53 år i branschen.
Snabb leverans.
Stort komplett sortiment.

http://www.misco.se

Betalningsalternativ

Visa
MasterCard
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 25 år sedan
(data från 2017-03-21)
Detaljerad information Misco har fått betyget (5.34)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    De ligger jättelågt på en del datorkomponenter men har ALDRIG just dessa komponenter i lager. Bluff och båg företag för att locka klick till sajten. De erbjuder heller inte faktura eller något annat bra betalsätt som gör att man vågar lägga en beställning på de där billiga prylarna som inte finns i lager.
    6 tim sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Kommer gärna tillbaka
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Onödigt stor förpackning, inget sms.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det gick fort att få varan hem. Högsta betyg!
  • Usel
    Rätt så dåligt lagersaldo uppgift. Med tanke på att de påstår "53 år i branschen"
    "Många smidiga betalsätt" , ingendera verkar stämma då men beställning gick igenom och betalningen genomfördes fullt ut. De drog pengarna från mitt konto därmed är köpavtalet var bindande. 3 veckor senare hör de av sig per mail att någon annan hann köpa varan och det tog ytterligare två veckor innan jag fick mina pengar på mitt konto. Smells fishy: låter som kanske de behöver likvida medel för att betala av räkningar för är vara slut skall inte betalning gå att genomföra då Misco har varit i branschen ganska länge. Kommer aldrig vända mig till de mer. dåligt...
    1 mån sedan
  • Usel
    Undvik Misco som pesten. Vägrade bland annat att ta dram i retur enligt distansköpslagen. Hävdar val att dram är en förbrukningsvara. Riktigt otrevlig firma att ha att göra med.
    2 mån sedan
  • Usel
    Ett stort bluff. Saldo som inte stämmer. Faktura erbjuds till företag fast de vill ha förskottsbetalning ! Skyller på ngt BS om krav från deras ekonomiavdelning.
    Oseriösa.
    2 mån sedan
  • Usel
    Skämt företag med bluff saldo status. Det var inte första gången när de drar pengarna men skickades inget trots utgått produkt. Väldigt besviken!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Fantastiskt!

    Nu har jag varit en oerhört besvärlig kund. Köpte två switchar av Misco för att förbereda vårt hemmanätverk för IPTV. Dessa skickades blixtsnabbt och jag hade dom hemma ett dygn senare. Dom splittade t.o.m. ordern för att switcharna skulle komma fram snabbare då jag beställde lite andra grejer också.

    När jag fått hem IPTV boxen upptäckte till min fasa att jag behövde stöd för IGMP vilket modellerna jag köpt inte klarade av. Beställde två nya och fick returnera dom gamla utan knussel. Dom nya kom återigen på 24h och TV inför julen är räddad.

    Kundtjänst har varje gång jag ring varit mycket tillmötesgående. Förstår inte riktigt dom låga betygen. Jag är mycket nöjd med företaget.
    2 mån sedan
  • Usel
    Riktigt j@vla skit butik. Köpte en vara med förskottsbetalning. Priset visade sig senare att det inte gällde då deras leverantör märkt fel. Sånt händer, men det Misco kunde varit snabba att påtala detta vilket de inte gjorde, utan det framkom när jag frågat varför produkten inte skickats. Ok, nu ska det alltså ta 3-5 dagar för pengarna att återbetalas, vilket tog 10 dagar och de återbetalades återigen efter att jag påtalat varför inte pengarna kommit.

    KÖP INTE FRÅN DESSA SKOJJARE!
    3 mån sedan
  • Hej Petta.

    Verkligen jättetråkigt att höra om det som hänt. Så där skall det absolut inte gå till. Det skulle verkligen vara mycket värt om du kunde kontakta mig med orderuppgifter så skall jag undersöka vad som hänt.

    Du når mig antingen på telefon 0510-485022 eller email jonas.dahlborg@misco.se. Jag ber återigen om ursäkt för det som hänt och hoppas verkligen att du hör av dig så jag kan reda ut detta, så det inte händer igen.

