Fri frakt på allt
Samma pris Lagershop&Internet
Order före kl.22 lev. imorgon

https://www.netonnet.se

Betalningsalternativ

Swish
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 22 år sedan
(data från 2017-04-28)
Detaljerad information NetOnNet har fått betyget (7.79)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    Har gjort flertalet beställningar på netonnet och överlag fungerar det bra. Har dock aldrig behövt kontakta kundservice. Har precis gjort min första beställning på en fyndvara vilket kommer speglas här när jag tagit emot och testat varan. Jag utgår ifrån att butiken sköter detta perfekt. 10/10.

    1. Efter beställningen är gjord, ca en dag senare, får jag ett mail om att fyndvaran förväntas in i lager om ca en vecka. Minus en stjärna för att behöva vänta på en produkt som enligt beskrivningen redan finns testad och klar. - 1

    2. Två dagar senare får jag ett leveransbesked att posten plockat upp paketet. Bra. Det är vad man som kund förväntar sig. +- 0 stjärnor.

    Uppdaterar när ytterligare information tillkommer. Netonnet svara inte på detta omdöme förrens det är komplett är ni snälla :)
    2 dagar sedan ( Uppdaterat: 20 tim sedan )
  • Usel
    Köpte en dator i Slagsta i måndags som inte fanns i lager hos dom och blev lovad att jag skulle få hem den inom 24 timmar, i onsdags ringde jag supporten och undrade vart har tagit vägen. Den hade dom inte skickat ut till mig för att det var slut i den affären det skulle skickas från. Kundtjänst väljer en annan affär och nu är det fredag och jag har inte fått någon dator. Ringde kundtjänst idag (fredag) och undrade igen vart den är, ville häva köpet men det kan dom inte göra. Undrade om man få kompensation, inte det heller.
    Värdelöst av Netonnet att behandla kunder så!
    23 tim sedan
  • Knappt godkänd
    Bra butik, men otroligt långsamt att få det man beställt om man beställt på nätet. Det tar cirka en vecka. Provade att beställa några gånger i höstas och vintras, och det tog en vecka. Det slutade med att jag tog tillbaka min beställning och handlade i affären istället. Provade igen denna veckan, och beställde på en tisdag med fri frakt. Det är beräknat en vecka igen innan leverans. De flesta andra jag beställt från levererar till nästa dag om man beställer innan en viss tid på dagen och följande dagar är helgfria. Det känns som att det är satt i system att försena leveranser för att man skall välja hämta i butik, alternativt välja expressfrakt istället för gratis frakt. Priserna kan dock vara väldigt bra om man hittar en kampanjvara. Små marginaler kanske förklarar tillvägagångssättet.
    1 dag sedan
  • Mycket bra
    mycket bra butik
    1 dag sedan
  • Ganska dålig
    Jag köpte två varor av er på nätet, pga smidigheten att eran lagershop fanns på orten vid ev service, trots att ni ligger dyrare i pris än en del konkurrenter
    Dock är servicen i näthandeln under all kritik år 2017.
    Jag fick ingen orderbekräftelse, varken via brev eller via sms. Jag fick själv gå in via mina sidor för att se om ordern ens gått fram. Orderstatus efter en hel arbetsdag var :mottagen. Så var den även efter två arbetsdagar.
    Tredje dagen ringde jag för att höra hur statusen var på min order, och den var då skickad. Inte heller det hade jag fått någon avisering om.
    Så..Alldeles för lite kommunikation från er sida, samt alldeles för lång tid tills varorna var skickade är mitt omdöme av näthandel hos er. Andra butiker sköter detta mycket snabbare och snyggare.

    Dock ger jag butiken och personalen i Växjö tio tummar upp
    10 år sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Hej holetaker! Tack för ditt omdöme!

    Det låter verkligen inte bra. Jag skulle gärna vilja ta en näramre titt på vad som kan ha orsakat att du inte fick din bekräftelse direkt vid beställningen och vad som orsakt leveranstiden. Vill du återkomma till mig via ett mail till socialmedia@netonnet.com. Inkludera ditt ordernummer och hänvisning till detta omdömet så vi snabbare kan se vad det gäller.

    Mvh Coffe

  • Perfekt
    Bra butik och trevlig personal
    4 dagar sedan
  • Hej Christopher88! Tack för ditt omdöme!

