Snabb leverans
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
(data från 2016-05-01)
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (8.44)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Utmärkt
    Beställde en dator som visade sig vara felspecad på deras hemsida. Dustin erbjöd direkt återköp eller kompensation (vilket jag valde då det inte fanns någon dator med den specen jag ville ha). Riktigt proffsigt bemötande hela tiden.
    5 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Lite oseriösa när det gäller deras nyhetsbrev och hur mycket man har sänkt priset. T.ex. har jag idag (26 apr 2016) fått ett erbjudande att köpa en skrivare Samsung CLX-6260ND för 2.795:- (ordinare pris 3.365:-). Kollar man på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1318731 så hittar man inte ett spår av 3.365:-
    5 dagar sedan
  • Hej anders_e_p!
    Tack för ditt påpekande. Antingen är det ett prisfel eller något som skett i samband med informationen i nyhetsbrevet. Precis som du beskriver finns inte det priset utan den har pendlat mellan ca 2500:- till ca 4000:-

    Vänliga hälsningar

    Dustinhome AB

  • Usel
    Vad har hänt med Dustin???
    Jag har alltid litat på dustin i första hand och handlat där i 10 år.
    Jag har beställt en "samsung pro + 128gb" och ser nu plötsligt att den kommer den 22/4 även om den fanns i lager när jag beställde och ser på prisjakt i skrivande stund att det visar att den finns i lager.
    Väldigt dåligt!
    Nu tappar ni en kund. Avbeställer ordern när ni öppnar kundtjänst.
    18 dagar sedan
  • Hej fkk!

    Tråkigt att höra. Vi visar status med grön symbol om den finns i lager och gul om det tillfälligt är slut. Däremot så kan vi inte ansvara för vad som står på andra sidor och vad de visar för information. Tyvärr kan jag inte svara mer detaljerat i ditt fall då det är för lite information för att hitta vad som varit problemet. Du kan fråga vår orderavdelning när du kontaktar dom så kan de se vad som har hänt.

    Vänliga hälsningar

    Dustinhome AB

  • Usel
    Har handlat från Dustin i tjugo års tid. Skulle checka ut på Dustinhome med en 6TB HGST disk nu idag. Det enda alternativet till betalning de erbjöd var Klarna med 29 kr i faktureringsavgift, alternativt avbetalning via Klarna. NO WAY! Kan de inte ta betalt med kontokort som alla andra webbutiker blir det andra leverantörer hädanefter. Klarna är i varje fall inte ett bolag jag vill ha skulder till. It was fun while it lasted...
    18 dagar sedan
  • Hej Rataskanken!

    Vi hade tekniska problem med kort och bankbetalningar så vi var tvugna att tillfälligt inaktivera dom. Nu fungerar det som det ska igen.

    Vänliga hälsningar

    Dustinhome AB

  • Usel
    Råkat ut för samma problem som mattisborgen73 Beställde en dataskärm igår måndag och betalade med Mastercard idag stod ordern fortfarande som bekräftad. chattade med dustin nu på morgonen enligt han så hade ordern fastnat i systemet.
    20 dagar sedan
  • Hej, boa16, jag har skickat vidare detta till de som håller på med ordrarna för att se om de kan hitta vad som kan ha hänt. Om det forfarande är problem så hör av dig så får vi försöka lösa det.

    Vänliga hälsningar
    Dustinhome AB

  • Dålig
    Normalt har Dustin varit duktiga på att leverera men nu verkar det hänt något. Beställde en HP Pagewide Pro-skrivare samt 3 minneskort, alla produkterna fanns tillgängliga för omgående leverans. Beställningen gjordes på en söndag och med en förväntad leverans kommande tisdag. Då något leveransbesked, med kollinummer, inte skickats ut under måndagen ringer jag till orderavdelningen på tisdagmorgonen. Det svar jag får förbryllar mig något. Då jag betalat med MasterCard och det har, fråga mig inte hur, uppstått en öresdiff (notera ören, inte kronor) har min order stoppats i deras system i väntan på att ekonomiavdelningen ska agera. Ingen information har skickats ut till mig ang. detta. När jag loggar in på mitt konto får jag endast upp info om att ordern är bekräftad samt betald.

