Fri frakt över 2 500:-
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2015-07-05)
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (8.27)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Mycket bra
    Snabb leverans. perfekt förpackning Ändå bör man bli försiktig med deras öppet köps villkor.
    2 dagar sedan ( Uppdaterat: 1 dag sedan )
  • Perfekt
    Dustin kanske inte alltid har det bästa priset, men de är otroligt snabba på att få iväg leveranser och deras lagersaldo går att lita på. Att deras hantering av returer dessutom är otroligt effektivt och bra gör att de är mitt första val vid nästan alla köp!
    5 dagar sedan
  • Ganska bra
    Leveranser funkar alltid bra, tillräckligt snabbt och bra paketerat.
    Köpte ett grafikkort i höstas, som börjat ta livet av sig nu. (Har felsökt själv. Fungerar inte heller på en annan dator som har exakt samma kort.)
    Kontaktar Dustin för retur men blir avfärdad med ungefär "här är numret till tillverkaren. hej då.". Hade högre tankar om Dustin men men. Så länge man inte behöver hjälp är de bra.
    11 dagar sedan
  • Utmärkt
    Uppd: Hade våren 2013 ett garantiärende av ett grafikkort samt ett USB-minne som inledningsvis sköttes bedrövligt dåligt. Efter att ha varit utan grafikkort (och således fungerande dator) i nästan tre veckor - som kantades av bland det sämsta kundbemötande jag varit med om - vände jag mig till Dustins egen Kundombudsman. Två dagar senare hade allt löst sig och jag blev ordentligt kompenserad!

    Jag har under de senaste åren lagt ett 30-tal beställningar hos Dustin och är nöjd med varenda en. Snabba leveranser, studentrabatter och möjligheten att välja när man vill betala en order som inte till 100% finns i lager ser jag som väldigt positivt. Men framförallt är det studentrabatterna som får mig att välja Dustin gång på gång.
    Det enda riktigt dåliga med Dustin är att att även småsaker (som adaptrar, sladdar och spel) alltid skickas i en jättestor låda (utfylld med ännu mer papper) till närmsta uthämtningsställe, istället för att skickas som brev.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Perfekt
    Bra priser på produkter och väldigt bra kundtjänst som alltid försöker hjälpa en..
    17 dagar sedan
  • Usel
    Beställde två tv-apparater men när inget hänt efter två veckor ringde jag upp till Dustin. Då först fick jag veta att produkten utgått från sortimentet. Väldigt dålig service och bemötande.
    27 dagar sedan
  • Hej Quisillia!
    Det var tråkigt att höra att produkterna utgått och att vi inte lyckades få fram dessa till dig. Kontakta vår orderavdelning om du vill ha några alternativ så hjälper dom till med det.

    Med vänlig hälsning

    Stefan
    Dustinhome

  • Perfekt
    Jag beställde ett moderkort och en processor från Dustinhome på en tisdag kväll (runt 17 tiden) och fick varan onsdagen därefter.

    Mycket nöjd!
    Otroligt snabb leverans! 10/10
    29 dagar sedan
  • Dålig
    Märklig garantihantering...

    Skickade tillbaka ett par hörlurar som brunnit upp under laddning!
    Ärendet hanterades väldigt snabbt.

    Men, Dustin krediterade mig summan för hörlurarna istället för att skicka ett nytt par.
    Problemet är att hörlurarna kostar nu mer än när jag köpte dem för 2 månader sedan.

    Kontaktade kundtjänst men dom kunde inte hjälpa mig utan beslutet var taget. Inga nya lurar kan skickas till mig utan jag måste lägga en ny order och därmed betala 200 kr mer än ursprungspriset.

    Tar mina pengar till Netonnet istället som erbjuder hörlurarna till mitt ursprungspris...
    1 mån sedan
  • Tack för ditt betyg.
    Jag är dock lite förvånad över det du skriver. Alla garantireparationer hanteras alltid genom en rutin i ordningen, reparation/utbyte till likadan/utbyte till liknande produkt i samtliga garantiärenden. Det är bara i undantagsfall som produkten krediteras. Priset har ingenting med garantier att göra då det är produkt mot produkt oavsett om priset gått upp eller ner. Jag är väldigt nyfiken på ärendet då det inte stämmer med våra rutiner så du får väldigt gärna återkoppla om ordernummer eller liknande så jag kan reda ut vad som hänt. Det är bara att du skickar mig ett PM via Prisjakt/Minhembio.

