Stora på möbler online
7 fysiska butiker i Sverige
Fri frakt och snabb leverans

http://www.trademax.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Trademax har fått betyget (4.94)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Beställning Leverans
    Expeditionsavgifter läggs på priset samtidigt som man marknadsför fri frakt. Rent bondfångeri!
  • Perfekt
    Beställning
    Perfekt hoppas möblerna uppfyller min förväntan.
  • Bra
    Helt ok bra priser. Snabba leveranser. Men att ta ut en expeditions avgift på 295 tycker jag är dåligt därav en 7a
    18 dagar sedan
  • Usel
    Avråder starkt att köpa från trademax.
    Fel från första början. Delar saknas. Omständigt att komma i kontakt med dem för att få nya delar skickade. När nya delar skickas så saknades bultar och skruvar för att fästa dem. Vi köpte själv för vi orkade inte vänta. Märkte sen ett produktionsfel på soffan. Plankorna var helt snedmonterade på ena sidan och därför hade ryggslutet spruckit. Fick en ny soffdel fyra veckor senare. Trademax kunde inte hjälpa att återta den trasiga delen utan den fick vi köra på soptippen själva. Inte en enda krona i kompensation har vi fått för detta. Det har varit mycket omständigt att ha med trademax att göra och de har inte alls varit generösa på något vis. För er som ändå väljer att handla där var noga att kolla alla delar när de kommer att de ser raka och stabila ut. Till trademax vill vi bara säga skärpning och tack för ingenting ! Vi kommer aldrig igen.
    18 dagar sedan
  • Utmärkt
    Köpt loungesetet Bahaman. Bra pris o snabb leverans.
    Glasskivan till bordet hade en skada vilket jag felanmälan dagen efter leverans. Efter någon timme fick jag mail om att dom skickar ett nytt bord. Riktigt bra service :)
    22 dagar sedan
  • Hej.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och med ert köp av ert nya loungeset.
    Vad tråkigt att ni först mottagit en skadad glasskiva, men härligt att höra att ni är nöjda med servicen vi erbjuder.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Beställning Leverans
    Har inte fått varan än då den fortfarande är hos DHL
  • Usel
    If you like puzzles this is the correct place to buy.

    They deliver a single item (a sofa) during different days making you leaving your office in different occasions to receive them. Customer support does not help or compensate you for this issue, answering that the rest will come in the following days.
    1 mån sedan
  • Hello Melvin.

    Thanks for your review.
    We are very sorry if your delivery got split up. We hope that you feel satisfied with the purchase and sofa over all.
    Please don't hesitate to contact us with any questions or concerns.

    We hope to see you soon again.

    Have a wonderful day
    Kind regards,
    Filippa
    Trademax

  • Utmärkt
    Beställning
    handlar en del av trademax men är irriterad på att ni tar ut exp. avg priset ni sätter på varorna blir ju felaktigt.
  • Usel
    Köpte en soffa på rea 10 tkr. Hem kom en soffa märkt Made in China med produktionsfel överallt. Ja överallt!

    * Kuddar med fel dimensioner
    * Montagedelar som inte passar
    * Tyg som var ojämnt påspänt
    * Sömmar som var sneda lit här och var
    * Soffsitsknappar som var fästa med olika djup
    * Kraftiga glipa mellan soffdelarna
    * En söm skarvad med sytråd med avvikande färg (rosa)
    * Bruna smutsfläckar
    * Sömmar som gått upp och trådar som hänger
    * Ojämn stoppning, ibland skrynklad

    Vid kontakt med företaget är det 11 dagar väntetid att få reklamationsärendet besvarat. Dead-on-arrival (sänd en ny omgående) hedras inte.

