Din Mac-specialist sedan 1989
Stort tillbehörssortiment
Fri frakt över 2 000 kr
Hemsida:

http://www.macoteket.se

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 17 år sedan
(data från 2014-04-19)
Detaljerad information Macoteket har fått betyget (8.03)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Utmärkt
    Bra service och goda kunskaper!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Gjorde en reklamation våren 2013 av en produkt som gick sönder efter mindre än en månads användande. Fick efter ett antal påminnelser instruktioner för hur jag skulle skicka tillbaka varan. Gjorde detta och hörde sen inget mer. Efter flera påminnelser fick jag under hösten 100kr rabatt i webbbutiken som "plåster på såren" för att jag fått vänta så länge på att reklamationsärendet skulle behandlas. Nu, januari 2014 har de fortfarande inte utrett ärendet och det senaste halvåret har jag inte ens fått svar på mina mail. Slutsats: Om ni vill kunna reklamera undermåliga produkter som går sönder i förtid pga dålig kvalitet - handla inte av Macoteket.

    Uppdatering: Macoteket har nu kontaktat mig och garanterat att lösa reklamationsärendet. Verkar som det kommer lösa sig, om inte uppdaterar jag igen här.
    3 mån sedan
  • Vi svarade tidigare på denna kommentar men den finns nu inte kvar. Vi är som sagt väldigt ledsna att du behövt vänta så länge på att lösa detta ärende. Tyvärr verkar det som att det blivit en misskommunikation från vår sida vilket vi självklart ber om ursäkt för. Jag är glad att vi nu lyckats lösa ditt ärende och om det skulle vara något mer får du höra av dig igen.

    Mvh

    Rebecca

  • Dålig
    Stod att det skulle finnas flertalet i lager. Jag ringer 2 veckor efter min
    lagda beställning och får världens mest otrevliga typ i örat som berättar
    att dem är slut.
    Ber dem makulera och försöker beställa hos en konkurrent.

    Macoteket har då lagt en "reservation" i mitt namn som dem efter flera arga
    samtal och långa diskussioner med deras (såkallade) ekonomi-chef får jag
    fram att JAG måste be KLARNA ta bort denna reservation.

    Klarna löser det på 5 min.

    Jag hade bra förhoppningar om macoteket då dem känns seriösa.
    Men.
    FYFAN vilket jävla skämt-bolag.
    Usch, jag kan inte råda ALLA annat än köp INTE något av macoteket.
    ----------------------------------------------------------------------------
    --------------------
    Uppdatering.

    Macoteket ringer och ber mig förklara detta omdöme/denna händelse.
    Personen i andra änden är bra och ber å företagets vägar om ursäkt för det
    inträffade samt vill kompensera mig för detta.

    Bra gjort, kul att omdömen faktiskt betyder "något".

    Jag ändrar inte mitt betyg då jag kvartstår i åsikten att detta inte får
    ske.
    Det är förståeligt om EN person begår misstag, men i detta fall var det
    flertalet olika individer på olika avdelningar som betedde sig under all
    kritik.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställde en iPhone 5S och fick den leverad snabbt och i tid.

    Två mindre minus dock, jag fick en engelsk adapter (de skickade dock en ny svensk direkt jag ringde) + att jag beställde den via mitt företag och då måste man ha ett korrekt kvitto för bokföringens skull, detta fick jag inte "automatiskt" utan var tvungen att ringa och efterfråga den (fick kvittot skickat direkt via mail då).
    4 mån sedan
  • Usel
    Non existent items shown as "In Stock" and sold.
    Delivery estimates are 1-2 days, even for non existent items.
    Emails to customer service are not answered.
    When you call them to ask the status of your order, be ready to hear "sorry, we're trying to find the product you ordered from us" because you never know if they have the product in stock or not.

    Good thing about them is they pay your money back when you cancel your order.
    5 mån sedan
  • Hello,

    I am so sorry that you had to experience these problems with your order.

    The reason was that we had a technical issue on our website which led to misleading information regarding how many of each product we actually had in stock. The problem is now solved and the "in stock" number should display the right number.

    I found you e-mail in our system and I can see that we did respond to it. I apologize if we did not answer within the timeframe you thought was appropriate.