    Det är verkligen otroligt kul att se ditt fina omdöme kring vår personal och lagershop. Vi uppskattar verkligen att du tar din tid till att skriva ett omdöme om oss

    Tack igen Christopher88!
    Mvh Coffe

  • Mycket bra
    Handlat alltid på Netonnet med låg pris och den bästa varor
    8 dagar sedan ( Uppdaterat: 7 dagar sedan )
  • Hej tomikiran! Tack för ditt omdöme!

    Det är verkligen härligt att se att du gillar vårt utbud och våra priser. Det är minst sagt en tuff branch men vi gör alltid vad vi kan för att ha de lägsta priserna.
    Tack igen för ditt fina omdöme.

    Mvh Coffe

  • Usel
    Beställning Leverans
    Ni har valt att skicka min best. via posten brev. Min best.skickades 19/4 och har idag 21/4 ännu ej fått någon avisering. Eftersom ni har skickat det per brev så kan jag inte spåra försändelsen. Har ingen garanti på att någon tömt min brevlåda. Varför skickar ni inte det med paket så att jag kan ha koll på vart mitt paket är. Kommer inte att beställa något mer av er när ni skickar det med brev som ändå inte kan delas ut dagen efter. Tycker det är dåligt av er att inte skicka paktet som man kan spåra. Beställer inget mer förrän ni ändrar på detta! Har ju redan fått faktura på denna beställning!
  • Detta omdöme är under utredning
    8 dagar sedan ( Uppdaterat: 7 dagar sedan )
  • Usel
    Köpte en hårddisk som skulle vara ny men som visade sig vara begagnad och innehöll någons privata bilder. Fick ett mycket oprofessionellt bemötande när jag tog upp detta. Häromdagen köpte jag en dator till mitt företag men man vägrade ge mig ett riktigt företagskvitto men ett spydigt svar fick jag.
    8 dagar sedan
  • Hej DirtyDavey! Tack för ditt omdöme!

    Det var verkligen tråkigt att höra. Beroende på hur köpet är gjort, som privatperson eller företag så kommer kvittot formas därefter. Vi kan i dessa tillfällen inte justera kvittot då det blir fel bokföringsmässigt samt skulle vara olagligt.

    Har du möjlighet att återkomma till mig med ditt order/kvitto nr för dessa händelser via Socialmedia@netonnet.com så jag kan se över dina ärenden för att försöak reda ut vad som skett.

    Mvh Coffe

  • Utmärkt
    Handlar sedan många år tillbaka hos Netonnet, har aldrig varit med om något otrevlig. Personalen har varit vänlig och hjälp till. Det som jag uppfattar är att det är lätt att rekommendera eller lämna varor på garantin. Fått en annan vara med det samma! Bra priser generellt och super service.
    8 dagar sedan
  • Hej intelligence! Tack för ditt fina omdöme!

    Det glädjer verkligen att höra hur nöjd du är med vår servicehantering och bemötandet du fått.
    Jag kan inte undgå att se att du har fyllt i 9/10 stjärnor. Vi skulle verkligen uppskatta om du vill ta dig tiden att maila oss på socialmedia@netonnet.com om du har några förslag på hur vi kan förbättra oss. Hänvisa gärna till inlägget på Prisjakt i mailet.

    Mvh Coffe

  • Perfekt
    Klockrent utan konstigheter. Beställde sent på kvällen men hade ändå klockan dagen efter. Smidigt med riktigt långt fakturadatum, nästan 1,5 månader.
    8 dagar sedan
  • Hej HarsOlle! Tack för ditt Perfekta omdöme!

    Det är extremt roligt att höra hur nöjd du är över vår leveranstid och upplägget av våra fakturavillkor. Tack återigen för att du tar dig tiden att skriva ett så fint omdöme om oss!

    Mvh Coffe

  • Usel
    Beställning Leverans
    En månad för att kunna leverera är inte acceptabelt
  • Acceptabel
    Har handlat några gånger hos NetOnNet, och det har alltid varit bra. Snabba och bra leveranser.
    Men senast nu så krävdes personnummer osv, trots att man handlar kontant s a s (läs; ingen avbetalning el annat upplägg). Det behövdes inte innan. Drar ner betyget lite (blir 5 istället för 8).
    9 dagar sedan
  • Hej Frice! Tack för ditt omdöme!

