Mycket brett sortiment
Snabbt, enkelt och billigt
Köp mot faktura

http://www.ginza.se

Betalningsalternativ

Klarna
PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 34 år sedan
(data från 2018-07-21)
Detaljerad information Ginza har fått betyget (9.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    10 dagar sedan
    Fruktansvärt långsam leverans. Tar minst en vecka innan en order som finns i lager skickas.
  • Usel
    11 dagar sedan
    Beställde Uncharted 4 för PS4 två minuter efter att jag gått mailet med det erbjudandet (99:-, plus frakt). Fick bekräftelse, men sen är ordern borta?

    Om jag inte får spelet för den summan kommer jag aldrig handla, eller ens titta på saker från Ginza igen.
    Hatar falsk marknadsföring!
  • Usel
    12 dagar sedan
    Uppdaterat: 12 dagar sedan
    Får en notifikation av prisjakt att Uncharted 4 har gått ned till endast 99 kronor i en vad jag trodde var "tillförlitlig" butik. Så jag beställer endast 5 minuter efter att jag har fått notifikationen. Först dagen efter får jag ett e-mail om att produkten har utgått ur sortimentet och kan ej levereras, detta även fast det stod att det fanns varor kvar efter att rean hade slutat. Känner mig lurar av dessa lockpriser utan att det faktiskt fanns någonting i lager även fast det stod det fanns kvar i lager på hemsidan mer än 7 timmar efter att jag hade beställt!
  • Utmärkt
    19 dagar sedan
    Uppdaterat: 19 dagar sedan
    Gillar ginza dom har bra priser och bra sortiment på filmer. Snabb leverans och bra betalningsalternativ
  • Perfekt
    24 dagar sedan
    Jag har handlat härifrån många gånger, så vart lite konfunderad när jag såg att jag inte betygsatt detta företag. I min senaste affär så fick jag tyvärr en trasig produkt. Det ordnade Ginza och skickade en ny omgående. Inga problem har jag haft med detta företag. Man får snabba svar från deras kundservice och i de flesta fall så har det varit snabb leverans om inte Postnord slarvar.
  • Usel
    1 månad sedan
    Beställer Legend of Zelda 2 minuter efter prissänkning av artikeln (enligt beställning fanns artikeln i lager). Får sedan efter 5 minuter mejl om att varan är slut och kommer ej levereras.

    Riktigt dåligt med lockpris utan några artiklar i lager.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Ginza är min favorit sida att köpa filmer och spel ifrån, snabb leverans, trevlig kundtjänst och stort o bra sortiment! Länge leve Ginza :)
  • Usel
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Jag handlade här för 1a gången och är väldigt missnöjd. varan kom fram 2veckor senare än utlovat...usel kundtjänst med lång svarstid och som är väldigt otrevliga och förutsätter att kunden ska dansa efter deras pipa, inget kundfokus överhuvudtaget, man undrar om de ens läser mailen. dåligt kundbemötande när man väl kom fram till kundtjänst. överlag får den sämsta betyg som går att ge från mig. skulle gett 0 stjärnor om det inte hade vart så att varan faktiskt var det jag letat efter. surt att köpa det av ett skitföretag bara.
  • Usel
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Avbröt min order utan anledning.
  • Perfekt
    4 mån sedan
    Uppdaterat: 4 mån sedan
    Alltid lika nöjd! Bra som vanligt.
  • Usel
    5 mån sedan
    Uppdaterat: 5 mån sedan
    SKITFÖRETAG.
    JÄKLIGT DÅLIGT service och ett företag som verkligen SKITER i sina kunder och försöker lura de. Har beställt saker men inte fått det sms och nu vill de ha MER ÄN VAD HELA SKITEN KOSTAR i "krav" för att paketet har kommit tillbaka!
  • Usel
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställde LP skivor därifrån, och dom var rejält skadade. Och det var med största sannolikhet inte en transportskada, eftersom kartongen var intakt och fint skick. Man undrar om personalen ens, kvalitetskollar sakerna innan dom skickar dom. Krångligt och skicka tillbaks skivorna och fick vänta närmare 14 dagar för att få igen pengarna. Rimligtvis borde man ha fått någon sorts kompensation för allt strul. Helst med tanke på att det ställde till en hel del eftersom det var julklappar. Jäkligt oseriöst att dom inte svara på mail, fast jag skrev till dom flera gånger. Blir inte några fler beställningar på ett rejält tag. CDON är betydligt bättre och ha att göra med.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Långsamma leveranser

    Långsam kundtjänst (ignorerade helt första mailet också långsamma på andra försöket)

    Vägrar ändra missvisande beskrivning och svarar inte över huvud taget på feedback om felaktig produktbeskrivning.