    Utan att veta åt vilket håll denna öresdiff ligger åt, dvs. är det jag som betalat några ören för mycket eller saknar Dustin några ören, så anser jag att det är ett rent förkastligt agerande av ett företag.

    Dustin gör ju en hel del reklam för att ordrar som är lagda före kl.16 skickas ut samma dag, om varorna finns för omgående leverans. Om man då som konsument litar på denna utfästelse så bör de ju åtminstone kunna informera om och när problem uppstår.

    Kommer vara väldigt försiktig med att handla av Dustin numera då leveransdatumet är viktigt.

    För övrigt tycker jag att de har skött sig bra tidigare... Hoppas att detta är en engångsföreteelse.
    20 dagar sedan
  • Hej mattisborgen73,
    Jag har rapporterat problemet vidare då ingen hade hört det på vår kundservice. Det fanns inte heller några ordrar som låg i vårt system som blivit stoppade pga öresavrundning eller liknande men vi får titta på det som sagt. Är det några problem så hör av dig direkt så får vi försöka lösa det manuellt.

    Vänliga hälsningar
    Dustinhome AB

  • Bra
    Beställde datorkomponenter från fem olika butiker på söndagen innan påsk.

    10: Inet, snabb leverans (tis), bra förpackat, bra betalningsalternativ, snabb och tydlig information om beställningen, pingvinstång.

    9: CDON, snabb leverans (tis), bra förpackat, bra betalningsalternativ

    7: Dustin, snabb leverans (tis), slarvigt förpackat i en låda med fel proportioner till innehållet som blivit väldigt lätt tilltryckt, förskottsbetalning krävs för att få billigaste betalningsalternativ.

    5: NetOnNet, långsam leverans (ons efter påsk, dvs 6e arbetsdagen efter beställning), bra förpackat, förskottsbetalning krävs för att få billigaste betalningsalternativ.

    1: Proshop, extremt långsam leverans (tis två veckor efter beställningen, dvs 10e arbetsdagen efter beställningen), dålig information om beställningen, dåligt förpackat med bara papp, inte kartong. Förskottsbetalning krävs för att få billigaste betalningsalternativ. Ångrar bittert att jag valde att spara 50 kr på denna butik.
    24 dagar sedan
  • Dålig
    Beställde några produkter (bland annat ett skal till min telefon) som var gulmarkerad (skickas inom 48 timmar), produkterna blev bekräftade i "orderinformationen". Hör av mig till kundtjänst då varan inte skickats efter 48 timmar. Får till svar: "...har tyvärr utgått och är ej något vi kan få tag på längre. Vill du göra några ändringar i din order?". Väldigt konstigt att de inte kontaktar mig, då de inte kan leverera. Bad dem makulera hela ordern och återbetala omgående. Jag hoppas på en snabb återbetalning.
    24 dagar sedan
  • Hej Mange88!
    Tack för återkopplingen, tråkigt att den hade utgått. När du beställde så fanns inte varan på vårt lager och vi hade vid ordertillfället inte fått informationen att varan var utgången av leverantören. Förmodligen hade ingen hunnit kontakta dig och när du ringde så hade vi fått informationen precis. Vid orderläggning skickas en mottagningsbekräftelse rubricerad "Tack för din order" via e-post. Denna mottagningsbekräftelse utgör information om innehållet i beställningen. I samband med att ordern expedieras från Dustins lager, erhåller kunden via e-post en orderbekräftelse rubricerad ”Din order är på väg”. Bindande avtal kommer till stånd vid orderbekräftelse till kunden.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    Tycker Dustin har blivit riktigt dåligt, förut så har jag beställt mycket från dom, men nu tycker jag att dom har blivit dyra på det mesta, och deras reor är inte mycket att hurra över.
    Beställde sist en produkt som var gulmarkerad och skickas inom 48 timmar stod det.
    Efter 10 dagar var den fortfarande inte skickad, så jag hörde av mej till kundtjänst, då fick jag till svar att produkten inte längre finns att få tag på, produkten finns fortfarande gulmarkerad och 48 timmars leverans, men högre pris.
    Vet inte hur länge dom hade tänkt att behålla mina pengar om jag inte hört av mej.