    Det låter verkligen underligt. Återkom gärna med ditt order/kvitto nr till mig via Socialmedia@netonnet.com så ska jag se över ärendet.
    Vi tar nämligen endast person nr vid köp av Abonnemang, försäkring, om du själv vill bli medlem i Klubb hyllan eller vid betalsätt för faktura, delbetalning mm.

    Mvh Coffe

  • Usel
    Marknadsför att dom levererar nästa dag eller 1-2 arbetsdagar om man beställer innan 22. Efter att beställt Expressfrakt så kan dom inte säga att varan kommer inom 2 dagar. Då får jag tillbaka Expressavgiften men blir debiterad 395:- för outlöst paket! Kallas FALSK marknadsföring.
    9 dagar sedan
  • Hej Bo Berg! Tack för ditt omdöme!

    Det är mycket tråkigt att höra att leveransen inte kommit fram under utsatt tid. Jag skulle gärna se över ärendet om du vill återkomma i ett mail till mig på socialmedia@netonnet.com med ditt ordernummer samt en hänvisning till detta omdömet.

    Mvh Coffe

  • Mycket bra
    395 kronor i avgift för oulöst försändelse - hutlöst. Trots att jag kontaktat dem för att avbeställa order (hittade billigare alternativ). Vid telefonkontakt säger de att ordern redan skickad. Suck.

    Ändring: Jag har varit i kontakt med Netonnet nu och detta löste sig - proffsigt hanterat, bra karma (trots att det då var på helgen jag hade mailat för att avbeställa/ångra min order)."
    19 dagar sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Hej Juanlasergun! Tack för ditt omdöme!

    Det är otroligt kul att se att vi kunnat hjälpa dig med ditt ärende så du i slutändan kunde känna dig nöjd med vår kundservice och att vi kunnat avsluta ärendet på ett bra sätt. Det är trots allt det vi strävar efter dagligen!

    Vi uppskattar verkligen att du tog dig tid att uppdatera ditt omdöme, tack juanlasergun!

    Mvh Coffe

  • Utmärkt
    Snabb leverans
    10 dagar sedan
  • Hej freddos! Tack för ditt omdöme!

    Det är väldigt roligt att höra att du uppskattar vår leveranshantering! Vi uppskattar verkligen att du tar dig tid till att skriva ett så fint omdöme om oss.

    Mvh Coffe

  • Utmärkt
    Har inget dåligt att säga, har gjort flera inköp här både över nätet och direkt i butik har fungerat utmärkt än så länge
    11 dagar sedan
  • Hej andreasef. Tack för ditt omdöme!

    Det glädjer oss verkligen att du vill ge oss ett så fint betyg. Vi vill gärna veta vad vi kan göra bättre för att fylla i den där sista stjärnan. Återkom gärna till mig med feedback på: socialmedia@netonnet.com med hänvisning till inlägget på prisjakt.

    MVH Coffe

  • Perfekt
    Köpte en tv. Tvn var kass, en Philips, men NetOnNet skötte returen med bravur. Kan rekommendera NetOnNet.
    14 dagar sedan
  • Hej janvil! Tack för ditt omdöme!

    Det var tråkigt att höra kring TVn. Vi tycker dock det är otroligt kul att se ditt fina betyg och att du är så nöjd med vår hantering. Tack igen för ditt fina omdöme!

    MVH Coffe

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kanon bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är väldigt nöjd med mitt köp
  • Usel
    Köpte en Nexus 6P för 6000:- till grabben i julklapp. Efter några månader slutade snabbladdningen fungera. Ett vanligt förekommande fel på just den här modellen enligt Google.

    Gick bet på att lösa problemet själv med hård reset och mjukvaruppdatering och lämnande därför in den 3 månader gamla telefonen på garanti. Efter över 1 månad(!) av strul och väntan får jag detta besked av NetOnNet:
    "Utlåtande: Det är inte garanti på enheten och den går inte att reparera för att telefonen har blivit utsatt för vätska/fukt. Tillverkaren godkänner inte yttre åverkan som garantiärende, detta är inget fabrikations- eller tillverkningsfel. Vätska/fukt har spridits sig in på ladduttaget. Önskar dig en fortsatt trevlig dag!"

    NetOnNet vill ha 500 kronor för att ge mig tillbaka telefonen efter en månad utan åtgärd...

