Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 5 år sedan
(data från 2018-11-20)
 2018-01-12 Prisjakt har ändrat bolagsuppgifter till Asedo Online AB (559099-7127).
Detaljerad information Asedo har fått betyget (8.36)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    5 dagar sedan
    Lockpriser på varor.
    Man lägger beställning på varor som finns flera i lager.
    En vecka efter min beställning ändras status till ej i lager och priset nästan dubblas
  • Usel
    2 mån sedan
    beställde en optisk dvdläsare till en lenovo laptop som dom hade på lager.Efter ca 4 veckor makulerades ordern. Så hur nöjd kan man va?
  • Usel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 2 mån sedan
    Håll dig unna borta från Asedo! Sämst av alla!

    Köpte en skärm som gick sönder efter några månader. Skrev till kundtjänsten i sluten av Juli och beskrev felet. Det gick en månad förrän jag fick ett svar. Svaret var dock:

    "Hej Christian,

    Tack för ditt mail. Vi har fått besked att i detta ärende måste du dessvärre vända dig direkt till Acer. Du finner kontaktuppgifter i länken nedan:
    https://www.acer.com/ac/sv/SE/content/service-contact

    Ha en fortsatt fin dag!

    Med vänlig hälsning,
    Cecilia"

    Eftersom man har reklamationsrätt enligt konsumentköplagen så kan Asedo inte bara frånsäga sig ansvaret. De vägrar ta in skärmen och skicka iväg till serviceverkstaden men förväntar kunden sköter allting själv efter köpet. Det här företaget är ett jävla skämt.
  • Usel
    3 mån sedan
    Lockpriser på hemsidan och kan inte leverera produkterna som går att beställa. Av de som väl levereras var en defekt och det tog Asedo FEM VECKOR att ta emot reklamationen, varpå de kommer på att produkten som reklamerats nu tagit slut i lager.

    Lyckades inte svara till min e-postadress utan ringde slumpmässigt från ett nummer som det inte gick att ringa tillbaka till, fick sen börja cc:a min flickvän så mailen skulle komma fram tills de efter ca ÅTTA mailutväxlingar äntligen inser att de aldrig lagt till min mailadress utan mailar till ett tomt fält (någonting som de tills dess hävdade var ett fel på min e-post).

    För att summera har det tagit sex veckor, åtta mail, tre-fyra telefonsamtal att lyckas få fyra av de sex produkter jag beställt. Helt vansinnigt. Avråder verkligen alla för att ha något att göra med det här företaget.
  • Hejsan David.

    Detta låter ju inte alls bra. Vi ser över våra semsterrutiner och se vart det gått galet och hur vi kan förbättra oss.
    Hur som önskar din en fin avslutning på sommaren!

    // Team Asedo

  • Bra
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Felfritt i leverans och leveranstid
    Bra pris på produkt

    Frakt 99 kr för ett mobilskal är för högt så det drar ner poängen
  • Helloy.

    Felfritt i leverans, leveranstid och bra pris på produkt! Det gilllar vi på Asedo!
    Tack för ditt omdöme ovh välkommen åter.

    // Team Asedo

  • Utmärkt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb och effektiv hantering. Bra betalningsalternativ.
    Valt rätt produkt.
    Dock inte marknadens lägsta pris, men acceptabelt.
  • Hejsan.

    Sommar, sol och fina omdömen gör oss glada.
    Välkommen åter!

    // Team Asedo

  • Usel
    4 mån sedan
    Precis som alla andra skrivit. Handla aldrig där.
    Dom lockar med bra priser.
    Sen köper man en vara. Några timmar senare får man ett Mail att det blivit nåt fel med priset och dom måste avbryta ordern .... suck
  • Hejsan Nevamiz.

    Tack för ditt omdöme. Då det flesta av våra produkter är fynd så måste vi resarvera oss mot slutförsäljning. Annars vore det inte möjligt att ha de låga priser vi erbjuder. Tyvärr så händer det mer ofta än önskat. Men vi ser konstant över rutinerna för att snabbare kunna uppdatera våra system för att förbättra oss.

    Ha en fortsatt fin dag.