    Kind Regards
    Rebecca Ejdervik

  • Usel
    Står det att varan finns i lager och skickad inom 1-2 dagar, ska det inte vara slut och skickas mer än en vecka senare. Detta är oförlåtligt i en webbutik 2013! Aldrig mer!
    5 mån sedan
  • Hej Leonid,

    Jag är hemskt ledsen att du upplevde sådana problem med din leverans. Vi hade en bugg i vårt system som visade fel lagersaldo på hemsida. Problemet är nu åtgärdat och rätt saldo visas på hemsidan. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att detta inte hann åtgärdas innan du gjorde din beställning.

    Med Vänliga Hälsningar
    Rebecca Ejdervik

  • Ganska dålig
    De utlovar leveransdatum som de inte håller och de svarar dessutom inte på mail. Exakt som alla negativa kommentarer hittills hade även jag utlovad leverans inom 1-2 dagar p.g.a. att varan finns i lager - deras lagersaldo stämmer ej.
    -----
    Uppdatering: Lyfter från 1 till 3. Uppringd av någon ansvarig på Macoteket som ursäktade sig och bemödade sig med att skicka min order via budfirma. Uppskattas absolut och känns som en okej upprättelse, men de återkommande problemen med lagersaldo behöver åtgärdas för högre omdöme ifrån mig.
    5 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    6 mån sedan
  • Mycket bra
    Litet försenad leverans men bra och trevlig info i mail.
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Lätt att hitta o bra leveranstid.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Kanon snabb leverans, sen bra uppdatering via mejl
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställde en Mac som skulle finnas i lager torsdagen den 22/8. I början av veckan därpå heter det att den var slut men nya skulle ha kommit in. Får sedan mail att det dröjer ännu en vecka.
    Den 3/9 således kommer ett mail att den är skickad och att kollinr kommer i ett separat mail inom kort. Det mailet har ännu inte kommit när detta skrivs. Har svårt att tro att Macoteket får mina rekommendationer i framtiden.
    7 mån sedan
  • Hej!

    Tråkigt att du har upplevt problem med din beställning hos oss.
    Självklart gör vi allt för att köpupplevelsen hos oss ska bli så bra som möjligt.

    Tyvärr så uppstår det ibland att lagersaldot inte hinner uppdateras i tillräckligt snabb takt om det är fler kunder som beställer samma produkt. Vi ska självklart se över detta.

    Ditt kollinummer skickas av Posten när paketet har tagits emot. Varför du inte har fått detta mail kan jag dessvärre inte svara på. Du ska även få ett SMS när ditt paket finns att hämta.

    Hör gärna av dig till vår kundtjänst så kan i hjälpa dig med kollinummer och spåra ditt paket.

    Väniga hälsningar
    //Fenglin Wang Weidsten
    Kundtjänstchef

  • Knappt godkänd
    Beställde på kvällen onsdag 17:20 på en lagervara, enligt villkor så står att lagervaror skickas inom 1 - 2 vardagar. Varan skickades måndag 11:40.

    Fick mail om att varan skickats på måndag och att "Kollinummer för godssökning kommer att skickas till dig i ett separat mail inom kort." detta mail såg jag inte till.

    Skärpning med leverans och besked. Är bara en dags försening utifrån utlovat men det finns allt för många andra leverantörer att handla av för att e-handelsföretag ska ha råd att inte hålla vad de lovar. Trots bäst pris så blev jag ändå inte en nöjd kund.
    8 mån sedan
  • Hej hella25,

    Tråkigt att du inte är nöjd med din köpupplevelse hos oss.

    Då det har varit semestertider så kan det dessvärre hända att vårt lager inte har hunnit med alla beställningar i tid. Beklagar att du fick vänta ytterligare en dag på din produkt.

    Varför du inte fick ett kollinummer kan jag dessvärre inte svara på utan jag får ta detta vidare med vår IT-avdelning.

    Om du har några frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig där.

    Vänliga hälsningar
    //Fenglin Wang Weidsten
    Kundtjänstchef

  • Usel
    På torsdag kväll beställde jag en produkt som fanns i lager. Leverans från Macoteket uppges vara "omgående". Jag får en beställningsbekräftelse omgående och pengarna dras från mitt konto samma dag. På tisdagen när jag inte hört något mer ringer jag telefonnumret som de uppger på sin hemsida. Då hamnar jag på Digital in och deras företagsavdelning, tydligen samma företag. Beskedet jag får är att de inte kan hitta min order i systemet och att de inte kan hjälpa mig för att jag hamnat "på fel avdelning"! Han skall dock maila en kollega som skall ta i det "när han får en lucka och hinner titta på det"!
    Är det så man behandlar en kund som redan betalt produkten men inte fått den???!
    Hade man fått det bemötandet från en fysisk butik? Om jag betalat för en produkt men inte fått den hade man inte ställts sist i kön för att bli omhändertagen "när de hinner".

