Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Zalando har fått betyget (4.60)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Allt gick super!
    Var tvungen att skicka tillbaka två plagg som inte passade. Enkel retur och pengarna kom snabbt tillbaka på kontot!
    7 dagar sedan
  • Usel
    Fråga dig själv om ett företag som inte erbjuder alla kunder möjlighet att betala med faktura för att de tidigare utsatts för bedrägeri av kriminella är ett företag som du vill ha att göra med. Jag och många med mig som aldrig missat att betala en faktura erbjuds inte möjlighet att betala med faktura och istället ska man riskera att ens kortuppgifter kommer på avvägar.

    SKULLE INTE TRO DET!
    11 dagar sedan
  • Mycket bra
    Förord:
    Jag har beställt över 20 gånger från Zalando. Så gott som alla beställningar har levererats inom de leveransdagar som utlovas. Dels för att Zalando(1) har gjort sitt, transportören(2) i Tyskland gjort sitt och PostNord(3) gjort sitt. Möjligen finns ett rederi(4) inblandat som ska göra sitt.

    1. Zalando's lager ligger i Tyskland.
    2. Jag vet ej vem som därför får beställningarna att förflyttas i Tyskland till Lübeck, men jag har antagit att det är någon. Jag har funderat i tankar som att denna någon är Zalando själva och tyska posten.
    3. PostNord hämtar beställningarna i Lübeck enligt spårningsinformationen och sedan har beställningarna gått skäligt till mitt ombud.
    4. Och utifrån spårningsinformationen har jag antagit att beställningarna går via fartyg över från Lübeck till Malmö, därav detta möjliga rederi

    De beställningar som dock inte kommit fram på utlovad tid har nog oftast berott på hög orderingång. Andra orsaker skulle kunna vara strejk och hårt väder. Jag i dessa fall varit förstående och tålmodigt väntat. Till slut har ändå dessa beställningar också dykt upp hos mitt postombud.

    Några ord om mina beställningar:
    Jag har både behållit varor och returnerat varor. Eftersom att att Zalando har så bra villkor gällande frakt och retur har det gjort att jag beställt kanske 5 varor mot faktura för att bestämma mig hemma vilken/vilka eller inga varor som jag vill behålla och eller returnera.
    Beställningarna är godkänt paketerade.

    Zalando's returhantering:
    Vid retur har det inte varit några problem. Inom sitt konto registrerar man returen. Den förtryckta returetiketen som sitter på beställningens följesedel klistras på försändelsen. Sen är det bara att lämna in till PostNord!
    Ett par dagar senare ser man på mitt konto och får ett e-mail att returen är Zalando mottagen och godkänd.
    Vid de beställningar jag betalat med kort har jag fått pengarna återbetalda inom ett par bankdagar efter att returen är godkänd.

    Man kan dessutom returnera flera beställningar i samma försändelse. Zalando FAQ kan berätta hur.

    Tumme upp:
    Skälig leverans, gratis frakt, appen och 100 dagars returrätt.

    Mitt mellan:
    Zalando skulle nog kunna använda påsar för fler beställningar istället för kartonger. Inget måste, men mindre otympligt med påsar.

    En tumme ner:
    Vid varje beställning bestäms vad för betalningsalternativ som kommer att erbjudas. Jag har på grund att detta inte kunnat handla på faktura på ca 1 halv år. Men för ca 1 månad sedan har det gått att välja faktura, i alla fall på mina 3 senaste beställningar

    Slutord:
    Allt detta ger betyget 8/10. Utan tummen ner 9/10. Jag kan på "Mycket bra" grunder rekommendera Zalando.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Dålig
    Senaste leveransen tog 4(!) veckor innan den ens behandlades och slutligen skickades, då hade hälften av varorna tagit slut eller dyl. Reklamen från deras skämt till app fortsatte komma angående 'snabba' klipp dock.

    20% på nästa beställning som kompensation, ungefär lika tacksamt som när SJ ger en mer pengar till biljetter.

    Undvik om ni kan.
    1 mån sedan
  • Usel
    Svarar inte på mail när det blir för "krångligt" t.ex. när de gjort fel vilket gjorde så att jag returnerade produkter för flera tusen och köpte dom på annat håll. Butiken är påväg att förfalla eller gå i konkurs verkar det som.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    a
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Väldigt bra sortiment, OK snabba leveranser.