    Med vänliga hälsningar

    Stefan
    Dustinhome

  • Perfekt
    GRYMT! Har inget negativt att säga alls.
    Supersnabb frakt
    Bra priser
    Hjälpsam support
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Handlade 2 skärmar, 2 möss, 2 tangentbord, 2 chromecasts hos Dustin för 2 veckor sedan.

    Ordern skickades från Dustin snabbt. Jag blev lycklig och trodde jag skulle få mina produkter snabbt som vanligt.

    MEN, posten strulade bort min order och det tog istället 2 veckor.

    Jag frågar Dustin om de kan återbetala mig för fraktkostnaden.

    Jag får som svar att Dustin inte ansvarar för att leveransen är försenad. De skyller bort sig på posten. Posten vill inte återbetala mig för något för det är Dustin som ansvarar för sina kunder.

    Själv fick jag vänta 2 veckor på varorna som jag behövde rätt snabbt. Fick springa på NetOnNet för att köpa tangentbord och möss.

    Blev riktigt dåligt bemött!
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej,
    Tråkigt att höra att leveransen blev försenad.
    Normalt sätt så betalar vi tillbaka frakten om den blir försenad, är leveransen dessutom försvunnen så läggs en ny order så fort det är bekräftat.
    Är det fortfarande några problem så kontakta vår kundservice så vi kan hjälpa till i ärendet.

    Med vänliga hälsningar

    Stefan
    Dustinhome

  • Mycket bra
    Mycket bra e-handelshop!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Fungerade bra och snabb leverans
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra service, vettiga priser.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Dustin levererade mitt headset och efter några dagar upptäckte jag att det levererats med fel öronproppar. När jag påtalade detta så kunde jag antingen returnera headsetet i originalförpackning och vänta på ett nytt, eller få ett nytt utskickat mot en 30 dagars faktura.
    Mycket jobb bara för att få rätt öronproppar levererade.
    Originalförpackningen har jag heller inte kvar, vilket då var en förutsättning för returen.
    Kommer aldrig mer att handla av Dustin, det finns mycket bättre alternativ
    2 mån sedan
  • Hej 46625!

    Tråkigt om det levererats fel öronproppar. Har vi levererat något fel skickar vi just ut det rätta på en gång genom att lägga det på en faktura som sedan krediteras när vi får tillbaka den felaktiga produkten. På så sätt får du den rätta dagen efter och behöver inte vänta eller retunera i förväg för att få den utbytt.

    Inga originalförpackningar är något krav när det gäller returer till Dustinhome så det är nog ett missförstånd.

    Med vänliga hälsningar

    Stefan
    Dustinhome

  • Acceptabel
    Uppdatering 4:e maj:
    Dustin lyckades 28:e april få fram en duk som i grunden matchade vad jag beställt. Dock strulade istället Bring med leveransen vilket gjorde att jag satt och väntade på duken i fyra timmar i tisdags men glömdes bort av den som skulle leverera. 21:30 kom ett samtal om att man missat min leverans, man bad om ursäkt och bokade en ny tid. I torsdags fick jag äntligen hem duken, en vecka innan det nya preliminära datumet.

    Min uppfattning är att Dustin i tillslut faktiskt försökte så gott de kunde att lösa problemet, samt återkopplade snabbt på meddelanden.

    Jag kan tänka mig att ge Dustin en ny chans i framtiden även om jag anser att det har varit på tok för många informationsmissar och strul för ett så stort företag, dock blev jag tillslut kompenserad för detta och har fått en ursäkt.

    Mitt slutbetyg för det här ärendet blir tillslut "Acceptabel", från tidigare "Usel".

    Uppdatering 22a april:
    Jag blev erbjuden en "duk med i stort sätt samma specifikationer, dock motordriven (med fjärrkontroll!)...för samma pris som ni köpte den första för".

    Efter en diskussion med sambon meddelar jag att det skulle kunna vara aktuellt med en motordriven men att jag behöver veta exakt modell så det inte skenar iväg med kassettstorleken eller att kassetten har fel färg (gud bevare mig).