    // Team Asedo

  • Mycket bra
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra pris och ok produkt , batteriet till datorn som jag beställde var ett år gammalt. Lite för gammalt men det fungerar och får se på sikt hur länge det håller. UPS som levererade rinde inte innan dom skulle leverera första dagen och jag var inte hemma då men jag ringde till kundtjänst och de levererade till mitt arbete istället dagen efter och det fungerade riktigt bra.
  • Tack för ett fin omdöme.

    Välkommen åter!

    // Team Asedo

  • Acceptabel
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    För att produkten va inte som jag har väntat
  • Tack för ditt omdöme ovh välkommen åter.

    // Team Asedo

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Väldig snabb leverans,toppen. ☺
  • Hallo.

    Som grädde på moset en liten smiley. 10+ alltså! Bugar och bockar. :)

    // Team Asedo

  • Perfekt
    4 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans
  • Hej Kund i nätbutik.

    Tack för ditt fina betyg och välkommen åter.

    // Team Asedo

  • Acceptabel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Good customer support always makes me want to return again. I had a very positive experience on Asedo.se last year. Unfortunately, the product I purchased stopped working a while a go. I've left a comment to Asedo and am waiting for a response. I have a feeling I wont be let down!
    Update: welp, I was let down.
  • Hi Rotten Fig.

    Thx for your comments and nice to hear you appreciate our support.
    Have a nice day and wish you welcome back.

    // Team Asedo

  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    Det är extremt sällan jag ger ett "uselt" betyg, men det här är ett ovanligt dåligt hanterat ärende:

    Efter 5 månaders förhalande, bortförklaringar och först efter inkopplande av ARN så kom pengarna åter.

    Asedo försökte sälja (medvetet eller omedvetet) undermåliga refurbished-produkter som nya. Produkterna var t.o.m. fysiskt skadade, tillbehör saknades och andra datormodellers tillbehör medföljde i en återförseglad produktförpackning. Att Asedo försökte sälja detta som en ny produkt till likvärdigt pris som konkurrenternas nypris är förbluffande.

    I det längsta, trots överväldigande bildbevis samt motbevisande korrespondens från HP Sverige, hävdade de sin oskuld.

    Jag har tidigare handlat hos Asedo, utan problem, men när det väl blir problem som i detta fall innebär det att jag aldrig kommer att handla eller rekommendera någon att handla från Asedo igen. Varnar för denna återförsäljares kortsiktiga tänk gällande kundbehandling.

    Svar på återkoppling:
    I det här fallet såldes faktiskt "refurbished"-produkter som nya. Så några garantier på att så inte är fallet existerar inte. Det tog flera månader av påtryckningar samt inkoppling av ARN för att få rätt behandling. En process som de flesta konsumenter inte orkar med. Oacceptabelt.

    Jag förstår heller inte uttalandet: "Dock måste vi reservera oss från eventuella felskrivningar från tillverkaren/distributören vilket verkar ställt till det i denna retur." Det var ni som hävdade att allt stod rätt till mot slutkund. Trots överväldigande motbevis. Det är inte rimligt att skylla ifrån sig på tillverkaren/distributören.

    Utan slutlevererad produkt är det svårt att se att "allt löste sig tillslut". Men jag får tacka för ursäkten.

    Asedos första svar:
    ”Hejsan bookl.

    Supertråkigt att höra om din upplevelse vilket är långt ifrån bra!

    Dock kan vi garantera att vi aldrig säljer refurbished-produkter som nya. Dock måste vi reservera oss från eventuella felskrivningar från tillverkaren/distributören vilket verkar ställt till det i denna retur. Skönt att allt löste sig tillslut även om vi från Asedos sida kunde gjort upplevelsen bättre. Vi får be om ursäkt och bli bättre!

    // Team Asedo”
  • Hej igen bookl.

    Tack för ditt omdöme och uppdatering. Vi tar det till oss vill som alltid bli bättre.

