Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Avregistrerad firma

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information Mycom har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-09-16 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska dålig
    Har beställt en sak från Mycom men trots att produkten enligt deras webbshop fanns i lager har de efter 17 dagar fortfarande inte levererat.
    De svarade först att det är en fördröjning i uppdateringen som gör att det kan stå att saker finns på lager trots att de inte gör det.
    Leverans från lager ska ta 2 dagar. Leverans från distributör som då ska vara fallet med min beställning ska ta 6 dagar.

    De svarar inte mail heller så just nu avråder jag verkligen från att handla där. Kommer uppdatera betyget efter leverans om de nu överhuvudtaget kommer leverera vilket känns tveksamt just nu.

    Uppdatering:
    Fick det jag beställt idag, 18 dagar efter beställning.
    Inga svar på mail sedan 5/6 dvs 10 dagar efter beställning. Svagt!

    Betyget går upp något eftersom jag trots allt till slut fått det jag beställt.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och bra pris. Rekommenderas varmt.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans och bra packat. Webbsidan känns dock lite gammal och trött. Bortsett från det - utmärkt!
    1 år sedan
  • Perfekt
    1. Dom tar paypal (smidigaste betalningen) = Win
    2. Snabbast möjliga frakt på andra dagen framme = Win
    3. Man fick med en mangostång = Win ! =)
    2 år sedan
  • Perfekt
    För mig gick köpet felfritt. Beställde runt kl. 12 och paketet kunde jag hämta ut på mitt postställe dagen efter.

    Direkt efter lagd beställning fick jag ett mail med kollinumret så man kunde följa paketet.

    Kan väl hålla med om att hemsidan inte har den mest moderna formen, men vad fasen, om det är det enda att gnälla på så...har man inte så mycket att gnälla på.

    Rekommenderas!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde på tisdagen innan kl 15:00
    Kl 23:25 samma dag var varan i min hemstad men sen bestämde sej posten för att dra iväg med paketet ca 10 mil bort för en övernattning på annan ort innan jag kunde hämta ut paketet.
    Inget Mycom.se kunde göra något åt alltså.

    Beställde genom att ringa upp Mycom.se och personalen var trevlig,flexibel och tillmötesgående.

    Inte billigast men de var en av få som hade produkten hemma då jag är otålig av mej.

    Full pott!
    2 år sedan
  • Som vi alltid säger: Om du beställer före klockan 15.00 har du varan i din hand dagen efter - om Posten sköter sig d.v.s. =)

    /Kundservice

  • Perfekt
    Det har alltid gått problemfritt för mig att köpa från Mycom. När varorna finns i lager skickas de snabbt, och priserna är rätt bra. De gånger jag varit i kontakt med kundtjänst, har de varit väldigt snabba med att svara på email.

    Hemsidan är dock lite väl "old-school", och ger ett något oseriöst intryck. Tråkig design och något obekväm att navigera, dåligt med produkt information och bilder. Vilket är anledningen att jag oftast väljer konkurrerande webbutiker. Det är också svårt att göra några tillägg eller ändringar på sina beställningar.

    Men jag ger ändå perfekt i betyg, för att snabb leverans, service och bra pris är ändå det som räknas mest.
    3 år sedan
  • Att hemsidan känns lite 00-tal är inget vi förnekar, vi håller just nu på att ta fram en ny design för butiken med förenklade och förbättrade funktioner - allt för att det skall bli så enkelt som möjligt att vara kund hos oss, håll utkik efter förändringar under hösten!

  • Perfekt
    Beställde söndagsnatt, levereras direkt på tisdagen efter :)
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Mycket snabb och smidig leverans. Bara att hämta ut på Regeringsgatan utan några problem.
    Ordern behandlades dagen efter den lades (relativt snabbt med tanke på att ordern lades kl. 17:00) och fanns att hämta ut ytterligare en dag senare på Postens utlämningsställe.

    Får inte full pott eftersom betalningsalternativen kändes lite för få. Hade gärna sett något betalningsalternativ direkt via banken (sparkonto) eller liknande.

    Kommer definitivt att handla från dem igen, bra priser på vissa produkter och snabb leverans.

    Servicen kan jag inte uttala mig om men kan tänka mig att även den är bra (man får det intrycket i alla fall).
    3 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • 2010-11-08 - Notis: Mycom Försäljnings 3.0 AB (556820-7590) tog över verksamheten från Mycom Försäljnings AB (556609-3059).

