Inga bindningstider.
Fri frakt på hela sortimentet.
Testa oss i en månad.

http://www.tele2.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Skuld hos kronofogden: 701 kr
  Företaget registrerat för 31 år sedan
(data från 2016-06-30)
Detaljerad information Tele2 webbutik har fått betyget (2.90)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Kan tyckas hårt med en två för missad portering av telefon nummer av sonen mobil som vi köpte i födelsedagspresent. Inte vill man ge någon kompensation för denna miss. Som orsakar strul för min del under dom 5 dagar vi får vänta på flytten.

    Meddelade att en nöjd kund skulle kosta dom tre månaders abonnemang men det var det inte värt. Därav denna recension.
    14 dagar sedan
  • Usel
    Jag har haft gammal abonnemang hos dem sen länge. Den fungerar men upplever att de har byggt kartell med andar aktörer och priserna går bara upp. Hur länge kan jag behålla min gamla abonnemang vet jag inte. För varje gång som de kommer med ny abonnemang och ny koncept, blir det bara dyrare och dyrare. Under åren har det inte varit helt problemfritt med dem, men andra (Telia och tre) var varken billigare eller bättre, telenor vill jag inte ens prova. För att binda folk till dyra abonnemang subventionerade de mobiltelefonerna men det har de slutat med. iPhone köpte jag på avgiftsfri delbetalning nyligen, 2000kr billigare än det som finns hos dem. Det finns ingen anledning att köpa telefon från dem.
    1 mån sedan
  • Usel
    Skickar spam på SMS. Ingen möjlighet att avsluta skräpposten
    2 mån sedan
  • Usel
    Har jobbat på Tele2s kundservice, och jag avråder alla ifrån att gå till detta företaget.
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Snabb leverans. Snabb & bra bemötande utav kundtjänst.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Fick mobilen inom 3 dagar och riktigt bra kundservice. Har inget att klaga på. Rekomenderas.
    3 mån sedan
  • Usel
    Lurendrejare med dålig täckning
    4 mån sedan
  • Usel
    Har beställt en mobil på tele2s webbutik 26e Januari 2015 när det finns en 1000kr rabbat kampanj och mobilen ska levereras inom 1-3 dagar. Inget kommer tills 5e februari sen ringde jag kundtjänst och fick veta att min beställning satt fast i system och han kunde göra om beställingen. Sen den nya beställningen som gjort under samtalet gick inte heller att skickas i deras system. Då inställer jag beställningen helt enkelt.

    Gå till butiken istället och klarar allt smidigt. Tele 2 har riktigt dåligt webbsystemet nuförtiden tycker jag. Den 5 stjärnor är till kundservice. Tack för hjälpen.

