Fri frakt över 2 500:-
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 10 år sedan
(data från 2014-10-24)
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (8.29)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Vad har hänt med Dustin?! Beställde en surfplatta med minneskort, ordern tog över en vecka. När jag väl får plattan så är emballaget/sigillet brutet och prislappen bortskrapad. Dvs. tydligt demoex vilket överhuvudtaget inte nämnts på hemsidan! Skärmen var flottig och baksidan hade en rejäl buckla.

    Kundservice har gått från otroligt snabb till att ta minst 48 h på sig att svara...

    EDIT 8/10: Såg i efterhand att det för en liknande produkt nämndes det med en rad i produktbeskrivningen att det var ett demoex. Det stod ingen annanstans eller i angavs i produktnamnet vilket är klart missvisande. Returnerade surfplattan. Kundservicen har dock hela tiden varit fortsatt trög. Exempelvis skulle återbetalning ske inom fem bankdagar, men har inte hänt något på en vecka och har legat ute med pengarna i en månad nu.

    EDIT 13/10: Har fortfarande varken fått svar från kundtjänst eller tillbaka pengarna.
    EDIT 21/10: blev idag krediterad efter att ha ringt kundtjänst och begärt att få prata med kundreskonto två gånger. Deras mailsupport verkar ligga nere för tillfället.

    Undvik i nuläget!
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 1 dag sedan )
  • Usel
    Jag sätter detta betyg pga infocare vilket dustin samarbetar med.
    Jag köpte en Toshiba satellite dator. För någon anledning och istället att logga in som privat kund jag blev inloggad som företag och betalade en frakt vilket jag borde inte betala.
    När min dator råkade för skada så blev jag hänvisat till infocare för reparation.
    VARNING! infocare är inte något seriöst företag. Jag började ärendet med dem i början av sep. och det tåg ca 2 veckor för att svara på min mail. Mitt största fel var att jag har inte noterat så dålig servis reda från början. De sa att kostnaden ligger på 3200 och de skickad en fraktsedel efter ytterligare 2 veckor. Efter en månad fick jag en kostnad förslag på 4200 sek ! trots att redan från början jag har beskrivit felet och tom skickade 2 bilder på datorn. De gav mig ett aktivitet nummer och varje gång loggar jag in ser jag att statusen är den samma som förut! jag mailade flera ggr till slut de sa att de beställde varan från leverantören och den kommer in 12 Nov.! När jag frågade varför de inte sa att det tar så lång tid fick jag inget svar fram till idag. Om jag vill få min dator tillbaka så jag ska betala 750 sek. Så man måste räknad med en out dated vara om man får något fel på den. En reparation på dator som tar längre tid än att bygga en villa!

    ALDRIG MERA KÖP FRÅN DUSTIN ELLER SERVIS HOS INFOCARE. Se upp folk innan ni hamnar i denna situation.
    1 dag sedan
  • Usel
    Mkay... i ljuset av Dustins fantastiska nya webbsajten och den senaste tidens stora försämring i kvalitet så måste jag uppdatera mitt betyg.

    Det enda positiva med dustin efter "Hey, Let's go full retard!" remaken av webbsajten är att det stora utbudet av produkter verkar finnas kvar i bakänden och att mer information kring lagersaldo finns.

    Tyvärr så väger det inte på långa vägar upp för den oanvändbara webbsajten, slöseriet av skärmyta för att visa sin smaklösa Windows 8 copycat design, avsaknaden av en fungerande sökfunktion och avsaknaden av en filterfunktion för artiklarna.

    För att kunna handla på dustins "new and improved" butik så får du först gå till någon annan ehandelssite och använda deras sök och filtreringsfunktioner, eller göra research på recensions webbsajter innan du kan söka på ett så specifikt produktnamn som möjligt i hopp om att sökfunktionen av en slump skall råka visa just den produkt du letar efter.

    Dustin, hör av er när er butik ens visar produkterna i korrekt ordning när man sorterar efter pris, har gett mig min orderhistorik tillbaka, har fungerande sök och filtreringsfunktioner, inte har konstiga förseningar i hanteringen av beställningar på flera dagar/veckor utan att kunna uppvisa varför, när ni faktiskt publikt bett om ursäkt för skämtet till "förbättring" ni har presterat...

