Kategorier
Prisjakt
Anonym användare
Anonym användare
Usel
7 dagar sedan
Lååång leveranstid, beställde hemleverans men fick hämta hos ombud, inga svar på mailfrågor, fick dessutom fel beställning!
p
preddan

67 omdömen

Utmärkt
3 år sedan
Bra pris och snabb leverans. Det enda jag kan klaga på är att min order inte syntes på hemsidan första 2 dagarna, drar av en stjärna för det.
r
respektlos

16 omdömen

Usel
3 år sedan
Helt ok priser, men räkna inte med någon hjälp om något skulle bli fel. Du kommer då att mötas av en usel reklamationshantering, värdelös kundservice och sedan fullständig ignorans. Välj en annan butik.
a
alwe

3 omdömen

Usel
3 år sedan
Hade det gått att ge lägre än en stjärna i betyg hade jag inte tvekat. Beställde en soffa i december. Den blev förvisso bara ett par veckor försenad, men när den väl kom var benen i det närmaste svartmålade istället för oljade i ek. Vi tog bild och ett fick ett beklagande svar från supporten att nya skulle skickas omgående. Nu har över 3 månader gått och inga ben kommit trots många påtryckningar. Nu är de dessutom okontaktbara över mail. Förklaring: "Samtidigt får vi se de positiva att ni har fått ben och att de inte fattades några ben utan att ni kan använda dessa...". Härligt, tack E. på "kundtjänst"!
a
altair4

49 omdömen

Usel
3 år sedan
Avbeställer min order utan att meddela mig och efter att de meddelat att den är skickad och fått kollinummer. Allt för att Klarna skulle skicka ut fakturan för en order de inte kunde leverera och sen meddelar de inte Klarna direkt för återbetalning heller. Skitföretag som börjar kännas som ett bluff-företag.
V
VeraPera

1 omdöme

Usel
3 år sedan
Jag har aldrig skrivit ett inlägg som detta men känner mig tvungen att underrätta eventuella framtida kunder om vår erfarenhet med wegot. Vi aldrig någonsin varit i närheten av så usel kundhantering innan. Det har nu gått 5 MÅNADER (!) sedan vi beställde en simpel TV-bänk från wegot. Förutom total radioskugga under långa perioder fick vi för 2-3 månader sedan ett ”svar” där de säger att de beställt och skickat fel möbel och undrar ifall vi kan ta den istället (?) …Samtidigt skickade man en faktura som vi fick kontakta Klarna för att pausa. I samma veva ändrades även status på vår beställning hos wegot till ”slutförd order” varpå vi fortsatte att kontakta bolaget, som givetvis inte återkom. Efter ytterligare 2 månader och ett otal mail ifrån oss som förblev obesvarade, fick vi ett par ursäktande meningar tillsammans med förslag på en annan, liknande möbel, då den vi beställt hade utgått efter problem med leverantören. (lite ironiskt) Denna möbel var 500:- dyrare men man erbjöd 20% rabatt "som kompensation för allt". Vi svarade att utgångspriset borde vara detsamma som möbeln vi initialt beställt tillsammans med en 33%-ig rabatt. Vi ville även ha leverans innan jul (la till 2017 för att vara på säkra sidan) Jag tycker i efterhand att 33% är i underkant efter allt som hänt, eller snarare INTE hänt men med förhoppning om att vi någon gång skulle få möbeln. Det har snart gått ytterligare 3 veckor sedan vi mailade vårt svar men wegot har återgått till radioskugga.. Vi har pingat dem 2 gånger sedan dess men givetvis inte fått svar. Som ni säkert förstår, när man väntat i 5 månader, så vill vi helst bara avbeställa och köpa en möbel ifrån ett företag som levererar och tar hand om sina kunder, men det har blivit en principsak helt enkelt. Wegot – jag har ingen aning om ifall ni ens läser vad era kunder skriver här längre men om ni gör det så vill vi ha ett svar i vårt ärende (Order 76042). Kommer vi någonsin få vår/en möbel?
S
SweElite

38 omdömen

Usel
3 år sedan
Köpte en kartong med deras spisbränsle. Efter eldat med en flaska upptäckte jag att spisen var rent svart av sot. Påtalat detta för Wegot i flera mail men inga svar. Undvik!
R
RobRobRob123

1 omdöme

Usel
3 år sedan
I would agree with @Missa and what says. estimated time of delivery X-Y, 1.5 months later they can provide you with the placed order. And indeed the people working at this company don't have any form of training in customer service or the company in whole don't care about their broken promises, false information and ineptitude. Will never recommend this site/company to anyone and advice them to go elsewhere.
Betyg köpupplevelse
1.8Dålig
1 omdöme

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
  • Kortbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Avbetalning
  • Förskottsbetalning
  • SMS-betalning
  • Postförskott
  • Bitcoin
  • Betalning via telefonräkning

Leveransalternativ

  • Hemleverans

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

www.wegot.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Home Furnishing Nordic AB

Organisationsnr: 556780-9685

Information hos allabolag.se