    Tack på förhand.
    Jonas Dahlborg, Marknadschef MISCO.SE

  • Usel
    Har beställt några klistermärken. Det har gått snart 3 veckor utan leverans.
    Betalade i förskott. Det kanske man inte ska göra till denna butiken !
    4 mån sedan
  • Hej!

    Det lät inte bra. Jag ber verkligen om ursäkt för detta. Skulle du kunna maila ditt ordernummer till mig på jonas.dahlborg@misco.se så skall jag undersöka vad som hänt med din order.

    Med Vänlig Hälsning,
    /Jonas Dahlborg, Marknadschef MISCO.SE

  • Utmärkt
    Har beställt många saker därifrån under många år och de har alltid skött mina ärenden proffsigt, även i de fall då något problem uppstått. Bra priser på många produkter. Kan ibland ha lite långa leveranstider dock.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Fungerar bra, men för få alternativ på betalalternativen.
  • Acceptabel
    Lång leveranstid, men lägsta priset i prisjakt.

    Beställde en vara med 1-3 dagar i lagerstatus. Tog 11 arbetsdagar innan det kom fram.
    5 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett moderkort med obekräftad leveransstatus den 25/4, dock mailade jag innan för att kolla ungefärligt leveransdatum. Fick få till svars att det förmodligen skulle dyka upp 4/5.

    Tiden gick och inget moderkort dök upp, vilket ledde till att jag hörde av mig igen och fick då bekräftat att det skulle komma den 13/5. Jag avvaktade ytterligere.

    Det kom inget den 13/5 heller, men det fanns hos andra leverantörer varpå jag började undra över om Misco använde sig utav en annan leverantör men fick till svar att "vi använder samma som de andra". Nytt leveransdatum den 18/5 efter kontakt med kundansvarig. Jag gick in och kollade status på webben och mycket riktigt där stod det 18/5.

    Idag är det den 17/5 och denna veckan så står det återigen obekräftat på deras hemsida. Jag ringde igår och kollade vad som händer, och blev lovad att jag skulle bli kontaktad när de hade ett klart besked, men vad hon kunde se så skulle den ha funnits i lager den 13/5 men inte blivit skickad. Nytt datum var nu den 20/5.

    Jag avvaktar men ingen hör av sig, varpå jag ringer idag och får besked om att den ska komma den 26/5. Nu har det alltså snart gått en månad, samtidigt som både Liontech och Proshop har den i lager hos leverantör.

    Följande datum har jag nu alltså blivit lovad:
    4/5
    13/5
    18/5
    20/5
    26/5

    Jag kommer att avvakta ytterligare någon dag nu, men aldrig med beställa från Misco igen. RIKTIGT DÅLIGT!

    UPDATE:

    Testade att beställa diskar från dem igen (alla är värda en andra chans), det stod 1-3 dagars leverans då produkten fanns i lager. Återigen så failade dem att hålla sitt löfte om leverans och skickade ordern hela 4 dagar efter att ordern vara lagd.

    Nu står jag här och ska göra planerat underhåll på servern, utan diskar...