    Åberopade ångerrätten och handlar aldrig där igen.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme.
    Vi ber verkligen om ursäkt för produktfelen. Självklart kommer vi ta detta vidare till leverantören för åtgärd. En reklamation besvaras oftast inom 48 h och sedan kan det tillkomma hanteringstid. Tråkigt att ni inte vill återkomma till oss.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Har handlat 4ggr från butiken och samtliga leveranser har varit skadade, fått ok ekonomisk kompensation för det, börjar dock ruttna ordentligt på alla fulhöjningar samtidigt som deras så kallade reor inträffar, senast uppenbara idag var på deras sportlovsrea då deras fåtölj thor lyx som har kostat 699:- i flera år helt magiskt fått det nya priset 795:- och man får ett mail där dom är snälla och ger en 10% extra på allt, undrar om dom tror att folk är dumma i huvudet som går på sådant?
    Sluthandlat.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi beklagar verkligen att era varor har varit skadade. Självklart har ni rätt att få nya delar eller kompensation som ni har fått. Vad gäller våra reor så har du fått det lite om bakfoten. Våra dagspriser varierar ständigt baserat på efterfrågan och lagersaldo, så har du spanat in något du tycker om verkar det ju vara så att det finns fler som gör det. Våra rabatter är däremot baserade på det ursprungliga marknadsvärdet (som vi alltid försöker att hålla oss under). Våra priser/reor ljuger vi aldrig om, du får helt enkelt sätta dem i förhållande till marknadspriserna. Ha en fortsatt bra dag. Vänliga hälsningar, Trademax

  • Usel
    Jag köpte en soffa av märket porto dubbeldivan som dem hade på rea nu. I meddelande när jag skulle göra beställningen så ville jag ha leverans tidigast 13:e december, dagen efter beställningen fick jag notis om att mitt paket var på väg till mig och jag skulle boka tid med dhl. Jag tyckte detta var extremt konstigt så jag ringde Trademax och frågade om detta och sa att då får jag göra retur och boka ny senare isåfall. Då sa Cecilia tror jag hon hette: du kan bara ringa dhl och boka ny tid för leverans så behöver du inte göra nytt köp. Okej, men hur blir det med ångerrätten och dem där 3 dagar fraktfritt på returen? Då sa hon att ångerrätten är från att jag får leveransen, men att returtiden med 3 dagar flyttar hon fram och noterar det. Jag kände mig lugn, tills idag några dagar senare och ska få denna levererad om nån dag så säger dem att jag ska stå för en returfrakt om jag ångrar köpet! Om jag däremot vill ha returfritt får jag ta emot produkten av dhl, sedan ska jag ha produkterna hos mig och skicka in bilder och efter 2 dagar så görs ett ärende som tar Max 14 dagar sa hon! Jag frågade om det kan ta ännu längre tid då det är jul, nyår, hon svarade: inte vanligtvis. Jag orkade inte krångla mer efter diskussioner med dem. Jag betalar denna frakt kostnaden och slipper ha med Trademax att göra för all framtid.

    Men det som förvånade mig var att jag behövde en soffa och var villig att byta emot en dyrare men det gick inte heller, att dem vill förlora en kund som har sina kontakter på Facebook, linkedin, etc och min familj och vänner som inte kommer handla där för ynka 755:- i en frakt avgift?? Det är märkligt att man inte kan ha lite kundvård och bemötande och smidiga.

    Men men service finns tydligen inte...

    HANDLA ALDRIG PÅ TRADEMAX.se !
    1 mån sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Leveransen i måndags kom i tid med vänlig personal, bra paketerad leverans.
  • Bra
    + Billiga

    Leveransen tog någon vecka längre än utlovat, men den kom fram efter 8 veckor och det är inget att anmärka på än så länge så kan inte klaga till det priset.
    2 mån sedan
  • Hej.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och ert köp. Vi ber om ursäkt om det har uppstått en försening på er order. Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Om jag beställt en tv bänk trä vit överdel ek ben
    Så vill jag inte ha en kipppar soff bord underrede
    Order pers moste titta en extra gång på beställningen .
    Men troligt har ni inte kompetens i pakken
    Så billig arbetskraft som måligt
    Tog minst två veckor extra gör att ha rätt
    Prylar !
    Send en bonus till mig så perheoos jag köper mer
  • Usel
    Falska reor. Riktigt dåligt att ljuga om priser. Säger att det är 40% rabatt men kollar man prisjakt så var deras senaste prisändring en höjning på 200 kr.
    Det borde väl ändå vara olagligt att hålla på som det här värdelösa företaget gör...
    2 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme.
    Vad gäller våra reor så har du fått det lite om bakfoten. Våra dagspriser varierar ständigt baserat på efterfrågan och lagersaldo, så har du spanat in något du tycker om verkar det ju vara så att det finns fler som gör det. Våra rabatter är däremot baserade på det ursprungliga marknadsvärdet (som vi alltid försöker att hålla oss under). Våra priser/reor ljuger vi aldrig om, du får helt enkelt sätta dem i förhållande till marknadspriserna. Ha en fortsatt bra dag.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Sms-terror-reklam. Önskar jag inte handlat.
    2 mån sedan
  • Hej. Tack för er omdöme. Självklart kan ni få sms utskicken att sluta. Vänligen skicka ett sms med maxstopp till 71550 för att avregistrera erbjudanden från oss. Önskar er en fortsatt trevlig dag

