3 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-18
S
Jag har handlat här flera gånger och är oftast nöjd. De har en mycket bra kundservice som hjälpt när det blivit fel. Dock är leveranstiden alldeles för lång! Tog tre (!) dagar för paketet att lämna deras lager. Även avdrag för att Klarna eller Qliro inte finns om man betalar med faktura. Känns inte tidsenligt att man måste logga in hos sin bank och föra över pengar med bankgiro...
2019-04-15
R
Som dom lovar
2019-04-09
j
Det tar minst en vecka innan de ens skickar varorna, trots att de finns i lager. Zalando har blivit en trött butik som jag endast använder i nödfall.
2019-04-02
M
Reklamerade skor som gick i sönder efter cirka 1 månads normalt bruk. När jag skickade in reklamationen började det med att jag var tvungen att skicka in 5 olika bilder från olika vinklar på skorna och då erbjöd Zalando hela 130 kr som kompensation, alternativt att jag ska skicka skorna till kontroll hos deras partner Massimo Dutti, så skulle de få pröva min reklamation. När jag ödmjuk tackade nej till denna otroliga kompensation och tyckte att bilder borde räcka för full reklamation mot att jag skickar tillbaka skorna, så började strulet på riktigt... Efter enorma mängder mejl och försök till telefonsamtal, (deras kundservice nummer är avstängt), så gick de med på att jag skulle skicka tillbaka skorna för full återbetalning. Jag skickar skorna och posten meddelar att de har levererats till slutdestinationen (där mottagaren även skrivit under för mottagen leverans). Man tänker då att Zalando ska betala tillbaka, men nej inte Zalando. Jag får jaga dem i cirka två månader och till slut meddelar de att de tappat bort skorna och ber mig bevisa att jag ens skickat skorna, även om posten redan bekräftat att de mottagit skorna. Jag skickar in kvitto på att jag har skickat skorna med posten men inte ens detta var tillräckligt utan Zalando krävde att jag skrev på ett juridiskt bindande kontrakt att jag skickat skorna. En vecka passerar och äntligen då godkänner de återbetalningen. Nu har pengarna inte kommit men hoppas att Zalando iallafall kan fixa denna biten för mer tjafs med detta skämt till butik orkar man inte. Så handla inte här om du inte är villig att investera månader på reklamationer eller byten. Hett tips från mig!
2019-03-25
j
+ Leverans + Utbud + Priser + Returer
2019-03-09
a
Zalando faktiskt har ingen returkontroll. Många ggr fått jag begagnad skor, tvättad jeans osv. Hur ska jag bevisa sedan att det var inte jag som varit på en fest i fina skorna på och sedan skickat tillbaka??? Det hade jag mycket sånt på sista 5 månader. Jag skickar retur av 4 varor I en låda och zalando mailar att de fanns bara 3 grejer och kräver betalt för den fjärde... Klarar inte en massa stress med zalando, slutat handla deras begagnad skräp. P.S. Retur som blev felsorterat av postnord och kommer inte i tid till zalando räknas som kundens fel och man får påminnelse 60 sek och sedan inkasso. Kundtjänst är 50/50. Vissa hjälper mycket och jätte duktiga och andra är helt katastrof ) Men tack Zalando hade jag lärt mig att alla okända märke är nästan alltid av dålig kvalitet, riktig skräp.
2019-02-20
M
Zalando fick min retur 13.12.2018 och idag, 21.02.2019, har jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar, trots upprepade kontakt med deras kundtjänst som bara mailar tillbaka ett standardsvar om att de beklagar förseningen och att deras ekonomiavdelning jobbar på att åtgärda felet. Handla inte härifrån om ni inte vet att ni kommer behålla varan för skickar ni den i retur blir ni utan både den och era pengar!
2019-02-19
s
Handlat flertalet gånger hos Zalando och det har alltid varit smärtfritt. Retur/byte när något inte passat har fungerar smidigt. Hade ett par skor där bygeln på plösen gick sönder andra gången jag använde skorna. Följde deras reklamationsprocedur och fick direkt tillbaka halva beloppet för skorna, men även information om hur jag går vidare om jag vill returnera skorna få tillbaka resterande del. (Jag kunde alltså behållt skorna till halva priset.)
2019-02-08
s
Zalando har inte bara ett brett, attraktivt sortiment av skor, utan dessutom en föredömlgt serviceinriktad personal. Om man till äventyrs gör en retur, så har man pengarna på bank- kontot inom några dagar. Sven-Bertil Carlson Pensionerad (huvud)lärare i psykologi och samhällskunskap
2019-01-30
D
Jag är nöjd.
2019-01-28
Redigerades 2019-01-30
h
Har handlat en del hos Zalando, snabba leveranser och smidig betalning. Hade varit skönt om de använde klarna som alla andra så man inte råkar missa en faktura.
2019-01-21
s
Superenkelt att returnera produkter och har fått snabb hjälp de få gånger någon har blivit fel i leveransen.
2019-01-16
s
Zalando har infört att man själv inte kan bestämma om man vill betala med kreditkort utan Zalando ska bestämma och om de bestämmer att man ska betala via bank i förskott så måste man det, snacka om att ta ett jättekliv tillbaks till 90-tals ehandel. Undrar vilken obegåvad chef på Zalando som snart kommer att få sparken.
2019-01-15
a
Har presentkort som inte går att lösa in och sen går det inte kontakta kundtjänst pga att dem inte kan validera tokens, det är ett ****** formulär! ***** ska man med tokens till. Ställde inte alla mina köp, hittar någon annan butik istället.
2019-01-05
A
Älskar Zalando! Kan inte bli enklare. Blixtsnabba leveranser och superenkla returer. Samma dag som returen lämnas in till ombud betalas pengarna tillbaka. Imponerande!
Sida 1