    BESTÄLL INTE FRÅN MISCO, OCH LITA INTE PÅ DERAS LEVERANSTIDER!
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Usel
    ((((Varning))))
    Köpte en surfplatta för en vecka sedan och idag får jag besked via email att produkten har utgått!
    Det har gått tre veckor och fortfarande inte fått pengarna på mitt konto. Svarar varken på e-mejl eller telefon... Aldrig mer misco!
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Stort utbud generellt men begränsat refurb-utbud vilket jag valde inom nu. Perfekt skick på varan, som helt ny!
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Vill betala med faktura.
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Ok, men inte mer. Trist att inte kunna betala med PayPal eller Klarna.
  • Perfekt
    Beställe en ASUS Chromebit innan klockan fyra och kunde hämta den under lunchrasten dagen efter - snabbt och smidigt. Bra jobbat, misco!
    7 mån sedan
  • Usel
    Beställde en powerbank. Stod fanns i lager. Genomförde beställningen. Efter ett par dagar så ringde jag och dubbelkollade eftersom det stod att varan ej fanns i lager. Då svarade kundtjänst att varan tyvärr var slut och troligtvis inte kommer komma in igen och att hon skulle skicka in en återbetalning till mig. Vad hade hänt om jag inte ringt?! Otroligt dåligt skött. Aldrig mer detta skämt företag
    8 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde två usb-minnen som skulle levereras inom 1-3 dagar. Första minnet kom inom två dagar. Andra minnet var restnoterat utan mer info. Dock stod det fortfarande på webbplatsen att det skulle levereras inom 1-3 dagar.

    Kontaktade efter ett par dagar deras kundtjänst via telefon och bad att få ändra leveransadressen eftersom det andra minnet inte kom i tid och jag skulle befinna mig på annan adress i två månader. Tjejen i kundtjänsten kunde inte svara på när det andra skulle levereras eller varför det inte hade levererats. Hon kunde heller inte ändra leveransadressen... Hon lovade i alla fall att kolla upp och återkomma samma dag.

    Fick svar via mail två dagar senare att de avbokat det andra minnet och jag fick beställa om det. Svarade dem att det skulle innebära att jag fick betala dubbel frakt. Det löstes genom att jag skulle maila dem nya ordernumret så skulle de justera i efterhand. Beställde om, mailade och fick inget svar på en vecka. Ringde till slut varpå tjejen i kundtjänst upptäckte att ”hoppsan, mailet till mig hade hon glömt att skicka...”

    Fick till slut varan och justerad frakt. Bad om kreditnotor på det återkallade köpet och frakten till min bokföring eftersom det dragits från min bank och satts in igen. Självklart gick det inte att ordna. Fick i alla fall skärmskott ur deras system att använda i min bokföring.

    Enkelt att beställa och snabb leverans. Tjejen i kundtjänsten var vänlig och hjälpsam, men slarvet, ställtiderna och den bristande informationen är bara pinsam. Fasar nu för att minnena ska gå sönder och man behöver kontakta dem igen...
    8 mån sedan
  • Usel
    Fullständigt undermåliga reklamationsrutiner, så jag kan verkligen inte rekommendera privatpersoner att handla här.

    Jag fick som tur bättre hjälp från tillverkaren, men det kostade mig både tid och pengar.

    Så det hade blivit avsevärt billigare att handla produkten dyrare från annan leverantör.
    8 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning
    Enkelt att beställa
  • Bra
    Beställning Leverans
    Helt i sin ordning och jag är helt nöjd, med undantaget att jag inte anser att det är befogat att ni skickar en plattare försändelse till paket porta avgift, när det med all säkerhet går att skicka det som ett brev, då jag antar att produkten ligger i en betydligt plattare förpackning än på DVD tiden, med tanke på att handboken och ett USB minne totalt kan ha en tjocklek på max 3 cm, och med all säkerhet kan delas ut av brevbäraren, eller om inte lämnas till närmaste Post ombud om kundens brevlåda skulle ha en smal öppning.
  • Bra
    Beställning Leverans
    Allt fungerade jättebra. Snabb leverans och höll vad ni lovade
  • Usel
    Läste tyvärr inte tillräckligt noga bland andra kunders erfarenhet av att försöka reklamera till Misco och blev själv sittande med en defekt vara som de här typerna vägrar ta ansvar för.

    Ständiga påstötningar krävs för att få svar, veckor blir till månader och sedan får man plötsigt ett "vi kan tyvärr inte hjälpa dig"-mail. Jag får intrycket att de helt saknar kompetens att driva kundtjänst mot privatpersoner.

