Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Konkurs

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information JME Data har fått betyget (7.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Alltid bra grejer till ett bra pris. Lätt att hitta på sajten dessutom. Leveranserna kommer också alltid i utsatt tid! Synd att de inte finns kvar! :(
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • 2013-12-21 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Super bra att man kan (kunde) beställa på nätet och hämta i butiken, alltid funkat bra, alltid varit bra service i butiken, man behöver ingen service på webbshoppen för det bara funkar.

    Tråkigt att de försvinner. RIP JME.
    2 år sedan
  • Perfekt
    R.I.P JME. :(
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Utmärkt
    Alltid snabb leverans och bra service.

    Trist att den sista av "pionjärerna" nu faller.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Trevlig hemsida, lätt och övergrplig med lockande priser! Rekommenderas varmt!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Kanon, köpte en 1TB hdd och fick en 2TB! Tackar tackar! Synd dem gått i konkurs!
    2 år sedan
  • Usel
    la en beställning på en vara som va i lager i söndags. som då borde inom rimliga normer va hos mig tidigast tisdag.
    i dag torsdag så ringer jag deras kundtjänst och frågar va min vara tar vägen. och får till svars att varan ej va i lager och det kan dröja minst en vecka.

    är varan slut på lager o det kommer dröja så tycker jag man hör av sig till kunden och säger det. då varan endå va betald.

    för då kan jag som kund i tid få tillbaka mina pengar och välja att handla på ett annat ställe.
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Mycket bra butik med kunniga säljare som vet vad de snackar om. De har bra priser men jag tycker leveranserna går lite som de själv vill. Bra sortiment med många olika alternativ och bra kvalitet på varorna ingen sak jag har köpt hos dom på dator väg har pajat dock har de bråkat med mig med BIOS inställningar vilket har varit relativt lätta att lösa ingen sirligt till själva butiken men till de tillverkare de har.
    Sammanfattning: mycket bra butik kan rekommenderas starkt bra priser och ut bud.
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Snabb och trevlig personal. Smidig kassa på hemsidan. En riktigt bra onlinebutik!
    2 år sedan
  • Acceptabel
    Jag köpte TX550M över disk häromveckan. Tyvärr passade de medföljande adaptrarna 5,25" ström -> 3,5" ström väldigt illa i 5,25" kontakterna från nätaggregatet. Eftersom stiften i båda adaptrarna inte satt fast ordentligt, lossnade ett stift i båda adaptrarna.

    Jag bad JME Data byta ut adaptrarna, eftersom nätaggregatet redan satt i datorn, och i övrigt fungerade utmärkt. Det var de inte beredda att göra. Jag var tvungen att montera ur nätaggregatet igen, och skicka in det komplett, för att det skulle kunna hjälpa mig. De erbjöd sig att sända en fraktsedel.

    JME Data är naturligtvis i sin fulla rätt i det erbjudande, som de har lämnat. Det är helt korrekt enligt konsumentköplagen, så vitt jag vet. Däremot tycker jag det är lite småaktigt. Deras förslag innebär att datorn är ur funktion ett antal dagar. Dessutom vållar det mig merarbetet. Är det verkligen omöjligt att byta endast de två adaptrarna mot två nya? Jag tycker inte att det borde vara det.

    Jag har nu köpt en adapter på Kjell & Co i stället. Den kostade 50 kr, och Corsair samt JME Data ett gott omdöme.
    2 år sedan
  • Hej!
    När vi läst detta händelseförlopp kan vi inte göra annat än att ge dig helt rätt. Naturligtvis skulle vi sänt dig adaptrarna. Vårt enda försvar till denna omständiga hantering är att vi missuppfattat problemet och skött det enligt övriga anvisningar vi följer vid returärenden.

    Detta ber vi om ursäkt för och detta kommer inte att upprepas. Självklart ska en retur inte behöva bli såhär omständig för kunden. Tack för dina synpunkter och för att du uppmärksammade oss på det. Vi hoppas få se dig som kund hos oss igen.

