Fri frakt över 2 500:-
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 10 år sedan
(data från 2015-01-28)
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (8.27)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Supersnabb leverans alltid!

    Är fruktansvärt nöjd med Dusin Home!
    Kommer att fortsätta handla här trots att de inte alltid är billigast. Står det att en produkt finns i lager så skickas den samma dag om man beställer innan 14.00. Detta är värt sjukt mycket för mig som är otålig när det gäller prylar man köper..
    36 min sedan
  • Utmärkt
    ...
    4 dagar sedan
  • Mycket bra
    Inte alltid billigast men bra service och leverans i tid
    13 dagar sedan
  • Usel
    Update:
    Ok here is the full story how horrible my experience with Dustin Home is. First I ordered a LG plasma from their website. Then I realized the specs did not match with LG website and called them. They were not minor specs mind you. They were advertising a 768p TV as a 1080 full HD tv. Also number of HDMI inputs was wrong. Anyway I believed them and waited for the weekend.

    Then I took a half day off to get the purchase cause Posten do not deliver pallet items after 17.00. So I waited but Dustin did not bother to write my phone number on the delivery form so Posten could not reach me. I called Posten and Dustin multiple times to arrange something works. Dustin side just refused to do anything. Finally one of the girls in Posten did me a favor and arranged it to be delivered after 17.00 2 days later.

    But I got suspicious. The incompetence of this organization gave me hint and I was pretty sure the specs were indeed wrong on their website. I opened a ticket on Dustin and we had some emailing back and forth. Some customer rep told me she would look into It and guess what: no email back. In that evening they sneaked in and changed the specs on the website and TV is now 768p as it should be. Then I called them again they told me I could refuse to get it like they are doing me a favor or smth.
    To sum up: the absolutely worst online shopping experience I have had in Sweden by far! Avoid Dustin as much as you can.
    16 dagar sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Snabb och bra!

    Rekommenderas starkt. Handlat av dem flera gånger, aldrig varit problem.
    16 dagar sedan
  • Perfekt
    Supernöjd med allt från varor till reklamationsärenden.
    22 dagar sedan
  • Utmärkt
    Grym kundservice och bra ordnat med min reklamation.

    Har beställt här ett antal gånger samt reklamerat ett par gånger, alltid fungerat klockrent
    23 dagar sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    24 dagar sedan
  • Acceptabel
    Effektiv och snabb leverans, men motstridiga mail med olika besked. Dustin behöver verkligen se över sin orderprocess och kundeservice.

    Beställde saker för drygt 9 000 på en lördag.I orderbekräftelsen var min receiver Restnoterad, tots att det fanns 10+ i lager, så jag gick in på kundservicesidan för att avbeställa allt 20 minuter senare, i förhoppningen att de skull ta bort reservationen på hela beloppet (inkl den restnoterade artikeln ). På så sätt kunde jag köpa samma saker någon annan stans.

    Tyvärr fungerade inte anulleringen av ordern, de var redan skickade- avbeställa 20 min efter order var för sent- på måndag framemot lunch fick jag mail att jag kunde låta bli o hämta ut, o istället returnera sakerna osedda. Då kom även två sms med leveranserna, fast utan spec o mail att de skickat allt. Då undrade jag vad som egentligen skickats, enligt orderbekräftelse, eller leveransbesked.... Lika bra att hämta ut när pengarna ändå är dragna. Och i paketen fanns allt, skönt.

    +bra priser ibland
    +smidiga snabba leveranser

    -usel dokumentation - leveransbesked och orderbekräftelse skall stämma överens
    -kundtjänst hänger inte med i svärna, leveranser går för snabbt (!)
    -snabba avbeställningar borde fungera

    = köp på dustinhome om det är bra pris, annars finns det många andra internetbutiker att bestålla ifrån, med bättre kundservice.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    God service när en produkt gick sönder.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Snabb och bra leverans men otroligt dålig service då det visade sig att varorna jag köpte var defekt.
    1 mån sedan
  • Usel
    Har nu väntat i 14 dagar(Orderdatum: 2014-12-08) på att min förskottsbetalda beställning(Ordernummer: 200246406) skall skickas utan att så inträffat, trots utlovad "skickas inom 48H" på produkten som dröjer; ASUS TPM. Står häcklande nog fortfarande det på produktens sida. Jag förväntar mig någon form utav kompensation för att ni lånat pengar utav mig i 14 dagar+. Återkommer med nytt betyg vid positiv uppföljning.
    1 mån sedan
  • Hej r3mpuh!

