2.3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2018-11-15
Lockpriser på varor. Man lägger beställning på varor som finns flera i lager. En vecka efter min beställning ändras status till ej i lager och priset nästan dubblas
2018-09-08
t
beställde en optisk dvdläsare till en lenovo laptop som dom hade på lager.Efter ca 4 veckor makulerades ordern. Så hur nöjd kan man va?
2018-08-27
c
Håll dig unna borta från Asedo! Sämst av alla! Köpte en skärm som gick sönder efter några månader. Skrev till kundtjänsten i sluten av Juli och beskrev felet. Det gick en månad förrän jag fick ett svar. Svaret var dock: "Hej Christian, Tack för ditt mail. Vi har fått besked att i detta ärende måste du dessvärre vända dig direkt till Acer. Du finner kontaktuppgifter i länken nedan: https://www.acer.com/ac/sv/SE/content/service-contact Ha en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Cecilia" Eftersom man har reklamationsrätt enligt konsumentköplagen så kan Asedo inte bara frånsäga sig ansvaret. De vägrar ta in skärmen och skicka iväg till serviceverkstaden men förväntar kunden sköter allting själv efter köpet. Det här företaget är ett jävla skämt.
2018-08-13
D
Lockpriser på hemsidan och kan inte leverera produkterna som går att beställa. Av de som väl levereras var en defekt och det tog Asedo FEM VECKOR att ta emot reklamationen, varpå de kommer på att produkten som reklamerats nu tagit slut i lager. Lyckades inte svara till min e-postadress utan ringde slumpmässigt från ett nummer som det inte gick att ringa tillbaka till, fick sen börja cc:a min flickvän så mailen skulle komma fram tills de efter ca ÅTTA mailutväxlingar äntligen inser att de aldrig lagt till min mailadress utan mailar till ett tomt fält (någonting som de tills dess hävdade var ett fel på min e-post). För att summera har det tagit sex veckor, åtta mail, tre-fyra telefonsamtal att lyckas få fyra av de sex produkter jag beställt. Helt vansinnigt. Avråder verkligen alla för att ha något att göra med det här företaget.
Asedo svarar:2018-08-15
Hejsan David. Detta låter ju inte alls bra. Vi ser över våra semsterrutiner och se vart det gått galet och hur vi kan förbättra oss. Hur som önskar din en fin avslutning på sommaren! // Team Asedo
2018-06-26
Redigerades 2018-07-06
Felfritt i leverans och leveranstid Bra pris på produkt Frakt 99 kr för ett mobilskal är för högt så det drar ner poängen
Asedo svarar:2018-06-27
Helloy. Felfritt i leverans, leveranstid och bra pris på produkt! Det gilllar vi på Asedo! Tack för ditt omdöme ovh välkommen åter. // Team Asedo
2018-07-02
Snabb och effektiv hantering. Bra betalningsalternativ. Valt rätt produkt. Dock inte marknadens lägsta pris, men acceptabelt.
Asedo svarar:2018-07-21
Hejsan. Sommar, sol och fina omdömen gör oss glada. Välkommen åter! // Team Asedo
2018-06-26
N
Precis som alla andra skrivit. Handla aldrig där. Dom lockar med bra priser. Sen köper man en vara. Några timmar senare får man ett Mail att det blivit nåt fel med priset och dom måste avbryta ordern .... suck
Asedo svarar:2018-06-27
Hejsan Nevamiz. Tack för ditt omdöme. Då det flesta av våra produkter är fynd så måste vi resarvera oss mot slutförsäljning. Annars vore det inte möjligt att ha de låga priser vi erbjuder. Tyvärr så händer det mer ofta än önskat. Men vi ser konstant över rutinerna för att snabbare kunna uppdatera våra system för att förbättra oss. Ha en fortsatt fin dag. // Team Asedo
2018-06-25
Bra pris och ok produkt , batteriet till datorn som jag beställde var ett år gammalt. Lite för gammalt men det fungerar och får se på sikt hur länge det håller. UPS som levererade rinde inte innan dom skulle leverera första dagen och jag var inte hemma då men jag ringde till kundtjänst och de levererade till mitt arbete istället dagen efter och det fungerade riktigt bra.
Asedo svarar:2018-07-21
Tack för ett fin omdöme. Välkommen åter! // Team Asedo
2018-06-25
För att produkten va inte som jag har väntat
Asedo svarar:2018-06-27
Tack för ditt omdöme ovh välkommen åter. // Team Asedo
2018-06-25
r
Väldig snabb leverans,toppen. ☺
Asedo svarar:2018-06-27
Hallo. Som grädde på moset en liten smiley. 10+ alltså! Bugar och bockar. :) // Team Asedo
2018-06-25
Snabb leverans
Asedo svarar:2018-06-27
Hej Kund i nätbutik. Tack för ditt fina betyg och välkommen åter. // Team Asedo
2018-06-20
R
Good customer support always makes me want to return again. I had a very positive experience on Asedo.se last year. Unfortunately, the product I purchased stopped working a while a go. I've left a comment to Asedo and am waiting for a response. I have a feeling I wont be let down! Update: welp, I was let down.