    Uppdatering 20160118, efter ett år gjort jag en annan mobiltelefon beställning på tele2.se och det blir att mobilen skickas till en fel adress. I email står det väldigt tydligt vart ska mobilen levereras ändå gjorde det fel. Yeah de säger i telefon att man kan göra om leverans till rätt adressen. Då är jag redan utomlands. Två år, två gånger i rad kommer inte beställda varor som lovat. Man ser uppenbart hur tele2 strävar efter bättre service, vilket uppstår i reklamen. ALDRIG Tele2 abonnemang! Billigt är inte allt!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Usel
    I ordered a Samsung galaxy s5 neo on thier website for 24 months contract with a total price 1995 Sek, but they didnt send me any order information or kvitto! then i got a kvitto wit the box with out any information on my monthly payment and the price was 4000 Sek with different dates. I called them 3 times,many hours on the phone with kundservise , but nothing.
    5 mån sedan
  • Usel
    Vill bara upplysa om att Tele2 är ett bolag som lockar med låga månadskostnader, men sedan tar betalt med fakturaavgifter utan att tydligt redovisa detta innan du fått fakturan.
    Så här går det till:
    *Beställ till exempel mobilt bredband via webbplatsen.
    *Du väljer ett abonnemang och totalsumman visas, säg tex 149kr. I detta läge får du ingen information om fakturaavgiften på 35kr (23% på totalbeloppet). (Det finns inget val att välja någon annan betalningsmetod för att undvika detta)
    *Första fakturan kommer, på den står faktura avgift på 35kr.
    *Om man pratar med tele2 om detta kommer de hänvisa till avtalet, vilket helt korrekt innehåller information om fakturaavgift, men givetvis i liten text och bland annan text. De kommer också att hänvisa till att du kan gå in på din bank och ansöka om e-faktura eller autogiro. Andra aktörer brukar i första fakturan åtminstone hänvisa till autogiro för att undvika faktura avgift eller till och med skicka med papper för det. Detta gör dock inte Tele2.
    *I min mening är detta en dold avgift som de medvetet försöker dölja för att tjäna mer pengar.
    6 mån sedan
  • Usel
    Köpte en telefon hos Tele2 som pajade efter cirka 10 månader. Trots att det är 2 års garanti så vägrar Tele2 att laga telefonen på garantin. Jag kan inte göra annat än att råda alla att köpa telefonen någon annanstans.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Fantastisk kundservice som alltid gjort sitt bästa för att hjälpa till även om ärendet behövts vidarebefodras till någon internt är det slutgiltiga svaret alltid tillmötesgåede. Mycket bättre än telias snåla "kundservice" där de inte ger sig vid påtalade brister. Tele2 har alltid kompenserat och arbetat för att få behålla sin kund inte enbart skaffa nya.
    7 mån sedan
  • Acceptabel
    Plus för deras kundtjänst. För det mesta kommer jag snabbt fram och de är trevliga och har för det mesta koll på läget - om man ställer relevanta och tydliga frågor.
    Nu till kruxet - som EGENTLIGEN inte är deras fel:
    jag blev bestulen på min mobil(med trygghetsavtal), spärrade mitt abonnemang samma dag, polisanmälde också och efter två dagar betalade jag de där 999 kr i "självrisk" och nu väntar jag bara på att få en ny enhet inom 7-10 dagar. Nu har det gått mer än fyra veckor sedan dess och ingen ny mobil! Egentligen ligger ärendet inte på Tele2:s bord utan hos de där smurfarna Nordic Mobile Care AB(som för övrigt är j***ligt skumma) som har avtal med Tele2. Så jag har ringt smurfarna två ggr/vecka för att fråga VAD HÄNDER? och fått höra ursäkter som förseningar, leveransproblem, byte av leverantör...
    Och när jag ringer Tele2 så "ber de om ursäkt" för att det dröjer så pass länge. Jaha, men vad bra, då är ni förlåtna eftersom ni bad om ursäkt - NOT! I stället för att de ska ligga på de där smurfarna från Nordic Mobile måste JAG waste-a min tid och snacka med smurfarna som ljuger mig rakt upp i face-t! Men ändå en liten eloge till Tele2 som förstod min frustration och drog ner kostnaderna för mitt abonnemang i två månader. Det är ändå goodwill måste jag säga. Undrar bara när jag får min enhet...
    8 mån sedan
  • Usel
    Köpte en mobil som inte fungerade. Kundtjänst sa att jag skulle betala om den ska lagas. Jag fick inte lämna tillbaks den heller. Okunnig och otrevlig support.
    Blufföretag. Här tänker jag inte vara kund längre.
    8 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställde en telefon med deras studentrabatt/betala med gammal mobil erbjudande den 30/9 men blev först blockerad av systemet och var tvungen att ringa kundtjänst. Det fungerade sedan bra att beställa och paketet kom fram den 2/10..

    Till fel adress. En adress jag aldrig har registrerat hos tele2. En adress som inte stog som leveransadress i konfirmationsmailet. I en stad 45 mil bort. Fick ringa kundtjänsten igen som styrde om paketet till Uppsala där det skulle vara.

    Skulle ta 2-3 dagar vilket skulle fungera bra eftersom mitt abonnemang skulle flyttas över på den tredje dagen. Efter fem dagar så kom paktet fram. Dvs efter 2 dagar utan mobilabonnemang.

