Fri frakt över 1000 kr
Brett sortiment av Data Prylar
Mer än 10 år i branschen

https://www.datapryl.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Diners
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 7 år sedan
(data från 2018-04-19)
Detaljerad information DataPryl.se har fått betyget (6.64)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    2 dagar sedan
    kontaktade en direkt dagen därpå efter de märkt att det har blivit misstag,
    fixade det snabbt o utan krongel väldigt trevliga!
  • Dålig
    6 dagar sedan
    Uppdaterat: 6 dagar sedan
    Har enbart provat att handla från denna affär en gång och de gick så där..
    Beställde ett par lurar som enl. affären fanns i lager(3 st), lägger beställning, lagersaldot minskar med 1 och jag tror att allt är frid å fröjd. Tyvärr inte.

    Efter 5 dagar är min order fortfarande under behandling, trots att det stod 2-5 dagars leveranstid. Lager saldot på beställd produkt är nu nere på 0.
    Jag skriver till affären och frågar vad som händer med min order.
    Efter 3 dagar svarar dom att min order är makulerad då varan är slut. Var på jag skriver tillbaka och frågar hur detta kan hända? fick jag något svar? nä tyvärr inte...

    Kommer jag handla hos dom igen.. troligen inte.
  • Mycket bra
    11 dagar sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställning Leverans
    Hade varit bättre om man kunde betala mer för snabbare frakt. 2-5 vardagar är lite långt, 2-3 hade varit skönare.
  • Ganska bra
    12 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Överlag bra priser.

    Dock hade olika betalningsalternativ extrakostnader som inte framgick när man valde dem (utan man fick upptäcka det själv på skärmen efter när summan ändrades). Det var dåligt.
  • Dålig
    24 dagar sedan
    Väldigt lång leveranstid. Beställde en datorväska den 29/1 som det uppgavs finnas ca 100 stycken av i webblager. Fick den idag 27/3. Skickades med PostNord från TD Tech Data AB 26/3. Detta innebär nära två månader för att leverera någonting som de uppger finns i webblager.
  • Perfekt
    25 dagar sedan
    Mycket bra bemötande vid kontakt! Lösningsinriktad och väldigt hjälpsam personal.
  • Bra
    26 dagar sedan
    Beställning Leverans
    Vore bra fraktfritt även under 1000 kr.
  • Perfekt
    1 månad sedan
    Hittade ett hyfsat modernt grafikkort från datapryl, returexempel från tillverkaren vilket var tydligt vid beställning.

    Hann få in beställningen och kortet levererades dagen efter.

    Efter lite testande visade sig att kortet var defekt, efter snack med Datapryl så kom vi fram till att ett ersättningskort skulle skickas, detta var på måndag eftermiddag, på tisdagen vid lunch ungefär så fanns ersättningskortet på posten som för övrigt fungerade som det ska.

    Toppen service och leveranstider.
  • Acceptabel
    2 mån sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    Den 7/2 beställde jag och betalade med kort en Otterbox Defender till min iPhone. Idag 19/2 skickades mitt skal, förhoppningsvis framme imorgon. Jag har handlat mycket på nätet både privat och i jobbet då jag har hand om IT inköp på företaget.

    Detta är i särklass den sämsta leveranstiden någonsin! När jag ville veta status på ordern fick jag lov att mejla och fråga. Fick till svar 14/2 "Din order ligger på plock och bör lämna oss idag."

    Värt att tillägga är att jag fick svar av en person på Datapryl.se. De beklagade så mycket över att mitt paket blivit försenat och ville kompensera mig för den långa leveranstiden. Stort plus för att de tar tag i detta och jobbar med att förbättra missnöjda kunder.
  • Ganska bra
    2 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser. God säkerhet på kortbetalningar.
  • Utmärkt
    2 mån sedan
    Priserna är inte så fördelaktiga.
    Men supporten är förstklassig. Mycket snabb och tillmötesgående!
    Produkten, ett grafikkort gick sönder. De sände ett nytt direkt med mycket snabb leverans.
  • Usel
    2 mån sedan
    svindyra priser se upp där! dom har ingen brevlåda går ej att returnera en vara se upp där!
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Uppdaterat: 3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Datapryl har en av de bästa kundservice inom IT-bolag i hela Sverige.
  • Dålig
    3 mån sedan
    Ganska seg webbsida som hackar hela tiden. Sen tycker jag leveransen är lite väl lång tills man får hem sin produkt.
  • Perfekt
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt att betala med paypal!
  • Acceptabel
    3 mån sedan
    Beställning Leverans
    Sunkig webshop med sunkiga betalningsrutiner och sunkiga formulär att fylla i.
    (Swedbank suger också.)

