Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Avregistrerad firma

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information Mycom har fått betyget (6.60)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Ganska dålig
    Har beställt en sak från Mycom men trots att produkten enligt deras webbshop fanns i lager har de efter 17 dagar fortfarande inte levererat.
    De svarade först att det är en fördröjning i uppdateringen som gör att det kan stå att saker finns på lager trots att de inte gör det.
    Leverans från lager ska ta 2 dagar. Leverans från distributör som då ska vara fallet med min beställning ska ta 6 dagar.

    De svarar inte mail heller så just nu avråder jag verkligen från att handla där. Kommer uppdatera betyget efter leverans om de nu överhuvudtaget kommer leverera vilket känns tveksamt just nu.

    Uppdatering:
    Fick det jag beställt idag, 18 dagar efter beställning.
    Inga svar på mail sedan 5/6 dvs 10 dagar efter beställning. Svagt!

    Betyget går upp något eftersom jag trots allt till slut fått det jag beställt.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och bra pris. Rekommenderas varmt.
    10 mån sedan
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Frakten för lätta saker är något dyr. Lagersaldo stämmer inte med verkligheten.
  • 2013-04-25 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Leverans tredje arbetsdagen, perfekt!
  • Utmärkt
    Snabb leverans och bra packat. Webbsidan känns dock lite gammal och trött. Bortsett från det - utmärkt!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt, bra packat. Varan är vad som är utlovat.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Varan skickades sannolikt samma dag som den beställdes och nådde mig 1 eller 2 dagar senare. Kommer inte ihåg exakt, bara att det gick fort.
  • Utmärkt
    Beställning
    Super snabb lev. Allt jätte bra.
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Komplicerat men tillfredsställande.
  • Hej! Vårt mål är inte att vara ok, vårt mål är att vara på topp! Du får mer än gärna utveckla vad det är som du finner komplicerat med att handla från oss, vi är måna om att erbjuda en effektiv butik som du som kund trivs med att handla ifrån. Skriv gärna en kommentar här eller skicka ett mail till oss på kundservice@mycom.se

    Vänligen
    Andreas / Mycom.se

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabbt levererat och till rimlig kostnad - ger ett bra intryck.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och pra pris.Nöjd./Andrei Kimber Enköping
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycom var mycket tillmötesgående då jag själv strulade med min beställning. Efter att de rättat till mina misstag så kom varorna precis som utlovat, i tid och rätt saker.
  • Bra
    Beställning Leverans
    Sjukt långsam och kass webbsida. Ser ut och fungerar som någon relik från 2004. Ett plus är att de har bra priser inom vissa produktkategorier.
  • Retro och vintage är ju modernt i dessa dagar vilket gör att vi vill bevara den klassiska känslan. Nej, skämt och sido så är vi ytterst medvetna om att sidan inte direkt är modern och vi arbetar för fullt med att få upp en ny version. Vad gäller snabbheten så har jag bett vår tekniker se över alla tänkbara bitar som kan påverka detta. Önskar dig välkommen åter till en, förhoppningsvis, snabbare och modernare sida!

  • Perfekt
    1. Dom tar paypal (smidigaste betalningen) = Win
    2. Snabbast möjliga frakt på andra dagen framme = Win
    3. Man fick med en mangostång = Win ! =)
    2 år sedan
  • Perfekt
    För mig gick köpet felfritt. Beställde runt kl. 12 och paketet kunde jag hämta ut på mitt postställe dagen efter.

    Direkt efter lagd beställning fick jag ett mail med kollinumret så man kunde följa paketet.

    Kan väl hålla med om att hemsidan inte har den mest moderna formen, men vad fasen, om det är det enda att gnälla på så...har man inte så mycket att gnälla på.

    Rekommenderas!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde på tisdagen innan kl 15:00
    Kl 23:25 samma dag var varan i min hemstad men sen bestämde sej posten för att dra iväg med paketet ca 10 mil bort för en övernattning på annan ort innan jag kunde hämta ut paketet.
    Inget Mycom.se kunde göra något åt alltså.