    Trots en del strul med leveransen så var allt med och väl pakterat när det kom fram. Även mycket lätt att skicka tillbaks min gamla telefon (som del av betalningen). Relativt lätt att komma fram till kundtjänst med som för övrigt var väldigt trevlig.
    8 mån sedan
  • Usel
    Helt värdelösa.

    Vart ska man börja? Beställde en s6 galaxy med studentrabatt där det var massa krångel med att få rabatten. Jag fick göra 2 köp då första misslyckades av deras system, trots det drog dem pengar för 2 beställningar. Tog över en vecka innan jag fick tillbaks pengar från det misslyckade köpet. Fick inget kvitto på mitt köp heller.

    Kunde inte använda telefonen ett par dagar eftersom mitt nummer inte var registrerat. Info saknades.

    Fick även ett par högtalare på köpet och upptäckte en spricka på dom. Dessutom fungerade den inte korrekt och vill därför självklart använda garantin.
    Efter ett samtal med kundtjänst sade dom att jag kan byta ut de i närmsta tele2 butik. När jag väl är där är det nya regler som gäller; beställningar man gjort genom webben gäller inte butikerna säger dom.
    Kontaktar dom igen och den här gången får jag skicka tillbaks paketet.
    Efter ett par dagar får jag ett nytt paket och öppnar det förväntansfullt bara för att se att dom skickat tillbaks exakt samma trasiga högtalare med ett underskrift på papper om att garantin är godkänt???

    Ta deras service med en skopa salt.
    10 mån sedan
  • Usel
    Sämsta kundtjänst och system. Får fel belopp på fakturan varje månad sedan feb 2015 till, fick en annan kunds faktura till och med fick en faktura på 35 krono och det var fakturans avgift. Man skickar en faktura på 0 kronor med 35 kronor fakturans avgift otrolig.
    10 mån sedan
  • Usel
    Beställde en mobil från deras webbsida men fick aldrig något kvitto. Det följde med leveranskvitto där "Värdet" för mobilen var angivet men inte det belopp jag hade betalat. Tre gånger har jag ringt till TELE2 support de ser att fel har begåtts och lovar att skicka ett kvitto men inget kvitto kommer... Helt värdelösa. Använd inte deras webbutik Varning!
    10 mån sedan
  • Usel
    Så länge jag har haft telefon så har jag kört Tele2 eller Comviq, för de har alltid varit billigast på just det abonnemang eller kontantkort som passat mig.
    Jag har beställt ett par telefoner på senare år från Tele2, så när jag beställde en Z3 compact till studentpris för exakt en månad sedan så visste jag redan att "1-3 dagars leveranstid" var något som Tele2 aldrig skulle klara av. I en månad så väntade jag tålmodigt, tills idag, utan att ens ha skickat ett nytt SIM-kort så har mitt abonnemang hos Comviq avslutats. Så nu är jag utan ny telefon och kan inte ringa, bli uppringd eller sms:a.

    Vad är det värsta med hela upplevelsen? Det faktum att under den månaden som jag väntat på min telefon så har Tele2 inte bemödat sig att ens skicka iväg ett mejl med en förklaring om varför det tar så lång tid.

    Vad är det värsta med Tele2? Att de inte ens verkar bry sig om deras kunder faktiskt får det de har beställt innan produkten är föråldrad och utdaterad och att de inte verkar bry sig om deras fina omdömen på prisjakt och ungefär alla andra ställen som man kan lämna omdömen på.