    Disclaimer: Detta omdöme är skrivet i vredesmod.
  • Ganska bra
    3 mån sedan
    Samma här som nedan. Mycket bra pris men leveransen tog lång tid.
  • Acceptabel
    4 mån sedan
    Mycket bra pris på produkten (webbkamera) jag köpte! Men lång leveranstid och skickad med adresslapp direkt på butiksförpackningen, gick ju bra denna gång!
  • Acceptabel
    4 mån sedan
    Beställning
    Bra priser men 81kr i fakturaavgift!
  • Dålig
    4 mån sedan
    Priser som inte stämmer. Beställde en skärm med ca 40% rabatt. Dagen efter fick ett mail om att det stått fel pris, och blev istället erbjuden 5% rabatt på samma produkt. Inget problem att få tillbaka pengarna dock.

    Sett liknande annonserar vid ett antal tillfällen, som nästan verkat för bra för att vara sanna. Dessa annonser har försvunnit efter ett tag. Försöker de göra reklam genom att hamna högst upp på prisjakt med bluffpriser?
  • Tjena Lunarkakka! Det är helt riktigt som du säger att vi har haft en del problem med några enstaka produkters priser. När det händer så beror det oftast på att en av våra leverantörer har råkat förväxla två produkter i sitt system och det felet går sedan tyvärr vidare in i vårt system.

    När en produkt kommer upp här med, som du säger, tex 40% rabatt så stormas vi av beställningar innan vi hinner upptäcka och åtgärda felet. Detta innebär mycket extra jobb för oss utan någon förtjänst alls, men framförallt många arga kunder som trodde att de skulle göra världens klipp. Detta ber vi så hemskt mycket om ursäkt för.

    Vi har nu valt att helt stänga av en av våra leverantörer - just på grund av att det har blivit fel för ofta. Vi hoppas att detta leder till färre fel i framtiden. Ett stort tack till ni kunder som med konstruktiv kritik hjälper oss att bli bättre!

  • Perfekt
    5 mån sedan
    Perfekt! Snabb hantering, snabb leverans, Inget krångel! Som det ska vara.
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Snabb leverans och bra kundservice! Har handlat två gånger och det har gått från beställning till hämtbar leverans på tre till fyra arbetsdagar. Bra jobbat!
  • Knappt godkänd
    6 mån sedan
    Från Datapryl beställer jag bara om jag inte kan få tag i varan på något annat sätt. Orsaken är att Datapryl använder oskyddat HTTP, vilket är grovt försumligt. Om de hade använt HTTPS så skulle jag ha gett dem ett mycket högre betyg.

    De två gångerna jag har beställt något har jag fått mina varor utan problem. Leveranserna tog omkring en vecka, vilket inte är så illa för sådana svåråtkomliga varor.
  • Hej Rombobjörn!

    Vi använder HTTPS sedan c:a 2 veckor tillbaka då utvecklingen tagit en tid.

    Då behovet för extra säkerhet efterfrågats har vi lyssnat på våra kunder och infört funktionen.

    MVH
    DataPryl.se

  • Perfekt
    8 mån sedan
    Fullpott, leveransen skickades snabbt och välpaketerat var det. Billigast på nätet på vissa tillbehör.
  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Allt har varit toppen förutom att hemsidan inte använder HTTPS (krypterad trafik). Det tycker jag är relativt allvarligt. Datapryl borde vara mer måna om att skydda sina kunders trafik. Just på grund av avsaknaden av kryptering så var jag väldigt skeptisk till att handla något här. Men jag tog mitt köp via klarna så det åtminstone går via en säker betalpart. Det känns dock lite olustigt att mina inloggningsuppgifter till datapryl skickas i klartext mellan mig och dem.

