30 dagar fri retur
Leverans 5 arbetsdagar
Fri frakt

http://www.dackonline.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Tyskland. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information Däckonline har fått betyget (8.10)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    2 dagar sedan
    Beställde 4st vinterdäck, skulle ta 3-5 arbetsdagar. Efter 4 dagar kom 3st däck. Nu efter 8 dagar har fortfarande inte det sista däcket kommit och ni vet inte vart de är. Tycker ni kunde bjudit på express leverans på sista hjulet. Missnöjd kund.
  • Acceptabel
    7 dagar sedan
    Bra priser men postnord är rena skiten och det tar mindre tid att hämta däcken själv i tyskland än att postnord ska leverera.

    De bör ha DHL eller UPS!
  • Perfekt
    1 månad sedan
    utmärkt, som vanligt
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Supersnabb leverans till Sverige. Tog endast 2 dagar, men sen tog Post-Nord över leveransen, och då gick det snett.Däcken åkte mellan Härryda och Göteborg ett par ggr. Post-Nord visste inte var de var.
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Däcken var som förväntat.
    Minus för långsam leverans. Löftet vid ordertillfället var 3-5 dagar, blev lite längre (la ordern 11/10 och den levererades 20/10).
  • Usel
    2 mån sedan
    Beställde Goodyear dubbdäck i fredags förra veckan. Däcken fanns enligt hemsidan i lager (och finns enligt hemsidan fortfarande i lager), men i min beställning står det att de inte vet när däcken kan levereras då de väntar på besked från sin leverantör.

    Billigt visst, men vill du ha däcken innan vintern är här så skulle jag välja en annan leverantör.
  • Usel
    5 mån sedan
    Beställde två mc däck via svmc. Skulle betala två olika fakturor. Har aldrig varit med om något så dumt. Däcken levererades från två olika lager. Möttes av personal som knappt pratade svenska. Avbeställde allt. Kommer aldrig att beställa däck därifrån igen. Beställ dina däck från några utav svmc andra partners istället, du kommer att tjäna på det i slut ändan
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställde olja från dem, 20 liter Aral SuperTronic LF III 5W-30 (914kr) och 2 liter Castrol Syntrans B 75W växellådsolja (294kr).
    Varorna kördes hem fraktfritt och till lägre pris än det gick att hitta på Tyska Ebay!
  • Usel
    6 mån sedan
    Har riktigt dålig leverans fick absolut ingen avisering om status på transporten och var tvungen till att hämta ut mina däck själv på distributionsterminalen.
  • Usel
    9 mån sedan
    AKTA ER!
    Det är inte svensk företag och bryr sig inte om dom gör fel
    Levererar fel däck, premium märke + dåligt kvalitet (däcken går sönder lätt), men tar inte ansvaret för detta.
    Helt värdelös support, flera handläggare som svarar samtidigt och ingen hjälper, i slutet ingen svarar längre, aldrig igen däckonline
  • Mycket bra
    9 mån sedan
    Lågt pris, beställde continental premiumcontact 5 contiseal på en lördag och den kom till monteringsfirma på tors veckan efter. Däcken var tillverkat v49 2016. Allt flöt smidigt. hemsidan är lite svårnavigerat, men så är ganska många tyska hemsidor.
  • Ganska dålig
    9 mån sedan
    Jäkligt struliga helt plötsligt med tanke på mina senaste beställningar..
  • Acceptabel
    11 mån sedan
    Däck ok. De anlitar postnord som säger att "leveransen ska anlända någon gång under dagen" och man är tvungen att stanna hemma och vänta. Vid annullerad beställning släpps inte pengarna förrän mycket senare, 1 månad efter.
  • 2017-01-18 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Beställde fyra plåt fälgar. Stod 2-4 dagars leveranstid, det tog tre veckor att få hem dem. Var själv tvungen att fråga vad som händer annars hör man inget från dem.
  • Usel
    1 år sedan
    Beställde 4 vinter hjul och fick leveransen försenad 3 veckor och när jag väl fick mina hjul så var vikterna för balanseringen av på ena hjulet och satt klistrade på däcket.
    Så då ringde jag deras support som är helt värdelös. Till slut åkte jag till en firma här jag bor som har dackonline som monteringspartner och när han satte hjulet i balanseringsmaskinen så visa han mig att fälgen inte var helt rund. Så ovanpå allt så var fälgen kass.
    Både första och sista gången jag beställer därifrån!
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Inga problem med beställning av däck.
    Kom fram i bra skick.
  • Usel
    1 år sedan
    HANDLA INTE FRÅN DENNA BUTIK!