  • Usel
    Mycom är utan jämförelse den mest oseriösa e-handlare jag någonsin stött på.
    3 augusti beställde jag varor. En vara fanns inte i lager, men skulle skickas 26 augusti. Jag skulle vara bortrest ändå och tyckte det var OK. 27 augusti hade ingen vara kommit så jag försökte kontakta dem. De har ingen telefonsupport, och deras hemsida hänvisar till email. Tre dagar senare får jag svar att varan nu finns i lager hos distributör och att jag har den hemma om några dagar. En dryg vecka senare (6 sep) har inga varor kommit och jag skickar email och frågar igen. 4 dagar går och inget svar. Jag skickar nytt email 10 sep. Inget svar. Skickar nytt 14 och 15 sep. 16 sep får jag svar att de inte har en aning om när de kan skicka produkten och undrar om jag kan tänka mig någon annan produkt istället. Under 10 dagar så fanns det inget som helst tecken på att någon av Mycoms anställda har gått till jobbet. Jag hade konstaterat att mina pengar var förlorade och hade kontaktat min bank och VISA för att försöka få tillbaks dem den vägen. 16 sep avbeställde jag produkten. 17 sep svarar Mycom att mina pengar krediteras och att jag har dem inom 1-3 dagar. De utlovar en faktura och kreditfaktura för min bokföring. En vecka gick och inga pengar kom. Jag skrev dem den 24 sep och påpekade detta. Tre dagar senare svarar de att pengarna inte har krediterats på grund av fel i deras system och att det nu gjort manuellt och att pengarna kommer redan imorgon. 1 okt kom pengarna till min förvåning. Jag skrev till dem och undrade var min faktura och kreditfaktura var som utlovades två veckor tidigare. Efter en del diskussioner så lovar de att skicka den 4 okt. Det är nu den 10 okt och inget har kommit. Det har nu gått över två månader sedan jag beställde och förhoppningsvis så är det här ärendet snart avslutat. Naturligtvis hoppas jag att andra potentiella kunder lär sig av mitt misstag att beställa från Mycom.
    3 år sedan
  • Den här historian är inte rolig att läsa och tyvärr inte den enda. När vi tog över driften av mycom.se i mitten av Oktober 2010 fanns det en hel del ärenden liknande det som beskrivs ovan och vi har jobbat hårt för att på bästa sätt hjälpa de kunder som råkat ut för dessa. Vårt mål som nya ägare är att återuppbygga det förtroende som Mycom en gång i tiden hade, vi vill sätta kunden i fokus och vara tillmötesgående så långt vi bara kan.

  • Usel
    Jag köpte en hårddisk av dem som jag fick returnera efter den gått sönder. Det började dra ut på tiden och jag frågade vad det berodde på, då säger de att leverantören inte har disken i lager (troligtvis sant eftersom ingen annan hade det heller). Nu har det gått minst två månader och jag har bett om att få pengarna tillbaka istället utan resultat. Hårddisken verkar inte finnas kvar på marknaden men det finns en ersättare men den har de inte brytt sig om att skicka.
    3 år sedan
  • Detta ärende är nu löst och kunden har fått tillbaka sina pengar, vi som nya ägare av Mycom är mycket måna om att hjälpa även de kunder som handlade av Mycom när det drevs i annan regi på bästa tänkbara sätt.

  • Dålig
    Beställde min vara den 8e augusti 2010, det var två SDHC-minnen från mycom. Det fanns två fraktalternativ 1.Företagspaket 2.Hämtas från Posten, regeringsgatan Sthlm
    Jag var trött o lite för snabb, så råkade ta "post"-alternativet. Jag insåg att det hade blivit fel o meddelade mycom.se att jag ville returnera försändelsen, då jag inte bor själv i Sthlm och inte hade någon möjlighet att hämta den.
    Helt ok hittils, det är ju jag som kund som gjort fel såhär långt. Men nu kommer det jävliga.

    10 augusti
    1.Första svaret "Hej för att göra en retur så måste vi tyvärr debitera dig för att det går i retur med posten, om det är ok så kommer vi att skicka en tilläggsfaktura på fraktkostnaden 145:-x2 "

    - Detta tyckte jag var hutlöst för ett brev som inte kan väga många gram, så jag frågade efter ett billigare alternativ.

