Inredning till det moderna
hemmet, såväl ute som inne
till bra priser

http://www.wegot.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information WeGot har fått betyget (8.02)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Ca 2 månader efter beställning fick vi nu leverans, trots 2-5 arbetsdagar leveranstid samt att varorna fanns i lager enl hemsidan. Under denna tid har ingen återkoppling gjorts från WeGot utan vi har själva fått ringa gång på gång. Efter några veckor av väntan efterfrågades kompensation för den långa väntetid, detta gick ej att få. Efter ytterligare några veckor kontaktas WeGot igen för att avboka beställningen. Då fanns plötsligt möjlighet till några % kompensation. Kompensationen har dock inte registrerats och fullpris kommer ändå behöva betalas. När paket nu levererades idag är varorna trasiga. Vi måste dessutom ta emot paketet med hänvisning till att vi själva behöver kontakta WeGot och anordna reklamation. Till detta hör också att varje gång man försöker kontakta WeGot så tar det i snitt 1 timme i telefonkön trots att det endast är några få samtal före. WeGot lämnar nu besked att vi ska göra reklamation på hemsidan, att det inte är deras problem eller ansvar att varorna transportskadats. Vi behöver därför göra en anmälan via hemsidan, kundservice på telefon kan inte hjälpa till med detta. Dessutom får vi inte avbeställa varorna pga de oerhört försenade leveranstiderna med hänvisning till att vi nu mottagit varorna och att det därför anses vara en reklamation. Vi ska därför återigen vänta på att nya varor levereras och att de gamla hämtas. På frågan om detta tar ytterligare 2 månader är svaret förhoppningsvis inte. Det verkar inte finns någon önskan alls att hjälpa till i detta från WeGot's sida eller för den delen på något sätt kompensera. Antagligen är man inte speciellt mån om kundrelationer och det finns givetvis ingen chans att någonsin använda oss av WeGot igen.
    1 dag sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra service och snabb leverans.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det är lätt att handla. Jag hade en fråga och fick svar direkt via e-post. Jag ville veta mer och då fick jag direkt bra hjälp igen.
  • Bra
    Beställning
    Allt var toppen med snabb leverans och hela saker! Förutom att en stol var felbyggd.. så därför är mitt betyg som de är.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra kvalitet för bordet jag köpte
  • Perfekt
    Beställning
    Bra pris vs. kvalitet. Snabb och smidig leverans. Flera möbler som man till exempel köper hos ILVA finns också hos WeGot, men bara mycket billigare.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra kvalite till bästa pris och smidig leverans i utsatt tid. Vi rekommenderar verkligen Wegot
  • Utmärkt
    Beställning
    Nöjd med leverans, betalning mm
  • Perfekt
    Beställning
    Bra produkter samt hjälpsam personal.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra produkter
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, bra service, toppen priser på riktigt fina möbler.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och bra priser. Stort plus för fri frakt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb frakt o kanonbra service med bra bet. Alternativ 👍
  • Perfekt
    Beställning
    Trevligt bemötande
    Kanske lite lång svarstid på tfn 40 min, men flickan noterade flitigt när jag påpekade ngr förbättringar de kunde göra. T ex en återuppringningsfuktion. I övrigt nljd5
  • Usel
    Snabba leveranser (2-5 dagar om varor finns i lager) utlovas. Beställde varor som fanns i lager 8/6 och fick dessa föst den 26/6, knappast inom leveranstiden. Visserligen hade leverantören gjort en ändring på en vara men inte så att det ska kunna medföra denna förskjutning av leveranstiden. Urdåligt!
    Skulle få spårningsnummer så man kunde följa leveransen, inte heller den fungerade. Uppdaterades aldrig! Kan ju inte skylla på Wegot där men dock DSV.
    När jag fick varorna var en del skadad. skulle få en ny inom 5-10 dagar. Nu har det gått 13 dagar har vare sig sett nåt spårningnummer eller en ny vara än.
    Har varit i kontak med kundtjänst ett flertal gånger och undrat när saker kommer, de lovar en sak, tyvärr håller inte deras tider för 5 öre. Hänvisar bara till att de ska kolla med leverantören. De hör heller inte av sig utan man får ringa själv om man vill nåt.
    Bor "bara" 20 mil från leverantören så det hade gått fortare att hämta varan där, om det hade gått, än vänta på nåt som aldrig kommer...
    Kommer ALDRIG att beställa därifrån igen.
    Ordernummer 73601
    3 mån sedan
  • Hej, varorna som du beställt är inte en lagervara vilket framgår på vår hemsida och information om en leveranstid på 5-10dagar återfinns även i din orderbekräftelse. Vi är ledsna för att leverantören i detta fall gjort ändringar som gjorde att din leverans blev fördröjd, samt att du inte kunde spåra frakten. Vi beklagar givetvis också att en av varorna inte var hel vid leveransen. Vi hoppas nu att mottagit din nya vask och att rabatteringen på ordern blev ett plåster på såren.