    Gjorde en beställning som de själva annullerade utan att ange varför. Fick ett mail om det och summan som de skulle betala tillbaka var betydligt lägre än vad de drog från mig. Veckor har gått och jag har ännu inte fått en krona tillbaka. Varje gång jag kontaktar de säger de att jag ska få pengarna idag eller imorgon, men de kommer aldrig..Jag borde nog inse att nu att jag blivit lurad..
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Däcken jag köpte, gislaved nordfrost 100, var över 2 år gamla. Skulle jag gå till min lokale däckhandlare så får jag max ett halvår gamla däck men priset är mycket högre och det var det låga priset som gjorde att jag handlade hos däckonline. Kommer dock aldrig mer handla gamla däck ifrån.
  • Usel
    1 år sedan
    Ganska billiga men usel kundsupport och respekterar inte EU lagstiftning.

    Beställde däck men fick en billigare och sämre variant levererad. Trots att dom har rätt däck i lager vägrar dom att byta ut dom felaktigt levererade mot rätt däck. Dom erbjuder en ersättning på 15% om jag behåller dom felaktigt levererade däcken, vilket är mindre än prisskillnaden mellan de däcken jag beställt och de jag fick (!)

    Segdraget ärende som är inne på 1.5 månader nu och trots hjälp av Konsumenteuropa så ämnar dom inte göra rätt för sig.

    Första och sista gången jag handlade där.
  • Usel
    1 år sedan


    Fick mina fälgar repade av en däckfirma som rekommenderades från Däckonline, dom repade fälgarna, dels när dom skrapade bort vikterna men även på utsidan på ett par ställen, Bilvårdshuset i Gävle, helt kassa och vill inte göra rätt för sig. dom påstår att så gör alla, det gör dom INTE! dessutom satt dom en påslagsvikt på insidan trots att det satt klister där innan, dessutom är däcken inte i balans runt 110, eftersom Bilvårdshuset inte vil hjälpa mig, faller det på Däckonline, dom vill inte heller hjälpa mig, dom har tvingat på mig en rabatt på 10% 625:- som jag inte sagt ja till, dom skyller att dom inte har något ansvar alls i frågan utan detta är goodwill, BADWILL säger jag! köp aldrig av detta bolag och absolut inte något att göra med Bilvårdshuset i GÄVLE!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Inget att klaga på, beställde fyra Hankook-däck på tisdagen och fick leverans fredag samma vecka. En helt smärtfri upplevelse!
  • Bra
    1 år sedan
    Snabb leverans med hyggligt pris! Drar ner betyget för val av leverantör. Däcken levererades helt utan förvarning.
  • Bra
    1 år sedan
    Beställde 4 däck, med faktura betalning.
    Allt gick smidigt, tog 7 dagar att få hem däcken. Fakturan skickades direkt på min mail med endast 7 dagars förfallodatum!
    Jag betalar inget innan jag fått däcken, så betalning gjordes när däcken kom efter 7 dagar. Dåligt med så kort betalningstid. Förutom det var allt bra.
  • Usel
    1 år sedan
    Den 7 April sänkte dom priset på däcken som jag ville ha till 337kr nästan halva priset, vilket jag naturligtvis nappade på även om jag var väldigt misstänksam. Men jag fick bekräftelse på beställningen med samma pris. Men den 11 April får jag ett nytt mail med titeln: "Faktura och orderbekräftelse nr. DETTA ÄR FAKTURAN – INGEN PAPPERSFAKTURA KOMMER ATT SKICKAS RD" Där har dom ändrat priset till 744 kr per däck, och det är det priset som dom drar ifrån mitt kreditkort. Priset på prisjakt var drygt 700 alltså billigare än vad jag hade fått betala. När jag ringde kundtjänst så skyllde dom på att det var fel i deras system, och att dom nu hade rättat till priset, till 744 kr. Då sa jag bara att jag inte ville ha däcken för det priset. Och då hade dom inga problem att annullera beställningen. Och bekräftelse på annuleringen fick jag 2 dagar senare, och den 14 April hade dom satt in mina pengar på kortet igen.

