Fri frakt & fri faktura
30 dagars öppet köp
Samma låga pris i butik & webb

http://www.siba.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 49 år sedan
Detaljerad information SIBA har fått betyget (7.96)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Hade inte varan i butik, fick beställa via nätet istället..
  • Utmärkt
    Bra och ganska snabb leverans
    6 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Kunde inte vara bättre Allt ok
  • Perfekt
    Beställning
    Bra affär, med bra leverans tider,
  • Perfekt
    Enkelt att beställa och betala. Snabb frakt som även var gratis när jag beställde.
    16 dagar sedan
  • Usel
    SIBA er jo rene bluffen! La en et par vare i kurven og når en siden skal til å betale i kassen så høyer de priset.

    Kundetjenesten henviser bare til "så er det"....

    Verdiløst firma...glem at jeg vil ens legge tid på velge noen vare fra dere i fremtiden i deres web butikk ettersom dere kan forandre priset når en vel skal å betale i kassen.
    18 dagar sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Bra
  • Mycket bra
    Snabb leverans men kundtjänsten var väldigt seg när jag behövde svar snabbt
    21 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bättre än vissa konkurrenter.
  • Usel
    Siba har 3-5 dagars leveranstidpå alternativet "fri frakt" enl. sin hemsida, det står dock inget om att de tar MINST 3 dagar på sig att skicka grejerna då de vill tjäna så mycket pengar som möjligt på andra fraktalternativ. Står det LEVERANSTID 3-5 dagar så förväntar man sig att det ska skickas inom ett dygn, och att sedan posten står för tiden det tar att leverera paketet.

    Sen att deras kundservice är ett skämt är ju ett helt annat kapitel.

    Dåligt SIBA!
    22 dagar sedan
  • Usel
    Siba anger 2 olika leveransalternativ fri frakt 3 - 5 dagar och expressfrakt 1-2 dagar.Det man inte informerar om är att man väntar 3 dagar även om varan finns på lager innan man skickar från lagret om man väljer fri frakt. Beställde en vara som ännu inte levererats från lagret trots den fanns i lager vid beställningstillfälle. Svaret jag fick av Siba var att man prioriterar de som betalat extra för express frakt att skicka från lagret!
    22 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är nöjd!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt har gått mycket bra
  • Usel
    Står på hemsidan att telefonen jag vill köpa finns i lager för 6000kr, rakt upp och ned, ingenting om abonnemang eller liknande. Försökte få tag i nummer för att se om det fortfarande fanns i lager eller om det var andra hållhakar som gällde. Fanns inget nummer tillgängligt.
    Körde dit iallafall, möts av en säljare som berättar för mig att alla mobiler är "reserverade" till abonnemang, det vill säga att jag körde dit helt i onödan på grund av allmänt dålig kommunikationsmöjligheter hos Siba. Aldrig mer Siba!
    26 dagar sedan
  • Dålig
    SIBA vill inte alls hjälpa till med tv jag köpte av dem , den har krånglat redan från början.
    De hänvisar bara till Philips , som inte är intresserade att hjälp till.
    28 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Alltid enkelt att handla om man har kort o konto
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Än så länge har jag bara beställt men det brukar inte vara problem med SIBA.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Bäställde ett par hörlurar och tog Postpaket Express som leveransalternativ (detta var i onsdags). Enligt beskrivningen under detta alternativ stog det att jag skulle få bäställningen inom 2 dagar (från och med orderdatumet). Hur som helst, de skickade ut min bäställing i fredags så nu kommer jag få den på måndag (5 dagar senare) istället..
  • Mycket bra
    Beställning
    jestem zadowolony
  • Usel
    Långsam leverans och svarar inte på mail.
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Hade först en telefon som snäckan la av på och den åkte in på lagning.. när jag fick tillbaka den så var det nåt annat som var sönder.. var utan hemtelefon i 3 veckor.. sen fick jag en ny efter många om och men
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Köpte 4 prylar från Siba, kom i 3 olika paket.. De kom dock inom utlovad tid, så det var ju bra.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Såhär långt är allt oslagbart. men de köp jag hitills i mitt liv gjort på siba. har varit oslagbart i sina varugrupper.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och smidigt!
  • Usel
    Problem ifrån första dag, döda pixlar, bild som laggat, appar som inte fungerar, ljud som sprakar m.m