  • Dålig
    Leverans av säng tog 2 veckor, kvaliten inte den bästa. Men det jag stör mig mest på efter att ha letat en säng är deras ständiga falska reor. Blir nog inga fler köp härifrån.
    2 mån sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt om det har uppstått en försening på er order. Vad gäller våra reor så har du fått det lite om bakfoten. Våra dagspriser varierar ständigt baserat på efterfrågan och lagersaldo, så har du spanat in något du tycker om verkar det ju vara så att det finns fler som gör det. Våra rabatter är däremot baserade på det ursprungliga marknadsvärdet (som vi alltid försöker att hålla oss under). Våra priser/reor ljuger vi aldrig om, du får helt enkelt sätta dem i förhållande till marknadspriserna. Ha en fortsatt bra dag. Vänliga hälsningar, Trademax

  • Dålig
    Köpte en Dream 180 kontinentalsäng som redan efter ett halvår blev så pass nerluggen att det är som 2 djupa skålar ända ner i bottenmadrassen på både min och min sambos sida av sängen.

    Avråder verkligen folk från att köpa dessa sängar
    3 mån sedan
  • Hej.

    Tack för ert omdöme.
    Vad tråkigt och höra att ni inte känner er nöjda. Ni har självklart rätt att reklamera er order. Detta gör ni via vår hemsida!
    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Beställning Leverans
    Bra priser är en grej, men att ljuga om lagerförda varor för att få beställningar gör att helhetsbetyget blir 1/1! Skulle aldrig rekomndera någon till trademax.
  • Perfekt
    Beställning
    Har haft med Trademax o göra förut . Ett väldigt seriöst företag. Beställde en soffa av dom förut, som blev nedsättning ganska fort, tog bara ett foto av den o blev kontaktad fort om jag ville ha tillbaka pengarna eller en likvärdig soffa för den modellen fann inte längre. Ville ha en ny soffa o fick den inga oroblem med den nya soffan , väldigt proffesionellt bemötande o smidigt hantering av problem soffan. Så gör ett seriöst o proffesionellt företag
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    vid tidigare köp har varan levererats till adressen. Icke denna gång.
    Fick hämta ett otympligt paket hos posten. Däremot fick jag sms flera gånger om dagen att paketet måste hämtas snarast. Kommer nog att välja annan nätbutik vid nästa möbelköp.
  • Usel
    Köpte en så kallad "OCEAN MED PU HÖGER" soffa från Trademax.

    Knappt använt soffan i 2 år och vi är endast två personer i hushållet så har soffan "tappat" sin spänst/fjädring.

    En soffa som man betalar alltså runt 10 000 kr och håller inte ens i 3 år är en skam. När vi även ville reklamera så var det oerhört svårt att komma i kontakt med Trademax.

    De svarar endast på mejl och det kunde ta veckor innan de svarade och kräver att man på ett eller annat sätt styrker med bilder. Här är det även svårt att styrka när problemet endast uppstår när man sitter på soffan/kuddarna.

