Många säkra betalningsalternat
Produkter avsedda för Sverige
Alltid Snabba leveranser

http://www.mobilgiganten.com

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 10 år sedan
(data från 2014-10-24)
Detaljerad information MobilGiganten har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-10-25 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska bra
    Jag läste många negativa omdömen om denna butik vilka gjorde mig tveksam till att beställa från de men kunde tillslut låta bli då de hade ett oslagbart pris på en vara. När jag skapade konto krävde de personnummer vilket jag inte alls är förtjust då det är fullständigt onödigt och nästan inga butiker kräver det såvida man ska köpa på kredit. När det blev klart fick jag ett e-brev från de med mitt lösenord i klartext vilket är bedrövligt - hoppas de inte behandlar mina personuppgifter lika illa. Efter beställningen fick jag ett ordererkännande och dagen därpå också kvittot som PDF. 2 dagar efter beställning hämtade jag ut packet och rätt imponerad över hur snabbt och smidigt det ändå gick.

    Tyvärr motsvarande inte mina förväntningar och jag bestämde mig för att skicka tillbaka det om det innebar några förluster. Man fick ingen retursedel med varan och därför kollade jag på hemsidan och läste samtliga villkor men det var oklart vem betalade returfrakten och om den summa man fick tillbaka exkluderade ursprungliga frakten. E-postade de och frågade vad som gällde vid ångerretur och de svarade med en fråga efter mitt personnr. - men för gudsskull det räcker med ordernumret och inte ens det ska behövas. De fick numret och svarade med en kopieraklistra av det som stod på hemsidan - tack för den ni! det var mycket till hjälp. Jag klargjorde frågorna igen i ett 3:e e-brev och fick ett kort och otrevligt svar att jag fick stå för returfrakten.

    Nu snurrade alla negativa omdömen i skallen och funderade allvarligt på att sälja varan på blocket då jag hade kommit billigare undan men tillslut kände att jag att jag ändå ville ge dem mer tilltro så jag skickade tillbaka varan enligt deras anvisningar och meddelade dem i ett sista e-brev. Det gick 10 dagar innan jag såg att de hade lagt in den summa jag hade betalat till dem på mitt konto och jag pustade ut -- får leva med den förlust jag gjorde som inte hade inträffat om jag hade köpt varan i en fysisk butik eller en nätbutik med bättre service som t.ex. CDON. Hur som helst är jag säker på att om man beställer från denna butik så ska det gå bra men vid problem eller komplikationer så känner man sig inte alls trygg. Jag vill ändå vara rättvis i mitt omdöme och ger butiken 6/10 i betyg.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en surfplatta och betalade med kort. När jag får paketet så har de skickat det med postförskott. Har inte fått kontakt med deras kundtjänst på en hel vecka. Kommer att kontakta banken och se vad som krävs för att denna härva skall redas ut. Lär inte bli fler köp från dem, i alla fall inte förskottsbetalt.
    1 år sedan
  • Usel
    Har kontakt med deras kundtjänst om en produkt som inte uppfyller de av tillverkaren utlovade specifikationerna och jag vill därför returnera den, men eftersom just den specen inte var med i deras egen produkt sammanfattning på mobilgigantens hemsida anser de sig inte ha något ansvar för att det fungerar.
    1 år sedan
  • Usel
    Gjorde en beställning på en LG VU hos Mobilgiganten den 19/3 (Sent på kvällen)
    Blev något fel så jag fick aldrig något bekräftelsemail ifrån dom mao inget ordernr.
    Den 21/3 hittade jag motsvarande telefon hos CDON 600kr billigare varvid jag skickade
    ett mail till Mobilgiganten där jag avbokade ordern,förklarade att det blivit något fel så att jag ej kunde ge något ordernr.men att jag hoppades på att man kunde söka på namn.
    Hörde ingenting ifrån Mobilgiganten förens jag i förra veckan fick en faktura på ej uthämtat paket! (495kr)
    Kontaktade än en gång kundtjänst via mail och fick denna gång svar att jag var tvungen att betala returfrakten.
    Vad som hade hänt med min avbokning av order kunde personen inte svara på men han hade i alla fall makulerat ordern!??
    Makulera en order som redan är expierad???
    Jag får nog vackert betala fakturan men jag vill varna andra för Mobilgiganten.
    Välj en annan butik!
    (Ps Det ska tilläggas att jag tidigare gjort affärer med Mobilgiganten och varit mkt nöjd,känt förtroende.Det förtroendet är numera bortblåst till 100%)
    1 år sedan
  • Usel
    Ja tyvärr så måste jag även komma med samma klagomål som X3MoD och Kanjang nämner, det vill säga, urusel kundsupport.
    Kontaktade Mobilgiganten gällande en telefon som slutat ladda, fick svar efter någon dag och till slut efter bollande med mail så skulle de skicka retursedel, där tog det slut. Ingen retursedel dök upp trots påminnelse mail. Nu har det gått ca en månad sedan och de har slutat svara.