    Har gjort en reklamation. Se nedan. Vi får se hur det går.

    Hej

    Då väljer jag att reklamera den här produkten. Vänligen vidarebefordra denna reklamation till rätt instans inom ert företag och återkom till mig med kontaktperson och ärendenummer.

    Orsak till reklamation
    -------------------------------
    Produkten köptes för 4 månader sedan och har hanterats normalt/varsamt och ej utsatts för fukt.

    Jag anser därför att det är upp till NetOnNet att bevisa att fuktskadan inte uppkommit pga av ovarsam hantering under servicetiden som uppgått till över en månad.

    Jag anser också att det åligger NetOnNet att kompensera mig för den orimligt långa servicetiden

    Jag anser vidare att NetOnNet ska bevisa att laddningsfelet är relaterat till den påstådda fuktskadan.

    Vid en enkel googling visar det sig att detta är vanligt förekommande på den här modellen
    http://thedroidguy.com/2016/07/fix-nexus-6p-thats-not-charging-troubleshooting-guide-1062232

    Jag hävdar därför att detta är ett ursprungligt fel och kräver hävning av köpet.

    Vänligen återkom till mig snarast med besked om hur ni ställer er till detta.
    17 dagar sedan ( Uppdaterat: 16 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning
    Jättebra
  • Utmärkt
    Har fungerat bra även denna gång. Enda minuset är val av transportör. PostNord håller inte måttet.
    17 dagar sedan
  • Hej PlleTee! Tack för ditt omdöme!

    Skönt att höra att allt fungerat bra även denna gång! Tråkigt att PostNord inte hållt måttet, om du vill dela med dig feedback på vad de kunnat göra bättre så välkomnar vi den i ett mail till socialmedia@netonnet.com så vi kan ta det vidare till dem. Inkludera gärna ditt ordernummer och en hänvisning till detta omdömet om du mailar oss!
    Tack PlleTee!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara bra!😀👍🏻
  • Usel
    Beställning Leverans
    Beräknad leveranstid 3-4 dagar vid köptillfälle. Då bekräftelse på köp erhölls sngavs istället 3-4 veckor. Uselt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, toppen
  • Dålig
    Beställde en ASUS repeater för 1490 kr. Den var visst en Fyndvara vilket jag nog missat men den hade varit returnerad av en kund tidigare.
    Det har jag inga problem med men tyvärr fungerar den inte. Den bara blinkar OCH själva resetknappen är trasig / borta / sönder. Produkten fungerar helt enkelt inte. Och jag vill därför omedelbart att det skickas ut en ny produkt. En DOA kommer inte repareras och jag skulle kunna skicka bilder och videofilmer på att den inte fungerar och att den är trasig.

    Kundtjänst föreslår att jag ska åka till en lagershop men det är det ju inte värt tidsmässigt eller i något sammanhang utan till slut får jag en fraktsedel att använda. Det tar oftast 1 dag för varje mail jag skickat innan jag får ett svar tillbaka. Nu stundar påsken och jag hinner såklart inte lämna in paketet förrän på måndag, sen ska det kontrolleras och med tanke på den belastning som verkar vara kommer jag i bästa fall ha en ny produkt om 14 dagar (21 dagar efter beställning). Jag tycker det är obegripligt dåligt och extremt oflexibelt och tar tid för alla. I min värld skickas en ny produkt ut direkt. Därefter skickar jag tillbaka den som inte fungerar. Det hade varit så sjukt enkelt och snabbt för alla.
    22 dagar sedan
  • Hej makakaka och tack för ditt omdöme!

    Det var tråkigt att läsa om att din repeater inte fungerar! Alla våra fyndvaror ska vara funktionstestade och ska med andra ord fungera enligt beskrivning. Normalt sett i DOA-fall måste vi få in för att bekräfta att felet finns, dvs att den bara undersöks för att hitta felet. Så fort felet är hittat byts den ut. Detta tar normalt sett betydligt kortare tid än 14 dagar. Den större tidsboven är tyvärr frakten fram och tillbaka och därav har kundservice frågat om du har möjlighet att besöka en lagershop då vi i vissa fall kan undersöka och byta produkten på plats vilket hade varit en snabbare hantering. Jag beklagar verkligen att det varit något fel med produkten och jag kan gärna ta en titt på och se om vi kan påskynda ärendet om du vill återkomma i ett mail till mig på socialmedia@netonnet.com med ditt order/servicenummer samt en hänvisning till detta omdömet.

