Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
PayPal
Diners
Amex
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 8 år sedan
(data från 2018-12-17)
Detaljerad information DataPryl Online har fått betyget (6.37)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    1 månad sedan
    Uppdaterat: 1 månad sedan
    De annonserar via prisjakt om ett evga 2080 ti grafikkort som de påstår sig sälja samt ha i lager, men det visade sig att det inte finns..Annonsen finns tydligen fortfarande kvar..Försökt i 3 dar..
  • Tack för din feedback! Nu när du har informerat oss om problemet så har vi hittat en bugg som påverkade synkroniseringen av vår katalog till Prisjakt för vissa produkter. Grafikkortet som du nämner kommer nu att sluta visas på Prisjakt så fort deras system kör sin uppdatering. Om du hittar fler fel i framtiden så får du gärna kontakta oss direkt. Ha det bra!

  • Perfekt
    1 månad sedan
    Datapryl, ger varor till ett acceptabelt pris, deras pris är bättre än konkurrensens vilket alltid är positivt.

    Vad som dock fick mig att betygsätta er är servicen jag fick. Den var helt underbar, det kändes som att varje krona jag betalade var värt det innan jag ens fick varan. De är inte lika stora som alla andra bolag där ute som säljer prylar men för att vara ett mellanstort företag är de några jag definitivt kommer att köpa från i framtiden.

    Varan jag köpte, var som sagt orginal, helt ny. Den var inpackad väl. Köp från dessa utan oro, de är grymma och kommer definitivt att växa ännu mer i framtiden.
  • Knappt godkänd
    4 mån sedan
    Tre dagar efter beställning kom fakturan och sju dagar efter den kom prylarna...
  • Usel
    5 mån sedan
    TLDR:
    * Unprofessional, no regards to customer service, no awareness of their own liabilities..
    * Contracts mean nothing to them.
    * If you really want your product at the price you bought it, be prepared to go to court with them.

    Here is what happened:

    (1) I ordered 8 items of a kind on their Web site, after checking their inventory had them in stock.
    (2) I received a confirmation of the order.
    (3) A day later I received the following message:
    "Tyvärr finns det bara 2st kvar av denna disk till utsatt pris.
    Ska jag ändra din order till 2 enheter istället?"
    Note that they this is about 2 units *at that price*, and that at no point did they consider the possibility of following up on their obligation to fulfil the contract they made and confirmed.
    (4) I responded that "I will need 8 units. When will you have them again in stock?"
    (5) The response was
    "Unfortunately we will never get them again, the item is going EOL, we can
    only delivery 2 pieces and then no more.
    Would you like me to change your order to 2 pieces or cancel your order
    altogether?"
    At this point, their Web site still featured the item (now with a stock of ten instead of eight, as there were when I ordered them), and at that price. Still no sign that they would even consider fulfilling their contract.
    (6) I responded:
    "I still see the product on your Web site, although now with a "varning för prisfel". Apparently there are still 10 in stock? What am I missing? "
    (7) Their answer:
    "The stock is wrong I'm afraid, there has been a problem with slow updating of the stock balance for a few days which is under investigation.
    The reason it displays the "varning för prisfel" is that the price is much lower than normal because of the clearance.
    We only have 2 pieces on stock and won't get any more since the product is going EOL."
    (8) I was wondering what their response would have been had I said that I was running out of money and that I wouldn't get any soon, so let's cancel the stuff I ordered from you, so I wrote:
    "I'm sorry to hear this. However, considering the fact that we have a binding agreement, a confirmed order and a collected payment, I assume you will make every reasonable effort to make good on the obligation you entered just as you would expect me to."
    I was wrong, incidentally, about the collected payment: at this point, I had only authorized PayPal to pay the money, the seller had not yet collected the funds.
    Be that as it may, it does not change anything re: the binding agreement, which we entered when they accepted the order, and to which they agreed when they confirmed it.

    I didn't hear anything from them for several days, so I assumed that they had no objection to what I wrote.
    (9) Still, I wanted to know when to expect delivery, so after three days I wrote:
    "Do you have an ETA on the shipment?"

