Snabb leverans
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (8.25)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Acceptabel
    Förhandsbokade FIFA 17 till Playstation 4 för att få det på releasedagen. Först hade de skrivit fel releasedatum dvs 27/9 istället för det riktiga datumet 29/9. Helt ok, alla gör misstag. På den riktiga releasedagen 29/9 får jag ett meddelande om att leveransen blir försenad och förväntad leveranstid blir fyra dagar senare.Tycker inte att en butik ska ta emot förhandsbokningar om de inte har ambitionen att leverera till releasedatumet.
    13 tim sedan
  • Dålig
    Köpte en TV i början på september, tyvärr hade den ett pixelfel vid leverans. Självklart inte Dustins fel så jag ringde dit, fick snabbt svar att de gör en reklamation hos posten och att jag skulle få en ny TV om jag bara skickade in bilder på skadan. Jag är väl medveten om att TV-apparater tenderar att vara trasiga pga. frakten så därför valde jag Dustin som här på prisjakt har bra betyg (ack så fel jag hade). Supporten sa att tvn var restnoterad men jag den skulle dyka upp på lagret ca. 3 dagar senare vilket då var en måndag. Jag fick medan jag väntade använda den trasiga tvn.

    Allt frid och fröjd än så länge. På tisdagen veckan efter märker jag att tvn inte lämnat Dustins lager. Jag mailar dit, 24h senare fortfarande inget svar. Jag tar då kontakt med en person via chatten och säger att jag gärna vill veta vad som händer. Han påstår då att han ska titta på detta och återkomma på eftermiddagen. Inget svar. Jag mailar dagen efter igen och får då ett svar av person A som säger att tvn är på g. Kort därefter får jag mail av Person B som säger att tvn är restnoterad till 26/9 vilket då var nästan 2 veckor bort. Till detta ser jag att priset på tvn sänkts med 700 kr vilket jag också ifrågasätter, de går med på att betala ut mellanskillnaden. Detta är bra och ger dustin 2 stjärnor istället för 1.

    Jag mailar även och frågar när den trasiga tvn ska hämtas. Får svar att det kan ta upp till 60 dagar.

    Då jag inte längre litade på Dustins lagerhållning och information höll jag ständigt koll på lagersaldot. Vid 22/9 ser jag att tvn, än en gång, verkar ha blivit restad. Datumet för leverans till lager står nu på 17/10. Jag blir förbannad och mailar igen. Skriver att jag inte accepterar detta och att jag gärna tar en likvärdig ersättningsvara eller pengarna tillbaka. Får inget svar på detta överhuvudtaget utan 2 dagar senare får jag mail från posten om att en vara är på väg till mig. I och med att lagersaldot fortfarande är 17/10 vet jag inte vad dustin skickar åt mig.

    Samma dag frågar dustin igen om bilder så jag skickar samma bilder igen. Därefter dyker ett mail upp med en fraktsedel och att jag ska skicka tillbaka tvn för kontroll. Jag får själv ringa och boka frakt med postnord. Postnord hämtar bara mellan 08-16 så för oss som arbetar är det ett h-vete att få ihop.

    Det jag saknar med kundbemötandet är tydliga svar, god kommunikation och uppdateringar om läget. Har lagt ner timtal på detta och då jag ogärna vill slösa min tid på oseriösa säljare kommer jag aldrig att handla från dustin igen.
    3 dagar sedan
  • Hej bj0rnis!