    När dagen nästan är slut och ingen från Macoteket hört av sig så ringer jag tillbaka. Så otroligt respektlöst att inte ta i ärendet och höra av sig! Då får jag till slut reda på att produkten är restad och den "kommer kanske om några veckor, fast jag kan inte lova" och att man är mycket medveten om att lagersaldot på hemsidan inte stämmer med verkligheten. Ni kan med andra ord INTE lita på lagersaldot på deras hemsida.
    Jag krävde pengarna tillbaka (väntar fortfarande på dem) och beställer av en seriös aktör istället (Net on net). De flesta seriösa e-handlare reserverar beloppet på kortet eller kontot och drar det först när produkten skickas. Så gör inte Macoteket, de drar pengarna direkt trots att de är medvetna om att de inte har produkten.

    Mitt råd till alla är att välja någon annan än Macoteket om ni skall handla på nätet.
    8 mån sedan
  • Hej mudroom1,

    Det är tråkigt att höra att du har upplevt problem med din beställning.
    Under semestertiden så är vår kundtjänst tungt belastad och vi gör vårt bästa för att återkoppla till våra kunder men ibland kan det dröja lite innan vi hinner ringa upp.

    Vi beklagar detta och kommer att se över våra rutiner för att säkerställa att allt blir rätt i framtiden.

    Vänliga hälsningar
    //Fenglin Wang Weidsten
    Kundtjänstchef

  • Detta omdöme är under utredning
    11 mån sedan
  • 2013-04-20 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    Köpte iphone skalll, ipad skall och ipad fodral av dem. Det gick snabbt. Andra gången beställde iphone skall, dagen efter gick priset ner med 50%. Ringde dem och fick mina grejer på den nya priset. Mycket nöjd. Deras hemsida är buggig och ibland riktigt irriterande, hoppas att dem ordnar detta. Informationen om varan är ibland bristfäldig men hur mycket info kan man begära för ett skal :-)
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Fantastiska priser på äldre iPad-fodral m.m. och snabb leverans.
    Mer kan man inte kräva.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, inget krångel.
    1 år sedan
  • Dålig
    Kan bara hålla med föregående två inlägg. Beställde en MB Pro 13" mot befintligt lagersaldo på 5st. Betalade också via direktbetalning, sedan var cirkusen igång. Efter några dagar i tron att paketet snart skulle komma ringde jag till Macoteket, som då kom med beskedet att varan sålts slut utan att saldot uppdaterats på nätet. Maskinen skulle dock komma in igen så beställningen var aktiv utan bekräftad leveranstid.

    Efter en del gafflande med kundtjänsten fick jag i alla fall löfte att min direktbetalning skulle betalas tillbaks och istället omvandlas till ett postförskott att betala när varan kom.
    Efter några dagar dök pengarna åter upp på¨kontot och för säkerhets skull gick jag in på "mina sidor" för att kolla orderstatus. "RADERAD" var den status som mötte med stora bokstäver. Tydligen ett enkelt sätt att komma ifrån ett leveransproblem. Till på köpet kan nämnas att mina 4-5 mail under resans gång ännu inte fått något svar från Macoteket.

    Det kommer att dröja innan jag sneglar åt Macoteket som leverantör igen!
    1 år sedan
  • Usel
    Produkterna är det nog inget fel på. Men servicen på Macoteket kan ifrågasättas grovt. Vi tar allt från början.

    Beställde en MacBook Pro 13, men avbokade den p.g.a ändrade planer. Skickade ett mail till Macoteket och avbokade den, men fick inget svar tänkte då att dom förmodligen läst mailet eftersom tjänsten finns. Jag kunde inte ha tagit mer fel, trots flera mail så fick jag inget svar. När jag sedan fick ett mail då var det en bekräftelse att min order hade packats och skickats till mig, trots avbokningen.

    Ringde då upp Macoteket och pratade med en säljare, han beklagade det inträffade och lovade att allt skulle lösa sig nu. Jättebra tänkte jag och tänkte inte mer på det, men dagarna gick och varorna låg fortfarande kvar på posten och jag fick inte tillbaka mina pengar. Mailade återigen Macoteket och påpekade detta, men fick fortfarande inget svar mailledes. Återigen så ringde jag upp dom och fick då prata med samma kille som första gången. Han beklagade djupt att det inte hade lösts än, han skulle kontakta returavdelningen på en gång och lösa det. Han lovade att skicka en kompensation till mig för allt strul. Äntligen tänkte jag att nu skulle det funka, kollade med posten och varorna hade gått i retur till Macoteket. Samtidigt fick jag en bekräftelse att det hade gått iväg ett paket från Macoteket till mig, kompensation tänkte jag.