    Mvh Filiph

  • Bra
    Beställning Leverans
    Allt fungerade perfekt förutom frakten. På tracking-sidan påstod PostNord på måndagen att de inte kunde messa mej. Jag avvaktade till fredagen samma vecka innan jag själv kontaktade dem. Han säger att de inte hade nåt telnummer men när han kollar visar det sig att det har han visst. Ingen förklaring varför det stod så. Han "erbjuder" en utkörning nästföljande måndag men eftersom jag behöver skrivaren åker jag och hämtar den själv. Så... om ni undviker PostNord så har även frakten en chans att fungera.
  • Knappt godkänd
    Hade jag lämnat betyg tidigare hade det varit högre, men det känns som att NetOnNet växer och då också blir sämre på service och kundbemötande.
    Så länge allt fungerar går det utmärkt att handla på NetOnNet men när det krånglar är servicen och kundbemötandet uselt.

    Expressfrakten är ett rent lotteri, man vet aldrig om varorna faktiskt kommer dagen efter. Kommer de inte dagen efter är man mest inställda på att skylla ifrån sig och stolt repetera att det minsann är väldigt få expressordrar som inte kommer fram i tid. Bäst respons får man om man klagar offentligt på Facebook, kundservicen i chatten eller på telefon är mest bara nonchalant.

    Jag var helnöjd förut men nu drar jag mig mer mot andra butiker.

    Kort sagt. Bra när inget krånglar, men uselt när något krånglar.
    22 dagar sedan
  • Hej TeeMan och tack för ditt omdöme!

    Det var mycket tråkigt att höra att du är missnöjd med vår kundservice och expressfrakt! Expressordrar hanteras och packas samma dag som de beställs förutsatt att de inkommer innan kl 22. Själva transporten sköts av PostNord och där har vi tyvärr ingen möjlighet att styra över leveranstiden, även om vi önskar. Är det så att din expressorder inte kommer fran i tid så återbetalas alltid den extrakostnad som betalats vid beställning.

    Det är mycket tråkigt att höra att du upplever att kundservice är nonchalant, det ska givetvis inte få ske och jag är därför tacksam om du vill återkomma med er erfarenhet av vår service i ett mail så att jag kan ta detta vidare! Skicka ett mail till socialmedia@netonnet.com och hänvisa till detta inlägget så jag vet vad mailet gäller så är jag mycket tacksam!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra leveranstid
  • Perfekt
    Beställning
    Mycket bra !
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    NetOnNet levererar. Kan jag välja blir det denna leverantör. Snabb leverans, bra priser, inga problem med garanti eller returer.
    Har kört Sous Vide hela helgen.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket snabb och bra leverans ända upp till Norrland
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Beställde några kablar. Fungerade utmärkt och fick dem i brevlådan några dagar senare som utlovat.
  • Usel
    Jag beställde en elektrisk tandborste på net on net sedan hittade jag en billigare på ett annat ställe så jag mailade dem en timma senare och sa att jag vill avboka ordern. Detta hände i lördags. Senare på måndag skickade de mail tillbaka och sa att de hade packat den och är tvungen att skicka paketet. Riktigt usel, läs era mail snälla net on net. Nötskal är dem.
    26 dagar sedan
  • Hej Riceman och tack för ditt omdöme!

    När en order packats har vi lämnat den till posten och då finns inte längre möjlghet för oss att avboka ordern. Eftersom en makulering är en manuell hantering och kundservice inte har öppet under helger utan endast helgfria vardagar finns inte möjligheten för oss att hantera din begäran om att makulera ordern tidigare än på just måndagen. Oftast så packas och skickas ordrar lagda under helgen på söndag eftermiddag. Möjligheten till att returnera finns ju alltid och vill du ha mer information om hur du gör retur är du varmt välkommen att kontakta oss.

    Mvh Filiph

  • Usel
    Gjorde beställning 15/3 grejorna har inte kommit ännu! trots att jag fick mail för fem(5) dagar sedan att varorna skickats.. Inte ens en ursäkt..
    kommer aldrig att handla där igen,
    26 dagar sedan
  • Hej skytten59 och tack för ditt omdöme!