    Jag får givetvis beklaga din upplevelse och självklart är det tråkigt om teven var trasig vid leverans pga transporten. Det hör dock till ovanligheterna hos oss men det kan givetvis hända med all typ av gods som inte hanteras ordentligt. Jag ser dock en hel del missförstånd, det är faktiskt så mycket så jag inte kan ta upp det i detta forum utan jag får nöja mig med att beklaga din upplevelse. Är du dock intresserad att reda upp missförstånden så är det bara att höra av sig till oss. Att en teve är restnoterad är dock något som jag kan svara på och det är inget vi kan göra något åt mer än att beställa den. I detta fallet så var det en skadad leverans som gjorde att du behövde vänta på den restade teven vilket inte hade hänt om du fått din teve levererad som den skulle från första början, vilket givetvis komplicerade ärendet. Än en gång så beklagar vi upplevelsen.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Usel
    Har beställ massor från DustinHome genom åren, både i jobbet och privat, och jag har alltid varit nöjd med både pris, service och snabba leveranser. Tyvärr har något hänt med Dustins prissättning på senare tid. Priserna åker jojo och kan gå upp och ner flera ggr på en dag. Även deras helgkampanjer är luriga då det inte alls är säkert att priset är sänkt och i vissa fall har priset sänkts ännu mer dagen efter att kampanjen är slut. Ännu mer bisarrt blir det när man jämför priserna mellan DustinHome och Dustin. Inte sällan blir det billigare att handla samma vara från DustinHome än Dustin trots att man då måste lägga på moms. Hur är det ens möjligt? Dustin vet verkligen hur man skaffar sig missnöjda kunder.

    Update: Sänkt betyg. Då var det weekend rush igen och Dustin säljer hörlurar för 499 kr som kostade 379 kr för någon vecka sedan, eller en HP server och moderkort för samma pris som deras normal pris. Weekend rush är allt bara rent hittepå.
    14 dagar sedan ( Uppdaterat: 6 dagar sedan )
  • Hej MagicC. Tack för dina synpunkter. När det gäller priser så har det inte hänt något på senare tid. Det som gäller är precis som vi beskriver i våra försäljningsvillkor: Aktuella priser på produkter lämnas på Dustin home:s webbsida som uppdateras i realtid. Priserna anges i SEK och inkluderar moms.

    Beträffande Dustin så är det ett annat företag som vänder sig till företag och har sin egna budget på vad man lägger kampanjer på. Dustin kanske har en kampanj på ett 3 pack 24 portars switchar vilket inte gynnar konsumenter, Dustin home har kanske i stället en konsumentkamera till ett fint pris som den professionella fotografen inte är intresserad utav osv. Det är även mycket annat som skiljer företagen som leveranssätt, finansiering, avtalslösningar osv. Har du några funderingar eller frågor så är du välkommen med dom till oss så ska vi försöka förklara.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Perfekt
    Beställde ett Asus Gtx 1070 och fick hem det efter 2 dar! Inga problem med coilwhine eller att det var ett måndagsexemplar. Kortet fungerar fint och jag kommer definitivt att handla hos er igen!

    Mvh Billy
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Otroligt bra och professionell Service, Hade en produkt jag köpt tidigare som hade börjat strula. Kontaktade deras support och fick den utbytt direkt.

    Fick väldigt bra bemötande och service killen var väldigt förstående
    20 dagar sedan
  • Mycket bra
    Trevlig kundservice , snabba leveranser, och bra upplägg på hemsidan, tyvärr strular postnord till det för dustin, förr kunde man räkna med att få beställning dagen efter. Nu får man räkna med två dagar.
    21 dagar sedan
  • Bra
    Skickar inte så fort som de anger på sistone, även om det finns i lager, annars är de bra.
    23 dagar sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Acceptabel
    Skickade inte min order förrns jag frågade vad det var som hindrade leverans.
    4 tim. efter mitt mejl så var ordern skickad utan någon närmare förklaring mer än att det blivit förseningar.
    Förväntade mig bättre av Dustin.
    22 dagar sedan
  • Utmärkt
    Fick hem min externa hårddisk snabbt och enkelt. Priset var bra, hoppas deras kundservice håller måttet om nåt skulle hända!
    28 dagar sedan
  • Perfekt
    Lock pris med varan på lager, klockrent.
    Snabb och enkel beställning och betalning
    Bekräftelse på en söndag och kom till posten tisdag perfekt
    Rekommenderas definitivt.
    1 mån sedan
  • Usel
    Varning, Varning, Varning! Köp inte från Dustin! Får ni problem, så får ni garanterat inte hjälp... Dustin måste ha en av Sverige sämsta support.

    Jag köpte en Lenovo Thinkpad E540 från Dustin, då de hade ett bra erbjudande. Leveransen gick snabbt och bra och jag hade datorn dagen efter jag beställde.