    Döm om min förvåning när man har erbjudit mig en VIT duk istället för den grå jag beställt. Steg ett i att välja projektorduk är vit/grå/högkontrast. Denna, inte alls lilla, DETALJ hade man alltså missat.

    Cirkusen fortsätter. Jag drar av den sista stjärnan.

    Originalpost 15/4-2015:
    Fel information gång på gång.

    Jag köpte en projektor i februari. Till den ville jag ha en grå bioduk av modellen Grandview Fantasy 106".

    Duken hade de inte inne och det stod att den beräknades vara i lager 25/3. 25:e sköt de upp datumet till 26/3. 26:e stod det i lager 30/3. 30/3 stod det plötsligt "Ordervara" och när jag ringer till Dustin säger de att varan som skulle komma in till lagret gör det för att en beställning lagts, och att duken är en ordervara som alltid måste beställas eftersom de inte kan ha 600 000 varor i lager - med ett tonfall som att jag är lite korkad som inte förstår det.

    Jag köper att de inte kan ha alla varor i lager men då skriver man inte "Lagerstatus: Beräknas vara I LAGER" på hemsidan, utan låt det då stå "Ordervara".

    Jag lägger en order på varan 30/3-2015. 31/3-2015 får jag ändrat preliminärdatum till 3/4-2015. 3/4 var en röd dag så jag förstod att varan skulle komma först efter helgen.

    Tisdag 7/4 ringde jag Dustin för att dubbelkolla att varan fanns på posten för uthämtning då jag bjudit över vänner på projektorvisning. Jag fick beskedet att de inte hade någon info om varan längre, och nej, varan låg inte på posten på kvällen. 8/4-2015 kom ett mail med ändrat preliminärdatum, till 7/5.

    Jag mailar dem och frågar hur det här kunnat gå till och vad de fick det första preliminärdatumet ifrån. De svarar inte på frågan men säger att det är beklagligt men att "Vi ligger på och jobbar såklart mot att få den så snabbt som möjligt från vår leverantör."

    Det ska inte behöva ta tre månader att få hem en projektorduk när man köper en projektor. Snart är det sommar och ljust dygnet runt och jag har fortfarande inte kunnat använda projektorn som sitter uppskruvad på väggen.

    Idag har jag mailat och frågat hur det går med leverantören, vad de säger, om de bett om att få tala med managern osv. Eftersom ett stort företag som Dustin gör allt de kan för att få den så snabbt som möjligt, de ligger alltså på flera gånger om dagen och använder morot och piska för att leverantören ska prioritera Dustin för denna duk. Det borde inte ta mer än ett par dagar även om fabriken kanske ligger i Kina.

    Jag har fortfarande inte fått något svar.

    Det här är det sämsta bemötandet jag fått någonsin och informationen är sämre än SLs tvärbaneskyltar. Helt oacceptabelt och förvånansvärt dåligt från ett så pass stort och etablerat företag.
    2 mån sedan
  • Hej westlingofswedens

    Det verkar som det mesta har gått fel i denna leveransen från leverantören, jag får beklaga det.
    Är det några nya problem eller något som inte är löst så tveka inte att kontakta vår kundservice igen.

    Med vänliga hälsningar

    Stefan
    Dustinhome

  • Mycket bra
    Mycket bra butik med bra priser, frakten gick snabbt och smidigt.
    Dock tycker jag att dom hade kunnat paketera varan lite bättre då det var känsliga saker jag beställde, men som tur var höll allt.
    2 mån sedan
  • Usel
    Nu tänker jag att jag ska lägga min erfarenhet av dustinhome på prisjakt för att upplysa folk kring detta företag och deras hjälpsamhet och kontroll.

    För det första köpte jag en kamera för ett tag sen, en Canon 700D, som tillkom med en trasig kameraväska. Detta tog två veckor innan det blev någon direkt klarhet i detta mål och när jag tillslut får väskan kom så är det fel väska, kameran får alltså inte plats i den så jag pallar inte lägga tiden där och går till närmaste butik och köper en istället.

    Det är några riktiga klåpare som jobbar på detta företag och de kan inte stava tiöl service och organisation.

    Tack för mig
    2 mån sedan
  • Hej chni501

    Det låter som vi försökte lösa problemet med en annan väska för att skynda på ärendet och det var tråkigt att våran önskan att lösa problemet inte nådde hela vägen.