    Beställde genom att ringa upp Mycom.se och personalen var trevlig,flexibel och tillmötesgående.

    Inte billigast men de var en av få som hade produkten hemma då jag är otålig av mej.

    Full pott!
    2 år sedan
  • Som vi alltid säger: Om du beställer före klockan 15.00 har du varan i din hand dagen efter - om Posten sköter sig d.v.s. =)

    /Kundservice

  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Varan var slut trots att man angav ett lagersaldo på ca 40 st.
    Man skickade dock tillbaka pengarna.
    (priset var också högre än vad angavs på prisjakt men jag accepterade ändå då jag önskade datorn).
  • Det är beklagligt när våra lagersaldon inte stämmer med verkligheten och vi jobbar kontinuerligt med att uppdatera och förbättra våra system för att de ska spegla vad som verkligen finns på våra hyllor. Vi är verkligen ledsna för detta och hoppas att du kan ge oss en chans till att visa vad vi går för.

    /Kundservice

  • Perfekt
    Det har alltid gått problemfritt för mig att köpa från Mycom. När varorna finns i lager skickas de snabbt, och priserna är rätt bra. De gånger jag varit i kontakt med kundtjänst, har de varit väldigt snabba med att svara på email.

    Hemsidan är dock lite väl "old-school", och ger ett något oseriöst intryck. Tråkig design och något obekväm att navigera, dåligt med produkt information och bilder. Vilket är anledningen att jag oftast väljer konkurrerande webbutiker. Det är också svårt att göra några tillägg eller ändringar på sina beställningar.

    Men jag ger ändå perfekt i betyg, för att snabb leverans, service och bra pris är ändå det som räknas mest.
    2 år sedan
  • Att hemsidan känns lite 00-tal är inget vi förnekar, vi håller just nu på att ta fram en ny design för butiken med förenklade och förbättrade funktioner - allt för att det skall bli så enkelt som möjligt att vara kund hos oss, håll utkik efter förändringar under hösten!

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Allt fungerade bra
  • Perfekt
    Beställde söndagsnatt, levereras direkt på tisdagen efter :)
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Mycket snabb och smidig leverans. Bara att hämta ut på Regeringsgatan utan några problem.
    Ordern behandlades dagen efter den lades (relativt snabbt med tanke på att ordern lades kl. 17:00) och fanns att hämta ut ytterligare en dag senare på Postens utlämningsställe.

    Får inte full pott eftersom betalningsalternativen kändes lite för få. Hade gärna sett något betalningsalternativ direkt via banken (sparkonto) eller liknande.

    Kommer definitivt att handla från dem igen, bra priser på vissa produkter och snabb leverans.

    Servicen kan jag inte uttala mig om men kan tänka mig att även den är bra (man får det intrycket i alla fall).
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Allt gick jättebra och jag tyckte det var en fin produkt till ett bra pris. Möjligen något dyr frakt.
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • 2010-11-08 - Notis: Mycom Försäljnings 3.0 AB (556820-7590) tog över verksamheten från Mycom Försäljnings AB (556609-3059).