    Absolut inte nöjd.....
  • Usel
    1 år sedan
    Jag beställde fyra märkesdäck (Goodyear) och fick stora problem med skakningar i bilen, en däcksverkstad konstaterade att tre av däcken var ovala.

    Jag reklamerade beställningen och däckonline som skickade mig fyra nya däck som jag skiftade på, den gamla sändningen returnerade jag.

    Dackonline tyckte två av de returnerade däcken var ok så de skickades tillbaka till mig med en räkning, så nu har jag SEX DÄCK till min bil!

    Vilken annan däcksfirma skulle bete sig så?
  • Dålig
    1 år sedan
    Dålig kundservice som ej svarar på mail.

    Beställde 2 däck den 17/4. Enligt bekräftelsen skulle de levereras den 25/4.
    Enligt DPDs (budfirman däckonline anlitar i Tyskland) hemsida var de på min adress den 20/4 vid 14-tiden. Just då var givetvis ingen hemma, båda var på jobb. Det står även att de lämnat någon sorts notis att de varit på adressen. Den har varken jag eller sambon sett röken av.
    Jag försöker att kontakta däckonline samma dag på deras 2 mailadresser om hur jag ska gå till väga för att få ut mina däck som nu ligger hos postens terminal i Malmö.
    Har inte fått något gehör överhuvudtaget (24/4). Fick dock avier ifrån posten den 22/4 för uthämtning av däcken.
    Får se imorgon 25/4 när postterminalen har öppet om jag får ut däcken.

    Tycker att det är uselt av däckonline att inte svara på mail.
    Har även uppgett 2 olika mobilnummer vid beställning av däcken. Tycker det är märkligt att budfirmor förväntar sig att någon alltid är hemma. Hade de kunna förvarna att de tänker leverera en viss dag under en viss tid hade man kunnat ordna så att någon var på plats för mottag.

    Detta var min första beställning ifrån däckonline, möjligtvis den sista.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Tack Däckonline!
    Allt fungerade perfekt hos er!
    Leverans inom 1 vecka - och utmärkt service från kundtjänst!
    Hade tidigare avbokat en beställning hos katastrof företaget bythjul - och verkligen glad att det finns en professionell aktör på denna marknad
    I fortsättningen gäller Däckonline!
  • Usel
    1 år sedan
    Bedrövligt företag som inte respekterar konsumenten eller svensk lagstiftning. De har blivit alldeles för stora och arroganta för att bry sig om en enskild kund. Kundtjänsten är som att prata med en politiker, de undviker att svara på frågor och använder sig utav automatiserade standard-svar för att man ska tröttna.

    Undvik det här företaget om du inte vill ha huvudvärk!
  • Usel
    1 år sedan
    Inget jag rekommenderar. Tyskt företag som inte förhåller sig till svensk konsumentköplagstiftning eller avtalslag. Sålde däck till mig men annullerade orden bara för att de ansåg att priset var för lågt. Ett svenskt bolag hade aldrig kunnat göra så då ARN har många exempel där de helt har ogiltigförklarat sådant agerande.
  • Usel
    1 år sedan
    Kör med lockpriser.
  • Usel
    1 år sedan
    Råkade ut för exakt samma förfarande från företaget som föregående insändare bror-nor. Beställde två Goodyear EfficientGrip Performance som prissänktes dagen innan och efter annulleringen så höjdes priset till det ursprungliga.
    Vad är vitsen med lockpriser som inte ens är giltiga?
  • Usel
    1 år sedan
    Bluff och Båg, inget att lita på, lägger ut lockpriser på varor som inte finns. Köpte mig imorse en uppsättning däck Bridgestone för att nu på kvällen få ett mejl som säger att de inte kan leverera dessa däck till det priset som jag köpte de för, då de nu har höjt priset med 1341kr per däck.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde 6 däck på Tisdagen, Måndagen veckan efter kom dom. Billigt och sjukt smidigt. Full pott.
  • Usel
    1 år sedan
    Håller inte leveranstid och usel service. Levererade inte alla däck. Fick själv försöka spåra varför, ta kontakt med deras speditör, boka om verkstad etc. Lovade vid flera tillfällen att återkomma, vilket aldrig infriades. Är för övrigt samma tyska firma bakom flera av "butikerna" dackonline, giga , ...
    Ta nån annan istället!
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Tack för att du tog dig tid att berätta för oss varför vår tjänst inteuppfyller dina förväntningar.