    Tråkigt att den dröjt men jag fick besked att den var på väg ut till dig nu. Det har tyvärr varit svårare än väntat att få tag på denna modul och är väl fortfarande inte en av de vanligaste produkterna vi säljer och därför kan tillgång ibland variera vid beställning.
    Önskar dig en god jul och gott nytt år!

    Med vänlig hälsning
    Stefan Langheden
    Kundombudsman

  • Perfekt
    Har handlat MASSOR av Dustinhome och de överträffar sej varje gång

    + Snabba leveranser
    + Bra packade paket
    + Bra Reklamtionsrutiner
    + Bra återköpsrutiner
    + Kanon support. snabba mailsvar.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde vid 22-tiden på kvällen en vara som fanns i lager, den skickades dagen efter och dagen efter det fick jag ett SMS om att den fanns att hämta på mitt utlämningsställe. Inga problem, så snabbt som det kan bli. Mycket nöjd.

    Uppdatering: Beställde en pryl kl 16.35, dagen efter strax efter 11 fanns den på utlämningsstället trots att det stod "I lager, 2-3 dagars leveranstid" på Dustins hemsida. Superbra. Beställde en annan grej från Komplett en kvart tidigare men den kom inte förrän en dag senare.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Knappt godkänd
    Tog två och en halv vecka att få beställda varor, två gånger uppskjuten leveranstid, ganska drygt!
    1 mån sedan
  • Usel
    En dryg månad sedan jag beställde en Iphone 6 och fortfarande inget leveransdatum? Pinsamt...
    1 mån sedan
  • Hej Steeir!

    Tråkigt att du inte fått din telefon än men som vi har meddelat tidigare så får vi själva inga bekräftade leveransbesked just när det gäller Iphone telefonerna. På grund utav detta kan vi därför inte ge dig några besked heller utan de levereras i tur och ordning.
    Om du önskar att avbeställa den så är du välkommen att kontakta våran orderavdelning så hjälper dom dig med det. Annars hoppas jag att den snart är på väg till dig.

    med vänliga hälsningar

    Stefan Langheden
    Dustins Kundombudsman

  • Perfekt
    Kundtjänsten har varit väldigt tillmötesgående, kampanjerna och rabatt åt studenter är ett stort plus.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Helt suveräna att handla med. Och vid ev reklamation *****^*
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte ett par hörlurar som slutade fungera som de skulle. Kontaktade kundtjänst och fick veta att Dustin skickar nya. Jag behöver inte ens skicka tillbaka de trasiga!
    Fantastisk service tack så mycket Dustin.