    Soffan som då verkade som ett kap blev således till "ni får vad ni betalar för". Ska aldrig handla på Fakemax igen.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Har handlat tidigare till full belåtenhet därför kan jag handla med fullt förtroende
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt snabbt och billigt.
    Mycket bra kundservice
  • Mycket bra
    Jag beställde en soffa, tyvärr skickades fel modell (en nolla var förväxlad med en sexa i artikelnumret), men skillnaden var inte större än att jag kunde tänka mig att ta den istället.
    Gjorde en reklamation på deras hemsida och blev uppringd ett par dar senare och fick en mycket generös rabatt som kompensation.
    Så deras kundsupport får toppbetyg av mig i alla fall.
    4 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vi ber om ursäkt för att det har blivit fel i utskicket. Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och den hanteringen som ert ärende fick! Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Jag beställer två stycken soffbord som kommer fram med DHL, men märker direkt att de har skickat fel varor.
    Okej felvaror kan hända alla, men det är hur de bemöter mig som kund som är så fruktansvärt dåligt.
    Ringer givetvis direkt men får enbart som svar att jag måste maila in en reklmation(?).
    Sagt och gjort och får till svar att det kommer ta en vecka för att kolla på ärendet!?
    Nu står jag med två stycken felaktiga soffbord i stora kartonger som jag tvingas ha i mitt vardagsrum.
    Mailar att jag inte kan ha det så utan svar. Ringer och får som svar att de inte kan göra något över telefon. Det tar 5 minuter att boka en upphämtning av DHL. Jag jobbar själv inom ehandel så jag vet.
    Vad jag inte kan förstå är hur ett så stort företag kan ha så fruktansvärt dålig kundservice. Bra kundservice är kärnan till återkommande kunder.
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi ber om ursäkt för att ni har mottagit fel varor. Vi kommer självklart att hantera ert ärende och lösa detta. Första kontakten sker inom ett par dagar. Ni kan även mejla in till er handläggare direkt med frågor och funderingar då ni får ett mejl så fort ert ärende är påbörjat. Dessvärre kan man inte ringa till reklamationsavdelningen men ni kan självklart önska att bli uppringda av er handläggare. Vi hoppas att ni kommer känna er nöjda när ert ärende är hanterat och avslutat.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Dålig
    Köpte en soffa från Trademax för några år sedan, och ganska snabbt så gick påsarna som håller fjädrarna på plats sönder, vilket innebär att fjädrarna trasslar in sig i varandra, och det blir gropar i sittdynorna. Ingen mening att ta det på garantin då du först måste komma i kontakt med Trademax, vilket inte är lätt, sen måste du fixa frakt, och slutligen betala för den.

    Köpte senare en Elegans 180 sängpaket [Svart Kontinentalsäng] på hemsidan, har ej monterat ihop den än. Blev ganska förvånad när vi senare gick till en Trademaxbutik och av en säljare fick veta att det inte var någon kontinentalsäng vi köpt, utan en dålig ramsäng med ribbor, alltså står det fel på hemsidan.

    När vi var i butiken, så köpte vi en kandelaber, och ett whiskyglas, tro det eller ej, när vi kom hem så var kandelabern sned, och de gängade delarna rostiga. Whiskeyglaset var kantstött. Var dock inga problem att lämna tillbaka dessa och få pengarna tillbaka. Vi passade då på att köpa några kuddar som skulle kosta 99 kr/st enligt prislappen på kuddarna. när vi kom fram till kassan så sa man att dom kostade 199 kr/st, trots att de var märkta med 99 kr. Hade det varit en riktig butik så hade man bett om ursäkt, och låtit kunden få, betala det pris som kuddarna var märkta med.

    Kommer inte att handla här mer, och kommer inte att rekomendera Trademax till någon.
    6 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi ber om ursäkt om ni har haft problem med er soffa. Självklart hjälper vi er åtgärda detta om detta ingår i er garanti. En reklamation sker via vår hemsida och sedan kontaktas ni av en handläggare. På hemsidan så kan ni hitta information om er säng där står även att sängbotten består av ribbor som är monterade över sängramen. Sängen har en tjock madrass i bonellresår och en bäddmadrass som tillsammans ger en god liggkomfort. Vi hoppas att ni kommer sova gott i er nya säng.

    Vi ber självklart om det som har inträffat i butik och vi ska självklart göra det vi kan för att göra våra kunder nöjda. Vi kommer ta denna informationen vidare till vår butik.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Mycket bra
    Har beställt här ifrån tre gånger nu på kort tid pga flytt. 1/3: Soffbord & matbord. Beställde i förväg med en planerad leveransvecka. När den veckan kom så kontaktade DHL mig, inga problem, dock vid leveransdagen när jag stannade hemma från jobb & skola så när DHL kom, så kom min order från det gamla företaget som jag hade annulerat ordern hos och redan fått pengarna tillbaka för, men inte den nya ordern från Trademax.. Var samma dag som jag skulle flytta och det var extremt irriterande, dock DHL:s fel och inte Trademax. DHL bad om ursäkt för att dom hade glömt min order och jag blev erbjuden att få varorna på måndag istället (det var fredag) eller hämta dom själv vid lagret. Kunde inte ta ledigt ännu en dag plus att jag skulle flytta så behövde grejerna direkt, så fick lägga bensin för ca 8 mil utan ersättning när jag annars skulle ha gratis leverans.
    Produkterna var fina, men vill även dela med mig av leveransen då det kan påverka om man vill köpa från ett företag eller inte. Produkterna jättefina.

