Kategorier
Prisjakt
j
jappish84

4 omdömen

Usel
4 år sedan
Jag har köpt 2 väggmonterade toaletter, två badrumsmiljöer och ett badkar hos Swedmart. Produkterna kom hyffsat snabbt till ett hyffsat bra pris. Kvalitén på produkterna är dock under all kritik. En av toalettstolarna har ett hack i botten, så det ser ut som att det alltid finns "rester" kvar. Ena badrumsmiljöns porslin var otroligt ojämnt, med fel lutningar. Andra badrumsmiljöns låd-skena var trasig vid leverans och badkarets ena plastfot var av. Efter mycket klagande på badrumsmiljöns skena och porslinet fick jag dessa utbytta utan extra kostnad. När jag gjorde min beställning stod det 5 års garanti på samtliga varor. Nu har en toalettsits gått sönder, och skenan på samma badrumsmiljö har gått sönder, fast på andra sidan. När jag kontaktar Swedmart svarar de att skadorna är slitage och täcks inte av garantin. Företaget tar inte ansvar, och håller inte vad de lovar. Jag kommer att anmäla detta till ARN.
R
Retal

7 omdömen

Usel
4 år sedan
VARNING! Handla INTE från det här företaget! Dom må va billiga och du kanske får dina beställningar men kvaliten på produkterna är under all kritik och när du väl ska reklamera det som gått sönder så svarar dom varken i telefon eller på mejl! Kommer sluta med att jag får anlita någon annan till att rätta till problemen med duschen vi beställt. Som jag givetvis kommer få betala själv. Mycket besviken och jag ser att jag inte är ensam om problemen!
j
joewzup

2 omdömen

Usel
5 år sedan
En varning för detta företag när det uppstår problem med garantin. DU som konsument måste laga felet själv, med delar som dom skickar. Detta är tydligen något som står i det finstilta. Har du oturen att råka ut för ett garantifel så är det tyvärr inget annat att göra än att kavla upp ärmarna eller anlita någon att göra det (som du måste stå för). Om du väl kommer så långt vill säga. De är extremt svåra att få tag på, att ringa är i princip omöjligt om du inte har flera timmar tillgodo, har du väl turen att komma fram så får du svaret att, du ska maila - sen du måste göra videor och bilder på ditt problem, som du sen får maila in eller ladda upp på någon form av websida, innan du blir avhjälpt. Har ringt 2 ggr, mailat med massa olika personer och mitt badkar är fortf trasigt. (3 månader senare). Börjar nå någon form av resultat nu och får förhoppningsvis grejerna innan vintern. Uppdatering: Efter att ha legat på ganska mycket har jag nu fått den trasiga pumpen utskickad till mig, och tänkte att jag skulle byta ut pump och blandare samtidigt. Dessvärre "är blandaren en beställningsvara från Kina, som vi inte vet när den kommer in", har väntat på blandaren i snart 3 månader och badkaret har varit trasigt snart 6 månader. Försökt kontakta butiken igen ang. min blandare - utan svar på över en månad, en MÅNAD gott folk!?
glemmy
glemmy

27 omdömen

OK
5 år sedan
En vecka efter min beställning fick jag besked att "ett paket är på väg till dig", men spårningen hos Schenker visade att transport inte påbörjats. Några dagar senare började jag tröttna och skickade då ett supportärende till Swedmart. Fick inte svar, däremot kom ett nytt mail någon dag senare att transportören hämtat paketet. Efter det gick transporten fort; 13 arbetsdagar tog det totalt mellan beställning och leverans. Jag har viss förståelse för förseningen då Swedmart körde någon kampanj med fri frakt och sänkta priser. Jag sparade 30% jämfört med bygghandelskedjorna, och då jag inte hade bråttom var det värt väntan. Så trots allt är jag relativt nöjd och kommer inte att tveka att handla från dem igen - så länge jag kan vänta.
Usel
5 år sedan
Varning! Jag beställde badrumsmöbler och dusch med tillbehör från detta företag och fick ganska snabbt (dagen efter) ett meddelande från en track & trace tjänst att min leverans var "booked" utan något angivet leveransdatum. På swedmarts hemsida står det att leveranstiden är 3-5 dagar. Efter 6 dagar utan något ytterligare besked kontaktade jag dem via telefon, där jag fick vänta en halvtimme på att komma fram och fick då beskedet att "de har lite problem med förseningar", men att de ska göra sitt bästa för att prioritera min order. Jag förklarade att vi står utan badrum och har hantverkare som inte kan slutföra jobbet pga förseningen. Efter 7 dagar ringde jag igen och satt återigen i telefonkö, men denna gången 60 minuter innan jag fick ge upp och lägga på luren. Har än idag inte fått besked om något leveransdatum. Jag kommer uppdatera detta omdöme allteftersom ärendet fortgår. Uppdatering 2015-10-02: Har fortfarande varken fått någon besked om när de kan skicka mina varor eller när jag kommer få mina varor. Jag har vid 4 tillfällen ringt och 2 tillfällen mailledes till swedmart och pratat med olika personer. Varje gång får jag samma besked: att de ska skicka varorna snarast, men kan inte ge något besked om exakt när. Det händer ingenting. Har nu gått 2 veckor sedan beställningen
r
rbeck

1 omdöme

Bra
6 år sedan
Mycket bra produkter till väldigt bra priser. Har köpt flera gånger och är lika nöjd varje gång.
b
bygg_proffs

1 omdöme

Utmärkt
6 år sedan
Mycket nöjd med produkterna, allt överträffade förväntningarna från service, leverans och till kvalité. Kommer att rekommendera Swedmart till alla bekanta.
Usel
6 år sedan
Varnning för detta företag. Har försökt få ta i dom i 1,5 vecka, satt igår i telefon kö i över 2,5 timme och blev nerkopplad 3ggr innan någon han svara. Svara inte på mail trots flera påminnelser.
Betyg köpupplevelse

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

Klarna
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.swedmart.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Swedmart Aktiebolag

Organisationsnr: 556837-5462

Information hos allabolag.se