Betalningsalternativ

Visa
SveaWebPay faktura
Payson
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Mobilkoden har fått betyget (3.17)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Lämnade in min Iphone 5 för trasig skärm. Efter att ha fått tillbaks den lossnade skärmen efter en timmes användning i ena hörnet. Innan jag hunnit tillbaks med den hade även skärmen spruckit. Fick då veta när jag gick tillbaks till Mobilkoden att det inte skulle gå att lägga in ny skärm eftersom telefonen var böjd och skev. "Men varför lagade ni den första gången?" frågade jag "Ja det är sånt som händer". Dom erkände att dom borde sett att den var böjd men missat det. Men fick jag pengarna tillbaka? Nix. Uselt.

    Lämnade samtidigt in en Iphone 6 S för skärmbyte. Den nya skärmen funkade inte, men den tog dom tillbaks och bytte på garanti. Tyvärr funkar även inte den nya skärmen...Måste tillbaks igen...

    Riktigt dålig kvalitet helt enkelt.
  • 8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Slutför ej köpen. Beställer en produkt från Black Friday kategorin, "Billigast på Prisjakt" emblemen fanns där med och betalar direkt. (Ordern bekräftas 40886)

    En och en halv arbetsdag senare (tisdag) får jag beställningen Annullerad utan vidare förklaring, trots att varan fortfarande säljs för ett högre pris och är tillgänglig.

    Efter ett par timmar utan respons så ringer jag upp och får höra bortförklaringar om fel pris och månfas.

    Nu får hoppas jag att jag får pengarna tillbaka som kommer förmodligen med häst och vagn då det kan dröja ytterligare 1-3 arbetsdagar från Payson, om de ens börjat processa tillbaka pengarna.

    Borde investerat i någon annan återförsäljare istället för att chansa bort hela Black Friday/CyberMonday jippo budgeten hos dessa. Känns inte tyvärr så väldigt seriöst när de inte ens tar tiden på sig att återkoppla eller ens intresserade av en smidigare lösning.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställde SATA-kablar, fick dem billigt snabbt och smidigt.
  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Sveriges dyraste frakt kanske 139-169kr? Skulle beställa en TP-Link UH400 USB-hub till ett okej pris. Då insåg jag att frakten skulle kosta nästa lika mycket som själva hub:en.
    Jag valde ett annat företag till slut så klart.
  • Hej,

    Denna produkt låg med fel vikt, vi har korrugerat det nu så att frakten stämmer. frakten på den ligger nu på 39kr
    Med vänliga hälsningar
    Allen

  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Oseriöst företag, bara problem. Köpte en iPhone av dem på en kampanj de hade. Beställde mitten av juli men fick den levererad först i mitten av augusti - och då en "refurbished"-version, alltså en rekonditionerad mobil, vilket det inte stod något som helst om i min order. Dessutom meddelade de mig inte om att min order var försenad, utan det var först när jag ringde dem för att fråga vad som hände jag fick veta det. De svarar över huvud taget inte på mail, och i telefon lovade de att hålla mig uppdaterad kring min order, men det gjorde de inte och leveransdatumet flyttades fram var gång jag ringde. Som kompensation fick jag fodral och skärmskydd när varan kom fram, men hörlurarna som kom med mobilen var trasiga. Det fanns inget certifikat med som visade på att telefonen hade rekonditionerats hos någon som är godkänd av Apple. När jag ringde mobilkoden angående detta sa de att de inte hade något med det att göra, utan då fick jag kontakta leverantören. Känner mig minst sagt lurad.
  • Hej Mia,
    Vi beklagar verkligen att din order blev försenad och ännu mer att du inte blivit kontaktad angående förseningen.

    I beskrivningen på produkten så står det att denna artikel är en refurbished iPhone, men vi kommer nu att även skriva in det i produkts rubriken.
    Du har alltid rätt att inom 14 dagar returnera produkten om du är missnöjd med den, du blev även informerad om detta. Certifikatet ligger på Imei nummret i telefonen, Hörlurarna ska du självklart reklamera ifall de inte fungerar.