    Beställning 2/3: 6 st matstolar. Fina stolar, bra leverans. Dock hade en stol fabriksfel och jag skickade en reklamation till dom via deras hemsida och dom skickade en ny direkt, så inga problem där.

    Beställning 3/3: Kontinentalsäng. Jättenöjd än så länge, superbra leverans. Valde även uppbärning.
    6 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss. Vi ber om ursäkt för det strul som har uppstått med er order. Vi kompenserar självklart våra kunder om en bestämd leverans uteblir. Vi kompenserar även för förseningar enligt köpvillkor. Roligt att ni känner er nöjda med era varor och den hanteringen som ert ärende har fått.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Ganska bra
    Min lilla 'mardröms'historia, tänkte dela den då det är väldigt negativt här.

    Beställde säng på en söndag, 'skickades' iväg dagen efter, dock så har vi olika ippfattningar utav 'skickad' - DHL hämtade paketet hos dom på Onsdag, ingen stor grej men lite missvisande kanske.

    Hur som, sängen kom på Fredag men saknade ett kolli, så fick ha en halvsäng i lilla lägenheten flera dagar...
    Kontaktade kundtjänst angående delen som saknades..
    Efter en 5 min telefonkö ville dom att jag skulle reklamera ordern vilket skulle ta 3-14(!) dagar innan någon ens kollade på mitt ärende, efter 'lite' klagande avslutade vi samtalet.

    Fick ett mejl redan 30 min senare ang. Reklamationen (inga 3-14 dagar alltså), efter några mejl redde vi ut vad som saknades och de skickade den saknande delen.
    Totalt 1 timme efter jag ringde på Fredagen 'skickade' de delen till sängen, DHL hämtade det på måndag och jag fick det på onsdag.

    Utöver detta sänkte de priset på sängen dagen efter jag köpt den, skrev ett mail och fick ett presentkort på mellanskillnaden, väldigt bra då de kunde skita i det.
    Köpte sängkläder för de pengarna, ett komplett set samt ett örngott i samma färg.
    Dock blev örngottet i helt fel färg (rosa istället för grå) - flickvännen blev väl nöjd iallafall.
    Denna order hämtades av DHL samma dag jag la den, kom till servicepoint redan nästa dag.

    Till deras försvar stod det ingenting på förpackningen vilken färg det var, samt i vissa ljuslägen är det inte så stor skillnad på dom..

    Allting tog ca 11 dagar totalt, lite strul men tycker trademax fixade detta helt utmärkt.

    Skulle sätta mer stjärnor om de kontrollerade ordern o varorna de skickade lite bättre.
    Samt skickar paket som kräver flera kollin (sängar, soffor etc) från samma lager samt samma dag, tråkigt att vänta på över en helg med en ofärdig produkt, samt ta ledigt från jobbet...
    6 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och hanteringen av ert ärende. Vi beklagar självklart det som har inträffat med era beställningar och vi kommer ta till oss av er feedback, då det viktigaste för oss är nöjda kunder. Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Två utav universums sämsta företag i skön symbios!

    Beställde och betalade varor som "levererades" av partnern DHL. DHL lyckades dock inte att leverera varorna till mig då jag av någon underlig anledning inte var hemma dagtid. De placerads på DHLs lager under en tid men utan att kontakta mig så skickades varorna tillbaka. För att sedan TradeMax skulle skicka varorna till mig igen så debiterades jag en kostnad motsvarande hälften av varornas värde.
    6 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Hemleverans sker normalt vardagar mellan kl. 8.00-17.00. Transportören aviserar alltid via telefon, sms eller e-post för att bestämma leveransdag. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med transportbolaget. Behöver du extra hjälp, finns det flera tillval att välja som underlättar din leverans ytterligare. Observera att alla tillval inte är tillgängliga på alla platser i landet. För aktuella utkörningstider i just ditt område ber vi dig kontakta DHL på 0771-345 345. Tar man inte emot leveransen och denna returneras till vårt lager tillkommer det en debitering för detta. Flera påminnelser skickas ut innan varan returneras. Självklart kan de alltid gå fel till, har det gjort detta i ert fall så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl så ska vi hjälpa er att lösa ert ärende.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Perfekt
    Stort utbud och snabba leveranser hem till dörren. Kommer absolut handla hos Trademax igen, nästa köp blir nog ett matbord
    7 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och ert köp.
    Roligt att vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Dålig
    Köp dina möbler någon annanstans.