    Again, radio silence. I began to suspect that this was passive-aggressive treatment, the first time I experienced this with a company.
    (10) So I sent a reminder:
    "I had not heard back from you re: the status of my order. Did you get my last message?"
    (11) This gave me the following reply:
    "There is no ETA for the shipment.
    Since we can't come to an agreement there is no choice but to cancel the order.
    This item normally costs around 2700:- - since the price was wrong, much cheaper than reasonable we are not required to deliver them to you.
    However as I wrote to you before we can deliver two pieces to you for the stated price even though it was wrong.
    However we can't deliver 8 pieces since we don't have that amount.
    No money has been deducted from your PayPal-account as of now.
    So, the choise is either to cancel the entire order or to change the order to 2 pieces."

    First, this is incorrect in the legal sense: We had *already* come to an agreement, which is what an order for a product offered on a Web site is. The price wasn't "wrong", they just didn't have the stock to cover their sales, were unwilling to obtain it, presumably at a loss, and were now trying to back out of a legally binding agreement by being intransigent. The "reasonable" bit was a reference to paragraph 12 of Konsumentköplagen, which states:
    "Säljaren är dock inte skyldig att fullgöra köpet, om det föreligger ett hinder som han inte kan övervinna eller om fullgörelsen skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till köparens intresse av att säljaren fullgör köpet. Om ett förhållande som nyss nämnts upphör inom rimlig tid, får köparen dock kräva att säljaren fullgör köpet."
    The "inte rimliga uppoffringar" do, of course. not include buying stock you have sold at a slight loss so you can fulfil a contract you made (the disks in question were sold for 1626kr instead of the 'regular' 2700kr claimed above), but rather large factors or undue expenses needed for acquiring hard-to-come-by products. It certainly does *not* apply to a price reduction that actually *was* in effect, and that they would have sold the product for (and in fact were still willing to sell two items for), had they not run out of stock in the meantime.

    It is, needless to say, also highly unprofessional and extremely poor customer service. In effect, their Web site and stock handling is messed up, and the responsibility for the resulting consequences is to be borne by the customer. Whatever they advertise, they reserve the right to back out of any order you make, if need be by simply not responding to you.

    Bottom line: if you buy from these people, prepare to go to court for your products, or, if like me you just can't be bothered, have them cancelled on you and then write a long negative review instead.

    Or just shop somewhere else, like I will from now on.
  • Mycket bra
    5 mån sedan
    Beställning
    Gick snabbt & smidigt att beställa. Rätt produkt & rätt pris.
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Bra garanti. tack!
  • Bra
    6 mån sedan
    Köpte också ett Palit 1060 "bulk" kort för väldigt bra pris. Fick först ett bättre kort än det beställda men detta pajade efter bara några timmar. Kontaktade butiken som skickade ett nytt kort samma dag. 👍
  • Utmärkt
    6 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Lite oseriös sida men köpte ett gtx 1070 för 3999 och det kom 1-4 dagar senare och det fungerar perfekt! De svara även på frågor på helger om man kontaktar via messenger. Rekommenderas! Kolla så att produlten ni ska köpa för ett "bra pris" är i lager först bara! (Köpte också ram-minnen som också fungerade som de ska!)
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Beställning
    billig och snabb
  • Perfekt
    6 mån sedan
    Har handlat hos butiken i flera år, får alltid bra hjälp när jag har problem.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 6 mån sedan
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt köp-procedur. Tycker om möjligheten av en delbetalning också ^^
  • Mycket bra
    6 mån sedan
    Köpte palit gtx 1060 6gb för ett väldigt bra pris, ingen konkurrent som var i närheten av detta priset.

    Fick hem det och var inga konstigheter, 2 stjärnors avdrag pga det var väldigt luddig när jag skulle få hem kortet. det tog några dagar innan jag kontaktade supporten och fick bra bemötande Där dom sa att produkten var försenad men jag fick ett mer exakt datum som när jag skulle få varan och det stämde.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    11 stjärnor om det hade varit möjligt. Overkligt bra service av Andreas på kundtjänst som löste mitt ärende på bättre än bästa sätt. Handlar gärna mer härifrån. Blixtsnabb leverans! Aldrig sett något liknande!
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Företaget tog kontakt och löste mitt missnöje på effektivt sätt.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Falska priser. När man klickar på länkarna så finns det inga produkter.

    Nu har butiken kontaktat mig och vill NU erbjuda produkten jag ville ha mot att jag ändrar till fullt betyg. Det tycker jag inte är okej.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Tidigare hade jag gett denna butik ett negativt omdöme, men efter personlig kontakt med dem så har vi klarat upp det hela både snabbt och smärtfritt.
    Nu är produkten skickad och det enda som kan krångla nu är nog postgången.
  • Perfekt
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser & tydlig hemsida. :)
  • Ganska dålig
    7 mån sedan
    Beställning
    Avgift för betalning är inte rimlig idag. Normalt är det ingen avgift för klarna betalning inom 14 dagar.
  • Usel
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Hundrafemtionde gången som de annonserar här på Prisjakt att en vara är skitbillig och så finns den inte när man klickar sig in till deras butik. Lurendrejeri på högsta nivå.

