•  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
  • Usel
    Köpte mitt kort i USA och det har betett sig konstigt från början. Kameran, 5D Mark II hänger sig ofta med detta kort. Till slut gav jag upp och bestämde mig för att utnyttja Sandisks livstidsgaranti.

    Efter lång mailkonversation fram och tillbaka blev jag ombedd att skicka kortet till Sandisk i Tjeckien för utbyte. Bara frakten dit kostar 100kr. Nu är kortet skickat och jag kan se via trackingnummer att Sandisk tagit emot försändelsen, men de påstår trots det att de inte fått något kort. Otroligt! De kan inte hitta det och jag kan inte få något nytt. Snacka om blufföretag.

    Det är ju lätt att lova livstidsgaranti om man aldrig behöver stå för det.

    Varning!
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Jag viste inte hur bra det var för ens jag köpte ett annat.

    Behövde ett extrakort och tänkte att det här kortet säkert mest var dyrare för att det hade ett fint namn. Så gick och köpte ett billigt kort och när jag stod där och skulle fota ett kritiskt ögonblick så la kameran av och det blinkade "busy" i displayen.. Katastrof.

    Så nu vet jag vad man betalar för när man köper "riktiga grejer" och det är så värt det.

    Köp! :)
    2 år sedan
  • Perfekt
    Har en hel bunt såna här inköpta i olika omgångar (är fotograf) och har inte haft ett enda problem med dom.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Avänt kortet i två år. Inga som helst problem. Snabbt och bra.
    2 år sedan
  • Dålig
    Köp INTE detta kort om du vill ha ett att lita på.
    Har redan efter ca 1400 bilder förlorat flera bilder.
    Ett dåligt kort som jag hoppas jag får returnera.

    Efter att ha chattat med SanDisk i över 40 minuter visade det sig att de inte kunde hjälpa mig för att jag kommit till supporten för USA och Canada. Tänkte att jag förmodligen gjort fel så jag gick till SanDisks svenska sida och klickade på "Support -> Live chat" och fick vänta ytterligare 30 minuter innan jag fick chatta. Första jag frågade var om det var den europeiska supporten inklusive sverige. Fick till svar: Nej det här supporten för USA och Canada...

    Bespara er det problemet och ring 08-403 096 73 istället (det kostade mig 70 minuter av chattande med USA för att få det av dem - hade varit enklare att fixa det via hitta.se).

    Jag vill så gärna höra vad SanDisk säger... när jag får tag i dem.

    Uppdatering:
    Ringde 08-403 096 73 och blev direkt kopplad till USA... Fantastiskt, de kan inte hjälpa mig via chat med USA men man ska ringa USA via ett svenskt nummer. Samtalet bröts för övrigt efter ca 2 minuter. Så nu ger jag upp. SanDisk har lyckats!
    2 år sedan