    Men en dag när jag öppnade datorn, så gick gångjärnet på Lenovo datorn sönder. Även vid gångjärnsfästet gick plasten sönder lite. Jag kontaktade Dustin, som meddelade mig att jag skulle prata ta detta direkt med Lenovo. Efter lite strul med serie nr (visade sig att Dustin lägger på en siffra på serie nr) så beställdes en upphämtning för transport ner till Tyskland där datorn skulle lagas. Lenovo berättade också att de haft liknande fall tidigare och att de efter lite strul stått för lagningen, så detta skulle inte vara några problem eftersom de kände till liknande fall.

    När datorn väl kommit ner till Tyskland, så får jag ett mail om att Lenovo inte kommer stå för kostnaden, då de anser att det inte är ett garanti ärende. De menar på att det är en yttre skada och därför står de inte för att laga datorn.

    Som att de inte visste det innan. Jag hade ju pratat med dem om vad som var fel...När jag frågar Lenovo om varför detta inte är ett garanti ärende så får jag inget svar.

    Jag kontaktar nu Dustin och ifrågasätter ärendet, då jag inte gjort något annat än att använda datorn på ett normalt dagligt sätt. Efter lite diskussioner fram och tillbaka så svarar Dustin att de inte har någon anledning att ifrågasätta Lenovo. Dustin säger också att de inte är tekniker, utan litar fullt på Lenovo. Jag påpekar att jag hade förstått att det inte var ett garanti ärende om jag tappat datorn, men eftersom det bara varit daglig användning, så måste detta vara ett garanti ärende. Dustin svara bara med undanflykter. Jag frågade Dustin om datorn var tvungen att ligga kvar ouppackad i originalförpackningen för att garantin ska gälla. Dustin valde att inte svara.

    Lenovo skickar under tiden ett mail till mig där de erbjuder mig att få en offert för att stå för kostnaden själv. Lenovo vill ha 1300 kr + moms för att ta fram ett kostnadsförslag...Jag meddelar givetvis Lenovo att jag inte kommer stå för några kostnader, eftersom det är ett garanti ärende.

    Ärendet är anmält till ARN

    Igår fick jag tillbaka min datorn från Lenovo. Vad de har gjort med datorn vet jag inte. Men den ser helt totalförstörd ut nu. Synd att jag inte kan bifoga bilder så att alla får se...

    Någon har med våld slitit sönder skärmen och sen försökt trycka ihop datorn. När det inte gått har de använd en plastmaskin för att trycka ihop allt. Datorn ser helt totalförstörd ut nu och jag tvivlar starkt på att den går att använda. Jag har inte tagit bort plasten för att kunna visa upp datorn till ARN, Lenovo och Dustin.

    Innan jag lämnade in datorn, gick det iaf att använda den om man var försiktig när man öppnade och stängde datorn. Jag hade kunnat laga datorn själv med lite lim, men eftersom det var garanti så lämnade jag in datorn.

    Nu ser det ut som någon har gjort allt de kan för att förstöra datorn... Skärmen är helt sned från datorn och delar av plasten/skärmen har slitits sönder och delvis tryckts ihop. Där har man tagit i för att kunna trycka ihop datorn, vilket gjort att datorn har gått sönder ännu mer. En kabel sticker ut på ena sidan av datorn och plasten vid skärmen har spruckit upp helt på 2 sidor. Sen har man plastat in allt för att få datorn att hålla ihop...

    Jag kontaktade givetvis Dustin och Lenovo om detta och bifogade dem bilderna. Men ingen av dem har valt att svara på mitt mail.

