Inga bindningstider.
Fri frakt på hela sortimentet.
Testa oss i en månad.

http://www.tele2.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Skuld hos kronofogden: 4 364 kr
  Företaget registrerat för 30 år sedan
(data från 2015-07-27)
Detaljerad information Tele2 webbutik har fått betyget (3.15)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Så länge jag har haft telefon så har jag kört Tele2 eller Comviq, för de har alltid varit billigast på just det abonnemang eller kontantkort som passat mig.
    Jag har beställt ett par telefoner på senare år från Tele2, så när jag beställde en Z3 compact till studentpris för exakt en månad sedan så visste jag redan att "1-3 dagars leveranstid" var något som Tele2 aldrig skulle klara av. I en månad så väntade jag tålmodigt, tills idag, utan att ens ha skickat ett nytt SIM-kort så har mitt abonnemang hos Comviq avslutats. Så nu är jag utan ny telefon och kan inte ringa, bli uppringd eller sms:a.

    Vad är det värsta med hela upplevelsen? Det faktum att under den månaden som jag väntat på min telefon så har Tele2 inte bemödat sig att ens skicka iväg ett mejl med en förklaring om varför det tar så lång tid.

    Vad är det värsta med Tele2? Att de inte ens verkar bry sig om deras kunder faktiskt får det de har beställt innan produkten är föråldrad och utdaterad och att de inte verkar bry sig om deras fina omdömen på prisjakt och ungefär alla andra ställen som man kan lämna omdömen på.

    Jag skulle varken rekommendera att beställa telefon eller abonnemang från Tele2 oavsett hur billigt det är. Tyvärr. Men jag hoppas att se att Tele2 rycker sig ur den här negativa spiralen som de verkar vara i då varje gång jag har å göra med Tele2 så är det värre än förra gången. Om någon skulle vilja veta mer om mina upplevelser med Tele2 så har jag många historier att berätta, men lita på mig, prova eran lycka hos någon annan leverantör.
    22 dagar sedan
  • Usel
    Absolut sämsta kundtjänst jag varit med om.
    Tog mig hela två månader att häva ett köp av en trasig mobil. Supporten har noll koll och skyller på varandra och kopplar en mellan olika avdelningar när det börjar bli obekvämt för dom. Inkompetenta är dom dessutom gällande kunskap inom teknikområden
    Dessutom är dom otrevliga för det mesta.
    1 mån sedan
  • Usel
    Fruktansvärt uselt.
    Beställde en telefon den 29/5 och den skulle levereras inom 1-3 arbetsdagar.
    Kikar in på hemsidan igen eftersom den fortfarande inte skickats efter tre arbetsdagar och ser att det då står 6-8 dagars leverans. Hinner inte få svar från suporten den dagen utan testar att ringa dem dagen efter.

    Då står varan bara som "slut på lager" och supporten verkar inte ha någon som helst aning om hur lång tid det ska ta innan varan finns på lager igen - utan svarar skevt att det kan ta "allt mellan 2 dagar till två veckor".

    Nu har det alltså gått 20 dagar sedan jag beställde produkten och har fortfarande inte fått någon som helst info från Tele2. Vilket känns helt befängt från ett stort företag med internethandel 2015.

    Har i princip aldrig haft något strul med någon annan leverantör.
    Att ett företag 2015 fortfarande har en Support utan tillgång till någon som helst information om leveranstider på deras produkter är fullständigt LÖJLIGT.

    Kommer om telefonen inte skickas SNARAST häva köpet och även säga upp mitt abonemang med detta skämt till företag.
    1 mån sedan
  • Usel
    Extremt inkompetent support. Otrevliga människor. Extrema överpriser. Otroligt mycket driftstörningar. Extrema bindningstider. Tvivelaktiga fakturor, funderar på att polisanmäla. Varning!
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde den 7:e maj en Samsung Galaxy S5 där Gear fit och ett laddningskit ingick. Leveransen skulle ta 1-3 dagar. Den 12:e maj ringde jag till kundtjänst och frågade varför mina saker inte blivit skickade. Kundtjänst tittade på det och upptäckte att min order fastnat i systemet och att de måste makulera den. Jag uppmanades att lägga en ny order. Så det gjorde jag och fortfarande stod det att leveransen skulle ta 1-3 dagar. Den 18:e maj när mina saker ännu inte skickats så ringde jag igen till kundtjänst som tittade på det och upptäckte att laddningskitet som skulle ingå, var slut på lager. Min order kunde därför inte skickas. Tele2 menade också att de inte kunde skicka sakerna i två omgångar heller, så jag kunde inte ens få sakerna som fanns på lager (d.v.s. bland annat huvudprodukten!). Jag fick beskedet att de inte vet när laddningskitet skulle komma åter i lager men att det kunde ta ett par veckor. Idag är det den 22:e maj och än har jag inte hört något.

