Fri frakt över 1000 kr
Snabba leveranser
Stort sortiment

https://shop.asedo.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 4 år sedan
(data från 2017-06-28)
Detaljerad information Asedo har fått betyget (7.10)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket snabb leverans. Beställde kl. 13 och kl. 16 dagen efter fanns hårddisken att hämta hos postombudet.
    Snyggt jobbat Asedo ! ! !
  • Hej "Kund i webbutik",

    Asedo levererar! Underbart att få höra :D
    Sprid gärna ordet och välkommen åter!

    Ha en fantastisk helg!
    // Team Asedo

  • Usel
    Återigen bluffar de med lockpris på Dr Dre hörlurar. Står att det finns i lager. Jag betalar och får efter 2 dagar besked att de var slut. Lagersystem utan uppdatering = stenålder. Aldrig mer att jag ens funderat på att handla från en sådan oseriös leverantör.
    23 dagar sedan
  • Hejsan tmorch.

    Vi älskar kritik. Det är anledningen till att vi utvecklas och blir bättre. Att vi har fantastiska priser och att de snabbt tar slut i lager är ju än mer fantastiskt.

    Även hur hårt man än försöker blir det dessa fel ibland, men tack vare er kunder kan vi snabbt rätta till dem och förbättra oss. Dock är det svårt att hålla upp priser på våra REA produkter (få i lager).

    Men vi skall göra vårt bästa. Välkommen åter. 😊

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Superbra priser, suverän support och bra betalningsalternativ! Har handlat ett flertal gånger och aldrig haft något att klaga på.
  • Hej "Kund i webbutik".

    Ja - vad säger man. Asedo är precis så Kick-Ass som man vill vara (99,5% iaf).
    Välkommen åter och ha en fantastik helg.

    // Patrik & Team Asedo

  • Perfekt
    Beställning
    Asedo var enda butiken med varan i lager. Jag beställde och fick varan nästa arbetsdag.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag var först nervöst att beställa hos dom eftersom den är okänd företag men har riktig bra pris än Dustin säljer. När jag beställde Dell skärm fick jag varan just för 2 dagar. Det gav mig riktig bra intrykt. Så jag beställde Asus Max bumpar för att Media Markt slutade sälja dom. Rekommenderas att handla hos dom! :)
  • Tackar för det fina omdömet.

    Nervös är väl det minsta man är när man e-handlar och skall ut på obeprövad mark. 😊
    Men vi på Asedo gör allt för att förebygga det. Men än bättre känns det att spöa Dustin såklart!

    // Team Asedo.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb service och meddelande från kundtjänst
    Det tog lite tid för mig att leta reda på lampan men skam den som ger sig
    Jag hittade den och kunde beställa
    Få se om leveransen är lika snabb
  • Bra
    Beställning Leverans
    Bra pris, och väldigt trevligt kundbemötande. Det som drar ner omdömet är att när jag beställde varan stod det att den fanns i lager och skulle skickas inom 1-3 dagar. Detta stämde inte då jag fick vänta ca 3 veckor på min vara.
  • Tack för omdömet.

    Välkommen åter!

    // Team Asedo

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabbt o bra. Inga konstigheter!
  • Härligt. "Inga konstigheter" är precis som vi vill ha det på Asedo.
    Tack för det fina omdömet och välkommen åter...

    // Team Aseod

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väldigt bra kundservice
  • Tack för det fina omdömet.

    Vi gör alltid vårt bästa och kundservicen är ngt vi vill vara stolta över. :)
    Välkommen åter och ha en fin dag.

    // Team Asedo

  • Usel
    I ordered a headphone from them on april 17th. After not receiving anything in ten days I contacted and they said sorry the item is not available. Would I like to buy something else?
    I call this behavior grossly unprofessional!
    2 mån sedan
  • Dear surajit76.

    Thanks for your reply. Sorry to hear that the information didn´t reached you. To compensate we are we are always trying to find similar product to offer. We are really sorry and apologize that we couldn´t meet your expectations.

    Although, we wish you a great day!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Varan framme den 28 april hos lokala ombudet. Jag hämtade varorna först den 1 maj. 2 maj, nej det stämmer inte! 😉 Supersnabbt leverans!
  • Hej.