    Själva köpet och produkten får full pott av mig. Bra pris också. Den dagen datapryl fixar sin hemsida så HTTP pekas om mot HTTPS och inget annat, så höjer jag betyget med ytterligare en stjärna.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställde en gateway som kom snabbt med DHL. Produkten fungerade ej och efter att ha mailat Datapryl så skickade de en ny direkt och jag fick returnera den gamla med en förbetald returfrakt. Snabb och bra service! Rekommenderas!
    //Emil
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Beställde en vara sent lördag eftermiddag. Paketet skickades på måndagen och kunde hämta ut på tisdag. Kunde inte vara snabbare. Varan dessutom betydligt billigare än hos konkurenter
  • Bra
    9 mån sedan
    Beställde en NAS, den verkade skickas från Tyskland/Danmark, så det tog nån extra dag att få den. Fick lov att emaila för att få ett kolli id för spårning, det borde finnas direkt på sidan eller komma i ett bekräftelse email.
  • Usel
    9 mån sedan
    Beställde en Netgear GS108 switch till ett bra pris hor DataPryl men det visade var en bluff. "Vi ber om ursäkt, men vi hade endast 5st switchar som såldes ut till rabatterat pris". Som tur var använde jag Klara för annars hade nog mina pengar varit borta. Kan inte ge mer en en stjärna till såna bolag.
  • Ganska bra
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Jag beställde en projektorduk den 21/6, gick fort att få den behandlad och fanns i lager.
    Det är idag den 7/7 och jag har fortfarande inte fått någon vara!
    Det stod 2-5 arbetsdagar leveranstid, och om man räknar arbetsdagar så har det gått 12 arbetsdagar idag!
    Enligt datapryl har dom skickat duken och säger att den legat hos Bring sedan den 28/6.
    Har ringt Bring och frågat varför detta dröjsmål?? Det enda dom kunde göra var att göra en sökning på paketet..
    Skandalöst!¨
    Vet inte om man ska skylla på Datapryl i detta fall.. MEN leveranstiden är ändå skandalös!

    Återkommer när jag ev har fått hem min duk...

    EDIT! :
    Fick idag hem projektorduken ( 20/7 ).
    Har haft kontakt med datapryl vid många tillfällen angående förseningen.
    Jag tycker inte att det är deras fel att Bring strulat bort projektorduken!
    Datapryl har under hela "processen" varit tillmötesgående och gav mig frakten och 10% rabatt på duken.
    Tror jag fick tillbaka runt 300:- på kontot igår.
    Trots att det tagit mycket längre tid än sagt att få hem duken så kan jag ändå meddela att jag är nöjd med Datapryl.
    Ändrar därför mitt betyg från 2 stjärnor till 6 just pga tillmötesgående och trevlig personal!
  • Ganska bra
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Beställde en switch i måndags 3/7, tog en dag att få den behandlad vilket är ok, men sen har det inte hänt mer, har mailat 2 gånger och frågat om varan finns i butiken, min tanke var isf att hämta varan där, men har inte fått svar på något av mina mail.

    Edit: Har nu fått kontakt med dom och fått förklarat att denna switch skickas från utlandet, så därav att det inte uppdateras mer på hemsidan.

    Edit2: Dom ringde mig o sa att de hade fått in min switch, fick valet att dom kunde skicka den som det var tänkt från början, eller köra in o hämta den.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Allting gick perfekt. Jag fick varan 3 dagar efter beställningen. Är verkligen nöjd och skulle rekommendera.
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Köpte en laserskrivare (Ricoh SP 150W) från Datapryl trots de många negativa omdömen här på Prisjakt. Har bara beröm för Datapryls snabba leverans. Ingen strul alls! Allt fungerade som det ska.
  • Perfekt
    10 mån sedan
    Även jag beställde crucial minnen för ett sjukt bra pris, givetvis var det fel prissättning vilket jag visste vid beställning men gjorde en rövare och beställde ändå. Fick mail idag att datapryl inte kan leverera för det priset vilket jag förstår. Istället erbjöd dom rabatt på minnena vilket ändå var en bra rabatt eller ett kompensationspaket värt ca 500:- gratis.