    Slutsats: beställ aldrig något som är gulmarkerat, om du inte vill riskera att vänta helt i onödan
    8 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Har handlat från Dustin många gånger och har inte haft några problem. Snabba leveranser och de gånger jag haft problem så har kundtjänsten skött det hela bra.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde en dator i delar för ca en månad sedan. Efter två veckor har inget kommit, går in och ser att RAM-Minnena har beräknad leverans på ca 2 veckor framåt. Får dem bytta mot ett par som finns i lager. Två veckor till går och jag ser nu att de RAM-Minnen som jag bytt till även de är slut i lager.

    Kontaktar dem och får till svar att MODERKORTET som jag lagt in i ordern är restnoterad (Trots att jag enligt orderstatusen har blivit tilldelad ett sådant moderkort). Så de har väl antagligen trollat bort moderkortet precis som med ramminnena.

    Dustin erbjuder sig inte att lösa någonting själva utan kastar över bollen till mig som kund. Hade de varit något serviceminded så hade de väl ändå tagit fram en likvärdig produkt för samma pris och erbjudit mig istället för att jag själv ska leta upp ny produkt. Hur mycket jobb är det för dem? 2 minuter? Nej, dustin var bättre förr. Aldrig varit med om liknande krångel, tack och adjö dustin, jag kommer inte handla mer hos er och jag kommer inte rekommendera er längre heller.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Beställde ett PS4 till sonen och allt gick initialt bra, produkten och leveransen motsvarade det som utlovas. MEN, när produkten väl kom var förpackningen bruten.
    Skumt tyckte jag till en början men började granska innehållet. Inget verkade vara använt...
    Då jag detaljstuderar förpackningen ska det enligt innehållsförteckningen finnas två handkontroller i förpackningen (i köpet skulle det bara ingå en handkontroll så allt var levererat enligt överenskommelse).
    Vad Dustin Home gjort är tydligen att beställa hem en produkt med två handkontroller men sedan packar de upp en handkontroll och säljer den separat, problemet uppstår om man vill ångra sitt köp inom 14 dagar som distansköpslagen ger konsumenter rätt till så går det inte då förpackningen är bruten!
    Hur tänkte Dustin Home här vill man fråga!?
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Update:
    Suddenly I got the product shipped on Thursday and received it on Friday.
    Still the website says the product will be in stock next week.
    So everything except info on stock/delivery were fine.
    Thus the rating was increased by 2 stars.

    Original:
    Ordered an item on Saturday which said it will be sent within 48 hours.
    Called on Wednesday (after 2 work days), and then they updated the order status to "Estimated delivery date to our warehouse" with 4 more additional work days.

    Would have been much better if the correct info was provided when ordering. (6 days are very different from 48 hours)

    At least it would have been much better if the status was updated or I was informed before I called and asked about it.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Superbra kundservice och supersnabba leveranser. Kan begära mer?
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde ett par in-ear hörlurar i September 2015.
    När jag fick dem så märkte jag efter ett par dagar att det var glapp i kabeln men jag hade inte tid att reklamera dem just då och struntade helt enkelt i det.

    Nu i Februari 2016 så bestämde jag mig ändå för att ta tag i det och se om jag på något sätt skulle kunna reklamera dem även om jag väntat så länge.
    Supporten svarade snabbt och sa att jag kunde få ett par nya på direkten - no questions asked, jag behövde inte ens skicka tillbaka de gamla.

