Prisjakt
Anonym användare
Anonym användare
Usel
9 månader sedan

Dåligt kundservice och väldigt oansvarigt aktör. Köpte soffan sedan 2013 och det saknades två lilla metallbit för att koppla ihop soffan med armstödet. Tog kontakt med de flera gånger utan resultat. Nu 2021 vill jag lämna soffan vidare men vill att den ska vara komplett vid utlämning. Jag bestämde mig att ta kontakt med de igen för att skaffa den saknade delen men nej, de har hållit samma kvalité på "kundservice" d v s lika dåligt då och nu. Varan i samma modell tillverkas och säljer fortfarande men de vägrar att ge service till sin kund. ALDRIG MER!

WeGot svarar:2021-05-17
Hej Tack för ditt omdöme Detta tynger oss att läsa och vi vill verkligen be om ursäkt för vad som har inträffat, vi förstår att du känner dig missnöjd och besviken.😔 Då det har gått 8 år sedan du placerade din beställning så finns det dessvärre inte mycket vi kan göra, detta då det inte är en rimlig tid för en reklamation. Jag kan dessvärre inte se din order eller vad som blev sagt i ditt ärende 2013 men vi hjälper dig gärna vidare om du har några som helst funderingar. Wegot: 040-630 22 34 [email protected] Ha en fin dag Sanna WeGot
Anonym användare
Anonym användare
Usel
ett år sedan

Lååång leveranstid, beställde hemleverans men fick hämta hos ombud, inga svar på mailfrågor, fick dessutom fel beställning!

p
preddan

67 omdömen

Utmärkt
4 år sedan

Bra pris och snabb leverans. Det enda jag kan klaga på är att min order inte syntes på hemsidan första 2 dagarna, drar av en stjärna för det.

r
respektlos

16 omdömen

Usel
4 år sedan

Helt ok priser, men räkna inte med någon hjälp om något skulle bli fel. Du kommer då att mötas av en usel reklamationshantering, värdelös kundservice och sedan fullständig ignorans. Välj en annan butik.

a
alwe

3 omdömen

Usel
4 år sedan

Hade det gått att ge lägre än en stjärna i betyg hade jag inte tvekat. Beställde en soffa i december. Den blev förvisso bara ett par veckor försenad, men när den väl kom var benen i det närmaste svartmålade istället för oljade i ek. Vi tog bild och ett fick ett beklagande svar från supporten att nya skulle skickas omgående. Nu har över 3 månader gått och inga ben kommit trots många påtryckningar. Nu är de dessutom okontaktbara över mail. Förklaring: "Samtidigt får vi se de positiva att ni har fått ben och att de inte fattades några ben utan att ni kan använda dessa...". Härligt, tack E. på "kundtjänst"!

a
altair4

49 omdömen

Usel
4 år sedan

Avbeställer min order utan att meddela mig och efter att de meddelat att den är skickad och fått kollinummer. Allt för att Klarna skulle skicka ut fakturan för en order de inte kunde leverera och sen meddelar de inte Klarna direkt för återbetalning heller. Skitföretag som börjar kännas som ett bluff-företag.

V
VeraPera

1 omdöme

Usel
4 år sedan

Jag har aldrig skrivit ett inlägg som detta men känner mig tvungen att underrätta eventuella framtida kunder om vår erfarenhet med wegot. Vi aldrig någonsin varit i närheten av så usel kundhantering innan. Det har nu gått 5 MÅNADER (!) sedan vi beställde en simpel TV-bänk från wegot. Förutom total radioskugga under långa perioder fick vi för 2-3 månader sedan ett ”svar” där de säger att de beställt och skickat fel möbel och undrar ifall vi kan ta den istället (?) …Samtidigt skickade man en faktura som vi fick kontakta Klarna för att pausa. I samma veva ändrades även status på vår beställning hos wegot till ”slutförd order” varpå vi fortsatte att kontakta bolaget, som givetvis inte återkom. Efter ytterligare 2 månader och ett otal mail ifrån oss som förblev obesvarade, fick vi ett par ursäktande meningar tillsammans med förslag på en annan, liknande möbel, då den vi beställt hade utgått efter problem med leverantören. (lite ironiskt) Denna möbel var 500:- dyrare men man erbjöd 20% rabatt "som kompensation för allt". Vi svarade att utgångspriset borde vara detsamma som möbeln vi initialt beställt tillsammans med en 33%-ig rabatt. Vi ville även ha leverans innan jul (la till 2017 för att vara på säkra sidan) Jag tycker i efterhand att 33% är i underkant efter allt som hänt, eller snarare INTE hänt men med förhoppning om att vi någon gång skulle få möbeln. Det har snart gått ytterligare 3 veckor sedan vi mailade vårt svar men wegot har återgått till radioskugga.. Vi har pingat dem 2 gånger sedan dess men givetvis inte fått svar. Som ni säkert förstår, när man väntat i 5 månader, så vill vi helst bara avbeställa och köpa en möbel ifrån ett företag som levererar och tar hand om sina kunder, men det har blivit en principsak helt enkelt. Wegot – jag har ingen aning om ifall ni ens läser vad era kunder skriver här längre men om ni gör det så vill vi ha ett svar i vårt ärende (Order 76042). Kommer vi någonsin få vår/en möbel?

S
SweElite

37 omdömen

Usel
4 år sedan

Köpte en kartong med deras spisbränsle. Efter eldat med en flaska upptäckte jag att spisen var rent svart av sot. Påtalat detta för Wegot i flera mail men inga svar. Undvik!

Betyg köpupplevelse

1.8Dålig
1 omdöme

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

SveaWebPay
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.wegot.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Home Furnishing Nordic AB

Organisationsnr: 556780-9685

Information hos allabolag.se