  • Perfekt
    Jag har handlat MYCKET grejer av JME Data under de senaste åren. Jag har alltid mötts av fantastiska säljare, mycket bra personal i telefon och mycket kunnig teknisk support (de är KUNGLIGA på det de gör). Om jag har undrat något via mail så har de svar inom kort! De anstränger sig för att du ska känna dig nöjd och läger ner tid på att lösa eventuella problem.

    Jag säger bara:
    Detta är en riktigt bra datorbutik och jag rekommenderar starkt!
    Tack! // Trogen JME kund
    2 år sedan
  • Hej risedtobe!

    Tack för ditt oerhört positiva omdöme du lämnat om oss! Det värmer och gör oss glada och sporrar oss än mer i vår strävan efter att bara ha nöjda kunder hos oss. Hoppas du fortsätter vara en trogen kund på JME Data!

  • Perfekt
    Priserna är bra, leveranserna från dom har alltid funkat 100% och gått snabbt, jag handlar allt mitt hos JME och har gjort det sedan butiken i Helsingborg öppnade, dessvärre har ni inte butik här mera, och jag vet att MÅNGA med mig hade sett att här fanns en riktig dator butik här igen.

    Så leta upp en bra lokal så vi trogna stammisar och alla andra från en fysisk butik igen, jag jobbar gärna hos en.
    2 år sedan
  • Hej Funman!
    Tack för ditt fina omdöme om oss. Vi hade gärna haft kvar butiken i Helsingborg om alla i Helsingborg hade handlat sina datorprodukter hos oss ;-) . Dock vet man aldrig vad framtiden bär med sig....

  • Utmärkt
    Har varit kund hos JME sedan mitt första datorbygge -04. När det nu var dags för nytt, så var det ingen tvekan, då de fortfarande håller goda konkurrenskraftiga priser.

    Beställde på nätet på söndag eftermiddag, fick SMS om att jag kunde hämta i butiken på måndagmorgonen. Det enda negativa var att jag inte kunde göra butiksbeställning direkt via prisjakt-länken, dvs. jag var tvungen att söka om produkterna på hemsidan efter att jag valt "Butik" och det tar lite då hemsidan inte är jättebra - känns som den inte uppgraderats nämnvärt. Framförallt efterlyser jag bättre sökfilter.

    Nåväl, en stabil "9:a" blir det och det är som sagt bara hemsidan som drar ner det från en fullpottare.
    2 år sedan
  • Hej Thornton!
    Tack för ditt omdöme och framförallt, tack för dina synpunkter. Vi arbetar med att förbättra vår websida så den ska bli ännu mer användarvänlig och funktionell. Vi hoppas på att få se dig som kund hos oss snart igen.

  • Perfekt
    Har inte handlat här på några år, förrän nu, och kan inte klaga på något alls, dom var snabba med att skicka varorna, supersnabba med att svara på mail.. Rekommenderas varmt!
    2 år sedan
  • Hej ahoj_se!
    Tack för ditt omdöme! Vad roligt att du har hittat tillbaka till oss efter några år! Vi hoppas vi kan göra dig nöjda även i framtiden så att du stannar kvar som kund.

  • Perfekt
    Bra service, bra priser och varor, köpte en ny CPU kylare, enkel att montera. Funkar kanon till datorn.
    2 år sedan
  • Hej Minibowlaren!
    Tack för ditt positiva omdöme om oss! Vad roligt att du är nöjd med oss och med våra produkter. Det gör oss väldigt glada! Välkommen tillbaka!

  • Perfekt
    Köpte en del datordelar härifrån. Bl.a ett paket med 16GB Corsair RAM. Efter Ca 1 vecka sluta en av de fyra modulerna att fungera. Skickade då tillbaks den, och efter endast 4 dagar har jag fått en ny fungerande modul, väldigt smidigt.

    Lär definitivt köpa från JME Data fler gånger! :)
    2 år sedan
  • Hej CW_Moge!
    Vad bra att vi kunde lösa ditt problem så smidigt. Det är alltid vår målsättning att kunna göra det. Tack för ditt omdöme och välkommen tillbaka som kund!

  • Perfekt
    bra butk
    2 år sedan
  • Tack Rickard-76 och välkommen tillbaka!