    Håll er gärna borta från mobilgiganten och gör inte samma misstag som jag, vara dumsnål, en extra hundralapp hit eller dit spelar ingen roll, de är värt ifall produkten börjar strula.
    1 år sedan
  • Usel
    Usch och fyyy!

    Mobilgiganten borde skämmas för urusel kundtjänst, de borde döpa om den till gynnar'oss'tjänst.. Att handla och betala går smidigt MEN skulle det uppstå några problem, minsta lilla tex du undrar över något så förvänta dig ingen hjälp. Den jag talade med fick en helt annan attityd när det var frågor rörande garantin och det kändes hela tiden som att hon ville lägga på luren, var mycket kort i svaren och kunde inte svara på min fråga! Helt sjukt att man sätter in sådan personal som inte ens kan eller vet något om deras produkter eller vilkor...

    Mycket besviken med mitt köp, inte på mobiltelefonen utan för att jag valde att handla av dessa skojaren när det finns seriösa aktörer såsom DustinHome, Cyberphoto mm!

    Detta företag har INTE kunden i fokus, utan mer ett vinstdrivande intresse. Kunden skiter de i bara de fått in pengarna. Det må hända att de ligger bäst till på prisjakt men för din egen skull handla inte av skojar(mobil)giganten.com
    1 år sedan
  • Usel
    Ja nu har jag sätt servicen, köpte mobiltelefon efter 2 veckors användande så sluta laddaren att fungera så jag maila mobilgiganten. Och fråga hur jag skall gå till väga, dom skicka än länk till Anovo. Så jag följde Anovo instruktioner på doms hemsida. sen tog det 2månader innan jag fick en avi där jag skulle betala 250kr för dom påstår att jag inte lagt in kvitto i kartongen plus att dom har mailat mig 2 ggr som jag inte ens har fått! Ja Slutsats riktigt löjligt utav dom för en laddare priset utav 250 kr är som 2 laddare att köpa annars....
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Inget att klaga på alls.
    Tog ett drygt dygn att få hem den mobilen jag beställde.

    Mobilen var billigast av alla ink frakt ifrån denna butik.
    2 år sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en mobil härifrån på måndag kväll . Fick den inte förrän veckan efter på måndagen! Usel leveranstid!
    2 år sedan
  • Acceptabel
    Beställde min Nexus från mobilgiganten. Den kom efter en vardag som utlovat. Stort plus att de valt Klarna som fakturaleverantör, som är riktigt schyssta att ha att göra med!
    Dock, svarar oerhört kort på mail, vilket ger ett oprofessionellt intryck.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde och betalade en telefon på onsdag kl 22 och hade den i min hand på fredagen kl 13.

    10 månader senare: Köpte en annan telefon och det gick lika bra denna gången. Den var fransk, men det gick lätt att byta.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Bra
    2 arbetsdagar senare - har nu fått en ny mobiltelefon Nokia E6-00 av Mobilgiganten istället från Anovo. Supernöjd med telefonen!

    Har under allt strul haft bra kontakt med kundtjänst på Mobilgiganten men kommunikationen mellan Mobilgiganten och Anovo skulle kunna bli bättre. Fick nämligen ett paket från Anovo dagen efter med en telefon. Vet inte om det är min gamla eller någon ersättningstelefon men ska jag skicka den till Mobilgiganten enligt deras önskemål.

    ---------------------------------

    2 timmar senare - efter att jag skickat ett mail och skrivit detta inlägg så blev jag uppringd av Mobilgiganten som nu tar på sig att skicka en ny telefon till mig. Får den imorgon eller på måndag.

    Lite gladare kund men gladast när telefonen är i min hand!