    Köp någon annanstans!
  • Dålig
    7 mån sedan
    Uppdaterat: 7 mån sedan
    Delar samma upplevelse med Wicked261.
    Första gången jag köper en produkt från detta företaget och troligtvis sista gången också.
    Beställde 14:e april. 22:a idag och fortfarande under behandling, trots att det stod 2-5 dagars leveranstid.

    Det enda jag kan motivera till ett köp från Datapryl är priset. därav 2 tveksamma stjärnor. Sen får man ju vänta i evigheter tills produkten skickas från deras lager och har man tur så får man varan kanske inom en månad.
  • Ganska dålig
    2 år sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställde ett spel som endast fanns hos Datapryl och en annan hemsida.
    Datapryl var billigast så köpte det därifrån.
    Leveranstiden är 2-5 arbetsdagar och jag beställde spelet på en söndag.
    Hela veckan gick och inget paket kom. Kontaktade Datapryl på fredagen och undrade vad som händer med min order. Fick svaret att spelet hade kommit bort hos Postnord. Det vet jag inte hur mycket jag ska tro på då flera andra här säger att deras varor också varit sena. De sa dock att spelet skulle komma på måndag eller tisdag nästa vecka.
    På ONSDAGEN kom spelet i ett vanligt kuvert med frimärken på, och så tar de 49 kronor för frakt. Det är inte okej och känns väldigt oproffesionellt.

    En leveranstid som skulle tagit max 5 arbetsdagar tog 8 dagar. Riktigt dåligt.
    De får dock 3 stjärnor eftersom de hade spelet i lager och att de var snabba att svara på mail.

    Köp endast härifrån om det är absolut nödvändigt.
  • Hej & tack för ditt omdöme.
    Såklart skulle du haft ditt spel i tid men nu kring jul har både vi, posten & våra partners extra hektiskt.
    En förklaring är att vi precis ändrat våra fraktvillkor d¨å många tycket det var dyrt tidigare.
    Precis som du skriver så säljer vi väldigt mycket som ingen annan kan sälja & vi hoppas du trots allt är nöjd.
    Vi skall såklart se över våra villkor & du som kund skall få tydlig info om hur paket skickas & om det blir försenat.

    Tack på förhand & välkommen åter.

    /Jonas, DataPryl AB

  • Mycket bra
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Hade varit bättre om man kunde betala mer för snabbare frakt. 2-5 vardagar är lite långt, 2-3 hade varit skönare.
  • Utmärkt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    kontaktade en direkt dagen därpå efter de märkt att det har blivit misstag,
    fixade det snabbt o utan krongel väldigt trevliga!
  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Har enbart provat att handla från denna affär en gång och de gick så där..
    Beställde ett par lurar som enl. affären fanns i lager(3 st), lägger beställning, lagersaldot minskar med 1 och jag tror att allt är frid å fröjd. Tyvärr inte.

    Efter 5 dagar är min order fortfarande under behandling, trots att det stod 2-5 dagars leveranstid. Lager saldot på beställd produkt är nu nere på 0.
    Jag skriver till affären och frågar vad som händer med min order.
    Efter 3 dagar svarar dom att min order är makulerad då varan är slut. Var på jag skriver tillbaka och frågar hur detta kan hända? fick jag något svar? nä tyvärr inte...

    Kommer jag handla hos dom igen.. troligen inte.
  • Ganska bra
    8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Överlag bra priser.

    Dock hade olika betalningsalternativ extrakostnader som inte framgick när man valde dem (utan man fick upptäcka det själv på skärmen efter när summan ändrades). Det var dåligt.
  • Dålig
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Väldigt lång leveranstid. Beställde en datorväska den 29/1 som det uppgavs finnas ca 100 stycken av i webblager. Fick den idag 27/3. Skickades med PostNord från TD Tech Data AB 26/3. Detta innebär nära två månader för att leverera någonting som de uppger finns i webblager.
  • Perfekt
    8 mån sedan
    Uppdaterat: 8 mån sedan
    Mycket bra bemötande vid kontakt! Lösningsinriktad och väldigt hjälpsam personal.
  • Bra
    8 mån sedan
    Beställning Leverans
    Vore bra fraktfritt även under 1000 kr.
  • Perfekt
    9 mån sedan
    Uppdaterat: 9 mån sedan
    Hittade ett hyfsat modernt grafikkort från datapryl, returexempel från tillverkaren vilket var tydligt vid beställning.