    Supertack för att du ger oss tid och ger ett fint omdöme. Välkommen åter!

    // Team Asedo

  • Usel
    I likhet med Andymannen annullerades även min order med hänvisning till att deras lagersaldot ej hunnit uppdatera. Artikelnumret som köpet omfattade finns dock lagerfört, men nu till dubbelt pris. Vid uppmaning att hedra köpet då artikelnumret finns i lager låter företaget meddela att de är jätteledsen, men att det går tyvärr inte.

    Slutsatsen är att beställningar från Asedo bör göras med stor aktsamhet, då deras lagersaldo ej är tillförlitligt. Beställningar av flera komponenter bör undvikas då sannolikheten att enbart delar av beställningen levereras.

    Asedo håller en god ton vid kontakt men utfallet blir trots detta lågt på grund av utebliven leverans trots att artikelnumret är lagerfört.
    2 mån sedan
  • Hejsan Nlights.

    Kan bara be om ursäkt! Hur hårt man än försöker blir det även galet för oss ibland. Som du nämner beställde du förmodligen samma vara som Andymannen som var otroligt populär till det pris vi lyckades få tag på. Kul att vi lyckas hålla priserna nere, mindre kul att det inte räcker till alla.

    Ha en fin dag så hoppas jag du vågar dig åter trots denna olycka.

    // Team Asedo

  • Usel
    Ja, då hände det igen. Produkt kom ut till mycket bra pris och 48 st i lagar.
    Dagen efter kommer det : Då vi hade ett bra pris i helgen på Intel Next Unit of Computing Kit som du beställt, drog denna till sig ett stort intresse. Den sålde slut väldigt snabbt innan vårt system hann uppdatera lagersaldot i shoppen. Detta har gjort att vi tyvärr inte kan leverera din order då produkten efter kampanjen utgått från våra distributörers sortiment, vilket vi är väldigt ledsna för. Vi vill alltid kunna leverera de bästa produkterna till de bästa priserna till våra kunder, men ibland blir det helt enkelt fel utom vår kontroll.
    . Väldigt tråkigt när detta verkar hända väldigt ofta.
    /Andy
    2 mån sedan
  • Halloj Andymannen.

    Ja - det är supertråkigt när det händer. Som nämnt är det oftast först till kvarn när vi har riktigt bra priser. Supertråkigt när ngn går lottlös, men vi måste reservera oss mot slutförsäljning då det är större chans (”risk”) ju bättre pris vi har tyvärr. Och vi på Asedo vill ju allt ha grymma priser så det blir lite paradoxalt… 😉

    Trist med detta, men hoppas iaf du får en fin dag.

    // Team Asedo

  • Dålig
    Beställning Leverans
    Uppdatering: stod att det fanns typ 40-50 i lager. Fick aldrig varan. Utan ett email kom 5 dagar senare om att lagersaldot inte var uppdaterat. Trevligt formulerat email men ändå besviken. Synd att man fick vänta så länge på att få veta att man inte skulle få varan.
    ---
    Gammal text:
    Priset på min produkt är väldigt lågt just nu på Asedo. Ungefär 40% rabatt. Antar att leverantören vill tömma lagret på denna, eftersom nästa generation av denna produkt släpps denna vecka som kommer, och den nya tar itu med ett par allvarliga tillkortakommanden.
    Fantastiskt dock att kunna köpa den äldre modellen så billigt dock. Det är bara Asedo och en annan butik som sänkt priset så här kraftigt.
    Det är för övrigt första gången jag testar Asedo.
    Än så länge är jag väldigt nöjd!
  • Mycket bra
    Hade ett dåligt första köp av denna butik.
    Mina problem med köpet var att jag inte kände mig informerad om att Asedo jobbar med flera delleverantörer och därav fick jag försändelser på ordern ifrån flera leverantörer. Information jag anser borde göras klart för kunden innan köp. Även leveransvillkor 1-3 dagar skyltas/skyltades på sidan medans det stod 2-5 dagar under villkoren.
    Svar på mail tog flera dagar. Däremot när de beklagat försenat svar så var de väldigt måna om att kompensera mig och göra mig till en nöjd kund med snabb återkoppling i ärendet.