    ---------------------------------

    Köpte en Nokia E6 00 i slutet på januari. Supersnabb leverans. Upptäckte dock att högtalaren hade ett burkigt ljud. Kontaktade Mobilgiganten och de sa att jag skulle skicka in den till Anovo. Jag läste på Mobilgigantens hemsida att jag kunde åberopa DOA eftersom det hade gått mindre än 7 dagar sedan jag fått telefon. Den 8 feb hade Anovo registrerat telefonen i sitt system. En vecka senare skickade de den vidare till en extern verkstad.

    Idag är det den 8 mars och jag har fortfarande inte fått någon ersättningstelefon. Man tycker att de bara ska behöva konstatera att det är fel på högtalaren och att det går under DOA och sedan skicka ut en ny telefon till kunden men icke då.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Fantastisk bra service, beställde min iphone efter 12.00 och fick den dagen efter innan 12.00 supersnabb service
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Fick ett måndags-exemplar av Sony Ericsson xperia Active,var nåt fel på kortläsaren eller dylikt då mobilen tappade täckning så stod det "Endast Nödsamtal" och återhämtade sej aldrig utan att man startade om den.

    Fick instruktioner ifrån Mobillgiganten att deklarera den som DOA tilll Anovo eftersom det var ett fabrikationsfel på telefonen.
    Anovo Godkände inte det som det för att det hade gått mer än 7 dagar sen den låg på posten i min hemort och tills jag deklarerade den.
    Jag menade på att den hade ju lika gärna kunnat ligga orörd på posten i 7 dagar och att det måste ju vara dag ett 24 timmar efter jag hämtat ut den,men det var det inte,enligt dom.

    Men eftersom jag hade gjort enligt instruktionerna jag fått av Mobilgiganten så skickade jag åter igen den,fast denna gång direkt till Mobilgiganten. Fick då ej nån fraktsedel,men för detta kompenserades jag väl.
    Fick då en helt ny S-E xperia Active,men till min förtvivlan var det exakt samma fel på denna =(.

    Fick då möjligheten att beställla en annan telefon ,blev en S-E xperia neo vilket efter lite över en vecka funkar bra. Mobilgiganten hade långt ifrån bästa pris på den på prisjakt,men det priset justerades en del till slut.
    Har haft en mycket bra kontakt med Mobilgigantens Karin W.,10 stjärnor till henne =)
    Lite synd att dom bara hade mailkontakt ifrån början,men nu ser jag att man kan ringa dit med.
    Betydligt bättre,speciellt om det är lite brådskande.

    Allt som allt tog denna "operation" lite över 2 månader,vilket har varit frustrerande,men det rår inte Mobillgiganten för,så därför får Mobilgiganten nästan full pott ifrån mej för deras samarbetsvillighet och goda service,ett litet minus ska vara att det var bara maiilkontakt i början,men det har dom nu ändrat på verkar det som.
    2 år sedan
  • Dålig
    Beställde en nexus den 12/12 när det står på hemsidan att det finns 2st telefoner kvar.... Ringer och frågar var min telefon är den 20/12 och får svar att den inte finns i lager och kommer inte in förän den 17jan...... Hade jag vetat att jag inte skulle få någon telefon förän då så hade jag valt ett annat bolag på en gång....
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Hade 300:- bättre pris på Samsung Galaxy Tab 8.9 3G än någon annan. Beställde den kl 15 på en torsdag och hämtade ut den från posten (i Stockholm) på fredag kl 16.
    Enda negativa är att jag fick ingen orderbekräftelse eller någonting alls förrän den verkligen hade postats och jag fick kollinummret. Sen vet jag inte varför minneskort listas som tillbehör på den när det inte går att byta minnet, vet man inte det kan man känna sig blåst.

    Men annars nöjd med bra pris, bra hemsida och snabb leveranstid. Och det är ju det det handlar om egentligen!
    2 år sedan
  • Usel
    Svarar knappt på mail, nu ska min mobil in för andra gången på lagning för exakt samma sak som sist. mobilen var 4 v sen från lagningen sist och mobilgiganten menade att de väntade på reservdel medanhs jag sedan pratade med dom som lagat den och de har aldrig varit på tal om att byta någon reservdel.

    Allmänt oseröst företag så fort det har med krångel att göra, visst det leverarde snabbt min iphone och hade bra pris men den då? när problem dyker upp är de knappt kontaktbara och ljuger!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Gjorde en beställning på en Samsung Galaxy Nexus och förlängde i samband med det mitt abbonemang på Telenor. Beställningen lades tisdagen kl. 07.30 och mobilen fanns i handen onsdagen kl. 12.00. Detta kallar jag för snabb leverans!

