Snabb leverans
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (8.03)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    Mycket strul med min beställning till en början - fasen tänkte jag. Men efter kontakt med kundservice blev jag bemött på ett mycket bra och professionellt sätt. De lyssnade och löste problemen utan bekymmer. Dagen efter beställningen lades är den skickad. Väntar med spänning! :)
    Återkommer och kan rekommendera Dustin Home varmt!
    5 tim sedan
  • Mycket bra
    Beställt många gånger och alltid varit lite skeptisk mot sidan, pga. att de oftar visar priser utan moms (black friday t.ex trodde man att datordelar var tusentals kronor billigare än motparterna, men när man går till kassan har ju då momsen tillkommit)

    Men jag måste ändå säga att frakten är superb! De senaste tre beställningarna jag gjort har kommit dagen efter. Löjligt bra!
    1 dag sedan
  • Usel
    jag ångrar mig bittert att jag handla hos dustin.
    jag fick en tv som krånglade från att stänga av sig själv till att bild och funktioner inte fungerade som de ska. 3 månaders tid har den varit inne på service utan åtgärd. kundservice har varit väldigt dryga och pratar som man är helt inkompetent (inte alla men några av dem). jag har i flertal gånger ringt och bett om uppdatering men varje gånger säger dem att de ska återkomma men gör inte det. de skyller på sättet jag skickade den när dem själva har sagt att det inte finns några skador på tvn.

    3 månader utan tv och hittills bästa svaret jag har fått från dem är, "vi har för mycket att göra" när jag bad om att eskalera ärendet till chefen.
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Blixtsnabb leverans av 4 st Seagate Ironwolf till kampanjpris.

    Allt toppen när det går snabbt och smidigt till bra priser!
    3 dagar sedan
  • Usel
    Lade en beställning den 26 november, lagerdatum flyttas fram för flera av produkterna, men på sidan står det att dom är i lager och kan skickas omgående. Får inget svar från kundtjänst med e-post.
    3 dagar sedan
  • Perfekt
    Riktigt bra service, och otroligt bra leveranstider. Gjorde en beställning och fick det dagen efter, något som är ovanligt uppe i norrland.
    4 dagar sedan
  • Usel
    Beställer en vara den 24e november. Varan finns i lager. Per den 30 november står min order fortfarande som "under behandling". Jag ringer upp och tydligen har något blivit fel. Det läggs upp en ny order med dagens datum, jag hamnar sist i kön. Varan jag beställt är restnoterad. Nonchalant kundservice. Sista gången jag handlar hos dem.

    Kan även tillägga att jag skickade ett mail till Dustinhome 2016-11-29 som de fortfarande inte svarat på (idag 2016-12-05). När min order fick nytt orderdatum stod det 48h leverans. Efter 48h var min produkt fortfarande restnoterad. Jag kontaktade Dustinhome igen. De skulle återkomma, vilket de inte gjorde. Nu ser jag att produkten är beräkande 2016-12-12. Detta är så dåligt som man får huvudvärk. Riktig skitbutik.
    9 dagar sedan ( Uppdaterat: 4 dagar sedan )
  • Usel
    Slog till på en nersatt produkt. Betalade och fick en orderbekräftelse. Några timmar senare får jag ett mail där Dustin skriver att priset på produkten var fel och att de avbokat min order och inte tänker leverera.

    Har Dustin tabbat sig bör de rimligen stå för det och ta smällen. Istället väljer de att pissa på ett avtal de faktiskt ingått och som de enligt lag är skyldiga att fullfölja.

    Jag kommer aldrig handla av Dustin igen och kommer aldrig rekommendera någon annan att göra det heller.
    6 dagar sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • Usel
    Beställde en produkt till bra pris. Senare cancellerade dustin order med anledningen att den var för lågt prissatt. Har man ett pris på sin hemsida och kunden köper tycker jag att man ska leverera den varan kunden köpt och betalt.
    7 dagar sedan
  • Usel
    Uppdatering!
    > Hej TG-ombud!
    > Tråkigt att höra att väskan var slutsåld, ibland kan det vara så att det inte finns något likvärdigt beroende på vad du önskar för funktioner. Jag vill dock förklara för dig att pengar inte dras från något konto förrän vi fysiskt skickar en produkt så det behöver du inte vara orolig för. Eftersom du inte får en orderbekräftelse förrän vi har bekräftat att vi kan skicka varan så försöker vi kontakta kunderna vart efter för ersättningsvara eller annullering av beställningen.
    >
    > Om du har några fler frågor så är du välkommen att kontakta oss ifall det är några oklarheter eller något som är fel.
    >
    > Med vänliga hälsningar
    >
    > Dustinhome AB