    Tycker att servicen är jäkligt bra med tanke på att jag visste att man inte kan köpa 32gb ddr4 för 700:-
    Andra företag bör se detta som exemplariskt skött då dom faktiskt inte behöver ge mig någon kompensation över huvud taget.
  • 2017-04-20 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    1 år sedan
    Även jag beställde ett 980 Ti för 3000kr hos datapryl, väldigt snabb leverans. Tyvärr var det fel på kortet men det var inga problem att skicka tillbaka det. Blev erbjuden pengarna tillbaka eller ett Gigabyte istället för det Asus-kortet som jag köpt eftersom de inte hade några kvar. Trevlig & bra service!
  • Perfekt
    1 år sedan
    Beställde ett 980 Ti under torsdagens rea. Kortet jag valde var slut och fick information via email att en annan modell var tillgänglig från samma serie. Tackade ja till erbjudande och fick det som utlovat. Valde expressleverans och fick kortet levererat dagen efter.
    Fungerar utan anmärkningar.
    Bra service och snabb leverans!
    Mycket nöjd med min första upplevelse av butiken.
  • Usel
    1 år sedan
    Riktigt usel leveranstiden säger 2-5 dagar som det långsamma, leveransdagar för mig betyder att man har varan i handen 2-5 dagar, däremot så skickar de varan på den 5 dagen, så det tar 7 dagar för en 2-5 dagars leveranstid, så informationen är kraftig misslyckad, är det 2-5 dagars leverans så skickar man den normalt 1-3 dagen så varan är hos kunden senast den 5 dagen, man håller inte varan i 5 dagar för sedan leverera så man har ytligare 2 dagar i leveranstid efter väntetiden på 2-5 dagar.

    Blir inga fler köp från denna butik, får fan varor från amazon.com från USA snabbare. även normalt från vilken annan butik som helst, skulle ge den minus betyg genom missvisande information, samt dåliga leveranstider.
  • Hej.
    Såklart skickar vi alltid alla beställningar så fort som möjligt, normalt skall du ha dina varor inom några dagar.
    Eftersom vi erbjuder över 400 tusen produkter från flera hundratals partners i hela Norden så har vi lagt in att det kan ta upp till 5 arbetsdagar.
    Om det tagit längre tid så är det p.g.a. att du kanske räknar med helgdagar eller så har du fått ett mail från oss med förklaring.
    Är du missnöjd så kontakta oss så kompenserar vi dig såklart.

    Tack på förhand & välkommen åter.

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde ett fodral till en Samsung Galaxy Tab A (10.1) den 13 november. Inget på hemsidan indikerade att det skulle vara något dröjsmål, lyste grönt på Prisjakt och likadant på deras hemsida. Sedan har det undan för undan uppdaterats på hemsidan att den restad i lager hos extern leverantör och idag är var den planerad att återigen finnas i lager från 2017-01-24.

    Jag kan acceptera att det försenas, finns mängder av olika anledningar till detta. Men att från DataPryls sida inte skicka ut ett mail eller någon annan kommunikation där de beklagar förseningen etc, det är under all kritik. Nu väljer jag att avbeställa och köpa från ett annat företag som tar kundvård på stort allvar.

    Kan jag rekommendera att beställa från DataPryl, svar nej!

    Edit: Nu har jag varit i kontakt med dem, de har ändrat leveransdag till början på januari och erbjudit mig fraktfritt. Synd att det skulle ta sådan tid, men jag har också fått en ursäkt att de inte hade kommunicerat förseningen. Innan jag har fått produkten så behåller jag betyget, men sköter de leverans enligt ny plan så kommer jag uppgradera betyget då de har agerat på ett positivt sätt.

    Edit: Från det att DataPryl kommunicerade med mig, så gick det väldigt bra. Leveransen skedde före utsatt datum och de kompenserade med fraktfritt, vilket visar att de månar om mig som kund.

    Skulle jag välja att handla från DataPryl i framtiden? Svar ja!
  • Usel
    1 år sedan
    Hej, beställde ett mobilskal från detta företag, 2016-12-06. Har idag den 15:e fortfarande inte fått min vara. Det framgick inte någonstans att det skulle levereras från ett annat land. UK i detta fallet. Tänkte jag bortser från omdömena att det var sen leveranstid osv. Ångrar att jag beställde och kommer inte beställa ifrån Datapryl.se igen. Återkommer med recension om varan då jag väl fått den. Tack för mig.
  • Hej & tack för ditt omdöme.
    Vi ber såklart om ursäkt för detta & såklart skulle du fått bättre löpande information.
    Då vi fått väldigt många beställningar på denna produkt så valde leverantören att skicka en del direkt från sitt centrallager.
    Normalt skall alla beställningar skickas från Sverige men ibland kan vi inte styra detta.
    Vi hoppas ändå att du är nöjd totalt sätt & ber dig kontakta oss om vi kan kompensera dig på något sätt.