    Vi vill informera er om att vi strävar efter att tacka alla våra kunder.
    Tyvärr kan våra ansträngningar inte ta bort alla oförutsägbara situationer.

    Det är därför som vi ber om ursäkt för eventuella besvär som orsakas av denna olyckliga situation.

    Vi hoppas att denna olyckliga situation inte kommer att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt, du kommer att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Kollade priser på däck och NokianH8 suv var billigast här!
    Det skiljde 670kr/däck resp 1300kr/däck mot två lokala handlare, dock så ingår skifte och balansering i det priset.
    Saldo och leverans kan tydligt läsas på sidan.
    Ringer man supporten pratar de svenska.
    På mina Nokian stog det 6-10 dagars lev och det tog 10 arbetsdagar.
    De direkt levererades till en samarbetspartner i Norrköping som jag har haft kontakt med och de ringde och vi bokade en tid.
    Skifte och balansering kostar i Norrköping mellan 700 och 1200 för alla fyra.
    Sparade drygt 3000:- )
    Dock är det kanske inte något att beställa online för den som vill ha däcken omgående.
    Totalupplevelsen är 5 av 5.
  • Usel
    2 år sedan
    Kasst. För det första var däcken inte levererade i tid till den tid man bokat via dem för montering. Och för det andra när däcken väl var skickade, 1-2 veckor senare, hade de fel adress till verkstaden så man fick själv hämta dem på en postterminal. De verkar inte ha koll på verkstäderna de samarbetar med.
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Tack för att du tog dig tid att berätta för oss varför vår tjänst inte
    uppfyller dina förväntningar.

    Vi vill informera er om att vi strävar efter att tacka alla våra kunder. Tyvärr kan våra ansträngningar inte ta bort alla oförutsägbara situationer.

    Det är därför som vi ber om ursäkt för eventuella besvär som orsakas av denna olyckliga situation.

    Vi hoppas att denna olyckliga situation inte kommer att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt, du kommer att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Perfekt
    2 år sedan
    Kan inte bli mer nöjd. Enkelt att beställa. Billigt. Och snabb leverans!
  • Utmärkt
    2 år sedan
    Handlar där i många år nu. Gigantiskt utbud, lätt att hitta och till bra priser.
    Leverans på 3-5 dagar i princip och allt har varit till belåtenhet.
  • Bästa kund,

    Tack för ditt positiva omdöme!

    Vi är mycket glada att du är nöjd med de tjänster som vårt företag erbjuder.
    Vi hoppas att få ha möjligheten att hälsa dig igen så snart som möjligt.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Dålig
    2 år sedan
    priset var bra o dom ville ha betalt i förskott. Sen började det strula med leveransen, ringde kundservice för att få hjälp, tyckte dom att jag skulle ringa själv runt. Är inte alls nöjd, blev extra kostnad tills jag fick mina däck som kom 2 veckor sent.
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är verkligen ledsna för förseningen av din beställning och vi hoppas att du kan acceptera våra ursäkter för orsakade olägenheter.

    Vi kan försäkra er om att sådana fall är extremt sällsynta och att de flesta av våra beställningar levereras inom den tidsram som annonseras på vår hemsida.