    // Team Asedo

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställde en vara från Asedo på Söndag kväll. Den fanns i lager enligt hemsidan och hade en leveranstid på 1-3 dagar. På Onsdag eftermiddag hade de fortfarande inte ens skickat någon orderbekräftelse.
    Då det tar 2 dagar för ett postpaket att hinna fram så kunde de omöjligt hålla den utlovade leveranstiden så jag ändrade mig och bad om att få avbeställa produkten så att jag kan beställa hos någon annan butik och få det innan helgen.
    Men ett par timmar senare, efter jag skickat mailet om önskan att få avbeställa produkten så kom det helt plötsligt ett mail om att produkten hade skickats och det ej längre var möjligt att avbeställa produkten.
    De påpekade även flera gånger att jag åker på en staffavgift på 495kr ifall jag inte tar emot paketet. Detta trots att jag mailade i god tid innan meddelandet om att det hade skickats.
    Jag fick aldrig någon orderbekräftelse heller.

    Nåväl, jag tänker ändå att jag kan väl behålla denna produkt ifall de nu ändå skickade på Onsdagen så den hinner fram innan helgen, men icke!
    Asedo har naturligtvis valt att skicka med det kanske sämsta fraktalternativet UPS. Jag får ett meddelande från dem på Torsdagskvällen om att välja utkörningsalternativ för Fredagen.
    Då UPS terminal endast har öppet under arbetstid (vardagar 8-16 då jag jobbar) samt endast kör ut under samma timmar så väljer jag alternativet att de ska leverera till företaget jag jobbar på. Får en bekräftelse på att de kommer leverera paketet under Fredagen. Får jag något paket då? Nej, UPS verkar totalt strunta i sina åtaganden och skippar att köra ut det med notisen "kör ut någon annan dag". Detta trots att terminalen i fråga ligger kanske 700m ifrån där jag arbetar.

    Kommer jag handla på Asedo igen? Knappast. Kommer jag rekommendera dem till någon annan? Snarare tvärtom.

    Uppdatering: Asedo hade nyligen ett attraktivt pris på en SSD (Samsung 850 EVO 500GB) vilket gjorde att jag provade beställa från dem igen, väl medveten om hur det gick med förra köpet.
    Valde att betala mot faktura så att de inte skulle kunna lura mig på pengarna utan att faktiskt leverera produkten. Produkten fanns i lager enligt Asedos hemsida och det var inga problem att lägga en beställning.

    Dagen efter får jag ett mail från Asedo som säger följande:
    "Tyvärr har den produkt du beställt utgått ur sortimentet och vi kommer därför att makulera din order, samt din betalningsreservation på Klarna. Vi ber om ursäkt för detta och önskar dig välkommen åter."

    Vad Asedo gör är att lägga upp produkten på en ny länk på deras sida till ett mycket högre pris, fortfarande 100+ exemplar i lager.

    Sänker mitt betyg till 1 stjärna och utfärdar en stor varning för denna butik!
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och bra betalningsalternativ.
  • Tack för detta!

    Det är fina omdömen och nöjda kunder som får oss att gå till arbetet varje dag. :)
    Välkommen åter.

    // Team Asedo

  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb affar men ett betyg mindre för färre detaljer om produkten jämfört med andra
  • Härligt.

    Solen skiner och fina omdömen från nöjda kunder. Det är så vi vill ha det!
    Ha en fortsatt fin dag och välkommen åter.

    // Team Asedo

  • Bra
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Kunde varit bra pris och snabb leverans om inte Postnord försenat det hela.
  • Hejsan.

    Härligt - tack för ditt omdöme ovh välkommen åter.

    // Team Asedo.

  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Sjukt dåligt att man beställer en vara som ligger på nedsatt pris tar de sen bort den från sortimentet och höjer priset sjukt mycket. ALLT för att göra reklam.

    Falsk marknadsföring enligt mig!
  • Hejsan Mr-boring.

    Tack för ditt omdöme.

    Det glädjer oss att du hittat till oss och vill handla av oss. Vi tar in fina partier till låga priser vilket ibland går åt fort och måste ”tyvärr” reservera oss mot slutförsäljningar. Otroligt olyckligt, men ibland händer det där vi ser över våra rutiner löpande för att undvika detta.