  • Mycket bra
    Nöjd med både datorn och snabb leveranstid. Litet minus till något otydlig förklaring av datorns specifikationer via telefon.
    2 år sedan
  • Hej Cilla-nlsn!
    Tack för ditt omdöme. Tråkigt du fick otydlig information av datorns specifikationer. Så ska det absolut inte vara. Vi får se över den biten hos oss och bättra oss! Välkommen tillbaka!

  • Perfekt
    Mycket nöjd med hemsidan och servicen i butiken.
    2 år sedan
  • Hej Greggru!
    Tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra att du är nöjd såväl som hemsidan som servicen i butiken. Det är så vi vill ha det och du gjorde oss väldigt glad nu.
    Välkommen åter!

  • Mycket bra
    Bra butik och serviceminded personal. De är hjälpsamma men är inte "på" en utan låter mig bestämma. (pratar om fysiskt butik).
    Synd att de har inte så mycket på egen lager utan många grejer måste man beställa från centrallagret och då blir det billigare att beställa från nätet (databutiken)
    6 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Utmärkt
    Den 14 februari beställde jag en datorskärm med delbeltaning som alternativ. Eftersom jag beställde efter kl 14 så skulle den skickas nästa dag, för det stod att dom hade den i lager.

    Jag ringde dem den 15:de runt 15:40 för att fråga om skärmen skulle skickas under dagen, då fick jag vänta 17 minuter i kö och fick svar att dom inte hade den i lager men att den skulle skickas direkt från deras leverantör, därför skulle leveransen ta 3-6 dagar. 30 minuter senare gick jag in och kollade och status på min order ändrades, det var ett kollinr där.

    När jag spårade paketet stod det "15 feb kl 09:31 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen", 2 timmar senare kollade jag igen och då stod det "15 feb kl 16:41 Göteborg, Sorterad".

    Den 16:de fick Jag sms avisering att hämta paket på posten. Jag är nöjd men det blir en stjärna mindre för att dom har lite långa kötider och för att dom inte har bra koll, det stod att varan finns i deras lager men den fanns hos leverantör bara och dom sa att leveransen skulle ta 3-6 dagar men det dog bara en dag :)

    "16 feb kl 13:51 OKQ8 Parken, Mottagaren har hämtat försändelsen
    16 feb kl 10:21 Posten, SMS-avisering har skickats till mottagaren
    16 feb kl 09:46 OKQ8 Parken, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
    15 feb kl 16:41 Göteborg, Sorterad
    15 feb kl 16:41 Göteborg, Sorterad
    15 feb kl 09:31 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen"
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Har fungerat mycket bra. Distributionstider är korta när saker är i lager, samt utlåtelsen om leveranstid har varit "spot on". Butiken visar detaljerad och relevant information om produkterna, vilket ofta är ett måste för att jag som kund ska kunna köpa rätt vara (stort plus för det JME !).

    Inga dåliga erfarenheter alls, så fortsätt i denna takt så kommer jag fortsätta sprida mesta delen av mina elektronikinköp över er butik samt mina andra två favoriter.

    Av drösen med e-handelsbutiker så har JME för mig bara två andra riktiga konkurrenter då de alla de tre har exceptionell logistik och service. När alla tre är jämbördiga på den för mig viktigaste punkten, så blir utslagskriterium priset och är vad som avgör vilken av butikerna jag handlar varan från. Trygghet i rätt köp är vad jag framförallt får från JME.
    2 år sedan
  • Hej Jojje2!
    Tack snälla för ditt omdöme! Det gläder oss att du är nöjd med såväl distributionstider, utlåtelse av leveranstider samt vår information. Det är så vi vill upplevas! Välkommen åter!

  • Perfekt
    Min SSD gick sönder och så jag behövde få den utbytt på garanti. Kunde Begära retur via webben, fick fraktsedel och info via mail. Packa ner disken och skicka. Fick idag info om returpaket med en utbytt disk.