    11 augusti
    2. Killen som jag snackade med rekommenderade att jag skulle beställa nya minnen, och be mycom returnera den redan beställda försändelsen. Tydligen fanns det en kostnadsgräns för när det kunde levereras som
    vanlig post hem i brevlådan.

    -Sedan var mycom rätt sega på att förklara om de faktiskt hade returnerat min försändelse eller inte, svaret fick jag den 16 augusti svart på vitt att de hade gjort det. Innan det var det oklart vad de egentligen hade gjort.

    25/26 augusti
    3. Jag började fundera vad som egentligen hade hänt med mina pengar och om paketet kommit in till dem.
    Svaret jag fick var "Om den inte är krediterad så kommer den bli det inom en vecka. Vi har hög belastning och jobbar så snabbt vi kan."

    2 september
    4. Jag skriver till mycom igen och frågar var mina pengar är som skulle kommit efter en vecka är, och vad som har hänt med min order. Får inget svar.

    20 september
    5. Efter att mycom inte svarat 18 dagar & mina pengar fortfarande inte kommit tillbaka så skickar jag förtvivlat ett sista mail till dem.
    En medarbetare svarade "Den är körd men tyvärr så är det ett manuellt steg och inte kopplad till webben. Du bör väl se transaktionen i morgon senast antar jag. Beklagar att den fastnade men vi kan bara be om ursäkt för att manuella arbetet missade detta"

    21 september
    6. Alltså nästan 1,5 månad efter att jag reklamerat ärendet får jag tillbaka mina pengar. Eller ja... -200kr. Efter att jag vid första beställningen betalat 1168kr+frakt fick jag tillbaka 968kr på kontot 1,5månad senare.

    De kunde alltså inte ens bjuda på den summan när det tagit så förbannat lång tid.

    Slutsats: Mycom.se må vara billigast på prisjakt, men får man krångel då är dem dåliga på att hjälpa en och dåliga på att förklara vad som sker.

    Mig har ni inte som kund någonsin igen, men det visste ni nog redan.

    Konstruktiv kritik:

    Förbättra er på kundkontakten!
    -Ha ett telefonnummer som är bemannat, ni hade då inget i bruk då jag behövde hjälp. Såg att ni verkar ha ngt nu.
    -Svara snabbare på mail, och tydligare med vad ni har gjort. Ring upp kunden om ni är osäkra på vad som har hänt.

    Fraktalternativ:
    Ha något mellanting mellan företagspaket & hämta på posten i sthlm. Man ska inte behöva betala 145kr för få något som väger 30 gram skickat till sig.

    Mvh Jakob
    3 år sedan
  • Vi blir ytterst besvikna när vi läser omdömen som detta, som nya ägare av mycom.se sen mitten av Oktober har vi förbättrat en hel del på just vår kundservice - vårt mål är att besvara mail och ringa tillbaka till de kunder som har ringt oss inom 24 timmar. På fraktbiten håller vi på att ta fram möjligheten att erbjuda varubrev - en spårbar brevförsändelse.

  • Mycket bra
    Har handlat många gånger av Mycom. Det är inte alltid som lagerstatus ger en rättvis bild av hur länge man får vänta på sin beställning, men det är (ett försök till) en riktig lagerstatus till skillnad från den blufflagerstatus som många andra kör med.

    Mycom är klart seriösa i mina ögon och har aldrig försökt med några oegentligheter. Det är viktigt. Känner mig trygg när jag beställer här.
    4 år sedan
  • Usel
    Firman är inte värd ens EN stjärna
    Mycom tar inget ansvar för sina leveranser av varor
    Den 23 maj 2010 beställde och direktbetalade för ett minneskort. Det drog dock ut på tiden och inget kom.
    Jag hade en livlig korrespondens med en person som heter T**as
    Själv lade jag ner en massa tid på att kontakta Posten och satte upp lappar i alla uppgångar i dom 6 husen på gatan där jag bor.
    Varje hus har fem trapphus med 5 våningar.
    Minneskortet hade skickats i en kuvert, men dom hade inte skrivit min fullständiga adress.
    Det verkar som dom låter andra firmor leverera varor, men tar INGET ansvar själva
    Där jag bor finns många som heter samma efternamn som jag har.
    Jag är mycket besviken på denna firma.
    Det handlade om 728 kronor, som jag har förlorat.
    Citat deras mail-svar
    "Om posten slarvar bort något, så är det inget vi kan göra något åt".
    Det finns faktiskt möjlighet för firman att reklamera hos Posten, men det vägrade dom i att göra
    I dag drygt två månader senare, har jag inget hört från dom.
    Mycket besviken är jag.
    4 år sedan
  • Det här ärendet blev väldigt olyckligt, dock är det sedan en tid tillbaka löst - kunden hittades sin försändelse hos en granne (posten har således delat ut det till fel lägenhet). Då vi som nya ägare av Mycom försöker visa en lite mer tillmötesgående attityd än tidigare, valde vi att ta detta kort i retur och kreditera kunden då han under tiden som försändelsen var borttappad hade köpt en annan produkt istället.