    Nej fy fan. Om ni ska handla, så köp någon annanstans. Inte värt att spara någon hundralapp ifall ni får problem och måste kontakta Dustin.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Sjukt snabb leverans, och detta i tider då posten är under all kritik, fick leveransbekräftelse tidigt på morgonen (beställde på natten) och kunde hämta ut paketet dagen efter. Varan var dock defekt, mailade och förväntade mig höra det man brukar få höra -"kontakta tillverkaren bla bla bla" trots att alla säljare vet eller borde veta att det är säljaren som har ansvar för reklamationer om varan var defekt vid köp, men så vart inte fallet och reklamationen fungerade smidigt och de har ett upplägg som gör att man inte behöver vänta lika länge på ny produkt som alla andra företag jag handlat ifrån. Har fått väldigt många defekta produkter genom åren dessvärre, dock handlar jag väldigt mycket elektronik också, och att varan är defekt är sällan eller aldrig säljarens fel. Tycker Dustin är de som hanterat ärenden av den här typen bäst, snabba svar o.s.v. så kommer hålla mig till Dustin även om en vara skulle råka kosta några 100 kr mindre någon annan stans. De butiker som brukar ha allra lägst priser brukar även vara sämst att ha att göra med vad gäller returer, kontakt och allt annat.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde några produkter (bland annat ett skal till min telefon) som var gulmarkerad (skickas inom 48 timmar), produkterna blev bekräftade i "orderinformationen". Hör av mig till kundtjänst då varan inte skickats efter 48 timmar. Får till svar: "...har tyvärr utgått och är ej något vi kan få tag på längre. Vill du göra några ändringar i din order?". Väldigt konstigt att de inte kontaktar mig, då de inte kan leverera. Bad dem makulera hela ordern och återbetala omgående. Jag hoppas på en snabb återbetalning.

    Uppdatering:
    Skalet var Apples originalskal till iPhone 5/5s/SE (läder) - "Apple Iphone 5S Leather Case - Black".
    Fick snabb återbetalning.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Knappt godkänd
    Kundservice under all kritik. Jag gjorde en beställning 20160603 på delar till en HTPC. Jag fick ingen bild när jag hade byggt ihop datorn och eftersom det inte fanns någon PC högtalare i chassit kunde jag inte få en felkod. Skickade tillbaka både moderkort och CPU för ingående felsökning hos Dustin. Efter ett par dagar kom moderkortet tillbaka, men jag fick vänta på CPU ytterligare ett par veckor(!?!). När slutligen CPU:n kom tillbaka, skulle jag montera komponenterna igen. Då visade det sig att ett gäng pins i CPU socket på moderkortet är mosade(antagligen efter funktionskontroll)! Inga underlag har levererats med komponenterna som beskriver varken funktionskontroll eller fel. CPU har bytts ut mot en ny, men där skickade man bara med en pack sedel. Ärendena på deras hemsida är inte heller uppdaterade. Kundservice har ingen aning om vad som har skett och kräver nu underlag som jag inte har, med undantag för den fraktsedel som finns på kartongen. Bemötandet hos kundservice har varit mycket konstigt, då teknisk kunskap och kompetens verkar saknas samt att det saknas information om ärenden.
    Jag är fast i något bisarrt moment 22 läge, där jag bestraffas för att Dustin saknar antingen ett ordentligt ärendehanteringssystem eller att teknikerna som har utfört felkontrollen helt enkelt struntat i att använda det.
    Uppdatering: Jag får nu skicka tillbaka moderkortet och ökar mitt betyg.
    Uppdatering 2: Har nu fått ett svar att inte felet täcks av tillverkarens garanti, EFTER att jag har skickat in moderkortet! Det gör det definitivt inte, då DUSTIN har gjort åverkan av moderkortet, inte tillverkaren. Moderkortet kommer nu att skickas tillbaka trasigt igen, trots att kundservice var fullständigt medvetna om detta fel. Jag skickade till och med bilder. Har kontaktat deras kundombudsman, men under dessa förutsättningar kan jag absolut INTE rekommendera denna återförsäljare, utan snarare, gå till någon annan. Priserna var ursprungligen samma som Inet, men eftersom jag hade studentrabatt hos Dustin beställde jag där istället då det blev ett par hundralappar billigare. Ett stort misstag! Nu blev det 1500:- dyrare och jag har nu beställt ett nytt moderkort från en annan leverantör.
    Uppdatering 3: Jag har nu fått viss kompensation. Kundombudstjänsten har fungerat där kundservicen har varit under all kritik. Hårdvaran verkar sedan inte ha hanterats av Dustin själva. Uppdaterar mitt betyg och rekommenderar att andra som har problem med kundservice att kontakta kundombudet istället. De har hanterat ärendet professionellt i min mening, det var bara synd att det gick så långt som det nu gjorde. Problemet som var med min utrustning, visade sig till slut, vara en simpel BIOS uppdatering. Det var aldrig något fel på hårdvaran.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Mycket bra
    Bra pris och snabb leverans.
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Har handlat från Dustin många gånger och har inte haft några problem. Snabba leveranser och de gånger jag haft problem så har kundtjänsten skött det hela bra.
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Riktigt dåligt !
    Står levereras inom 48 timmar, då det skulle stå levereras inom 1-3 veckor på hemsidan... Tänk efter innan ni beställer här, då det kan bli väldigt lång leverenstid.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att din leverans verkar ha dragit ut på tiden långt utöver den förväntade tiden. Generellt så är dessa uppskattade tider i förhållande till lagerhållning hos våra distributörer. Ibland händer det att vi får ett leveransdatum från distributören långt utöver det uppskattade datumet vilket vi inte heller är nöjda över och härleds ofta till lagerdifferenser hos distributören när vi väl gör beställningen. Att vi skulle ha en lagerhållning på samtliga våra 200 000 produkter är dessvärre inte en möjlighet vi har.