    Det låter mycket märkligt. Jag skulle gärna titta närmare på vad som hänt med din order så att jag kan undersöka vad som gått snett. Utan att ha ditt ordernummer så låter det som om du förhandsbokat något eller beställt något som vi inte haft i lager vid beställning. Om du mottagit ett mail och varan inte kommit fram fem arbetsdagar senare så låter det som att postnord tappat bort försändelsen. Återkom med ditt ordernummer till socialmedia@netonnet.com och hänvisa även till detta inlägget så att jag kan titta närmare på vad det är som hänt.

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Alltid Frifrakt, bra priser!
    27 dagar sedan
  • Hej basilb och tack för ditt omdöme!

    Fantastiskt roligt att se att du är nöjd med priser och våra fraktfria leveranser! Tack för att du tar dig tid att skriva en så fin recension om oss!

    Mvh Filiph

  • Mycket bra
    Mycket snabb leverans (jag fick mitt paket strax före 11 dagen efter beställning), om man väljer bort gratisfrakten. Bra pris för snabb leverans - 49 spänn.
    Inte så bra paketerat.
    27 dagar sedan
  • Hej michap och tack för ditt omdöme!

    Det glädjer oss att höra att du är nöjd med leveransen men tråkigt att höra att packeteringen varit bristfällig! Jag tar gärna informationen vidare till logistikavdelningen som kan se över packeteringen, vill du återkomma till mig på socialmedia@netonnet.com med ditt ordernummer och beskriva hur den var emballerad så kan jag ta det vidare i försök att förbättra emballeringen framöver!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Jag lämnade in min skrivare som inte fungerade till netonnet . Pris 499:-

    Jag fick ett inlämningskvitto att skriva på som bevis för att jag lämnat varan.

    Jag fick ingen ytterligare information. Jag var medveten om att det var ett diffust fel och sade att ni behöver inte skicka tillbaka den om ni inte fixar den.

    Trots detta fick jag ingen information om att om de inte hittade fel så skulle de debitera mig 799:-.

    Vilket de gjorde. Vid kontakt med deras kundstjänst hänvisar de bara till att jag skrivit på kvittot (vilket alltså jag fick presneterat för mig som ett inlämningskvitto, inte ett reparationsavtal.

    hade motsvarande dialog med elgiganten - de informerade om att de skulle ta betalt om de inte hittade ngt fel, och då valde jag att inte lämna in prylen. I deras fall så fixade de problemet i alla fall genom att ta tillbaka prylen eftersom jag inte fick den att fungera.

    Väldigt stor skillnad i bemötande.

    Uppdatering: Nu fick jag hem en skrivare. Det framgår inte vad de gjort för funktionstest. den felbeskrivning som jag lämnat in fanns inte med. de bifogar en faktura på 856 kronor, inklusive två frakter (jag lämnade in den personligen, och bad att inte få tillbaka, och att jag inte skulle hämta den i lagershoppen - deras reaktion var tydligen att skicka hem den till mig och ta betalt för det - sa de heller inget om)

    Fakturan förföll en vecka innan jag fick hem produkten. det finns ingen betalningsinfomration, bara att jag skall betala (men inget bankgiro eller ocr) - fortsättningen lär bli påminnelseavgift... vi får se

    det är som ett skämt. jag noterar när jag läser betygen på netonnet att de får bra betyg när det funkar - de skickar ut grejerna, men låga betyg på kundservice, dvs när det inte funkar. tror inte detta är en slump.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Bra
    Beställning Leverans
    Tyckte inte skärmen var värd 3000 kr finns bättre alternativ för dom pengarna.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    utmärkt
  • Perfekt
    Jag har väldigt svårt att förstå alla som gnäller så på NetOnNet. Jag har handlat mängder med hemelektronik där genom åren och anledningen har många gånger varit att de är helt suveräna när det gäller reklamationer eller byten, en trygghet som jag värdesätter mer än att spara några kronor på att alltid handla där det är billigast. För några månader sedan köpte jag en Western Digital Red via nätet som var DOA. För att spara tid åkte jag ut till butiken i Linköping där det tog killen i kundtjänst ca 2 minuter att konstatera att den var stendöd varpå han hämtade en ny och på min begäran bröt förpackning och kollade att den var ok innan jag åkte därifrån. Någon månad tidigare var jag och lämnade tillbaka ett par DDR4 – minnen som det inte var något fel på, jag hade bara ångrat köpet, (bruten förpackning, testade i nya datorbygget), inget snack och pengar tillbaka på kontot inom ett par dagar. Så jag är en synnerligen nöjd kund och kommer givetvis att fortsätta att handla på NetOnNet!
    29 dagar sedan
  • Hej borjew och tack för dina fina ord om oss!