    Vi hoppas att denna olyckliga situation inte kommer att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt, kommer du att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Priserna är ju helt ok. Men det är viktigt att kolla upp vad totalpriset blir med montering på verkstad. Inte sällan slutar det på samma totalpris som hos den lokala gummigubben, och det är inte alla verkstäder som är kopplade till Däckonline som gör ett bra jobb (egen erfarenhet).
    Jag har beställt två gånger från Däckonline. Båda gångerna skulle däcken finnas i lager. Enligt hemsidan skulle frakten ta 3-5 arbetsdagar. Just nu siter jag efter fyra arbetsdagar och har fortfarande inte fått mail på när varorna ska skickas. Förra gången tog det två veckor innan däcken dök upp.
    Telefonservicen är av låg nivå. Första gången jag ringde satt jag i telefonkö i en kvart, sedan sa en inspelad röst att alla handläggare var upptagna och att jag skulle ringa igen senare.... Idag när jag ringde så pratade kvinnan faktiskt svenska, men på så dålig lina att det mesta försvann i ett knaster.
    Man får väl vad man betalar för helt enkelt.
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vänligen mejla oss ditt ordernummer för att vi ska kunna kontrollera statusen på din beställning.

    Tack så mycket.

    Ditt lag www.dackonline.se

  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Beställde fyra st Continental PremiumContact 5 235/55 R17 som enligt hemsidan skulle finnas i lager (för omedelbar leverans antog jag). I kassan fanns endast möjlighet till förskottsbetalning. Priset var bra, men leveransen var inte lika bra.

    Efter en vecka kom fyra paket, varav två innehöll rätt sorts däck och två innehöll helt andra däck (dock etiketterade på utsidan av paktet som om det var rätt däck). Däckonline har efter ett kort supportsamtal åtagit sig att hämta de felaktiga däcken och ska göra ett nytt försök med att skicka rätt däck, som ska komma om en vecka (dvs 14 dagar efter order).

    Uppdatering 5 juni: 14 dagar efter ursprunglig beställning har jag fortfarande inte fått de två återstående däcken. Nu meddelar Däckonline att jag ska få de två återstående däcken om ytterligare en vecka, dvs totalt 3 veckor efter ursprunglig beställning.
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vi hoppas att denna olyckliga situation inte kommer att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt, kommer du att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Usel
    2 år sedan
    beställde däck från hemsidan däcken fanns på lager kostade 412 kr styck sedan får jag ett mail att däcken inte finns på lager och att det tar flera veckor innan dom får hem dom. dom lägger en till en länk till andra däck som kostar dubbelt så mycket ca 830 kr styck allså från en beställning på 1600 för däck så kostar det mig 3200 istället jag väljer att annulera order hittar ingen info om hur lång tid det tar att få tillbaka pengar på kontot . det var första gången jag gjorde beställning hos däckonline tycker det är tråkigt och är ledsen över allt detta . tycker att dom skulle ha gett mig ett erbjudande på däck i samma prisklas som min beställning iallafall. vågar inte beställa andra däck för jag kan inte lita på att det finns däck på lager när det står det på hemsidan . order RD 22338116 har skrivit mail och frågat hur lång tid det tar att få tillbaka pengarna . hur lång tid tar det ?
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vi vill informera er om att ditt kreditkort har inte debiterats eftersom däcken inte skickades från lagret.
    Det reserverad belopp kommer att släppas automatiskt av systemet.

    Vi hoppas att du kan acceptera våra ursäkt för de olägenheter som orsakats och att denna olyckliga situation kommer inte att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt kommer du att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Perfekt
    2 år sedan
    Själva köpet fungerade perfekt
  • Bästa kund,

    Tack för ditt positiva omdöme!