    Vi vill dock gärna lösa det här,
    Kontakta oss igen, så kommer vi säkert fram till något.
    // Allen

  • 2017-08-19 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jo skickade iväg telen min för batteribyte. Blev väl inte riktigt som jag hade tänkt mig. Det tog tid innan dom fick in batteriet som behövdes till telefonen och inte nog med det den kom tillbaka sedan hem i samma skick, eller rättare sagt i värre skick. Telen slog av av sig själv batterisparläget flera ggr om fast man lagt på den. Sedan så var mobilen varm som bara den och batteriet "behöll" så att säga ingen ström fast man laddade den och knappt använde telefonen överhuvudtaget. Misstänker starkt att man faktiskt inte byte batteri på den alls, kanske mänsklig error eller så är det helt enkelt en dålig firma om man nu ska uttrycka sig milt.
  • Hej Kyösti,

    Det är självklart tråkigt att du inte blev nöjd med batteribytet på din telefon.
    Som du fick informerat innan du beställde batteribytet så skulle det ta 1-2 veckor tills batteriet nådde oss.

    När du sen informera oss om att batteriet inte vart nått bra så la vi tillbaka ditt gamla och gjorde ett återköp då det skulle ta ytligare 2 veckor tills ett nytt batteri kom in.

    Det var helt enkelt ett dåligt batteri som hade kommit in första gången, ibland finns det måndags exemplar av batterier tyvärr.

    // Allen

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Enkelt, snabbt, bra att man kan hämta ut varan centralt och fraktfritt, bra utan fakturaavgift.
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte ett headset och fick det inom två dagar.
    Jag är är jätte njöd med supporten samt frakten på 29 sek.
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Tog en dag att bearbeta ordern och en dag att få den skickad från butik
  • Hej Yogibe, tack för ditt omdöme. Kan det vara så att du beställde en beställningsvara? Leveranstiden står alltid angivet på produktsidan bredvid köpknappen.

    Återkom gärna ifall då har några frågor.

    Allt gott,
    Allen

  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Skulle beställa ett tv-fäste och jämförde priser på prisjakt. Enligt Mobilkodens priser skall det kosta 648:- eller 677:- inkl frakt. När jag skulle beställa från sidan så står det istället 149:- för frakten.
    Det är absolut inte ok att ha felaktiga uppgifter på prisjakt och en frakt om 149:- är aldrig ok. Vet inget annat företag som tar så hög fraktavgift. Beställer från annat ställe istället. FRAKTFRITT (från danmark dessutom).
  • Hej telamundo, tack för ditt omdöme. Det stämmer som du säger vi vill självklart inte ha några felaktiga uppgifter på Prisjakt. Vi skulle uppskatta om du återkom med artikelnummer så kan vi korrigera detta.

    Hälsningar
    Allen

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Super-schyrre-pyrrans säljare!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Mobilkoden bytte snabbt och smidigt en sprucken skärm på min Sony Xperia Z5 Compact. Priset var bra och även ramen runt byttes, vilket borde minska risken att vattentåligheten blir sämre. Allt gick jättefort och jag hade en lagad telefon i min hand på en vecka, inklusive transport fram och tillbaks via Postnord. De svarar snabbt både på email och telefon och är hjälpsamma och trevliga. Telefonen ser som ny ut och fungerar perfekt. Bra förpackad på vägen tillbaks. Högsta betyg ifrån mig!
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Frakt är 39, inte 29

    Beställningen gick smidigt

    Paketet kom snabbt och jag är nöjd med produkten
  • Dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Fick mail 27 juli om att varan skickats, sedan ett 2 augusti om att varan var slut i lager och att de därför makulerade min order. Kan ju vara ett fel i programvaran de använder men det hela känns en smula oseriöst.
  • Hej, det låter inte alls bra. Jag har försökt att leta fram din order för att undersöka vad som kan ha hänt men inte lyckats.

    Återkom gärna i ett mail med ditt ordernummer så ska vi nog kunna hjälpa dig.

    Med vänliga hälsningar
    Allen

  • Utmärkt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Allt gick väldigt smidigt och man fick snabb uppdatering allt från plock, leverens och slutdestination
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Trevliga och tillmötesgående avseende reklamation av en produkt. Inga problem och pengarna i retur trots strul med postgång.
  • Mycket bra
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Snabb leverans. Dom hade missat att skicka med en av kablarna jag beställde, men det åtgärdades efter att jag skickat ett mail.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra service!