    Köpte en väska som gick sönder i handtagen efter några veckor.
    Fick pengarna tillbaka utan några problem och behövde inte ens returnera väskan.

    Kommer definitivt handla här igen.
    3 mån sedan
  • Usel
    Den så kallade "kundtjänsten" kan inte svara på några av de enklaste frågorna kring beställning / faktura / kreditupplysning och hänvisar envist till de allmänna villkoren, detta även trots att man förklarat att de svar man söker inte finns i de allmänna villkoren.

    Dessutom är de fruktansvärt otrevliga, dryga och provocerande t.ex. skrattar åt ens frågor, hotar de med att koppla bort en när man ifrågasätter att man inte får några som helst svar, etc, etc. Det känns som att kundtjänsten njuter av att driva med kunderna.

    Några av de underliga förfaranden som fick mig att kontakta kundtjänst från början:
    1. Zalando gör tydligen en kreditupplysning bara man är inloggad och stoppar produkter i varukorgen. Dvs om du är inne och "fönstershoppar" och lägger ett gäng produkter i varukorgen för att bestämma dig senare, så tar Zalando en kreditupplysning på dig. Eftersom detta sker INNAN man lägger sin order, istället för vid orderläggning som hos andra företag kan man ju tycka att de bör informera tydligt om detta.
    2. Fakturaalternativet är ej valbart vid köp för småbelopp på ca 1000kr trots kreditupplysning som visar goda inkomster, inga betalningsanmärkningar, inga skulder samt redan beviljade men ej nyttjade krediter på 100K-tals kr hos andra banker/kreditinstitut, etc. Dessutom kan de inte på något vis motivera sina beslut, man får bara gilla läget helt enkelt.

    Företagets representanter agerar ytterst oseriöst. Zalando.se skulle nog ha god nytta av att anlita en mystery-shopper som rannsakar bemötandet i kundtjänsten.

    Kan du undvika Zalando.se skall du göra det i möjligaste mån. I mitt fall gick det tyvärr inte då den produkt jag ville ha inte fanns i min storlek någon annanstans.
    3 mån sedan
  • Usel
    Jag returnerade en artikel i april, och fick ett email att de ska återbetala. Nu är det juni och jag har fortfarande inte fått mina pengar. Har kontaktat dem flera gånger men de bara sa att de ska utreda och kontakta mig, men inget har hänt.
    3 mån sedan
  • Usel
    Välj en annan e-handare om du köper kläder!

    Skulle byta en vara till annan storlek och färg. Då färgerna var listade på två olika artikelnummer(intebhelt ovanligt) Miste jag min rabatt och behöver istället betala 150kr dyrare för tröjan trotts att jag gör ett byte. Det står på deras sida att man kan byta storlek och färg men uppenbarligen inte.