    Totalt sett har de verkligen tagit sitt ansvar, skött affären väldigt professionellt och kompenserat mig för min order.
    Jag har lämnat mina förbättringsåsikter och de har tagit till sig informationen.
    De verkar väldigt måna om att förbättra sina tjänster och göra rätt för sina kunder.
    Därav höjer jag mitt betyg rejält och hoppas att nästa order flyter på smidigare.
    2 mån sedan
  • Hejsan zyntax81.

    Grymt att vi kunde ordna problemet. Vi är rätt lösningsorienterade bara vi får chansen. :)
    Välkommen åter så hoppas vi att allt flyter bättre. Ha en nice dag!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt,enkelt och smidigt hela vägen. Från beställning till leverans. Perfekt!
  • Snabbt, enkelt & personligt. Asedo way! Tack för fina omdömet och välkommen åter!

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Kan varmt rekommendera, så här långt. Tycker dock att recensionerna skulle ställas i efterhand när allt var levererat och klart
  • Härligt. Tack för ditt fina omdöme. Hoppas Påsken var fin och välkommen åter till Asedo!

    // Team Asedo

  • Mycket bra
    [Edit 03-29] Har nu blivit kompenserad av Asedo och höjer därför mitt betyg ordentligt!

    Beställde produkt som fanns i lager. Får detta mail två dagar senare :

    "Tack för din beställning hos oss på Asedo. Tyvärr har produkten du beställt tagit slut på lager hos vår distributör och leveranstiden är 3-4 veckor innan de kan skicka ut din beställning till dig. Är du fortfarande intresserad av din beställning?

    Mvh,HenrikAsedo kundservice"

    Innan jag ens hinner svara på mejlet kommer ett nytt mail:

    "Under dagen har vi insett att vi tyvärr har fått felaktig information från vår distributör och de kommer inte att få in produkterna i lager igen. Väldigt tråkigt eftersom vi redan sagt till dig att de ska komma in igen.

    Vi önskar dig en trevlig kväll!

    Mvh, Henrik Asedo Kundservice"

    Under all kritik att inte leverera varor som finns i lager på sidan och inte ens kompensera med något, föreslå motsvarande vara eller liknande.
    Asedo kommer inte bli långvariga med denna service
    3 mån sedan
  • Hej DjHypnoz,

    Tack för att du kontaktade oss och att vi tillsammans hittade en lösning som du blev nöjd med.
    Ha en fantastisk helg och varmt välkommen åter till Asedo!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kanon butik. Bra kundtjänst, lätt att få kontakt med och trevlig personal.
  • Hej "Kund i webbutik",

    Tack för ditt fina omdöme! Det är underbart att se att våra nöjda kunder dela med sig av sin erfarenhet.
    Varmt välkommen åter :)

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Butiken har både förutsättning och tydliga föresatser att bli en av de stora. Som ny kund får jag begränsa mig till butik, order och leverans omdömen. Webbutiken är inbjudande och översiktlig. Lagersaldo är angivet, vilket kan vara vilseledande hos vissa, men som här verkar stämma. Jag beställde en "Samsung 950 pro 1TB" (lagerstatus 7 st) som är bristvara eller har orimliga priser i de flesta butiker. Som kommentar angav jag föresatsen att den verkligen fanns i lager och som utlovas levererades samma eftermiddag. Status responsen var föredömlig via e-post och leveransen kom dagen efter (borträknat helgdagarna). Priset i webbshoppen (!) låg i linje med de lägsta och olikt andra så fanns de i lager. Betalning via faktura fungerar utmärkt.
    3 mån sedan
  • Hej Waxinator,

    Tack för ditt omdöme!

    Detta är underbart för oss att läsa! Vi gör alltid vårt bästa för att få nöjda kunder och att leverera bra priser och hålla en god service, ibland går det bättre och ibland sämre och denna gång har vi lyckats.

    Tusen tack för att du delade med dig av din erfarenhet och välkommen åter till oss!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Jag är mycket nöjd med Asedo's bemötande och service. Det första exemplaret av router jag köpte hade ett fel (lösa antenner) men eftersom jag installerat den ville jag inte skicka tillbaka och vänta utan router på en ny. Asedo lät mig behålla den defekta routern medan jag väntade på den nya. När den nya kom fick jag en retursedel med betald frakt för enkel retur av det defekta exemplaret. Det är så här det ska fungera :-) Rekommenderar varmt.
    3 mån sedan
  • Härligt formfranska.