  • Perfekt
    Mycom kan man lita på i ur och skur. Exakta och snabba leveranser.
    4 år sedan
  • Perfekt
    snabb leverans! svara på mail och fick kolli id som lovat. bra produkt till väldigt bra pris levererades.
    4 år sedan
  • Usel
    Har bara köpt från dem en gång och fick en defekt produkt. Mailade dem om det för 7 dagar sen utan svar. Rinde upp idag och lämnade ett meddelande för att de skulle ringa tillbaka, men det gjorde de inte heller.

    Uppdating:Efter nästan 2 veckor svarade de med en returanvisning. Nu har jag dock köpt ett nytt moderkort på annat håll eftersom jag behöver en fungerande dator.
    4 år sedan
  • Usel
    Lämnade ett omdöme för ca en månad sen med ovationer, men nu måste jag ändra på det.
    Väldigt dålig service, beställde en Scythe Orochi för 2 månader sen då den kostade 220 kronor, det stod att den var i lager och att jag kunde hämta den inom 5 dagar.
    Det gick två veckor och under de dagarna försökte jag kontakta dem men fick såklart inget svar.
    Efter ytterligare en vecka hörde de av sig och sade att varan hade gått ut ur sortimentet och att jag kunde välja en annan CPU-kylare.
    Jag sa till dem att jag ville ha en Corsair H50 vilket är helt okej tycket jag, eftersom att jag hade fått vänta i en månad på ett svar.
    Då ringer de igen och sägar att jag måste betala mellanskillnade också så åt helvete med det.
    Fick åtmistone pengarna tillbaka.

    Tycker att det är en väldigt dålig butik som lockar med bra priser. Ett oseriöst företag.
    4 år sedan
  • Bra
    Köpte ett par varor men alla leverades inte.
    Primärvaran jag köpte hade tagit slut och fanns inte kvar (systemet visade dock att den fanns när jag beställde)
    Mycom löste detta på ett schysst sätt, dock blir det bara en 7:a i betyg denna gång då det tog ett par mail och lite tid att lösa ärendet.
    4 år sedan
  • Usel
    Helt klart ett oseriöst företag i dagsläget. Beställde hårddisk som enligt webshopen finns på lager och därmed skall levereras nästa dag.

    Nu har det gått en vecka och det är omöjligt att få någon som helst information från företaget.

    Enligt webshopen finns hårddisken fortfarande på lager vilket gör det hela ännu mera skrattretande.

    Befarar att jag blivit blåst på pengarna, även om jag innerligt hoppas att så inte är fallet.
    4 år sedan
  • Hej
    - Ja detta var en tråkig historia som är utredd. Du fick tillbaka dina pengar, vi har hittat och åtgärdat det felet i vårt system som satte upp produktantalet på ett antal olika produkter fast det var 0 och vi beklagar givetvis detta.

    Hälsningar

    Thomas
    Kundservice

  • Usel
    Beställde ett ljudkort som de enligt supporten skulle få in på lager in om två-tre dagar. Nu har det gått 17 dagar sen köpet genomfördes och jag har inte sett röken av mitt ljudkort. Har skickat flera mail till deras kundservice men den verkar inte existera längre då jag inte får något svar. Första och sista gången jag handlar hos mycom.
    4 år sedan
  • Hej. Det kort du beställde var ingen lagervara och fanns vid tillfället inte i lager hos oss. Tyvärr så vi inte alltid garantera när våra leverantörer/tillverkare har varor tillgängliga och vi beklagar givetvis detta.