    Tack på förhand.

    /Jonas, DataPryl AB

  • Ganska dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 dag sedan
    Beställde ett spel som endast fanns hos Datapryl och en annan hemsida.
    Datapryl var billigast så köpte det därifrån.
    Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar och jag beställde spelet på en söndag.
    Hela veckan gick och inget paket kom. Kontaktade Datapryl på fredagen och undrade vad som händer med min order. Fick svaret att spelet hade kommit bort hos Postnord. Det vet jag inte hur mycket jag ska tro på då flera andra här säger att deras varor också varit sena. De sa dock att spelet skulle komma på måndag eller tisdag nästa vecka.
    På ONSDAGEN kom spelet i ett vanligt kuvert med frimärken på, och så tar de 49 kronor för frakt. Det är inte okej och känns väldigt oproffesionellt.

    En leveranstid som skulle tagit max 5 arbetsdagar tog 8 dagar. Riktigt dåligt.
    De får dock 3 stjärnor eftersom de hade spelet i lager och att de var snabba att svara på mail.

    Köp endast härifrån om det är absolut nödvändigt.
  • Hej & tack för ditt omdöme.
    Såklart skulle du haft ditt spel i tid men nu kring jul har både vi, posten & våra partners extra hektiskt.
    En förklaring är att vi precis ändrat våra fraktvillkor d¨å många tycket det var dyrt tidigare.
    Precis som du skriver så säljer vi väldigt mycket som ingen annan kan sälja & vi hoppas du trots allt är nöjd.
    Vi skall såklart se över våra villkor & du som kund skall få tydlig info om hur paket skickas & om det blir försenat.

    Tack på förhand & välkommen åter.

    /Jonas, DataPryl AB

  • Perfekt
    1 år sedan
    Jag ska medge att jag också blev lite avskräckt av de många dåliga omdömena här på Prisjakt, men priset på den datorväskan jag hade siktat in mig på var lite för bra för att motstå - 2099 kr när Dustin tar 2999 kr. Så jag beställde på måndag eftermiddag, och redan på onsdagen hade jag väskan som var ny, hel och original och såg alldeles utmärkt ut. Inget alls att anmärka på, affären gick så smidigt som man överhuvudtaget kunde förväntat sig och priset var extremt bra.
  • Tack för ditt omdöme & välkommen åter.

    /Jonas

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Var skeptisk till Datapryl.se efter att ha sett alla omdömen, men det var svårt att motstå priset de hade på en Apple Watch som jag eftersökt. Bestämde mig för att maila de först gällande pris och leverans, fick svar redan efter en halvtimme med positivt besked så det blev en beställning. Allting funkade bra och utlovad leverans + pris stämde, hade blivit full pott om leveransen gått lite snabbare, nu tog det ca 5-6 dagar :)
  • Tack för ditt omdöme & välkommen åter.
    En förklaring är att vi valt att visa upp i stort sett allt vi kan sälja & att det då är väldigt många partners inblandade.
    Bara filen som Prisjakt läser av är på närmare 300 tusen produkter.
    Vi vill ge alla möjlighet att kunna beställa allt på samma ställe men ibland händer saker som är utanför vår kontroll.
    Vi utvecklar vår hemsida hela tiden & vi hjälper alltid kunden på bästa sätt.

