Operatör Tre
Typ 4G
Hastighet ner 100 Mbit/s
Hastighet upp 50 Mbit/s
Fast IP Nej
Modem ingår Nej
Trafikkostnad Fastpris (du betalar inget extra för trafiken)
Uppsägningstid 1 månader
Bindningstid 0 månader
Månadskostnad 99 kr / månad
Initiellt erbjudande Nej
Startkostnad 250:-
Förvalsrabatt Nej
Kommentar Fri surf på musikstreaming
Kan jag skaffa detta abonnemang?

För att använda detta abonnemang krävs att du har täckning av 4G-nätet. Kontrollera detta med operatören.

Beställ 

Abonnemangets betyg (2.44)

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  • Ganska dålig
    Inget vidare.
    Har ofta problem med tappad uppkoppling samt att de som regel drar ner kapaciteten på kvällarna så man har max 10MBit/s. Normalt kan jag komma upp på en 50-60Mbit/s

    Dyrt för en ganska dålig tjänst.
    3 år sedan
  • Usel
    Har 4g 100gbit/mån

    Dyker det upp problem är det lätt att man skickas mellan telefonkö och butiken. Där är de helt klart förhärdade och försöker snäsa bort en.

    Jag förstår att många ger lågt betyg och vill varna för att problem hos tre är riktiga tidsslukare som det krävs mycket tid och ork för att ro i land.
    Bättre fly än illa fäkta.

    Mitt problem med en mobil router har efter flera månader på service inte kommit tillbaka. De hänvisar till postgången. När jag försöker få kompensation för sveda och verk hänvisar de till telefonköerna igen.

    Återkommer med en uppdatering när detta har retts ut./Besviken
    3 år sedan
  • Usel
    Har haft 3:s 32 Mbit/s i ett år och de kommer aldrig upp över 1 Mbit/s så tyvärr är det bara skit. Enligt den oberoende Bredbandskollen så är mobilföretaget 3 (bland de större aktörerna med fler än hundratusen mätningar i april) det i särklass sämsta med upp till 3 gånger andras svarstider och mindre än halva hastigheten att hämta hem data och omkring en tredjedel av hastigheten de andra har att skicka data. Inte konstigt att 3 har så många missnöjda kunder och klagomål hos konsumentverket.
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Antar att folk är mer benägna att betygsätta när de har något att klaga på, därav alla 1:or i betyg.

    För egen del har det fungerat över förväntan. Tecknade abonnemang före jul då de erbjöd första året gratis. Har haft ganska lite problem. Det enda riktiga problem jag haft var efter ca. en vecka då jag hade uppkopplingsproblem under en dag. Vid ett par tillfällen har jag varit tvungen att "disconnecta", mycket möjligt att modemet inte håller högsta klass.

    Hastigheten ska vara begränsad till 32Mbit/s, men har själv varit över 50 vid flera tillfällen med 58Mbit/s som max. Vid normal nedladdning ligger jag oftast på 25-30. Antar att det är lite konkurrens i mitt område.

    Det enda negativa jag kan säga om abonnemanget är att det kallas "obegränsat" men att hastigheten stryps vid 50GB, vilket är jävligt mesigt. Skulle aldrig skaffa mobilt bredband om jag hade riktigt bredband i huset, men f.t. är detta bästa alternativet (avskyr ADSL som tvingar en till fast telefon och strypt upstream).
    5 år sedan
  • Usel
    Hej!
    Netgear MBR1310 Är det sämsta router. Jag har ångrat mig hur mycket som helst för att jag gick med och antecknade abonnemanget. I 12 timmer har routern gjort disconnect-connect själv C 40 gånger. Vilken erbjudande huh. Jag kommer aldrig att rekommendera tre till någon i hela livet. kunde inte plugga eller studera eller göra något kontakt. Tres tjänst är inte pålitlig tycker jag. Det trodde jag från början därför att säljaren sa att man inte kunde ångra sig om man antecknat avtalet. Vilken isolering upplever jag nu pga er smart router. Kunde Tre inte vara snällare att köra test och prova produkten innan de säljer den eller kunden som är en labbs mus som vanlig. Aha Tre gånger disconnect innan jag fick trycka på Spara nu
    5 år sedan
  • Usel
    Modemet (E372) och routern (Dovado Tiny) man får från Tre krånglar titt som tätt. Man får starta om dem emellanåt för att det ska funka.
    Har kontaktat supporten och blev rekommenderad att ladda hem senaste mjukvaran, vilket jag gjort. Blev lite lite bättre, men bredbandet går fortfarande ner i tid och otid.
    Har bekanta som också har Tre, som har samma problem.
    Supporten på Tre kan inget göra och dom låter mig ej avsluta abonnemanget, såvida jag inte betalar resterande belopp.

    Välj någon annan leverantör om du kan!
    5 år sedan
  • Usel
    Valde Max abonnemanget för att säljaren lovade att det hade fri surf utan begränsningar och snabbaste hastigheten 32mbit/s. Nu har Tre ändrat abonnemanget infört max gräns på 50GB nerladdning och strypt min hastighet till 200kbit/s (får dock bara 130kbit/s vid mätning). Helt värdelöst att dom får ändra avtalet under abonnemangstiden. Snacka om att köra över konsumenter.

    I övrigt har mobila bredbandet funkat dåligt. Har signalstyrka på 93%, men kommer bara upp i runt 8mbit/s i normala fall, trots att dom byggt ut 32mbit/s i masten nära där jag bor.
    Kundservicen är dålig och tekniska supporten ger felaktig information. Uppkopplingen är hackig och livestreamat (typ Skype mm) funkar jättedåligt!

    Tre har heller inte fått några bra 4G frekvenser så hoppas du på högre hastigheter med 4G framöver, eller vill ha en bra bredbandsleverantör, välj någon annan!
    5 år sedan
  • Usel
    sämst dyrt dolda avgifter
    8 år sedan