    10/10
    2 mån sedan
  • Usel
    Jag har varit kund hos Dustin-koncernen i snart 20 år och har handlat en hel del genom åren! Dustin har oftast inte varit absolut billigast men har erbjudit en sådan bra kundservice (och t.ex inte bråkat vid returer eller om det varit något fel på en produkt) så det har absolut varit värt den eventuellt högre kostnaden gentemot deras konkurrenter.

    Men det var förut det!
    Beställde 14/2 en Pioneer VSX-930-reciever (3999:-) samt ett Logitech-tangentbord till iPad (tangentbordet var nedsatt till 149:-). 16/2 får jag meddelande om att paket finns hos mitt postombud. Då jag hämtade ut paketet (lördag 20/2) var det uppenbart att någon reciever inte fanns med! Paketet var således litet och vägde endast 0,7 kg. På packlistan i paketet stod både (den obefintliga) recievern och tangentbordet som reserverade, packade och levererade! :-O
    Jag kontrollerar också orderstatus via dustinhome.se och recievern står felaktigt som levererad även där. Därför mejlar jag Dustin via deras webbsajt om att en vara saknades vid leverans (eftersom det tydligen inte går att ringa dem på helgen). Får ett autogenererat mejl med ärendenummer som meddelar att "en handläggare kommer att höra av sig inom 1-2 arbetsdagar" så jag finner mig i situationen och avvaktar...

    Efter att snart fyra(!) arbetsdagar har passerat så har jag varken fått svar på mitt mejl eller hört av någon från Dustin via telefon. Den kundservice och proffessionalism som Dustin tidigare varit kända för, verkar numera vara som bortblåst!

    Detta är inte första gången som Dustin helt har tappat bollen. Julen 2014 så "försvann" min order i deras ordersystem. Det tog tre veckor innan jag tappade tålamodet och själv blev tvungen att ringa kundtjänst för att höra vad som hänt eftersom (den sedan länge betalda) ordern aldrig levererades. De hittade min order till slut men den hade ju naturligtvis inte skickats ut. De visste förstås inte varför. Till råga på allt tyckte Dustins kundtjänst att något "plåster på såren" inte var aktuellt trots att det var just Dustin som shabblat och inneburit att julklappar inte blivit levererade innan jul (trots god marginal)!? :-O Något ansvar öht i det inträffade tyckte således inte Dustin att de hade... Men det är klart: Det kanske var MITT ordersystem som krånglat!? :-( :-(

    Om möjligt: Undvik! Välj hellre t.ex Inet eller Webhallen! Dustin är numera inte speciellt intresserade att reda ut sina egna tillkortakommanden utan låter hellre kunden vänta (ofta länge) medans Dustin (eventuellt?) reder ut sin egen röra. Dustin har till synes ingen vilja att lösa problemen till det bästa för just kunden även i de fall där det är pinsamt uppenbart att det är just Dustins eget slarv som ställt till det! Kräver du som kund inte din rätt så rör Dustin inte ett finger i onödan för att ställa saker till rätta. Tyvärr! Som sagt: Undvik om det är möjligt!

    Dustin får dock motvilligt en stjärna i betyg för att iPad-tangentbordet levererades hyfsat snabbt!
    2 mån sedan
  • Hej Monseman!

    Jag får beklaga strulet med din order. Dröjsmålet på återkopplingen handlar med största säkerhet om att vi har haft en hel del sjukdom som gjort att vi inte riktigt hunnit med. Nu ligger vi i fas med det mesta igen och hoppas att vi kan leva upp till den normalt snabba servicen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    Beställde monitor till ett mycket bra pris, leverans hem till dörren mindre än 24h efter lagd beställning. Allt gott!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har testat en hel del olika butiker online men där man märker störst skillnad är när man får problem. Ångrar man sig så skickas paketet tillbaka utan extra kostnad om jag inte hämtar ut det. Eller då jag haft produkter som fungerat dåligt så har det skickat tillbaka dom gratis eller bara fått ny produkt direkt. Det är jag otroligt nöjd med och ingen slår dom på det! Dom är inte perfekta men man önskar fler butiker var som Dustinhome.
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Köpt en TV och AppleTV på en tisdag med beräknad leveranstid på torsdag. Torsdagen kom och ingen tv heller. Levtid ändras till fredag och inte heller kommer någon tv. Får meddelande till slut att jag får leverans på måndag, jag kan dock hämta den på fredag men fraktkostnaden kvarstår på 399 kr.

