Medlem sedan: 2010-10-15

Andreas Karlsson12s omdömen

Här visas de omdömen Andreas Karlsson12 har lämnat på Prisjakt & Minhembio.

 
3 år sedan

Pixmania

 
Lågt pris på varan, men priset blev det dubbla...

Är man inte nöjd får man returnera varan, visst men frakt till Frankrike var inte billigt.

De hänvisar även till tillverkare för garanti, enligt svensk lag är de skyldiga att ta emot varan! Vid garanti, kräv alltid detta, vägra skicka till tillverkare direkt!
Klarar de inte av att reparera varan inom skälig tid (14 dagar) kan ni kräva ny vara, eller häva köpet. (även om varan är använd och flera månader gammal)
Har ni betalat med kort, anmäl t...   Läs mer
  • Butiken svarar:

    Hej Andreas,

    Tack för ditt inlägg. Jag beklagar att din beställning inte var till belåtenhet.
    Pixmania är ett europeiskt företag med huvudkontor och stora delar av lagret i Frankrike, något som informeras om i försäljningsvillkoren. För att kunden ska slippa skicka produkten till Frankrike rekommenderar vi i många fall kunden att kontakta tillverkaren i Sverige i första hand. Har inte tillverkaren möjlighet att ta emot produkten tar givetvis Pixmania tillbaka den för reparation (under förutsättning att det är ett fel som faller inom ramarna för garantin) och har då 21 arbetsdagar på sig att reparera den.

    Har du vidare frågor, funderingar eller synpunkter är du varmt välkommen att återkoppla till mig på emilie@pixmania.com.

    Vänliga hälsningar,

    Emilie
    Pixmania

 
3 år sedan

Sumo.se

+2 
Ringde och blev kopplad till Teila röstbrevlåda ett par gånger, verkade nästan som det sprang omkring en kille med mobil-telefon...

Såg sedan att det var BRL Trollhättan, varför ha två webbbutiker med samma varor under olika namn?

Bra fraktvillkor dock, billigare med hempaket (39:-) än postpaket (100:-), lite udda men trevligt.
 
3 år sedan

BRL Electronics

 
Hmm, vågar man köpa av BRL numera, de konkade ju förra året... Nästan alla butiker är borta.

Verkar som att kvarvarande enskilda butiker kämpar vidare själva.

Det är trixit med garantier och förskottsbetalningar vid konkurser, de bör aktivera företagsinformationen så man vet vart man handlar och om det är stabilt.
  • Butiken svarar:

    Hej Andreas,
    I BRL Electronics AB konkurs för drygt 1-år sedan berördes inte butikerna i Trollhättan, Karlstad eller Borlänge som var och är egna bolag i ett franchisekoncept. Det har även öppnats en ny butik i Örebro och en i Jönköping öppnas denna vecka. Sedan konkursen har BRL I Borlänge drivit BRL.se. Vi har tagit hand om de få kunder som fick problem i och med BRL Electronics AB:s konkurs.

    Det är inga trix med garantier eller betalningar som du nämner. Vi samarbetar med Klarna där du som kund kostnadsfritt kan handla mot faktura eller delbetalning. Vi samarbetar även med Verified by Visa osv.

    Angående företagsinformationen så är den uppdaterad på här (prisjakt.se) och på vår nya hemsida.

    Skicka gärna PM om du har fler frågor eller funderingar.

 
3 år sedan

Komplett.se

 
Näst bäst!
 
3 år sedan

Misco

 
Snabba leveranser (Även om de direktlevererar mycket från bla Techdata)
Kompetenta säljare också.
 
3 år sedan

Batteriexperten

 
Fick fel batteri först och returnerade varan, men de vägrade returfrakt då jag inte följde deras RMA-system.

Mycket konstigt att de kan vägra sådär... jag trodde inte man kunde hitta på egna konsumentlagar!
  • Butiken svarar:

    Hej Andreas.
    Detta vår tråkigt att höra.
    Vi har letat efter någon retur i ditt namn. Tyvärr hittar vi ingen. Vi har inte något vi kallar RMA-system. Är du säker på att du beställt av oss? Vi betalar självklart alltid returfrakten om vi gjort fel.
    Vänligen återkom så att vi kan reda ut detta.

    MVH / Henrik Malis
    Batteriexperten

 
3 år sedan

Dustin Home

 
Bäst!
 
3 år sedan

Billebro

+1 
Butiken var rena skämtet, prylar över allt och mycket konstig personal, Sambon gick ut från butiken efter 10sekunder....

Tänkte köpa ett par högtalare de annonserade ut på blocket, såg dock snabbt att det var massproducerad Kina skit. Effekten låg på en tiondel av den utannonserade siffran.

Även väldigt konstigt att alla 10-poängare ges av nyreggade eller i webbutik... medans ettorna oftast är tilldelade av meriterade medlemmar...

Företaget har även en rad med anmärkningar, både betalnings ...   Läs mer