  • Usel
    Mycom.se sent me my first order and the item was broken on arrival.
    I was required to pay to send the broken item back. Later, I received an email that I may need to pay a fee because I sent back the item without an RMA number , which was not listed until after I mailed the item back and was not listed on their website as a requirement. This fee is higher than the cost of the item I purchased from them. Mycom has stated that they dont have the broken item that I sent back and have not sent me a replacement.
    4 år sedan
  • Dear customer,
    We have not sent you any mail saying that you have to pay a fee. What you did was to return a broken item by mail in a regular envelope, without any chance for you or us to trace it. We did send you an instruction "how to return" that you did not follow. As soon as the letter will be found we will replace it according to our instructions. We are sorry if you feel inconvenience in this matter.
    Customer service

  • Perfekt
    Skulle beställa en Corsair Cooling Hydro Series H50 CPU Cooler. Kollade på prisjakt och hittade Mycom där priset var mycket billigare än tex komplett. Enligt lagersaldo på deras hemsida så hade dom inga inne men det skulle komma in dom närmsta dagarna. Det stod att produkten var restad hos distributör så jag ringde till dom för att höra hur det låg till. Det verkade konstigt att produkten var restad hos leverantör och att de ändå skulle få in dom. De svarade snabbt på telefonen och sade att trots det var slut hos distributören så har de flera kanaler att få in produkten. Jag lade en beställning den 23/9. Dagen efter skickades produkten till mig direkt från en av deras distributörer och idag (25/9) fick jag sms-avisering att den finns att hämta hos utlämningsstället. Riktigt bra gjort Mycom! :)

    Det är precis så här det ska gå till.
    4 år sedan
  • Usel
    Beställde en vara som fanns i lager på förmiddagen och förväntade mig att den skulle skickas på eftermiddagen som de lovar (vid beställning innan 15:00).

    Dagen efter har fortfarande ingen vara skickats, varan finns inte längre i lager, ingen har meddelat mig och frågat om jag fortfarande vill ha varan, och ingen har svarat på mail på hela dagen hos kundtjänst.

    Det fanns en anledning till att jag beställde en lagervara - hade jag vetat att det skulle ta minst en vecka istället för en dag hade jag handlat någon annanstans.
    4 år sedan
  • När lagersaldot är 1 så kan det ske mellanförsäljning och att någon annan köper samma vara nästan samtidigt. Eller så kan varan faktiskt ta slut och att vi inte tar in den igen. Vi beklagar det inträffade men även vi gör fel ibland.

  • Perfekt
    Handlat där mycket ända sen de hade i fysisk butik i PUB-huset iaf och numera på postorder. Alltid funkat bra och även när jag haft några små problem så har de varit hjälpsamma. Rekommenderas helt enkelt. Senaste köp var ett microATX kort, billig cpu och grafik-kort som en uppgradering. No problemas.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Har bara bra att säga om Mycom! Snabba leveranser, bra priser!

    Har handlat där flera gånger utan några som helst problem.

    Rekommenderas!
    5 år sedan
  • Usel
    Beställde varor för 12.000 kr för 3.5 veckor sedan. Vid beställning stod det att alla varor finns i lager. Efter 2 veckor ledsnade jag och kontaktade Mycom per mail och frågade vart produkterna var, utan något resultat gällande svar vilket jag tycker är under all kritik.
    Fick nu efter 3.5 vecka bekräftelse per mail att varorna är på väg. Har alltså ej fått dem ännu.

    Kan på grund av detta absolut inte rekommendera detta företag. Kommer fortsätta handla på företag så som Dustin som kan leverera!
    5 år sedan
  • Hej
    Det är tråkigt att du känner att du fått vänta på dina saker. Tyvärr händer det ibland att vissa populära varor tar slut eller att flera beställningar kommer in så samtidigt att systemen inte hinner uppdateras. Hade allt funnits på lager så hade varorna gått samma dag, men nu var någonting restnoterat och då ligger det automatiskt kvar tills det är en komplett order om inte kunden uttryckligen ber om det. Att vi däremot inte svarat på mail är illa och det finns det inga ursäkter för. Beklagar än en gång och hoppas vi kan visa att vi kan bättre nästa gång.

  • Perfekt
    Mycket bra service och snabb leverans.
    Fick hjälp och snabb svar när jag skickade ett mail.
    ((Snabb svar på mail))

    Jag måste tacka Jonas på Kundservice /Mycom.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Mycket bra butik! Beställde lite datordelar därifrån, då bara 2 av mina beställda 3 fläktar fanns inne så fick jag 3 stycken mycket bättre fläktar för samma pris!

    Snabb frakt destuom! Tog bara en dag.