    Från Sveriges bästa ehandelssite till ett rent skämt över en helg, det är definitivt inte alla som kan lyckas med något sådant med jobbet i behåll.

    Så jag tror att ett stort grattis till den som designade nya webbsajten, om du mot all förmodan har jobbet i behåll.

    Mina sympatier går till kundservice och lagerjobbarna som inte gjort något för att förtjäna denna "förbättringen".

    Så... tack för tiden som varit Dustin, för mina köp görs nu hos andra butiker så som Inet.

    Just det. glömde nästan att säga att mitt tidigare betyg efter 13år som kund och hundratals beställningar var en solid 10:a. Nu har ni förflyttat er till andra änden av skalan.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 4 dagar sedan )
  • Perfekt
    Tack för er hjälpsamma kundtjänst!
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Dustin ska verkligen berömmas. Har handlat en del hos Dustin och har alltid varit mer än nöjd med samtliga köp, vare sig det varit felande produkter eller inte. Man får alltid bra bemötande och hjälp med problem om sådana uppstår. Tack Dustin !
    6 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Nu är jag less. 25:e augusti kontaktar jag Dustin Home för ett garantiärende och det är fortfarande inte slutfört. De sista 4 veckorna har jag väntat på en återbetalning som aldrig kommer. Det här är oacceptabelt. De skyller på det ena eller det andra.

    Hjälper ju inte att de hävde köpet istället för att ge mig de högtalare som köpet gällde från början.
    9 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Smärtar mitt hjärta att ändra betyget, men senaste gångerna jag handlat hos Dustin har det varit småstrul som inte inträffat de senaste 10 åren!

    Felaktiga kollinummer, lagervaror som inte funnits i lager, 1-2-dagarsvaror som levererats efter 2-3 veckor. Kundtjänst som svarat efter 2 dagar istället för tidigare max 2 timmar.

    Dustins storhet har alltid varit kundservice och den otroliga leveransprecisionen. Jag hoppas verkligen att jag får ändra tillbaka detta betyg snart igen.

    Drar ned två stjärnor till. Har nu ett returärende som pågått i 10 veckor. 6 veckor för att konstatera felet och avhjälpning och nu 4 veckor (and counting) väntan på att pengarna ska betalas tillbaka p.g.a. "hög belastning hos ekonomiavdelningen".
    6 år sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Bra
    Dyra men väldigt snabba leveranser.
    11 dagar sedan
  • Utmärkt
    Enkelt att beställa och snabb leverans.
    Känns dock lite saftigt med 59 kr i frakt för 2 minneskort som kommer som varubrev i brevlådan, men det var extrapris så det blev billigt ändå.
    17 dagar sedan
  • Usel
    Har varit kund där väldigt länge, men denna "fuckover" har gjort att jag tappat allt förtroende för dem, vill använda mig av returrätt men de undvek att svara på 3 veckor, jag skriv till dem igen utan svar, och det ärende jag lade upp ändrar dem till "löst", utan att jag ens får något besked.

    Känns som att detta etablerade företag börjar skita i konsumenterna och bry sig mer om att hålla pengar i plånboken.
    21 dagar sedan
  • Hej Blink9
    Så behöver du inte känna för vi skiter givetvis inte i några kunder.
    Om det står som löst så har du även fått ett mail vilket du förmodligen inte noterat i så fall.
    Jag tycker du ska slå en signal till vår kundservice så tittar dom på detta på en gång så har vi en lösning redan idag om det skulle vara några problem.

    Med vänlig hälsning

    Dustins kundombudsman!

  • Perfekt
    Inga problem! Snabb frakt och bra pris.
    24 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Min dator fick ett oförklarligt hårdvarufel 3 veckor efter garantitiden gått ut så jag kontaktade Dustin och reklamerade produkten. Dustin skickade en retursedel och jag skickade in datorn. Jag fick ingen info om att datorn hade tagits emot eller blivit reparerad på verkstad utan efter två veckor fick jag fråga kuntjänst som då informerade mig om detta.