  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    Mycom är utan jämförelse den mest oseriösa e-handlare jag någonsin stött på.
    3 augusti beställde jag varor. En vara fanns inte i lager, men skulle skickas 26 augusti. Jag skulle vara bortrest ändå och tyckte det var OK. 27 augusti hade ingen vara kommit så jag försökte kontakta dem. De har ingen telefonsupport, och deras hemsida hänvisar till email. Tre dagar senare får jag svar att varan nu finns i lager hos distributör och att jag har den hemma om några dagar. En dryg vecka senare (6 sep) har inga varor kommit och jag skickar email och frågar igen. 4 dagar går och inget svar. Jag skickar nytt email 10 sep. Inget svar. Skickar nytt 14 och 15 sep. 16 sep får jag svar att de inte har en aning om när de kan skicka produkten och undrar om jag kan tänka mig någon annan produkt istället. Under 10 dagar så fanns det inget som helst tecken på att någon av Mycoms anställda har gått till jobbet. Jag hade konstaterat att mina pengar var förlorade och hade kontaktat min bank och VISA för att försöka få tillbaks dem den vägen. 16 sep avbeställde jag produkten. 17 sep svarar Mycom att mina pengar krediteras och att jag har dem inom 1-3 dagar. De utlovar en faktura och kreditfaktura för min bokföring. En vecka gick och inga pengar kom. Jag skrev dem den 24 sep och påpekade detta. Tre dagar senare svarar de att pengarna inte har krediterats på grund av fel i deras system och att det nu gjort manuellt och att pengarna kommer redan imorgon. 1 okt kom pengarna till min förvåning. Jag skrev till dem och undrade var min faktura och kreditfaktura var som utlovades två veckor tidigare. Efter en del diskussioner så lovar de att skicka den 4 okt. Det är nu den 10 okt och inget har kommit. Det har nu gått över två månader sedan jag beställde och förhoppningsvis så är det här ärendet snart avslutat. Naturligtvis hoppas jag att andra potentiella kunder lär sig av mitt misstag att beställa från Mycom.
    3 år sedan
  • Den här historian är inte rolig att läsa och tyvärr inte den enda. När vi tog över driften av mycom.se i mitten av Oktober 2010 fanns det en hel del ärenden liknande det som beskrivs ovan och vi har jobbat hårt för att på bästa sätt hjälpa de kunder som råkat ut för dessa. Vårt mål som nya ägare är att återuppbygga det förtroende som Mycom en gång i tiden hade, vi vill sätta kunden i fokus och vara tillmötesgående så långt vi bara kan.

  • Usel
    Jag köpte en hårddisk av dem som jag fick returnera efter den gått sönder. Det började dra ut på tiden och jag frågade vad det berodde på, då säger de att leverantören inte har disken i lager (troligtvis sant eftersom ingen annan hade det heller). Nu har det gått minst två månader och jag har bett om att få pengarna tillbaka istället utan resultat. Hårddisken verkar inte finnas kvar på marknaden men det finns en ersättare men den har de inte brytt sig om att skicka.
    3 år sedan
  • Detta ärende är nu löst och kunden har fått tillbaka sina pengar, vi som nya ägare av Mycom är mycket måna om att hjälpa även de kunder som handlade av Mycom när det drevs i annan regi på bästa tänkbara sätt.

  • Dålig
    Beställde min vara den 8e augusti 2010, det var två SDHC-minnen från mycom. Det fanns två fraktalternativ 1.Företagspaket 2.Hämtas från Posten, regeringsgatan Sthlm
    Jag var trött o lite för snabb, så råkade ta "post"-alternativet. Jag insåg att det hade blivit fel o meddelade mycom.se att jag ville returnera försändelsen, då jag inte bor själv i Sthlm och inte hade någon möjlighet att hämta den.
    Helt ok hittils, det är ju jag som kund som gjort fel såhär långt. Men nu kommer det jävliga.

    10 augusti
    1.Första svaret "Hej för att göra en retur så måste vi tyvärr debitera dig för att det går i retur med posten, om det är ok så kommer vi att skicka en tilläggsfaktura på fraktkostnaden 145:-x2 "

    - Detta tyckte jag var hutlöst för ett brev som inte kan väga många gram, så jag frågade efter ett billigare alternativ.

    11 augusti
    2. Killen som jag snackade med rekommenderade att jag skulle beställa nya minnen, och be mycom returnera den redan beställda försändelsen. Tydligen fanns det en kostnadsgräns för när det kunde levereras som
    vanlig post hem i brevlådan.

    -Sedan var mycom rätt sega på att förklara om de faktiskt hade returnerat min försändelse eller inte, svaret fick jag den 16 augusti svart på vitt att de hade gjort det. Innan det var det oklart vad de egentligen hade gjort.

    25/26 augusti
    3. Jag började fundera vad som egentligen hade hänt med mina pengar och om paketet kommit in till dem.
    Svaret jag fick var "Om den inte är krediterad så kommer den bli det inom en vecka. Vi har hög belastning och jobbar så snabbt vi kan."

