Medlem sedan: 2011-11-27

Långa Farbrorns omdömen

Här visas de omdömen Långa Farbrorn har lämnat på Prisjakt & Minhembio.

2 år sedan

Linksys E4200

-2 
Bra trådlös täckning + hastighet, men helt urusel stabilitet. Upplever som så många andra problem med tappad internetanslutning, i upp till flera minuter, flera gånger i veckan. Uppkommer oftast när man börjar belasta routern.
Firmwareuppdateringar har hittills inte hjälpt.
Fattig på funktioner för en router i prisklassen.
Betyget blir en stärna. Spelar ingen roll hur bra den är annars, en produklt måste fungera för sitt huvudsyfte.
+1 
Extremt buggig mjukvara: konstiga omstarter, dålig täckning, batteribuggar som drar ur batteriet ibland, frekventa hängningar, e.t.c, e.t.c.
BIlder från kameran blir alltid disiga p.g.a det genomskinliga "linsskyddet" på skalet.
Värdelös batteritid.
Ligger alltid väldigt långt efter med uppdateringar. 2.3 dröjde över ett halvår längre än utlovat. 4.0 tror jag man kan glömma.
Tog flera månader att reklamera på Elgiganten, då de vägrade erkänna att produkten var felaktig.
 
Grym telefon. Inget direkt att anmärka på, förutom att Samsung skickat med lite väl mycket bloatprocesser som körs i bakgrunden. Kräver root för att ta bort.
2 år sedan

Sennheiser MM550

+1 
Valde att avfärda de dåliga resensionerna som audiofilgnäll och köpte två par på Webhallen. Det skulle jag aldrig ha gjort. Akilleshälen är ljudkvaliteten, och då är jag ingalunda en audiofil.

Utan NC eller SRS är de märkbart sämre än mina gamla Sonylurar som jag köpte för 300 kr för fyra år sen. Framförallt diskanten låter riktigt skorrande, skarp och onaturlig. SRS gör enbart saker sämre. Det är också svårt att få hög ljudvolym från portabla spelare och via BT. Personligen tycker jag att max...   Läs mer
 
2 år sedan

Komplett.se

 
Bra priset och webshop.
 
2 år sedan

Webhallen

 
Alltid bra service, leveranstider och bemötande om det blir något strul.

2 år sedan

Elgiganten

 
Min telefon (LG Optimus 2X) har nu sedan jag köpte den lidit av spontana omstarter, hängningar och funktionsbortfall av WiFi. Den har också en tendens att då och då bli tokvarm och dra slut på batteriet inom 15 minuter. Dessa är mycket vanliga och väldokumenterade fel hos den här modellen som många är drabbade av, och naturligtvis inte Elgigantens fel.
Vad jag har invändningar emot är att Elgiganten har försökt reparera den fyra gånger nu, och vägrar att häva köpet, trots att felen kvarstår. Ko...   Läs mer
  • Butiken svarar:

    Bäste kund

    Vi har ingen uttalad policy som går emot konsumentköplagen, om varuhuset du varit i kontakt med påstått detta har de agerat fel.
    Om vi som näringsidkare misslyckats med två reparationförsök för samma fel har du som konsument rätt till en hävning av köpet.
    (Alternativt tre reparationsförsök för olika fel i varan)
    Dock har vi som näringsidkare rätt att åter igen sända den till verkstad för kontroll, detta för att vi skall kunna säkerställa att det fel
    som finns i varan kan anses vara ursprungligt och inte orsakats av en yttre påverkan.

    Vad det gäller mjukvarufel så beror det lite på vilken typ av mjukvarufel som uppstått. Om felet uppkommit i samband med att
    ej av tillverkaren godkända program eller applikationer installerats i produkten kan mjukvarufelet klassas som ett fel som orsakatsav en yttre påverkan. Dock är detta väldigt ovanligt enligt min erfarenhet.

    Om du kan uppvisa servicedokumentation som visar på garantiåtgärder ser jag ingen anledning till att vi skall neka en hävning.Har du dessa underlag är du självklart välkommen in till ditt närmsta varuhus för en lösning.

    Mvh
    Mattias Berggren
    Servicechef Elgiganten AB