    Efter ytterligare två veckor hade jag inte fått datorn och inte hört något från dustin utan en ny fråga till kundtjänst avslöjade att Dustin skickat datorn till min gamla adress trots att jag vart noga och tydlig med att jag bytt adress. Eftersom jag bor ganska nära min gamla adress (som tur var) valde jag att hämta datorn vid postkontoret i den staden istället för att låta Dustin göra ett nytt försök.

    + Dustin lagade min dator utan kostnad i enlighet mer reklamationsrätten
    - Det tog för lång tid (4 veckor) på grund av Dustins miss med min adress.
    28 dagar sedan
  • Acceptabel
    Dustin home har gått från att tillhöra de bästa till att vara en i mängden. Min beställning hade lång leveranstid och dålig statusuppdatering under tiden. Denna gång var det inte bråttom så det gjorde inte så mycket. Vill jag ha mina produkter snabbt väljer jag nuförtiden någon annan butik. Dustin verkar ha problem, senaste omdömena imponerar inte.
    29 dagar sedan
  • Usel
    Beställde brådskande produkt som var markerad som 'skickas omgående'.

    Efter ett par dagar utan info så loggade jag in och såg att leveransdatum var på onsdagen. När onsdagen kom och gick så ringde jag upp och fick höra att produkten varit restnoterad och att 'leveransdatum' var när Dustin fick in produkten.

    När produkten inte markerats som skickad dagen efter så mailade jag och frågade hur situationen såg ut. På måndagen så tog jag kontakt på Facebook och ställde om frågan.

    På måndagskvällen så markerades produkten som skickad och dök upp vid lunchtid på tisdagen (2 veckor efter beställning). Snabb frakt när produkten väl skickades men då man varken meddelat mig om att produkten var restnoterad eller besvarat något av mina kontaktförsök så har jag helt tappat förtroende för företaget och lär inte beställa där igen.
    1 mån sedan
  • Usel
    * Uppdatering längre ner*

    Vad pysslar Dustinhome med? Jag beställer ett Xbox one på onsdagsnatt - har förhoppningar att få hem det innan helgen för att testa det. Får bekräftelse att beställningen är gjord och att betalningen gått igenom - ser bra ut.

    - Torsdag eftermiddag - Ordern är fortfarande under "behandling" och jag undrar vad som händer, varför den inte skickas (deras policy är att skicka saker beställda samma dag (eller dagen innan som i detta fall) innan 16.00), nu kommer den ju inte innan helgen...

    - Fredag morgon - jag får svar på mitt mail att betalningen nekats, att inga pengar är dragna och att ordern är avbruten. Jag kollar med banken, pengarna är dragna, och på dustins hemsida är ordern kvar.

    - Fredag eftermiddag - jag ringer till dustin och frågar vad som händer? Ojsan, det var visst inte alls betalningen som var problemet - det ser bra ut, dock har vi haft en bugg tiden du beställde så vi ska kolla närmare på det. Jag frågar om jag kan avbryta ordern för att beställa från annat företag - går naturligtvis inte, men lugn, vi ska ev. kolla på det på måndag! (Då kanske vi har hittat din order och har tid och fixa till det). Och pengarna är ju "låsta".

    Alltså jag har förståelse att saker går fel - men hur fasen kan man inte ge feedback om en bugg (om man vet att den finns - och att ordern är påverkad) och hur kan man lite "slarvigt" ge mig helt fel svar på problemet jag frågar om i första plats? Under all kritik, och jag som trodde att Dustin var seriösa. Lite feedback och status hade inte varit fel? Istället för att bli matad med felaktig info (när jag väl frågade). Vad har vi lärt oss här? Bra feedback kan rädda många situationer! Kass!