    Ändrar du dig så är det bara att kontakta vår kundservice så löser dom det.

    Med vänliga hälsningar

    Stefan
    Dustinhome

  • Perfekt
    Fantastiskt bra. Mycket tillmötesgående kundtjänst.
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Har aldrig haft problem med Dustin, alla varor jag köper kommer i god skick motsatt som andra sagt, men har heller inte köpt en massa från Dustin. Uppdaterar i framtiden.
    2 mån sedan
  • Hej El_Pumpo

    Kul att du var nöjd, välkommen åter!

    Med vänliga hälsningar

    Stefan
    Dustinhome

  • Dålig
    Negativ upplevelse för min del. Jag köpte ett moderkort som visade sig vara trasigt. Jag skickar tillbaka det och efter en dryg vecka utan någon som helst information ringer jag till Dustin och frågar var mitt moderkort är. En mycket trött kvinna svarar att de skickade det till leverantören för felsökning för några dagar sedan. När jag frågar varför jag inte fått information om detta svarar hon suckandes (verkligen tydlig suck, tillräckligt högt för att jag ska höra den) att hon inte vet och inte jobbar med sådana frågor.

    Ytterligare två veckor passerar innan jag ringer igen och frågar om status. En helt normaltrevlig tjej säger att hon ska kolla upp det och skicka mig ett mail under dagen. Inget mail kommer och jag ringer igen två dagar senare, då en närmast förståndshandikappad kvinna svarar med en fruktansvärt otrevlig ton och med långa konstpauser artikulerar fram med ett ord i taget att de nu skickar ett nytt moderkort. Jag får FÖRST DÅ ett första mail om status på mitt ärende. Tyvärr innehåller mailet bara ett långt sjok med blandade siffror och bokstäver som jag knappt kan uttyda vad det betyder. Lyckas efter en lång stunds deschiffrerande utläsa att det är fel på moderkortet och det ser ut som att jag ska få ett nytt. Mycket riktigt kommer det också ett nytt efter några dagar.

    Det intryck jag fått av Dustin i detta fall, är att individer hos deras kundservice hatar kunder och att rutinerna lider av barnsjukdomar. Men jag fick åtminstone ett tillfredsställande resultat i mitt returärende.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej azoapes!

    Det var tråkigt att du fick den upplevelsen men det var bra att det löste sig på ett smidigt sätt med utbytet.

    Med vänliga hälsningar

    Stefan
    Dustinhome

  • Usel
    Ingen dator men ca: 12500 kr fakturerat.

    I slutet av februari beställde jag en Lenovo thinkpad l440, ett demoexemplar. Den levererades aldrig utan plockades bort av Dustin innan leverans. Däremot så fakturerades jag för datorn.
    Någon dag senare så ser jag samma dator på hemsidan och lägger in en ny beställning, några dagar senare får jag en avi och i paketet ligger en annan dator som jag inte beställt. Återigen så blir jag fakturerad.
    Samma dag kontaktar jag Dustin och skickar tillbaka den felaktiga beställningen, hos Dustin nämner man då ersättning för besvären. Några timmar senare får jag per mail en avisering om att Dustin har skickat en dator till mig, jag får även en faktura.
    Dustin har dock inte skickat den dator jag ursprungligen beställt utan skickat en helt annan modell. Jag kontaktar Dustin igen, det är strax före deras kundtjänst stänger och frågar vad det är som pågår. Ingen har koll, de säger därför att de ska återkomma.

    I mitten av veckan därefter, eftersom Dustin inte har kontaktat mig så ringer jag upp kundservice för att få reda på vad som har hänt och hur det löses, jag blir hänvisad till Dustins kundombudsman för ersättning, den här historien har vid det här laget tagit en ansenlig summa tid i anspråk, för att inte tala om fakturorna som skickats.