    Summan av det hela:

    Tele2 har ALDRIG informerat mig om varför jag inte har fått mina saker. Uruselt! Skäms Tele2!

    Tele2 har suttit inne med mina pengar utan att jag har fått någon telefon. Ett tag hade de dragit pengar för två telefoner (eftersom jag fick lägga en ny order), efter ett par dagar återfick jag dock för den ena ordern men för den andra ordern är mina pengar fortfarande låsta utan att någon telefon har kommit.

    Att något som ska levereras inom 1-3 dagar kan bli ett par veckor utan att så få någon som helst kompensation är helt absurt. Service finns inte hos Tele2.

    Jag kommer nyttja att de erbjuder en mycket billig telefon med extrasakerna men jag skulle aldrig(!) någonsin binda mig till något abonnemang eller liknande hos detta företaget. Det finns betydligt mer seriösa alternativ!
    2 mån sedan
  • Usel
    misslyckas med allt.

    Dom misslyckades med att fixa bredbands abonnemang till mig, var tvungen att höra av mig igen för att fixa det.

    Skulle flytta mitt bredband. Hörde av mig i god tid för att få det flyttat, när jag väl flyttat så hade dom missat flytta abonnemanget till min nya adress. Dom var då tvungna att starta om mitt abonnemang, men jag skulle slippa bindningstid samt att allt skulle fortsätta dras på autogiro.

    Fick räkning där jag skulle betala för pappersräkningen, ringde dom och bad dom ta bort den kostnaden....

    Ja, dom måste påminnas om allt och är helt hopplösa att göra med...
    3 mån sedan
  • Acceptabel
    Har beställt en mobil på tele2s webbutik 26e Januari 2015 när det finns en 1000kr rabbat kampanj och mobilen ska levereras inom 1-3 dagar. Inget kommer tills 5e februari sen ringde jag kundtjänst och fick veta att min beställning satt fast i system och han kunde göra om beställingen. Sen den nya beställningen som gjort under samtalet gick inte heller att skickas i deras system. Då inställer jag beställningen helt enkelt.

    Gå till butiken istället och klarar allt smidigt. Tele 2 har riktigt dåligt webbsystemet nuförtiden tycker jag. Den 5 stjärnor är till kundservice. Tack för hjälpen.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Utmärkt
    Jag gillar Tele2
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans o kundservice gör ett gott jobb
    5 mån sedan
  • Usel
    Har haft en del negativ erfarenhet med Tele2 på sistone, samt för 2½ år sedan. För 2½ tecknade jag två abonnemang, Tele2 Maxi, och hade problem med SIM-korten (fick byta tre-fyra gånger) under över en månad. Nu i vår avslutade jag det ena abonnemanget och begärde byte till Tele2 Mini på det andra fr.o.m. 1 juni. Surfen på 10GB begränsade de till 200MB direkt efter kontakten i april, så jag fick kontakta dem om det igen. Och nu idag upptäcker jag att jag fått en räkning, Tele2 Maxi, för denna månaden också, och abonnemanget tycks kvarstå.
    Därtill flyttade jag i slutet av april till ny lägenhet och tecknade bredband hos Tele2 på nya adressen via telefoni. Eftersom jag inte sett 100/100 som alternativ på stadsnätet Wexnets webbplats frågade jag telefonisten om hon var säker på att de kunde leverera den hastigheten, vilket hon intygade om att de kunde. Det kunde de emellertid inte och jag fick kontakta dem igen om att få min räkning sänkt. Hon försäkrade mig också om att de inte har någon bindningstid, men jag upptäckte härom veckan att jag är bunden i tre månader.