    Spännande namn! Tänker så här i sportlovstider på rosat bröd (formfranska), smör och ost i fjällstugan innan det bär av i backen med familj och vänner. Värmer med detta omdöme och välkommen åter!
    Vi älskar nöjda kunder och vill ha än fler!

    // Team Asedo

  • Usel
    4 gången jag beställer något som senare visar sig vara slut. kommer inte beställa där mer då det verkar vara lockpriser på massor saker!
    3 mån sedan
  • Hejsan danne_zoo.

    Bra eller anus? Inte så mkt bra iaf skulle vi på Asedo säga... ☹

    Då vi uteslutande arbetar med dropshipping liknande ”Alibaba” så syns våra produkter och lagersaldon från och i flera kanaler. Mao är det först till kvarn som gäller även om vi försöker be våra distributörer/leverantörer vara så snabba som möjligt med uppdatering av lager.

    Men kan skarpt garantera att vi inte arbetar med lockpriser utan det är det pris som gäller för den publicerarad produkten. Sedan som alltid. Vi reserverar oss mot slutförsäljning, prisändringar och annat - vilket sker oftare än vi vill då våra produkter är populära.

    Men PM:a oss hur vi skulle kunna göra dig till en återkommande och nöjd kund så kanske vi kan ta diskussionen vidare? Vore rätt nice att få vända denna skuta.

    Ha en fin helg.

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tack för er prisuppgifter jag var inne på en sida skulle köpa min produkt då kom jag på att gå till price runner jag sparade 300kr, jag rekommenderar att alla som ska handla något från nätet gå till PriceRunner
  • Hejsan ”kund i butik”.

    Tack för ett fint omdöme. Yes - vi har ca 4.000 produkter (av ca 50.000) som vi är billigast på så vore konstigt om man inte skulle få hjälp av Prisjakt & Pricerunner där. Och vi kämpar ständigt för att bli bättre, fler produkter, snabbare leveranser och än bättre priser.

    Tack där!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är mycket nöjd med Asedo's bemötande och service. Det första exemplaret av router jag köpte hade ett fel (lösa antenner) men eftersom jag installerat den ville jag inte skicka tillbaka och vänta utan router på en ny. Asedo lät mig behålla den defekta routern medan jag väntade på den nya. När den nya kom fick jag en retursedel med betald frakt för enkel retur av det defekta exemplaret. Det är så här det ska fungera :-) Rekommenderar varmt.
  • Fan va nice med ett fint omdöme!

    Tack det hjärtligaste och välkommen åter.

    // Team Asedo

  • Usel
    La en beställning på lördagen, 2st fanns då i lager. På måndagen fick jag ett meddelande om att produkten var slut!? och om jag fortfarande var intresserad skulle det ta 3-4 veckor. Inte mycket jag kunde göra än att godta detta. Tisdag morgon och ytterligare ett meddelande kom, nu skulle tydligen deras distributör gett felaktig information och inte längre ta in produkten. Pengarna skulle jag få tillbaka (ej fått det än utan de är fortfarande dragna).
    Det hade kunnat vara "bra" så men läste lite andra erfarenheter från andra kunder och skrämmande många har liknande historier.
    Summa summarum: lita inte på lagersaldo eller att de ens har produkterna på sajten = jag kommer aldrig försöka handla på Asedo igen (även om de har någon produkt till lockande pris).
    3 mån sedan
  • Hej Calle.o

    Tack för ditt omdöme!

    Denna gången var det tyvärr ett rent tekniskt felaktigt lagersaldo som visades, det var registrerat 2 st i lager i vårt system, men i verkligheten hade produkten tagit slut hos vår distributör och det uppdaterades inte hos oss.

    Vi är aldrig ute efter att lura någon eller jobba med lockpriser eller felaktiga lagersaldon som vi sedan inte erbjuder. Detta var ett rent tekniskt fel där fel lagersaldo visades och jag lovar dig att detta inte är någonting vi gör med avsikt då detta gav dig som kund en sämre upplevelse än vad vi vill leverera.

    Vi tackar igen för ditt omdöme och detta är något vi ska se till att det inte händer igen.