    Jag tar således kontakt med Kundombudsmannen och föreslår helt enkelt att de ska skicka den ursprungliga beställningen till det ursprungliga priset, en diff om ca 2000 kr från Dustins rea pris som ligger ca 600 kr under konkurrenters (Dustins standardpris ligger ca 1200 kr över konkurrenters standardpris).
    Efter två dagar och en påminnelse får jag svar från kundombudsmannen, vad denna då föreslår är en rabatt om 1100 kr från Dustins reapris.
    Jag avböjer. Summan hade jag funnit relevant om det inte varit så att jag själv varit tvungen att lägga ner mer tid på ärendet samt påminna kundombudsmannen om att svara.
    Det intressanta i det här läget är något annat, Dustins kundombudsman hävdar att deras normala ersättning är att bjuda på frakten vid nästa leverans om de har levererat fel vara: Dustin har gratisleveranser som alternativ när det gäller vad jag beställde. Således är det applicerbara standardförfarandet som kundombudsmannen hänvisar till i det här ärendet: att man inte gör något alls.

    Historien slutar förstås inte där; idag, en månad efter första beställningen fick jag en påminnelsefaktura från Klarna gällande den första leveransen, som aldrig ens levererades. Ringer man till Dustin och väljer alternativet faktura ärenden så blir man kopplad till Klarna. Jag trycker mig därför vidare till deras orderavdelning som kopplar mig till kundservice, efter en tröttsam väntetid svarar handläggare och börjar knappa. Handläggaren säger då att denne har skapat ett ärende, jag frågar om det gäller alla tre fakturor och får svaret att så är fallet. Jag påpekar att jag vill ha en bekräftelse på att de blir makulerade och säger ajöken, jag ställer mig tveksam till huruvida ärendet ens har närmat sig sitt slut.

    Uppdatering: Ärendet hade inte närmat sig sitt slut, 14 dagar efter att det här inlägget skrevs så fick jag ett inkassobrev. Tog kontakt med Dustin omgående och bad att få en kvittens på att det löst ärendet när det var löst, Kundservice meddelade att så skulle ske och att det skulle ske omgående nu har 1,5 arbetsdagar förflutit och inget meddelande har ännu kommit från Dustin.

    tl;dr
    3 fakturor om ca 12500 kr totalt.
    3 Dator, en som inte levererats, en som var fel och en som jag inte har beställt.
    Påminnelseavgift på ej levererade dator, efter att ärendet har blivit behandlat av Dustin och 14 dagar senare fick jag ett inkassobrev.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej Bevekelsegrund!

    Tack för din återkoppling.
    Jag kontrollerade med kundombudsmannen som givit dig en kompensation som du tackat nej till.
    Erbjudandet står kvar ifall du ändrar dig.

    Med vänliga hälsningar

    Stefan
    Dustinhome

  • Utmärkt
    Snabb leverans, bra service.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde en NUC till kampanjpris samt en ssd.
    Inget att invända, allt kom väl packat och snabb leverans.

    Gjorde ett återköp på en Samsung 840Evo, gick snabbt och smärtfritt.
    Varmt rekommendera dem...
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    UUUUUSCH! Allt är ju jättebra så länge det fungerar. Men när det inte fungerar vill man inte sitta i händerna på Dustin.
    Jag hade en reklamation och tänkte bara få den utbytt mot en ny, men nej nej, det skulle jag ta med tillverkaren.
    -eeh! Jag har köpt den av er.
    -Ja men reklamationer tar du med tillverkaren, det står i våra försäljningsvillkor!

    Ojojoj, grunden inom försäljning.
    Jag röstar med fötterna och delar med mig av mina erfarenheter.
    2 mån sedan
  • Hej tjo2525!

    Tråkigt att höra att det inte fungerat med din produkt.
    Reklamationen görs alltid till Dustin vilket du också har gjort men supporten hanteras inte av vår kundservice utan oftast utav tillverkaren då de har bäst personalkunskap om deras produkter.

    Det stämmer inte att det står i våra försäljningsvillkor att reeklamationerna görs via tillverkaren så det måste vara ett missförstånd.

    Med vänliga hälsningar

    Stefan
    Dustinhome

  • Perfekt
    Klockrent, beställde en mobil i tisdags, leverans idag onsdag, och bra pris på mobilen dessutom, full pott :)
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Vi är nöjda med varan! Bra priser!
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställde en tv, den var restnoterad så det tog 2 veckor innan jag fick den levererad. När den väl fanns på lager tog det dock bara 2 arbetsdagar innan den var framme, helt okej tycker jag.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    stabil butik, bra priser
    3 mån sedan
  • Usel
    Stod att de skulle skicka inom 48 timmar vilket de inte gjorde utan de bara ändra till "beställningsvara" vilket känns väldigt falskt trodde inte de skulle ljuga rätt upp sådär då de varit trovärdiga förut. Riktigt dåligt att ha falsk information ett bra sätt att förlora kunder som köper mycket.
    3 mån sedan
  • Hej adrianisen!