    Vi är mycket glada att du är nöjd med de tjänster som vårt företag erbjuder.
    Vi hoppas att få ha möjligheten att hälsa dig igen så snart som möjligt.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Usel
    3 år sedan
    Jag är mycket missnöjd över deras hantering av kundservice. Jag var på jakt efter vinterdäck och hittade ett par jag ville ha. Det stod på deras hemsida att däcket ifråga var ett helårsdäck och tillåtet att köra med vid vinterväglag. Tyckte de verkade konstigt så jag mailar och frågar. Får svaret att dem är godkända och lagliga att köra på vintern. Tycker fortfarande det är konstigt så jag tar kontakt med tillverkaren av däcket som säger att det är ett sommardäck och att det vore rent av farligt att köra med detta däck på vintern. Jag dubbelkollar med transportstyrelsen och får bekräftat att däcket är både farligt och otillåtet under vinterväglag. Jag mailar däckonline och förklarar detta men supporten ignorerar detta och skickar länkar till riktiga vinterdäck istället. Jag skickar ett nytt mail men får inget svar. Efter 2 dagar skickar jag igen. Inget svar. Jag provade nu för tredje gången. De struntar i att åtgärda felet på deras hemsida som kan leda till både böter för de som köper däcken men även direkt fara då däcken endast är gjorda för körning under sommaren och är enligt tillverkaren själv "farliga att använda vid vinterväglag"

    Mycket besviken över deras hantering av detta och det fick iallafall mig att köpa däck av en annan återförsäljare. Men för era kunders skull, ta bort felinformationen innan någon av era kunder får böter eller ännu värre orsakar en olycka.
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi vill informera er att inte alla helårsdäck är lagliga för vinterbruk i Sverige.
    Helårsdäcken måste vara märkta med M+S och Snöflingesymbol för att vara tillåtna under vinterväglag i Sverige.
    Vi har markerat alla våra helårsdäck enligt informationen från däck tillverkaren, om man kollar på närmare information kan man se hur däcken är märkta.

    Vi hoppas att denna olyckliga situation inte kommer att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt, du kommer att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Tack så mycket.

    Ditt Lag Dackonline.se

  • Usel
    3 år sedan
    Gjorde misstaget att beställa däck från denna sida, innan beställning utlovades leveranstid på 2-5 dagar. Efter beställning ändrades detta till 2 veckor, direkt när jag upptäckte detta avbeställde jag däcken. En dag efter att jag avbeställde däcken får jag mail där man påstår att däcken skickats och att jag inte kommer att få några pengar innan däcken kommit tillbaka.

    Jag sitter här utan däck och Däckonline vägrar betala tillbaka mina pengar. Tyvärr lär detta utländska tattarföretag skita helt i vad svenska konsumentköplagen och distansavtalslagen säger.

    Hade jag kollat upp priserna innan hade jag insett att Däckonline inte ens är billigare än de svenska motsvarigheterna. Däckonline har högre priser, äldre däck och längre leveranstider än exempelvis Gummihuset och Skruvat.se
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vi ber er det vänligaste att kontakta oss per telefon på 085 2500 608 eller mejla ditt ordernummer för att vi ska kunna ta de rätta åtgärder i ditt fall.

    Vi hoppas att du kan acceptera våra ursäkt för de olägenheter som orsakats och att denna olyckliga situation kommer inte att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt kommer du att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Usel
    3 år sedan
    Uppdaterat: 3 år sedan
    Beställde 4 st däck den 23 juni. Omgående bekräftelse med beräknad leveranstid 3 juli. Kostnaden för köpet drogs omgående från mitt kreditkort. Började leta efter leveransen den 5 juli. Blev hänvisad till deras distributör DPD/Posten (ingen på Däckonline ville ta i ärendet). Efter att i två dagar suttit i ändlösa telefonköer och slussats vidare (ingen kunde svara på vart leveransen tagit vägen) till ytterligare telefonköer annullerade jag så beställningen (kan inte sitta hemma hela semestern och vänta på en odaterad leverans) och fick bekräftelse på att annulleringen var godkänd. Har nu väntat i ytterligare tre veckor på att få tillbaka beloppet på mitt kreditkort men Däckonline har tydligen slarvat bort däcken och hävdar att de inte kan betala tillbaka beloppet förrän de har däcken på sitt lager i Tyskland. Tar nu kontakt med min kortleverantör som får tvångsåterföra beloppet som nu Däckonline suttit på i drygt en månad. ALDRIG MER DÄCKONLINE!