    Din kortbetalning är krediterad och det tar banken några bankdagar att återföra pengarna till ditt konto tyvärr.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh,
    Henrik
    Asedo Kundservice

  • Usel
    Köpte en vara på rea och fick bekräftelsen men kort därefter fick jag ett mejl om att priset var för lågt pga ett fel och inte kunde levereras.

    Det fanns flera produkter i lager, när jag köpte jag sett det minskades med en. De debiteras kortet, men kontaktade mig senare. Det sades att det var tekniska problem, och deras leverantör gett felaktiga uppgifter, kan de inte leverera och kommer att avbryta min beställning.
    Jag är definitivt inte nöjda de slösar min tid på detta sätt.
    Baserat på vittnesmål, är det vanligt att en sådan butiker. De annonserar / produkter och få trafiken på sin webbplats från Prisjakt och PriceRunner på detta sätt.
    3 mån sedan
  • Hej iFarside,

    Tack för ditt omdöme!

    Denna gången var det tyvärr ett rent tekniskt felaktigt lagersaldo som visades, det var registrerat 2 st i lager i vårt system, men i verkligheten hade produkten tagit slut hos vår distributör och det uppdaterades inte hos oss. Det hade ingenting att göra med pris.
    Vi är aldrig ute efter att lura någon eller jobba med lockpriser eller felaktiga lagersaldon som vi sedan inte erbjuder. Detta var ett rent tekniskt fel där fel lagersaldo visades och jag lovar dig att detta inte är någonting vi gör med avsikt då detta gav dig som kund en sämre upplevelse än vad vi vill leverera.

    Vi tackar igen för ditt omdöme och detta är något vi ska se till att det inte händer igen.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh,
    Henrik
    Asedo Kundservice

  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    bra priser, hoppas jag får grejerna snart....
  • Käre kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Kul att du gillar våra priser. Vi jobbar hårt för att ha bra priser.
    Om det mot förmodan skulle bli problem med din leverans vill vi gärna att du kontaktar oss på kundservice@asedo.se så att vi kan hjälpa dig.

    Ha en fin dag!

    // Team Asedo

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Fraktkostnaden drar ner betyget.
  • Tjaba cokeistit.

    Många med spännande namn här på Prisjakt som sagt. Är det Jolt vi talar om eller Zero? Kanske tom den vanliga med socker eller den vita med allt annat än socker. Precis som med Cola är fraktkostnad ngt det finns många versioner och synpunkter på vad frakter bör vara och är.

    Vi kämpar konstant med att få ned denna men samtidigt måste överleva marginalmässigt. Balansen är hårfin.
    Billigare produkter/dyr frakt. Dyrare produkter/fri frakt. Berätta PM:a oss eller mejla på webshop@asedo.se för att diskutera denna fråga. Högst relevant. Varför inte låta er kunder bestämma? 😊

    // Team Asedo

  • Perfekt
    En butik med fokus på att kunden skall vara nöjd med köpet!

    Beställde en projektorduk på 150".
    Jag hade frågor vid beställningen som jag snabbt fick svar på. Jag fick sen duken levererad enligt överenskommelse, hem till min dörr. Paketet är 3,6 meter långt så det var viktigt för mig.

    Det visade sig vid uppackning att duken blivit skadad i frakten, så jag anmälde detta på asedo.se 's kontaktformulär.
    Fick snabbt svar och kunde skicka in bilder och beskrivning på skadorna.
    Professionellt bemötande och mycket god kommunikation via mejl.

    Jag fick välja på ny vara eller att få nedsatt pris på den skadade produkten.
    Vi nådde en överenskommelse som jag känner mig nöjd med och jag vill ge en eloge till Asedo som fick mig att känna mig nöjd och trygg trots problem som de inte kunde råda över.

    Tack för att det finns handlare som ni!
    /Daniel
    4 mån sedan
  • Tack för ett fint omdöme Daniel Gunhaga!
    Ibland blir det tokigt med leveranser, men det mesta går att lösa. Denna gången löste vi det bra tillsammans!
    Tack ska du ha!

    Asedo Kundservice

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt, billigt och bra!
  • Tack för det fina omdömet.

    Snabbt, billigt & bra rimmar nästan med vår värderingar: Snabbt, Enkelt & Personligt...