    Jag skulle varken rekommendera att beställa telefon eller abonnemang från Tele2 oavsett hur billigt det är. Tyvärr. Men jag hoppas att se att Tele2 rycker sig ur den här negativa spiralen som de verkar vara i då varje gång jag har å göra med Tele2 så är det värre än förra gången. Om någon skulle vilja veta mer om mina upplevelser med Tele2 så har jag många historier att berätta, men lita på mig, prova eran lycka hos någon annan leverantör.
    12 mån sedan
  • 2015-07-01 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Absolut sämsta kundtjänst jag varit med om.
    Tog mig hela två månader att häva ett köp av en trasig mobil. Supporten har noll koll och skyller på varandra och kopplar en mellan olika avdelningar när det börjar bli obekvämt för dom. Inkompetenta är dom dessutom gällande kunskap inom teknikområden
    Dessutom är dom otrevliga för det mesta.
    1 år sedan
  • Usel
    Fruktansvärt uselt.
    Beställde en telefon den 29/5 och den skulle levereras inom 1-3 arbetsdagar.
    Kikar in på hemsidan igen eftersom den fortfarande inte skickats efter tre arbetsdagar och ser att det då står 6-8 dagars leverans. Hinner inte få svar från suporten den dagen utan testar att ringa dem dagen efter.

    Då står varan bara som "slut på lager" och supporten verkar inte ha någon som helst aning om hur lång tid det ska ta innan varan finns på lager igen - utan svarar skevt att det kan ta "allt mellan 2 dagar till två veckor".

    Nu har det alltså gått 20 dagar sedan jag beställde produkten och har fortfarande inte fått någon som helst info från Tele2. Vilket känns helt befängt från ett stort företag med internethandel 2015.

    Har i princip aldrig haft något strul med någon annan leverantör.
    Att ett företag 2015 fortfarande har en Support utan tillgång till någon som helst information om leveranstider på deras produkter är fullständigt LÖJLIGT.

    Kommer om telefonen inte skickas SNARAST häva köpet och även säga upp mitt abonemang med detta skämt till företag.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde den 7:e maj en Samsung Galaxy S5 där Gear fit och ett laddningskit ingick. Leveransen skulle ta 1-3 dagar. Den 12:e maj ringde jag till kundtjänst och frågade varför mina saker inte blivit skickade. Kundtjänst tittade på det och upptäckte att min order fastnat i systemet och att de måste makulera den. Jag uppmanades att lägga en ny order. Så det gjorde jag och fortfarande stod det att leveransen skulle ta 1-3 dagar. Den 18:e maj när mina saker ännu inte skickats så ringde jag igen till kundtjänst som tittade på det och upptäckte att laddningskitet som skulle ingå, var slut på lager. Min order kunde därför inte skickas. Tele2 menade också att de inte kunde skicka sakerna i två omgångar heller, så jag kunde inte ens få sakerna som fanns på lager (d.v.s. bland annat huvudprodukten!). Jag fick beskedet att de inte vet när laddningskitet skulle komma åter i lager men att det kunde ta ett par veckor. Idag är det den 22:e maj och än har jag inte hört något.

    Summan av det hela:

    Tele2 har ALDRIG informerat mig om varför jag inte har fått mina saker. Uruselt! Skäms Tele2!

    Tele2 har suttit inne med mina pengar utan att jag har fått någon telefon. Ett tag hade de dragit pengar för två telefoner (eftersom jag fick lägga en ny order), efter ett par dagar återfick jag dock för den ena ordern men för den andra ordern är mina pengar fortfarande låsta utan att någon telefon har kommit.

    Att något som ska levereras inom 1-3 dagar kan bli ett par veckor utan att så få någon som helst kompensation är helt absurt. Service finns inte hos Tele2.

    Jag kommer nyttja att de erbjuder en mycket billig telefon med extrasakerna men jag skulle aldrig(!) någonsin binda mig till något abonnemang eller liknande hos detta företaget. Det finns betydligt mer seriösa alternativ!
    1 år sedan
  • Usel
    misslyckas med allt.

    Dom misslyckades med att fixa bredbands abonnemang till mig, var tvungen att höra av mig igen för att fixa det.

    Skulle flytta mitt bredband. Hörde av mig i god tid för att få det flyttat, när jag väl flyttat så hade dom missat flytta abonnemanget till min nya adress. Dom var då tvungna att starta om mitt abonnemang, men jag skulle slippa bindningstid samt att allt skulle fortsätta dras på autogiro.

