Prisjakt
Annons
  • Jysk

    (72)

  • se
1.4Dålig
11 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
Usel2 månader sedan

Om inte Jysk alltid hade rea eller sålde allt billigt hade de inte sålt en enda pryl! Försökte köpa en vanlig puff (pall), båda butikerna hade den på hyllamed pris till försäljning, men inte i lager. Rea från 400 till 175 kronor. De kunde inte sälja någon då de var slut i lager, något med att de skulle komma in igen och de inte kunde sälja demoex??? Det som händer är när de får in det i lager så kommer priset vara 400 igen. Komplett falsk marknadsföring. De skulle då tagit bort vara från hyllorna, men de är för inkompetenta för att överhuvudtaget tänkte på etik och hur man hanterar kunder. Jysk kan vara det sämsta företaget av alla möbelleverantörer och det säger inte lite..... Tyvärr verkar det vara otroligt toppstyrt med otrevlig och engagerad personal. Ingen som helst självbestämmande i butik. Misstänker att personalfrågen inte sår högt på agendan hos ledningen. Undvik Jysk om ni kan!

G
GzX
27 omdömen
Usel4 månader sedan

Arrogant och okunnig personal som antydde att jag skapat felet i ett reklamations-ärende. Aldrig mer Jysk och absolut inte Jysk i Gränbystaden.

J
Usel5 månader sedan

Jag skulle lämna tillbaka en helt nyköpt, dock monterad, kontorsstol på JYSK Backaplan. Kommer in och förklarar att jag vill lämna tillbaka en stol. Får som svar direkt att det blir ett avdrag på minst 20% av en kvinna som inte ens har sett stolens skick eftersom jag inte hade hämtat den från bilen än. Så här står det i JYSKs returpolicy (2023-11-22): "Om varan inte är i nyskick kommer butiken att avgöra om vi gör en hel eller delvis återbetalning alternativt erbjuda ett presentkort. Det är inte obligatoriskt att montera ned varan när du returnerar den till en butik." Är det någon som kan tolka det på något annat sätt? Skulle inte tro det. Hon bedömde alltså varans skick innan hon såg varan. Jag påpekade att det inte stod i JYSKs returpolicy att det är minst 20% avdrag på returnerade varor men fick som svar att "jo, det gör det visst", av den bittra kvinnan. Det hjälpte inte heller att visa returpolicyn till henne. Jag har inget emot av att en butik inte ger en full återbetalning efter köp, men personalens bemötande och att de i princip struntar i deras returpolicy gör att jag inte kommer att handla från JYSK igen.

Gästanvändare
Usel6 månader sedan

KÖP ALDRIG SÄNG IFRÅN JYSK! Köpte en säng ifrån Jysk för 4 år sedan. För en månad sen så råkade jag sätta mig lite för hårt då knät gav vika. Ribborna lossnade under till så jag fick skruva lite desperat dit dom. Men dom lossnade igen efter några dagar. Men tänkte det är väl ok. Jag har ju 15års garanti på den. Först när vi va där på Jysk i Laholm i onsdags så sa han att lameller/ribbor INTE gäller på garanti. Men när jag kom hem och kollade så står det visst att det gäller. Åkte tillbaka och sa ifrån. Efter mycket tvekan så tog han mitt nummer och skulle kolla med leverantören. Ringde precis och sa att det inte går på garanti bara för att ”jag satte mig för hårt”! 🤬🤬🤬🤬🤬😂 Va faan. En säng ska la kunna hålla för man råkar sätta sig lite hårdare än normalt! 😳😳😳😳 Dom lovar mycket men håller inget! SKIT FÖRETAG! — känner sig förbannad på JYSK Sverige.

Gästanvändare
UselRedigerades 7 månader sedan

Butiker har tydligen egna policiys och denna butiken visade med stora drag att de inte värdesätter deras kunder och där butiken värderar 400 kr mer än kunder. Kunder behöver även lusläsa deras dokumentation och kan aktivt inte lyssna på deras kundservice för att få korrekt och relevant information. Butiken vet med sig att kunder får felaktig information av kundtjänst och säger rakt ut att det har skett flera gånger, men uppenbarligen spelar detta ingen roll i butikens agerande. En kund köper en vara med avsikt att testa den då det står att deras rabatt löper ut om ett par timmar (skitsnack då stolen föll 400 kr i pris därefter). Kunden köpte denna varan då kunden har fått en bekräftelse av kundservicen att det skall vara okej, då kunden kan returnera varan i nedpackat skick, men även monterat skick och få fullständig kompensation. Detta fick kunden INTE. Butiken visste om detta, men valde att inte bry sig tillräckligt för att agera på detta. Det är kunderna som får konsekvenserna för att butikerna och kundservicen inte kan sampela? Är detta rätt? Uppenbarligen tycker Trollhättan jysk detta och potensiellt hela koncernen. Kunden köper en stol med bekräftelse från kundservice att det går att returneta en produkt i nyskick. Detta stämmde inte och kunden behöver lida av detta för att kunden inte ANTAR att kundservicen inte vet vad de pratar om? Tror de flesta som läser det förstår hur illa det låter.

K
Kurt
250 omdömen
BraRedigerades 8 månader sedan

Leveransen tog lång tid. Efter lite tjat kunde jag få en lagervara hos butiken istället för den som skulle skickas från något centrallager. Vet inte varför man ens skiljer på det. Bäddmadrassen luktade dock starkt så jag valde att lämna tillbaka den. Bemötandet i butik var helt OK och returen godkändes.

Gästanvändare
UselRedigerades 9 månader sedan

Möblerna i butikerna är ihopsatta dåligt! Väldigt skrangliga möbler. Har köpt gardiner som levererades söndriga. Bytte dem men även nästa par var sönder.

Gästanvändare
UselRedigerades 9 månader sedan

Kassa på support. Fick fel gångjärn till en skänk som var "annat artikelnummer" men annars exakt samma så rea priset gällde inte. Dom skulle skicka nya och det som kom var inga gångjärn men samma skruvar.... Service nivån är under all kritik och min rekommendation är att undvika Jysk till alla pris...

Gästanvändare
UselRedigerades 10 månader sedan

Mina svärföräldrar köpte två sängar. Efter en kort tid så börjar kanterna på sängarna att bli mjuka, de ger vika och tappar fastheten i materialet. Ligger man i sängarna så rullar man ut till kanten. Sängarna Gold B20 Memory, kostade normalt 13.998 kr. Vi reklamerade sängarna men det godkände inte Jysk. De sa att detta var helt normalt, om man ligger på kanten av sängen. Man måste ligga endast i mitten på sängarna för annars går de sönder i kanterna. Jag har svårt att förstå att man har samvete att lura på människor en säng som inte går att använda normalt. Vem kan ligga i mitten på en säng hela natten utan att röra på sig och ligga på kanten? Är det ens möjligt? Nej, detta var det sämsta köpet någonsin. Pensionspengarna rätt i sjön. Rent lurendrejeri. Aldrig mer Jysk efter att de inte godtagit reklamationen

Gästanvändare
UselRedigerades 10 månader sedan

Skräp företag. Ringer och lämnar ut nummer till andra försäljare mm

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: JYSK AB

Organisationsnr: 556425-1246