    Och sist vill jag klaga på att täckningen i Torsö i Sölvesborgs kommun är fullständigt *obefintlig*, så deras hävdande om "världens bästa 4G-täckning" tar jag med en rejäl nypa salt.

    Uppdatering: Sade upp mitt fasta bredbandsabonnemang i slutet av augusti med tre månaders uppsägningstid. I november fick jag fakturor för både december och januari, och kontaktade därför deras kundservice. Fick då veta att de inte registrerat någon uppsägning, och att de kunde begränsa uppsägningstiden från det datumet till en månad, så jag var tvungen att betala för december också. I december fick jag emellertid en faktura för februari också, och kontaktade kundservice på nytt, med beskedet att hon kunde ta bort februari-fakturan men att jag måste betala den för januari.

    Jag har nu istället Telia som mobiltelefonileverantör, och Bahnhof som bredbandsleverantör.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 7 mån sedan )
  • Usel
    Har efter 3! brutna samtal med Tele2s kundtjänst nu fått besked om att dom tycker att det är fullt rimligt att som kund behöva vänta 8 veckor! på att få en ny telefon efter att den första gått sönder efter 2 dagar.

    En verkstad har förklarat telefonen D.O.A men det krävs tydligen en till verkstad utomlands för att helt säkert fastställa att telefonen inte fungerar...

    Detta var sista gången Tele2 såg mig som kund.
    7 mån sedan
  • Ganska bra
    Har funkat ok för mig i typ 10 år. Bra hastighet på 4G och ok täckning. Faller tillbaka på GSM när man är ute i bushen, till skillnad från 3 hehe. Har 10 GB surf och ringer/smsar för 19 öre så fakturan går på runt 250 kr i månaden obundet. Det som drar ner betyget är att det inte går att få så billiga abonnemang längre :/ Supporten funkar ok om man chattar.
    7 mån sedan
  • Acceptabel
    Omvärdering av mitt gamla, mycket gamla, omdöme om denna butik.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 8 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Saftig slutfaktura (800 kr) när jag bytte till 3 efter att bindningstiden gick ut. De vill suga ut varenda krona från kunderna.
    8 mån sedan
  • Usel
    Hade bytt direkt om de inte varit för bindningstiden.
    Sjukt långa köer på telefonsupporten. De lovar saker hit och dit men inget händer.

    Har haft väldigt mycket problem med dem orkar inte dra hela historian.

    UNDVIK
    9 mån sedan
  • Usel
    Beställde en telefon i samband med förlängning av ett abonnemang. Det stod att leveranstiden var 1-3 dagar. Efter en vecka så har jag fortfarande ingen telefon och någon information om leveransförseningar har jag inte fått!

    Slutsats: Ta leveranstiderna med en nypa salt!
    10 mån sedan
  • Usel
    Bytte operatör till hallon.se som inte har uppsägningstid. Hade sagt upp abbonemanget hos tele2 3 månader innan. Nummerflytten tog 3 dagar över tiden, då nollställde tele2 uppsägningstiden så jag fick alltså betala 3 månadskostnader i slutfaktura.
    Ett vidrigt sätt att tjäna pengar.
    11 mån sedan
  • 2014-07-28 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    Bytte ifrån Telenor till Tele2 och ville även portera mitt gamla mobilnummer. Det skulle ta 3 dgr enligt säljaren. Efter 10 dgr fungerar det fortfarande inte. Tele2 lovar mycket men klarar inte av att hålla det. Ångrar att jag bytte ifrån Telenor till tele2
    1 år sedan
  • Usel
    Ett stort jävla skämt. Häpnadsväckande inkompetens och kundfientlig attityd. Jag har många ofattbart dåliga erfarenheter och kommer aldrig mer att befatta mig med Tele2 oavsett om de skulle råka vara billigast på någon produkt. Nu senast oacceptabel lång servicehantering.
    1 år sedan
  • Usel
    Väldigt dåliga reklamations/servicetider och oflexibla/ohjälpsamma
    1 år sedan
  • Dålig
    Lite besviken som kund på Tele 2.

    Ingår 3 GB i mitt abonnemang, då ville jag köpa till ett tilläggspaket på 20 GB. Då tror man förståss att man ska ha 23 GB i månaden?