    Fick räkning där jag skulle betala för pappersräkningen, ringde dom och bad dom ta bort den kostnaden....

    Ja, dom måste påminnas om allt och är helt hopplösa att göra med...
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Jag gillar Tele2
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans o kundservice gör ett gott jobb
    1 år sedan
  • Usel
    Har haft en del negativ erfarenhet med Tele2 på sistone, samt för 2½ år sedan. För 2½ tecknade jag två abonnemang, Tele2 Maxi, och hade problem med SIM-korten (fick byta tre-fyra gånger) under över en månad. Nu i vår avslutade jag det ena abonnemanget och begärde byte till Tele2 Mini på det andra fr.o.m. 1 juni. Surfen på 10GB begränsade de till 200MB direkt efter kontakten i april, så jag fick kontakta dem om det igen. Och nu idag upptäcker jag att jag fått en räkning, Tele2 Maxi, för denna månaden också, och abonnemanget tycks kvarstå.
    Därtill flyttade jag i slutet av april till ny lägenhet och tecknade bredband hos Tele2 på nya adressen via telefoni. Eftersom jag inte sett 100/100 som alternativ på stadsnätet Wexnets webbplats frågade jag telefonisten om hon var säker på att de kunde leverera den hastigheten, vilket hon intygade om att de kunde. Det kunde de emellertid inte och jag fick kontakta dem igen om att få min räkning sänkt. Hon försäkrade mig också om att de inte har någon bindningstid, men jag upptäckte härom veckan att jag är bunden i tre månader.

    Och sist vill jag klaga på att täckningen i Torsö i Sölvesborgs kommun är fullständigt *obefintlig*, så deras hävdande om "världens bästa 4G-täckning" tar jag med en rejäl nypa salt.

    Uppdatering: Sade upp mitt fasta bredbandsabonnemang i slutet av augusti med tre månaders uppsägningstid. I november fick jag fakturor för både december och januari, och kontaktade därför deras kundservice. Fick då veta att de inte registrerat någon uppsägning, och att de kunde begränsa uppsägningstiden från det datumet till en månad, så jag var tvungen att betala för december också. I december fick jag emellertid en faktura för februari också, och kontaktade kundservice på nytt, med beskedet att hon kunde ta bort februari-fakturan men att jag måste betala den för januari.

    Jag har nu istället Telia som mobiltelefonileverantör, och Bahnhof som bredbandsleverantör.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Usel
    Har efter 3! brutna samtal med Tele2s kundtjänst nu fått besked om att dom tycker att det är fullt rimligt att som kund behöva vänta 8 veckor! på att få en ny telefon efter att den första gått sönder efter 2 dagar.

    En verkstad har förklarat telefonen D.O.A men det krävs tydligen en till verkstad utomlands för att helt säkert fastställa att telefonen inte fungerar...

    Detta var sista gången Tele2 såg mig som kund.
    1 år sedan
  • Ganska bra
    Har funkat ok för mig i typ 10 år. Bra hastighet på 4G och ok täckning. Faller tillbaka på GSM när man är ute i bushen, till skillnad från 3 hehe. Har 10 GB surf och ringer/smsar för 19 öre så fakturan går på runt 250 kr i månaden obundet. Det som drar ner betyget är att det inte går att få så billiga abonnemang längre :/ Supporten funkar ok om man chattar.
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Omvärdering av mitt gamla, mycket gamla, omdöme om denna butik.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Ganska dålig
    Saftig slutfaktura (800 kr) när jag bytte till 3 efter att bindningstiden gick ut. De vill suga ut varenda krona från kunderna.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en telefon i samband med förlängning av ett abonnemang. Det stod att leveranstiden var 1-3 dagar. Efter en vecka så har jag fortfarande ingen telefon och någon information om leveransförseningar har jag inte fått!