    @Dustins svar
    1- Hur kan "väskan var utsåld" när ni tar emot ordrar från mig och många andra och dragit pengar jfr Dustin med en annan butik (en av era konkurrenter) som jag handlade hos igår och köpte sista 2 exemplaren av en vara och sen tryckte på "refresh/uppdatera" får man svar direkt att varan är utgått/utsåld.
    Klarar ni på Dustin detta? Byt IT-leverantör :P
    2- Det finns och fanns likvärdig vara men den skulle kosta 7 ggr mer!
    3- Du har skrivit: "Jag vill dock förklara för dig att pengar inte dras från något konto förrän vi fysiskt skickar en produkt så det behöver du inte vara orolig för."
    Jag vill förklara för dig och andra att DETTA INTE ÄR SANT! Du är antingen mkt okunnig eller sprider falsk info. här. Jag är inte orolig för ett par hundra kronor men rätt ska vara rätt : Enligt min bank tog Dustin ut hela beloppet dagen efter ordern lagts (dvs den 8 nov.) Sen överförde ni beloppet för väskan tillbaka till mitt konto drygt två veckor senare.
    4- Jag fick orderbekräftelse och betalning och allt var ok direkt men det stod 0 tilldelat. Jag var en av första om inte den första som lade ordern. Frågan är om ni hade varan överhuvudtaget. Ni hörde inte av er före flera påminnelser. Flera av varandra oberoende kunder kan inte ha fel: DU har fel (avsiktligt eller oavsiktligt).
    5- Sist men inte minst: Detta hade hänt mig förr också men det som retade mig mest denna gång var det bemötande jag fick av er representant och därmed det kritiska inlägget. Med lite goodwill och att ni satte priset fel hade vi inte kommit så långt.
    Nedan beskriver andra kunder hos Dustin exakt vad som hänt mig. Jag fick till slut ingen förklaring el ersättning/vara utan nonchalant bemötande och att s**t happens get used to it! Dustin halkar efter konkurrenter och kör med dirty tricks och använder lockpriser och varor som de inte kan erbjuda på de utannonserade priser: "Köpte en kameraväska (trodde jag iallafall).
    Köpet gick igenom och allt såg rätt ut. Pengarna drogs direkt från kontot såklart, men någon vara dök tyvärr inte upp.
    Efter ett bra tag kontaktade jag Dustin och då fick jag svar 2 dagar senare att väskan var slutsåld och att dom inte hade någon likvärdig att erbjuda mig.
    Jag ifrågasatte varför pengarna drogs och varför inget besked hade kommit att den var slutsåld, men det hade dom inget svar på.
    Pengarna sattes tillbaka på mitt konto först efter att jag ifrågasatte detta till dom.
    Känns väldigt oseriöst av en så pass stor aktör som Dustin att inte ha bättre rutiner än så."
    14 dagar sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Hej igen TG-ombud!

    Du skulle behöva kontakta vår kundservice eller vår kundombudsman igen för det är en del saker som du skriver exempelvis att vi skulle ha dragit pengar från dig som inte stämmer. Det hänger nämligen ihop med leveransen. Dvs så fort vi fysiskt skickat varan så dras pengar inte före då själva leveransen är den utlösande faktorn. Det går inte heller ut några orderbekräftelser innan leveransen verkligen görs, möjligen kan du ha fått ett "tack för din beställningsmail" då du beskriver att det var 0 tilldelat, vilket stämmer med det mailet. Orderbekräftelsen har ALLTID rätt antal tilldelat. Om du exempelvis förskottsbetalt är det givetvis en annan sak men det är inget vi kräver utan ett val du gör själv i så fall. Tyvärr kan jag bara svara generellt hur det fungerar hos oss och det är den informationen jag ger här på forumet.
    Hör av dig till oss igen så vi kan reda ut med dig vad som hänt i just ditt fall så du får rätt information om vad som hänt.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Snabbt , kvalitet och bra priser.
    9 dagar sedan
  • Usel
    Ajaj. Beställande ps4 plus spel i paket-pris. Skjuter upp på leveransdatum på spelet en månad även fall dem har det i lager. Nu tappade ni mitt förtroende för alltid Dustin.
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde ett par hörlurar och frakten gick på en dag. Riktigt bra. Snabb kundtjänst.
    11 dagar sedan
  • Mycket bra
    Uppdatering!
    Dustin hade tydligen systemfel just vid skiftet från torsdag till fredag och han inte justera priset. Något som de gjorde manuellt i efterhand och meddelade via mail! Mycket bra Dustin!

    Jag skulle "Black Friday" shoppa en Ps4 inkl. Uncharted 4 hos Dustin och gjorde i ordning min beställning ett par minuter före midnatt. Priset låg då på 2790 och var nyligen sänkt enligt prisjakt. Jag avvaktade till efter midnatt med att skicka beställningen, då det verkligen var fredag, och blev hyggligt förvånad när priset bekräftades till 3490...
    När den nu är slutsåld och ej går att beställa så är priset åter igen på 2790. Jäkligt dåligt av Dustin.
    14 dagar sedan ( Uppdaterat: 11 dagar sedan )
  • Acceptabel
    Rea under black friday på en bra produkt och sedan inte ha tillräckligt utbud att leverera tycker jag är dålig stil. Blir ett click bait typ den en del storbutiker brukar köra med i sina annonser för att få folk att komma in i butiken.
    14 dagar sedan
  • Hej ossiz!
    Jag håller med om att det är tråkigt när bra erbjudande tar slut fort. När vi har kampanjvaror så ser vi alltid till med att ha ett större antal varor men till skillnad mot en fysisk butik kan vi alltså sälja flera hundra bara på någon minut, särskilt när vi har fina erbjudande så de tar slut väldigt fort. Det är tyvärr inget vi kan göra något åt, vi vill trots allt ha bra erbjudanden till våra kunder.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    Köpte en kameraväska (trodde jag iallafall).
    Köpet gick igenom och allt såg rätt ut. Pengarna drogs direkt från kontot såklart, men någon vara dök tyvärr inte upp.
    Efter ett bra tag kontaktade jag Dustin och då fick jag svar 2 dagar senare att väskan var slutsåld och att dom inte hade någon likvärdig att erbjuda mig.
    Jag ifrågasatte varför pengarna drogs och varför inget besked hade kommit att den var slutsåld, men det hade dom inget svar på.
    Pengarna sattes tillbaka på mitt konto först efter att jag ifrågasatte detta till dom.
    Känns väldigt oseriöst av en så pass stor aktör som Dustin att inte ha bättre rutiner än så.
    18 dagar sedan
  • Hej at78!
    Tråkigt att höra att väskan var slutsåld, ibland kan det vara så att det inte finns något likvärdigt beroende på vad du önskar för funktioner. Jag vill dock förklara för dig att pengar inte dras från något konto förrän vi fysiskt skickar en produkt så det behöver du inte vara orolig för.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Dålig
    Jag har inte beställt från Dustin sedan 2010 då jag försökte beställa en TV. Den historien orkar jag inte dra igen, men låt oss säga att det blev många böcker innan de löste sitt problem.