    Näe, Tele 2 ERSÄTTER istället dina 3 GB så att du bara har 20 GB. Även fast du betalar dina 3 GB som ingår i ditt abonnemang. Tydligen är det så det funkar enligt kundtjänst.

    Väldigt fult av er!

    Allt annat funkar, men att blåsa en kund sådär är inte acceptabelt.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Perfekt
    Service: 100%
    Kvalitet: 100%
    Leveranstid: 100%
    Priser: 100%

    *Förslag för mer nöjda kunder. skapa abonnemang med 6 månaders bindningstid för ingen annan operatör som gör det. vi som trogna kunder kommer inte försvinna efter de 6 månader, det lovar jag.

    Love you tele2.se :)

    Hälsningar//Ali
    1 år sedan
  • Usel
    Beställt en note 3, skulle kommit den 4e oktober (ca 3 veckor sedan) men jag har inte fått den än.När jag rringer deras support så kommer jag fram efter en halvtimme och då säger de att de inte kan göra något åt det och att jag får kontakta leverantören. När jag gör det så säger de att de får telefoner nästa vecka när de väl har uppdaterat lagerstatus på hemsidan om att det är fullt på lager. Min kompis som beställde den 3 veckor efter mig fick den efter 3 dagar sedan och jag undrar vilket kösystem de håller sig i.

    Detta har de sagt 5 gånger sedan jag ringt 1-2 gånger per vecka under dessa 3 veckors försenade väntetid. Fortsätter det såhär så lär jag få telefonen nästa år, och nej jag tänker avbryta och byta operatör. Killen på thephonehouse hade rätt om att tele2 är det största skämtet inom mobiltelefonin.

    Undvik detta företag, ni blir lurade på olika sätt, kundsupporten ligger på åsnenivå (apor skulle skött det trevligare och bättre). Jag kommer ta detta till Aftonbladet och förhoppningsvis får svenska mobilköpare upp ögonen för detta skitföretag!

    OCH ALLA DESSA POSITIVA OMDÖMMEN ÄR FALSKA, NI KAN MÄRKA DET PÅ SPRÅKET DÅ ALLA ÄR LIKADANA!
    1 år sedan
  • Usel
    ALDRIG mer Tele2!

    Jag sa upp mitt fasta bredband abonnemang den 13:e juli 2013 och det skulle avslutas den 19:e oktober 2013. Eller det var det som lovades då iaf! Och det lovades även att jag skulle få bekräftelse via post på det, vilket jag inte fick. Idag fick jag chock när loggade in på MKB:s portal, Mina Sidor, där såg jag att abonnemanget ändrades från 30/30 till 100/10 fr.o.m 30:e september 2013, utan mitt godkännande. Jag fick säga upp det idag, igen, med andra ord att jag blev tvungen att vara kvar hos dem fram t.o.m den 8:e januari 2014.

    Nu litar jag inte ett skit på dem längre!
    1 år sedan
  • Bra
    Beställde en xperia z från deras webbutik, stog att leveranstiden var 1-3 dagar men det tog ungefär 6 arbetsdagar för den att komma fram. Bra kundservice och annars fungerar mobiltelefonen felfritt. Väldigt nöjd
    2 år sedan
  • Usel
    Om du INTE vill ha någon som helst kundservice, ingen bekräftelse på beställning, korrespondens med anonyma personer på kundtjänsten, ingen som tar något ansvar för din beställning och dig som kund, då ska du välja Tele2. Förbered dig dessutom på att få tala med personer som lovar mycket, men levererar desto mindre, samt att de inte kan så mycket om vad de pratar om.
    Jag har aldrig stött på sämre kundservice hos något företag i Sverige. Det är fantastiskt att de har kunder!
    Kort sagt det fungerar dåligt om det fungerar alls och jag vågar inte tänka på vad som skulle hända om man råkade få en lur med problem, eller andra problem....suck!
    Det är förvånansvärt att så många stora företag i Sverige inte bryr sig ett smack om kundservice och återkommande kunder.
    2 år sedan
  • Usel
    Tele2 som företag verkar vara en samling av talanglösa lycksökare. De kanske är en av deras anställda som spelar i s(c)heep-reklamen? Har deras bredband över stadsnätet:
    -De kan inte leverera 100 mbps i upload i ett nät som i övrigt klarar Gigabit.
    -När jag menade att då kan man lika gärna köra 10 mbps i upload, visst de skulle de fixa.
    -Nu har de lyckats sänka uppkopplingen till 10/10, oväntat...
    -Deras router, en rebrandad Netgear evg2000 har nog det sämsta FW jag sett. Går absolut bara ställa in det nödvändigaste.
    -Nu har de lyckats att även debitera 495:- för "nedgradering" till 10/10, som jag ÖHT inte har beställt...

