dock så kan det ibland fastna i skräppostfilter eller spam vilket blir lite knasigt i fall som detta.

    För vidare diskussion och hur vi skulle kunna kompensera dig ytterligare kontakta oss på webshop@asedo.se så ordnar vi ngt. (självfallet minst pengen tillbaka)

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Väldigt nöjd, beställde grejer onsdag morgon och hade dem fredag eftermiddag. Bor i norra Sverige och snabbare än så går det inte att få saker skickat hit. Kommer absolut handla igen.
    11 mån sedan
  • Hallå annevare.

    Tack för ditt fina omdöme. Vi blir ibland imponerade själva av vår förmåga. Kul att höra att även våra distributionspartners och logistikpartners håller de krav vi ställer på dem. Välkommen åter och trevlig helg!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Mycket nöjd. Grejerna fanns i lager som angett och kom snabbt. När DHL's trackingsystem inte fungerade fixade Peter på kundtjänst fram korrekt information några minuter efter att jag skickar mail. Billigast innebär ofta sämst kundservice, men inte här.
    11 mån sedan
  • Hallå Rataskanken.

    Tack för att du tar dig tid att recensera Asedo på ett positivt sätt. Önskar dig varmt välkommen åter och hoppas du även blir supernöjd med din produkt... Snabbt, Enkelt & Personligt! :)

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Alla leveranser sker på kort tid utan strul
  • Härligt. Tack för fin feedback. Välkommen åter!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Mycket nöjd kan verkligen rekommenderas ! Kom dagen efter beställning via nätet ! Helt fantastiskt !
    12 mån sedan
  • Hejsan SE6G.

    Tack för ditt fina omdöme och att du tog dig tid att recensera oss så vackert.
    Hoppas självfallet på återseende och det är nöjda kunder som får oss att vilja bli ännu bättre.

    // Team Asedo