1.1 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-27
S
Sofia(1 omdöme)
Felaktigt uppmätt pupillavstånd med 7 mm. Resultatet var 1 års huvudvärk, tandpressning och svimning. Undvik.
2018-11-27
P
Parispourtoujours(5 omdömen)
Ringde Specsavers kundtjänst för att fråga om ungefärligt pris på glas då det ej stod på hemsidan. Frågade också om man är tvungen att köpa glasögon från dem eller om man bara kan få receptet i handen. Som svar fick jag att de inte visste då de bara svarade på frågor om LINSER ! Står inget om detta på deras hemsida - så verkar ju riktigt egendomligt. Talade med dem i två omgångar och ingen visste någonting - det var helt ointresserada av mig och mina frågor - man känner sig inte dirket sugen på att gå sin bokade synundersökning i morgon !
2018-11-03
A
Ailo(4 omdömen)
Specsavers har nu flera gånger bokat av min optikertid med mycket kort varsel. Det är frustrerande att vänta i flera veckor och anpassa sina helgplaner för att sedan få sin tid avbokad i sista stund. Jag får inte känslan att kundupplevelse är viktigt för företaget. Specsavers borde antingen sluta erbjuda synundersökning på helger eller utveckla en bemanningsmodell som innebär att man börjar hålla vad man lovar.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2017-10-24
H
Helle49(1 omdöme)
Riktigt otrevligt bemött på specsavers i Gävle, kassabiträdet var så fylld av hat på grund av att socialtjänsten skulle betala glasögonen så hon varken hade tid att ge ut kostnadsförslag eller visa upp deras sortiment på de billigaste bågarna. Dessutom blev hon upprörd och höjde rösten så hela butiken hörde att jag skulle få hjälp av socialtjänsten med glasögonen. Aldrig mer specsavers.
2017-06-23
E
EagiZ(13 omdömen)
Specsavers har trevlig personal men ingen service om något går snett. I mitt fall så beställdes fel solglasögon och samtidigt som jag har överseende med att misstag kan ske så förstår jag inte varför man inte har någon möjlighet för expressleverans. Det är inte rimligt att vänta 20 arbetsdagar på ett par solglasögon.
2017-02-03
Z
Znippe(10 omdömen)
Har varit på specsavers i Halmstad City ett antal gånger nu och det man möts av varje gång är dålig service och en allmänt dålig struktur i butiken, inget kösystem eller plats för kunderna att vänta. Dom enda som är mer vilsna än kunderna är personalen själva. Fick vänta 15-20min nu senast på att ens få prata med någon fast jag beställt tid. Det hela avslutades med att jag fick betala 3x så mycket för ett par linser jämfört med på nätet. Undvik är min rekommendation.
2016-03-31
E
EsseJ(10 omdömen)
Så seg leveranstid. Kan inte vara rimligt när man tar ut fraktavgift på vanliga brev (som det ofta rör sig om). Känns som en deal breaker, för det finns rätt gott om leverantörer av linser och Specsavers är på inga sätt billigare än någon annan.
2015-07-03
zablot(7 omdömen)
Beställde linser på en onsdag runt middagstid, fredagen, NÄSTKOMMANDE vecka får jag ett bekräftelsemejl om att beställningen är skickad. Helt usel leveranstid.
2015-02-01
V
Vel0th(6 omdömen)
Jag beställde kontaktlinser via Specsavers webbsida och det gick smidigt, var bra pris och kort leveranstid. Rätt varor levererades, de motsvarade helt beskrivningen. Det kändes tryggt att välja en närliggande butik som ansvarar för leveransen. Jag kommer att beställa härifrån igen.
2014-10-27
J
John_A(7 omdömen)
Köpte linser här - ytterst dålig information om att det bara var 3 st i paketet och inte 6 st. Vet inte om det var en medveten strategi för att luras men det "billiga" priset blev helt plötsligt dubbelt så dyrt. Kommer inte komma tillbaka, varken här eller i fysisk butik.
2014-10-15
O
Overactive(22 omdömen)
Bra optiker, riktigt dålig webshop. Beställde linser och har aldrig varit med om en krångligare beställningsprocedur. Sedan 5 dagars frakt what? Konstigt att man inte kan betala via internetbank utan man måste skriva in sitt Visa / MasterCard vilket de sedan SPARAR. Detta är något som ingen annan svensk försäljare gör och jag tycker absolut inte det ska uppmuntras. En sak som alla linsförsäljare gör och så även specsavers är att ha olika priser på linser om man klickar via prisjakt eller via deras sida. Är dock inte ett större minus för specsavers eftersom alla deras konkurrenter också gör det och jag vill bara ha de billigaste linserna.
2014-07-04
r
r3mpuh(13 omdömen)
Inte Fri frakt...(39kr när man exempelvis beställer en låda linser.) Falsk marknadsföring ovan.