    Varenda av dessa åtgärder tar mellan 7-10 dagar att genomföra, så månaderna bara går. Ångerrätten har gått ut bara på det första ärendet. Jag kan inte komma på någonting som är positivt med Tele2. Jo förresten de svarar snabbt på supporten, så saknar man någon att prata med över fikan så kan man ju ringa dit och prata lite väder eller något annat som de behärskar.

    Så ska ni teckna abb. i ett stadsnät. Ta Bahnhof eller någon annan aktör som förhoppningsvis inte pissar på sina kunder som Tele2 gör.

    2013-05-23, ring och felanmält att ebb. blivit nedgraderat till 10/10 felaktigt. (i efterhand så visar det sig att killen som tog emot samtalet inte gjort ett s**t, han har bara noterat "dålig hastighet". )

    2013-05-29, inget har hänt, ännu ett samtal till supporten. Det som är problemet nu är att genierna har lyckats lägga en beställning på 10/10 som ingen på Tele2 kan återkalla... Den ligger hos en extern leverantör (nätägaren) till Tele2 och det verkar vara mera jobb att rätta till detta än att sätta upp 12 st ESXi-servrar.
    Så nu ska jag vänta några dagar till...
    2 år sedan
  • Usel
    Efter två veckor inser jag att min nya telefon (en nexus 4) inte fungerade riktigt som den skulle. Samtal bröts oväntat. Jag ringde till tele2 och fick veta att det är brightpoint man skall kontakta. Ringer dem istället och får efter en dag hem en retursedel, så långt ingen fara.

    Det är vad som händer sedan som gör mig förbannad. Det är nu över två månader sedan jag skickade in den och det har fortfarande inte hänt ett smack. Efter tre veckors väntan mailade jag och förklarade tydligt att det inte är acceptabel tid att vänta och att de snarast bör skicka en fungerande telefon till mig (antingen reparerar de min illa-kvickt eller skickar en ny). Inget svar från tele2. Ytterligare ett mail, då får jag ett svar som inte leder någon stans. Nu har jag ringt 5 gånger, talat med webbutik, kundtjänst, häva abonnemang mm. Ingen kan hjälpa mig, det enda jag fått till svar är att telefonen är hos LG och därför kan de inte göra något.

    Mitt råd. Välj en annan leverantör av telefoner! Tele2 tar inget som helst ansvar för sina kunder och supporten försöker inte ens hjälpa till utan skyller bara ifrån sig. Att vänta över 2 månader är inte acceptabelt. Imorgon skall jag försöka häva hela avtalet, om det inte vill sig så blir det en anmälan till ARN, såhär får det bara inte gå till!
    2 år sedan
  • Usel
    Skulle jag kunna ha en annan leverantör vore det ingen tvekan om att byta.

    Ett förbannat skumraskföretag är vad det är. Man har dessutom noll service-instinkt.

    Håll er borta, om ni har möjlighet!
    2 år sedan
  • Usel
    Ett av de mest oseriösa företag jag kommit i kontakt med!
    Tar varje chans att luras på pengar!
    Usel support!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Tack Tele2 - Krypteringsavgift kassako för Comhem !

    Jag sparar 200 kr i månaden (jag sa månaden!) på TV / Bredband / Telefoni från Tele2 plus billig krypteringsavgift. Har aldrig haft några problem de åren jag haft dom jämfört med de 14 gånger (felanmält varje gång) nätet / tv:n slutat fungera hos Comhem. Aldrig mer Comhem !
    2 år sedan
  • Usel
    Katastrofal dålig företagssupport! enough said..
    2 år sedan
  • Usel
    Köpte en telefon i april 2012.

    Efter en vecka började telefonen krångla. Kontaktade tele2 men dom säger ifrån sig allt som har med telefonerna att göra. Så tele2 sköter endast abonnemanget. Så det är Brightpoint som sköter allt med telefonerna.