    2 september
    4. Jag skriver till mycom igen och frågar var mina pengar är som skulle kommit efter en vecka är, och vad som har hänt med min order. Får inget svar.

    20 september
    5. Efter att mycom inte svarat 18 dagar & mina pengar fortfarande inte kommit tillbaka så skickar jag förtvivlat ett sista mail till dem.
    En medarbetare svarade "Den är körd men tyvärr så är det ett manuellt steg och inte kopplad till webben. Du bör väl se transaktionen i morgon senast antar jag. Beklagar att den fastnade men vi kan bara be om ursäkt för att manuella arbetet missade detta"

    21 september
    6. Alltså nästan 1,5 månad efter att jag reklamerat ärendet får jag tillbaka mina pengar. Eller ja... -200kr. Efter att jag vid första beställningen betalat 1168kr+frakt fick jag tillbaka 968kr på kontot 1,5månad senare.

    De kunde alltså inte ens bjuda på den summan när det tagit så förbannat lång tid.

    Slutsats: Mycom.se må vara billigast på prisjakt, men får man krångel då är dem dåliga på att hjälpa en och dåliga på att förklara vad som sker.

    Mig har ni inte som kund någonsin igen, men det visste ni nog redan.

    Konstruktiv kritik:

    Förbättra er på kundkontakten!
    -Ha ett telefonnummer som är bemannat, ni hade då inget i bruk då jag behövde hjälp. Såg att ni verkar ha ngt nu.
    -Svara snabbare på mail, och tydligare med vad ni har gjort. Ring upp kunden om ni är osäkra på vad som har hänt.

    Fraktalternativ:
    Ha något mellanting mellan företagspaket & hämta på posten i sthlm. Man ska inte behöva betala 145kr för få något som väger 30 gram skickat till sig.

    Mvh Jakob
    3 år sedan
  • Vi blir ytterst besvikna när vi läser omdömen som detta, som nya ägare av mycom.se sen mitten av Oktober har vi förbättrat en hel del på just vår kundservice - vårt mål är att besvara mail och ringa tillbaka till de kunder som har ringt oss inom 24 timmar. På fraktbiten håller vi på att ta fram möjligheten att erbjuda varubrev - en spårbar brevförsändelse.

  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Bra
    Beställning Leverans
    första gången man köpte varor på nätet, gick väll fin fint, informationen på sidan om när varorna kommer in osv kan väll förbättras annars var allt bra med affären, kommer handla på mycom igen
  • Mycket bra
    Har handlat många gånger av Mycom. Det är inte alltid som lagerstatus ger en rättvis bild av hur länge man får vänta på sin beställning, men det är (ett försök till) en riktig lagerstatus till skillnad från den blufflagerstatus som många andra kör med.

    Mycom är klart seriösa i mina ögon och har aldrig försökt med några oegentligheter. Det är viktigt. Känner mig trygg när jag beställer här.
    3 år sedan
  • Usel
    Firman är inte värd ens EN stjärna
    Mycom tar inget ansvar för sina leveranser av varor
    Den 23 maj 2010 beställde och direktbetalade för ett minneskort. Det drog dock ut på tiden och inget kom.
    Jag hade en livlig korrespondens med en person som heter T**as
    Själv lade jag ner en massa tid på att kontakta Posten och satte upp lappar i alla uppgångar i dom 6 husen på gatan där jag bor.
    Varje hus har fem trapphus med 5 våningar.
    Minneskortet hade skickats i en kuvert, men dom hade inte skrivit min fullständiga adress.
    Det verkar som dom låter andra firmor leverera varor, men tar INGET ansvar själva
    Där jag bor finns många som heter samma efternamn som jag har.
    Jag är mycket besviken på denna firma.
    Det handlade om 728 kronor, som jag har förlorat.
    Citat deras mail-svar
    "Om posten slarvar bort något, så är det inget vi kan göra något åt".
    Det finns faktiskt möjlighet för firman att reklamera hos Posten, men det vägrade dom i att göra
    I dag drygt två månader senare, har jag inget hört från dom.
    Mycket besviken är jag.
    3 år sedan
  • Det här ärendet blev väldigt olyckligt, dock är det sedan en tid tillbaka löst - kunden hittades sin försändelse hos en granne (posten har således delat ut det till fel lägenhet). Då vi som nya ägare av Mycom försöker visa en lite mer tillmötesgående attityd än tidigare, valde vi att ta detta kort i retur och kreditera kunden då han under tiden som försändelsen var borttappad hade köpt en annan produkt istället.