    VARNING för att köpa tv via SIBA, supporten är under all kritik.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    .
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en grej på deras webbutik. Fick den efter rimligt antar dagar. Inga problem och inga som helst anmärkningar.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bästa priset
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    allt utmärkt, är mycket nöjd
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    helt ok pris men helt väderlös kundtjänst
  • Bra
    Beställning
    Helt nöjd är jag inte med tydligheten av leveransen. Jag visste självklart att jag fyllt i namn och lev.adress, däremot vet jag inte om paketet levereras till porten eller om jag ska hämta det från utlämnigsställe, exempelvis Cirkle K. Det jag vet är att jag får sms-avi, men det hade varit bra om det stod hem.lev eller vilket utlämnigsställe jag ska hämta paketet ifrån. Vidare hade det varit fantastiskt att kunna välja utlämningsställe, om detta nu är vad som komma skall.

    Överlag, MYCKET NÖJD!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och prisvärt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kan inte bli bättre
  • Usel
    Beställning Leverans
    Förbokar man spel förväntar man sig att få det på releasedagen. Helt jävla värdelöst när man inte får förbokade spel på release, utan måste vänta. Aldrig mer att jag förbokar hos er igen!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag rekommederar butiken även om det finns andra butiker som säljer samma saker och billigare, man måste tänka att vi betalar för tjänsten och kvaliteten.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    10 mycket bra!
  • Ganska bra
    Mellanmjölk butik
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Dålig service
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nöjd
  • Usel
    sämst!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lika bra som förra gången
  • Bra
    Beställning Leverans
    Det var enkelt och användarvänligt!
  • Usel
    Mitt intryck är blandat om siba. Webbshoppen är fungerande utan problematik. Den lokala butiken i Uppsala är dock under all kritik.

    Bland annat av följande skäl:

    Bokade på webbsidan en order till att hämta upp i den lokala butiken. Trots att jag väntade i hela 4 timmar fick jag aldrig något meddelande om att orden blivit undanlagd. Åkte därför till butiken ändå och gick till kassan där de hänvisade mig ut till en säljare. Fick då vänta inte mindre än 30 minuter (!) i kö innan en person försökte sälja på mig en annan dyrare produkt trots att jag påtalade att jag vela hämta ut min lagda order... Under denna långa väntan hjälpte det inte speciellt mycket att den andra (av två) säljaren stod och pratade om den kommande nintendo switch spelkonsollen med sin kompis som tydligen var på besök i butiken(?) för att sedan gå på rast trots lång kö bakom mig. Tyvärr var detta inte första gånger jag fått väntat länge på att varor ska reserverats (vilket de ändå inte gjorts) samt fått väntat lång tid i kö på att få hjälp, trots besök lugna tider när det vart få besökare i butiken.

    En andra gång åkte jag för att köpa en multiroom högtalare (samsung m3) som skulle finnas i lager enligt webbsidan. När jag kom fram fanns såklart inte denna...Enligt säljaren berodde detta på att det enligt deras system var så att visningsprodukten också fanns med i lagersaldot. Men, man fick dock inte köpa visningsprodukten ifall man vela, för den tillhörde tydligen samsung...Det känns totalt idootiskt att ha med visningsexemplar som inte ens kan köpas på det angivna lagersaldot på webbsidan.