    Smidigaste returen jag någonsin gjort.
    2 år sedan
  • Ganska bra
    Det blir ett lite lägre betyg här mest pga att deras lageruppgifter inte stämmer överens med verklligheten. Jag gjorde en beställning på en vara som det stod fanns i lager, även när jag kollade en halvtimme efter beställning så stod det att den fanns i lager men sen visade det sig att det inte stämde så det tog flera dagar längre tid att få varan hemskickad än vad jag trodde det skulle ta. Att fixa lagersaldouppgifterna borde sättas som en hög prioritet, det är inte svårt. Bra mailkontakt förövrigt. Men jag aktar mig nog att beställa i framtiden förrän jag garanterat vet att lageruppgifterna stämmer.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Kanon snabb och bra service.

    På mina artiklar så var JME dom enda som hade alla delar i lager och även till bästa pris. Även om man jämför med dom som inte hade i lager. Förutsatt att man vill handla allt av en butik.

    Jag beställde varorna kl halv 1 och nära exakt halv 1 dagen där på är varorna levererade.

    Så de som har i lager har även bäst pris. Samt det bästa av allt. 24timmar efter beställningen så har varorna ankommit.
    2 år sedan
  • Utmärkt
    De har grejerna hemma och de är entusiastiska när man vill snacka datorbygge. De verkar bry sig om kunder som vill lära sig om nya prylar. Bra hjälp med mitt uppgraderingsprojekt HTPCbyTJO.
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Snabba leveranser och mycket bra priser på varorna. Hade otur med att få ett defekt minne. Men kan inte ge mer än beröm för både bemötandet, snabbheten och servicekänslan hos support personalen i retur ärendet.

    Rekommenderas varmt!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Snabbt och Smidigt!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en Asus G74SX + en Force SSD ,mycket trevlig butik + att man kan känna på varan innan man köper den ! ("köpte varan Kontant ")
    obs Laptopen startade på 4.53 sekunder med SSD och max-poäng på HDD 7.9 windows 7 testet, och lägsta poäng i testet 7.2
    2 år sedan
  • Perfekt
    Superb kundsupport och service, bra priser och snabb leverans!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Supersnabb leverans av nätaggregat och moderkort. Bra paket också.
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Alltid ett vänligt bemötande och ringer man så kommer man fram ganska fort. Vill man få tag i någon speciell säljare så dröjer det inte länge förren denne ringer upp. Försöker alltid hjälpa en så man blir nöjd. Kan varmt rekommendera JME!
    2 år sedan
  • Usel
    Söndag 27/11 beställde jag minnen, moderkort och cpu från Jme data.

    På Torsdagen 1/12 så kom min leverans.

    Eftersom jag råkade beställa fel moderkort så skulle jag reklamera det.
    Jag kontaktade Jme data och fick en fraktsedel till min mail som jag skulle skriva ut och sätta på paketet.

    Måndag den 5/12 så skickade jag tillbaks moderkortet.
    Tisdag 6/12 tog dom emot moderkortet
    Fredag 9/12 ringde jag och frågade hur det gick, det var på gång sa dom
    Onsdag 14/12 mailade dom och sa att dom fört över pengar
    Torsdag 15/12 hade jag pengarna på kontot.

    + bra priser på vissa saker

    - Lång leveranstid
    - Tar lång tid att få pengarna tillbaks vid reklamation
    - Stundtals svårt att få kontakt med dom
    3 år sedan
  • Hej,
    Vi beklagar att du inte är helt nöjd som kund.

    Varorna som du beställde var beställningsvaror och då tar leverans 3-6 dagar. Hade du beställt lagervaror för omgående leverans så hade leverans skett dagen efter.

    Returen tog tyvärr för långt tid innan du hade pengarna tillbaka. Normalt sett så skall det gå snabbare. Vi kommer se över våra rutiner för detta så att vi kan förbättra detta.

    Välkommen åter som kund.

    JME Data

  • Perfekt
    inga problem
    3 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en ASUS 1021 och packade upp datorn. Upptäckte att en skruv saknades till fotstödet och kontaktade JME Data. De hjälpte mig att lösa problemet med den försvunna skruven. JME packade upp en ny produkt och visade var skruven låg, fasttejpad på en påse, svår att se. Mycket god service.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Köpte ett par högtalare. Snabb och bra leverans!
    3 år sedan
  • Perfekt
    En utav vårt lands bästa butiker, utan tvekan. Varit kund där sedan millennieskiftet och har inte blivit missnöjd en enda gång jag handlat där. Mycket snabb och fin service på alla sätt och vis.