    Idag gav jag dem tillslut en andra chans. Lade en beställning på en bildskärm som de hade lägst pris på, på marknaden. När jag en timme senare går in och ser efter så orderbekräftelsen ser bra ut möts jag av två beställningar!

    Nu kan jag bara hoppas att de kan leverera varan (märk väl varan och inte varorna...) utan problem.

    Jag ger Dustin en extra stjärna för en hemsida där produkter kan hittas och jämföras på ett tillfredsställande sätt.

    Antagligen dröjer det väl sådär fem, sex år igen innan jag ger dem en ytterligare chans...
    29 dagar sedan
  • Hej alias tomten!
    Tack för dina synpunkter och betyg. Det var även skönt att höra att vi löste dina TV problem till sist.
    Om det råkar bli dubbelordrar vid beställning så har vi en funktion som ska ta hand om dessa så det bör inte bli några problem.
    Däremot så har Stockholm med omnejd stått still de senaste dygnen pga snökaos så transporterna har inte fungerat för något transportföretag i området.
    Det är vad jag hört stora förseningar fortfarande men jag håller tummarna för att ditt paket kommer som tänkt ändå.

    Får passa på att tacka för din beställning och att du gav oss en ny chans.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    Från att vara en av Sveriges bästa webbutiker till något så uselt att jag faktiskt inte kan rekommendera någon att handla här något mer. Läs gärna hela detta inlägg!

    De började med ett behov att köpa något så simpelt som två stycken iPod 16GB, när jag var inne för att handla dessa två hittar jag även en fotoväska. Denna väska kommer bli högst intressant i denna affär.

    Jag noterar att alla produkter finns i lager när jag lägger min beställning, detta är naturligtvis viktigt då jag är i behov av de två iPod:arna så snabbt som möjligt.

    Ordern går iväg utan problem, jag känner mig nöjd! Då det är söndag sätter jag mig i soffan och tänker att det blir leverans på tisdag så de är de som lovas på Dustinhomes sida. Ett löftet som jag förstått (nu såhär i efterhand) inte är mycke värt.

    Vid klockan 15.30 på måndagen kollar jag in för att se att ordern är skickad, men det går inte att se. Varpå jag ringer till deras 08-nummer, Jag blir vänligt bemött av proffsig personal i sälj-supporten. Jag förklarar att jag önskar att denna order ska skickas inna kl. 16.00 som de utlovar. Han delar på ordern eftersom fotoväskan tydligen inte finns i lager, varpå jag snabbt kollar på generalagentens hemsida och ser att det finns 16 stycken i lager på deras lager.

    De visar sig att de ligger en spärr som ekonomiavdelningen måste släppa på. Varpå jag återigen säger, jag vill att de produkter som ni har i lager skickas omgående så att de är framme på onsdag.

    På tisdag morgon ringer jag kl. 8.00 och blir återigen bemött av trevlig personal, jag får beskedet att de inte skickades några grejer dagen innan varpå jag frågar om jag måste ringa igen på eftermiddagen för att säkerställa att de går iväg. Svart blir att de ska jag inte behöva göra.

    Men tro om min förvåning, ordern har inte gått iväg, jag ringer kl. 15.00 och får samma trevliga person som kollar upp denna order. Jag säger till honom att jag vill att han personligen kollar att det går iväg som de ska. Varpå han sätter en kom-i-håg lapp på sin skärm.

    Idag onsdag ringer jag kl. 14.00, får svaret att ordern inte gått iväg. Jag brusar upp och frågar "VA FAN håller ni på med". Svaret blir att de är många sjuka på lagret, jag säger att de kan stryka de två iPod:arna från ordern och endast behålla väskan på ordern då jag får be ge mig ut på stan för att köpa två istället. Samt att jag önskar prata med någon ansvarig, jag ber också om ursäkt för att han får ta skiten för detta. Det finns naturligtvis ingen ansvarig på plat satt koppla till. Jag nöjer mig med att bli uppringd, så i skrivande stund väntar jag fortfarande på ett samtal från någon ansvarig samt en restnotterad väska.