    Fick snabba svar via kundsupport mailen ang. statusen på min order då lagersaldot vid beställningstillfället visade 1 st både före och efter min beställning.

    Har inte haft något med retur/support avdelningen (ta i trä).

    Minus 1 stjärna för gränssnittet på sidan då vissa dialog box'ar (forms) inte stöddes för mobil visning.

    /Patrik
    2 år sedan
  • Perfekt
    Mycket nöjd med Mobilgiganter trots förseningar i leverans från leverandörn. Utmärkt service och det kompenserades med en screenguard åt min nya Galaxy tab
    2 år sedan
  • Perfekt
    Bra pris. Otroligt snabb leverans. Beställde kl. 10 dag 1 och hämtade paketet kl. 15 dag två. Perfekt.
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Stilig sida, snabb leverans!
    3 år sedan
  • Perfekt
    De fick inte in min Sony Ericsson Experia Pro då de och 3 andra butiker trodde den skulle komma, men den kom 2 dagar senare och då fick jag den direkt, samt den var då 240kr billigare än hos näst billigate butik ;-)
    3 år sedan
  • Usel
    Snabb leverans men om produkten inte funkar som den skall så är man inte intressant...

    Köpte en iPhone 4 där skärmen slocknade efter ca 6 månader. Skickade ett första mail som aldrig besvarades. Efter ett andra mail (19/6) fick jag ett svar och kunde skicka in luren.

    23/8 fick jag beskedet att garanti inte gäller "då skruvarna på produkten är slitna vilket tyder på att telefonen har öppnats samt att de interna streckkoden med serienummer saknas".

    Eftersom jag inte har öppnat telefonen så måste den varit öppnad vid leverans från Mobilgiganten... Då kan man fråga sig vilka inköpskanaler dom har...
    3 år sedan
  • Dålig
    Goddag yxskaft!

    vid köp först; fel vid webben. Undrade över en enkel sak sedemera, svaret blev bortförklaring av det slaget Goddag yxskaft.

    Eftyer order och snabb leverans så visade det sig att de gjort fel på abbonemanget men de vill hänvisa mig till operatören. operatören sägr ta kontakt med säljaren Mobilgoganten. mailen är glasklara och de behagar inte svara på felet de gjort.
    verkligen inte rekommenderbart om Ni inte vill köp en telefon rakt av utan inblandning v abbonemang.

    de klarar inte av att hantera fakta och troligen varken kan de eller förstår inte det svenska skrivna ordet.
    Rent bedrövligt hur flatheten hos en anställd visar sig.
    Funderar på gå vidare i ärendet och det den andra vägen om ni förstår vad jag menar.

    Bedrövligt är bara förnamnet.

    Stay away.
    3 år sedan
  • Hej
    Vi ber om ursäkt om du känner att du inte har fått det hjälp du behöver av vår kundtjänst.
    Ta gärna kontakt med oss igen så försöker vi hjälpa dig så gott vi kan.

    MVH
    Kundtjänst.

  • Usel
    Jag beställde för drygt ett år sedan min telefon hos Mobilgiganten, en Nokia N900.

    Det tog inte allt för lång tid innan problemen började uppstå med telefonen och jag sökte därför kontakt med Mobilgiganten för att få vidare hjälp.
    Fick information om att kontakta Anovo för att få hjälp med min telefon. Efter att jag kontaktat Anovo så skickades ett kuvert hem till mig där jag kunde skicka min telefon till Anovo, som tyvärr inte kunde laga min telefon.

    Jag började då söka vidare kontakt med Mobilgiganten för att se hur jag kunde gå till väga för att få hjälp och kunna reklamera min telefon då problemen kvarstod. Hittade detta på Mobilgigantens webbplats.

    "Enligt konsumentköplagen ska en auktoriserad verkstad (Anovo i detta fall) laga telefonen med garantifel upp till 2 gånger. Skulle det visa sig att samma fel uppstår ytterligare en gång (gång 3) så byts telefonen ut mot en ny."

    Detta tolkas i mina ögon som att efter två reparationer så ska telefonen reklameras. Tog därför kontakt med Mobilgiganten igen efter att telefonen varit inne för reparation två gånger och får till svar att detta inte stämmer, en telefon ska vara inne på reparation tre gånger för att den ska gå att reklamera. Så får snällt vänta i fyra veckor till utöver den väntetiden jag redan hade för att få tillbaka telefonen ifrån Anovo en tredje gång så den kunde reklameras.