    Hoppas att de löser det på något snyggt sätt på måndag - och motbevisar det intryck som jag fått hittills. Kompensation för strul och dålig kommunikation rent utav? (Och gärna det Xbox One som jag beställt och betalt för)

    * Uppdatering*
    - Måndag kväll. Jag har inte fått någon återkoppling alls från Dustin som de sa att jag skulle få, utan istället så får jag själv ringa till dem igen. Ingen verkar vilja veta av min order och jag skickas mellan totalt fyra personer (och självklart kö även när jag blev vidareskickad). Svaret blev som innan, "vi hör av oss".

    - Torsdag förmiddag. Jag väntade nu ända tills torsdag förmiddag för att verkligen ge Dustin en chans att fixa till problemet, men det är helt knäpp tyst från deras sida. Jag fick dock tillbaka pengarna under onsdagen - vilket ju alltid var något (skönt att slippa dra in Visa i det hela i alla fall). Svaret jag får nu är att de ska titta på min order och en "Viktor" skulle ringa till mig efter lunch (drygt 13 sades det). Klockan 16 ringer jag återigen till kundtjänst då "Viktor" inte ringt mig och blir slutligen, efter väntan, skickad till honom. "Viktor" var dock den person som tog tag i det helt (till slut), vilket ju var något positivt.

    Han har då pillat ihop min order - så att jag får det jag som jag beställt - till samma pris. Någon form av kompensering är det inte tal om (förutom att jag får spelet "Desteny" eftersom det ingår i det senaste xbox-erbjudandet och det kostar inte dustin extra. Sen att jag inte är ett dugg intresserad av spelet brydde de sig ju inte om, såklart). Det sades att allt skulle skickas idag, får se hur det blev med det. Just det, de lyckades få fel adress till mig också (fast jag angett korrekt på min profil hos dustin), så jag fick ju ringa in och fixa till det också.

    Jag tror nog att jag lagt totalt nästan 5 timmar på deras support/köer/mail m.m. De (Dustin) har inte *en enda gång* tagit kontakt med mig, berättat vad som varit fel, berättat om förseningar eller något liknande. De har lämnat mig som kund helt utanför (och kanske hoppats att jag skulle glömma av det hela?)

    Hela situation är totalt uselt skött, jag är väldigt besviken på det hela. Räkna konsulttimmar på detta (rimligt 5*1000kr) och inte ens någon kompensation blev det (vad skulle en handkontoll i det hela spela för roll för Dustin t.ex.). Detta trots att jag inte gjort något fel - utan att precis allt ligger på Dustins sida.

    Det positiva är att jag jobbar på en stor organisation, som just nu beställer mycket från dustin, där jag jobbar tätt med IT-avdelningen, så att jag vid nästa möte kan ta upp leveratörer av teknik. Så att jag åtminstånde kan göra liten påverkan av det hela.

    * Det skulle vara kul att se vad Dustin svarar på detta (eller om deras återkoppling är som tidigare (obefintlig))
    1 mån sedan
  • Hej Tibbelit!
    Tack för din återkoppling även om detta inte är vad man önskar läsa. Vår affärsidé är givetvis inte att strula till det för våra kunder även om man skulle kunna tro det när man läser detta. Självklart så går de flesta köp hos oss smärtfritt även om det givetvis händer att vi gör fel ibland.
    Vad detta beror på ska jag reda ut med hjälp utav våran IT avdelning så vi får träff på problemet, det verkar dock som om ordern ha fastnat i systemet och även om man har släppt den så har den inte gått iväg i alla fall.
    Efter de problem du råkat ut för så tycker jag att det är rimligt att du och jag löser detta på ett bra sätt. Jag återkommer till dig i ett PM så vi kan diskutera detta och se om vi inte kan göra dig nöjd till slut i alla fall.

    Med vänlig hälsning

    Dustins Kundombudsman

  • Usel
    Beställde 3 saker men de levererar bara en av dessa 3 saker men när jag då kontaktar dom över på telefon med 1 timmes väntetid bara det en katastrof så vet dom inte vad som hänt då bestämmer jag för att skicka tillbaka ordern.