    Jag hoppas du som läser ända hit ner inser att det ändå är rätt rimliga krav jag ställer, samt att jag ger Dustinhome möjligheten vid flera tillfällen att skicka de som finns i lager,

    Jag har inget att invända mot personalen som jag pratat med, de har varit trevliga mot mig, jag har bemött dem med en trevlig ton tillbaka!

    De jag säger är: "HUR SVÅRT SKA DE VARA ATT SKICKA EN ORDER?!", är det inte de som är eran huvudsakliga affärsidé?

    Med vänlig hälsning,
    David
    1 mån sedan
  • Hej David och tack för ditt inlägg.
    Det var skönt att höra att du blev bra bemött av oss trots omständigheterna.
    Jag kan bara beklaga upplevelsen, givetvis går de flesta leveranserna normalt smärtfritt.

    I dessa fall så brukar man kalla det för Murphys lag vilket jag tyvärr tror har inträffat här.
    Kan något gå fel så gör det detta inte bara en gång utan det fastnar och fastnar hela tiden.

    Beklagar som sagt strulet och passar på att önska dig en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    Pinsam och usel hantering av reklamation.

    Reklamerar produkt i början av Oktober och returnerar varan. Varpå ny produkt läggs upp för leverans. Denna utblir dock då produkten har slutat säljas på marknaden.

    En vecka senare reklamerar jag en likadan produkt (köpte 2 likadana vid tillfället) Denna gång väljer DUstinhom att godkänna reklamationen utan att kräva tillbaka varan. Samma historia. Får idag veta att produkten INTE finns för försäljning längre.

    Vad jag då gör är att föreslå en ersättningsprodukt som deras representant godtar. och kastar in på de stående ordrarna som jag har på de utgågna produkterna som skall vara nollade då dessa är reklamationer.

    Nu ca kl 22.00 samma dag mottager jag en faktura på dessa produkter där Dustin försöker tvinga mig att betala för en produkter som jag skall få i utbyte för en reklamation. Produkterna är likvärdiga med samma typ av funktioner som den ursprungliga produkten.

    Detta är rentav BEDRÄGLIGT beteende av Dustinhome där de försöker skörta upp mig på pengar för en reklamation och ersättning av ursprungliga produkter.

    Era dagar är räknade med mig som kund om inte detta löses utan dröjsmål.
    1 mån sedan
  • Hej sin89!
    Jag tror det föreligger ett missförstånd när du skriver som du gör. Om vi byter ut produkter under garanti/reklamationstiden och behöver ersätta med andra varor än de ursprungliga så går det alltid ut ett fakturaunderlag till dig så du har kvitton på rätt produkter. Fakturorna betalas sedan av de krediteringarna vi gör på de trasiga produkterna. Det är på samma sätt som du får ett tillgodokvitto i en butik som du sen väljer att använda som betalning för en ny vara.
    Har du några fler frågor och funderingar kring detta så är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper dom dig med dina frågor.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Acceptabel
    Visst, leveranserna är okej..men aldrig några varor på lager..ok när det fungerar.
    1 mån sedan
  • Hej Piddeman_86!
    Tråkigt att höra att inte just dina varor fanns i lager. Även om vi har ett lager på 20000 kvadratmeter så är det omöjligt att alltid ha allt hemma då vi har flera hundratusen olika varor i vårat sortiment. Oftast har vi något likvärdigt man kan välja i lager så skulle det uppstå ett liknande problem så kan du höra av dig till våra säljare så kan de hjälpa dig att hitta något vi kan skicka på en gång.

    Med vänliga hälsningar

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Jättesnabbt leveranser och bra priser
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Superbra!
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställt julklapp till barnen, Nes mini. När jag förhandsbokade den skulle den komma 11 november men nu är leveransdatumet i januari. Hoppas att det inte enbart är dustin som har problem att leverera i tid. Har ni fått reda på någon orsak till förseningen.
    Annars har dustin alltid levererat i tid och har bra priser.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Sammanfattning: Misstag i lagersaldo och leverans men bra kundtjänst. Det är första gången de har missat en order till mig, vilket anses vara bra.

    Jag beställde två prylar där båda var registrerade som "i lager". Dagen efter fick jag en uppdatering att den ena prylen inte var i lager. Otydligt, men OK. Väntade till beräknad leveransdag till deras lager och deras saldo uppdaterades som det skulle. Trots det skickades inte min vara den dagen. Det visade sig att den andra varan hade "fastnat". Det fixades med ett kort telefonsamtal.

    Dagen efter fick jag mitt paket, dock var den pryl som hade "fastnat" fel pryl. Efter ytterligare kontakt med kundtjänst skickade de rätt vara utan diskussion. Den felaktiga prylen fick jag behålla.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Uppdaterad 2016-10-14: Håller inte vad de lovar. Timern för leverans samma dag betyder snarare att varan skickas dagen efter. En beställning lagd en torsdag 10.32 skickades fredag klockan 12.50. Inte samma dag det inte.

    Tidigare: Beställde en Nokia N85 igår förmiddags och hämtade ut den i eftermiddag på postens leveransställe. Dustin är oslagbar på leveranstid.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Dålig
    Beställde en bildskärm som fanns i lager men den levererades inte samma dag som utlovat enligt hemsidan, vid kontakt med kundtjänst kommer bara ett svävande svar om att leverans vid order innan kl.16 gäller "normalt"?
    Leverans enligt hemsidan gäller tydligen inte längre.
    1 mån sedan
  • Hej muppo!