    Jag rekommenderar verkligen att du köper dina möbler någon annanstans.
    Till synes så har Trademax ett gott utbud och är rätt standard på priser, men det är där deras 2 stjärnor av 10 slutar.

    Två gånger har jag gjort stora beställningar från Trademax (en gång på ca 23 000 SEK, diverse möbler, en annan gång ca 8000 SEK, också möbler, med ca 1 år mellan beställningarna.) Båda gångarna har jag haft vansinniga problem med frakten och leverans, då Trademax lovar dig som konsument att produkterna dels

    1) Ska nå fram inom en ansenlig tid (10-15 dagar, mycket bra!) men i själv verket tog det över 2 månader. Det skyllde de på att de omorganiserade i lagret. Jag fick ingen kompensation eller ens ursäkt för att det tog 4 ggr så lång tid än utlovat.

    2) Vi leverans så måste man vara hemma mellan 8 och 17. Det är kanske inte så svårt för många, men var inte så säker på att leveransen kommer fram. Jag bokade en tid mellan 8 och 17 en fredag, väntar hemma HELA dagen, och det kom ingen leverans. Tog ledigt från jobbet i onödan. Sure, det är DHL som kör ut, men när jag ringde Trademax för att jag VILLE betala mer för att få det hemkört på kvällstid, så sade det att det absolut inte går och jag måste därför vänta på att leveransen skickas tillbaka till lagret, jag får betala frakten (700 SEK+) och gör en ny leveransbeställning, först då betala för kvällsleverans.

    Onej, bespara dig tid, pengar, elände, personal som inte vill hjälpa dig lösa ditt problem, och en väldigt till ytan bra men på djupet skit - till verksamhet.

    Köp dina möbler någon annanstans.
    7 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi ber verkligen om ursäkt för det som har inträffat med er order. Vi kompenserar självklart våra kunder om det uppstår en försening. Vänligen kontakta vår kundtjänst så ska vi självklart se till och ordna er kompensation. Vi ber även om ursäkt för att DHL inte har dykt upp på aviserad tid. Självklart kan vi även kompensera er för detta då ni har varit hemma en dag i onödan. Dessvärre stödjer inte vårt system att lägga till tilläggstjänster i efterhand. Väljer man att inte ta emot order så tillkommer det en returavgift om varorna returneras till vårt lager. Självklart ska vi se till och lösa detta på bästa sätt med er. Det viktigaste för oss är att våra kunder är nöjda och att allting hanteras på rätt sätt. Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    Gjorde en beställning på en grupp utemöbler vid 20:00 på kvällen. Efter jag lagt beställningen såg jag att man kunde köpa stolarna utan bordet. Eftersom jag inte gillade bordet speciellt mycket kontaktade jag kundservice morgonen vid 08:15. Jag förklarade situationen och tjejen sa att det var enklast att jag ångrade ordern och sedan gjorde en ny beställning på bara stolarna. Men jag var tvungen att vänta på ett mail som konfirmerade detta. 12:30 får jag ett mail där de säger att varorna redan lämnat lagret och att jag därför inte kan ångra mig, eller jo. Det går om jag betalar in 795kr.

    Klockan 13:30 får jag ett automatisk mail där det står att de nu plockat ihop mina varor och att de är på väg. Så först får jag ett mail som säger att jag inte kan ångra mig, 1h senare så säger de att varorna är packade. Det är skrattretande alltihopa. Skulle de inte under 5 timmar hinna meddela någon att ordern ska canceleras?