    Slutsats: Ta leveranstiderna med en nypa salt!
    1 år sedan
  • Usel
    Bytte operatör till hallon.se som inte har uppsägningstid. Hade sagt upp abbonemanget hos tele2 3 månader innan. Nummerflytten tog 3 dagar över tiden, då nollställde tele2 uppsägningstiden så jag fick alltså betala 3 månadskostnader i slutfaktura.
    Ett vidrigt sätt att tjäna pengar.
    1 år sedan
  • Dålig
    Bytte ifrån Telenor till Tele2 och ville även portera mitt gamla mobilnummer. Det skulle ta 3 dgr enligt säljaren. Efter 10 dgr fungerar det fortfarande inte. Tele2 lovar mycket men klarar inte av att hålla det. Ångrar att jag bytte ifrån Telenor till tele2
    1 år sedan
  • Usel
    Ett stort jävla skämt. Häpnadsväckande inkompetens och kundfientlig attityd. Jag har många ofattbart dåliga erfarenheter och kommer aldrig mer att befatta mig med Tele2 oavsett om de skulle råka vara billigast på någon produkt. Nu senast oacceptabel lång servicehantering.
    2 år sedan
  • Usel
    Väldigt dåliga reklamations/servicetider och oflexibla/ohjälpsamma
    2 år sedan
  • Dålig
    Lite besviken som kund på Tele 2.

    Ingår 3 GB i mitt abonnemang, då ville jag köpa till ett tilläggspaket på 20 GB. Då tror man förståss att man ska ha 23 GB i månaden?

    Näe, Tele 2 ERSÄTTER istället dina 3 GB så att du bara har 20 GB. Även fast du betalar dina 3 GB som ingår i ditt abonnemang. Tydligen är det så det funkar enligt kundtjänst.

    Väldigt fult av er!

    Allt annat funkar, men att blåsa en kund sådär är inte acceptabelt.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Perfekt
    Service: 100%
    Kvalitet: 100%
    Leveranstid: 100%
    Priser: 100%

    *Förslag för mer nöjda kunder. skapa abonnemang med 6 månaders bindningstid för ingen annan operatör som gör det. vi som trogna kunder kommer inte försvinna efter de 6 månader, det lovar jag.

    Love you tele2.se :)

    Hälsningar//Ali
    2 år sedan
  • Usel
    Beställt en note 3, skulle kommit den 4e oktober (ca 3 veckor sedan) men jag har inte fått den än.När jag rringer deras support så kommer jag fram efter en halvtimme och då säger de att de inte kan göra något åt det och att jag får kontakta leverantören. När jag gör det så säger de att de får telefoner nästa vecka när de väl har uppdaterat lagerstatus på hemsidan om att det är fullt på lager. Min kompis som beställde den 3 veckor efter mig fick den efter 3 dagar sedan och jag undrar vilket kösystem de håller sig i.

    Detta har de sagt 5 gånger sedan jag ringt 1-2 gånger per vecka under dessa 3 veckors försenade väntetid. Fortsätter det såhär så lär jag få telefonen nästa år, och nej jag tänker avbryta och byta operatör. Killen på thephonehouse hade rätt om att tele2 är det största skämtet inom mobiltelefonin.

    Undvik detta företag, ni blir lurade på olika sätt, kundsupporten ligger på åsnenivå (apor skulle skött det trevligare och bättre). Jag kommer ta detta till Aftonbladet och förhoppningsvis får svenska mobilköpare upp ögonen för detta skitföretag!

    OCH ALLA DESSA POSITIVA OMDÖMMEN ÄR FALSKA, NI KAN MÄRKA DET PÅ SPRÅKET DÅ ALLA ÄR LIKADANA!
    2 år sedan
  • Usel
    ALDRIG mer Tele2!

    Jag sa upp mitt fasta bredband abonnemang den 13:e juli 2013 och det skulle avslutas den 19:e oktober 2013. Eller det var det som lovades då iaf! Och det lovades även att jag skulle få bekräftelse via post på det, vilket jag inte fick. Idag fick jag chock när loggade in på MKB:s portal, Mina Sidor, där såg jag att abonnemanget ändrades från 30/30 till 100/10 fr.o.m 30:e september 2013, utan mitt godkännande. Jag fick säga upp det idag, igen, med andra ord att jag blev tvungen att vara kvar hos dem fram t.o.m den 8:e januari 2014.