    Varför valde man Dustin?
    4 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Har aldrig varit med om bättre kundservice! Förutom det så erbjuder de även många produkter och har handlat en del från Dustin de senaste 3-4 åren. Finns inget att klaga på!
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Jag har alltid föredragit att beställa från Dustinhome. Bra priser och leverans enligt utlovad tid. Något enstaka garantiärende har det också varit och det har fungerat bra.

    Dock blir jag mycket irriterad på att "i regel" utlovas leverans ut från dem samma dag om beställningen läggs före kl1600. Alla varorna som jag beställde fanns i lager och beställningen samt betalning var klart före kl1400. Inte skickades varorna samma dag för det.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    10/10 Inget att klaga på.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Trots den slagkraftiga informationen på hemsidan: "Beställ innan kl 16.00 så skickas din beställning samma vardag" och "Lagerstatus: Skickas omgående" har det enligt orderavdelningen "Skett ett misstag och din produkt har inte skickats. Den ligger i alla fall här och skickas i dag. Garanterat". Håller tummarna för leverans i morgon.

    På pluskontot: ett riktigt bra pris, fri frakt, 60 dagars öppet köp, service via chatt och snabbt svar i telefon.
    2 mån sedan
  • Hej krihad!

    Tack för betyget. Det stämmer att lagerförda varor ska gå iväg om ordern läggs innan 16:00 och har den inte gjord det så får jag beklaga. Jag hoppas det löste sig till slut i alla fall annars får du höra av dig igen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Dålig
    Har blivit för stora för att hantera privatkunder.
    De ägnar sig åt börshandel och att imponera på marknaden.

    1) Kundcenter verkar vara en grupp tränade säljare som inte vill hjälpa annat än tömma köparens fickor. De drar pengar från ditt konto på direkten, men de saknar varan eller skickar den till slumpade mottagare. De vill inte medge att det blivit fel skyller på andra. De låter dig stå med risk om varan skadats under deras felleveranser. Du får inga pengar fören de kontrollerat att deras felutskick är helt!
    2) Ingen chef att tala med, hela företagsledningen gömmer sig bakom sina affärsmässiga titlar och nedlåter sig inte att tala med privatkunder.

    Slutsats: Undvik om möjligt
    2 mån sedan
  • Hej Raderman!

    Det var tråkigt att höra att du hade den upplevelsen, det får jag givetvis beklaga. Självfallet så tar vi normalt inte betalt förrän varan skickas till av kund uppgiven adress. Gör vi fel så får vi själva stå för de omkostnaderna så det är viktigt för oss att allt blir rätt från början. Fel händer givetvis och upplever man problem med leveranser eller felskick så hanteras detta bäst av vår kundservice som har kunskap och är vana att lösa dessa problem.
    Du är välkommen att slå en signal på 08-55344800 så hjälper dom dig gärna. Kundservice kan även ta emot meddelanden om du söker någon särskild person.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Mycket bra++++
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde två st hårddiskar till min server för totalt 8000 sek. Då jag var osäker på vilka diskar som skulle passa till min server tog jag hjälp av Dustins chat. Fick här råd om just dessa två som skulle passa min server.

    Då diskarna väl levererats och jag öppnar första förpackningen så ser jag direkt att det är fel formfaktor på dessa. Ringer upp Dustin och säger att jag fått fel varor varpå en väldigt otrevlig kvinna säger att returrätten inte gäller för öppnad produkt. Då jag påpekar att det var på deras inrådan jag köpte dessa diskar så frågar de mig om jag har kvar en kopia på chatten (??), utan en sådan så kan de inte göra någonting.