    Sen dess har jag inte hört ett smack på en vecka men fakturan hos klarna är kvar men nu får jag inga svar från varken Dustin eller klarna vad som händer att klarna är värdelösa vet man men att Dustin var så här kassa var nytt för mig men nu ska jag bara bli av med fakturan på något sätt sen blir det inga fler beställningar hos Dustin!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Fruktansvärt bra i alla aspekter förutom deras nya hemsida som är under all kritik. Lämnar mycket att önska men som sagt, allt annat är verkligen toppklass.
    1 mån sedan
  • Usel
    Från att vara min absoluta favoritbutik

    Har det blivit den värsta.
    En ny otroligt dålig hemsida som inte ens går att beställa ifrån.
    Dålig kategoriindelning, dålig sökfunktion.
    Senaste tiden har den även varit svåråtkomlig.

    Från en bra webbshop till kanske den sämsta på marknaden.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Oseriös marknadsföring! Företaget hade i slutet av förra veckan en rea. Glad i hågen hittade jag en wifi-router till ett bra pris. La varan i varukorgen och klickade mig till kassan. Det tog någon minut att slutföra köpet eftersom jag var en ny kund och således var tvungen att fylla i alla personuppgifter. Jag kolla att varan var den jag önskade och tryckte på beställningsknappen. Framför ögonen tömde man helt sonika varukorgen. Jag försökte lägga tillbaka varan men fick då beskedet att den var slutsåld. Samma dag fick jag ett mejl från deras kundtjänst som försiktigt undrade om jag upplevt några problem vid beställningen. Jag beskrev vad som hänt och förväntade mig att att man tänkte lösa problemet. Men nej, jag fick bara ett intetsägande standardmejl som svar där man önskade mig välkommen som ny kund. Jag tänker aldrig handla på ett företag med en sådan skojarmentalitet.
    2 mån sedan
  • Hej Dr Flint!
    Om du har framfört dina åsikter och svarat på ett mail vi skickat ut så kommer du givetvis få svar annars så skulle vi inte frågat. Däremot så är det förmodligen ett av våra mailprogram som hanterat detta och därför får du inte svar på en gång då kontoret är stängt på helgerna.
    Jag vet inte vad som hänt i just ditt fall men det är inte ovanligt att vi säljer pallvis/hundratals av en vara som är väldigt attraktiv för många på ett par sekunder. Det fungerar inte riktigt som i en fysisk butik där det tar ett tag att sälja, säg ett tusental produkter. Hos oss görs detta på några sekunder då alla kan beställa på en gång särskilt om det är många som väntar på en beställning så fort klockan är slagen.
    Avvakta så kommer det säkert ett svar på det du svarat.

    Med vänliga hälsningar

    Dustins Kundombudsman

  • Dålig
    Handlade alltid på dustin, men det får nog bli ändring på det.
    Beställde en produkt med 1-2 dagars leverans, när jag fick orderbekräftelsen skulle det nu ta minst 20 dagar, visst det kan hända.
    Men, tro inte att dustin ändrar på sin hemsida, det står fortfarande 1-2 dagar fast att de vet att leveranstiden är mycket mycket längre, svagt!
    Ett sätt att locka kunder till att lägga beställning.

    Förr kunde man alltid lita på dustins "i lager" men det verkar vara slut på det.
    2 mån sedan
  • Hej looc!

    Precis som du skriver kan det hända att vi får nya besked från leverantör i samband med varor vi inte har på lager när vi gör en ny beställning, men då ska det givetvis ändras till beställningsvara och i de fallen vi har beräknad leveranstid. Det verkar dock inte ha hänt i detta ärendet som du beskriver av någon anledning. Du får gärna höra av dig till mig så jag kan titta på vilket produkt det gäller och justera informationen så vi inte har fel information på vår hemsida.

    Med vänliga hälsningar

    Dustins Kundombudsman

  • Utmärkt
    Väldigt bra service
    Snabba leveranser
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    400kr i frakt, bara en sådan sak! Tur att tvn var nedsatt så det gick att acceptera! Det som jag dock stör mig på är hemleveransen! Mellan 17-21 kan man läsa på Dustins hemsida! Men när posten ringde för att bestämma tid så fick jag veta att det är mellan 13-15 som gäller, alla dagar! Nu har jag tur som har ett jobb där jag kan smita ifrån men om man inte har det ska man nog inte köpa TV hos dustin! Dyr frakt som dessutom inte kom den tid Dustin sagt! Beställer nog min hemelektronik någon annanstans nästa gång! Betalar gärna lite extra för att slippa lämna jobbet mitt på dagen!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Mycket bra service!