    När jag fått hem telefonen tog jag mailkontakt med Mobilgiganten för att få hjälp med att kunna reklamera min telefon. Efter drygt 24 timmar ringde telefonen och jag fick prata med personal från Mobilgiganten som gav mig ett nummer jag skulle ringa hos dem där jag kunde reklamera telefonen ifall den inte skulle fungera nu efter den tredje gången hos Anovo.
    Då inte telefonen fungerade tog jag kontakt med Mobilgiganten via numret jag fått av dem. Fick då prata med en anställd som var på lunch när jag ringde och bad mig återkomma runt 14:00 igen.
    När klockan var 14:00 ringde jag, utan svar. Fortsatte ringa oavbrutet fram till runt klockan 15:00. Testade därefter att ringa via dolt nummer dit och fick då svar efter redan två signaler.

    Personen verkade inte finna något nöje i att prata med mig och ville avsluta samtalet flera gånger om, men skickade tillslut ett mail om hur jag skulle gå tillväga för att reklamera min telefon.

    I mailet som jag fick stod det beskrivet hur jag skulle göra för att reklamera telefonen och var jag skulle skicka in den. Det stod även att det är gratis att reklamera en telefon. Jag har fortfarande inte sett röken av pengarna jag betalade för frakten för att skicka in min telefon som hamnade på drygt 150 kr.
    Kunde sedan följa telefonen på Postens hemsida och kunde där se att telefonen mottogs den 1/6. Tog det som en självklarhet att Mobilgiganten skulle skicka ett mail till mig om att den var mottagen (Eftersom dom skrev det i mailet dom skickade med instruktioner).

    Fick efter 8 dagar, dvs den 9/1 ett bekräftelsemail om att telefonen var mottagen hos Mobilgiganten.

    Jag har fortfarande inte sett röken av hur det går med min reklamation, Mobilgiganten har inte hört av sig till mig alls angående telefonen. Dom har haft sedan den 1/6 på sig och det står att en reklamation ska ta två till tre veckor att slutföras, det är i skrivande stund 34 dagar sedan Mobilgiganten mottog telefonen och fortfarande har inget hänt.

    Räknar man med alla tillfällen telefonen varit borta nu så är vi snart uppe i ett halvår utan telefon om det ska fortsätta i detta tempo.

    Jag är grymt besviken på både bemötandet ifrån Mobilgiganten och deras service utav telefonen. Det är under all kritik att behöva vänta såhär länge på en telefon.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Reklamerade min trasiga gamla mobil och fick en ny av annan märke via Mobilgiganten. Det var lite förvirrat men mest berodde not på att flera parter var inblandade. De visade engagemang och höll nära kontakt med mig som jag önskade. Jag saknar bättre specifikationbeskrivning och koordination av sälj och support avdelning som ger olika besked om lagersaldot. En eloge för positiv inställning, god service och lägst pris. Kommer handla hos dem fler gånger.
    3 år sedan
  • Usel
    Värdelös garanti hantering, fick tillbaka min fuktskadade mobil som skulle vara fukttålig utan åtgärd, dom hörde inte ens av sig om att dom inte skulle laga den, usel kundkontakt :@, tänker aldrig köpa något mer därifrån. mobilen det rör sig om är en nokia 3720C
    3 år sedan
  • Dålig
    (Amir Poursamad som är vd borde se till så att man iaf kan ringa företaget!)

    VÄRDELÖST om du får problem!
    Handla istället så får du hjälp om det strular.

    Bra leverans och priser. Men när man fått fel på produkten så hänvisar de endast till ett service-företag (anovo) och det går inte att föra någon som helst dialog via mejl, vilket är det enda sättet.

    Skickade in min telefon till anovo och fick tillbaka den efter någon vecka och de hade inte fixat problemet. Kollade runt och fick reda på att anovo är ett riktigt problem företag som sällan lyckas få ordning på telefonerna.

    Så jag skrev till mobilgiganten och frågade vad jag skulle göra & fick till svara att skicka in den igen. Frågade då vad som händer om den inte blir fixad nu heller? fick till svar: Skicka in den på en åter reparation.

    Skrev igen att jag gärna ville ha svar på vad som händer om jag får tillbaka telefonen med samma fel igen.