  • Usel
    Dåligt uppdaterad lagerstatus på hemsida.
    Dålig kundservice och attityd mot kund.
    Dåligt informationsflöde till kund.
    Dålig hantering vid makulerad beställning.
    Varuinformation stämmer inte.

    Jag köpte en bäddsoffa (Joy grand) 4 juli 2017. På hemsidan stod det att den var i lager, samt att ni lovar 2-5 dagars leveranstid. Idag (11 juli), en vecka efter att jag beställde soffan fick jag information om att ni har aldrig haft soffan i lager. Ni har dock än inte uppdaterad lagerstatusen på er hemsida, och utlovar fortfarande 2-5 dagars leveranstid av en soffa som ni inte har.

    Då det var väldigt viktigt för mig att få soffan fort så var jag i kontakt med er redan 3 arbetsdagar från beställning, bara för att säkerställa att soffan skulle levereras i tid. Ni var helt säkra på det, och så sent som igår berättade en av era medarbetare för mig att hon hade ringt till lagret för attsäkerställa att soffan hade lämnat lagret.

    När jag idag hade inte hört något från DVS om när de skulle leverera soffan till mig, ringde jag er igen och fick informationen som jag berättade här ovan. När jag svarade att det var helt oacceptabelt och att jag var väldigt missnöjd, blev er medarbetare oerhört frustrerad på mig och väldigt oartig. Jag fick dessutom inte en gång under hela samtalet tala till punkt då jag hela tiden avbröts av er medarbetare som ville bara bli av med mig från telefonen så snabbt som möjligt och var inte dugg intresserad av att förstå varför jag var missnöjd (inte ens för att ev. förbättra kundupplevelsen). Det hen kunde erbjuda mig var att få soffan efter 4-6 veckor men det passade inte mig. Jag frågade om jag skulle kunna få en liknande soffa i veckan men informerades om att det finns inte många bäddsoffor i lager just nu. På WeGots hemsida står det dock "i lager" på flesta av bäddsofforna.

    Jag vill betona det, att WeGot tog inte kontakt med mig för att informera mig om att lagerstatusen inte stämde. Det fick jag endast veta tredje gången jag ringde till dem.

    Då jag kan inte vänta 4-6 veckor på soffan, så valde jag att makulera beställningen. WeGot drog pengar från mitt kort vid beställning, men hade sedan inte för avsikt att återbetala mig förrän nästa vecka (idag är det tisdag), vilket betyder att pengarna skulle inte finnas på mitt kort förrän mitten/slutet på nästa vecka. Själv hade jag inte tänkt mig att låna ut några tusen till WeGot utan att få något tillbaka (pengarna skulle ju gå till köp av en soffa), så självklart blev jag ännu missnöjdare.

    Som punkt över i:et, så tyckte vi (innan beställning) att soffans mått som uppgavs på hemsidan var lite konstiga (utifrån andra liknande soffors mått), och ringde upp WeGot för fråga om detta. Först svarade dem att måtten var korrekta men när jag bad dem att undersöka det vidare stämde det att måtten var fel.
    3 mån sedan
  • Hej Hanna,
    Vad tråkigt att höra att du känner dig så otillfredställd med hanteringen av din beställning.
    Vi beklagar givetvis lagersaldofelet. Det var olyckligt. I sånna här fall brukar vi erbjuda våra kunder ett rabatterat pris på varan.

    Något missförstånd kan ha skett vi erbjuder dig gärna en helt annan soffa som finns i lager och också den till ett rabatterat pris på grund av felinformationen. Sofforna som du hittar på vår hemsida som står i lager har en leveranstid på 2-5 dagar och det stämmer, olyckligtvis sker såklart misstag som tyvärr i detta fall. Vi hade gärna velat möta dig i en lösning och finns det intresse så är du varmt välkommen att höra av dig.

