Stonefactory
  • Störst på kakel & klinker
  • Badrumsspecialist & VVS
  • Telefon 08-221600
Gästanvändare
Gästanvändare
Bra
5 månader sedan

Varför minigräns för köp. Ett uppskattat köp leder till nästa. Ta i stället betalt för små order. Tålmodig växlande av E--mail som dock ledde till köp, dessutom av mycket större värde. (kunde vara gjort på 5 min med telefonkontakt.)

Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
6 månader sedan

Besvärlig internetbankbetalning

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
7 månader sedan

Inget att gnälla om!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
7 månader sedan

+vi fick produkterna som vi hade beställt -vi har fått samma produkter 2 gånger men en orderbekräftelse. Stonefactory hävdar att vi har beställt 2 ordnar. Nu väntar vi in en retursedel efter dialog med kundtjänst i 13 dagar(!). Bedrövligt bemötande, handlar inte här igen

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
9 månader sedan

DET HÄR ÄR DET SÄMSTA FÖRETAG JAG NÅGONSIN STÖTT PÅ! 8/9 Jag lade en beställning på skiffer med utlovad leverans inom 2-5 dagar.  15/9 fick jag faktura från SVEA EKONOMI med förfallodag den 29/10 men ingen leverans än.  28/9 tog kontakt med SVEA som lovade flytta fram förfallodag till 25/10 men jag fick ändå en påminnelse och avgift. 8/10 kontaktade stonefactory igen och de ändrade förfallodag till den 31/10 och sa att de skulle kolla var leveransen tagit vägen. 13/10 kontaktade stonefactory igen och förklarade att jag måste få leveransen snarast innan marken frusit. De svarar att de jobbar på det men att ansvaret ligger på leverantören. 19/10 får jag ett erbjudande om 10% rabatt PÅ MITT NÄSTA KÖP "som plåster på såren". 20/10 får jag besked om att leveransen ska komma nästa vecka och att ingen kompensation (som jag efterfrågat) utgår eftersom ansvaret ligger hos leverantören. 27/10 får jag besked att varan är redo att skickas från leverantören. 2/11 kontaktar stonefactory och vill häva köpet eftersom marken frusit, men får svar att det inte går och att leveransen kommer den 3e el 4e/11. De säger att jag kan få returnera men betala returfrakt själv. 11/11 Plattorna anländer.    18/11 får jag ett inkassokrav för den faktura som förfallit den 31/10, dvs innan leverans. Kontaktar stonefactory som svarar: "Vi ber Svea att skicka över inkassokravet till oss, vi gör ett undantag och står för dessa kostnader i det här fallet. Enligt våra villkor så är det du som kund som behöver inkomma till oss om du har en faktura som håller på att förfalla, och du inte mottagit varorna. Men givet det som inträffat i ditt ärende så gör vi som tidigare nämnt ett undantag." Under hela processen har företaget frånsagt sig allt ansvar och hänvisat till fraktbolaget och SVEA. De har också fört över allt ansvar till mig att meddela förseningar, felaktig fakturering, mm. Så fruktansvärt dåligt!

Farahot
Farahot

175 omdömen

Usel
9 månader sedan

Beställt ett badkar från Stonefactory. Påstådd leveranstid var 2-5 dagar. Fått en orderbekräftelse. Pengarna är dragna från kortet. Resultatet av omdömet kommer justeras allt eftersom hur butiken väljer att agera. Utgår ifrån omdömet "OK" (medel). - 1 vecka senare: Inte hört någonting mer från butiken. Sänker därmed betyget ett snäpp till "Dålig" då man inte håller utlovade tiden eller återkopplar till kund på lagd beställning. - 2 veckor senare: Fortfarande inte hört någonting från butiken. Sänker därmed betyget till uselt. - 3 Veckor senare: Fortfarande inte hört någonting. Så jag tröttnar och skickar ett mail till kundtjänst. Första mailet från kundtjänst kom några timmar senare: - Svar 1: Vi vet inte varför du inte hört något men vi ska kolla med lagret. Ytterligare några timmar senare: - Svar 2: Varan har utgått så vi tar bort din beställning, du kan välja något annat från webbsidan att köpa istället. Slutsats: Lita inte på Stonefactorys E-Handel. Lita inte på deras "automatiska" kommunikation. Allmänt trist kundbemötande efter 3 veckors tystnad, agerar först när kund hör av sig. Omdömet slutar därför på "Uselt". Bra jobbat Stonefactory. :)

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
10 månader sedan

Tyvärr det sämsta företaget jag någonsin beställt från. Beställ med kreditkort så att ni kan få pengarna tbx när det blir problem, för deras kundservice kommer tyvärr inte hjälpa er.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

VARNING! Beställde artiklar för en ansenlig summa pengar. Fick ett tvättskåp som var trasigt och uppenbart fel från produktion eller deras orderhantering. Stonefactory hävdar transportfel trots att det finns ingen som helst indikation på detta. Resultatet, ingen ersättning och nu har jag ett nytt badrum med trasiga möbler. Tack Stonefactory!

Betyg köpupplevelse

1.9Dålig
9 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(1)
(1)
(0)
(1)
(6)

Om butiken

Stonefactory

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaSveaWebPayAmerican ExpressVisaMasterCardDiners Club
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.stonefactory.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Stonefactory Scandinavia AB

Organisationsnr: 556786-1454

Information hos allabolag.se