    Välkommen åter.

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Bra pris, snabb relevans och mycket trevlig service!
    4 mån sedan
  • Tack för ett fint omdöme karlhierta!
    Snabb leverans och bra kundsupport är det som kunderna behöver och vi gör vårt bästa för leverera på det.
    Välkommen åter!

    Asedo Kundservice

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Fungerar utmärkt.
  • Tack för ett fint omdöme tlicht!
    Vi gör vårt bästa för att ha så nöjda kunder vi kan och denna gången lyckades vi tydligen :)

    Asedo Kundservice

  • Usel
    They canceled the order without any notice and refund because they think they offer a wrong price for the product. In my opinion, it's just a discount about 20%.....
    4 mån sedan
  • Hi robinhood15031503,

    Thank you for your review!
    This is really unfortunate, but no matter how hard we try, sometimes even we fail. Unfortunately we had a technical issue that showed faulty prices and stock levels. This caused a lot of trouble for our customer, but also for us so we can assure you that it wasn't intentional.

    We are sorry that the communication didn't reach you, please check the junk mail of the e-mail address you used for your purchase.

    Please contact us on kundservice@asedo.se so we can have a look at exactly what happened with your order and if we can find a solution that will make you satisfied. Otherwise at least assure that you get your money credited correctly.

    All the best,
    Asedo Customer Service

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Betalning gjord. Nu får vi se hur snabbt de levererar; om de håller att de skickar alla ordrar som kommer in före klockan 16.
    Leveransen var perfekt. Enda smolket i bägaren är alltså relativt dyr frakt men så länge de har bra priser på produkterna kommer jag handla därifrån igen.
  • Tack nolite.

    Vi jobbar på att få ned frakten som många i andra av kommentarerna här.

    Billigare produkter/dyr frakt. Dyrare produkter/fri frakt. Berätta PM:a oss eller mejla på webshop@asedo.se för att diskutera denna fråga. Högst relevant. Varför inte låta er kunder bestämma? 😊

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Allt gick smidigt.
    5 mån sedan
  • Tack carlwedberg.

    Hoppas du får en fin helg.

    // Team Asedo

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket bra i det hela
  • Hejsan "Kund i webbutik".

    Älskar fina omdömen och med andra ord älskar vi även dig!
    Tack fina kund för att du finns.

    // Team Asedo

  • Dålig
    Jag beställde 2st nätverkskort för 162:-/st men dagen efter fick jag ett meddelande att ordern inte kunde släppas för det priset på grund av fel i prisfilen då rätt pris var 871:-/st! Jag gick direkt hit (prisjakt) och kunde se att flera andra butiker hade ett pris omkring 200:- medan asedo själva hade ändrat sitt till 601:-. Jag tyckte inte att priserna var orimligt låga med tanke på att det var mellandagsrea men möjligen var dessa inget annat än lockpriser.

    Visst, det kan bli fel ibland men det rätta från asedos håll hade varit att korrigera felet, förbättra rutinen så att detta undviks i framtiden och skicka ursprungliga ordern i alla fall. Det spelar ingen roll att priset är högre eller lägre än det korrekta för att det är det pris som är överenskommet som gäller. Jag har själv varit med om detta både på fysiska och nätbutiker men denna butik verkar inte bara vara ojuste mot sina kunder utan bryter sitt eget avtal: ”Mellan Asedo Sverige AB och kund gäller avtalat pris om inget annat särskilt överenskommits.” vilket gäller när köpevillkoren klickas i och köpet genomförs!

    Jag valde att inte bråka och köpte istället nätverkskorten för 500:-/st i en annan butik. Jag ger en extra stjärna för ett trevligt bemötande från kundservice men gör inte samma misstag som jag och håll er borta från denna butik då ni varken kan lita på deras priser eller får varan till det kap/rea-pris som ni har genomfört köpet med.
    5 mån sedan
  • Hej ArashJ,

    Tack för ditt omdöme!