    ORDERNUMMER: RD-19818754 SE00853840..... och fortfarande har jag inte sett till de pengar ni drog för en dryg månad sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.
    Vi har informerat fraktbolaget DPD att returnera varorna till oss.
    Vi kommer att återbetala dig så snart däcken har återvänt till vårt lager.

    Tack så mycket för din förståelse.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Usel
    3 år sedan
    Det är inte lämpligt att betala med kort eller annan förhandsbetalning. Jag har fått legat ute med 4000 kr i över en månad nu. I nuläget så lovar de att jag får tillbaka mina pengar på måndag.
    Detta problem uppstod då jag blev tvungen att annullera beställning pga att jag missade att välja verkstad som leveransen skulle ankomma till.
    Även fast att jag fick bekräftat att det var annullerat så gick det inte in...
    Efter ett tag så började jag undra vart mina pengar hade tagit vägen och då såg jag att 8 däck var påväg, alltså två beställningar...
    Jag kontaktade Däckonline, och de sa att jag skulle undvika att hämta ut däcken och be dem returnera de. Pengarna skulle jag få så fort däcken var tillbaka.

    Sammanfattning utav det här... Är det meningen att jag ska behöva ligga ute med 4000 kr i över en månad, pga att de har gjort fel?
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vi ber er det vänligaste att kontakta oss per telefon på 085 2500 608 eller mejla ditt ordernummer för att vi ska kunna ta de rätta åtgärder i ditt fall.

    Vi hoppas att du kan acceptera våra ursäkt för de olägenheter som orsakats och att denna olyckliga situation kommer inte att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt kommer du att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Usel
    3 år sedan
    Sämsta jag varit med om beställde 19" fick 22" och försöka mejla dom är ju hopplöst svarar aldrig och när dom väl svarar så är det efter ca 2v.. Sämst kundservice Så nu sitter jag här med 2st 22" som jag inte har nån användning av.. Aldrig mera Däckonline!
  • Bäste kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vi ber er det vänligaste att kontakta oss per telefon på 085 2500 608 eller mejla ditt ordernummer för att vi ska kunna ta de rätta åtgärder i ditt fall.

    Var snäll och ange de uppgifter som står på de fellevererade däcken.

    Vi behöver dessa (däckstorlek, belastning och hastighets index märke och modell) för att kunna anordna returen för dem.

    Ordernumret  ska avbrytas för att vi ska kunna skicka dig ersättnings varan.

    Tack så mycket för din förståelse.

  • Ganska dålig
    3 år sedan
    Fantastiskt utbud, bra priser och snabb leverans, men verkligen inte kul att ha att göra med om något går fel. Däcken jag beställde hade felaktig beskrivning på hemsidan och allt tog en månad att reda ut. Svarstiderna på mejl är helt undermåliga och det handlade om 7-10 dagar trots påminnelser. Enda gången jag fick snabbt svar var när jag hängde ut dem på Facebook.

    Kompensationen jag fick - 10% - var eg för låg, men segheten och tjafset var mer än jag orkade med. Kanske är det en medveten taktik från deras sida.

    Till saken hör att den felaktiga produktinformationen fortfarande inte är ändrad, trots att jag påpekat det flera gånger.

    Sammanfattningsvis: Bra pris, men inte att rekommendera vid ev. reklamation.
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är verkligen ledsna att du har haft problem med beställningen av dina däck.

    Vi hoppas att få ha möjligheten att förbättra våra tjänster så att du blir en helt nöjd kund.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Acceptabel
    3 år sedan
    Varukorgen suger tyvärr. Man blir förvirrad efter man lagt beställningen. Det finns ytterligare en "Sänd" knapp som man måste klicka på?! Fakturan har man 7 dagar på sig att betala. Minus för det. Hur loggar man in? Sånt är viktigt för mig annars okej sajt I guess...
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är verkligen ledsna att du inte är nöjd med de tjänster som vårt företag erbjuder.
    Vi hoppas att få ha möjligheten att förbättra våra tjänster så att du blir en helt nöjd kund.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se