    Tack för ditt betyg. Tyvärr kan jag inte mer än att beklaga den försenade leveransen. Leverans ska ske enligt det vi har skrivit annars har något fel uppstått.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Knappt godkänd
    Enligt hemsidan lovar de att leverans ska ske samma dag vid beställning innan 16.00, trots det skickar de ej varan (finns i lager) och inget besked lämnas om förseningen.
    1 mån sedan
  • Tack för ditt betyg. Tyvärr kan jag inte mer än att beklaga den försenade leveransen. Leverans ska givetvis skickas omgående på lagerförda varor före klockan 16.00.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Toppbetyg!

    Skulle beställa en mobilhållare från Brodit, men Dustin hade inte modellen jag behövde i sitt sortiment. Ställde en fråga angående detta på chatten, fick svar att de skulle kolla upp och återkomma. Samma dag, några timmar senare kommer ett mail om att de tagit in varan i sortimentet och att den går fint att beställa nu.

    Loggar in direkt och beställer, en vecka senare ligger paketet hos mitt postombud. Fantastisk service och bra leveranstid med tanke på att varan inte ens fanns i sortimentet en vecka innan jag hade den hemma.

    Tack!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra service och bra produkter. Det finns egentligen inget att klaga på.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Förhandsbokade FIFA 17 till Playstation 4 för att få det på releasedagen. Först hade de skrivit fel releasedatum dvs 27/9 istället för det riktiga datumet 29/9. Helt ok, alla gör misstag. På den riktiga releasedagen 29/9 får jag ett meddelande om att leveransen blir försenad och förväntad leveranstid blir fyra dagar senare.Tycker inte att en butik ska ta emot förhandsbokningar om de inte har ambitionen att leverera till releasedatumet.
    2 mån sedan
  • Hej Squadis!

    Tack för dina synpunkter. Först vill jag beklaga missen med releasedagen!
    När det gäller förhandsbokningar så är det ingen garanti att du får det på releasedatumet utan det ger dig en plats i kön. Den som beställer först får sin först osv. Det är nästan alltid så att efterfrågan är större än tillgången och det gäller alla butiker i Sverige. Med det sagt så skulle ingen få ta förhandsbokningar då det alltid vid större releaser blir dessa problem. Så jag förstår precis vad du menar men av två onda ting så kanske det är bättre att kunna ställa sig i kö och vara tidigt ute än tvärt om. Så får vi att jobba stenhårt med att försöka få tag i så många exemplar vi bara kan i den tuffa konkurrensen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Dålig
    Köpte en TV i början på september, tyvärr hade den ett pixelfel vid leverans. Självklart inte Dustins fel så jag ringde dit, fick snabbt svar att de gör en reklamation hos posten och att jag skulle få en ny TV om jag bara skickade in bilder på skadan. Jag är väl medveten om att TV-apparater tenderar att vara trasiga pga. frakten så därför valde jag Dustin som här på prisjakt har bra betyg (ack så fel jag hade). Supporten sa att tvn var restnoterad men jag den skulle dyka upp på lagret ca. 3 dagar senare vilket då var en måndag. Jag fick medan jag väntade använda den trasiga tvn.

    Allt frid och fröjd än så länge. På tisdagen veckan efter märker jag att tvn inte lämnat Dustins lager. Jag mailar dit, 24h senare fortfarande inget svar. Jag tar då kontakt med en person via chatten och säger att jag gärna vill veta vad som händer. Han påstår då att han ska titta på detta och återkomma på eftermiddagen. Inget svar. Jag mailar dagen efter igen och får då ett svar av person A som säger att tvn är på g. Kort därefter får jag mail av Person B som säger att tvn är restnoterad till 26/9 vilket då var nästan 2 veckor bort. Till detta ser jag att priset på tvn sänkts med 700 kr vilket jag också ifrågasätter, de går med på att betala ut mellanskillnaden. Detta är bra och ger dustin 2 stjärnor istället för 1.

    Jag mailar även och frågar när den trasiga tvn ska hämtas. Får svar att det kan ta upp till 60 dagar.

    Då jag inte längre litade på Dustins lagerhållning och information höll jag ständigt koll på lagersaldot. Vid 22/9 ser jag att tvn, än en gång, verkar ha blivit restad. Datumet för leverans till lager står nu på 17/10. Jag blir förbannad och mailar igen. Skriver att jag inte accepterar detta och att jag gärna tar en likvärdig ersättningsvara eller pengarna tillbaka. Får inget svar på detta överhuvudtaget utan 2 dagar senare får jag mail från posten om att en vara är på väg till mig. I och med att lagersaldot fortfarande är 17/10 vet jag inte vad dustin skickar åt mig.

    Samma dag frågar dustin igen om bilder så jag skickar samma bilder igen. Därefter dyker ett mail upp med en fraktsedel och att jag ska skicka tillbaka tvn för kontroll. Jag får själv ringa och boka frakt med postnord. Postnord hämtar bara mellan 08-16 så för oss som arbetar är det ett h-vete att få ihop.

    Det jag saknar med kundbemötandet är tydliga svar, god kommunikation och uppdateringar om läget. Har lagt ner timtal på detta och då jag ogärna vill slösa min tid på oseriösa säljare kommer jag aldrig att handla från dustin igen.
    2 mån sedan
  • Hej bj0rnis!