    Rekommenderas starkt.
    3 år sedan
  • Usel
    Uppdaterad: JME Data ändrade sin inställning efter mitt enstjärniga betyg på prisjakt.

    del 1 (innan betyget på prisjakt)
    Köpte en dator som var trasig när jag fick den. Jag skickade tillbaka den och fick löfte om att jag skulle få en ny. Tyvärr visade det sig att det inte fanns någon ny på lager utan jag skulle istället få en likvärdig. Sedan visade det sig att det inte fanns någon likvärdig heller och då bad jag om att bli krediterad. Jag fick svaret att "vi gör inte så". Mitt enda alternativ var att få tillgodo hos dem och blev tvungen att köpa en annan dator och lägga mellanskillnaden. Detta var budet jag fick från två olika personer på JME Datas support. Detta tyckte jag var oacceptabelt men jag hade inget val. Det tog drygt 3 veckor för mig att ens få detta besked och då glömde de att skicka datorn jag beställt. Så jag fick vänta ytterligare en vecka.

    del 2 (efter betyget på prisjakt)
    Jag mailade dem då och skrev att jag planerade att lägga upp ett omdöme på JME. Jag skrev även att jag kunde tänka mig att ändra mitt omdöme ifall de visade sig vilja gottgöra det på något sätt. Jag fick inget svar på detta mail men jag lade upp mitt omdöme på prisjakt. Ganska direkt efter mitt inlägg på prisjakt blev JME Data mer intresserade av mitt fall. Jag blev kontaktad med en önskan att ta bort mitt inlägg och att de skulle se över mitt ärende ytterligare en gång. Jag ville inte ta bort mitt inlägg. Jag fick iallafall slutligen en ursäkt och löfte om återbetalning. Jag blev ännu en gång snällt tillfrågad att ta bort inlägget.

    I slutänden fick jag som kund rätt. Jag tycker det är tråkigt att man skall behöva publicera något innan man blir hörd. Jag bör ha fått detta åtgärdat utan att skriva en recension. Därav lämnar jag betyget lågt. Dock höjer jag med en stjärna då jag anser att JME har tagit rätt åtgärd i efterhand. Jag har fått besked om att berörda personer fått veta att de agerat fel och jag har blivit lovad att detta inte skall hända igen.

    Ytterligare tillägg:
    Jag vill tillägga att jag blivit uppringd i efterhand och blivit anklagad för att ha ljugit och även fått mail där det påstår att jag inte håller mig till fakta. Detta i och med att jag skrivit att jag kunde tänka mig ändra mitt omdöme om de åtgärdade ärendet men enligt dem inte gjorde det. Jag har dock ändrat mitt inlägg (även betyget) men inte tagit bort det helt (vilket inte är samma sak som att ändra) och kan därför inte se det som lögn. Jag skrev exakt såhär "Detta betyget har jag lämnat på Prisjakt. Jag kan tänka mig att ändra det ifall ni visar att det finns något intresse att gottgöra er dåliga service." Jag fick som svar följande: "Måste bara säga att jag tycker ditt agerande är klart underligt. Du skickar här i princip ett "utpressnings" mail till oss."
    Jag tänkte det inte som utpressning utan ett desperat försök som kund att göra sig hörd. Personen som ringde utryckte sig även enligt mig som kund, oartigt: "Om du tycker att vi är en bunke rövhål så är det tråkigt". Det har jag aldrig sagt eller uttryckt, jag tycker själv att jag varit väldigt saklig. Nu har jag iallafall för tredje gången ändrat mitt inlägg då det fanns otydligheter och jag uttryckt mig klumpigt. Jag hoppas att detta blir sista inlägget från min sida. Jag kan tänka mig att JME Data vill kontra med ett svar på detta inlägg. Det finns alltid sätt att formulera sig så att den ena personen låter som en bov och den andra en hjälte. Jag må vara dålig på det men jag har försökt vara saklig. Jag vill inte påstå att JME Data är bovar som gör vad som helst för att lura kunder men jag vill påstå att mitt ärende inte har gått rätt till på flera nivåer och att jag som kund fått erfara mycket stress kring det, både före och efter. Det är både ett antal veckor som mitt datorinköp blivit försenat och dessutom har det gått mycket arbetstid åt att ringa och maila mm. JME Data är väldigt rädda om sitt varumärke vilket säkert oftast är bra men det kan även gå till överdrift när man som kund måste stå till svars för att man skrivit ett inlägg som inte har ett plus i kanten. På grund av det senaste samtalet där jag kände mig påhoppad och anklagad har jag valt att ytterligare ändra mitt betyg till en stjärna.
    3 år sedan
  • Först vill vi be om ursäkt för att vi har gjort fel i hanteringen av detta reklamationsärende.
    Däremot så stämmer inte hela händelseförloppet.