    En tredje gång när jag kollade på bluetooth högtalare så blev jag intresserad av en jbl flip 3 högtalare. jbl flip 3 högtalaren stod bredvid jbl charge 2 högtalaren och de båda högtalarna hade varsin prislapp. Charge 2 högtalaren 1500:- och flip högtalaren 600:-. När jag kommer fram till kassan visar der sig såklart att prislappen för flip 3 inte stämmde då prislappen på 600:- var för en äldre utgående flip 2 högtalaren som inte ens fanns för försälning i butiken. Detta alltså trots att prislappen satt under flip 3 högtalarna samt att flip 2 högtalaren inte ens fanns i den lokala butiken eller på sibas webbplats och inte heller gjort det under de senaste 6 månaderna enligt prisjakts statistik. När jag påpekar det uppenbara syftningsfelet som jag såväl som många andra kunder kunde drabbas av möts jag av en helt nonchalant säljare som istället för att snabbt ta bort prislappen för flip 2 högtalaren och be om ursäkt valder att en lång period argumentera med mig istället. Det hade tagit ungefär 5 sekunder att tagit bort prislappen för flip 2 som ändå inte säljs längre (och således knappast behöver sitta kvar på hyllan där flip 3 högtalarna säljs).

    Nej den lokala butiken är verkligen inte att rekommendera. Webbshoppen är dock okej.
    2 mån sedan
  • Usel
    Ok story time!

    För 3 veckor sedan beställde jag en skrivbordsmikrofon från Siba. Enligt deras hemsida så tar normal leverans 3-5 dagar. 10 dagar senare men jag har fortfarande inte fått varan. "Ok sånt som händer" tänker jag. Tar kontakt med deras kundtjänst och de säger att ibland blir det strul från Postens sida och de kan inte göra något åt det förrän 10 arbetsdagar har gått. Två veckor går ut och jag har fortfarande inte fått varan. Så jag kontaktar deras kundtjänst igen. 30 minuter av "du är nu i kö, vi svarar på ditt samtal så fort som möjligt" senare och någon lyfter äntligen lurjäveln. Han verkar jättetrevlig. Jag förklarar situationen för honom, han verkar förstå frustrationen, ber om ursäkt och säger att situationen ligger inte i deras händer då det är posten som strulat. Han ger mig 2 alternativ: Antigen häver jag köpet eller så skickar de en ny mikrofon. Jag frågar hur långt tid det tar om de skickar en ny och han verkar säker att den här gången ska den komma fram inom en vecka. Trevligt, tänker jag, då slipper jag lägga en ny beställning. Dessutom så var ju inte det här deras fel utan Postens, de förtjänar en till chans. Så jag svarar att de kan skicka ut en ny om den kommer fram inom en vecka. 10 minuter senare och jag får en mail från dem som bekräftar att en ny vara skall skickas så snabbt som möjligt. Jag är nöjd och beredd att ge dem en bra betyg. 3 dagar senare så kollar jag på min bankkonto och jag ser att de har skickat tillbaka pengarna från beställningen. Konstigt, tänker jag och tar kontakt med deras kundtjänst för tredje gången, den här gången via chattfunkionen på deras hemsida då jag inte har tid att vänta 30 minuter igen. Det är en tjej som svarar den här gången. Jag berättar om hela historien igen. "Det här var ju konstigt" får jag tillbaka. Din order är inte kvar och du får jättegärna lägga en ny. Det visar sig att min order är annullerad, pengarna har skickats tillbaka och att jag väntat förgäves i en vecka på att de ska skicka satansmikrofonen. Förvånat berättar jag att jag har ju pratat med deras kundtjänst för en vecka sedan, och de bekräftade både per telefon och skriftligt via mail att en ny mikrofon skulle skickas till mig. Men nej, tyvärr så kan hon inte se ordern i deras system. Jag får helt enkelt lägga en ny. Beställde samma vara för samma pris på Webhallen. Fick mail inom 2 timmar att varan är ivägskickad. Visar verkligen den otroliga skillnaden mellan ett skojarföretag och en seriös aktör.

    Första och sista gången jag handlar på Siba. Jag är bara glad att det var en liten grej jag beställde, och att jag fick pengarna tillbaka. Hade det varit en större order så vet jag inte hur förbannad jag skulle ha blivit.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Handlat flera gånger på SIBA och det har gått vägen alla gånger, jag är mycket nöjd med deras produkter och trevligt bemötande från kunnig personal.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Fick mycket god service då jag köpte min nya TV.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    bra hemsida med utförlig info. inget krångel vid beställning och betalning och fraktfritt är alltid ett plus !
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra, säker och snabb leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd för varan och leverensen och betalnings alternativ.