    /Konstantin
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Fungerade fint, enkel beställning, bra pris och snabb leverans.
    Beställde fredag 14.00 fick sms att hämta paketet måndag 11.30
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Alla mina köp har hittills fungerat utan några problem. Kundservice via telefon har fungerat utmärkt, men det kan ta lång tid innan man får svar från kundservice via mail.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Trogen kund. Levererar alltid snabbt, även på ej lagerförda artiklar.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Nu är det så här att jag beställt en AK Racing Premium V2 black/silver och fått ändrat leverans datum ca 4 gånger först var leverans datumet 4 dagar från köpen och nu har jag fått ett mail att jag får den om 1 månad och 1 vecka så. vet inte riktigt vad mer man ska säga än att jag är rätt så besviken. hade sett fram emot att ta med stolen när man ska lana till jul och ha någonting skönt att sitta i. jag beställde varan 2014-11-30 och nu är leveransdatumet 2015-01-06 så .... det jag ska göra nu är att försöka få tillbaka pengarna och köpa ifrån 1 annan sida. jag hade nog hunnit köra bil till usa eller något långt bort som fan och hämta varan och komma hem med den innan jag får den när jag beställt den. Jag är inte särskilt nöjd just nu.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra service
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Favoritbutiken för min del, har varit kund hos DustinHome i många år och inga större strul under någon order eller någon av de få returerna jag gjort.
    Däremot tog det lite för många dagar vid senaste förfrågan om en produkt.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Är mycket nöjd med mitt köp.
    Bra pris och lätt att beställa.
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Besviken, har köpt mycket på Dustin genom åren, men nu senast blev min beställning fel på alla sätt. Lagerförd vara, fick helt plötsligt 4 veckors leveranstid, efter kontakt med kundtjänst med fråga om byte till en motsvarande fast annan färg löste inte heller problemet, ringde kundtjänst och uppgav att jag ville avbryta ordern, det bekräftades muntligt men 3 veckor senare fick jag en NY leveransbekräftelse. Skickade då ett mail och då äntligen makulerades ordern.
    2 mån sedan
  • Usel
    När ens order legat bortglömd på ett stort paketcenter hos posten och man försöker få lite sympati från Dustin när Posten själva ger otydliga svar och skiter i återkoppling. Glöm det! 16 dagar låg paketet bortglömt och Dustins svar var istället som ett extra njurslag. Tack för ingenting!
    2 mån sedan
  • Bra
    Bra men två saker kan förbättras. Ni säger att om man beställer före en viss tid så skickas produkten samma dag. Det stämmer sällan, även om de finns i lager. Ta bort leveransgarantin så retar det färre.
    Hemsidan har blivit sämre (tycke och smak..jag vet) efter uppdateringen och fungerar fortfarande inte 100 på en surfplatta.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte ramminnen till min Macbook Pro som tyvärr strulade pga kompatibiltetsproblem. Kontaktade Dustin som skickade nya minnen direkt.

    Fantastiskt bra kundservice.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Har precis handlat och blir lite nervös när man ser att alla positiva omdömen är lämnade i webbutiken och alla negativa lämnade här på prisjakt.. Dvs, ganska uppenbart att Dustin själva gör de positiva omdömena i webbutiken.. Illa.. jaja, får väl se om jag fått kolli-nr imorgon, vilket jag bör få eftersom det står "2st i lager, omgående leverans" på produktsidan. Wish me luck!
    Uppdatering:
    OK, beställde i söndags, paktetet skickades i måndags och kl. 11.30 på tisdagen får jag ett sms! Skitsnabbt! -då jag bor i en håla i västra götaland, och paketen så ska åka förbi mig till Göteborg först innan de ska tillbaka åt mitt håll - (miljövänliga Posten :))
    Pratade med kundservice på måndagen och de var trevliga.

    Jag är mycket nöjd.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jäklar i mina dar vad snabba! Beställde 17.23. Tjugo över sex var det skickat. Imponerande. Har inte behövt reklamera något så jag kan inte bedöma den biten.
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Beställde en router och ett par hörlurar igår men fick ingen bekräftelse på att försändelsen gått iväg idag som man gör reklam för. Ringde därför Dustin och hänvisade till kvittot på internetbanken. Som andra också skrivit har man fortfarande problem med att avläsa gjorda inbetalningar och detta hade missats nu med. Man tog dock snabbt tag i detta och nu är paketet på väg. Kolla alltid att allting fungerat om ni inte får någon bekräftelse på att ordern skickats.
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra
    2 mån sedan
  • Bra
    Lite smått besviken på att produkten inte blev skickad samma dag fast jag beställde före kl 16.00. Rörig hemsida drar ner en stjärna också.
    2 mån sedan
  • Usel
    !Varning, får inte svar från kundtjänst samt har inte fått tillbaka pengarna.

    Beställde en SSD under september månad.
    Då jag ville ångra köpet samt inte öppnat/använt produkten så gjorde jag en återköp ärende via dustinhome hemsida.

    Allt väl och jag fick en returfraktsedel och returnerade produkten.

    Nu står det att ärendet är löst samt under order står det att det är krediterat.
    Däremot har jag inte mottagit någon retur av pengarna och det har gått en månad.
    Har mailat samt prövat skapa nytt ärende via dustinhome's sida men dessa verkar ignoreras(?).