    Kunden köpte en begagnad produkt utav oss. Den visar sig vara trasig. Det var ett unikt exemplar som var kraftigt prissänkt i och med att den var begagnad. Någon likadan vara fanns inte att tillgå som vi kunde byta till. Vi erbjöd då att byta upp till en annan enligt oss bättre version som kostar något mer.

    Kundtjänstpersonal som tog hand om reklamationsärendet gjorde fel som inte erbjud kunden ett återköp. I detta fallet skulle så ha gjorts.

    Kunden väljer alternativet att köpa upp sig till den andra varan. Samma dag som vi skall skicka denna så upptäcker vi ett negativt inlägg på Prisjakt.

    Då vi är väldigt måna om våra kunder och vår hantering så agerar vi direkt på detta. Har vi på något sätt gjort fel och brustit i vår hantering så vill vi rätta till det.

    Vi kontaktar kunden och löser det genom att vi gör ett återköp och återbetalar kunden pengarna.

    Det som är felaktigt beskrivet är delar utav händelseförloppet:

    Vi har aldrig bett kunden att ta bort något inlägg på Prisjakt eller villkorat vårt återköp mot att kund skulle ta bort det. Vi skriver detta till kunden när vi skickar bekräftelse för återköp och att pengarna är krediterade kundens kort "Vi hade uppskattar om du vill ändra ditt betyg/inlägg på Prisjakt alternativt ta bort det. Känn dig dock inte tvingad till detta." Tydligare än så kan det inte bli.

    Ca 1-2 h innan kunden lägger upp sig inlägg Prisakt får vi detta mail från han:
    "Hej. Detta betyget har jag lämnat på Prisjakt. Jag kan tänka mig att ändra det ifall ni visar att det finns något intresse att gottgöra er dåliga service."

    Detta tokar vi som en form utav utpressning och vi hinner dessvärre inte kontakta kunden innan han har lagt ut sitt inlägg. Vi inser att vi gjort fel och vill rätta till detta oavsett betyg eller inte på Prisjakt.

    Vi tar kontakt med kunden via Prisjakts forum funktion. Kunden svara på kontakten och skriver bl. a. följande " Jag kan tänka mig att ta bort inlägget men inte förrän efter något bra har skett med mitt ärende."

    Hur sedan samma person tycker att vi har bett han ta bort sitt inlägg/betyg kan vi inte förstå?
    Kunden har däremot själv två flaggat för att han kan tänka sig ta bort det.

    Det reagerar vi på och vi inte anser inte det är ett korrekt sätt att föra en dialog på.

    Vi gjorde däremot fel som inte gjorde ett återköp direkt.

    Jacob Mårtensson / JME Data

  • Mycket bra
    Den mänskliga faktorn spelade in flera gånger vid min leverans av en dator.

    Supporten var otroligt snabb(inom en timme, kvällstid) och gav mig ett erbjudande som gjorde att jag kände att jag var kompenserad och kunde gå vidare.

    Kommer handla där igen.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Har än så länge bara köpt saker, vilket gick riktigt smidigt.