    Beställde ett par hörlurar på kvällen. Senare kom jag på att jag hade beställt fel färg på min produkt. Skickade ett mail på morgonen runt 9 och bad dem byta.
    Fick trevligt bemötande och de kunde hjälpa mig med mitt fel.
    Ordern var packad och klar en timme senare.

    Fick produkten dagen efter.

    Perfekt!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Bra pris. Bra produkt. Snabb leverans. Bra kundservice.
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Seriös butik med bra service och priser. Reparerade min telefon väldigt snabbt. (Jag har bara handlat i den fysiska butiken, så jag vet inte hur bra nätbutiken funkar)
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Grymt snabb leverans, trots beställning ifrån leverantör i sin tur, endast 2 dagar. Bra, snabbt och konkret svar ifrån kundservice. Top notch!
  • Perfekt
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Hur bra som helst! Skickade in min Note 4 för byte av skärm och LCD-display. Visade sig att laddningskontakten var skadad och att telefonen var vattenskadad. Detta fixade de åt mig till ett väldigt förmånligt pris och jag fick tillbaka telefonen väldigt snabbt. Telefonen kom tillbaka prydligt paketerat och fungerar utmärkt!
  • Perfekt
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Tvekade lite eftersom produktbeskrivningarna och grammatiken var lite knas, men eftersom mobilkoden hade fått så bra recensioner så gjorde jag en beställning på en färgglad usb-kabel till min iphone för 48kr, varav 29 kr frakt. Fick varan dagen efter som den skickades. Att det dessuom var två st kablar i paketet är ett plus!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Måste säga att det var nog den snabbaste servicen jag någonsin mottagit. Skickade in min telefon på onsdagen ( runt 15:00) Och fick den levererad, fixad och klar fredag förmiddag. Riktigt snabbt, och bra pris!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Snabbt och billigt, bara bra!
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Fixade min LG G2-skärm på ett par timmar på en lördag, när jag knäckt skärmen så telefonen inte gick o använda alls, billigare o snabbare än de andra. Grymt bra.
  • Perfekt
    4 år sedan
    Uppdaterat: 4 år sedan
    Beställde och fick leverans två dagar senare, inga konstigheter.
  • Perfekt
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Hittade butiken via comparerepair.se, där man hade helt okej priser och fått bra betyg (har lämnat ett betyg där också).

    Ringde först, svarade inte första gången, men väl andra. Fick svar om att det inte var några problem med tid nu under sommaren. Bra tillmötesgående och trevliga.

    Behövde byta hem-knappen och av/på-knappen då båda glappade och gav upphov till att telefonen hela tiden visade "avstängnings-menyn" (slide åt vänster i rött för att stänga av). Felet berodde på fukt (eller svett då den legat intill mig på stranden). Och man sa att ifall det inte hjälpte att byta knapparna, utan fuktskadan var större än så, skulle jag få en felsökningskostnad som var lägre än själva bytet. Lönsamt för mig mao. Grymt att erbjuda en sådan service, att man just inte 1) först måste felsöka och betala för det sen 2) måste beställa bytet och de skall öppna mobilen igen och betala igen.

    Nä butiken kan rekommenderas. Och finns en viss risk, även om det är andra sidan stan att jag köper tillbehör där i framtiden. Men även om jag hoppas att jag inte behöver service, så behöver jag det kommer jag nog vara trogen.

    Hade en del frågor om ljud från nya lightning-kontakten, till AUX, men där hade man inget svar. Något jag inte heller hittat så det kan nog inte lastas dem heller :)

    (De borde dock erbjuda gratis trådlöst i sin butik :))
  • Mycket bra
    5 år sedan
    Uppdaterat: 5 år sedan
    Skickade efter en Samsung Galaxy S3 via internetbutiken. Valde butiken p.g.a. Lågt pris och löfte om korta leveranstider.
    Telefonen levererades en dag senare än förväntat och en annan färg än jag beställt. Jag kontaktade butiken och påtalade det inträffade. Efter ett par mailväxlingar så kom vi överens om viss kompensation i och med att jag då var villig att behålla den felaktigt levererade färgen. Är nu helt nöjd med köpet och kan tänka mig att handla fler gånger från denna butik.
  • 6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 6 år sedan
    Uppdaterat: 6 år sedan
    Detta omdöme är under utredning
  • 1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställning Leverans