    Jag får givetvis beklaga din upplevelse och självklart är det tråkigt om teven var trasig vid leverans pga transporten. Det hör dock till ovanligheterna hos oss men det kan givetvis hända med all typ av gods som inte hanteras ordentligt. Jag ser dock en hel del missförstånd, det är faktiskt så mycket så jag inte kan ta upp det i detta forum utan jag får nöja mig med att beklaga din upplevelse. Är du dock intresserad att reda upp missförstånden så är det bara att höra av sig till oss. Att en teve är restnoterad är dock något som jag kan svara på och det är inget vi kan göra något åt mer än att beställa den. I detta fallet så var det en skadad leverans som gjorde att du behövde vänta på den restade teven vilket inte hade hänt om du fått din teve levererad som den skulle från första början, vilket givetvis komplicerade ärendet. Än en gång så beklagar vi upplevelsen.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Usel
    Har beställ massor från DustinHome genom åren, både i jobbet och privat, och jag har alltid varit nöjd med både pris, service och snabba leveranser. Tyvärr har något hänt med Dustins prissättning på senare tid. Priserna åker jojo och kan gå upp och ner flera ggr på en dag. Även deras helgkampanjer är luriga då det inte alls är säkert att priset är sänkt och i vissa fall har priset sänkts ännu mer dagen efter att kampanjen är slut. Ännu mer bisarrt blir det när man jämför priserna mellan DustinHome och Dustin. Inte sällan blir det billigare att handla samma vara från DustinHome än Dustin trots att man då måste lägga på moms. Hur är det ens möjligt? Dustin vet verkligen hur man skaffar sig missnöjda kunder.

    Update: Sänkt betyg. Då var det weekend rush igen och Dustin säljer hörlurar för 499 kr som kostade 379 kr för någon vecka sedan, eller en HP server och moderkort för samma pris som deras normal pris. Weekend rush är allt bara rent hittepå.
    2 mån sedan
  • Hej MagicC. Tack för dina synpunkter. När det gäller priser så har det inte hänt något på senare tid. Det som gäller är precis som vi beskriver i våra försäljningsvillkor: Aktuella priser på produkter lämnas på Dustin home:s webbsida som uppdateras i realtid. Priserna anges i SEK och inkluderar moms.

    Beträffande Dustin så är det ett annat företag som vänder sig till företag och har sin egna budget på vad man lägger kampanjer på. Dustin kanske har en kampanj på ett 3 pack 24 portars switchar vilket inte gynnar konsumenter, Dustin home har kanske i stället en konsumentkamera till ett fint pris som den professionella fotografen inte är intresserad utav osv. Det är även mycket annat som skiljer företagen som leveranssätt, finansiering, avtalslösningar osv. Har du några funderingar eller frågor så är du välkommen med dom till oss så ska vi försöka förklara.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Beställde ett Asus Gtx 1070 och fick hem det efter 2 dar! Inga problem med coilwhine eller att det var ett måndagsexemplar. Kortet fungerar fint och jag kommer definitivt att handla hos er igen!

    Mvh Billy
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Otroligt bra och professionell Service, Hade en produkt jag köpt tidigare som hade börjat strula. Kontaktade deras support och fick den utbytt direkt.

    Fick väldigt bra bemötande och service killen var väldigt förstående
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Trevlig kundservice , snabba leveranser, och bra upplägg på hemsidan, tyvärr strular postnord till det för dustin, förr kunde man räkna med att få beställning dagen efter. Nu får man räkna med två dagar.
    3 mån sedan
  • Bra
    Skickar inte så fort som de anger på sistone, även om det finns i lager, annars är de bra.
    3 mån sedan
  • Acceptabel
    Skickade inte min order förrns jag frågade vad det var som hindrade leverans.
    4 tim. efter mitt mejl så var ordern skickad utan någon närmare förklaring mer än att det blivit förseningar.
    Förväntade mig bättre av Dustin.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Fick hem min externa hårddisk snabbt och enkelt. Priset var bra, hoppas deras kundservice håller måttet om nåt skulle hända!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Lock pris med varan på lager, klockrent.
    Snabb och enkel beställning och betalning
    Bekräftelse på en söndag och kom till posten tisdag perfekt
    Rekommenderas definitivt.
    3 mån sedan
  • Usel
    Varning, Varning, Varning! Köp inte från Dustin! Får ni problem, så får ni garanterat inte hjälp... Dustin måste ha en av Sverige sämsta support.

    Jag köpte en Lenovo Thinkpad E540 från Dustin, då de hade ett bra erbjudande. Leveransen gick snabbt och bra och jag hade datorn dagen efter jag beställde.

    Men en dag när jag öppnade datorn, så gick gångjärnet på Lenovo datorn sönder. Även vid gångjärnsfästet gick plasten sönder lite. Jag kontaktade Dustin, som meddelade mig att jag skulle prata ta detta direkt med Lenovo. Efter lite strul med serie nr (visade sig att Dustin lägger på en siffra på serie nr) så beställdes en upphämtning för transport ner till Tyskland där datorn skulle lagas. Lenovo berättade också att de haft liknande fall tidigare och att de efter lite strul stått för lagningen, så detta skulle inte vara några problem eftersom de kände till liknande fall.