    I mitt fall handlade de inte om pengarna, De skulle kosta mer att ångra sig än vad bordet kostade i kampanjen. Men att ett företag kan vara så här oproffsigt och oflexibelt är helt ofattbart. Jag har skickat 2 mail till dem, och nu har det gått mer än 24h och de har fortfarande inte svarat. Däremot har de redan svarat på ett omdöme som jag lämnade igår kväll på trustpilot. Vad sägs om att prioritera era kundmail innan ni svarar på deras omdömen? Håll er borta från de här oseriösa företaget.
    7 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi kan dessvärre aldrig avboka en order som har börjat hanterats på lagret. När order väl är plockad så går det ej att stoppa. Det är därför som ni har fått information en timme innan er vara skickades att er order inte går att avboka då den redan börjat hanteras. Vi erbjuder våra kunder fri retur i tre dagar från det att ordern har blivit mottagen. Vi hoppas självklart att vi ska kunna lösa detta på bästa sätt. Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Köpte ett utebord med bordsskiva med ribbor i konstträ som jag såg vid monteringen hade kraftigt vågig ovansida. Jag blev ombedd av butiken att göra reklamation via webben och bifogade bilder samt föreslog omleverans av ny borddskiva. Fick mail 9 dagar senare att nya produkter skickats vilket visade sig vara en hög med skadade konssträribbor trots skyddsfilm hade massor med märken i ytan. Trademax menar alltså att jag som kund skulle (efter demontering av de gamla) passa in de nya ribborna på plåtreglarna som håller ihop dem samt borra & skruva fast allt!? Jag kunde få ett presentkort på Trademax på 500kr om jag ville för att jag skulle monteras dessa, som kund är jag inte intresserad av detta utan jag vill ha en fungerade felfri produkt.

    Åkte direkt till lokala butiken ifrån fraktfirman och ifrågasatte hanteringen samt visade ribborna. Dom beklagade och kunde inte förstå att dessa skadade ens skickats och inte ny skiva eller bord skickats istället. Efter de pratat med sin egen kundtjänst så var jag tvungen att starta ytterligare ett nytt ärende och man får väl se hur de löser det denna gång..

    Hade inte läst tidigare betyg innan jag köpte bordet och jag måste nog instämma att de inte har en speciellt bra fungerande eller kunnig reklamationshantering.
    7 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi beklagar självklart om ni inte känner er riktigt nöjda med hanteringen av ert ärende. Vi vill självklart hjälpa er så gott vi kan och komma fram till en lösning som är smidig för båda parter. Självklart ska ni få en felfri och hel produkt och ni ska inte behöva lägga ner något jobb. Ni är självklart välkomna att kontakta er handläggare eller kundtjänst för att diskutera lösningen av ert ärende. Vi hoppas att ni kommer känna er nöjda när ert ärende är hanterat och avslutat och ni har en felfri vara hemma hos er.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Uppdatering av läget, 29 dagar sedan jag publicerade omdömet. Ännu ej blivit återbetald.

    Blev uppringd av Trademax dagen efter jag publicerade detta omdömet och efter ytterligare en dag kom vi till en överenskommelse.

    Utdrag från mailkonversation den 22 juli 2016:
    "Hej!

    Precis som vi avtalade över telefon så kasserar ni de delar ni har hos er nu och vi tar er andra skadade soffa i retur från DHL. Vi krediterar er order *** och ni blir återbetalda till samma konto som ni använde vid det ursprungliga betalningstillfället.

    Ert ärende är nu avslutat. Ha en fortsatt bra dag och fin sommar!"

    Bra, nu får jag åter mina pengar! Tänkte jag men nu har jag mailat två gånger och senast fick jag till svar att jag skulle skicka in upphämtningskvittensen. Men ärendet är ju avslutat? Ringer till Trademax, väntetid på 40 min i telefonkö, och får till svar att någon kommer att ringa upp mig. Detta var 2 dagar sedan.

    Beställning på soffa lades den 8 juni 2016. Den var felvänd. (Nu kasserad av oss)
    Ny soffa levereras 23 juni 2016. Fraktskadad och vi tar ej emot den.
    29 juli kom vi till en överenskommelse och återbetalning ska ske.
    Idag är det den 24 augusti.
    26(!) dagar har gått sedan jag blev lovat återbetalning med andra ord.

    Jag har frågat på mail, på telefon och nu frågar jag här:
    Trademax, när blir jag som utlovat återbetald?
    Ni vet vilket ärende detta handlar om, ni har mitt telefonnummer, ring mig och förklara er.
    __________________________________________________________
    *Omdöme publicerat den 26 juli 2016

    Tänkte beställa en soffa och hittade en jag gillade på Trademax, hör mig runt bland vänner som alla säger att man ska vara på sin vakt då det ofta blir fel och att servicen för att åtgärda är lång och dålig.

    För att vara extra försiktig ringer jag och pratar med kundtjänst om vilken soffa det är jag ska beställa och lägger en order. Soffan anländer inom leveranstiden men är då felvänd, inte alls den vi ville ha. Ringer kundtjänst som först hänvisar till att jag har sett fel, det är rätt soffa... Efter en stund ger dom med sig då de sett mina bilder jag skickade med reklamationsformuläret. Får då till svar att det ska ta 3 veckor tidigast innan jag kan förvänta mig en ny.

    Dagen efter blir jag uppringd om att kundtjänst sagt till mig att beställa fel soffa och ny soffa ska skickas snarast. Tar ledigt än en gång och soffan som anländer är fraktskadad.

    Nu måste jag göra en ny reklamation (vilket jag fick veta efter att jag en vecka efter att den fraktskadade soffan var hos oss och vände, mailade och undrade varför inte Trademax hör av sig till mig?!) och förväntar mig inte pengarna tillbaka inom 3 veckor och någon ersättning lär jag inte få. Kommer dessutom behöva ta ledigt en dag till då den gamla soffan fortfarande står hos oss och behöver ju hämtas. Trademax sa till mig först att dom beställer hämtning av soffan men nu ska jag tydligen behöva göra det själv. Vad är detta?

    Så sjukt besviken!
    9 mån sedan ( Uppdaterat: 8 mån sedan )
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Det är verkligen trist och läsa ert omdöme och höra hur missnöjda ni känner er. Detta är självklart det sista vi vill. Vi försöker alltid att möta våra kunder på vägen och komma fram till bästa möjliga lösningen på ett ärende. Er återbetalning kommer självklart att ske. Den normala rutinen är att när returen är åter på vårt lager så krediteras er order. Dessvärre kan det uppstå lite problem kring dessa leveranser. Självklart är det inte något som ni ska få lida av. Så fort ni skickat in upphämtningskvittensen så kan vi självklart kreditera er. Känner ni att det är något som inte gått rätt till eller som ni känner inte riktigt är avslutat så tveka inte på att kontakta oss.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Beställde en skohylla som skulle levereras 18/7. Den blev sedan försenad över två veckor, något jag fick veta först när jag frågade när ingenting hände. När jag väl fick den var det fel färg på den. När jag påpekade detta fick jag veta att jag skulle fylla i något formulär som krävde bilder på felaktigheterna. Alldeles för omständigt och det har snart gått en månad från utlovat leveransdatum utan att jag fått det jag beställt. Rekommenderar ingen att handla här. Usel service med långa svarstider och uppenbarligen ingen koll på ordrarna.
    8 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi ber självklart om ursäkt för att det har uppstått en försening på er order. Vi kompenserar självklart för förseningar enligt köpvillkor. Vi kommer självklart lösa ert ärende till er och ställa alltid till rätta. Handläggning på ert ärende startar inom 1-3 vardagar. Vi hoppas ni kommer känna er nöjda när ert ärende är löst och avslutat och ni har mottagit de rätta varorna. Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Fruktansvärt dåligt företag. Leveransen kom inte under den avtalade veckan trots att vi beställt flera månader tidigare. Vi fick tillslut själva hyra släp och hämta på dhl. Dessvärre fattades fyra stolar som aldrig dök upp flera flera veckor efter avtalad tid. Vi fick köpa stolarna från annat håll. Sedan föreslår de en ersättning av allt strul på ett patetiskt presentkort! Jag avråder alla från att köpa från Trademax!
    8 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi beklagar självklart om er order inte har levererats enligt beräknad leveranstid. Har ni själva fått hämta era varor på terminal så kan vi självklart stå för släp kostnaden och milersättning. Har stolarna aldrig skickats har ni självklart rätt att avboka dessa. Vi ber verkligen om ursäkt för det strul som har uppstått med er order. Det viktigaste för oss är nöjda kunder och vi står självklart till tjänst och hjälper er så gott vi kan. Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Possitivt