3.6 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-01-16
Redigerades 2019-02-04
Uppdaterar denna recension p.g.a. att MJ Multimedia har varit i kontakt med mig. Efter min recension hörde Markus av sig med ett långt mail med skärmdumpar och förklaringar varför läget ser ut som det gör, och under kvällen fick jag även ett samtal av honom. Väldigt trevlig kille. Han var mån om att köpet skulle bli så bra som möjligt för mig, och förklarade samtidigt varför kampanjpriser och lagersaldon kan bli problematiska. Allting hade en logisk förklaring, och min känsla av lockpriser verkar ha varit helt fel ute. Känner spontant att man faller inför kategorin "kräsen konsument" då man vant sig vid stora aktörer med gigantiska robotlager och 1-2 dagars leveranstid. Det ger väldigt lite utrymme för "mindre aktörer" på marknaden. Däremot verkar Markus göra allt han kan för att skapa en bra butik, med bra- och konkurrensmässiga priser och är samtidigt väldigt mån om att skapa förtroende och god kundkontakt. Jag är i dagsläget jätteglad för att han tog sig tid till det här och det skänkte mig stort förtroende för butiken och hans arbete. Ifall någon skulle råka ut för liknande situation så kan det vara vettigt att ha is i magen. eller kontakta MJ Multimedia. Markus har även försökt kontakta personen som skrev tidigare inlägg för att reda ut vad som har gått fel och vad han menar med "fulavbokning". Utan telefonuppgifter får han förlita sig på prisjakts meddelandetjänst, och har tyvärr inte kunnat lösa problemet för kunden. Markus menar att han inte har råd att ha missnöjda kunder och gör allt han kan för att alla ska få det så bra som möjligt, och efter min erfarenhet kan jag inte göra något annat än att skriva under på det. Det tog lite tid för ordern att landa, inte fullt lika lång tid som första datumet, men Markus var informativ, transparent och skickade orderuppdateringar vilket kändes personligt och gav mig högt förtroende för både orderns status och butiken. ------ Har beställt en WD Black 1TB NVMe SSD för ett riktigt bra pris, 1910kr (inte oskäligt med tanke på att övriga sidor haft den för ~2200kr), avsatt leveransdatum var tidigt januari, men så fort beställningen blev lagd fick jag ett personligt meddelande om att varan först kommer in i slutet av Februari, Därefter blir jag erbjuden en betydligt sämre SSD (Intel 660p) med löften om att han kan fixa ner priset till mig även om produkten är dyrare (2479kr). Påläst teknikentusiast som jag är meddelar jag att jag hellre väntar på min WD Black, Jag får meddelande om att min produkt kan komma in i mitten av februari, men att det kan dröja mycket längre än så. Några dagar senare dyker Intel 600p upp för 1539kr, tveklöst billigast på prisjakt, men inte i lager. Kommer samma sak att ske? Det känns så. Man får tråkigt nog en känsla av att MJ Multimedia sysslar med lockpriser i hopp om att kunder beställer fler saker för att sedan ange orimmliga leveranstider på lockvaran som ingen i slutändan orkar vänta på. Jag kan såklart ha fel, men jag kan tycka att nedsatta priser bör ackomenderas av ett vettigt lager av produkten. Hur som helst måste lagerstatus & erbjudanden åtgärdas för att återinföra mitt kundförtroende. Jag kommer att uppdatera recensionen beroende på hur ordern fortlöper, och hoppas såklart att detta bara är en känsla och en serie av olyckliga händelser. alla 89 tidigare recensioner bevittnar om en bra butik.
2018-11-28
b
Fulavbokar order som redan är betalda. Tack men nej tack.
MJ Multimedia svarar:2018-12-03
Hej! I detta fall har du som jag beskrev när vi pratades vid beställt en produkt som vid beställningsögonblicket var slutsåld. Kort därefter fick vi besked av vår leverantör att den tyvärr utgått och att vi på grund av det ej kunde få tag på fler genom dem (ingen annan av våra leverantörer har den heller). På grund av detta har vi varit tvungna att meddela dig att produkten utgått samt återbetala pengarna (som du fick tillbaka på ditt konto några timmar efter att du lagt beställningen). Detta är ingen fulavbokning och det är jättetråkigt att du känner så och att vi ej kunnat få tag på fler av den utgångna produkten du beställt! Med vänlig hälsning Markus
2018-11-25
e
Bara god erfarenhet av mitt köp; välordnad hemsida, billig produkt & levererades som överenskommet!
2018-05-13
X
Köpte Intel NUC tillsammans med minne, dock var minnet inte kompatibelt med NUCen. Kontaktade butiken om mitt problem och fick returnerat minnet, samt fick pengarna tillbaka utan några problem. Rekommenderas!
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-04-08
s
It's the fist time I buy an item with MJ Multimedia. It was very good experience, with a convenient Swish payment and fast shipping. At last, I received my item 1,5 day after I placed the order. Also the prices are very competitive (even including the shipping costs) .
2017-12-18
M
Absolut ingenting att klaga på, snarare väldigt positivt överraskad. Jag mailade en fråga om leverans sista veckan innan jul och fick svar på en timme. Med en rätt skeptisk inställning beslutade jag mej för att beställa telefonen och döm om min förvåning, 2 dagar senare är den här. Imponerande smidigt att handla via MJ Multimedia!
2017-10-19
b
Snabb Leverans bra service.
2017-10-10
H
Strul med produkt som inte ville komma in i lager men bra hjälp av Markus och shysst behandling löste situationen på bästa sätt. Kommer handla här igen! 10/10
2017-09-14
Leveransen strulade men jag fick såpass bra hjälp av Markus så jag kan inte annat än att ge full pott! Grymt serviceminded!
2017-08-25
T
Beställde ett USB-minne (som fanns på lager) på förmiddagen måndagen den 21:a och det skickades inte förrän den torsdagen den 24:e, inte OK. Uppdatering: Hade jag läst noga så framgick detta tydligen, ökar betyget lite.
2017-07-31
c
Beställde en processor via kortbetalning på måndag, hade produkten på torsdag utan minsta problem - snabbt och enkelt :)
2017-04-03
Köpte en Dell DA200 mediaadapter för USB-C. Levererades jättesnabbt. Bra kommunikation med leverantören.
2016-12-29
E
Magnifik kundservice. Rekommenderas starkt
2016-12-18
Redigerades 2016-12-20
J
Provat att mejla dem, direkt från en produktsida, vid två tillfällen med några veckors mellanrum. Inget svar vid något av tillfällena. Edit 161220: Varit i kontakt med företaget och de verkar ha problem med webbshopen och det drabbar tydligen en del kunders mejl. Företaget verkar ta problemet på allvar och verkar uppriktiga i sina försök att komma till rätta med det, varför jag höjer betyget från en 3 till en 8.
2016-12-03
R
Köpte en dator från denna butik och är supernöjd. Exemplarisk kundservice! Rekommenderar butiken varmt!
Sida 1