    Denna gången var det tyvärr fler saker som gick fel och vi lär oss varje dag av våra kunder. Vi drar lärdom även av detta fall och inser självklart att vi kunde gjort bättre ifrån oss.
    Vi är aldrig ute efter att lura någon eller jobba med lockpriser som vi sedan inte erbjuder. Detta var ett rent tekniskt fel där fel pris visades, men hanteringen av det skulle vi såklart gjort bättre.
    Vi tackar igen för ditt omdöme och detta är något vi ska se till att det inte händer igen.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh,
    Henrik
    Asedo Kundservice

  • Perfekt
    Testade handla från Asedo för första gången. Allting gick smidigt. Kunde betala med faktura och fick hem grejerna 2 dagar efter beställning. Kan rekommendera Asedo!
    5 mån sedan
  • Hej annaelmgarde,

    Tack för ditt omdöme! Vi jobbar hårt för att leverera det bästa vi kan till våra kunder i alla lägen. Denna gången har vi tydligen lyckats, kul!
    Välkommen åter!

    Mvh,
    Asedo Kundservice

  • Dålig
    Känner mig lurad då dom skriver stort i loggan beatäll förw 16 levevereras ut lagwr samma dag. Läser manxsedan under finstilta såxatår det där 14. Jag stressade hem för atr hinna få genom en beställning oxh valde dom för kriterierna snabb leverans! Swr nu att bara utger sig för det men håller inte vad som lovas. Felaktig marknafsföring!
    6 mån sedan
  • Hej larswik,

    Tack för ditt omdöme!
    Vi ber om ursäkt för förvirringen med olika budskap på olika ställen, det är korrigerat nu! Det är 16.00 som gäller för vardagar och din order är på väg till dig just nu. Du kan följa orderns status på Mina Sidor i vår webshop.
    Maila gärna oss på kundservice@asedo.se om du har några frågor om din leverans!

    Ha en fortsatt fin dag!

    Mvh,
    Asedo Kundservice

  • Perfekt
    Bra produkter och väldigt serviceminded personal på kundtjänst. Kan starkt rekommendera Asedo!
    6 mån sedan
  • Hej Ipat

    Tusen tack för ditt fina omdöme!
    Vi jobbar stenhårt för att göra alla kunder nöjda och denna gången verkar vi ha lyckats.

    Mvh,
    Asedo Kundservice

  • Usel
    Köpte en vara på rea och fick bekräftelsen men kort därefter fick jag ett mejl om att priset var för lågt pga ett fel och inte kunde levereras.
    6 mån sedan
  • Hej Yahbulon,

    Tack för ditt omdöme!
    Det är såklart väldigt tråkigt att detta inträffat. Vi har upptäckt ett problem i systemet som vi har hanterar just nu. Oavsett kan jag garantera att vi inte uppsåtligen vill skapa en dålig upplevelse, nöjda kunder är det viktigaste vi har.

    Maila oss gärna på kundservice@asedo.se med ditt ordernummer så ska vi se till att rätta till vårat misstag.

    Mvh,
    Asedo Kundservice

  • Mycket bra
    Skrev först en negativ recension men fick hjälp och "credit where credit is due". Köpte en dator som inte fungerade som den skulle men Asedo såg till att jag fick smidig hjälp.
    6 mån sedan
  • Hej spixgarden,

    Tack för ditt fina omdöme! Vi gör vårt bästa för att alla kunder ska bli nöjda och denna gången lyckades vi , vilket glädjer oss otroligt mycket.

    Mvh,
    Asedo Kundservice

  • Perfekt
    Stort utbud, snabb leverans och bra pris. Inget att anmärka på med andra ord!
    6 mån sedan
  • Stort tack för ett fin omdöme!

    Välkommen åter.

    // Team Asedo

  • Usel
    Beställde en produkt från butiken som levererade en helt annan vara än jag beställt. Vid kontakt med dem sades att priset var för lågt på den beställda produkten varpå de annullerade min bekräftade order. Dåligt hanterat av dem men inte olagligt.
    6 mån sedan
  • Hej ljonsson66,

    Tack för ditt omdöme!
    Det är såklart väldigt tråkigt att detta inträffat för dig. Vi har upptäckt ett problem i systemet som vi har hanterar just nu, tyvärr var vi som du vet tvungna att makulera din order då produkten inte finns. Oavsett kan jag garantera att vi inte uppsåtligen ljugit för dig. Återkom gärna till oss så vi kan få en chans att gå till botten med detta och rätta till vårat misstag.

    Ha en trevlig helg!

