Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information La Redoute har fått betyget (3.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Dålig
    Gillar inte att de skickar leveransbesked och sedan en och halv dag senare står det att Posten bara har fått förhandsbesked. (När jag berättat för dottern att paketet är på väg och nog kommer idag.) Skapar en massa onödigt tjat. Pratade med kundtjänst som var korta i tonen och oförstående. (Dessutom extremt dålig ljudkvalitet på kundtjänst). Jag får intrycket att de outsourcat alldeles för mycket och fokuserar för lite på kunden.
    6 dagar sedan
  • 2013-07-23 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska dålig
    De har ett stort utbud med kläder så det finns mycket att välja på och priserna är helt ok. Hemsidan är dessutom bra och det är enkelt att hitta, speciellt efter att de gjorde om den senast.

    Men tyvärr har jag också upplevt att det är skiftande kvalitet på kläderna och att utseendet inte alltid stämmer jättebra överens med bilderna.

    Det som drar ner mest på betyget är de hutlöst långa leveranstiderna. Här handlar det ofta inte om dagar eller veckor utan om månader trots att det kan stå typ 9-12 dagars leveranstid på artikeln.
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Det är verkligen dubbelt med La Redoute, jag gillar de mesta kläderna, men problem och strul med leveranser och bristande kundservice har fått mig att avsluta kontot några gånger. Några år senare återkommer jag (oftast till sommarrean) och hoppas att de fixat sina problem - men det är samma sak nu som både 3 och 6 år sen:
    + stort sortiment, lite annorlunda kläder och många storlekar
    + ofta bra rea-priser eller rabattkoder
    + de flesta plaggen finns i flera färger
    + så länge en beställning inte börjat packas, kan man ändra/lägga till i den
    MEN...
    - kundservice fungerar i princip inte per mail (man kan i bästa fall få svarsmail några veckor senare), man måste ringa upp dem
    - det strular ofta om man ska lägga en beställning eller att man inte kan få fram sina uppgifter under "mina sidor" sen kväll/natt, vilket gör att man inte kan använda hemsidan hela dygnet (vilket, för mig, borde vara grunden för en nätaffär - att man inte behöver tänka på "öppettider")
    - när en beställning lagts, behandlas den oftast först efter drygt en vecka.
    - när man får ett mail "din order har skickats", förväntas man få det inom dagar, men det kan dröja över en vecka innan den når postutlämningen. Det är bara större paket som går att spåra via postens registrering.
    - färgen på de allra flesta plaggen skiljer sig mot bilden på nätet och det kan handla om någon nyans till faktiskt annan färg ("turkos" visade sig vara smaragdgrön, "rosa" är aprikos-orange, "röd" har varit både vinröd och mörkcerise, "lila" är oftare vinröd än lila)
    - ibland finns två plagg benämnda tex "röd", men den ena visar på ett rött plagg och den andra bilden visar lila.
    - kundservice har inte tillgång till själva plaggen, vilket gör att man måste ringa för att fråga om tex färg
    - eftersom de inte har rätt färger på bilderna (oftare fel på nätet än i papperskatalog), måste man ifrågasätta det hos kundservice per telefon, för att inte behöva stå för returfrakt-avgiften när plagget visar sig ha annan färg än man förväntat sig.
    -storlekarna ska räknas som en större än sin "normal"-storlek, men ibland stämmer inte det heller, det kan vara både för litet eller för stort. Det beror mer på tygkvaliteten än vilket märke.
    - modellerna som visar kläderna har ofta större plagg än sin storlek, vilket kan få tex koftor att se längre ut än de är, eller att de visar sig vara annan passform.
    - det är svårt att få rätt uppfattning om kläderna på bild (inte bara färgen), utan plagget kan visa sig vara i kraftigare/hårdare tyg eller en nätt kofta visar sig vara bylsig.
    - deras fakturasystem haltar, och oftast registreras köpen direkt under "mina sidor", medan betalningar och returer står med efter 1-2 veckor.
    Vet man bara vad man har att förvänta sig (med att bilderna inte alltid motsvarar plaggen i verkligheten och problem med kundservice), och står ut med det, så går det att handla där. Men om man ställer höga krav på kundservice och blir besviken varje gång man måste skicka tillbaka plagg, så ska man nog undvika La Redoute.
    1 år sedan
  • Dålig
    Billiga priser, absolut...
    Däremot så är deras storleksangivelser helt uppåt väggarna!

