Varje år låter vi våra användare rösta fram sina favoritbutiker i Årets nätbutik. Du kan rösta mellan 1 och 29 november 2019. Vinnarna presenteras i början av december. I år lanserar vi även ett nytt pris: Årets medvetna nätbutik.

Gå till Årets nätbutik

Sorterat efter datum
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2018-06-19
    p
    preddan(65 omdömen)
    Bra pris och snabb leverans. Det enda jag kan klaga på är att min order inte syntes på hemsidan första 2 dagarna, drar av en stjärna för det.
    2018-04-19
      r
      respektlos(14 omdömen)
      Helt ok priser, men räkna inte med någon hjälp om något skulle bli fel. Du kommer då att mötas av en usel reklamationshantering, värdelös kundservice och sedan fullständig ignorans. Välj en annan butik.
      2018-04-04
        a
        alwe(2 omdömen)
        Hade det gått att ge lägre än en stjärna i betyg hade jag inte tvekat. Beställde en soffa i december. Den blev förvisso bara ett par veckor försenad, men när den väl kom var benen i det närmaste svartmålade istället för oljade i ek. Vi tog bild och ett fick ett beklagande svar från supporten att nya skulle skickas omgående. Nu har över 3 månader gått och inga ben kommit trots många påtryckningar. Nu är de dessutom okontaktbara över mail. Förklaring: "Samtidigt får vi se de positiva att ni har fått ben och att de inte fattades några ben utan att ni kan använda dessa...". Härligt, tack E. på "kundtjänst"!
        2018-02-21
          a
          altair4(49 omdömen)
          Avbeställer min order utan att meddela mig och efter att de meddelat att den är skickad och fått kollinummer. Allt för att Klarna skulle skicka ut fakturan för en order de inte kunde leverera och sen meddelar de inte Klarna direkt för återbetalning heller. Skitföretag som börjar kännas som ett bluff-företag.
          2017-12-11
            V
            VeraPera(1 omdöme)
            Jag har aldrig skrivit ett inlägg som detta men känner mig tvungen att underrätta eventuella framtida kunder om vår erfarenhet med wegot. Vi aldrig någonsin varit i närheten av så usel kundhantering innan. Det har nu gått 5 MÅNADER (!) sedan vi beställde en simpel TV-bänk från wegot. Förutom total radioskugga under långa perioder fick vi för 2-3 månader sedan ett ”svar” där de säger att de beställt och skickat fel möbel och undrar ifall vi kan ta den istället (?) …Samtidigt skickade man en faktura som vi fick kontakta Klarna för att pausa. I samma veva ändrades även status på vår beställning hos wegot till ”slutförd order” varpå vi fortsatte att kontakta bolaget, som givetvis inte återkom. Efter ytterligare 2 månader och ett otal mail ifrån oss som förblev obesvarade, fick vi ett par ursäktande meningar tillsammans med förslag på en annan, liknande möbel, då den vi beställt hade utgått efter problem med leverantören. (lite ironiskt) Denna möbel var 500:- dyrare men man erbjöd 20% rabatt "som kompensation för allt". Vi svarade att utgångspriset borde vara detsamma som möbeln vi initialt beställt tillsammans med en 33%-ig rabatt. Vi ville även ha leverans innan jul (la till 2017 för att vara på säkra sidan) Jag tycker i efterhand att 33% är i underkant efter allt som hänt, eller snarare INTE hänt men med förhoppning om att vi någon gång skulle få möbeln. Det har snart gått ytterligare 3 veckor sedan vi mailade vårt svar men wegot har återgått till radioskugga.. Vi har pingat dem 2 gånger sedan dess men givetvis inte fått svar. Som ni säkert förstår, när man väntat i 5 månader, så vill vi helst bara avbeställa och köpa en möbel ifrån ett företag som levererar och tar hand om sina kunder, men det har blivit en principsak helt enkelt. Wegot – jag har ingen aning om ifall ni ens läser vad era kunder skriver här längre men om ni gör det så vill vi ha ett svar i vårt ärende (Order 76042). Kommer vi någonsin få vår/en möbel?
            2017-11-09
              S
              SweElite(38 omdömen)
              Köpte en kartong med deras spisbränsle. Efter eldat med en flaska upptäckte jag att spisen var rent svart av sot. Påtalat detta för Wegot i flera mail men inga svar. Undvik!
              2017-11-09
                R
                RobRobRob123(1 omdöme)
                I would agree with @Missa and what says. estimated time of delivery X-Y, 1.5 months later they can provide you with the placed order. And indeed the people working at this company don't have any form of training in customer service or the company in whole don't care about their broken promises, false information and ineptitude. Will never recommend this site/company to anyone and advice them to go elsewhere.
                2017-11-01
                  M
                  Missa(1 omdöme)
                  I would give this company NEGATIVE stars, if possible. I don't normally write reviews, however, I felt compelled by the complete lack of competence with this company. I ordered a crib late September with an estimated delivery time of 5-7 weeks. 5 weeks later I still had not received any confirmation that my shipment was coming, so I thought I'd call just to check the status thinking surely it was on it's way. The first time I called, the person I spoke to said they would need to check their system and call me back. They never called me back. Feeling a little nervous by their non-response, I decided to call again the next day. I received the same answer that they needed to investigate further. Emmelie promised she would call me back. She never did. Instead, Emmelie decided to write me an email stating that the supplier was out of stock on this particular crib and that it would take a long time for them to receive it. I was shocked. Had I not called in I would have never known that this item was no longer in stock and would have been left without any other options. I immediately responded to her email to cancel my order since I now had to scramble to find a replacement crib. A week later, I received an email from them again stating that the crib would be in their warehouse in a few days and they could send it to me with a discounted price. I responded that I had canceled this order and that I would not buy anything from WeGot again.
                  WeGot svarar:2017-11-02
                  Hello, All our date is always preliminary, we have looked into your case, and we can see the information flow haven’t been as it should have been, we should have informed you about the delay that occurred in this case, we are very sorry for this. This is also standard procedure for our part, even delay compensation which we also offered to you. If you still want the product you can have it next week around 10 days later than pre advised date.
                  2017-09-13
                  Redigerades 2017-09-18
                    Bra service och snabb leverans.
                    2017-09-11
                    Redigerades 2017-09-14
                      Bra kvalitet för bordet jag köpte
                      2017-09-12
                      Redigerades 2017-09-13
                        Det är lätt att handla. Jag hade en fråga och fick svar direkt via e-post. Jag ville veta mer och då fick jag direkt bra hjälp igen.
                        2017-09-11
                        Redigerades 2017-09-12
                          Bra kvalite till bästa pris och smidig leverans i utsatt tid. Vi rekommenderar verkligen Wegot
                          2017-09-11
                          Redigerades 2017-09-12
                            Snabb leverans!
                            2017-09-11
                              Allt var toppen med snabb leverans och hela saker! Förutom att en stol var felbyggd.. så därför är mitt betyg som de är.
                              2017-08-27
                              Redigerades 2017-09-11
                                Bra produkter
                                Sida 1