    Det glädjer oss enormt mycket att höra att du uppskattar vår reklamationshantering och är nöjd med den service vi ger! Det är vad vi kämpar för och det uppskattas otroligt mycket att du tar dig tiden att skriva ett omdöme om oss! Vi hoppas givetvis att det blir många fler år tillsammans med nya roliga prylar och komponenter!

    Tack igen borjew!
    Mvh Filiph

  • Usel
    Tyvärr är NetOnNet extremt struliga om man vill ångra sitt köp samt byta en produkt som var paj redan vid leverans.
    Först tog det extremt lång tid för NetOnNet att ta tillbaka produkten i sin butik.
    Då vi valt att betala via faktura makulerade NetOnNet fakturan. Dock hade vi redan betalt fakturan och skulle således få pengar tillbaka. Detta borde inte ta mer än någon dag.

    Då vi efter ett ca en månad inte fått tillbaka några pengar tar vi kontakt med NetOnNet igen. De hänvisar oss vidare till Resursbank (som tydligen sköter deras fakturor).
    Efter lång väntetid i telefonkö för att komma fram till Resursbank så kan de inte fixa ärendet direkt, utan först måste de skicka hem en blankett som vi måste fylla i och sedan skicka tillbaka. Detta för att beloppet är över en viss gräns (2000 kr?).

    Vi är tyvärr inte klara med denna retur ännu, så vi får se när vi får igen våra pengar.

    Det kan även nämnas att produkterna köptes på NetOnNets hemsida. Ångar man sig och vill skicka tillbaka produkten så måste jag som kund stå för returfrakten. Det var därför vi valde att åka till en av deras butiker.
    De flesta (seriösa) internethandlare erbjuder gratis returfrakt, men inte NetOnNet.

    Än så länge har vi nog lagt ner ca två timmar på detta ärende.

    Jämföras kan med produkter som är köpta på andra ställen där returfrakt ingår, bra uppföljning per mail när de mottager varan och när pengar kommer. Oftast kommer pengarna i retur inom några dagar.
    1 mån sedan
  • Hej bfb och tack för ditt omdöme!

    Returer som behöver återbetalas samma sätt som varan är köpt. Det innebär att om du handlar med NetOnNet-kortet och du returnerar varan så stryks aktuell faktura, och om den fakturan är betald så går pengarna till ResursBank som mycket riktigt sköter fakturorna. Och det beror på att tekniskt sett så är det ResursBank som betalar varan när du handlar med faktura. Precis likadant som alla andra faktureringsbolag när du handlar hos andra butiker. Men jag har tagit din feedback vidare internt för att se över lösningar då vi inte anser att det ska behöva vara såhär krångligt med en retur. Jag tar i samma vända med feedback om fri retur!

    Tack igen för att du tar dig tid att skriva en recension bfb!
    Mvh Filiph

  • Usel
    Beställning Leverans
    Det är ett antal veckor sedan beställning och ännu ingen vara!!
    Tittade i kvittohögen! Bor ju i Rolfstorp så har handlat en hel del, ca:120,000kr på 8 år,, Blir nog inget mer.....
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fantastiskt
  • Usel
    Beställning Leverans
    Urusel service och uruselt bemötande. Beställ från CDON istället. Bra service och kompetent personal
  • Mycket bra
    Personalen kan inte mycket om produkterna som säljs. Upplevd köptrygghet, tillgänglig kundtjänst och bra leveranser drar upp betyget.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej flensburg2 och tack för ditt omdöme!

    Riktigt kul att höra att du känner dig trygg med att handla elektronik från oss och att leveranserna fungerar som tänkt! Tack igen för ditt omdöme!

    Mvh Filiph

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Lite lång väntan bara
  • Usel
    Beställning
    Så uselt att ni borde skämmas. Grejerna fungerade inte ni har inga närliggande returställen. Personalen extremt otrevlig