    // Team Asedo

  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Bought a projector. It broke down. Passed 1 month, projector is still at my place. That sums up pretty much, I think. More or less, you buy items without warranty here... ABSOLUTELY PATHETIC.
  • Hi SpNk.

    We are sorry to hear that. Please aee https://asedo.se/content?oid=forsaljningsvillkor-privatkund how to make a warranty issue the best way and we will help you. Else send us an email directly kundservice@asedo.se and we will help you.

    // Team Asedo

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning
    Snabb leverans , nöjd med produkten.
  • Tummen upp!

    Tack för 10 av 10... Det gillar vi på Asedo! Ha en fortsatt fin dag!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra kundsupport.Snabb leverans
  • Tack för ditt omdöme, det glädjer oss att du är nöjd. Ha en fortsatt bra dag // Team Asedo

  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Fodralet jag köpte var billigare än på många andra ställen som säljer den.
    Frakten kanske var lite i dyraste laget (99 kr)
    Bra paketerat paket.
    Lådan som fodralet sändes i, var lite i det största laget, tyckte jag.
  • Snyggt.

    Nästan full pott. Tack för ditt omdöme och välkommen åter!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och varan höll vad den lovade
  • Tack för ditt omdöme, det glädjer oss att du är nöjd. Ha en fortsatt bra dag och välkommen åter. // Team Asedo

  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Allt var toppen, leveranstiden var kanske bara pyttelite för lång men i helhet var allt toppen som sagt!
    Detta var min första beställning hos Asedo och jag blev glatt överraskad!
  • Tack för ditt omdöme, det glädjer oss att du är nöjd. Ha en fortsatt bra dag och välkommen åter. // Team Asedo

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning
    Gick snabbt och är nöjd med servicen
  • Tack för ditt omdöme och hoppas att du blir nöjd med din produkt. Ha en fortsatt bra dag // Team Asedo

  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Får en defekt produkt, dom vill man ska kontakta tillverkare istället för att dom ska lösa det, rätt sjukt!? Sen så ska man själv stå för frakten 390kr för det måste vara företagspaket enligt dom. till dom för att skicka tillbaka den defekta varan. Botten betyg till ett botten kasst företag.
  • Hej Jays_swe, Tråkigt att du fick en defekt produkt och att du inte är nöjd. Vi gör vårt bästa för att alla våra kunder ska vara nöjda, men ibland når vi inte hela vägen. Vi uppskattar din feedback, det ger oss möjlighet att förbättra våra rutiner och processer. // Team Asedo

  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra sökfunktion, sidan laddar snabbt, bra betalningsalternativ.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans
  • Tack för ditt omdöme, det glädjer oss att du är nöjd. Ha en fortsatt bra dag // Team Asedo

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabbhet och utbud
  • Stort tack för ditt fina omdöme och välkommen åter!// Team Asedo

  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra o utan någe krångel
  • Tack för ditt omdöme och kul att du är nöjd. Välkommen åter! // Team Asedo

  • Mycket bra
    7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt att både beställa och handla/betala samt snabb leverans.
  • Tack för ditt omdöme och hoppas att du blir nöjd med din produkt, välkommen åter!// Team Asedo

  • Perfekt
    7 mån sedan
    Beställning
    Allting flöt som förväntat. Snabb leverans och inga problem.
  • Stort tack för ditt fina omdöme, välkommen åter!// Team Asedo

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt, höll vad som lovades
  • Tack för ditt omdöme och hoppas att du blir nöjd med din produkt, välkommen åter!// Team Asedo

  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Köpte en liten sak så andelen frakt blev ganska stor, ca 1/# av totalsumman, men har full förståelse för att det fungerar så. Annars var det lätt att hitta på er hemsida, jag gjorde ett misstag med mitt telefonnummer så jag fick ingen avisering om att paketet kommit fram (helt mitt fel). När jag hörde av mig och undrade hur jag skulle lösa det så fick jag väldigt snabbt ett bra svar som hjälpte mig.