    Hann få in beställningen och kortet levererades dagen efter.

    Efter lite testande visade sig att kortet var defekt, efter snack med Datapryl så kom vi fram till att ett ersättningskort skulle skickas, detta var på måndag eftermiddag, på tisdagen vid lunch ungefär så fanns ersättningskortet på posten som för övrigt fungerade som det ska.

    Toppen service och leveranstider.
  • Acceptabel
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Den 7/2 beställde jag och betalade med kort en Otterbox Defender till min iPhone. Idag 19/2 skickades mitt skal, förhoppningsvis framme imorgon. Jag har handlat mycket på nätet både privat och i jobbet då jag har hand om IT inköp på företaget.

    Detta är i särklass den sämsta leveranstiden någonsin! När jag ville veta status på ordern fick jag lov att mejla och fråga. Fick till svar 14/2 "Din order ligger på plock och bör lämna oss idag."

    Värt att tillägga är att jag fick svar av en person på Datapryl.se. De beklagade så mycket över att mitt paket blivit försenat och ville kompensera mig för den långa leveranstiden. Stort plus för att de tar tag i detta och jobbar med att förbättra missnöjda kunder.
  • Ganska bra
    10 mån sedan
    Beställning Leverans
    Bra priser. God säkerhet på kortbetalningar.
  • Utmärkt
    10 mån sedan
    Uppdaterat: 10 mån sedan
    Priserna är inte så fördelaktiga.
    Men supporten är förstklassig. Mycket snabb och tillmötesgående!
    Produkten, ett grafikkort gick sönder. De sände ett nytt direkt med mycket snabb leverans.
  • Usel
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    svindyra priser se upp där! dom har ingen brevlåda går ej att returnera en vara se upp där!
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Beställning Leverans
    Datapryl har en av de bästa kundservice inom IT-bolag i hela Sverige.
  • Dålig
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Ganska seg webbsida som hackar hela tiden. Sen tycker jag leveransen är lite väl lång tills man får hem sin produkt.
  • Perfekt
    11 mån sedan
    Beställning Leverans
    Smidigt att betala med paypal!
  • Acceptabel
    11 mån sedan
    Beställning Leverans
    Sunkig webshop med sunkiga betalningsrutiner och sunkiga formulär att fylla i.
    (Swedbank suger också.)

    Disclaimer: Detta omdöme är skrivet i vredesmod.
  • Ganska bra
    11 mån sedan
    Uppdaterat: 11 mån sedan
    Samma här som nedan. Mycket bra pris men leveransen tog lång tid.
  • Acceptabel
    12 mån sedan
    Uppdaterat: 12 mån sedan
    Mycket bra pris på produkten (webbkamera) jag köpte! Men lång leveranstid och skickad med adresslapp direkt på butiksförpackningen, gick ju bra denna gång!
  • 2017-12-18 - Ett år sedan. Omdömen före denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Acceptabel
    1 år sedan
    Beställning
    Bra priser men 81kr i fakturaavgift!
  • Dålig
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Priser som inte stämmer. Beställde en skärm med ca 40% rabatt. Dagen efter fick ett mail om att det stått fel pris, och blev istället erbjuden 5% rabatt på samma produkt. Inget problem att få tillbaka pengarna dock.

    Sett liknande annonserar vid ett antal tillfällen, som nästan verkat för bra för att vara sanna. Dessa annonser har försvunnit efter ett tag. Försöker de göra reklam genom att hamna högst upp på prisjakt med bluffpriser?
  • Tjena Lunarkakka! Det är helt riktigt som du säger att vi har haft en del problem med några enstaka produkters priser. När det händer så beror det oftast på att en av våra leverantörer har råkat förväxla två produkter i sitt system och det felet går sedan tyvärr vidare in i vårt system.

    När en produkt kommer upp här med, som du säger, tex 40% rabatt så stormas vi av beställningar innan vi hinner upptäcka och åtgärda felet. Detta innebär mycket extra jobb för oss utan någon förtjänst alls, men framförallt många arga kunder som trodde att de skulle göra världens klipp. Detta ber vi så hemskt mycket om ursäkt för.