    När datorn väl kommit ner till Tyskland, så får jag ett mail om att Lenovo inte kommer stå för kostnaden, då de anser att det inte är ett garanti ärende. De menar på att det är en yttre skada och därför står de inte för att laga datorn.

    Som att de inte visste det innan. Jag hade ju pratat med dem om vad som var fel...När jag frågar Lenovo om varför detta inte är ett garanti ärende så får jag inget svar.

    Jag kontaktar nu Dustin och ifrågasätter ärendet, då jag inte gjort något annat än att använda datorn på ett normalt dagligt sätt. Efter lite diskussioner fram och tillbaka så svarar Dustin att de inte har någon anledning att ifrågasätta Lenovo. Dustin säger också att de inte är tekniker, utan litar fullt på Lenovo. Jag påpekar att jag hade förstått att det inte var ett garanti ärende om jag tappat datorn, men eftersom det bara varit daglig användning, så måste detta vara ett garanti ärende. Dustin svara bara med undanflykter. Jag frågade Dustin om datorn var tvungen att ligga kvar ouppackad i originalförpackningen för att garantin ska gälla. Dustin valde att inte svara.

    Lenovo skickar under tiden ett mail till mig där de erbjuder mig att få en offert för att stå för kostnaden själv. Lenovo vill ha 1300 kr + moms för att ta fram ett kostnadsförslag...Jag meddelar givetvis Lenovo att jag inte kommer stå för några kostnader, eftersom det är ett garanti ärende.

    Ärendet är anmält till ARN

    Igår fick jag tillbaka min datorn från Lenovo. Vad de har gjort med datorn vet jag inte. Men den ser helt totalförstörd ut nu. Synd att jag inte kan bifoga bilder så att alla får se...

    Någon har med våld slitit sönder skärmen och sen försökt trycka ihop datorn. När det inte gått har de använd en plastmaskin för att trycka ihop allt. Datorn ser helt totalförstörd ut nu och jag tvivlar starkt på att den går att använda. Jag har inte tagit bort plasten för att kunna visa upp datorn till ARN, Lenovo och Dustin.

    Innan jag lämnade in datorn, gick det iaf att använda den om man var försiktig när man öppnade och stängde datorn. Jag hade kunnat laga datorn själv med lite lim, men eftersom det var garanti så lämnade jag in datorn.

    Nu ser det ut som någon har gjort allt de kan för att förstöra datorn... Skärmen är helt sned från datorn och delar av plasten/skärmen har slitits sönder och delvis tryckts ihop. Där har man tagit i för att kunna trycka ihop datorn, vilket gjort att datorn har gått sönder ännu mer. En kabel sticker ut på ena sidan av datorn och plasten vid skärmen har spruckit upp helt på 2 sidor. Sen har man plastat in allt för att få datorn att hålla ihop...

    Jag kontaktade givetvis Dustin och Lenovo om detta och bifogade dem bilderna. Men ingen av dem har valt att svara på mitt mail.

    Nej fy fan. Om ni ska handla, så köp någon annanstans. Inte värt att spara någon hundralapp ifall ni får problem och måste kontakta Dustin.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Sjukt snabb leverans, och detta i tider då posten är under all kritik, fick leveransbekräftelse tidigt på morgonen (beställde på natten) och kunde hämta ut paketet dagen efter. Varan var dock defekt, mailade och förväntade mig höra det man brukar få höra -"kontakta tillverkaren bla bla bla" trots att alla säljare vet eller borde veta att det är säljaren som har ansvar för reklamationer om varan var defekt vid köp, men så vart inte fallet och reklamationen fungerade smidigt och de har ett upplägg som gör att man inte behöver vänta lika länge på ny produkt som alla andra företag jag handlat ifrån. Har fått väldigt många defekta produkter genom åren dessvärre, dock handlar jag väldigt mycket elektronik också, och att varan är defekt är sällan eller aldrig säljarens fel. Tycker Dustin är de som hanterat ärenden av den här typen bäst, snabba svar o.s.v. så kommer hålla mig till Dustin även om en vara skulle råka kosta några 100 kr mindre någon annan stans. De butiker som brukar ha allra lägst priser brukar även vara sämst att ha att göra med vad gäller returer, kontakt och allt annat.
    3 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde några produkter (bland annat ett skal till min telefon) som var gulmarkerad (skickas inom 48 timmar), produkterna blev bekräftade i "orderinformationen". Hör av mig till kundtjänst då varan inte skickats efter 48 timmar. Får till svar: "...har tyvärr utgått och är ej något vi kan få tag på längre. Vill du göra några ändringar i din order?". Väldigt konstigt att de inte kontaktar mig, då de inte kan leverera. Bad dem makulera hela ordern och återbetala omgående. Jag hoppas på en snabb återbetalning.