  • Tack för ditt omdöme och välkommen åter!// Team Asedo

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Allt fungera precis som förväntat.
  • Tack för ditt omdöme och välkommen åter!// Team Asedo

  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans
  • Tack för ditt omdöme och välkommen åter!// Team Asedo

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning
    Snabbhet och enkelhet
  • Tack för ditt omdöme, det glädjer oss att du är nöjd. Ha en fortsatt bra dag // Team Asedo

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Snabb leverans och väldigt bra pris, inga krångel
  • Hej kadimski,

    Bästa läsningen för oss! Tack för ditt fina omdöme!

    // Team Asedo

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Otroligt snabb leverans och säker betalnings alternativ. Rekommenderas.
  • Stort tack för ditt fina omdöme, extra kul att du rekommenderar oss! Ha en fortsatt fin dag och välkommen åter. // Team Asedo

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb hantering hela vägen. Konstigt bara att Klarna blir inblandade när jag körde direkt kortbetalning men det kanske ska vara så. Påverkade ju inte resultatet. Mvh /CGN
  • Stort tack för ditt omdöme! Vi erbjuder flera olika betalsätt via Klarna, bla. kortbetalning som alltså också hanteras av Klarna. Välkommen åter. // Team Asedo

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning
    Allt fungerade perfekt. Fast det tog fyra dagar.
  • Tack för ditt omdöme och välkommen åter!// Team Asedo

  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Beställning
    Jag var ute efter ett snabbt köp, ungefär som när jag går in i fysisk butik, jag gårin och väljer de jag ska köpa och sen betalar och går. Jag behövde inte sätta upp ett användar konto och lösenord som så ofta på många andra ställen, jag har tilläckligt många att komma ihåg ändå. Man kunde skapa ett om man vill följa leveransen.
    Och att de gick att handla via Klarna som mellanhand kändes extra tryggt speciellt när de var mitt 1a köp hos denna säljare.
  • Tack för ditt omdöme, det glädjer oss att du är nöjd. Ha en fortsatt bra dag // Team Asedo

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning
    Very fast delivery, product as ordered
  • Thank you for your review. We are pleased that you are satisfied. Welcome back // Team Asedo

  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Beställning
    prise
  • Tack för ditt omdöme och välkommen åter! // Team Asedo

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning
    Det var kombination av bästa pris och snabb leverans
  • Bra kombo! Tack för ditt omdöme och välkommen åter. //Team Asedo

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Allt funkade som det skulle
  • Tack för ditt omdöme. Hoppas att du blir nöjd med din produkt och välkommen åter! // Team Asedo

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Användarvänlig layout.Snabbt, enkelt och bra betalningsalternativ samt leveransvillkor.
  • Härligt med ännu en nöjd kund, stort tack för ditt omdöme och välkommen åter! // Team Asedo

  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabb leverans.
  • Stort tack för ditt omdöme och varmt välkommen åter! // Team Asedo

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Vi har länge letat efter denna produkt efter att ha sett den hos våra grannar på Mauritius.
  • Härligt med ännu en nöjd kund, stort tack för ditt omdöme och välkommen åter! // Team Asedo

  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Kort version: Det tog Asedo två veckor från att jag begärt en retur pga garanti att meddela mig att de inte tänker hjälpa mig i ärendet. Köper du saker du kan behöva returnera pga garanti - undvik!

    Jag skapar ett returärende på Asedos hemsida för att returnera min enhet pga garanti. De återkommer via mail till mig och vill ha precis samma information igen som jag fyllt i i deras returformulär. De ber att få återkomma när de har varit i kontakt med tillverkaren. Efter en vecka kontaktar jag dem och ber om en uppdatering, men de har ingen ny information. Efter två veckor kontaktar jag dem igen och får som svar att jag själv ska hantera ärendet mot tillverkaren. Påpekar att tillverkaren har meddelat mig att det är min återförsäljare som bör bedriva RMA processen men får inget svar.

    Om Asedo som standard inte hanterar garantiärenden mot denna tillverkare så bör de rimligen ha meddelat mig redan vid första mejlkontakten - inte vänta två veckor. Jag har nu fått vänta två extra veckor utan att få någon hjälp.