    Nej, Zalando blir det inte mer för mig. De företag jag handlar på nätet från ska vara lätta att handla feån.
    3 mån sedan
  • Usel
    Alldeles för lång tid innan paketet skickas iväg.
    3 mån sedan
  • Usel
    Tog betydligt längre än 48 timmar för dem att skicka ordern. Kundsupporten är även extremt seg.
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Utmärkt
    Beställde ett par skor från Zalando.
    La beställningen fredag kväll, fick ett mejl om att min vara lämnat lagret måndagen därpå och dagen efter kunde jag hämta ut paketet.
    Gick snabbt och smidigt, har inget att klaga på.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Stort utbud! Kundtjänsten är trevliga och löser allt väldigt smidigt! Det går fort att få varorna. Man får mail att returerna kommit fram och pengarna på kontot kommer snabbt tillbaka. Jag behöver inte stressa att lämna tillbaka då det är långt öppet köp.
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Fantastiskt bra rutiner för kundtjänsten. Jag har haft otur med 2 tröjor och ett par skor som haft "dålig kvalitet". Snabbt och lätt har jag fått återkoppling, erbjudande om delåterbetalning eller hel återbetalning vid retur.
    I övrigt har de ett bra sortiment och bra priser.
    5 mån sedan
  • Usel
    Jag gjorde en beställning på Zalano och väljer Paypal som betalning för att slippa en kreditupplysning. 2 dagar senare får jag ett brev från UC som meddelar att Zalando ändå tagit en kreditupplysning på mig. Detta är skandalöst och jag kommer nu att anmäla företaget till Datainspektionen och även göra en polisanmälan
    6 mån sedan
  • Usel
    Mycket märkligt att dom kan få finnas kvar på Prisjakt! Hittade en inomhussko på Prisjakt som Zalando hade ett bra pris på! Men när man kommer till deras hemsida finns inte den skon där? Värdelöst. Det var Mizuno Wave Mirage Camouflage!
    6 mån sedan
  • Usel
    Man kan nästan aldrig hitta produkter på deras hemsida som är listad på prisjakt.
    Värdelöst!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser och riktigt bra kundtjänst
    7 mån sedan
  • Usel
    Prisjakt borde ta bort Zalando från prisjämförelsen. Ingen direktlänk från Prisjakt och priset stämmer inte alls och varan finns inte ens. Värdelöst.
    7 mån sedan
  • Usel
    De är ett flertal gånger som det står att de är billigast på Prisjakt men när man besöker sidan så finns inte produkten för samma pris. Som nu, Kayano 23 herr, står att de kostar 990. På hemsidan kostar de 1990.
    7 mån sedan
  • Dålig
    Oerhört sega leveranser. Tar 4-5 dagar efter att du beställt innan dom skickar varorna. Hur det kan ta sån lång tid att bearbeta en order är helt underkänt.
    7 mån sedan
  • Bra
    Handlar via appen som funkar bra men har returnerat en gång och då var det mycket bevis som krävdes av dom med fotografering av varan osv
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Bra, säker och snabb leverans
    8 mån sedan
  • Usel
    Aldrig mer beställningar ifrån detta företag .
    Har senaste tiden gjort 2 stycken beställningar och dem misslyckades båda gångerna med att leverera varorna i det senaste leveransen förutom att de var försenade med ca 2 veckor från lovad leveranstid så saknades dessutom varor som jag hade beställt .
    Deras ursäkt " kupong på 10% vid nästa köp " löjligt .
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Update igen: Beställt många gånger nu, inga problem alls. Kanon!

    Update: Har beställt igen och liknande erfarenhet som förra gången. Denna gång behövde jag returnera en vara som inte passade. Fungerade fint, gratis retur och pengarna åter någon vecka senare. Jag tycker butiken fungerar bra och jag höjer betyget till 9 (från 8) då pris, service, returer, utbud, smidighet vid shopping mm. är väldigt bra. Det är möjligen leveranstiden som är något lång. Rekommenderas!

    Första beställningen: Bara beställt en gång, men fick ett gott intryck. Trevlig hemsida, bra priser, gratis frakt.

    Det enda som inte är riktigt bra är leveranstiden. Det tog 5 arbetsdagar, vilket visserligen är inom 3-5-spannet de angiver, men nog lite i längsta laget. Att frakten tar tid har jag inga åsikter om, men det tog två arbetsdagar bara att skicka iväg, vilket är lite för mycket.

    Annars är jag nöjd och betyget blir således högt.

    Rekommenderas!
    5 år sedan ( Uppdaterat: 8 mån sedan )
  • Usel
    Beställde en jacka och får fel storlek hemskickad. När jag kontaktar kundtjänst ber de om bilder för att verifiera om det är en "felmärkning" eller om det blivit något annat fel.

    En dag senare får jag svaret att vad de kan göra är att jag skickar tillbaka varan och får pengarna tillbaka. Om jag vill ha varan får jag beställa igen. Jag får 15% på nästa beställning.

    Problemet? Min storlek finns inte. Så, de ber mig att vänta tills jackan kommer in i min storlek.

    Jag vill ha varan jag beställde då det är ganska kallt ute. Men de kan inte, enligt kundtjänst, göra något. De kunde inte ens ta reda på om någon annan där ute sitter på en jacka i fel storlek utan att veta om det. Så, det säger en hel del om hur mycket de bryr sig om sina kunder.

    Är det någon där ute som sitter på en Hugo Boss Maxor1 i storlek 52 så har jag en i 46 som jag inte beställt..

    Tråkigt bemötande i telefon.
    8 mån sedan
  • Dålig
    Köpte en träningsklocka av detta företag. Oerhört långsam leverans. Tar flera dagar innan varan ens lämnas till posten. Och detta är absolut inte postens fel. Utan företaget som inte skickar iväg varorna direkt.