    Är väl konsumentombudsmannen nästa för att få reda på var mina pengar tagit vägen......
    2 mån sedan
  • Hej polly II

    Tråkigt att höra att du inte lyckats få svar från kundservice eller fått pengarna tillbaka. Jag misstänker då att det kanske är något som är fel i utbetalningen för som du skriver själv så är ärendet både krediterat och löst från kundservice.
    Pengarna ska då skyndsamt betalas tillbaka eller senast inom 30 dagar, så om du önskar så kan jag titta på det och försöka lösa det om du återkommer till mig med ditt ordernummer.

    Med vänlig hälsning

    Stefan Langheden
    Dustins kundombudsman

  • Ganska dålig
    Fd storkund hos Dustin som tidigare stått för snabba leveranser, bra kundtjänst och enkla rutiner vid retur. Efter bytet av hemsida fungerar inget, går inte att söka och filtrera produkter som tidigare, kan inte beställa kvitton under orderhistoriken och värst av allt: de går inte att förboka en produkt som inte finns i lager utan att tvingas betala (eller ta det på faktura). Tidigare kunde man enkelt boka en sak och få avisering när produkten var leveransklar, bara betala och så skickades den dagen efter. Nu får man antingen leva med att pengarna dras från kortet och man ska vänta i dagar för att få pengarna i retur.

    Jag väljer andra leverantörer fram tills att Dustin har fungerade beställningsflöde där man själv kan avboka ordrar och förboka utan betalningskrav i förväg.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabba leveranser och tydlig statusuppdatering om leveransen. Kan ha riktigt vassa kampanjpriser.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Ursnabb leverans. Dagen efter beställning kom paketet.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Billigt och mycket snabb leverans. Beställde många varor på måndagen och kunde hämta paketet på tisdagen. Perfekt!
    3 mån sedan
  • Usel
    Väntar fortfarande på återbetalning för en retur gjord för ca en månad sedan! Flertalet försök att utreda detta med kundtjänst utan resultat. Från att ha varit Sveriges bästa handelsplats inom sin genre hamnar Dustin nu på andra sidan av skalan tyvärr.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Tyvärr Dustin men skriv aldrig att ni levererar dagen efter eller "order innan 16.00 levereras samma dag". Beställde ett headset 141006 som var i lager för omgående leverans. Ringde 141017 och undrade varför ni inte hade skickat, "oj hoppsan".. det fungerar inte 2014 men konkurrensen som finns. ej godkänt, ni har tappat i kvalité tyvärr. Varning!
    3 mån sedan
  • Usel
    Vad har hänt med Dustin?! Beställde en surfplatta med minneskort, ordern tog över en vecka. När jag väl får plattan så är emballaget/sigillet brutet och prislappen bortskrapad. Dvs. tydligt demoex vilket överhuvudtaget inte nämnts på hemsidan! Skärmen var flottig och baksidan hade en rejäl buckla.

    Kundservice har gått från otroligt snabb till att ta minst 48 h på sig att svara...

    EDIT 8/10: Såg i efterhand att det för en liknande produkt nämndes det med en rad i produktbeskrivningen att det var ett demoex. Det stod ingen annanstans eller i angavs i produktnamnet vilket är klart missvisande. Returnerade surfplattan. Kundservicen har dock hela tiden varit fortsatt trög. Exempelvis skulle återbetalning ske inom fem bankdagar, men har inte hänt något på en vecka och har legat ute med pengarna i en månad nu.

    EDIT 13/10: Har fortfarande varken fått svar från kundtjänst eller tillbaka pengarna.
    EDIT 21/10: blev idag krediterad efter att ha ringt kundtjänst och begärt att få prata med kundreskonto två gånger. Deras mailsupport verkar ligga nere för tillfället.

    Undvik i nuläget!
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Usel
    Mkay... i ljuset av Dustins fantastiska nya webbsajten och den senaste tidens stora försämring i kvalitet så måste jag uppdatera mitt betyg.

    Det enda positiva med dustin efter "Hey, Let's go full retard!" remaken av webbsajten är att det stora utbudet av produkter verkar finnas kvar i bakänden och att mer information kring lagersaldo finns.