    Fick åter igen till svar att skicka den på en åter reparation.

    Rekommenderar inte detta företag!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställde på kvällen en Torsdag betalade med kort allt funkade väldigt smidigt precis som det skall göra. Fick order bekräftelse nån minut efter besällning.

    Nästa morgon fick jag mail om att paketet var skickat, fick även med kolli-id.

    Inget krångel, bra priser och snabb leverans. Kommer utan tvekan köpa mer härifrån.
    3 år sedan
  • Knappt godkänd
    Jag försökte köpa en sony ericsson experia x8 för några veckor sen och ville betala med visa kort.Det fanns ingen order efter betalningen.Kundtjänsten påstod att dom hade inte dragit pengar från mitt konto för telefonen.Tur att jag hade bevis.Jag var tvungen att lägga in en ny beställning och blev tvungen att betala två gånger.Dom skulle göra en utredning om dom har dragit pengarna från mitt konto trots det stog mottagare MOBILGIGANTEN CO PÅ MITT KONTO UTDRAG.Man måste mejla dom bara .Det kan ta två dagar tills man får ett svar.Dom har inget telefonnummer till kundtjänsten.Vilket tycker jag att det är dålig.En seriös företag ska ha telefon nummer så kunder kan ringa.Det skulle gå snabbare.
    Snabb leverans på telefonen men jag kommer inte handla nåt från Mobilgiganten igen just för att dom har inget telefon nummer man kan ringa.
    3 år sedan
  • Kära Metin...
    MobilGigantens hemsida kan som många andra webbutiker få tekniska problem ibland, vilket tyvärr men all otur har drabbat dig.

    Vi ber om ursäkt för dubbeldebiteringen på ditt konto, vår kundtjänst jobbar kontinuerligt med att åtgärda dessa problem. Som vi förstår är problemet åtgärdad nu.

    Har du andra frågor kring ditt köp vänligen återkom till vår kundtjänst så hjälper vi dig ytterligare med detta.

    Med vänlig hälsning
    Kundtjänst

  • Utmärkt
    Kanon! Beställde en Dovado 4GR i söndags kväll och fick den på tisdagen. Enkelt att beställa och bra information om produkten. Priset var dock avgörande för mitt val av butiken, och än så länge är jag mycket nöjd.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Fri frakt, många betalningsalternativ och allmänt en bra överskådlig och enkel beställningsprocedur. Förvånansvärt snabb leverans också.
    3 år sedan
  • Dålig
    Varning för detta företag! Företaget skickar inget ordererkännande, saknar dessutom telefonummer, endast mailkontakt möjlig. Vid ev.retur tar man endast emot företagspaket, ej vanligt postpaket eller brev, om man inte sänder med företagspaket får man ingen kreditering.
    3 år sedan
  • Hejsan Schiller...
    Vi förstår inte var du har fått dina felaktiga informationer ifrån! Här är nedan finner du korrekt information om dina påståenden:

    MobilGiganten skickar ut en orderbekräftelse sekunder efter kunden har lagt sin order till kundens angivna e-post adress. Sedan skickas det en leveransbekräftelse(Kvitto) då produkten har packats och skickats från vår lager. I denna leveransbekräftelse finns en track-id då man kan spåra sitt paket på posten.

    MobilGiganten följer som många andra företag "Distansavtalslagen" där kunden har 14 dagars ångerrätt och att kunden själv får bestämma hur man skickar tillbaks produkten till oss. Däremot rekommenderar vi inte vanligt brev då man inte kan spåra brevet om det skulle komma bort på posten.

    Med vänlig hälsning
    Mobilgigantens kundtjänst.

  • Perfekt
    Snabb service och ingenting att klaga på.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Billigast i Sverige på den produkt jag beställde, snabb leverans! Bra leveransstatus med kollinummer.
    3 år sedan
  • Acceptabel
    Ja blev felaktigt anklagad för att ha scammat mobilgiganten, slutade med att jag ringde polisen och det löste sig sedan efter kontakt med mobilgiganten också.

    Dom bör vara mer noggranna innan dom anklagar fel personer, även om vi hade snarlika namn. (Jag och bluffaren)

    Hur som helst löste det sig och dom sa även att dom skulle skicka lite "goodies" som "ursäkt" för besväret.

