Prisjakt
Usel
3 månader sedan
Kan inte leverera alls. Blufföretag. Undvik.
Dålig
4 månader sedan
Beställde en växtspaljé som visade sig inte vara vad jag sökte. Såpass långt kan jag ta på mig skulden, det handlade alltså om en retur inom ångerrätten, men ingen reklamation eller så. Inget var fel med varan. Odla.nu har en policy där man som kund ska kontakta dem innan man returnerar så jag gjorde detta och följde deras instruktioner. Inkluderat i detta var att det var bäst att skicka paketet spårbart. Så jag tog med mig paketet tillbaka till mitt lokala PostNordställe och bad om detta. Fraktkostnaden blev strax mer än orderns totala värde. Men jag tänkte att detta måste vara det Odla.nu vill att jag gör i sådana fall så jag skickade returen och kontaktade dem igen angående kostnaden då det inte kändes rätt att det skulle vara så. Jag blir inte ersatt för något. Orderfakturan kommer såklart annulleras, men jag har nu alltså betalat mer för returen än jag skulle betalt om jag bara hade behållt ordern och gett bort varan till någon granne eller familjemedlem istället. Lagligt sett så har de rätt att inte ersätta för returfrakt när det inte är något fel på varorna, men det känns verkligen som att det är under all kritik när man har begränsad tid på sig att returnera och helt enkelt följer de instruktioner man fått. I tillägg kan jag påpeka att jag är en van onlineshoppare sedan många år och jag har nog aldrig haft en sådan här upplevelse tidigare. I dagsläget skickar de flesta e-handelsföretag med en returklisterlapp alternativt skickar en sådan till kund efter man kontaktar dem om retur. Men så är inte fallet med Odla.nu - och det resulterar i sådana här situationer när de inte är tydliga med sina instruktioner heller. Brukade köpa frön, perlite och vermicolite från Odla.nu när jag behövde påfyllning men från och med nu kommer jag välja andra säljare som tar bättre hand om sina kunder och har ordentliga returpolicys på plats. Rekommenderar att andra gör samma sak om det finns minsta lilla risk för retur.
Anonym användare
Anonym användare
Usel
4 månader sedan
Beställt tomatplantor och gödning, men inget levereras. Skickat mail till kundtjänst och inte fått svar Nej , aldrig mer Odla.nu och def. Inget företag som kan rekommenderas !
J
Jompa_e

6 omdömen

Usel
5 månader sedan
Stod leverans 1-3 dagar. Följde paketet i Postnord appen. Efter 3 dagar fick Postnord beställning om upphämtning. Totalt inkl helg tog det 9 dagar innan jag fick mitt paket ! Och ingen som svarade på mina mail ...Köper aldrig något här mer.
B
Besviken kund

1 omdöme

Usel
ett år sedan
Skit dåligt! Felbeskrivning på varor, därför fick jag felvaror! Kundtjänsten hörde inte av sig. Aldrig köp något där igen.
OK
ett år sedan
Fick återbetalning för dålig planta. Poängen steg!
g
grunda

1 omdöme

Usel
ett år sedan
Skickade fikonplanta med svampsjukdomen rost på samtliga blad. Mycket dåligt!
E
Emilzon

5 omdömen

Usel
ett år sedan
Leveranstid 1-3 vardagar enligt hemsidan. Beställde söndag och paketet skickades sent fredag kväll. Vid fråga till kundservice via chatt på onsdagen har de högsäsong och leveranstiden är därför oklar, kunde inte ange när varorna skulle skickas trots att allt finns på lager.
Betyg köpupplevelse
1.5Dålig
4 omdömen

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

Klarna
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.odla.nu

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: ODLANU i Sverige AB

Organisationsnr: 556725-9493

Information hos allabolag.se