    Enda nackdelen är att dom bara har telefonsupport efter kl 1 på vardagar.
    5 år sedan
  • Usel
    Var ska man börja?

    Beställde en kamera från dem som de hade i lager.
    Efter min beställning så hade de uppdaterat lagerstatus och skrev att de inte hade den längre.
    Blev meddelad att de skulle få in kameran en vecka efter jag beställt. Okej, det kan man acceptera. Efter 2 dagar fick jag veta att kameran skulle dröja ännu en vecka längre.
    Försökte komma i kontakt med dem per telefon (närmast omöjligt)
    Avbeställde kameran efter MÅNGA samtal och trodde saken var ur världen. De fixade dock inte avbeställningen utan jag fick ta kontakt med dem tre veckor senare och be att få pengarna.
    Nu har jag äntligen fått pengarna tillbaka.
    Därför avråder jag starkt från detta "företag". Handla hellre på bättre betrodda företag som DustinHome, Webhallen mfl. i fortsättningen!!!!
    Kostar lite mer, men det är det värt i slutändan!
    5 år sedan
  • Hej

    Den lagerinformation som vi visar på vår sida kommer till största från leverantörens/distributörens orderbekräftelser. Ibland så händer det att dessa leveranstider av en eller annan orsak inte håller pga tilldelning eller helt enkelt att leveranser blir försenade. Har du däremot beställt någonting annat som inte fanns på lager eller där det visat sig att det är en vara där det är osäkert med leveranserna som det tex varit med Sony ljud-produkter eller vissa Asus-produkter under våren så är det en annan sak och där är det just tilldelningen mellan olika återförsäljare som varit ett problem. Någon leveransförsening eller annat problem med beställning av en kamera känner vi dock inte till men ber ändå om ursäkt om du känner dig illa behandlad av oss.

    Hälsningar
    Kundservice

  • Utmärkt
    Beställt en hel del under den senaste månaden (t.ex. en NAS, diskar, firewall, switch) och kan bara rekommendera Mycom - snabba leveranser, billiga priser. Mycket bra!
    5 år sedan
  • Bra
    Beställde en CPU-kylare för avhämtning. Beställningen laddes innan 15:00 och som utlovades kunde jag hämta paketet redan vid lunch tiden dagen efter.

    Jag hade även telefonkontakt med företaget. Det var ett trevligt bemötande och snabba och sakliga svar.

    Det går inte att ändra mobiltelefonnummer efter registreringen. Så var noga att ange rätt nummer, vilket jag uppenbarligen inte gjorde. :) Hade jag gjort det skulle jag få hämta paketet redan klockan 12:00. Nu blev det 14:30.

    Anledningen att jag inte ger full poäng är att jag inte kan bedöma deras hantering av supportärenden, vilket jag anser är väldigt viktigt som bedömningskriterie.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Beställde HTPC delar.
    Mycket trevliga och service minded.
    Jag kommer att fortsätta att köpa från dom, trots att de har låga priser :)
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde Lian Li EX-H34B. Detta var tyvärr slut och ingen annan butik hade det inne heller. Mycom skrev och ringde till mig och bad om ursäkt. De frågade även efter köpet om jag var nöjd. Även fast jag fick vänta riktigt länge är jag riktigt nöjd med deras inställning och kundsupport!

    Tack Mycom.
    5 år sedan
  • Perfekt
    inga problem
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Förra gången jag köpte något i nätbutiken var 2006, och det gick smärtfritt och enligt förväntan. Har handlat i den fysiska butiken också, och förutom lite lång kötid är den helt okej. Men den här veckan blev jag riktigt imponerad.

    Beställde lite datordelar från fyra olika butiker i tisdags efter klockan 16, bland annat processor, fläkt och ett ljud- och grafikkort från Mycom. Frakten kostade 125 pengar, och det är väl vare sig dyrt eller billigt. Betalade med kort. Fick bekräftelse direkt och uppdatering om att ordern behandlats 2½ timme senare. Ganska exakt 21 timmar efter beställning fick jag SMS om att fläkten och grafikkortet var framme i Icabutiken i Linköping! Processorn kom en dag senare, men då hade de flaggat för att det var ont om dem på lagret. Ruggigt snabbt ivägskickat, och de måste ha mutat Posten också. Sakerna skickades i vettigt dimensionerade kartonger med luftfyllda plastkuddar. Produkterna stämmer och allt ser helt och fint ut. Nu är det bara att vänta på sakerna från de andra butikerna...

