Prisjakt
Bredband2
  • Brett utbud av tjänster
  • Support 24 timmar
1.3Dålig
15 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
D
Dan
2 omdömen
Usel8 dagar sedan

Tecknade avtal med Bredband2. De kommer alltid lägst i er prisjämförelse. När ångerveckan är över så höjer Bredband2 priset med nästan 30%. Att komma i kontakt med deras kundtjänst för att säga upp avtalet tar timmar. Jag var nummer 80 i kö. Ni förmedlar alltså ett pris som bara får Bredband2 att se bra ut i er jämförelse. Därtill kommer en fakturaavgift som ni inte redovisar som man inte kan komma undan.

R
Rogge
1 omdöme
Usel21 dagar sedan

Bytte till Bredband2 för snart 6dagar sedan och har varit utan internet sen dess. Ringt dom varje dag sen dess. Varje dag har de sagt "o vi ser att du ringt men det har inte gjorts någon felanmälan... vi gör en nu ge os ip bla bla bla... du kommer få ett sms om att det är igång inom kort"...

M
Mange
1 omdöme
Dålig3 månader sedan

Samma upplevelse som många andra, priset höjs medan ordinariepriset sänks och man måste ringa och prata med kundtjänst för att få nya sänkta ordinariepriset. De tjänar så klart mycket på trofasta kunder som betalar utan att kontrollera om de betalar mer än ordinarie pris. Väldigt konstig sätt att hantera kunder.

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

Sämsta företaget som finns! Gått så långt att jag anmält dem till ARN!

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

Gick det inte sätta mindre än ett plus? Jag hade gett Bredband2 minus 10 om det gick. Herregud vilken dålig service alltså.... Jag beställde 250/250. Men jag får bara ut ca 5 mbit/s. Dom svarade bara att det är nog din router som är dålig, köp nya konvertingskablar och anslut istället direkt in i din laptop... Asså man blir ju mörkrädd... Jag köpte helt splitter ny router för 1 månad sedan för 3000:- ( den ska klara 500mbit/s ) SÅ jag tvivlar på att det är den som är trasig. Sån tur väl va så hade jag 14 dagars öppet köp. Så jag har nu stängt av bredband2

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

Jag har varit en trogen kund hos Bredband 2 i en del år nu, och nu har jag för andra gången fått se hur lågt de värderar trogna kunder. För andra gången så upptäcker jag att de har sänkt priset på min tjänst för alla som blir nya kunder; men alltså INTE sänkt priset för mig, som är en trogen och befintlig kund. ?? (Nu talar jag inte om lockpriset som gäller första månaderna, utan det som räknas som ordinarie pris.) Även denna gång ringde jag kundtjänst, och de beklagade och kunde korrigera ner mitt pris, men de kunde inte ge någon kompensation för månaderna jag har betalat mer än jag hade behövt. Det var samma visa förra gången, så nu känner jag att det räcker. Jag kommer att byta bolag, och aldrig mer återvända, för det märks hur lite man värderar sina fasta och trogna kunder. Det är inte kundtjänst fel, så kunde ju inte skälla på honom, men hans förklaringar var svaga. Något om att de inte kan gå in och ändra i avtal. Men jag har inget särskilt avtal, och noll uppsägningstid, och alla andra företag jag är kund hos korrigerar förstås ner priset på tjänsterna för även befintliga kunder om de sänker dem för nya kunder. (Såvida man inte har ett avtal som löper över en viss tid; då gäller ju andra villkor, men jag talar om när det inte finns någon bindningstid.) OM jag erbjöds ordentlig kompensation, exempelvis ett lägre pris (som det nyteckade kunder får) skulle jag ha stannat kvar. Men om jag stannar nu vet jag att jag kommer att bli blåst igen, och att bli behandlad så stinker. Snacka om att det här företaget INTE tänker att de behöver trogna kunder. De skulle ju t.ex. kunna sluta behandla dem så här illa och till och med ge någon form av bonus eller avdrag för kunder som stannar vart femte år eller något. Men allra MINST sluta behandla dem som skräp rakt av.

Gästanvändare
UselRedigerades 6 månader sedan

During a 6 month period we had 4 long disruptions in the Internet service lasting about a week each. Multiple times the invoices were incorrect. Tooks weeks for bredband2 to act on simple support cases like correcting an invoice.

Gästanvändare
DåligRedigerades 7 månader sedan

Bredbandet skulle kosta 287:-/månad. 1 månad efteråt gör de en "planerad" höjning. Dessutom tar de 25:- för e-postfaktura. Totalt blir det 340:- istället för utlovade 287:- De säger att de erbjuder e-faktura som är gratis, men det stämmer inte. När jag säger upp avtalet utlovas kreditering av sista fakturan och en ny avslutningsfaktura på kortare tid. I stället kommer en fakture på ordinarie tid (10 dagar efter uppsägningsdatum) och en påminnelseavgift. Jag vet inte om de är oseriösa eller bara har nollkoll????

S
StarChild
32 omdömen
UselRedigerades 7 månader sedan

VARNING! ! ! ! De höjer priserna kort efter införskaffandet av tjänsten trots att det ordinarie priset står kvar i portalen/hemsidan. Ringt ett par gånger och fått priset justerat men så höjer de snart igen. Detta är systematiskt, utbredd falsk marknadsföring och bedrägeri. De borde bli anmälda. Själv byter jag leverantör.

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

30% höjning av överenskommet avtal. Inte ok. Bedrägeri

Om butiken

Bredband2

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.bredband2.com

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Bredband2 i Skandinavien AB

Organisationsnr: 556346-9062

Information hos allabolag.se