    /Jonas

  • Dålig
    1 år sedan
    A couple of months ago I purchased a Lenovo laptop from DataPryl. Although it was originally advertised as functional and appeared to be new, upon its arrival, I have noticed that the product was used, scratched and virused, in addition to having a broken power-button. Apart from that, the AC battery was a standard UK piece and no country adapter was contained within the package. None of these specifications were included in the product description and the company failed to mention that the product was, in fact, a demo-ex, whose original warranty was already expired. Therefore I returned it and requested a replacement or a refund. They told me they would send me another demo as substitute, to which I immediately requested to be re-credited, since I did not want to receive another used laptop. Even though I had just contacted them in this regard, within 20 minutes they told me a refund is not possible and that there was nothing else they could do, as the replacement order could not be cancelled. (I take the opportunity here to ask, how is it possible to ship a product to a different city in the course of less than 20 minutes, considering that for the first laptop I ordered it took days before the order was even processed?) Trying to be understanding, I agreed to accept the replacement. However, when examining it, I found a hardware issue with the built-in camera. I contacted the company again and demanded a return-label, so that I could ship back the computer which I did not even want in the first place. Without taking into consideration my previous request of not wanting to have this product, they refused to provide a return-label and forced me to pay for the shipment myself. I agreed to this, since I did not want to have anything to do with them anymore. The only detail they gave me was the return address, which I used when sending the product back. The next day it arrived to their closest service point but it took DAYS before they even found the time to walk 500 meters and pick it up. They would have expected the product to have been sent directly to them, even though there is nothing else I could have done given the lack of instructions (i.e. they did not request a specific shipping company, they just told me to drop the package to a service point). I am super disappointed and it is clear to me that DataPryl has no regard to their customers’ needs. The only good thing in this story is that I was able to properly communicate with a company representative and that I received my re-fund without having to resort to konsumentverket's services.
  • Hej.
    Vi kan bara be om ursäkt för det som har hänt.
    Vi har ersatt dig & har hela tiden försökt hjälpa dig på bästa sätt.
    Du har fått information om hur & var paketet skulle skickas för snabbast hantering.
    Tyvärr tar det längre tid när paket måste hämtas upp på service points.

    Tack på förhand.

    m.v.h.
    Jonas

  • Usel
    1 år sedan
    Försenad leveranstid med nästan 2 veckor. När vi äntligen får telefonen visar det sig att man måste beställa en adapter för att den ska fungerar. Får teknisk rotvälska som kommentar att vi kan koppla in den i datorn vilket inte vi har någon som helst avsikt att göra, då vi har internt nätverk. Får trots att företaget inte levererar i tid betala returfrakt själva och kräver att vi ska skicka telefonen som försäkrat företagspaket (195:-) - det är billigare att skicka rek! Själva skickar de utan spårbart paket.
  • Hej.

    Vi har nu undersökt vad som hänt.
    Det ni beställt är en företagsprodukt för IP telefoni med PoE & detta har vi meddelat er.
    Ni har alltså beställt fel produkt & använt er av ångerrätten & då står köparen för returfrakten.
    Vi har hela tiden försökt hjälpa er & alltid varit tillmötesgående.
    Företagspaket kommer direkt till oss medans REK måste hämtas ut på ett postombud.

    Tack på förhand & välkommen åter.

  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Lång leveranstid, över en vecka, beställt moderkort skickades efter påstötning. Beställde samtidigt saker från kinesiska fastlandet, gratis frakt med china post. De kom fram snabbare än datapryls försändelse...
  • Hej.
    Vi ber såklart om ursäkt & det skall såklart inte ta längre tid än normalt.
    v.v. kontakta oss så vi kan se vad som kan ha hänt, vi behöver ordernr eller likn.
    Leveranstid är utifrån vilket fraktsätt du väljer vid beställningen.

    Tack på förhand & välkommen åter.

    m.v.h.
    Jonas

  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Köpte en begagnad TV som hade ett antal år på nacken. När den kom hem hade den tyvärr vertikala linjer. Men efter lite diskussion med datapryl så kom vi överrens om att halvera priset på varan (jag kan ordna det själv, men det kostar en slant för extradelar) och jag slapp skicka tillbaka den 40kg tunga TV:n *puh*

    Alltid bra med ett företag man kan ha en dialog med och komma överens med!