    Till saken hör att den oöppnade disken också blev nekad retur. Så nu sitter jag med två dyra hårddiskar som jag inte kan använda. Anmälan till ARN är gjord och fortsättning följer..
    3 mån sedan
  • Hej svperstar!

    Jag har skickat ett meddelande till dig för att se vad det är som hänt här. Vid konsumentköp så gäller alltid 14 dagars ångerrätt på Dustinhome så det borde inte varit något problem.

    Med vänlig hälsning

    Stefan
    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    Riktigt snabba leveranser, kom dagen efter beställning.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra varor. Betalningsalternativen goda. Dock, en alldeles för DYR frakt. Rekommenderas trots det - de har ju varor ingen annan har (ex: Yobikey)
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Acceptabel
    Uppdatering: såg senare i mailet de skickade ut att de gav mig en chans att ändra ordern. Hann inte se detta dock då jag jobbade mycket, men att det fanns en chans att ändra/avbryta ordern ändrar betyget lite till "acceptabel". Får kanske ge dem en ny chans i framtiden.

    Beställde Office 2013 då de sålde det för ~150 kr vilket är en sjundedel av vad det brukar kosta. Det visade sig vara ett prisfel, vilket är helt förståeligt. Kan hända den bäste.

    Men istället för att då fråga om jag fortfarande ville ha ordern skickade de resterande prylar ändå (hade lagt till en burk tryckluft och ett ESD-armband bara för att fylla ut ordern lite), vilket innebar att jag fick betala en dyr fraktavgift helt i onödan för prylar jag inte egentligen behövde. I alla fall inte för det priset.

    Jag hörde av mig till dem och fick detta svar:
    "Vi beklagar detta men tyvärr kan vi ej erbjuda någon annan produkt till samma pris eller ge någon annan kompensation."

    Sjukt dåligt att ändra en order och ändå skicka den. Kommer inte handla här igen i första taget, man vågar dels inte tro på att priserna stämmer och dels att man får kompensation för deras misstag.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Har beställt härifrån några gånger. Kan inte säga något annat att de har alltid fungerat utmärkt.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Inte så mycket att klaga på här, bra service, bra priser. Har fått fel någon gång och det har gått smidigt att lösa. Oftast mycket snabb leverans, inga problem med betalningsalternativ.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Inte mycket att klaga på.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Dustin är snabba på att leverera varor och de få gånger det har varit problem är det inga problem vid retur. Rekommenderar varmt Dustin som för mig känns som ett mycket pålitligt företag!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Jag köpte en Sony Z5.

    Snabb och smidigt leverans.
    Tråkigt nog blev det lite fel på första och andra varan.

    Snabba retur de skickade fraktsedel via mail och dagen efter kunde man hämta den nya telefonen och skicka tillbaka den gamla.
    Tyckte deras kundservice var strålande.

    Tredje varan var det inget fel på, den funkar utmärkt.