    Så behöver du dina prylar fort? Köp inte av Zalando.
    Har du all tid i världen? Ja men absolut. Köp köp!
    8 mån sedan
  • Bra
    Vill först och främst varna alla otåliga att beställer ni från Zalando så tar det oerhört lång tid att få era varor. Mestadels består den av att dom inte skickar grejerna, kan ta en vecka vilket inte är ok. Det ska skickas dagen efter senast! Har försökt ringa dom flera dagar för att avbeställa ordern men går inte att komma fram på telefon för dom är överbelastade, dock fick jag svar på mail ganska snabbt. Deras returhantering är helt otroligt bra, det är ingen som är i närheten av det. Så smidigt. Och hela 100 dagar öppet köp. Produkten motsvarande inte mina förväntningar, såg mycket större ut på bilden.
    9 mån sedan
  • Bra
    handlar rätt ofta här och det funkar bra. bra app och hemsida. Soft att kunna prova och skicka tillbaka smidigt. Dom har slarvat någon gång och då var inte kundtjänst nå vidare, tog lång tid att få svar och de ger mest standard copy-paste-svar. Bra priser och jag uppskattar bilderna från olika vinklar, både med och utan modell. Samt att de skriver vilken storlek modellen är och hur lång hen är, det hjälper.

    Leveranstiderna är inte så snabba då det skickas från Tyskland. Returprocessen är smidig men det tar ett tag innan man får bekräftelse på att grejerna kommit tillbaka till dem. Lite buggigt när man reggar flera presentkort. stod att koden va redan använd men den gick igenom ändå, så den menar att den är använd av mig antar jag.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 9 mån sedan )
  • Perfekt
    Perfekt!
    Jag rekommenderar!
    9 mån sedan
  • Bra
    Goda erfarenheter med detta företag, smidiga returer men leveranstiden får de jobba på.

    Använt zalando tre gånger.
    9 mån sedan
  • Dålig
    Det är dåligt att man inte kan välja att betala med faktura, utan istället är det helt slumpmässigt vid varje beställningstillfälle om man kan betala så eller inte.
    10 mån sedan
  • Usel
    Köpte nyss herrsmycken därifrån och måste säga att kvalitén var ett skämt och eftersom det tar någon månad innan skiten rasar samman (dvs färgar av sig på kläder, blir missfärgade eller helt sonika bara ramlar sönder) så gäller ingen bytesrätt eller reklamationsrätt, härlig goodwill!
    Jag brukar inte klaga men mitt råd i detta fallet, spara pengarna och köp ett smycke i någon tuggummiautomat istället!
    10 mån sedan
  • Dålig
    Jättetråkigt att Zalando visar massa varor som är slutsålda när man letar efter ett plagg, sluta visa plagg jag EJ kan beställa ! När jag tittade runt sist var 50-70 % av de plagg som visades SLUTSÅLDA eller fanns ej i storlek, en ordinär storlek dvs Large.
    När vi sen kommer till leverans ... jag beställde på en Måndag och förväntade mig att år 2016 skulle varorna levereras under veckan ... icke sa nicke ,,Torsdag kväll får jag meddelande om att varorna lämnat lagret !
    I en tidsålder då jag kan beställa saker före kl 14:00 en dag och få dem levererade nästa dag så duger det inte med sån dålig service. Vill jag vänta en vecka eller två så beställer jag från KINA , det brukar nämligen ta cirka 10 till 14 dagar i leverans.

    Sista gången jag handlade på Zalando ...
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Snabbt och billigt!
    10 mån sedan
  • Usel
    Jag vill varna för Zalandos presentkort. Min dotter fick tre stycken i present med 250 kr på vardera. Två av dem fungerade, medan det tredje inte fungerade. Jag kontaktade kundtjänst, och bifogade foto av presentkortet. De kunde bara meddela att kortet inte var registrerat, och ville jag lösa problemet så måste jag kontakta en av deras fysiska butiker.
    Det känns absurt att en webshop hänvisar till en fysisk butik, jag handlar på internet för att bekvämt kunna göra det hemifrån.
    Det kändes lite primitivt att man inte fick något ärendenummer från kundtjänst, så något ärendehanteringssytem verkar inte finnas.
    För övrigt var de varor vi lyckades handla OK, men man får intrycket av att det är en svensk butik, och det tar några dar extra när saker skall skickas från tyskland.
    10 mån sedan
  • Mycket bra
    Uppdatering: Zalando ersatte mig smidigt och snabbt. Bra hanterat!