    För full pott: Liiiite snabbare respons (förstår dock att det är semestertider) och det stod aldrig på varan att den saknade fot(!) men jag hade ändå inte tänkt använda den så det spelade mig ingen roll.
  • Usel
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Varning för DataPryl: säljer till exempel begagnade iPhone 5S som nya. Inte ett ord om att varan inte är ny, och när man påpekar detta efter de leverat en begagnat, 2½ år gammal telefon är svaret: "Ursäkta, det var lite otydligt på våran hemsida". Nu är detta minst 3 veckor sedan och den begagnade varan står fortfarande som Ny på båda Prisjakt och på DataPryls egen hemsida. Andra leverantörer visar ärligt på detta båda på Prisjakt och på deras hemsida.
  • Hej.
    Alla dessa står det tydligt i produktinformationen:
    "Rekonditionerad produkt med 1 års garanti, kan ha små märken av användning"
    http://www.datapryl.se/products/Apple/iPhone-5s-64GB-Gold-with-headset-usb-cable-EU-a?searchtrack=ProductList&nocat&prodid=2936819

    Alla som missat infon har blivit kompenserade på pris eller erbjuden retursedel.
    Vi kan ej se att du varit i kontakt med oss & då vi inte har ordernr eller namn så kan vi inte hjälpa dig.
    V.v. kontakta oss så skall vi såklart ordna upp ev. missförstånd.

    Tack på förhand.

    Med vänlig hälsning,
    Jonas
    DataPryl i Landskrona AB
    Storgatan 27 Växel: +46 (0) 418 – 49 11 11
    261 31, Landskrona

  • Acceptabel
    2 år sedan
    Uppdaterat: 2 år sedan
    Det som gör butiken bra är det stora sortimentet av ovanligare hårdvara som inte finns i andra butiker.
    Förhållandevis långsam orderhantering; efter mer än en vecka fick en ett mail som konstaterade att "ordern är levererad". Det visade sig att detta innebar att de lämnat över den till speditören och även till klarna.
    De fakturerade alltså innan genomförd leverans, vilket strider mot konsumentköplagen och är signifikativt för rätt oseriösa verksamheter i mina ögon.
    Kommer bara att handla där igen om varan, som denna gång, inte finns hos någon annan butik.
    Jag tycker inte att man resolut behöver undvika Datapryl.se, men finns varan hos tex Dustinhome är det i min bok värt iaf 5% högre pris för snabbare och mer förutsägbar leverans.
  • Hej.
    Tråkigt att du inte är helt nöjd med oss & vi ber såklart om ursäkt om vi gjort något fel.
    Kan du återkomma med ordernr eller likn. så att vi kan se vad som kan ha hänt.
    Vi skall ha samma leveranstider som övriga aktörer på nätet utifrån det leveranssätt du väljer.
    Fakturorna går med iväg så att kunden har den samtidigt eller efter man mottagit sin beställning.

    Tack på förhand.
    /Jonas

  • Perfekt
    2 år sedan
    Bra betalningsalternativ och information om när jag kunde förvänta mig att leverans kunde ske. Beställde en kamera utan att den var i lager hos datapryl eller leverantören.

    Hittills verkligen nöjd med både service, priser och leverans.
  • Bra
    2 år sedan
    Efter att ha läst omdömen på detta företag så tog jag ändå risken då de var en av få som hade produkten jag sökte i lager.

    Jag kontaktade dem för att kontrollera om de kunde leverera till julafton vilket de sa var högst tveksamt. Jag beställde ändå och företaget skickade då över ett kolli id som jag kunde spåra, tyvärr råkade det skickas med företagspaket vilket gjorde att det blev försenat(annars hade det kommit fram i tid).

    När jag hämtat ut och inspekterat produkten så visade det sig inte vara riktigt den produkten jag tänkte mig(tillbehör saknades) vilket såklart är mitt eget ansvar. Jag kontrollerade hur det fungerade med öppet köp och företaget var åter igen alerta på att hjälpa till.

    Jag kan därmed inte säga att jag känner igen mig i de dåliga omdömena som finns här utan kan med min kontakt inte annat än att rekommendera butiken.
  • Hej & tack för ditt omdöme.
    Precis som du skriver så är alla kunder viktiga för oss & vi gör vad vi kan så att alla skall bli nöjda.
    Ang. tidigare omdöme så har det oftast varit utanför vår kontroll eller så har det inte alls varit så som kunden beskriver det.
    Vi kontaktar alltid alla kunder som är missnöjda för att kunna rätta till det men oftast har omdömena inte alls varit relevanta.
    Du är alltid välkommen att kontakta oss vad det än gäller så lovar vi att hjälpa dig på bästa sätt.

    M.v.h.
    Jonas