    Det ända förslaget jag fick från kundtjänst efter att först ha väntat länge på att få produkten och ännu längre på att få svar från kundtjänst var att man kan göra retur (tack! det hade jag aldrig hört talas om innan). Efter alla fördröjningar är ju dock returtiden redan utgången något de inte verkar bry sig om, de brydde sig inte heller om att svara alls när jag påpekade detta!
  • Utmärkt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Har handlat från dem sen 80 talet. Bra grejor för det mesta och priset är alltid lågt.
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Ginza har alltid tidigare varit bra att handla från. Något har hänt för det senaste köpet är allt annat än bra!
    Gjorde en beställning den 2 november på tre varor som samtliga stod som "I lager" vid beställning".
    Även efter att min beställning var lagd och betald kunde jag se, när jag på nytt gick in på varorna, att de finns i lager. Varorna skulle vara en födelsedagspresent som skulle ges bort den 8 november.

    Någon orderbekräftelse fick jag inte efter beställningen. Någon sådan hade jag inte heller dagen efter och inte påföljande dagar heller.

    När jag, den 6 november, kontaktar Ginza får jag besked den 7 november att vissa varor saknas på beställningen. Den 7 november får jag min orderbekräftelse och besked om att de, p.g.a. att det är en födelsedagspresent, skickar de varor som finns.
    När jag frågar varför jag inte får samtliga varor upphör responsen från Ginza.

    Den 10 november, på kvällen, får jag SMS om att jag har en försändelse att hämta. Den har jag inte kunnat hämta för jag är inte hemma.

    Hade jag vetat att Ginza inte skickar varor längre hade jag vänt mig till skivbutiken som fortfarande finns på min ort och köpt varorna där istället.

    Ginzas hantering av min beställning samt mina frågor är allt annat än förtroendeingivande. Ginza kanske lider av samma problem som en del andra i branchen, skiv- och filmförsäljningen har sjunkit till mycket låga nivåer.

    Nej Ginza, det här har ni misskött till en gräns som är överskriden! Ni har varit mycket bra men här fixar ni ett bottennapp som ni skall skämmas för!
  • Knappt godkänd
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    "Finns i lager" kan hos Ginza betyda "Finns i externt lager", dvs det många konkurrenter ärligt listar som "beställningsvara".

    Jag är kanske bortskämd från andra webbutiker, men om jag skall handla på Ginza igen så kommer jag vara på min vakt och granska påstådd lagerstatus bättre.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Mycket bra
  • Utmärkt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Mycket nöjd med hyfsat snabb leverans.
  • Usel
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Totalt värdelösa! Beställde en vara med utlovad leverans 2-6 dagar. Efter 8 dagar kontaktar jag dem och frågar när jag kan tänkas få leverans. De kunde inte säga någonting utan skylde endast på sin leverantör. De hade en oroligt otrevlig ton - blev nästa arga att jag frågade. Väldigt långsamma att svara på mail och generellt det sämsta kundbemötande jag har stött på. De kunde inte ge mig någon information alls, inte ens en ungefärlig tid när jag kunde förvänta mig leverans. Jag påpekade att jag köpt vara ifrån dem baserat på deras löften om leveranstid - inte ifrån deras leverantör. Påpekade även att det är precis samma sak som att jag skulle skylla på att jag inte hade några pengar hos banken, och att jag därför inte kan betala beställningen i tid - och att jag inte vet när jag har pengar för att betala (fick inget svar på det).
  • Usel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Håller inte leveranstiden och svarar knappt på mejl.
    Oseriösa. Rekommenderas inte.
  • Dålig
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    "På grund av hög orderingång har vi nu lite längre leveranstid än normalt."

    har det stått minst en vecka på deras kontaktsida... beställde grejor för snart 7 dagar sedan, de har inte gått iväg än - "leveransklar" har det dock stått i 5-6 dagar

    Svar från Ginza kundservice:
    "Just nu har vi stor orderingång vilket gör att leveranstiden är lite längre leveranstid än vanligt.

    Vi skickar din order så fort vi kan."