    Lämnade in min telefon 8 gånger! Tele2 vägrade hjälpa mig och bad mig kontakta brightpoint. Men brightpoint bad mig kontakta tele2 om jag var missnöjd.

    Efter 9månader utan hjälp så sålde jag telefonen.

    Kommer aldrig mera köpa en telefon av er igen! Trodde ni hade bra service men icke! Ni bryr er bara om pengarna.
    2 år sedan
  • Usel
    Har aldrig i mitt liv varit med om något värre. Köpte en mobiltelefon från Tele2:s butik i Solna. Märkte att GPS:en inte fungerade och gick tillbaks till butiken efter 3 dagar. Ville lämna tillbaks den mot en ny likadan (en DOA som man har rätt till att göra inom 7 arb.dagar enl. deras kvitto). Men nej. Den ska skickas in på service och jag ska behöva vara utan telefonen i minst 2 veckor (en telefon som kostar över 5000). Inte ett DOA-fel enl. deras butikschef, fastän jag pratat med Nokias kundtjänst och de har uteslutit ett mjukvarufel. Eftersom jag verkligen behöver en smartphone nu då jag ska jobba utomlands några veckor så kan jag inte vara utan telefon så jag har en splitterny telefon som inte fungerar helt och hållet. FYFAN säger jag till Tele2.

    I och med det har jag nu fått min bror, fru och far att byta till en annan operatör.
    2 år sedan
  • Dålig
    Har man höga krav när det gäller latens de vill säga är ute efter bra peering lär man inte välja Tele2. Jag sitter med fiber och de interna testerna visar att nätet har stora problem med för hög ms. Mot kvällarna fungerar nätet sämre när det blir överbelastat dvs när folk kommit hem från jobbet. Jag vet inte om support är medveten om vad de gör. Jag ger dock företaget 2 poäng istället för 1 för jag fått gratis TV och internet när det strulat tidigare. Varit en kund länge nu förstår bara varför jag inte bytt till Telia tidigare.
    2 år sedan
  • Usel
    Sämsta hemsidan jag varit inne på. Snygg men helt värdelös, jag vill kolla om dom har tvillingkort men det går inte att hitta. Det ända man får reda på är ett telefonnummer som man ska ringa för beställning. Detta innebär att man inte har en aning om vilka priser och alternativ man har som kund eftersom det inte finns något att jämföra med (är tvångsansluten till Tele2). Det här tjänar de pengar på då man säkerligen blir på lurad ett dyrt abonnemang!
    2 år sedan
  • Usel
    USEL kundservice! Vart i kontakt med deras chat funktion ett flertal gånger under senaste månaderna, alltid dålig support och otrevlig personal. Skulle behöva uppdateras med ny serviceinriktad och motiverad personal. Värdelöst!
    2 år sedan
  • Usel
    Ett skämt till företag. Har väntat på min order av Mobilt bredband en månad nu. Väntat på svar från deras kundservice i två veckor. Aldrig mer Tele2!
    2 år sedan
  • Usel
    Har haft precis samma problem som nedanstående konsument. Beställde från webbbutiken men efter allt för lång väntetid och krångel fick jag tillslut ordern avbruten. Anledningen till att jag fick ordern avbruten var för att jag skulle kunna gå till butik och hämta ut det mobila bredbandet från en fysisk butik och på så vis få mitt internet tidigare. Nu har det gått ett par dagar och jag väntar fortfarande på att det ska hoppa igång. En kille på kundtjänstchatten sa i måndags att det senast skulle börja fungera igår. Det har det inte gjort.

    Om man letar runt lite efter kunders reflektioner på prisjakt, fairshopping osv. tycker åtminstone jag att det är hög tid för Tele2 att rannsaka sig själva. Vi konsumenter måste acceptera att det ibland uppstår problem vid beställningar, men när det händer upprepade gånger i följd och Tele2 inte ens har som ambition att höra av sig till konsumenten som väntar på sina produkter, ja då anser i varje fall jag att något är fel.