    Dustin har ibland lite högre priser än sina konkurenter, men för de extra kronorna man då betalar får man en riktigt bra service. Har handlat hos Dustin i åtta år och med en orderhistorik på över 193 artiklar / 160 000 kr har jag ännu inte blivit missnöjd.

    Hade nyligen två ärenden angående felaktig produktinformation där jag blev lite irriterad då det tog över en vecka innan jag fick svar. Detta berodde emellertid på sommar och semestrar och jag kan då förstå den längre behandlingstiden av mina ärenden. När ärendena nu avslutats kan jag bara konstatera att Dustins servicenivå är minst lika hög som tidigare, om inte högre.

    //Jättenöjd kund
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat i stort sett all IT/Hemmabio från Dustinhome sedan 2007. Inte ett enda problem, inte ett problem vid retur/reklamation. Trevligt bemötande vid telefonkontakt.
    Rekommenderas varmt!

    + Snabba leveranser
    + Snabb hantering av returer (adresslapp skickas ut för retur till Dustin. En del andra ÅF låter dig själv betala för Kundretur.
    + Varorna du får är oöppnade, ej gamla returer osv.
    + Vissa trasiga varor 'av ringa värde' behövs ej skickas tillbaka, du får kasta dem själv. Det ser jag som att de litar på mig som kund.

    - Faktiskt inga, eller jo. Lite av sortimentet på Dustin.se skulle jag vilja se på Dustinhome.
    annars inga minus.
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Måste faktist efter att ej fått svar på mitt medelande till dustin ge denna butik dåligt omdömme..

    Skälet är:

    Det är fri frakt för varor över 2500:- ,men ska man köpa en tv då får mna betala 399:- i fraktkostnad för hemkörning. (Vist hemkörning är bra men känns fel då ändå¨att betala 399:- när det står fraktfritt över 2500:-.) Nått jag åxå varit med om är just att jag köpt en tv tidigare och valde detta. men när jag väl får hem den till min stad så får jag en lapp att dom ej kunnat levera min tv inget uppringning eller förvarning. så där blev jag blåst på 399:- ok det va posten fel men ändå.

    Finns inte ens några andra val att välja att hämta ut den skälv fanns det på hemsidan heller. Därför står jag över att inhandla tv produkter hos er Dustin. när jag nu sen mailade er för att ifråga sätta detta så har jag idag 5 dagar senare ej fått svar så skärpning.
    2 mån sedan
  • Usel
    Angående Dustins tekniska support.

    Bakgrund:
    Jag har problem med kylning av en i7-4790 och Corsair H80i. Jag har köpt alla grejer i delar och monterat själv. Googlat och läst en hel del om bekymmer, ev. fel. Jag har installerat om kylningen med ny pasta (inte för mycket) och sett till att den sitter hårt.

    Läste på Dustinhomes sida http://www.dustinhome.se/page/2755/kontakta-supporttjanst/ vart jag kan vända mig angående teknisk support och följande fanns att läsa:

    Vem kontaktar jag

    När det gäller support hänvisar Dustin AB i första hand till respektive tillverkares supporttjänst. Här finner du en sammanställning över supportnummer till de största tillverkarna.

    Ett antal tillverkare är listade men inte Corsair.

    Övrigt
    Kontakta Dustin AB för information: 08-553 448 00

    Jag går på övrigt och ringer numret. Får prata med en arrogant kille som stoppar mig innan jag hunnit pratat färdigt och säger att de inte ger teknisk support på delar man köper och monterar själv utan bara på färdiga paket. Jag kan reklamera kylaren och vänta på att Corsairs support har kontrollerat den och skickar en ny. Man får vara sin egen support när man köper delar själv fick jag höra.