    Jag såg information om att "Våra storlekar är franska så kolla på denna konverteringstabell". Okidoki... Kollar tabellen och hittar min "franska" storlek så jag beställer ett par shorts. När jag får min orderbekräftelse så ser jag att storleken är helt annorlunda mot vad som stod i "kassan" på webshopen.

    Hmmm... Ringer till kundservice och då säger personen där "- Ja dom är i tum-storlek på orderbekräftelsen och i webshoppen är dom angivna med svenska mått......."
    Öööh, vänta... VA!?
    Så i informationen står det att måtten man beställer efter är franska... Detta stämmer inte på min vara utan där är det svenska mått som gäller... Å i orderbekräftelsen står det sen angivet i tum!?
    Kanske inte skitkonstigt att de blir fel, eller!?!? *SUCK*

    Inte nog med det utan jag ber då personen i andra ändan av luren att avboka shortsen men låta skorna i samma beställning vara kvar och det lovar hon att göra.
    Jag frågar om jag kommer få någon ny orderbekräftelse eftersom jag vill vara säker på att det blir gjort.
    Det kommer jag INTE få, blir jag informerad om "- men det är ingen fara för jag gör det direkt... SÅ, nu är det klart! Du kan förresten se din order på hemsidan"

    När jag avslutat samtalet går jag in och kollar ordern å va ser jag!?
    Hon har enbart annullerat nåt som heter "WELCOME FOLDER" som tydligen ska följa med gratis... *DUBBEL-SUCK*
    Ser då att jag tydligen kan ändra min order själv direkt på sidan så jag går in och annullerar shortsen... TILL SLUT...

    Ända anledningen till att inte bara boka av allt var att skorna va riktigt billiga och priset är också det enda som höjer betyget från en solklar 1:a till en 2:a... Men jag har ju å andra sidan inte sett om jag FÅR några skor än... Hahaha...
    2 år sedan
  • Usel
    Handlat där 2 gånger och jag gör aldrig om det! Storleken på kläderna "är i en annan värld" och leveranstiden kan vara 2 månader om man har otur...
    2 år sedan
  • Acceptabel
    Tycker de har bra utbud. det enda negativa är väl att det inte är jätte snabb leverans, men det är ju annars bra kläder och bra erbjudanden :)
    3 år sedan
  • Usel
    Fick vänta i tre månader på min kjol innan jag ringde och sa att jag inte längre ville ha den. Leveransdatumet bara fortsatte att skjutas upp och skjutas upp. Under tiden jag väntade sålde de den fortfarande, och precis som när jag beställde den stod det att leveranstiden var 9-12 dagar.

    Riktigt dålig kundservice med otrevlig personal.

    Dessutom skickar de jättemycket reklam.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Aningen lång leveranstid men det står utförligt både i katalogen och på hemsidan. Vissa artiklar var slut men fick snabbt leveransbesked när dom skulle komma.
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    Seg hemsida och seg kundservice. Dessutom ganska lång leveranstid. Vid betalning med postförskott så blir det jobbigt med returer. Tar upp till 30 dagar att få tillbaka pengarna. Fina kläder och en del bra priser drar upp betyget till en svag trea av tio.
    4 år sedan
  • Usel
    Fruktansvärt dålig hemsidag och service! Lade en beställning på ett par skor som skulle finnas i lager, sidan tar inte automatisk emot beställningas utan varor måsta "bokas" manuellt (vad detta innebär rent konkret har jag ännu inte fått något svar på). Fick inget bekräftelsemail på över ett dygn, loggade in på hemsidan där allt som stod var: "SLUTSÅLD 0kr". Ingen information om när varorna skulle kunna tänkas komma in, levereras, ingen information ALLS. Har nu skrivit ett mail till La Redoute och fått veta att jag kommer få svar inom 3 dygn. Undermålig service, ingen som helst information, strulig hemsida som hänger sig när man ska betala eller skicka in frågor. Köp inte från La Redoute, de har mycket fina saker men räkna inte med att lyckas lägga en beställning och få hem dem i första taget!
    4 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    5 år sedan