    Ett förslag till Tele2 är att sänka er akties årliga utdelning som ligger på 6.50:- och istället satsa på att kunder får det som de betalar för. Annars kommer aktiens värde vara 6.50:-

    Jag kommer då ALDRIG mer beställa något från Tele2
    2 år sedan
  • Usel
    Jag beställde ett mobilt bredband med router den 24 september och blev lovad att jag skulle få det innan helgen, vilket var viktigt för mig eftersom det skulle användas av min dotter som skulle iväg till ett arbete på annan ort veckan efter. När jag inte fått grejorna på tisdagen ringde jag. Efter lång väntan fick jag veta att det blivit "ett datafel" som gjort att inte beställningar registrerats. VARFÖR MEDDELAR MAN INTE DETTA DÅ? Ni har ju ingått ett avtal med mig som kund, där ni lovade leverans inom 1-3 dagar. Tjejen på kundtjänst kopplade mig vidare till en telefonkö där jag skulle få vänta ytterligare 40 minuter. Jag prövade då chatten i stället, men där stod det att det inte fanns någon ledig chatt. Jag skrev ett meddelande men har inte fått någon reaktion på detta.

    Därför ringde jag kundtjänst idag igen. Ordern har fortfarande inte gått iväg. Tele2 har fortfarande inte behagat kontaktat mig för att meddela att de inte kan uppfylla det de lovat. Det ska sägas att de två jag pratat med på kundtjänst var trevliga och skötte sig bra. Problemet är att företaget verkar sakna rutiner för det som borde kallas normal kundvård: KAN MAN SOM FÖRETAG INTE UPPFYLLA SINA ÅTAGANDEN TAR MAN ÅTMINSTONE KONTAKT MED KUNDEN FÖR DISKUSSION ANGÅENDE KOMPENSATION, UPPSÄGNING AV AVTAL ETC.

    Den erfarenhet jag gjort som ny kund hos Tele2 är att de inte bryr sig om en efter man slutit avtal med dem. Det är ingen bra början på en kundrelation.
    2 år sedan
  • Usel
    Betyget är för Tele 2 allmänt och inte just speciellt bara butiken.
    Täckningen är bara kass, när man väl har det så bryts samtalen/nätet. (centrala göteborg)
    Att ringa kuntjänst är bara och glömma. Har man tur kan man chatta med något som ändå inte vet något och man blir bara bollad fram och tillbaka. "är ju aldrig deras fel"
    Deras logga vid chatten är "TELE2 Why pay more?" Jo kanske för att man skall få den service man betalar för.
    Som sagt, Tele2 är nog ett stort skämt...
    2 år sedan
  • Usel
    Ska förklara mig kort! Ni är sämst! Får noll i hastighet när jag ska surfa på mobilen, ÄVEN fastän det står att jag har 3G/H på skärmen....
    2 år sedan
  • Usel
    Detta är nog de största skämtet inom telemarknaden idag. De är förmodligen de billigaste men samtidigt de mest värdelösa. Man får väl vad man betalar för.

    Samtal bryts på en daglig basis.

    Internet fungerar lite som det vill

    Får sms om obetalda fakturor som i själva verket är betalda sen långt tillbaka.

    SKOJARE HELA JÄVLA SKITFÖRETAGET!
    2 år sedan
  • Usel
    SÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄMST!
    -Uselt bemötande

    -står 1-3 arbetsdagar innan man får beställning. ringer in efter 3 dagar och dem säger att dem inte kan skicka ordern p.g.a dem har slut på SIM kort. DELA UPP ORDERN FÖFASEN. JAG VILL JU HA MIN S3, Kortet kan jag ta en annan dag. Men NEJ det kunde dem inte.
    Frågar när dem vet när SIM korten kommer in. men NEJ det visste dem inte heller.

    -Okunniga och ovetande

    -Jag får en avisering när den skickas(skitbra), men inget kollinr för att hämta ut mobilen. (som alla redan vet så tar det ca 1 dag innan aviseringen kommer hem på posten från det att paketet anländer till postombudet)

    -No Serviceminded, Va*an liksom, det går ju alltid att visa lite service genom att försöka komma på nya förslag på att lösa problemet, men NEJ jag får 2 J*vla alternativ 1, Makulera ordern och köp i butik (skitbra när jag beställt från mecenat med studentrabatt och det inte finns i butik) 2, VÄNTA! (Vad i He*skotta tror hon att jag har gjort dem senaste dagarna?)