    Vi har nu valt att helt stänga av en av våra leverantörer - just på grund av att det har blivit fel för ofta. Vi hoppas att detta leder till färre fel i framtiden. Ett stort tack till ni kunder som med konstruktiv kritik hjälper oss att bli bättre!

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Perfekt! Snabb hantering, snabb leverans, Inget krångel! Som det ska vara.
  • Utmärkt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Snabb leverans och bra kundservice! Har handlat två gånger och det har gått från beställning till hämtbar leverans på tre till fyra arbetsdagar. Bra jobbat!
  • Knappt godkänd
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Från Datapryl beställer jag bara om jag inte kan få tag i varan på något annat sätt. Orsaken är att Datapryl använder oskyddat HTTP, vilket är grovt försumligt. Om de hade använt HTTPS så skulle jag ha gett dem ett mycket högre betyg.

    De två gångerna jag har beställt något har jag fått mina varor utan problem. Leveranserna tog omkring en vecka, vilket inte är så illa för sådana svåråtkomliga varor.
  • Hej Rombobjörn!

    Vi använder HTTPS sedan c:a 2 veckor tillbaka då utvecklingen tagit en tid.

    Då behovet för extra säkerhet efterfrågats har vi lyssnat på våra kunder och infört funktionen.

    MVH
    DataPryl.se

  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Fullpott, leveransen skickades snabbt och välpaketerat var det. Billigast på nätet på vissa tillbehör.
  • Mycket bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Allt har varit toppen förutom att hemsidan inte använder HTTPS (krypterad trafik). Det tycker jag är relativt allvarligt. Datapryl borde vara mer måna om att skydda sina kunders trafik. Just på grund av avsaknaden av kryptering så var jag väldigt skeptisk till att handla något här. Men jag tog mitt köp via klarna så det åtminstone går via en säker betalpart. Det känns dock lite olustigt att mina inloggningsuppgifter till datapryl skickas i klartext mellan mig och dem.

    Själva köpet och produkten får full pott av mig. Bra pris också. Den dagen datapryl fixar sin hemsida så HTTP pekas om mot HTTPS och inget annat, så höjer jag betyget med ytterligare en stjärna.
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en gateway som kom snabbt med DHL. Produkten fungerade ej och efter att ha mailat Datapryl så skickade de en ny direkt och jag fick returnera den gamla med en förbetald returfrakt. Snabb och bra service! Rekommenderas!
    //Emil
  • Perfekt
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en vara sent lördag eftermiddag. Paketet skickades på måndagen och kunde hämta ut på tisdag. Kunde inte vara snabbare. Varan dessutom betydligt billigare än hos konkurenter
  • Ganska bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Jag beställde en projektorduk den 21/6, gick fort att få den behandlad och fanns i lager.
    Det är idag den 7/7 och jag har fortfarande inte fått någon vara!
    Det stod 2-5 arbetsdagar leveranstid, och om man räknar arbetsdagar så har det gått 12 arbetsdagar idag!
    Enligt datapryl har dom skickat duken och säger att den legat hos Bring sedan den 28/6.
    Har ringt Bring och frågat varför detta dröjsmål?? Det enda dom kunde göra var att göra en sökning på paketet..
    Skandalöst!¨
    Vet inte om man ska skylla på Datapryl i detta fall.. MEN leveranstiden är ändå skandalös!

    Återkommer när jag ev har fått hem min duk...

    EDIT! :
    Fick idag hem projektorduken ( 20/7 ).
    Har haft kontakt med datapryl vid många tillfällen angående förseningen.
    Jag tycker inte att det är deras fel att Bring strulat bort projektorduken!
    Datapryl har under hela "processen" varit tillmötesgående och gav mig frakten och 10% rabatt på duken.
    Tror jag fick tillbaka runt 300:- på kontot igår.
    Trots att det tagit mycket längre tid än sagt att få hem duken så kan jag ändå meddela att jag är nöjd med Datapryl.
    Ändrar därför mitt betyg från 2 stjärnor till 6 just pga tillmötesgående och trevlig personal!
  • Bra
    1 år sedan
    Uppdaterat: 1 år sedan
    Beställde en NAS, den verkade skickas från Tyskland/Danmark, så det tog nån extra dag att få den. Fick lov att emaila för att få ett kolli id för spårning, det borde finnas direkt på sidan eller komma i ett bekräftelse email.