    Paketet kom till posten och jag glad trots allt hämtade ut det, llite för stort för att vara en kompensation tyckte jag. Väl hemma så öppnade jag paketet och i där låg det en MacBook Pro 13!. Skaplig kompensation för allt strul tyckte jag, men jag mailade till Macoteket och kollade att det verkligen låg till så. Men det gjorde det inte, dom hade klantat till det igen och skickat tillbaka datorn till mig. Nu har jag pratat med en annan säljare som ska skicka en retursedel så att jag kan returnera "kompensationen". Hoppas att det funkar.

    En sak är helt säker jag kommer inte att anlita Macoteket för att köpa min första MacBook, det finns andra seriösare Macbutiker.
    1 år sedan
  • Dålig
    Va inne på M-Zone i Sundbyberg.
    Okej butik, men tunt lager av tillbehör.

    3 butiksanställda som står och snackar "skit" vid kassan, INGEN kommer och frågar om jag behöver hjälp efter ca 5 min i butik.

    Detta är oacceptabelt beteende av en säljare!
    Jag som kund skall ej behöva komma och "be" om hjälp!
    -De förlorade beställning på 3st Ipad
    1 år sedan
  • Hej!

    Chefen för butiken i sundbyberg är informerad och detta är beteende är självklart inte okej gentemot er kunde, NI är viktigast.

    MVH

    Macoteket Kundcenter

  • Bra
    Tycker att det är svårt att sätta stjärnor för att spegla mina erfarenheter, så jag skriver lite längre istället.

    Såg att de skulle få in 3:e generationens iPad den 7:e April, så jag ringde dem och hörde om man hade möjlighet att komma med i den leveransen om man placerade en order. Visst skulle jag hinna in där, så jag placerade en order. 7:e kom och gick, datumet ändrades till 17:e, som också kom och gick och till slut ändrades till 24:e. I måndags (16:e) ringde jag och undrade vad som hände egentligen, då jag inte fått något besked om förändrade leveransdatum. Den ypperliga personen på kundservice, tror han hette Olof, bemötte mig på ett professionellt sätt och förklarade hur det låg till. Apple var sena givetvis. Han kollade efter och såg att de fått in min modell och de skickade den samma dag, jag fick den dagen efter.

    Så betyget blir 7/10 för bra bemötande och leverans, men jag tyckte nog att de kunde vara lite tydligare med förändrade inkomsttider. Tycker personligen att text säger mer än stjärnor, så här har ni det.
    2 år sedan
  • Tyvärr så har iPad leveranserna till Sverige varit väldigt dåliga. Jag beklagar att vi har misslyckats att informera er gällande leveransdatumen.

    Tack vare klippan Olof så hoppas jag att det resulterade i en trevlig affär till slut, även om väntan var lång.

  • Knappt godkänd
    Bra sortiment. Hittade produkt och lade i kassan.

    Då smetar dom på en faktureringsavgift. Trodde man skulle slippa
    se sådant i IT-handel. Varför inte lägga på kuvertavgift, plocknings-
    avgift, handläggninsavgift oxå

    Jag plockade bort artikel från kassan

    Knota
    2 år sedan
  • Hej Knota!

    Tyvärr så är det så att Klarna AB tar ut en faktureringsavgift om man väljer faktura om betalningsalternativ och detta är ingenting vi kan styr. Det bästa vi kan göra i situationen är att låta bli att lägga på kuvertavgift, plockningsavgift och handläggningsavgift.

    Men självklart tar vi till oss av detta!

    MvH

    Macoteket Kundcenter

  • Mycket bra
    Riktigt bra service
    2 år sedan
  • Dålig
    Finns ju puckon som jobbar på macoteket tyvärr, har hört gott om dem men min erfarenhet har inte varit super.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Hej!

    Det var tråkigt att höra!

    Har du några tankar om synpunkter om hur vi kan bli bättre är du mer än välkommen att höra av dig till oss på info@macoteket.se.

    MVH

    Kundcenter Macoteket

  • Perfekt
    bra butik men höga priser på tillbehör
    2 år sedan
  • Hej,

    vad kul att ni gillar butikerna.