    Tråkigt att höra att det inte stämde denna gången. Men det är varken falsk eller något ljug från vår sida utan det bygger på den informationen vi har vid en viss tidpunkt. Normalfallet är givetvis att om det står 48 timmar så är det 48 timmar som gäller. Saker kan dock hända, exempelvis så kan leverantörer ha fel lagersaldo vilket gör att när vi beställer så finns det inget att skicka och då kan det bli så här.

    Med vänliga hälsningar

    Stefan
    Dustinhome

  • Perfekt
    Beställde en konsol som julklapp till barnen. Kom i utlovad tid, bra packad med tydlig följesedel.. Allt tipp topp

    Använder mig av Dustin i jobbet också ibland. Lika bra även där! Tror inte jag råkat ut för något negativt allt hittills - vilket är otroligt bra för att vara en IT-leverantör idag!

    Uppdatering: Dustinhome andas fortsatt kvalité och kundengagemang i min värld... Har fortsatt handlat där, inget krångel alls med leveranser, beställningar, betalningar what so ever...
    Gjorde en avbokning och möttes inte av något surt svar utan av ett proffsigt & rakt meddelande om att ordern avbokats och hur betalningen skulle återbetalas... 10 av 10 tummar upp
    1 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Utmärkt
    Stort sortiment och riktigt snabb leverans.
    Bra studentpriser och gratis frakt för oss studenter.

    Rekommenderas!

    Bad dem att delleverera leveransen då en produkt var restad vilket inte var några som helst problem. Skrev i deras chatt vid klockan 16 och dagen efter hade jag mitt paket.

    Edit: 24/3 -15.
    - en stjärna för att de har tagit bort gratis frakt. Tycker 59:- är lite väl mycket för frakt vilket gör att jag ofta handlar av konkurrenter som har gratis frakt eftersom att slutsumman då blir billigare.

    + en stjärna för att de hanterade min reklamation väldigt bra. Blev väldigt bra bemött av Ulrika P som skickade ut ersättningsprodukter för de trasiga.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Bra
    Har handlat MASSOR av Dustinhome

    + Snabba leveranser
    + Bra packade paket
    + Bra Reklamtionsrutiner
    + Bra återköpsrutiner
    + Kanon support. snabba mailsvar.
    - Tråkiga reklam mail på senare tid
    - Deras weekend Rush har inte så fantastiska erbjudanden som i början
    - I regel lite dyrare på det mesta
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Usel
    Deras garantier och reklamationer är outsorcade till Mobilbyrån som är helt omöjliga att få tag på och endast reparerar mot kostnad. När varan väl skulle vara reparerad returnerades den trasig.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och bra förpackat. 10/10
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde tre produkter i helgen.
    Noterade på orderbekräftelsen att en av produkterna var restnoterad. Vid telefonkontakt med kundtjänst idag (måndag) byttes den restnoterade produkten mot en dyrare produkt som fanns i lager. Dustin bjöd dessutom på mellanskillnaden!
    Produkterna förväntas landa imorgon.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Har endast goda erfarenheter från de många år jag varit kund. De levererar såväl snabbt som på angiven leveransdag. När jag vid något enstaka fall har fått fördröjd leveranstid har detta meddelats direkt och tydligt. De har god ordning och koll på läget. Beställda varor anländer ofta redan dagen efter beställning.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Riktigt nöjd med service och frakt!
    4 mån sedan
  • Usel
    Efter fyra veckors väntan på ett returärende gällande en död processor får jag höra av någon spydig unge på supporten att jag ska ringa tillbaka om 2 dagar för de är inte intresserade av att hjälpa till för ens det gått 30 dagar efter att de mottagit varan. TRETTIO dagar innan de vill hjälpa till. Vad i hela fridens namn håller ni på med, Dustin?

    Har kontaktat kundombudspersonen, inget svar varken via e-post eller telefon. De skiter helt enkelt i ärendet.