    Uppmanar alla att hålla sig så långt borta från Misco som möjligt.
    10 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett par RAM-minnen i från den här siten nyligen, och dom dök inte upp på några dagar, trots att dom "fanns i lager" och att produkten enbart skulle ta 1-3 arbetsdagar att komma fram.

    Ringde deras support och fick prata med en sur och tjabbig tjej med utländsk brytning som pratade i munnen på mig från sekund 1, till att vi la på. Fick inte en syl i vädret. Deras website sa att produkten åter kommer i lager 31/12-2016 (DET ÄR APRIL NU), tydligen har dom problem med sin hemsida.

    Enligt tjejen i fråga så har inte minnena ens skickats till mig trots att 3 dagar har passerat. MEN dom har dom på lager tydligen. Så ville självklart makulera ordern, vilket gick bra. Beställ inte här i från, otrevlig personal i supporten och en trasig hemsida som visar fel lagersaldo. 1/10. Never again.
    10 mån sedan
  • Ganska dålig
    Långa leveranstider på saker de säger sig ha i lager. Precis som det var förr med Misco. Beställde några grejer för att testa om de blivit bättre men det är precis samma som för några år sedan.
    11 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning
    Bra och snabbt.
  • Usel
    Som flera skrivit här tidigare så är detta företag inte alls bra på returer. Beställde en produkt från misco den 31e mars. Fick den levererad efter några dagar och det visade sig att den inte fungerade. Jag paketerade varan mycket noggrant och skickade tillbaka den via posten för att få mina pengar tillbaka. Jag var mycket noggrann med att meddela Misco att jag ville ha pengarna tillbaka och ingen ersättningsprodukt vilket borde gå bra eftersom jag skickade tillbaka produkten inom 2 veckor.

    Räknade att jag ringde sammanlagt 9 gånger under en 3 veckors period (kan ha varit fler) och pratade med deras kundtjänst. Varje gång var det en ny ursäkt på varför de inte kunde betala tillbaka pengarna.

    Paketet hade inte kommit fram.

    De hade skickat iväg paketet till någon för lagning

    En kollega tittade på ärendet. Ring tillbaka om några dagar.

    Hittade inte mitt ärende. Ring tillbaka.

    Returen ska göras av en kollega. Personen på kundtjänst visste inte hur returer fungerade.

    Samt fler ursäkter jag inte kommer på just nu. Sammanfattningsvis vill jag uppmana er att undvika Misco. Det finns andra som hanterar sådant här mycket bättre.
    11 mån sedan
  • 2016-03-22 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Mardrömmen Misco

    Jag gjorde det enorma misstaget att falla för att Misco under en kort tid var billigast på Prisjakt. Det skulle jag verkligen inte ha gjort. Jag har aldrig tidigare varit med om en sådan usel konsumentupplevelse.

    Produkten ifråga var en Nexus 6P, nedan följer en tidslinje över mitt ärende som allt som allt tog nästan ett halvår.

    21/10
    Lägger förhandsbeställningen, lagerstatus är då 24/11.

    18/11
    Ser den börja komma in i andra butiker.

    29/11
    Ringerkonkurrenten Katshing för att se om de har någon i lager, mindre än
    24 timmar senare ligger den på mitt lokala bostombud.

    30/11
    Hämtarjag ut telefonen från Katshing och meddelar samtidigt Misco att jag
    önskar avbeställa.

    1/12
    Får
    svar från Misco att den redan skickats och inte kan avbeställas,
    vilket uppenbarligen är ren lögn då den anländer först:

    18/12
    Telefonenanländer, och jag ber Misco om returanvisningar.

    3/2 (!)
    Jag får returanvisningar för telefonen, efter att ha skickat allt som allt fem mail om det.

    11/2
    Jag får möjlighet att besöka mitt postkontor, Misco säger att jag
    måste skicka den som företagspaket. Det kostar mig 220 kr...
    Dessutom har jag behövt påbörja min Klarnaavbetalning, eftersom det dragit ut så länge.