    Inte bra.
  • Bra
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Bra paketering men för att vara en internetbutik så är 6-7 dagar långsamt för ett paket att komma
  • Knappt godkänd
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Har handlat hos dom några gånget kan bli mycket bättre leveransen tar för lång tid.
  • Mycket bra
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Bra priser, bra utbud, inga problem.
  • Usel
    12 mån sedan
    Uppdaterat: 12 mån sedan
    Fruktansvärt missnöjd med Ginza och dess kundservice!
    Beställde en skiva för 59:- och då en skiva med samma artist kostade 10:- la jag med den också, en skiva jag egentligen inte ville ha, men när frakten var 29:- oavsett om jag köpte en eller två kunde jag lika gärna ta med den.
    Den skivan jag ville ha var beställningsvara och det stod 3-5 dagars leveranstid.
    Efter en månad hörde jag av mig och de började titta på ärendet.
    Två veckor senare mailar jag igen och de ska återigen kolla på ärendet.
    Dagen efter får jag ett automatmail som säger att min order har blivit borttagen.
    Mailar då kundtjänst som säger att jag skulle blivit informerad om att den var slut och jag ska få mina 59:-.
    Mailar igen och säger att jag vill ha tillbaka mina 29:- som frakten kostade.
    Fick inget svar på det. Nu har det gått tre veckor.
    MISSNÖJD.
  • 2017-07-22 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köp inte utav Ginza, precis som de flesta skriver så stämmer inte deras lager saldo för 5 öre!

    Beställde en produkt som fanns inne i lager och det skulle ta 1-3 dagar att få hem!

    Efter 14 dagar så hände ingenting inte ens ett mail att produkten var försenad!

    När man väl fick svar på varför jag inte hade fått hem produkten så fanns den inte i lager, både hos dem och leverantören, och mitt alternativ var att avboka ordern eller att vänta till den kommer in i lager igen vilket hade ett okänt datum!

    Så nu har man fått vänta i 17 dagar i onödan då jag kunde köpt samma produkt hos inet för 15kr mer och en garanterad leverans på 5 dagar!

    Kommer aldrig rekommenderar Ginza till någon.
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra företag iför sig, men bojkottar alla företag som samarbetar med Klarna.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Bra priser, rimlig fraktkostnad. Smidig och säker betalning med Klarna Checkout. Beställde varor onsdag kväll och hade dem hos mig redan på fredagen samma vecka.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sett och läst att många haft problem med just Ginza men än så länge så är jag bara positivt överraskad.

    Var lite skeptisk i början när jag skulle göra min första beställning. Många skriver att de ibland inte skickar grejerna och påstår att de inte finns i lager, och att det sedan är krångligt att få tillbaka pengarna man lagt ut i beställningen.
    Gjorde först så att jag tog kontakt med Ginzas kundtjänst för att fråga om de kunde kolla ifall varan fanns i lager (en Playstation 4 dockningsstation). Får respons dagen efter att hon hittade 1st på hyllplatsen.

    Nöjd med svaret beställer jag produkten (ca kl 11 på onsdagen), och till min stora förvåning får jag paketet i brevlådan vid lunchtid dagen efter. Det är vad jag kallar snabb frakt.

    Vet inte om jag har haft tur eller vad som hände! Produkten fungerar även den klockrent. Förpackningen var oskadad och relativt bra inpackad i ett lustigt litet paket.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Extremt långsamma på att skicka varorna, min beställning har nu legat som leveransklar i fem dagar, utan att varorna skickas iväg.

    Sedan är jag skeptisk till hur de hanterar säkerhet, det visade sig att de lagrar lösenord i klarttext, vilket är riktigt usel 2017. Känns inte alls tryggt att handla hos dem.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Missvisande lagerstatus och usel leveranstid. Väntar fortfarande på en julklapp jag beställde 11/12.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Dom har falska lagerstatus, riktigt irriterande då jag valde denna sida enbart för att en annan inte hade i lager. Sen hade inte Ginza heller, kul liv...
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Stod "skickas inom 1-3 dagar". Ringde nu efter 7 dagar och skulle kolla vart paketet var då vi behövde produkterna till helgen och fick som svar att de inte ens var skickade! Riktigt dåligt!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Nej detta företag är oseriöst.
    Först är ordern bekräftad sedan borttagen helt utan förklaring.
    Kommer inte handla mer här.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Kolla betygen från prisjakt och inte i butik innan ni handlar.