    Slutsats: åt !"#%/(e med Tele2 känner jag just nu.. Allt jag vill ha är min Galaxy S3 men det kommer väl dröja några veckor P.G.A att Simkorten är slut. Beställningen gjordes mån eftermiddag, tors idag och dem kommer inte skicka ut den varken idag eller imorn så håller väl tummarna till nästa vecka. Jag som tänke börja använda mobilen denna vecka liksom när jag ska utomlands snart.. Efter 15 år som trogen kund hos tele2 kommer jag absolut överväga att byta till ny operatör och ta en slutfaktura på skiten. Jag hoppas tele2 läser detta och förstår hur dåliga dem är.

    BESTÄLL INTE FRÅN TELE2, Dem är VERKLIGEN KASSA, USEL och SÄMST är inte ord som är dålig nog för att beskriva dem.
    3 år sedan
  • Usel
    Fick ett modem hemskickat med ett SIM-kort som ej var aktiverat!?!

    Efter ett par timmar av felsökning själv samt 52minuter i telefonkö fick jag svaret att de skulle skicka ut ett nytt SIM-kort till mig, dvs ytterligare ett par dagars väntetid.

    Fruktansvärt besviken både på medskickad information samt på deras telefonservice.
    3 år sedan
  • Usel
    Inte så billiga som deras reklam påstår i deras extremt aggressiva marknadsföringskampanjer.

    Hade Tele2 sparat in alla hundratals miljonerna man lägger på reklam varje år som ska tala om hur billiga de är och istället verkligen vara billiga tror jag kunderna varit fler och nöjdare.

    Väntat nu över 10 dagar för att få min telefon jag beställde på deras hemsida. Enligt hemsidan skulle telefonen skickas inom 3-5 dagar. Kundtjänst säger att telefonen är slut men den finns i Tele2 butikerna, sett det i senaste två butikerna i dagarna.

    För bara en liten stund sen ringde jag igen och fick inget bra svar alls utan "jag får helt enkelt vänta tills den kommer".

    Väldigt dåliga på ta hand om gamla kunder som betalat mycket genom åren, känns som all energi går åt till att sno nya kunder.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 3 år sedan )
  • Usel
    Har de senaste 2 veckorna försökt beställa en ny telefon samt abonnemang genom Tele2:s hemsida, då jag ska bekräfta beställningen så har jag dock varje gång fått upp ett meddelande som säger "tekniskt fel".

    Så jag kontaktade supporten (första gången jag ringde fick jag först stå i kö i 40 minuter även fast den automatiserade rösten sa 20 min) efter att jag blivit runtskickad 3 gånger kom jag fram till rätt person som berättar för mig att hon gjort en anmälan till teknisk support och att dom hör av sig till mig så fort problemet är löst.

    Nu har det gått 2 veckor, jag har ringt supporten 4 gånger till och till råga på allt så är mobilen jag ville ha SLUT PÅ LAGRET så jag kommer få vänta ännu längre på att få luren.

    Jag brukade tycka om Tele2 men det här har verkligen ändrat min uppfattning, sämre support har jag aldrig varit med om.
    3 år sedan
  • Usel
    Håll er borta från denna "sekt". Har du väl gott med är det svårt svårt att ta sig ut. Att gå med och gradera upp sig är lätt lätt, men att degradera ned eller att säga upp abonnemanget är inte lätt!

    Dolda avgifter, långa telefonkö-tider, Tele2-säljare som lovar saker de inte håller, uppsägningstider som du inte räknat med, etc!

    Mitt råd är att hålla er borta från Tele2. Det har jag fått lära mig den hårda vägen!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Är mycket nöjd med både produkt och leverans. Har dock aldrig testat att ringa till kundservice. Har istället valt chatten och detta har fungerat väldigt snabbt och jag har fått utmärkt hjälp av kundservice. Tummen upp!
    3 år sedan
  • Dålig
    Låååååång telefontid och när man väl kommer fram skickas man runt bland olika enheter som endast har inkompetent personal. Ville skaffa ett studentabonnemang via mecenat och det fungerade inte på hemsidan, men det fanns inget trevligt bemötande alls från kundtjänst. De miste nästan en kund på grund av detta, skärp er!
    3 år sedan