    Jag hade iaf. förväntat mig att han kunde lyssna färdigt och ge återkoppling på om temperaturen processorn ligger på vid idle samt load är åt pipan eller inte, men icke.

    Jag tycker att man iaf. kan få bolla lite med dem och inte bli avsnäst med enda valet att reklamera. Jag blev besviken på samtalet och killens ton.

    En stjärna och inte mer är vad jag kan ge för usel support. De kunde skriva tydligare på sin supportsida länkad ovan att de inte ger support för övriga produkter vars tillverkare inte finns listad.

    Kontentan blir att då de inte står för de produkter de säljer utan hänvisar mig till mig själv eller till tillverkaren då inser jag att det inte är värt att betala lite mer och handla hos Dustin Home. Istället kommer jag att köpa av den billigaste via prisjakt om jag ändå måste vända mig till tillverkaren. Efter 80+ tusen kronor spenderat hos Dustin Home sedan 2008 kommer jag inte att beställa mer där.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Helt suveräna!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en projektor som inte höll måttet. Ringde för att ångra köpet och fick ett mycket trevligt och professionellt bemötande. Dustin skickade retursedel och bekräftade sedan returen dagen efter att jag skickat tillbaka projektorn.

    Det känns tryggt att handla av en butik med så bra kundservice!
    3 mån sedan
  • Usel
    Handla någon annan stans! Bry er inte om att Dustin är billigast på mycket! Det lönar sig inte om du skulle behöva ångra köpet, utnyttja garantin eller ens vill ha leverans i tid. De har noll intresse av att behålla sina kunder och vet inte vad kundservice betyder.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Had to return something ordered in error (un-opened).
    Helpful personal....sent returns label. They received it Thursdfay,,,account credited Monday.

    Thanks to the staff for a pain-free , troubleless Return.
    I understand this is a statuary right but it was still handled with speed and professionalism.

    The new part I need (awaiting a bit of info from manufacturers ) will be purchased from DH
    Thanks again
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Egentligen så föredrar jag att handla i butik men eftersom att varan i fråga inte fanns annat än på nätet så föll valet på Dustin för att de har rykte om sig att vara snabba med leveranser.

    Beställning: Onsdag 01.00
    Dustin skickar: Onsdag 15.17
    Paketet kan hämtas: Torsdag 13.06

    Jag får det till 36 timmar från betalning till leverans vilket borde imponera på de flesta. I övrigt så känns hemsidan säker och modern - till skillnad mot flera andra.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Smidiga och bra.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte h100i på kampanj och det visade sig vara total katastrof produkt med defekter och fel som avlöste varandra.

    Knappt några frågor ställdes och Dustin valde att göra ett undantag så jag fick tillbaka pengarna. Bra gjort av Dustin som till skillnad ifrån andra leverantörer inte står bakom det dom säljer.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Dustin levererar som vanligt!
    5 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställde en TV och fick hem den efter två timmar! Kanon!
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Snabbt och bra pris. Enkelt att handla här.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    snabb leverans o bra prisbild!
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Tog en låååång tid att få produkterna av tillverkaren. Men det är inte Dustins fel. Kunde lägga beställningen och fick ett mail när produkterna fanns i lager.

    Tog ett dygn att få paketet till posten.

    Bra kundservice, däremot hade jag önskat att ni hade bättre koll med lagret. Kanske att ni kan få hänvisa kunder med frågor om leveranstider m.m till en kontaktperson på lagret som kan undersöka sånt.

    I mitt fall tog det över totalt 5 månader att få produkten och jag kunde aldrig få ett annat svar än "Jag vet inte och lagret har inte sagt något".
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Utomordentligt service vad gäller leveranstid och i ganska stor mån pris.

    Beställde ett headset: "KOSS SB45", som jag inte är så där supernöjd med, men de duger väl iaf och jag slipper få skäll när av allt "oljud" när jag spelar ^^

    Jäkligt servicemindad butik! Stort plus för snabb leverans!