    Nu litar jag inte ett skit på dem längre!
    2 år sedan
  • Bra
    Beställde en xperia z från deras webbutik, stog att leveranstiden var 1-3 dagar men det tog ungefär 6 arbetsdagar för den att komma fram. Bra kundservice och annars fungerar mobiltelefonen felfritt. Väldigt nöjd
    3 år sedan
  • Usel
    Om du INTE vill ha någon som helst kundservice, ingen bekräftelse på beställning, korrespondens med anonyma personer på kundtjänsten, ingen som tar något ansvar för din beställning och dig som kund, då ska du välja Tele2. Förbered dig dessutom på att få tala med personer som lovar mycket, men levererar desto mindre, samt att de inte kan så mycket om vad de pratar om.
    Jag har aldrig stött på sämre kundservice hos något företag i Sverige. Det är fantastiskt att de har kunder!
    Kort sagt det fungerar dåligt om det fungerar alls och jag vågar inte tänka på vad som skulle hända om man råkade få en lur med problem, eller andra problem....suck!
    Det är förvånansvärt att så många stora företag i Sverige inte bryr sig ett smack om kundservice och återkommande kunder.
    3 år sedan
  • Usel
    Tele2 som företag verkar vara en samling av talanglösa lycksökare. De kanske är en av deras anställda som spelar i s(c)heep-reklamen? Har deras bredband över stadsnätet:
    -De kan inte leverera 100 mbps i upload i ett nät som i övrigt klarar Gigabit.
    -När jag menade att då kan man lika gärna köra 10 mbps i upload, visst de skulle de fixa.
    -Nu har de lyckats sänka uppkopplingen till 10/10, oväntat...
    -Deras router, en rebrandad Netgear evg2000 har nog det sämsta FW jag sett. Går absolut bara ställa in det nödvändigaste.
    -Nu har de lyckats att även debitera 495:- för "nedgradering" till 10/10, som jag ÖHT inte har beställt...

    Varenda av dessa åtgärder tar mellan 7-10 dagar att genomföra, så månaderna bara går. Ångerrätten har gått ut bara på det första ärendet. Jag kan inte komma på någonting som är positivt med Tele2. Jo förresten de svarar snabbt på supporten, så saknar man någon att prata med över fikan så kan man ju ringa dit och prata lite väder eller något annat som de behärskar.

    Så ska ni teckna abb. i ett stadsnät. Ta Bahnhof eller någon annan aktör som förhoppningsvis inte pissar på sina kunder som Tele2 gör.

    2013-05-23, ring och felanmält att ebb. blivit nedgraderat till 10/10 felaktigt. (i efterhand så visar det sig att killen som tog emot samtalet inte gjort ett s**t, han har bara noterat "dålig hastighet". )

    2013-05-29, inget har hänt, ännu ett samtal till supporten. Det som är problemet nu är att genierna har lyckats lägga en beställning på 10/10 som ingen på Tele2 kan återkalla... Den ligger hos en extern leverantör (nätägaren) till Tele2 och det verkar vara mera jobb att rätta till detta än att sätta upp 12 st ESXi-servrar.
    Så nu ska jag vänta några dagar till...
    3 år sedan
  • Usel
    Efter två veckor inser jag att min nya telefon (en nexus 4) inte fungerade riktigt som den skulle. Samtal bröts oväntat. Jag ringde till tele2 och fick veta att det är brightpoint man skall kontakta. Ringer dem istället och får efter en dag hem en retursedel, så långt ingen fara.