    ARN är inkopplade och en anmälan är inskickad.
    4 mån sedan
  • Hej!
    Det var tråkigt att höra att er servicen har dragit ut på tiden. Normalt sätt så tar det cirka 14 dagar.

    Om ärendet inte är löst efter 30 dagar så går Dustin in och krediterar er för produkten. Detta görs för att ni inte ska få vänta om ärendet skulle dra ut på sig längre.

    Då vi väntar 30 dagar innan vi gör detta så är ni välkommen att återkomma när 30 dagar har passerat till vår kundservice på 08-553 44 900 så ska vi hjälpa er!

    Viktor
    Dustin Home

  • Perfekt
    Had to return something ordered in error (un-opened).
    Helpful personal....sent returns label. They received it Thursdfay,,,account credited Monday.

    Thanks to the staff for a pain-free , troubleless Return.
    I understand this is a statuary right but it was still handled with speed and professionalism.

    The new part I need (awaiting a bit of info from manufacturers ) will be purchased from DH
    Thanks again....
    12 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Perfekt
    Insåg att jag inte skrivit någon recension på Dustinhome även fast jag handlat där i många år (och kronor...). Jag har alltid får snabba leveranser och utomordentlig service vid returärenden och problem. Fick erfara bästa möjliga hantering av en defekt produkt senast idag, vilket fick mig att skriva detta.
    Även om konkurrensen har hårdnat på senare år och ärendehanteringen kanske har aningen längre handläggningstider nu, så kan man lita på att ärendet sköts på bästa vis när det väl hanteras. Fortsatt min favorit! Rekommenderas starkt!
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Alltid bra
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Tyckte de var bra förut. Men nu säger Dustin att de har skickat varan men posten säger att de bara har fått förhandsmeddelande. Det har gått fyra dagar nu. Dustin säger att de har skickat varan men posten säger fortfarande att de bara har fått förhandsmeddelande.
    4 mån sedan
  • Usel
    Tyckte dom va bra förut men efter senaste köp återkommer jag inte som kund.

    Beställde en bunt med prylar av dom med hemleverans, får ej hemlevererat, fixar det själv. En disk är trasig, jag RMA'r och begär att få pengar tillbaka för den då jag tänkt göra ny order med fler produkter och annan disk (Detta sker över tfn innan jag RMA't), en vecka senare hör jag av mig och får till svar att dom redan skickat en ny disk som jag varken vill ha, fått sms påminnelse eller kollinummer om, returnerar denna disk och begär att få pengar omgående då produkten är på återsänd i Postens kolli-system, dom godkänner det och säger att dom kompenserar mig direkt efter en del argumentering men sitter idag 2 veckor senare utan kompensation för det som skulle hemlevereras eller för disken.
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställt moderkort och cpu till Htpc. Varorna finns på lager står det men verkligheten är att det är 10 dagars leveranstid. Tidigare beställningar har varit snabba och smidiga. Jag har även skrivit till kundtjänst men ingen återkoppling. Handlar nog inte mera på Dustin tyvärr.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde igår kl 13.00 och paketet anlände idag kl 11:30. Snabbt och smidigt!

    Edit:
    Jag har haft ett supportärende med ett trasigt ljudkort, detta fixade de galant, de skickade ett nytt ljudkort till mig direkt.

    Ny beställning på andra saker, lika snabba den här gången, beställde igår ca 13 och paketet anlände till utlämningsställe kl 11 idag.

    Edit2:
    De verkar ha blivit ÄNNU snabbare på leveranser eller var det bara en tillfällighet kanske? :) Hur som, beställde kl 13.30 en tisdag och leveransen är på uthämtningsställe kl 9:00 dagen efter.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Utmärkt
    Utmärkt!
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    snabb leverans
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Supersnabb leverans alltid!

    Är fruktansvärt nöjd med Dusin Home!
    Kommer att fortsätta handla här trots att de inte alltid är billigast. Står det att en produkt finns i lager så skickas den samma dag om man beställer innan 14.00. Detta är värt sjukt mycket för mig som är otålig när det gäller prylar man köper..
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    ...
    5 mån sedan
  • Mycket bra
    Inte alltid billigast men bra service och leverans i tid
    5 mån sedan