    Om du skulle vilja återkomma till mig med ditt ordernummer i ett PM eller kontakta Kundservice via 08-553 44 900 så får de titta vidare på ditt ärende.

    Med vänlig hälsning
    Dustin Home AB

  • Perfekt
    Jag har bara positiva erfarenheter från Dustin. Alltid snabba leveranser, bra priser och bra service.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Mycket bra butik, handlat mycket här. Snabba leveranser =o)
    2 mån sedan
  • Perfekt
    VI ÄLSKAR EN SMART KUNDTJÄNST!

    Jag handlar ofta på Dustin Home i flera år, och varje gång vad jag blir glad att jag gör det,
    för jag känner mig tryggt, särskilt p.g.a deras kunnig kundtjänst.
    Vilket fint bemötande får kunderna, vad de är vänliga, hjälpsamma och proffsiga!

    Förra veckan köpte jag en special mobil hos dem, när jag träffat ett problem, blev jag berörd av kundtjänsten som är problemlösning orienterad, trevlig och hjälpsam, att jag fortsatt handla p.g.a. kundtjänsten.
    De tog hand om problemet snabbt, erbjöd olika alternativ, och gjorde den till verkligheten trevligt, snabbt och effektivt.

    Ni får av mig det högsta betyget.

    Jag tänkte att på den här tiden, som alla är så snabba ibland med negativ kritik, är det lika viktigt att berömma när det väl värde beröm: You earned it fair and square, säger man på engelska!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag har handlat hos Dustinhome ett flertal gånger och utan att ha några som helst förväntningar och alltid fått beställning hem snabbt.

    Vad jag inte har råkat ut för ännu är ett återköp eller inlämning hos service, detta återkommer jag med och reserverar plats för i framtiden.
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett headset som inte alls fungerade som det skulle. Kontaktade supporten för att göra en retur men de vägrade ta emot den vid bruten förpackning även om jag hade gjort reklamationen inom de 2 veckorna man har rätt till. De hävdade att de va tvungen att kassera produkten om man öppnat förpackningen. Vilket låter helt befängt, måste vara otroligt många som köper, öppnar och testar produkten för att sedan göra återköp.

    Kontentan är att de va väldigt "fyrkantig" service och jag kommer inte handla där mer om det finns andra alternativ.
    3 mån sedan
  • Hej Lugge!
    Det låter som ett företagsköp du har gjort på Dustin AB. Det stämmer att vi som de flesta andra butiker inte har öppet köp på bruten förpackning där.
    Reklamation kan du däremot göra när du vill under garantitiden utan problem för att få dom reparerade/utbytta.
    Gällande Dustinhome AB så har vi givetvis ångerrätt i 14 dagar där man som konsument kan returnera produkten och få pengarna tillbaka.