    Gällande återbetalningen så tar det dessvärre några dagar för transaktionen att gå igenom, detta är tyvärr ingenting vi kan påverka utan det fungerar så vid betalning och återbetalningar vid köp över internet oavsett butik.

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Nöjd med loungesetet, dock var det lite krångel med hemleveransen pga att vi bor "på landet".
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Som man vill ha det när man handlar på nätet. Enkelt att beställa, leverans inom tiden, bra person som leveraade. Smidigt
  • Usel
    Urusel hantering av reklamationer. Slutar svara när man inte går med på deras pinsamma förslag på rabatt av skadad produkt. Kommer avråda alla att handla från wegot.
    Ärendenr YYX-390-53850
    4 mån sedan
  • Hej, din reklamation är under hantering och vårt mål är att lösa det så snart vi kan så att du ska känna dig nöjd med ditt köp hos oss. Ibland tar det tid då det är flera parter inblandade ex. leverantörer och transportbolag som i detta fall. Vi kommer inom kort återkomma till dig!

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt var enkelt inga konstigheter. Snygg o perfekt leverans ända fram till dörren. Trevlig o vältalig eng.talande chaffis (hälsa honom från oss). Superskön säng 210x210. Vi, min fru o jag försover oss varje morgon tack vare detta köp, he he. Tack så mycket!👍😁
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra produkter och lätt att beställa och att få kontakt med kundtjänst.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och fin service. Kanonnöjd med produkten jag köpte. Inget alls att klaga på. Rekommenderas varmt!
  • Utmärkt
    Beställning
    Bra utbud, prisvärt och snabb leverans.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra kvalitet
  • Perfekt
    Beställning
    Kanon
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Ganska dålig
    Beställning
    Inte så jättebra fick bara 1 stol när jag beställde två och tyckte jag borde fått någon rabatt för att ni gjort misstag för att jag fick ringa och be er skicka en till vilket ni inte ville till en början !
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supertrevlig personal och mycket prisvärt!
  • Usel
    Sämsta kundservice jag varit med om.
    8 mån sedan
  • Hej!

    Tack för din feedback. Vi har haft ett stort tryck på både vår kundtjänst och i butik och tycker givetvis att det är väldigt tråkigt att din kundupplevelse har blivit lidande till följd. Vi strävar alltid efter att förbättra vår kundservice och tar till oss din kritik.

  • Utmärkt
    Smidig webbsida, leveranstid enligt beställning, och mycket fin Howards-liknande fotöls i färgen Latte.
    8 mån sedan
  • Utmärkt
    Mycket bra service , bra säng till bra pris
    8 mån sedan
  • Acceptabel
    Köpte ett bord där benen inte hade skydd runt om utan låg och skavde mot varandra. Dåliga öppettider på helgerna, ingen direkt service i butiken. Finns bättre alternativ med likvärdiga möbler/priser.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Över förväntan, snygg skön och prisvärd schäslong. Dessutom hölls leverans tiden, blixt snabb. Mycket nöjd.
  • Perfekt
    Beställning
    Snabb leverans, bra pris på produkten
  • Usel
    Vi beställde köksmöbler från wegot i augusti (!) och vi har FORTFARANDE inte fått dem??
    Vi har själva ringt flertalet gånger och aldrig får vi något bra svar på när dom ska komma, dom har hela tiden skjutit upp leveranstiden. Nu sist skulle vi få dom i slutet på januari, det är en dag kvar på januari, tvivlar STARKT på att vi kommer få några möbler denna månad.
    Dom själva har aldrig hört av sig till oss om någon uppdatering, vi har fått ringt och stått i telefonkö flera gånger för att få något svar. Ingen kompensation vill dom erbjuda heller.
    Jag tänker aldrig handla här mer eller rekomendera någon att handla där.!
    8 mån sedan
  • Hej!

    Tack för din kommentar.