    Vår prissättning är något som våra flitiga inköpare ständigt jobbar på.

    MvH

    Kundcenter Macoteket

  • Dålig
    Fick hem en skärm som fungerade dåligt och förmodligen returnerats en gång tidigare av en annan kund (servicetagen satt kvar på lådan och foten var av en färg och skärmen en annan).

    Två stjärnor får de för att jag fick tillbaks pengarna ganska snabbt och för att kundtjänstpersonen som handhade mitt ärende var vänlig.
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Köpte en MacBook Pro 13%u2033 Core i7 2.7GHz, 128GB SSD Det sitter 4GB ramminne i burken från start, och jag köpte till 4GB extra. Frågade i ett mail till info om de kunde installera minnet innan de skickade datorn till mig. Blev då lovad att de skulle sätta i minnet innan jag fick datorn, men det gjorde de inte!

    Har skickat en mailfråga om detta till Macoteket, där jag köpte datorn, men har inte fått något svar än. Skrev detta i mailet:
    Nu har jag hämtat ut datorn och är i stortsätt nöjd med allt. Dock så blev ju INTE det extra minnet installerat som ni sade. Självklart kan jag göra det själv, men hur blir det då med garantin?

    Sedan trodde jag att om man köpte 4Gb extra minne så blev totalen 8Gb, men eftersom det verkar vara 2x2Gb installerat så måste man dvs köpa 2x4Gb för att få 8Gb. Denna information var def INTE tydlig. Borde vara med vid beställningen eller iaf ha informerats i mailkonversationen jag hade med dem... (såg nu att här på Prisjakt så specades det om att det inte fanns någon ledig minnesplats, men inte på Macotekets sida)
    Hoppas att jag får någon form av respons från Macoteket snart.

    Trots detta får de en 8:a, hade de informerat mig om detta eller installerat minnet hade de helt klart fått en 10:a
    2 år sedan
  • Usel
    Ja priserna här på prisjakt.se stämmer inte så bra överens med verkligheten.

    tex Rain Design mStand här står det 650kr inkl frakt de är i själva värket 705kr

    Viktigt att lägga i åtanke att jag inte kommenterar något annat än priset och det är det falska priset jag betygsätter.
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Överlag mycket nöjd med kundservicen. Dock kunde uppdateringen av lagersaldon vara bättre. Snabba svar via mejl och hjälpsam personal. Rekommenderas!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Priserna är lite högre men servicen är på topp. Alltid hjälpsamma och man får öppna kartonger och prova och testa innan man bestämmer sig.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Bra butik med snabba leveranser.
    3 år sedan
  • Dålig
    Till synes bra priser skjuter i höjden av svindyr frakt och andra nonsensavgifter vid betalning.

    Man har ingen som helst koll på sin order, då orderstatus inte är någonting man har tillgång till. Andra siter meddelar när varan bekräftas, skickas och förväntas vara framme. Här är det helt tyst, vilket irriterar och drar ned upplevelsen.

    Extremt lång leveranstid jämfört med konkurrenter. Hade inte betalningsalternativen med bl.a. faktura varit bra så hade jag betraktat Macoteket som ett bluff-företag i klass med Kameraexperten.
    3 år sedan
  • Usel
    Beställen prdukt av dessa men de glömmde sicka. Ringer dem och fråga vart den har tagit vägen de säger att den är sicka sen i dag så ringde man igen ne vi har glömmt och sicka den Säger bra sista gånge jag handlar här !
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Bra butik, men lite för höga priser ibland, annars jättenöjd
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    Deras butiker är kassa. Personalen är alltid upptagen och har alltid annat att göra än att ta betalt. Har inte handlat av dom på nätet.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Bra Apple butik
    4 år sedan
  • Acceptabel
    Jättetrevlig Macaffär på nätet.....Men urusel fraktsystem via Schenker. Jag beställer extremt mycket via företaget och varje gång man måste beställa från Macsupport så tar deras företagsfrakt evigheter, och det måste vara för att man anlitar Schenker, som med all säkerhet tillhör världens sämsta fraktbolag - cyklar dem ut sina paket eller?!?

    Beställde en vara i onsdags och valde deras företagsfrakt (Leverans till angiven mottagaradress under dagtid på vardagar, enbart till företagsadresser. Leveranstid normalt 1 arbetsdag (för vissa avlägsna delar av landet och landsbygd, 2 dagar).). Varan skickades ut på fredagen. Idag är det tisdag och varan har fortfarande inte anlänt och jag befinner mig i Malmö (det kallar jag inte för avlägsna delar av landet och landsbygd!). Detta händer varje jäkla gång!!!