    Har även haft och göra med dustin tidigare då jag råka spilla lite på tangentbordet.
    Dock fanns det bara att köpa via företag men efter lite mailväxling så fick jag köpa den som privatperson vilket var en fröjd istället för att beställa en ny laptop.
    Bara tummen upp är min erfarenhet.
    3 mån sedan
  • Usel
    Märkte en riktig fuling som Dustin försökte göra. Skulle köpa ett PS4 med en extra kontroll. Man fick kontrollen något billigare om man beställde den på en gång. 3500kr för PS4 och 500kr för kontrollen. Allt frid och fröjd men jag beställde in den dagen. När jag sen gick in dagen efter för att beställa så kostade PS4:an samma men kontrollen kostade lustig nog 1000kr. Underligt. Jag raderade alla cookies och gick in från en ny IP adress och då vart priset lustig nog 500kr för kontrollen igen. Jag vet att många flygbolag kör med dessa taktiker men nu är det tydligen spritt sig.
    3 mån sedan
  • Hej hakanols!
    Tack för dina kommentarer.
    Vi har inte justering av priser genom cookies utan alla våra priser justeras manuellt efter vissa förutsättningar. Däremot så kan priset ändras flera gånger per dag särskilt på produkter som exempelvis prismatchas.
    Du kan i de flesta fall följa prisutvecklingen via Prisjakt även om det kan skilja ibland pga uppdateringsfrekvens.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    Jag beställde på lördag morgon. På hemsidan stod det att om jag beställde inom 6 timmar, så skulle min vara skickas samma dag. Va bra! Jag skyndade mig att beställa. Varan skickades dock inte förrän efter 54 timmar, dvs. på måndag eftermiddag. Läser man på lite, så står det att varor bara skickas på vardagar, men skriptet som sköter nedräkningen tar inte hänsyn till det. Detta är dåligt, och oärligt. Går man in på sidan på en lördag förmiddag, så borde det stå "beställ inom 54 timmar så skickas varan på måndag". Men det låter ju inte lika fint, nä, men DET ÄR SANNINGEN.

    Jag fick min vara i rimlig tid (bortsett från ovanstående), men i ett kolossalt överdimensionerat paket. Varan är mindre än ett usb-minne, men förpackningen är större än ett oöppnat paket skrivarpapper (ca 20x30x7 cm). Känns inte så miljövänligt, och onödigt otympligt att bära hem.

    Av dessa två skäl ska jag undvika Dustin Home, om möjligt.
    3 mån sedan
  • Hej joeha480!

    Jag får tacka för din återkoppling.
    Det är bara att beklaga. Det verkar som att man missat att ta bort räknaren under helgen och därför stämde givetvis inte informationen. Vi har noterat det och kommer att justera så att det inte ska hända igen.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Alltid 100% !
    4 mån sedan
  • Usel
    Varför sätter man kampanj pris på en vara som haft samma pris senaste halvåret och sen sätter dubbla priset som ordinare när varan inte kostat de? Detta fenomen är väldigt återkommande hos dustin........
    4 mån sedan
  • Hej sper!
    Det var tråkigt att höra att du har den erfarenheten att det skulle vara något som är väldigt återkommande problem hos oss, Självklart så blir det fel ibland när det gäller priser och information och då får vi givetvis rätta det.
    Skulle du kunna återkomma med vilken vara det gäller så vi får möjlighet att rätta om det blivit fel.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    Beställt flera gånger från DH och fått snabba leveranser. Kan inte ge 10, eftersom jag aldrig behövt ett support-ärende.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Kanonbra support! Beställde en HDMI till Cat-5/6 omvandlare som jag mottog efter två arbetsdagar. Denna var tyvärr defekt vilket jag förmedlade till Dustin. Ett par dagar senare mottog jag ett mail där det stod att en ny omvandlare skickats till mig och att jag kunde kassera den trasiga då den var av "ringa" värde (600 kr).