    Edit: Beställde en extern hårddisk på 2 TB för 599 (Western Digital) på
    - onsdag förmiddag (11.20) och låg på posten nästa dag
    - torsdag vid lunchtid(!).
    .. otroligt snabb leverans vilket gör att jag höjer min 9:a till en solklar 10:a. Än så länge har det bara varit den bästa servicen (och bästa priser då och då) jag någonsin stött på.

    Uppdaterad 11 juni 2014: Hade problem med en gnisslande PS4 handkontroll, trots att maskinen var nyinköpt. Skickade ett videoklipp där man tydligt höra hur R2 och L2 gnisslade (och kändes obehagliga).

    Mailade kundtjänst och de skickade en ny handkontroll samma dag. Är _så_ nöjd med deras service och respons.

    Kan inte nog än rekommendera Dustin varm! Tack för hjälpen Magnus!
    7 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Utmärkt
    Beställde ett chassi, en hårddisk, vattenkylningspaket plus lite diverse saker söndag. Fick sms-aviseringen tisdag eftermiddag och kunde hämta ut mina paket samma dag. Snabbt levererat med tanke på att varorna skickades över halva Sverige.

    Priserna är bland de lägsta.

    Känns dock lite trassligt att behöva skapa ett konto på deras hemsida för ett engångsköp. Annars inga konstigheter och ett utmärkt betyg.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Alltid bra service och svar från en riktigt kunnig personal.

    Alltid snabba leveranser som kommer som utlovat, på detta lägger vi till ett bra utbud och konkurrenskraftiga priser.

    Aldrig haft några problem med återköp, reklamationer eller liknande.
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Fast delivery
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb och trygg leverans som vanligt. De få rma ärenden jag haft med dustin har alltid fungerat bra. På senaste beställningen (som blev fraktfri) glömde jag lägga till en produkt som de inte kunde lägga till p.g.a. att ordern redan var skickad. Svaret var att de kan skicka de fraktfritt i en separat försändelse, grymt bra.
    Till Dustin, kan ni inte fixa paypal så det blir ännu enklare att handla från er :)
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb och trygg leverans varje gång jag använt dem. Snabb och tillmötesgående kundservice (via e-post) som utan krångel hjälpte mig med en defekt produkt. För mig känns det viktigt att enkelt kunna beställa, ta emot och även reklamera när det behövs. Dustin har visat sig klara detta i förhållande till mig utan några problem.
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Dags att revidera betyget igen (maj 2014): Jag brukar normalt sett vara nöjd med Dustin(Home) och beställer ofta därifrån. Det har strulat några gånger men oftast fungerar det trots allt bra. Gillar att de kan ta in produkter i sortimentet på begäran. Den senaste beställningen strulade lite när de skickade fel vara två gånger innan jag till slut fick den rätta, men jag fick i alla fall behålla en av de felaktiga artiklarna. Och när min Lenovo 12V-laddare nyligen brann skickade de en ny utan krångel.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Beställde en laptop som enligt Dustinhome skulle skickas redan samma dag . efter flera kontakter med kundtjänst och den ena undanflykten efter den andra så har jag fortfarande inte sett röken av datorn Så nu blev det en avbeställning och jag köpte en i en annan butik som skickade direkt
    4 mån sedan
  • Ganska bra
    Minus för fakturaavgift.
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Support har varit väldigt hjälpsam och hjälpt den klantige, det vill säga jag.

    Edit: Sen när är man tvungen att gå genom så många sidor för att handla på dustin? Skulle köpa en produkt och betala med visa, men blev skickad från sida till sida där dom ville att jag skulle skriva in mina kortuppgifter. En var dessutom på franska så jag förstod ingenting. Betalar hellre 50kr mer då för att bara behöva slå in kortuppgifterna och sen klicka köp, vilket jag också gjorde. Alina räddade dagen.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Perfekt
    Superbra! Rekommenderas starkt!
    5 mån sedan
  • Usel
    Köpte grafikkort sapphire toxic x9. Slutade fungera efter ett par veckor. Dustins Garanti hantering gör inte saken bättre har gått över 4 veckor och har fortfarande inte fått ett nytt grafikkort. Kommer att handla av Inet hädanefter.
    5 mån sedan