Användaromdömen

Sorterat efter datum

3 av 5 stjärnor

2019-01-29
Top Butik
2019-01-12
Redigerades 2019-01-15
Discshop i sig är en kanonbra onlinebutik. Tyvärr anlitar man ett uselt företag för leverans. Beställde två filmer i tisdags (8/1) för att titta på denna helg. Trodde i min enfald att filmerna skulle levereras redan dag två efter beställning, dvs torsdag. Fredagen hann också passera utan filmer. Förra gången var det lika illa. Tog sex dagar. Blir inga fler beställningar så länge ni anlitar Postnord, statligt ägd katastrofleverantör. Sorry Discshop, för det är inte ert fel. Betyget är enbart för Discshop. Skulle jag räkna in Postnord hade stapeln gått åt andra hållet på minussidan, utanför bild till vänster och fortsatt ut i skogen på andra sidan vägen.
2018-11-13
v
bra hemsida, dock kan de luras ibland med vad som finns i lager och inte. Leveranstiden är lite seg ibland. Beror väl på om det går som brev eller paket.
2018-10-31
L
Senaste köp av tre produkter markerades som levererat. Spårningsnumret gav endast resultatet att elektronisk förhandsinformation nått Posten. Efter fyra dagar med samma resultat kontaktade jag kundservice och meddelade att enligt Posten så hade de inte fått någon försändelse. Svaret blev att jag kunde tanka ner en app och själv spåra försändelsen och att jag skulle gå till mitt ombud och eftersöka brevet. Dum och inte ett dugg hjälpsam information. Efter 5 (vardagar) dök äntligen brevet upp. Fakturan kom naturligtvis direkt vid markerad utleverans. Kass leveranstid och kass kundservice. Discshop hävdar att man har betyget 9,2 på Prisjakt, vilket är dåligt uppdaterat. Nuvarande betyg ligger under 7. En gång i tiden var Discshop mitt förstahandsval. Hade jobbat upp mig till platinakund. Kundservice fungerade klanderfritt, vid fel och fraktproblem fick man hjälp direkt. En tids arbetslöshet gjorde att filmköpandet fick bortprioriteras och då försvann kundstatus som en avlöning. Så är det ju antagligen med lojalitetsprogram hos flertalet. Har sedan dess gått över till CDON och CDON+ och är nu mycket nöjdare.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2015-02-18
Redigerades 2019-01-02
L
Tyvärr tog Discshop väldigt lång tid att på leverera min order. Det saknades även en av produkterna jag såg mest fram i mot. Tråkig köp upplevelse. Vilket är synd för dom har relativt bra ombud. Dock har dom ganska höga priser om man jämför med andra.
2013-10-16
Redigerades 2018-11-30
s
Riktigt bra onlinebutik som alltid levererar varorna fortare än kvickt! De håller sig väldigt bra till sitt löfte att "Beställningar innan 16.00 skickas samma dag!". Jag har beställt någon enstaka minut innan 16 och paketet har skickats en stund senare och anlänt dagen efter. Edit: Då de nu inte längre levererar dagen efter samt upplevs som dyrare sänker jag min fullpoängare.
2017-12-13
Redigerades 2018-11-29
b
Fick det jag köpte på black friday redan på lördag (utlämningsstället), väldigt nöjd.
2007-04-26
Redigerades 2018-11-10
Totalt värdelösa med sina leveranser. Vad är poängen med att beställa innan kl 16, om man ändå inte får filmen dagen efter?? Kollade upp kollinr på Postnord appen, och dom skickade som ekonomi, vilket tar 3 arbetsdagar att komma fram. 3 dagar för en film! Förr var det en butik att lita på, men idag är CDON ett mycket bättre val.
2016-02-15
Redigerades 2018-10-11
t
Föredömlig webbutik, en av de bästa på marknaden vad beträffar användarvänlighet och tydlighet. Att kunna logga in och lägga varor i varukorgen för att kunna återkomma till den vid ett senare tillfälle är riktigt användbart. Vad man skulle kunna önska sig på produktsidorna är besked om när varor som är slut i lagret förväntas komma in igen. Köpprocessen har alltid fungerat smidigt för mig och varorna levereras snabbt. Lagersaldona verkar stämma.
2012-03-30
Redigerades 2018-09-13
k
Vad har hänt med den forna samt superba leveranstiden?! Beställde en tisdag under lunchtid och fick leveransen på fredagen!
2018-03-10
Redigerades 2018-03-12
C
Loggade in på deras webbsida och förhandsbokade tre filmer, betalade även dessa filmer direkt vilket även syns på mitt kontoutdrag. Fick även en orderbekräftelse där alla tre filmerna var uppräknade. När jag loggade in drygt månaden senare så fanns endast en film registrerad, de andra två hade försvunnit. Kontaktade kundtjänst och fick som svar att jag hade två olika kundnummer hos dem och det berodde på det men nu hade de kopplat ihop dem så att det skulle fungera. Hur jag kunde få två olika kundnummer vid samma beställning förklarar de inte. Två filmer levererades när de släpptes, inga problem där. Loggade då in och kontrollerade den tredje filmen, den enda som var registrerad från början. Denna film har nu försvunnit helt, finns inte som beställd eller levererad. Kontakt med kundtjänst igen och får en ursäkt om att de inte vet vad som hänt, de kan se att den har beställts men sedan har den inte behandlats och de tar bort min beställning så får jag beställa på nytt. Beställa och betala på nytt efter detta snurrande? Skall jag föra över pengarna till ett företag så måste jag kunna lita på företaget och det gör jag inte nu. Ska bli intressant och se om jag får någon återbetalning av summan för filmen, detta har de inte svarat på än. Fick svar om återbetalning, summan för filmen 249kr skulle återbetalas. Kontrollerade mitt kontoutdrag och hade då fått 58kr från Discshop.
2017-12-21
G
Beställde två filmer. En var fel. De var så snälla att jag fick behålla den. Får det rätta filmen senare. GOD JUL 2017
2009-09-23
Redigerades 2017-11-08
K
Discshop är fortfarande den i särklass mest pålitliga, seriösa och snabba kvalitetsbutiken när det gäller att köpa film på nätet. Den tydliga hemsidan med massor av fakta kring varje film är i en klass för sig själv och därför är det dit jag som filmsamlare går för riktigt utförlig information om svenska DVD- och Bluray-utgåvor (till och med information om utgångna titlar finns kvar). Hela upplägget med snygg layout i kombination med oöverträffad presentation av varje film är exemplariskt - och något som jag personligen tycker att man ska stödja med plånboken om man vill att denna nivå av filmservice ska kunna finnas kvar i framtiden. Den tillmötesgående kundtjänsten ges också via telefon, vilket är sympatiskt. Vidare är det skönt att ha en nätbutik som inte säljer allt möjligt under ett och samma namn, utan som faktiskt nischar sig mot en unik expertkompetens inom just film (och spel). Det märks att det är människor som själva har en passion för film som driver sajten. Priserna och kampanjerna har bara blivit bättre och bättre de senaste åren och man kan alltid fynda riktigt bra filmer billigt. Faktum är att jag beställer både enstaka filmer ibland och ibland kanske 10-20 titlar på en gång, och jag har aldrig några problem med leverans eller liknande. Tvärtom funkar faktiskt allt perfekt varje gång, vilket säger en del när jag kanske gör totalt ca 50 beställningar per år. Hela omdömet förklarar varför jag numera köper all film på Discshop, och jag kan därför varmt rekommendera även andra att handla tryggt här.
2017-10-26
T
Bara positivt att ge
Sida 1