    9/3
    Efter att ha skickat flera mail om att jag tycker det är orättvist att
    jag ska betala frakt för en produkt som de skickat trots att jag
    avbeställt får jag till slut tillbaka pengarna för det.

    Sjukaste köpupplevelsen på länge. Avråder starkt från att handla av
    Misco. Det är uppenbart att de inte kan konkurrera alls med andra
    aktörer, och vi konsumenter bör välja bättre alternativ. Jag föll
    för ett bra pris istället för ett märke jag litar på. Katshing
    levererade under 24 timmar och bjöd dessutom på ett fodral och
    hörlurar, för att Misco klantat till allt.

    Jepp, du läste rätt. En KONKURRENT gav mig plåster på såren, men jag fick kämpa med näbbar och klor för att ens gå plus minus noll med Misco. Helt vanissigt.

    Undvik, undvik, undvik.
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Handlar man från Misco bör man vara säker på att man inte vill ångra köpet.

    Ångrade köp av tv inom 14 dagar, som distanslagen säger att man får, men det var mycket strul innan de gav med sig. Får se hur själva returärendet går.

    I övrigt snabb leverans och service. Bra priser.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Allt fungerade utmärkt
  • Usel
    Köpte ett moderkort här, visade att det fanns i lager, men nästan 3mån senare fick jag beskedet att varan hade utgått ur deras lager. Rekommenderas inte!
    1 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    1 år sedan
  • Usel
    Skrev att den fanns i lager och valet föll på dem, köpte via kort och skulle få leverans på 1-3 dagar. När jag sen följer upp 3 arbetsdagar senare så vet de inte ens när den kommer in i deras lager. Vill du ha saker snabbt, undvik dem!
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    De levererade till slut med försening, och hade stora problem med att få till en retur (fick ringa flera, flera gånger, samt maila och följa upp som en igel), samt betala returen själv. Skulle nog tyvärr inte handla härifrån igen, även om de nog vill väl. Känns som en enmansshow?
    1 år sedan
  • Perfekt
    Bra hemsida, snabb leverans och bra pris! Köpte ett par ljudkablar och dom kom redan dagen efter. Tyvärr hade jag råkat köpa fel kablar och upptäckte det först när jag öppnade paketen. Kontaktade kundtjänst sent på eftermiddagen för att meddela att jag ville skicka tillbaka. En trevlig tjej svarade och sa dom krediterar fakturan (tar bort den) istället. Kablarna kostade inte många kronor men jag tycker att det var väldigt bra stil och vänligt av Misco! Rekommenderas!
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Beställning
    Mina köp och leverans hos er via nätet fungerar utmärkt
    /Calle
  • Perfekt
    Snabbt och bra!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Hmm... vad har hänt med Misco? Det är lite mysko. 5.000 omdömen varav endast 50 st senaste 12 månaderna och flera mindre smickrande utlåtanden. Jag söker efter en dyr dator men vågar inte betala i förskott med så få och låga betyg. Jag provade därför med en liten Fujitsu WI610 lasermus. Den kom efter 2 arbetsdagar och har därför inget att anmärka.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Snabba svar från kundservice då jag påpekade ett fel gällande deras utskick. Har köpt en trådlös webbkamera här tidigare och fick problem med den. Inga problem att byta ut den.
    1 år sedan
  • Usel
    Skämtföretag, håll er borta. Det är dags att detta företag pensioneras.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Usel
    MISCO är ett stort företag men ger intrycket av att vara helt nystartat och litet.
    Efter 3 samtal och 2 mail så har jag fortfarande inte fått svar på när min order ska levereras. Jag får inte svar på mina frågor och dom kan inte lova när dom hinner prata med sin levertör Tech Data som för övrigt är en del av problemet. Ligger ute med 20tkr sedan 15 Oktober, inte ok.

    Jag ringde till slut själv till Tech Data och fick reda på sanningen.