    Eftersom det inte var jättebråttom hade det varit trevligt att kunna välja att få hela ordern skickat i ett paket istället för att få leverans två dagar i rad. Men som sagt, föredömligt och imponerande snabbt behandlat.
    5 år sedan
  • Bra
    Stökade till beställningen en aning men ordnade det till slut på ett snyggt sätt.
    Trevliga när man fick tag på dom.
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Bra utbud, snabb leverans. Beställde söndag kväll, kunde hämta ut paketet via SMS-avi på tisdag.

    Lite minus för dyr frakt, även om man beställer små paket.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte ett chassi från dom, bra pris och snabb leverans. Synd att deras sida inte är helt 100, annars så är det en riktigt bra butik.
    5 år sedan
  • Ganska bra
    Köpt en liten LCD-TV här, mina erfarenheter:

    + Bra priser
    + Bra sortiment
    + Enkelt och snabbt att nå trevlig kundtjänst
    - Leveranstid stämmer inte (försening med nästan 3 veckor)
    - Svårt att ta reda på orderstatus
    5 år sedan
  • Perfekt
    Beställde RAM minne från Mycom, kom med posten nästa dag. Positivt att man kan välja frakt via brev som alternativ, negativ att frakt med postpaket är så dyrt (125 kr)
    5 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställde en extern hårddisk härifrån den 7/1 2009 för att dom skulle ha snabba leveranser, och varan jag beställde fanns t o m i lager, men inte fått den än, och ingen leveransbekräftelse har jag fått heller, har ett konto hos handelsbanken finans där pengarna drogs dagen efter, men på My com står det hela tiden väntar på svar från dom!! Ringer till dom och säger detta, då ser han att det är ok! Men såg att det var något som såg konstigt ut i systemet, men varan ska han ordna till mig, men vet inte om han kan göra det idag, och på hemsidan så vitt jag ser så skickar dom allt man beställer innan tre samma dag!! Vet inte heller när han kan skicka det utan han mailar när det blir... Mycket konstigt allting tycker jag.. Får väl se om man får varan eller om man får beställa någon annanstans.. Har beställt mycket på internet på samma sätt utan problem och snabba leveranser.. Sätter endast en trea nu, får se om jag ändrar den till högre om jag får den snart!!
    5 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra service och snabb leverans.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    gorde en beställning strax innan jul, fick ett snabbt mail och återbetalning då varan tagit slut och inte skulle komma in igen. handlar säkert ifrån dom igen
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde en tv som de inte ens hade inne och på lagerstatus stod det "ej i lager" men ändå så landade den ca 5 dagar senare! Plus för pris och snabbhet m.a.o och minus för deras lite mindre attraktiva lokal på Odengatan!
    5 år sedan
  • Usel
    beställde pc delar för 17 tusen, nästa dan får jag ett mail från mycom där står det att de inte kan skicka mot postförskott pga hög belopp, mycket usel
    5 år sedan
  • Anledningen till varför vi nekade postförskott i detta fall är pga att paketet var beställt till ett område som på senaste tiden drabbats av mycket inbrott på uthämtningsställen.

    Det har vid flera tillfället skett en stor mängd beställningar på postförskott till samma område och därefter har man helt enkelt gjort inbrott och stulit paketen.

    Vi arbetar idag med en snitt marginal under 7% och har inte råd att vänta in de 90 dagar som postens handläggningstid av sådana ärenden är idag. Det är ruskigt tråkigt att behöva införa denna typ av rutiner men i dagens rådande klimat har vi var tvungna för att kunna bibehålla de attraktiva priser vi erbjuder er kunder.

    Därför erbjöd vi kunden möjligheten att göra en förinbetalning och därmed slippa postförskottsavgifter.

    Hälsningar Kundtjänst / Mycom

  • Perfekt
    Förstagångsköp. Sätter högt betyg tillsvidare. Bra priser, låg frakt (brev) mm...
    5 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en digitalfotoram på lördagen, fanns inte i butik i stockholm men i göteborg, fick sms på tisdagen om att jag kunde hämta varan i stockholms butiken klockrent!
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Snabbt svar på mail och leverans en dag före det uppskattade datumet (en vara hann bli slut i lager mellan att ordern las och behandlades).
    Hade blivit en 10:a om lagerstatus på sajten inte hade en fördröjning.
    5 år sedan
  • 2007-10-01 - Notis: Ändrade ägarförhållanden