Anslöt i samband med Tele2 kund erbjudande.
Utlovat:
* 150/100 mbits bredband för 299 kr i månaden
- Tillsvidare? Självklart, jag var en sådan bra kund hos Tele2, så detta var vad de kunde erbjuda! På mina sidor hos ComHem stod det sedan att det gällde ett år, efter det så kostade det 429 kr i månaden.
* En ny kostnadsfri router!
- Jag ville inte ha den, hade redan en bra, men de var tvungna att skicka den, "du kan bara lägga undan den om du inte vill ha den." De tog 400 kr för den kostnadsfria routern, och 129 kr i frakt.
Nu plötsligt så sänker de min hastighet till 100/100 Mbits, men det kostar fortfarande 429 kr i månaden. Och, hej! De skickar en ny router! Utan förvarning! Vad kommer den kosta mig?
Kommer att säga upp mig hos ComHem, och vända mig till någon annan.
-> Edit 12 dagar senare:
Fick ett svar från ComHem kundservice:
"Vad jag kan se så har router skickats kostnadsfritt i samband med bytet.
För att gå igenom vad du har och vad du behöver göra för att nyttja tjänsten efter bytet så tar du kontakt med kundervice på nummer 90 222."
Fakturan som nu är den sista jag behöver betala ComHem som vanligtvis är på 429 kr är denna månad på över 800 spänn. Har inte och tänker inte hämta ut deras router. "Kostnadsfri" betyder något helt annat hos ComHem.