    Mvh,
    Asedo Kundservice

  • Usel
    Som Spotify-missbrukare är det sjuuukt frustrerande att behöva vänta 13 dagar på ett par hörlurar... På min leveransstatus stod det "Leverade" redan efter två dagar men jag fick inget sms eller nån avi om att hämta ut nåt. Jag kunde inte se vilken post-leverantör Asedo använder sig utav så jag åkte runt, både till PostNord, DHL och Schenkers utlämningsställen men de hade inte fått nåt. Hade dessutom inget kolli-id att uppge...
    Asedo bör nog se över sin leverans-sida, alternativt inte ha produkter "i lager" om det nu inte är så. Ser att fler än jag upplevt liknande sak
    7 mån sedan
  • Hej JTL85,

    Tack för ditt omdöme!
    Väldigt tråkigt att höra att du fick vänta så länge på dina hörlurar. Vi ser kontinuerligt över kvaliteten på våra leveranser men ibland blir det fel som i ditt fall. Vi gör vårt bästa för att alla våra kunder ska vara nöjda, men ibland når vi inte hela vägen. Vi uppskattar din feedback då det är bra för att veta när vi inte når hela vägen med att göra våra kunder nöjda.

    // Team Asedo

  • Mycket bra
    Beställde en Lumia 650 dubbel SIM, fick den dagarna senare. Allt är bra, men undrade vad "behandlade" på deras hemsida innebar då jag inte hade någon övrig info om leverans e.d.
    Jag skrev till dem och fick uttömmande och tillfredsställande besked.
    Allt är bra, min uppfattning baseras enbart på leveransen och deras kommunikation.
    8 mån sedan
  • Hej maisac,

    Tack för ditt fina omdöme!
    Skänt att det löste sig smidigt med lite kommunikation!
    Vi har varit medvetna om problemet med statusar och jobbat på en lösning som vi släppte igår tillsammans med vår helt nya hemsida. Spana gärna in den :)

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Toppklass av kundservice efter ett litet leveransproblem. Jag är mycket nöjd!
    8 mån sedan
  • Hej tobgbg!

    Tack för ditt fina omdöme. Härligt att allting löste sig bra med din leverans. Ibland kan det gå fel, men vi gör vårt bästa för att lösa problem och göra alla nöjda :)

    //Team Asedo

  • Usel
    8 dagar efter order och fortfarande inte fått mina varor eller en respons, har provat ringa men ingen svarar
    9 mån sedan
  • Hej tobias-p,

    Tack för ditt omdöme. I detta fall handlade det om ett felaktigt lagersaldo från vår distributör. Det är väldigt ovanligt, men tyvärr händer det ibland. Ditt ärende är löst och vi hoppas du är nöjd med lösningen.

    // Team Asedo

  • Utmärkt
    Jag köpte en SlingBox från Asedo och modellen saknade en för mig självklar funktion. Jag tog kontakt med Asedo och fick skickat tillbaka produkten och Asedo betalade tillbaka exakt de pengarna utan någon diskussion. Mycket bra.

    Dock: instruktionerna och infon för tillbakaskickande var lite oklara. Man efterfrågade ett returnummer, men menade därmed ordernummer, IIRC. Jag fick också betala frakt för tillbakaskickande, men det känns ganska naturligt när du inte något var fel utan produkten hade inte de funktioner som jag efterfrågade.

    Slutsats. Jag rekommenderar detta företag som seriöst. Jag köper gärna från dem igen.
    9 mån sedan
  • Hej cmlewan,

    Tack för ditt fina omdöme och härligt att du är nöjd med ditt köp även om du returnerade produkten till slut. Bra feedback med våra returinstruktioner, de ska vi försöka förtydliga och förenkla för framtiden.

    // Team Asedo

  • Perfekt
    Beställde en smartwatch på onsdagen vid 13:00. Hämtade ut klockan nästan exakt 24 timmar senare hos postens ombud. Fick information om status på ordern och paketets framfart vi mitt konto hos Asedo.

    Nöjd kund :-)
    10 mån sedan
  • Hallå Uffe_n.

    Nöjda kunder = glada kunder. Precis vårt mål med Asedo och tack för ditt fina omdöme.
    Välkommen åter för nya fina produkter & snabba leveranser. :)

    // Team Asedo