    Undvik deras jäkla företagsfrakt!!!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans (1 dag).. mycket trevlig personal. Rekommenderas starkt.
    4 år sedan
  • Acceptabel
    Beställde nyss ett par Etymotic HF5 från dem, priset är bra och beställningen smidig. Men hur irriterande är det inte att behöva betala dubbel frakt för att varan kostar över tusenlappen? Under den summan går det prima att välja brev för 56 kronor (den summa som Prisjakt också, felaktigt, anger). Men över tusingen krävs Schenkerpaket för 111 spänn. Detta för ett par lurar som väger what, 15 gram? Surt.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra support, kunnig personal och bra säljare som är ärliga när man behöver råd. Priserna är också bra.

    Det var tredje gången jag handlade från deras nätbutik nu och det fungerade utmärkt ännu en gång.
    4 år sedan
  • Dålig
    Handlat ganska mycket av dem (både via nätet och i butik).
    Vid ett tillfälle då jag hade köpt en Macbook pro med en superdrive som inte fungerade fick jag snabb service och denna byttes ut medan jag väntade i butiken.
    Nu har jag dock reklamerat en produkt och har efter 4,5 veckor fortfarande inte fått något besked. Jag har även mejlat dem för att fråga hur det går utan att jag fått något svar.
    Det hela känns lite oseriöst skött. Tråkigt att man troligen måste göra ett småmål av en reklamation på ynka 1500:-
    :/
    4 år sedan
  • Bra
    Snabb leverans, inget krångel
    4 år sedan
  • Bra
    Bara köpt en vara här, Apples aluminium keyboard. Köpet gick snabbt och smärtfritt då jag köpte det direkt i deras butik i Stockholm. Har inga andra erfarenheter av dem.
    5 år sedan
  • Bra
    Beställde en Drobo med tillhörande hårddiskar på måndagen. Fick snabbt ett "vi har mottagit din order"-mejl, men själva orderbekräftelsen dröjde.

    På tisdagen såg jag att ordern var ändrad till "complete", varför jag väntade mig ett mejl om kollinummer. Inget kom.

    Onsdag ringde jag och undrade hur det låg till med ordern. Fick svaret att ordern felaktigt ändrats till "complete", eftersom hårddiskarna jag beställt fanns i lager enligt datorn men inte ute på det fysiska lagret... Lagerdiff således.

    Hårddiskarna var nu på ingång, men då var jag inte intresserad längre utan hävde köpet - vilket fungerade utan problem.

    Bra att jag kunde häva köpet utan mankemang, men dåligt att 1) de inte har koll på sitt eget lager, 2) det dröjde till onsdagen innan jag själv fick ringa och höra hur det låg till.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Inget att klaga på.

    Köpte en MacBook som var defekt (DOA). Fick den utbytt mot en ny samma dag.

    KANON SERVICE!
    5 år sedan
  • Hej!

    Kul att det löste sig så bra! Det händer mycket sällan att en dator är DOA men desto viktigare att det blir smidigt löst när olyckan är framme!

    MVH

    Macoteket

  • Utmärkt
    Bra butik, snabb leverans
    5 år sedan
  • Usel
    Dåligt! Blev negligerad över mail för ett par månader sedan gällande ett DOA ärende, när jag ringde fick jag fart på dem och det slutade förhållandevis bra, men då hade en månad passerat och pengar hade betalats för en defekt vara.

    De har långt ifrån konkurrenskraftiga priser och jag ser ingen anledning att köpa något från dem förutom om något finns i lager där, men inte någon annan stans. Vill man ha de senaste revisionerna av Apples produkter gör man dessutom bäst i att köpa direkt ifrån dem.
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Mycket i lager,snabb leverans och relativt bra priser.
    5 år sedan
  • Usel
    Otroligt dålig kundservice! Köpte den nya macbooken nyligen hos dem. Slutade funka efter 1 dag antog då att man skulle få hjälp från dem med antingen få den lagad eller utbytt men de ville tro att det var jag som köpare hade orsakat problemet. Vill man köpa en mac, så rekommenderar jag att ni köper den hos apple dirket via deras hemsida. Man kan tro att macoteket känns tyggt för att de har en fysisk butik och att man skulle få direkt hjälp där men icke. Apples kundservice är bra men då krävs det att man köpt produkten direkt av dem via deras hemsida.
    5 år sedan