    Dessa har jag dock inte sett röken av och mitt intryck av mobilgiganten är att det inte riktigt verkar 100% seriösa utan mer 85%, detta på grund av att jag förverkade 3-4 dagar av nervositet och inte fick något svar på mailen av mobilgiganten, att det inte fanns något telenummer heller till dom gjorde att jag ringde polisen själv.

    Klart du får dina grejer om du beställer härifrån men det känns ganska färska, i beteende och hur de sköter saker och ting.

    Därför får dom en 5a av 10, ändrar mitt betyg till en 8a om jag får några goodies, gärna nåt till en telefon jag har (N900) eller (iPad) ..

    Tack för mig.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Gratis frakt just nu och snabb leverans. Paketet kom fram ~22h efter beställning.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Imponerad över hur snabbt de levererade! Beställde på tidsdagen runt 11 och hade den dagen efter runt lunch. Perfekt!

    Smidig betalning och inga krångliga inloggningar utan allt sköts automatiskt när du skriver in dina uppgifter mm.
    3 år sedan
  • Bra
    Beställde en telefon + abonnemang i igår(tisdag). Just nu står det bara ingen status i statusfältet när jag kollar på min order på hemsidan, vad nu det betyder..Hoppas den hinner komma den här veckan, då blir det full pott :)
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde en Nokia 5630 på en tisdag, fick den på torsdagen.
    Alla specifikationer är inte så utförliga, men det är bara googla och kolla tillverkarens hemsida innan.
    4 år sedan
  • Mycket bra
    Bra service.
    4 år sedan
  • Ganska bra
    Bra hemsida och snabb leverans, men felaktigt angivet i mobiltelefonens specifikationer att inget minneskort ingick. Beställde därför med ett men så ser jag efter att jag öppnat förpackningen och ska sätta in det att det redan sitter ett minneskort i mobiltelefonen. Onödigt och korkat, ange riktiga specifikationer.
    4 år sedan
  • Usel
    Beställde X1 när det fanns 10st kvar, debiterades pengarna men fick ingen telefon. På egen förfrågan blev informerad att det hade hänt fel.
    4 år sedan
  • Hejsan Sven!
    Just när vi kör kampanjer på vissa telefoner så är intresset väldigt högt och därför kan dem ta slut väldigt snabbt, om vi har 10 på lagret och andra har hunnit beställa före dig så får dem sina telefoner först enligt tur ordningen.

    Vi är ledsna att lagret inte räckte till att förse dig med telefonen du hade beställt.

  • Perfekt
    Älskar hemsidan , och så är det bra att man kan se sin orderstatus och historik. Jag fick en orderbekräftelse när jag köpte min Xperia X1 och det gjorde mig mer säker på hemsidan. Hoppas jag får min mobil snart !
    4 år sedan
  • Perfekt
    Underbar service! förstår inte vad andra klagar på. jag la ordern på söndag och nu idag(måndag) så har de redan skickat varan till mig.

    Väldigt snabba på email med!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Fick min beställning dagen efter, blev jättenöjd både med servicen och varan. Så jag lär beställa av dem igen.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Perfekt! Om jag köpt något så vill jag ha snabb leverans. Det fick jag här. Ursnabb dessutom.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Fick varan på två arbetsdagar, för ett super pris.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställde abonnemang + mobil från mobilgiganten. De svarade på mina frågor via mail inom 24 timmar som de skrivit på hemsidan. Eftersom jag hade bindningstid kvar på mitt gamla abonnemang gjordes porteringen en fredag klockan 13:00 då de även hann skicka min mobil så att jag fick den på måndagen.

    +Bra leverandstid
    +Bra support
    +Snygg hemsida
    4 år sedan
  • Usel
    MobilGiganten anger på sin hemsida att de besvarar epost inom 24 timmar. Jag skickade ett ebrev till deras kundtjänst på morgonen den 29 juni. Idag, den 4 juli, har det fortfarande inte svarat.
    Bedrövligt!
    4 år sedan
  • Bäste kund!
    Vi försöker att besvara alla kundtjänstärenden inom den angivna tiden (24 timmar) detta gäller förstå inte helger då våra kundtjänstmedarbetare är lediga.

    Att du inte har fått svar på din e-post verkar ytterst underligt, kan det vara så att din e-post inte har kommit fram till oss av tekniska skäll?
    Vänligen skicka din förfrågan igen till oss till kundtjanst@mobilgiganten.com så besvarar vi det så fort som vi kan (referera gärna till detta omdöme).

    Med vänlig hälsning
    Kundtjänst