    Har dock inte haft med de att göra ang reklamationer osv.
    3 år sedan
  • Usel
    Fick en vara felaktigt levererad, där det på följesedeln inte framgick att den kom från JME data, och efter en dryg månad får jag ett krav på att skicka tillbaka den. Ingen ursäkt och ingen kompensering för omaket att ha hämtat ut en felaktig försändelse och hanteringen med att få den hämtad igen. Tycker att kundbemötandet från JME data var under all kritik.
    Jag kommer inte att köpa något från JME data igen.
    3 år sedan
  • Vi beklagar att du känner att du inte har blivit orättvist behandlad. I detta fallet hade det hänt ett systemfel hos oss då försändelsen hade råkat skickats ut dubbelt till dig, detta hade tyvärr trillat igenom våra kontrollsystem.

    Vi beklagar att detta har hänt, men som kund har man en skyldig att rapportera/anmäla att man har fått produkter som man inte har beställt och begära en rättelse, och inte enbart behålla paketet vilket hade hänt i detta fallet.

    Naturligtvis vill vi ta vårt ansvar för misstaget och har erbjudit att både skicka ut returfraktsedel för fri retur, och på dig förfråga möjlighet att köpa ut produkten.

    I detta fallet har priserna stigit med över 50% de senaste veckorna vilket gör att vi redan där blir tvingade att ge kraftig rabatt på produkten i gälla för att möta det gamla priset. Plus vi har erbjudit ytterligare 100kr rabattering på priset som en kompensation för besväret det har orsakat anser vi att vi har verkligen försökt anstränga oss för gör dig nöjd.

    Tyvärr finns det inte alltid möjlighet att kompensera med rabatterat pris då priserna redan är pressade till max. Återigen, vi beklagar att du känner dig orättvist behandlad i detta fallet.

  • Mycket bra
    Allt har funkar perfekt förutom att jag inte fick något Kolli-ID.
    3 år sedan
  • Usel
    Varan som beställts står markerad som direktleverans från leverantören till kund inom 3-5 dagar och att varan finns i lager hos leverantören. När inget hände med min beställning påtalade JME att varan först skulle skickas till JME-data och därefter till kunden. Jag påtalade då att den står markerad som direktleverans till kund och att man rimligen skulle ändra lagerstatus för produkten så det stämde med verkligheten. Efter 2 veckor står fortfarande varan markerad som direktleverans till kund. Detta är alltså helt fel och kunden får ingen produkt inom förväntad tid. Skärpning! Vi som handlar på nätet kräver sanningsenliga lagersaldon!
    3 år sedan
  • Vi beklagar för den missvisande kommunikationen vi har visat på hemsidan gällande lagersaldo. Vi har gjort ett antal förändringar nu i de lagersaldon som visas i webshoppen för att ge en mer korrekt beskrivning.

    Normalt sätt försöker vi skicka visa produkter direkt från leverantörenslager till slutkund för att kunna leverera snabbt och effektivt. Tyvärr har något gått helt fel i detta fallet och det beklagar vi djupt.

  • Utmärkt
    Snabba å smidiga.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Mycket hjälpsamma när jag ville ändra min order och de betalade tillbaka pengarna direkt
    3 år sedan
  • Perfekt
    mycket imponerad.. beställde en ssd på måndag kl 11. Redan kl 11:35 fick jag mail om att varan var packad och klar...samt posten gjorde sitt jobb och fick varan dagen efter. Detta tillsammans med att priset var bra blir detta solklart 10 p.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Denna butiken lirar jag riktigt mycke, packas o skickas kanonsnabbt!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Köpte min iPad hos jmedata, fick den dagen efter. Det som inte stod på hemsidan var att den var importerad från USA. De skickade med en EU-laddare som inte var tillfredsställande. De reagerade supersnabbt och skickade en ersättningsladdare samma dag.
    Otrolig kundservice och snabb leverans.
    Det är på detta sätt ett e-handelsföretag ska skötas.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans, bra kundtjänst med snabba svar och sist men inte minst.. bra priser!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställde min ASUS Eee Pad Transformer på JME Data och leveransen var riktigt snabb. Kunde hämta ut den samma dag som den släpptes. Aldrig haft problem när jag beställt från dem på nätet. Sen är det ett plus att de faktiskt har en riktig butik också. Då vet man att de är nära till hands utifall man skulle få några problem.
    3 år sedan
  • 2009-02-17 - Notis: Datorklippet i Malmö AB (556768-0722) tog över verksamheten från Shoppingsajterna Svenska AB (556577-2547)