    Uppdatering:
    Skalet var Apples originalskal till iPhone 5/5s/SE (läder) - "Apple Iphone 5S Leather Case - Black".
    Fick snabb återbetalning.
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Knappt godkänd
    Kundservice under all kritik. Jag gjorde en beställning 20160603 på delar till en HTPC. Jag fick ingen bild när jag hade byggt ihop datorn och eftersom det inte fanns någon PC högtalare i chassit kunde jag inte få en felkod. Skickade tillbaka både moderkort och CPU för ingående felsökning hos Dustin. Efter ett par dagar kom moderkortet tillbaka, men jag fick vänta på CPU ytterligare ett par veckor(!?!). När slutligen CPU:n kom tillbaka, skulle jag montera komponenterna igen. Då visade det sig att ett gäng pins i CPU socket på moderkortet är mosade(antagligen efter funktionskontroll)! Inga underlag har levererats med komponenterna som beskriver varken funktionskontroll eller fel. CPU har bytts ut mot en ny, men där skickade man bara med en pack sedel. Ärendena på deras hemsida är inte heller uppdaterade. Kundservice har ingen aning om vad som har skett och kräver nu underlag som jag inte har, med undantag för den fraktsedel som finns på kartongen. Bemötandet hos kundservice har varit mycket konstigt, då teknisk kunskap och kompetens verkar saknas samt att det saknas information om ärenden.
    Jag är fast i något bisarrt moment 22 läge, där jag bestraffas för att Dustin saknar antingen ett ordentligt ärendehanteringssystem eller att teknikerna som har utfört felkontrollen helt enkelt struntat i att använda det.
    Uppdatering: Jag får nu skicka tillbaka moderkortet och ökar mitt betyg.
    Uppdatering 2: Har nu fått ett svar att inte felet täcks av tillverkarens garanti, EFTER att jag har skickat in moderkortet! Det gör det definitivt inte, då DUSTIN har gjort åverkan av moderkortet, inte tillverkaren. Moderkortet kommer nu att skickas tillbaka trasigt igen, trots att kundservice var fullständigt medvetna om detta fel. Jag skickade till och med bilder. Har kontaktat deras kundombudsman, men under dessa förutsättningar kan jag absolut INTE rekommendera denna återförsäljare, utan snarare, gå till någon annan. Priserna var ursprungligen samma som Inet, men eftersom jag hade studentrabatt hos Dustin beställde jag där istället då det blev ett par hundralappar billigare. Ett stort misstag! Nu blev det 1500:- dyrare och jag har nu beställt ett nytt moderkort från en annan leverantör.
    Uppdatering 3: Jag har nu fått viss kompensation. Kundombudstjänsten har fungerat där kundservicen har varit under all kritik. Hårdvaran verkar sedan inte ha hanterats av Dustin själva. Uppdaterar mitt betyg och rekommenderar att andra som har problem med kundservice att kontakta kundombudet istället. De har hanterat ärendet professionellt i min mening, det var bara synd att det gick så långt som det nu gjorde. Problemet som var med min utrustning, visade sig till slut, vara en simpel BIOS uppdatering. Det var aldrig något fel på hårdvaran.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Mycket bra
    Bra pris och snabb leverans.
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Har handlat från Dustin många gånger och har inte haft några problem. Snabba leveranser och de gånger jag haft problem så har kundtjänsten skött det hela bra.
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Usel
    Riktigt dåligt !
    Står levereras inom 48 timmar, då det skulle stå levereras inom 1-3 veckor på hemsidan... Tänk efter innan ni beställer här, då det kan bli väldigt lång leverenstid.
    4 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att din leverans verkar ha dragit ut på tiden långt utöver den förväntade tiden. Generellt så är dessa uppskattade tider i förhållande till lagerhållning hos våra distributörer. Ibland händer det att vi får ett leveransdatum från distributören långt utöver det uppskattade datumet vilket vi inte heller är nöjda över och härleds ofta till lagerdifferenser hos distributören när vi väl gör beställningen. Att vi skulle ha en lagerhållning på samtliga våra 200 000 produkter är dessvärre inte en möjlighet vi har.

    Om du skulle vilja återkomma till mig med ditt ordernummer i ett PM eller kontakta Kundservice via 08-553 44 900 så får de titta vidare på ditt ärende.

    Med vänlig hälsning
    Dustin Home AB

  • Perfekt
    Jag har bara positiva erfarenheter från Dustin. Alltid snabba leveranser, bra priser och bra service.
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Mycket bra butik, handlat mycket här. Snabba leveranser =o)
    5 mån sedan
  • Perfekt
    VI ÄLSKAR EN SMART KUNDTJÄNST!

    Jag handlar ofta på Dustin Home i flera år, och varje gång vad jag blir glad att jag gör det,
    för jag känner mig tryggt, särskilt p.g.a deras kunnig kundtjänst.
    Vilket fint bemötande får kunderna, vad de är vänliga, hjälpsamma och proffsiga!

    Förra veckan köpte jag en special mobil hos dem, när jag träffat ett problem, blev jag berörd av kundtjänsten som är problemlösning orienterad, trevlig och hjälpsam, att jag fortsatt handla p.g.a. kundtjänsten.
    De tog hand om problemet snabbt, erbjöd olika alternativ, och gjorde den till verkligheten trevligt, snabbt och effektivt.

    Ni får av mig det högsta betyget.

    Jag tänkte att på den här tiden, som alla är så snabba ibland med negativ kritik, är det lika viktigt att berömma när det väl värde beröm: You earned it fair and square, säger man på engelska!
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag har handlat hos Dustinhome ett flertal gånger och utan att ha några som helst förväntningar och alltid fått beställning hem snabbt.

    Vad jag inte har råkat ut för ännu är ett återköp eller inlämning hos service, detta återkommer jag med och reserverar plats för i framtiden.
    5 mån sedan