  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt, enkelt, billigt och det var lika bra som jag väntat mig när paketet kom efter bara 2 dagar.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans ger 10
  • Perfekt
    Mycom kan man lita på i ur och skur. Exakta och snabba leveranser.
    3 år sedan
  • Bra
    Beställning
    Mycom är OK, det fungerar och varorna levereras vanligtvis i tid eller snabbare ;-)
  • Perfekt
    snabb leverans! svara på mail och fick kolli id som lovat. bra produkt till väldigt bra pris levererades.
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Njaa, får jag mitt minneskort blir jag glad...
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Kan inte svara ännu. Vi får väl se.
  • Usel
    Har bara köpt från dem en gång och fick en defekt produkt. Mailade dem om det för 7 dagar sen utan svar. Rinde upp idag och lämnade ett meddelande för att de skulle ringa tillbaka, men det gjorde de inte heller.

    Uppdating:Efter nästan 2 veckor svarade de med en returanvisning. Nu har jag dock köpt ett nytt moderkort på annat håll eftersom jag behöver en fungerande dator.
    4 år sedan
  • Usel
    Lämnade ett omdöme för ca en månad sen med ovationer, men nu måste jag ändra på det.
    Väldigt dålig service, beställde en Scythe Orochi för 2 månader sen då den kostade 220 kronor, det stod att den var i lager och att jag kunde hämta den inom 5 dagar.
    Det gick två veckor och under de dagarna försökte jag kontakta dem men fick såklart inget svar.
    Efter ytterligare en vecka hörde de av sig och sade att varan hade gått ut ur sortimentet och att jag kunde välja en annan CPU-kylare.
    Jag sa till dem att jag ville ha en Corsair H50 vilket är helt okej tycket jag, eftersom att jag hade fått vänta i en månad på ett svar.
    Då ringer de igen och sägar att jag måste betala mellanskillnade också så åt helvete med det.
    Fick åtmistone pengarna tillbaka.

    Tycker att det är en väldigt dålig butik som lockar med bra priser. Ett oseriöst företag.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mina 2st Samsung 2Tb diskar kom i tid. Allt fungerade fint. Bra pris också!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Jag har handlat många ggr från Mycom och kan säga att jag är verkligen tillfreds med dom. Dom besitter en otrolig kunskap om datorer och dess tillbehör oxå.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Enkel beställning och snabb leverans.
  • Bra
    Köpte ett par varor men alla leverades inte.
    Primärvaran jag köpte hade tagit slut och fanns inte kvar (systemet visade dock att den fanns när jag beställde)
    Mycom löste detta på ett schysst sätt, dock blir det bara en 7:a i betyg denna gång då det tog ett par mail och lite tid att lösa ärendet.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket bra hjälp per telefon när jag hade frågor om produkterna.
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Synd bara att priset låg 42kr högre än El-giganten.
  • Knappt godkänd
    Beställning
    omständligt. (Iochförsig mycket bankens fel som traslar till det med nätkortköp, men det ni får också färre affärer på det här viset.)
  • Perfekt
    Beställning
    Det var väldigt bra, enkelt att ahndla.
    Förhoppningsvis hämtar ajg paketet inom fem dagar vilket är helt okej för mig.
    En bra butik, bra priser.
  • Utmärkt
    Beställning
    Mycket bra hemsida. Dock krånglade det med betalningen när kortköp med Mastercard skulle genomföras (nästa sida visades ej), försökte flera ggr, men till sist valde jag betalning via Handelsbanken Finans och då gick det bra.
  • Dålig
    Beställning
    Kunde genomföra köpet men det fanns ingen vara.
  • 2007-10-01 - Notis: Ändrade ägarförhållanden