Asedo svarar:2018-06-21
Hi Rotten Fig. Thx for your comments and nice to hear you appreciate our support. Have a nice day and wish you welcome back. // Team Asedo
2018-05-29
Redigerades 2018-06-12
b
Det är extremt sällan jag ger ett "uselt" betyg, men det här är ett ovanligt dåligt hanterat ärende: Efter 5 månaders förhalande, bortförklaringar och först efter inkopplande av ARN så kom pengarna åter. Asedo försökte sälja (medvetet eller omedvetet) undermåliga refurbished-produkter som nya. Produkterna var t.o.m. fysiskt skadade, tillbehör saknades och andra datormodellers tillbehör medföljde i en återförseglad produktförpackning. Att Asedo försökte sälja detta som en ny produkt till likvärdigt pris som konkurrenternas nypris är förbluffande. I det längsta, trots överväldigande bildbevis samt motbevisande korrespondens från HP Sverige, hävdade de sin oskuld. Jag har tidigare handlat hos Asedo, utan problem, men när det väl blir problem som i detta fall innebär det att jag aldrig kommer att handla eller rekommendera någon att handla från Asedo igen. Varnar för denna återförsäljares kortsiktiga tänk gällande kundbehandling. Svar på återkoppling: I det här fallet såldes faktiskt "refurbished"-produkter som nya. Så några garantier på att så inte är fallet existerar inte. Det tog flera månader av påtryckningar samt inkoppling av ARN för att få rätt behandling. En process som de flesta konsumenter inte orkar med. Oacceptabelt. Jag förstår heller inte uttalandet: "Dock måste vi reservera oss från eventuella felskrivningar från tillverkaren/distributören vilket verkar ställt till det i denna retur." Det var ni som hävdade att allt stod rätt till mot slutkund. Trots överväldigande motbevis. Det är inte rimligt att skylla ifrån sig på tillverkaren/distributören. Utan slutlevererad produkt är det svårt att se att "allt löste sig tillslut". Men jag får tacka för ursäkten. Asedos första svar: ”Hejsan bookl. Supertråkigt att höra om din upplevelse vilket är långt ifrån bra! Dock kan vi garantera att vi aldrig säljer refurbished-produkter som nya. Dock måste vi reservera oss från eventuella felskrivningar från tillverkaren/distributören vilket verkar ställt till det i denna retur. Skönt att allt löste sig tillslut även om vi från Asedos sida kunde gjort upplevelsen bättre. Vi får be om ursäkt och bli bättre! // Team Asedo”
Asedo svarar:2018-06-13
Hej igen bookl. Tack för ditt omdöme och uppdatering. Vi tar det till oss vill som alltid bli bättre. // Team Asedo
2018-05-06
Redigerades 2018-05-07
Snabb leverans och bra betalningsalternativ.
Asedo svarar:2018-05-07
Tack för detta! Det är fina omdömen och nöjda kunder som får oss att gå till arbetet varje dag. :) Välkommen åter. // Team Asedo
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-07-14
Redigerades 2018-05-09
V
Beställde en vara från Asedo på Söndag kväll. Den fanns i lager enligt hemsidan och hade en leveranstid på 1-3 dagar. På Onsdag eftermiddag hade de fortfarande inte ens skickat någon orderbekräftelse. Då det tar 2 dagar för ett postpaket att hinna fram så kunde de omöjligt hålla den utlovade leveranstiden så jag ändrade mig och bad om att få avbeställa produkten så att jag kan beställa hos någon annan butik och få det innan helgen. Men ett par timmar senare, efter jag skickat mailet om önskan att få avbeställa produkten så kom det helt plötsligt ett mail om att produkten hade skickats och det ej längre var möjligt att avbeställa produkten. De påpekade även flera gånger att jag åker på en staffavgift på 495kr ifall jag inte tar emot paketet. Detta trots att jag mailade i god tid innan meddelandet om att det hade skickats. Jag fick aldrig någon orderbekräftelse heller. Nåväl, jag tänker ändå att jag kan väl behålla denna produkt ifall de nu ändå skickade på Onsdagen så den hinner fram innan helgen, men icke! Asedo har naturligtvis valt att skicka med det kanske sämsta fraktalternativet UPS. Jag får ett meddelande från dem på Torsdagskvällen om att välja utkörningsalternativ för Fredagen. Då UPS terminal endast har öppet under arbetstid (vardagar 8-16 då jag jobbar) samt endast kör ut under samma timmar så väljer jag alternativet att de ska leverera till företaget jag jobbar på. Får en bekräftelse på att de kommer leverera paketet under Fredagen. Får jag något paket då? Nej, UPS verkar totalt strunta i sina åtaganden och skippar att köra ut det med notisen "kör ut någon annan dag". Detta trots att terminalen i fråga ligger kanske 700m ifrån där jag arbetar. Kommer jag handla på Asedo igen? Knappast. Kommer jag rekommendera dem till någon annan? Snarare tvärtom. Uppdatering: Asedo hade nyligen ett attraktivt pris på en SSD (Samsung 850 EVO 500GB) vilket gjorde att jag provade beställa från dem igen, väl medveten om hur det gick med förra köpet. Valde att betala mot faktura så att de inte skulle kunna lura mig på pengarna utan att faktiskt leverera produkten. Produkten fanns i lager enligt Asedos hemsida och det var inga problem att lägga en beställning. Dagen efter får jag ett mail från Asedo som säger följande: "Tyvärr har den produkt du beställt utgått ur sortimentet och vi kommer därför att makulera din order, samt din betalningsreservation på Klarna. Vi ber om ursäkt för detta och önskar dig välkommen åter." Vad Asedo gör är att lägga upp produkten på en ny länk på deras sida till ett mycket högre pris, fortfarande 100+ exemplar i lager. Sänker mitt betyg till 1 stjärna och utfärdar en stor varning för denna butik!
Sida 1