Kategorier
Prisjakt
C
Christoffer

1 omdöme

Dålig
7 månader sedan
+ Kvalitén på produkten har hållit vad som lovats. + Säljarna i butiken i Malmö har varit snabba att besvara mail och frågor. - Trots önskad och bekräftad leveransvecka fick jag ett samtal 10 veckor tidigare (i februari) där de meddelade att poolen var klar och undrade när de kunde komma. - När det väl började närma sig leverans var de oförmögna att bekräfta datumet vilket gjorde det svårt att koordinera med grävarna. - När poolen kom (en fredag) dök inga tekniker upp för montering. Detta krävde 8 samtal med kontorspersonalen där det enda som sades va att "jag ringer tillbaks när jag pratat med chefen" (vilket ALDRIG skedde). Det första samtalet inleddes med "jag har bara jobbat i 7 minuter, jag vet inte om vi ska vara hos dig idag". I det sista samtalet lovades jag en tekniker som skulle komma efterföljande måndag. Denna tekniker kom aldrig. Nya samtal som besvarades med "vi ringer tillbaks". Efter att min sambo med skarpa ord krävt att de skulle komma under dagen dök således tekniker upp. Dessa sa att "vi skulle komma till dig nästa helg", något som aldrig förmedlats. - En certifierad elektriker drog fram en tre-fas och när värmepumpen skulle kopplas in visades enbart felmeddelande för felaktig ström. Efterföljande samtal med butik var att "faserna måste vändas, alla gör så" (dvs inte svensk standard) och detta har heller aldrig framförts i text eller samtal. Elektrikern fick komma tillbaks en gång till. - Takleveransen kom separat efter påminnande mail. Då fick jag svar 14:00 att de skulle komma efterföljande dag och att vi behövde vara 2-4 personer hemma för att lyfta av. Vi fick det ombokat till dagen efter (Det räckte alldeles utmärkt att vara 2 personer). - Vid första inkopplingen läckte en koppling till pumpen, dvs den utlovade provtryckningen förekom inte. Som sagt, produkten har haft bra kvalitet när den väl kommit på plats men all otydlighet och frustrerande samtal har krävt orimligt mycket energi för en 300.000 kronors produkt och jag rekommenderar verkligen att söka en annan leverantör.
D
Dani

1 omdöme

Usel
7 månader sedan
Jag beställde pooltak den 11 april 2020, i maj månad kontaktade jag poolteam för leveransen (med stor förståelsen till corona viruset) att det kan dröja lite extra, poolteamer lovar att pooltaket tillverkas i Tjeckien o om en vecka har vi den i Malmö och därefter levereras den direkt till dig. Tre ggr mailar de mig samma sak! Men när jag upptäckte i juni att de ljuger och försöker blåsa mig på pengar ca 97000kr allting har jag skriftligt på mailet! Då började mardrömen med de, så skriver hon såhär till mig:är du säkert på att du betalade till rätt bg? Sedan psykopaten skriver hon också såhär:skicka mig ett underlag att du har betalat till oss(trots att orderbekräftelse, beställningbekräftelse samt kvittens från banken alltså kontoutdraget som visar att pengarna har gått till de ändå fortsatt poolteamet att vägra betala tillbaka mina pengar! Det roligaste när psykopaten skrev också att klarna har tagit dina pengar, alla vet att klarna är bara betalservice. Alla de här, har jag de skriftligt från dem via e-post. Polisen, SEB banken o min advokat är medvetena om detta. Mitt råd till dig att om du har ingenting att göra och har du tråkigt och vill koka blodet ordentligt då är de sämsta alternativ att handla ifrån. Man behandlar inte sina kunder på det här sättet, ni är bara skam i branschen.
U
Ulf

1 omdöme

Usel
ett år sedan
Vidrigt företag. Köpte ett pooltak och de angivna måtten på hemsidan stämmer inte överens med takets mått. Var bara och öppna den medföljande manualen så stod de riktiga måtten där. Blev till att riva upp altanen och bygga om. Jag pratade med en säljare som sa att det var vd'n som endast kan göra något åt saken. Vd'n ville att jag skulle kontakta honom om det här vilket då är helt omöjligt eftersom han inte svarar, har nu gått två månader...Jag önskar givetvis kompensation för att blivit tvungen att bygga om hela j*vla altanen.  När jag ringt poolteam några ggr och de förstod att jag hade ett problem med deras vara så svarade de inte. Sen när jag gjorde om mitt nr till dolt nr svarade dem direkt (besvikna över att det var jag givetvis) J*vla skojarföretag. KÖP ABSOLUT INGENTING AV DETTA FÖRETAGET, DET ÄR ENBART LURENDREJERI
a
aldka513

1 omdöme

Usel
3 år sedan
Under alla mina dessa år på denna jord och under alla mina kontakter med säkert tusentals olika företag så har jag aldrig stött på en mer oseriös, virriga, totalt oorganiserad verksamhet än poolteam.
Usel
3 år sedan
Otroligt dålig service. Företaget skickade en räkning till mig på 10 timmar fast dom svetsat ett hål i min pool trappa på 30 min. Blev hotad när jag sa att jag kände mig lurad, väldigt otrevlig, oprofessionell och är nu polis anmäld.
Bra
4 år sedan
Den support og tilbudsgivning vi har modtaget p.t., har været en god oplevelse.
M
Mimmto

1 omdöme

Usel
4 år sedan
Sjukt dålig kundservice! Beställde i början av sommaren - och blev lovad leveranstid på 2-3 veckor. Efter 3 veckor ringde vi och blev lovade att vår beställning skulle komma direkt efter vi betalat fakturan - för det var bara transporten hem som skulle bokas. Fakturan betalades - inget paket kom. Vi ringde - då hade det blivit missat den veckan - men veckan efter skulle det komma - samma sak veckan efter. Efter 6 veckor sa de att så fort vi fått fakturan så skulle paketet komma - men vi hade ju redan fått den och betalat. Fick mailadress till service av säljaren - eftersom hon inte hade koll på leveranser. Service sa att de bara hade hand om levererade varor. Efter några mailfram och tillbaka fick jag ett mail från säljaren som var vidarebefodrat från service - där de skrev att de hade ingen aning om när leveransen skulle komma - det var rena gissningsleken för dem - men att de kunde ju säga till hon som klagade att leveransen skulle komma veckan efter - för att lugna henne. Efter dryga 8 veckor fick vi äntligen varan.
P
Peter 68

1 omdöme

Utmärkt
4 år sedan
Har fått ett bra bemötande och service från Poolteam, de har ett riktigt bra utbud och priser.
Betyg köpupplevelse
1.8Dålig
2 omdömen

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishVisaMasterCardAmex
  • Kortbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • Förskottsbetalning
  • Direktbetalning
  • SMS-betalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.poolteam.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: IC Distribution Sweden AB

Organisationsnr: 556800-4674

Information hos allabolag.se