    Beställde kläder som levererades med postnord. Efter 1,5 vecka kom besked om att paketet fanns att hämta ut på närmaste utlämningsställe. När jag synade paketet hade det blivit uppbrutet och samtliga kläder utom en t-shirt saknades. Speditör är Postnord, nog har jag läst om alla problem som de har men nu kan vi lägga till tjuvaktig personal också.
    11 mån sedan
  • Perfekt
    mycket bra sida samt prisvärda kläder, har aldrig haft problem med de
    11 mån sedan
  • Usel
    Garanterade 2-5 dagars leverans, men skickades först efter 8 dagar, och mottogs efter 11 dagar. Detta ledde till att jag inte hade en födelsedagspresent att ge. Skriv inte något som ni inte håller...
    11 mån sedan
  • Utmärkt
    Har beställt flera gånger från Zalando, fungerar alltid bra. Har alltid levererat inom utsatt leveranstid och alltid fått rätt varor. 3-5 dagar är rätt lång leveranstid, och gör att Zalando tappar en stjärna- andra affärer kan skicka samma dag eller dagen därpå, det borde Zalando också klara. Dock står leveranstid på pekat när man beställer, så det är något man får ta ställning till själv. Det finns också ett alternativ för expressfrakt. Returer har fungerat problemfritt. Bra att man kan betala med Paypal.
    11 mån sedan
  • Ganska dålig
    Inte nöjd alls. Det tog 4 dagar förrän varan som var i lager skickades och sen 3 dagar tills mitt paket äntligen kunde hämtas hos ombudet.. Varför tar det så länge för att bara packa ihop några grejer?!
    12 mån sedan
  • 2016-09-24 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Utlovad leveranstid är 2-5 dagar men efter 3 dagar utan att skickas så blev jag nervös och kontaktade dem för att få bekräftelse om att allting var rätt - annars fick jag lösa det på annat håll. Fick till svar att paketet skulle skickas "strax". 5 dagar efter beställning fick jag ett nytt mail där man bad om ursäkt för sen leverans, hävdade att det berodde på hög orderingång och att paketet skulle skickas "så snart som möjligt" - något man tydligen inte hade en susning om 2 dagar tidigare.

    Uppskattad leverans är nu 9 dagar efter beställning och kläderna kommer omgående gå i retur. Läser man andras recensioner så ser jag nu att Zalandos uppskattade leveranstid är en dröm som sällan uppfylls. Kombinera det med en kundsupport som inte har en susning om vad som pågår eller inte vill berätta så är det upplagt för missnöjda kunder.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    jag har beställt flera gånger från dem. Tyvärr har det inte fungerat med varorna (inte har passat/ annars inget fel på varor) och det har inte kostat mig något. Jag nästan skäms. Man betalar med en krångligt fakurasystem, inte intesärskilt smidigt.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Bra
    Bra och ganska snabb lev
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Informativ webbplats. Enkel och tydlig beställning. Faktura ligger i paketet. Snabb leverans, 2 arbetsdagar.
    Ja, det är väl så här man som kund alltid vill att det ska fungera.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde ett par shorts som visade sig vara fel.
    Fri frakt och fri retur funkar hur bra som helst.
    Följde med en returetikett. Smidigt och enkelt.
    Det var första gången jag returnerade något där.
    Annars handlar jag där utan bekymmer. ++++
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Bra utbud med lovad leveranstid.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde saker från zalando för snart två veckor sedan. Postnord slarvade bort paketet. Utlämningsstället svarar mig att paketet är tyvärr borta och Zalando måste ta det postnord eftersom paketet är försäkrat. Zalando svarar efter en dag att de söker efter paketet och att jag skall avvakta. När pakaket aldrig dyker är jag på dem igen men nu svarar de ej. Istället för att bara skickat ett nytt paket och göra kunden nöjd, så tiger de men tar mina pengar. Varning för denna firma!

    Mitt beställnings nummer är :1110100517xxxx

    Uppdatering: ringde dem för att få en förklaring och veta vad som händer. Enda vägen framåt som Zalando ger mig är att Jag köper och betalar produktern en gång till. Då kommer de återbetala pengarna jag laggt ut för första köpet. Helt galet!
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Stort utbud men långa leveranstider och primitiva betalningsprocedurer. Har bara att välja förskottsbetalning via bankgiro som möjligt betalningsalternativ, vilket gör att det tar ca 3 dagar extra för att överhuvudtaget skicka paketet från lagret. Dock mycket smidig returprocess som påpekats nedan.
    1 år sedan