    Allt jag beställt har funnits i lager, "skickas inom 1-3 dagar". Efter 7 dagar har ännu inget kommit. Inget mail eller nån information om att något skulle vara fel, bara en bekräftelse att allt är "leveransklart".

    Handlar nån annan stans i fortsättningen.
  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Har bara handlat av Ginza 3 gånger. Men den senaste ordern som jag fick var också min sista som jag kommer att lägga. (Det här hände för ett antal månader sen)
    Jag letade efter en special utgåva av en produkt. Jag hittade den på deras hemsida. Men när jag fick hem den var det en budget utgåva av produkten. Jag skrev och påtalade att jag har fått fel utgåva och undrade om de kunde skicka special utgåvan istället. Jag fick till svar att det var den enda utgåvan de hade. Om jag inte var nöjd med min produkt gick det att skicka tillbaka den, eftersom var det öppet köp på 14 dagar. Jag skrev tillbaka att de bör byta information om produkten, så andra inte blir lurade/missvisande som mig. Fick tyvärr inget svar och informationen löd fortfarande "special utgåva". Efter en månades tid skrev jag igen. Även den här gången utan respons.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Sätter fel pris på produkter och sen har de så flera dagar! Sen kommer de och säger att de har satt fel pris och kan ej leverera till det priset. Sen får man strula för att få tillbaka pengar! Även sett att de sätter mer fel priser via prisjakt, är detta med flit för att locka kunder? USELT GINZA USELT!
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Awful
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde DVD filmer per den 10.04.2016. Till dags dato (12.06.2016)har jag inte fått
    några filmer, ej heller någon information om jag kommer att få några. Betalningen debi-
    terades dock mitt konto genast så tydligen har jag betalt närmare 1.000 SEK i onödan.
    Tur att lärpengen inte är större.
    SKÄMS GINZA, SKÄMS. Stjärnorna Ni har fått av andra kunder kan man fråga sej om
    de är från företagets anställda.
  • Hej! Det verkar konstigt. Måste blivit nåt fel. Rekommenderar att du kontaktar kundtjänst för att få hjälp med din order.
    Du kan ringa: 0512-29950 eller maila kundservice@ginza.se

    Mvh
    //Vännerna från Ginza.

  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Gått snart sju dagar utan att de har skickat lagerförda produkter, handla inte här om du har bråttom.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Jag har beställt ett antal gånger från Ginza, och har inte haft några problem.
    Jag har dock, så vitt jag minns, inte varit i kontakt med deras kundservice någon gång, så den kan jag inte uttala mig om.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Lämnade en recension på en dvd att det var en tydlig nyutgåva som inte nämndes i beskrivningen - togs bort! suck...
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde Veronica Maggios "Vinnaren" på min lunchrast en torsdag och fick skivan på fredagen. Supersnabbt och billigt.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    En webbutik man har återvänt till många gånger! Har ett mycket gott intryck av Ginza. Hade möjligheten att besöka dem i Fåglum för ett par år sedan och då tog de med oss på rundvandring och det var väldigt trevligt! :-)
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra priser och utbud samt är tydliga med hur lång tid leveransen kommer ta beroende på om varan är i lager eller inte etc.

    Fick dock en liten rivskada på en bok jag beställde eftersom den inte var inslagen i bubbelplast, endast kartong.
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Supertrevlig webbshop med det mesta som är i livet kärt.
  • Usel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde en vinyl 25/11 som enligt Ginza skulle skickas om 3-6 vardagar. Tre veckor senare ligger orderstatusen som "Ej leveransklar" och Ginzas kundtjänst skyller på underleverantörer och kan inte ge ut någon information alls.

    Dåligt!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Usel leveranstid, har väntat i 5 vardagar dagar och det har fortfarande inte kommit, deras kundservice skyllde bara på posten, och inte fick man ett kollinummer heller.
    UPPDATERING: Jag fick nyss reda på att posten hade sabbat det och inte ginza, så det blir en 10/10.
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Dålig uppdatering på sin hemsida och låååånga leveranstider. Helt enkelt inte upp till standard år 2015 !
  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde 3 varor och de hade en leveranstid på 3-6 dagar.
    Första varan kom efter 8 dagar och de två andra efter 15 dagar.
    Så leveranstiderna kan man inte helt lite på men annars inga problem.