    Jättebra av Dustin att lita på sina kunder och att inte kräva att den defekta varan ska returneras till dem. Stort plus!
    4 mån sedan
  • Usel
    jag beställde en tv och betalade direkt förre vecka.tvn fanns det i lager grönt leveranstid 1-2 dagar stod på dustinhome hemsidan.Dagen efter fick jag e mail som stod ändring levaranstid att de skulle leverare tvn efter 2 veckor...jag ringte och avbeställde tvn ...jättedåligt vad som händer ? dustinhome var bra förr
    5 mån sedan
  • Hej musse44!
    Tack för dina synpunkter.
    Det låter mycket märkligt det du skriver då vi inte formulerar oss så på vår hemsida. Är det grönt så står det "Skickas omgående" är det gult så står det "Skickas inom 48h". Så den kan inte vara grön och samtidigt stå 1-2 dagar.
    Om det däremot står gult (Skickas inom 48h) och det visar sig att vi inte får tag på produkten ändå så hör vi av oss direkt till dig och därför fick du förmodligen meddelandet att det var försening på gång. Det är då troligt att leverantören inte kunde leverera som planerat av någon anledning.
    Beklagar att leveransen vart försenad.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Skit bra. Beställde ett grafikkort och en skärm. Då grafikkortet inte fanns i lager så behövde vi vänta 20 dagar på att grejetna skulle skickas. Men ett mail till dustin och på en kvart så fixade dom så att skärmen skickades direkt istället för att vänta 20 dagar. Mycket bra priser!
    5 mån sedan
  • Usel
    Leveranstiden tycks ha ökat från en dag, till ett antal dagar!
    Eftersom Dustin, aldrig varit ett lågprisföretag, så har
    jag uppskattat leveranssnabbheten!
    Men snabba leveranser verkar vara historia!

    Dessutom när man blir dåligt bemött av en anställd person, som menade att
    jag beställde sent på dagen! Jag påpekade då att de annonserade om att
    " Beställ före klockan 16:00, så har du varorna redan nästa dag"

    Nu har jag nya leverantörer som jag är nöjd med!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Hej Klobap!

    Tack för dina synpunkter.
    Det är alltid tråkigt när leveranser blir försenade och det är jag den första att beklaga.
    Däremot så kan jag försäkra att leveranserna går som vanligt och kommer fram dagen efter om det inte är något snökaos eller annat som är svårt att påverka. Även beställningar som kommer in efter 16:00 går oftast iväg samma kväll för leverans dagen efter, dock ingen garanti.

    Med vänliga hälsningar
    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    Ganska dyrt men ok
    5 mån sedan
  • Dålig
    min Philips 50PFT5300 50" LED är spårlöst borta skulle levererats den 26 vilket den inte gjorde, dustin skyller på Postnord och Postnord skyller på dustin. känner mig helt blåst på över 5000kr då tvn redan är betald.
    5 mån sedan
  • Hej igen!
    Vi kollade med PostNord, och vi ser att du ganska precis mottagit TV'n från dem. Vad skönt att det kom fram till slut!
    Mvh Dustin Home

  • Perfekt
    Bästa Dustin! Kunden i fokus, bra kontakt, service, bemötande, snabbt levererans! Handlat många ggr utan någon problem!
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Har alltid haft gott öga till Dustin då både service och priser känns riktigt bra.
    5 mån sedan
  • Bra
    Lite krånglig support men sjukt snabba om de har allt i lager
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Handlade ett 128GB MicroSD hos Dustin.
    Lade ordern på en Lördag och fick det på Tisdagen.
    Det är första gången jag handlar hos Dustin och har läst lite negativa kommentarer innan om att det är lite sisådär med både leveranstider och service, men jag lade ändå ordern på vinst och förlust. Hade ändå inte bråttom så det hade inte spelat någon roll om det tog 2 dagar eller 2 veckor. Nu tog det bara 2 arbetsdagar så jag vart ganska överraskad!
    Minneskortet fick jag dessutom till mycket bra pris då det var nedsänkt en bra slant. Kan inte vara mer än nöjd.
    5 mån sedan
  • Ganska bra
    Så fort de blir minsta lilla problem klarar dem inte av att lösa detta nu är det över 2veckor sen jag försökte göra returbegäran på 2 kassa varor och än idag trots 3 telefonsamtal och 5st mail har dem ens varken godkänt eller avslagit returen.. noterbart är även att deras retursystem inte ens klarar av att man flyttar för ens returer går automatiskt ut till den leverans adress man hade när man lade ordern trots att man tagit bort den helt ur deras system

    uppdatering: numera verkar dem ju iaf klara av att man flyttar vid returer om man nogrant påpekar det typ 10ggr dessutom verkar dem svara vid garantiutbyten
    7 år sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )