Omdömen(47)

Sorterat efter datum
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Ren scambutik, undvik!

Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
Redigerades ett år sedan

Avregistrerat F-skattesedel 2021 januari. Se upp! https://www.allabolag.se/5569369043/befattningar

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
ett år sedan

Bra service vänligt bemötande Tobbe

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Varning varning varning! Beställt klocka och betalat, men ingen leverans eller kontakt. Bedrägeri, måste stoppas!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Varning! Prova att ringa deras tel så förstår ni. Jag hörde inte ett ljud efter att min beställning gjorts och pengarna dragits. Tack och lov så betalade jag via Payson så jag fick pengarna åter.

Nicklas
Nicklas

45 omdömen

Usel
2 år sedan

Katastrof, helt oseriöst företag! Tur att jag valde betalning med Klarna och inte betalde med kort

A
Anna

1 omdöme

Usel
3 år sedan

Varning för denna butik! Jag har beställt en klocka som ännu inte kommit. Det har gått tre månader! Det stod i september att klockan fanns i lager. Betalade direkt men har fortfarande inte fått leverans. Jag har försökt nå dem via den telefon som står på webbsidan, det mobilnummer som står på företaget (upptaget, inget svar eller telefonsvarare) och via mail, men de svarar inte. Nu återstår bara att lämna omdömen och polisanmäla men helst vill jag slippa tjafs och bara få min klocka. Så ledsen över att blivit lurad.

e-lite
e-lite

397 omdömen

Usel
Redigerades 3 år sedan

Undvik denna handlare. De skickar inga varor, de svarar inte på mail och de svarar inte på telefon. Men de kan ta betalt ändå. Det slutade med att jag fick gå genom min kortutgivare för att blockera betalningen.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
3 år sedan

V A R N I N G! Totalt oseriös aktör! Leveranstider på 1 månad. I bästa fall! Svarar inte på mail. Vid kontakt med Klarna får jag tvetydiga uppgifter. Ena stunden är köpet hävt, nästa måste jag betala! På Klarna behöver man tydligen inte stå för vad man skriver. Det inhiberas av kollegan i nästa chatt... Välj annan leverantör så slipper du både skojaren på Klocknet och den förvirra(n)de personalen på Klarna!

C
Christine

1 omdöme

Usel
3 år sedan

Mycket dålig stil! Svarar inte på mail ej heller på telefon. Fick ta hjälp av Payson som jag betalde med för att få ut varan jag betalt. 14dgr leveranstid. Varning för denna säljare!

Usel
3 år sedan

Skickade en fråga till [email protected] om leveranstid på en klocka som de enligt webbsidan skall ha inne på lager. Inget svar. Skickade en påminnelse, fortfarande inget svar. Jag skulle nog akta mig för säljare som inte svarar på frågor om sina varor.

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
Redigerades 6 år sedan
Via butik

Det är när det blir fel en bra och dålig leverantör visar sitt rätta ansikte och här var det jättebra hjälp och assistans

Usel
Redigerades 6 år sedan

Säljaren är eller spelar helt oinformerad om konsumentköplagen. Han försöker hävda att man inte kan reklamera produkter värda under 500 kr, samt att man inte har rätt att reklamera helt uppenbara fabrikationsfel efter garantitiden gått ut. Säljaren påstår att man inte kan vänta sig att en reseväckarklocka från Braun med LCD-display skall hålla i tre år. Konsumentverket ställer sig helt frågande och undrar om säljaren menar att han säljer skräp. Skrämmande dålig service. "Varken vi, Braun eller konsumentverket anser inte att du har rätt eftersom du måste bevisa att skadan fanns från början." "Konsumentköpslagen reglerar fel som funnits ursprungligt. Vi kan inte se att detta uppfylls. Lagen hänvisar också till vad man kan förvänta sig av en produkt man köper, enligt pris, material och liknande. Klockan ni köpt har en LCD-display, den är känsligare än ett Quartzur med visare. Dessutom är den billig i pris vilket lagen också hänvisar till." Efter sju månader slutar halva LCD displayen fungera, klockan har endast stått still på sängbordet. Säljaren sänder en ersättningsprodukt med samma fabrikationsfel och den slutade fungera på exakt samma sätt efter två år och elva månader. Säljaren återbetalade köpesumman efter två samtal till konsumentverket och c:a tio mail. Jag tvingas gång på gång svara på uppenbara, och som jag ser det högst sannolikt medvetna feltolkningar av konsumentköplagen.

M
Mikoel

16 omdömen

Bra
Redigerades 8 år sedan

Köpte en klocka via dem. Betalade och allt såg bra ut men sedan fick jag mail om att varan var slut vilket fick en att bli halv putt. Fick då köpa en klocka till samma pris vilket kompenserade upp köpet. Surt när lagerstatusen inte fungerar. Annars sköttes allt via mail och leveransen direkt hem i brevlådan. KANON.

k
kallediallo

15 omdömen

OK
Redigerades 9 år sedan

Bra pris men.....leveranstiden är bland de segaste som finns. Fick mejla dom för att dom skulle börja på ordern. Inte ens b-post tar så lång tid. Väldigt illa. De är väldigt irriterande. Måste ja mejla så dom skickar den med!???