    Det är vad som händer sedan som gör mig förbannad. Det är nu över två månader sedan jag skickade in den och det har fortfarande inte hänt ett smack. Efter tre veckors väntan mailade jag och förklarade tydligt att det inte är acceptabel tid att vänta och att de snarast bör skicka en fungerande telefon till mig (antingen reparerar de min illa-kvickt eller skickar en ny). Inget svar från tele2. Ytterligare ett mail, då får jag ett svar som inte leder någon stans. Nu har jag ringt 5 gånger, talat med webbutik, kundtjänst, häva abonnemang mm. Ingen kan hjälpa mig, det enda jag fått till svar är att telefonen är hos LG och därför kan de inte göra något.

    Mitt råd. Välj en annan leverantör av telefoner! Tele2 tar inget som helst ansvar för sina kunder och supporten försöker inte ens hjälpa till utan skyller bara ifrån sig. Att vänta över 2 månader är inte acceptabelt. Imorgon skall jag försöka häva hela avtalet, om det inte vill sig så blir det en anmälan till ARN, såhär får det bara inte gå till!
    3 år sedan
  • Usel
    Skulle jag kunna ha en annan leverantör vore det ingen tvekan om att byta.

    Ett förbannat skumraskföretag är vad det är. Man har dessutom noll service-instinkt.

    Håll er borta, om ni har möjlighet!
    3 år sedan
  • Usel
    Ett av de mest oseriösa företag jag kommit i kontakt med!
    Tar varje chans att luras på pengar!
    Usel support!
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Tack Tele2 - Krypteringsavgift kassako för Comhem !

    Jag sparar 200 kr i månaden (jag sa månaden!) på TV / Bredband / Telefoni från Tele2 plus billig krypteringsavgift. Har aldrig haft några problem de åren jag haft dom jämfört med de 14 gånger (felanmält varje gång) nätet / tv:n slutat fungera hos Comhem. Aldrig mer Comhem !
    3 år sedan
  • Usel
    Katastrofal dålig företagssupport! enough said..
    3 år sedan
  • Usel
    Köpte en telefon i april 2012.

    Efter en vecka började telefonen krångla. Kontaktade tele2 men dom säger ifrån sig allt som har med telefonerna att göra. Så tele2 sköter endast abonnemanget. Så det är Brightpoint som sköter allt med telefonerna.

    Lämnade in min telefon 8 gånger! Tele2 vägrade hjälpa mig och bad mig kontakta brightpoint. Men brightpoint bad mig kontakta tele2 om jag var missnöjd.

    Efter 9månader utan hjälp så sålde jag telefonen.

    Kommer aldrig mera köpa en telefon av er igen! Trodde ni hade bra service men icke! Ni bryr er bara om pengarna.
    3 år sedan
  • Usel
    Har aldrig i mitt liv varit med om något värre. Köpte en mobiltelefon från Tele2:s butik i Solna. Märkte att GPS:en inte fungerade och gick tillbaks till butiken efter 3 dagar. Ville lämna tillbaks den mot en ny likadan (en DOA som man har rätt till att göra inom 7 arb.dagar enl. deras kvitto). Men nej. Den ska skickas in på service och jag ska behöva vara utan telefonen i minst 2 veckor (en telefon som kostar över 5000). Inte ett DOA-fel enl. deras butikschef, fastän jag pratat med Nokias kundtjänst och de har uteslutit ett mjukvarufel. Eftersom jag verkligen behöver en smartphone nu då jag ska jobba utomlands några veckor så kan jag inte vara utan telefon så jag har en splitterny telefon som inte fungerar helt och hållet. FYFAN säger jag till Tele2.

    I och med det har jag nu fått min bror, fru och far att byta till en annan operatör.
    3 år sedan
  • Dålig
    Har man höga krav när det gäller latens de vill säga är ute efter bra peering lär man inte välja Tele2. Jag sitter med fiber och de interna testerna visar att nätet har stora problem med för hög ms. Mot kvällarna fungerar nätet sämre när det blir överbelastat dvs när folk kommit hem från jobbet. Jag vet inte om support är medveten om vad de gör. Jag ger dock företaget 2 poäng istället för 1 för jag fått gratis TV och internet när det strulat tidigare. Varit en kund länge nu förstår bara varför jag inte bytt till Telia tidigare.
    3 år sedan