    Tyvärr så väger det inte på långa vägar upp för den oanvändbara webbsajten, slöseriet av skärmyta för att visa sin smaklösa Windows 8 copycat design, avsaknaden av en fungerande sökfunktion och avsaknaden av en filterfunktion för artiklarna.

    För att kunna handla på dustins "new and improved" butik så får du först gå till någon annan ehandelssite och använda deras sök och filtreringsfunktioner, eller göra research på recensions webbsajter innan du kan söka på ett så specifikt produktnamn som möjligt i hopp om att sökfunktionen av en slump skall råka visa just den produkt du letar efter.

    Dustin, hör av er när er butik ens visar produkterna i korrekt ordning när man sorterar efter pris, har gett mig min orderhistorik tillbaka, har fungerande sök och filtreringsfunktioner, inte har konstiga förseningar i hanteringen av beställningar på flera dagar/veckor utan att kunna uppvisa varför, när ni faktiskt publikt bett om ursäkt för skämtet till "förbättring" ni har presterat...

    Från Sveriges bästa ehandelssite till ett rent skämt över en helg, det är definitivt inte alla som kan lyckas med något sådant med jobbet i behåll.

    Så jag tror att ett stort grattis till den som designade nya webbsajten, om du mot all förmodan har jobbet i behåll.

    Mina sympatier går till kundservice och lagerjobbarna som inte gjort något för att förtjäna denna "förbättringen".

    Så... tack för tiden som varit Dustin, för mina köp görs nu hos andra butiker så som Inet.

    Just det. glömde nästan att säga att mitt tidigare betyg efter 13år som kund och hundratals beställningar var en solid 10:a. Nu har ni förflyttat er till andra änden av skalan.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Perfekt
    Tack för er hjälpsamma kundtjänst!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Dustin ska verkligen berömmas. Har handlat en del hos Dustin och har alltid varit mer än nöjd med samtliga köp, vare sig det varit felande produkter eller inte. Man får alltid bra bemötande och hjälp med problem om sådana uppstår. Tack Dustin !
    3 mån sedan
  • Ganska dålig
    Smärtar mitt hjärta att ändra betyget, men senaste gångerna jag handlat hos Dustin har det varit småstrul som inte inträffat de senaste 10 åren!

    Felaktiga kollinummer, lagervaror som inte funnits i lager, 1-2-dagarsvaror som levererats efter 2-3 veckor. Kundtjänst som svarat efter 2 dagar istället för tidigare max 2 timmar.

    Dustins storhet har alltid varit kundservice och den otroliga leveransprecisionen. Jag hoppas verkligen att jag får ändra tillbaka detta betyg snart igen.

    Drar ned två stjärnor till. Har nu ett returärende som pågått i 10 veckor. 6 veckor för att konstatera felet och avhjälpning och nu 4 veckor (and counting) väntan på att pengarna ska betalas tillbaka p.g.a. "hög belastning hos ekonomiavdelningen".
    6 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Bra
    Dyra men väldigt snabba leveranser.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Enkelt att beställa och snabb leverans.
    Känns dock lite saftigt med 59 kr i frakt för 2 minneskort som kommer som varubrev i brevlådan, men det var extrapris så det blev billigt ändå.
    3 mån sedan
  • Usel
    Har varit kund där väldigt länge, men denna "fuckover" har gjort att jag tappat allt förtroende för dem, vill använda mig av returrätt men de undvek att svara på 3 veckor, jag skriv till dem igen utan svar, och det ärende jag lade upp ändrar dem till "löst", utan att jag ens får något besked.

    Känns som att detta etablerade företag börjar skita i konsumenterna och bry sig mer om att hålla pengar i plånboken.
    3 mån sedan
  • Hej Blink9
    Så behöver du inte känna för vi skiter givetvis inte i några kunder.
    Om det står som löst så har du även fått ett mail vilket du förmodligen inte noterat i så fall.
    Jag tycker du ska slå en signal till vår kundservice så tittar dom på detta på en gång så har vi en lösning redan idag om det skulle vara några problem.

    Med vänlig hälsning

    Dustins kundombudsman!