    Vårt lagersystem hade ett fel som gjorde att en beställning på de aktuella möblerna aldrig skickades till vår leverantör. Vi beklagar så hemskt mycket att er order blivit lidande till följd av det här problemet. Om ni vill köpa något annat ur vårt sortiment är ni varmt välkomna att ta kontakt med vår kundtjänst och erhålla en rabatt på 20% på hela det köpet.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Gick snabbt och smidigt, bra info
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Totalt mycket bra beställning- och köpupplevelse alla tre gånger. Dröjande leveransbesked om soffan och att manualen var till en annan etanolkamin än den jag beställt drar dock ner betyget ett snäpp från max.
    Jag kommer fortsätta handla möbler m.m. på Wegot och jag rekommenderar även Wegot till andra.
  • Utmärkt
    Beställning
    Mycket nöjd
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt var jätte bra
  • Perfekt
    Beställning
    Mina köp har fungerat alldeles utmärkt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väldigt nöjd med mina stolar! Utmärk service och leveransen gick snabbt!
  • Usel
    Idag är det två dagar till julafton. I SEPTEMBER gjorde jag en beställning på en soffa och en matgrupp. Matgruppen fanns, men inte soffan som skulle komma senare. Skicka var för sig gjorde man inte utan jag måste vänta in matgruppen och får ett datum för det. Datumet kommer kollar på nätet och där informeras man om att matbordet ska komma in med ytterligare försening. Fick alltså ta reda på det själv. Soffan skickades. Jag börjar nu känna en oro för att jag inte ska få min matgrupp till jul, kollar nätet och mycket riktigt beräknas till 5/1. Ringer då för att byta till en annan matgrupp som finns enligt lagersaldo. Efter en del dividerande så ska en ny matgrupp levereras. Jag får ett shipningnr och kontaktar transportör som INTE fått uppdraget från WeGot. Ringer igen och då visar det sig att stolarna inte finns. Ringer igen och har mejlkontakt med WeGot. Får på förmiddagen idag 21/12 veta att order gått och att det är samma shippningnr. När jag så ringer transportören kl 15.00 så har dom inte fått något uppdrag. När jag återigen ringer WeGot och får veta att så fort går det inte och" du hade ju kontakt med min kollega i förmiddags och fick information " . I det läget är jag nog ganska otrevlig i tonen och trycker bort samtalet. För detta skulle jag kompenseras med 10%. Man har gjort en kreditering till Klarna på 520kr, vilket jag måste kolla uppp i morgon. Men 520kr är inte 10 % av värdet så jag vet inte vad den siffran kommer ifrån. Det är skamligt att personalen i kundtjänst ska behöva ta en massa ovett från kunder när det ät logistik etc som inte fungerar i företaget. Jag förväntar mig att någon i ledande ställning kontaktar mig och förklarar varför det blev så här och även framför en ursäkt. Catharina
    10 mån sedan
  • Hej Catharina,

    Vi har gått igenom ditt ärende och det är givetvis långt ifrån den kundupplevelse vi vill och brukar erbjuda. Under hösten har våra leveratörer, och därmed också vi, blivit kraftigt drabbade av förseningar. Vi ber om ursäkt för att det även drabbat dig. Kontakta oss igen och fråga efter Peter så ska vi se till att du blir nöjd.

  • Usel
    Sämsta företaget hittills! håller inte vad de lovar vad gäller leveranser, tydligen många lagerfel som inte syns utåt, sen får man väl efter vad man betalar.. Beställde soffa som skulle komma efter 2-3 dgr, de ringde efter en vecka, hade lagerfel! skulle omg skicka en lika soffa fast en annan färg. -När ytterligare en vecka gått så letade jag soffan som inte heller var skickad.. skulle heller inte kunna skickas förrän längre fram! Jag hade tydligen otur...inget företag jag rekommenderar.
    10 mån sedan
  • Hej! Tråkigt att din beställning har blivit försenad, vi arbetar konsekvent med att förbättra vår kundupplevelse. Nu under julen har vi varit under stor belastning och det har gjort att vårt lagersaldo har krånglat och blivit fel vilket har lett till att din försening blivit försenad. Som regel vid sådana här situationer erbjuder vi en liknande produkt och någon form av kompensation.

  • Usel
    Jag fick en felaktig produkt. Jag uppmärksammade dom omedelbart ang problemet, 3 dagar senare kontaktade jag dom igen men de hade inte börjat med ärendet än.. det tog mig 14 dagar av mail och samtal innan de skickade en ersättningspryl som hela tiden fanns i lager..
    Att det var fel färg på prylen och att de skulle kompensera istället för att byta ut, nonchalerade dom totalt efter efter dessa 14 dagar hade gått och de slutade helt enkelt att svara på mail ang mitt ärende..
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Jag är mycket nöjd med mina varor och jag har fått
    mycket beröm för mina möbler.
  • Utmärkt
    Beställning
    Enkelt att hitta produkter, bra bilder
  • Bra
    Beställning Leverans
    Då det varot lite förseningar med frakt så drar det ned något på betyget
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppen utbud, bra priser och snabbleverans 👌🏻