    Kommer förmodligen aldrig mer att handla på MISCO!
    Har handlat på andra företag så som WEBHALLEN, Komplett, Dustin mm och har aldrig varit med om något liknande.

    En del av kängan ska även tilldelas Microsoft som har svårt att få ut sina produkter i tid. Men informationen bör vara transparent och jag som betalande kund ska få veta hur det ligger till.
    1 år sedan
  • Hej detay.

    Produkten som du köpte var på förhandsorder när du köpte den. Det är Microsofts efterlängtade "flaggskeppsprodukt" och den har tyvärr inte börjat levereras förrän nu i december. Jag är jätteledsen att vi inte kunde ge dig ett datum, men vi fick ingen bekräftad information i vår tur. Microsoft har själva också gått ut med en ursäkt om att de släppte produkten till försäljning innan tilldelningen var säkrad.

    Jag är ledsen att du fick vänta samt att du kände att vi inte gav dig korrekt information. Vi borde varit mycket tydligare och i vår kommunikation till dig med att leveransinformation saknades. Jag ber om ursäkt för det.

    Vill du diskutera ytterligare eller har frågor är ju varmt välkommen att ringa mig på 0510-485022 eller maila mig på jonas.dahlborg@misco.se så skall jag göra mitt bästa för att hjälpa dig.

    Med Vänlig Hälsning.
    Jonas Dahlborg, Marknadschef Misco AB

  • Knappt godkänd
    Bra priser och relativt snabb leverans, men när det gäller returer har de inte mycket att komma med.
    Det var omständligt att få ett returärende godkänt, fick ringa och påminna om det två gånger. Returer kan endast ske på egen bekostnad och med företagspaket, vilket inte är billigt!
    Slutade med att jag betalade 300:- i frakt för en produkt som jag returnerade.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Verkligen nöjd.
  • Knappt godkänd
    De skickade varan, som fanns på lager, efter 3 arbetsdagar med Postens hemleverans. Dock glömde de att ge posten mitt telefonnummer (enligt Postens kundtjänst), så hemleveransen kunde inte SMS-aviseras utan det tog extra lång tid att få paketet. Inte godkänt! Dessutom kom flera mail om att prenumerera på deras "erbjudandemail". Nej Misco, om jag inte skrev upp mig på att få reklam vid beställning och inte heller klickade på några länkar i det första reklammailet så lär jag inte vilja ha det när ni spammar igen!
    1 år sedan
  • Hej!

    Ajdå, det var tråkigt att höra att leveransen blev försenad. Nu vet jag inte vilket order som avses, men vi skickar med aviseringsnummer för leveransen automatiskt i våra beställningar till distributörerna, så mobilnumret måste kommit på avvägar i nästa led efter oss. Jag ber om ursäkt för detta. Det är verkligen inte roligt att vänta på något man köpt.

    När det gäller våra erbjudandemail så sker inte anmälan till dem automatiskt, så jag skulle gissa att kryssrutan för erbjudandemail blev ikryssad vid ordertillfället. I sådana fall så skickar vi sedan ut ett bekräftelsemail där vi ber kunden att verkligen bekräfta att kunden vill få mailen. Först därefter anses kunden ha anmält sig och kommer börja få mailen. Har du felaktigt fått ett sådant bekräftelse-mail så kan du bara ignorera det, så slipper du mailen.

    Jag är ledsen att din order blev försenad och jag ber om ursäkt för krånglet som uppstod med mailen. Vi får hoppas att du får en bättre upplevelse nästa gång du använder oss. Har du fler frågor så får du väldigt gärna ringa mig på 0510-485022 eller maila mig på jonas.dahlborg@misco.se så skall jag göra mitt bästa för att hjälpa dig.

    Med Vänlig Hälsning,
    Jonas Dahlborg, Marknadschef MISCO.SE

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Utmärkt, jag är mycket nöjd.
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Den tog jätte lång för varorna att komma.