    Med vänlig hälsning

    Dustin home AB

  • Bra
    Har handlat i mer än 10 år på Dustin både privat och till arbetet.
    Alltid fått leverans dagen efter. (Såvida inte posten slarvat med paketet)
    Alldrig krånglat med någonting någonsin före denna gång.

    Klarna ett alternativ som fördröjer leveransen då dom kräver kreditupplysning även om man haft konto där sedan bolaget startades.
    Ruttet.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Utmärkt
    Beställde kl 12.00, fick paket kl 10.00 dagen efter. Suveränt Dustin home. Tobias
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Som vanligt så funkade senaste beställningen felfritt. Denna gång var varan inte ens i lager, vilket dock var tydligt markerat, men ändå dröjde inte leveransen mer än 4 dagar. Bra pris och bra information innan köp.
    3 mån sedan
  • Acceptabel
    "Beställ innan kl 16 så skickas det samma vardag"

    Lova inte saker som ni inte kan hålla...
    3 mån sedan
  • Hej, jag håller med dig fullt ut men samtidigt blir det svårt att skriva någonting öht då det alltid kan hända oförutsedda händelser. Trots allt så går nästan samtliga leveranser (tusentals varje dag) i tid precis som tänkt. Beklagar om du råkat ut för en försening.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Mycket bra
    (Y)
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket bra bemötande från kundsevice! Fick hjälp med en reklamation och Dustin skickar ut en ny produkt till mig trots att garantin gått ut.
    4 mån sedan
  • Usel
    "Vi kontaktar er med anledning av att artikeln som ni beställt i denna order dessvärre har utgått ur vårt sortiment."

    Ja så kan man också uttrycka att det blev fel pris och att man därför inte vill sälja varan. Smart! Oseriöst.
    4 mån sedan
  • Hej spaceman75!
    Det troligaste är dock att det helt enkelt är så som vi meddelat dig annars hade vi meddelat att det var fel pris.
    Om du vill så är det bara att du kontaktar vår orderavdelning så kan de se om vi har något likvärdigt i stället för den artikeln som utgick.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Usel
    Beställde varor på lager för nästan en vecka sedan. Eftersom jag beställde på lördag hade jag räknad med att jag skulle få det på tisdag. Nu är det fredag...fortfarande ingenting.

    Skickade ett mejl till supporten på onsdag, och fick ett svar på torsdag att det har gått fel (utan ursäkt!).
    Nu är det fredag och nu står det fortfarande "orderstatus - Bekräftad", så nu blir det väl tidigast på måndag att jag får mina varor, även om det skickas idag med hög prio... Och jag behövde mina varor under helgen :( :(

    Om jag visste att det skulle ta så länge hade jag hämtat det i en elektronikaffär efter jobbet!

    Om det går fel i systemet (kan alltid hända), så förväntar jag att man har en logistik lösning att det får hög prio och att det då skickas med någon "express-lösning".

    Att vänta 9 dagar (minst) är någonting som jag INTE förväntar när jag beställer online inom Sverige. Jag har haft paket från Kina som har kommit snabbare.

    :(

    Update 10:31 : har fått ett svar nu på min andra mejl att de ska skynda på min order nu.
    4 mån sedan
  • Usel
    Katastrofdåligt beställningssystem. Blir inte någon mer handel via Dustin.se
    4 mån sedan
  • Hej Sebsthlm!
    Det var tråkigt att höra att du tyckte det var dåligt. Du får gärna återkoppla till oss vad som är dåligt så vi kan göra det bättre. Hör gärna av dig till vår kundservice eller vår kundombudsman med förslag till förbättring.

    Med vänlig hälsning
    Dustinhome AB

  • Bra
    Snabb leverans, snabb kundservice, bra priser. Hade gärna sett att de var mer tillmötesgående ang. returer så som elgiganten är.
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Positivt - bra och billiga priser vanligtvis, bra erbjudanden.
    Negativt - knappt godkänd kundbemötande. Mer problem än lösningar. Förenklar inte så mkt för kunden. Riktigt besviken. leverans brukar gå fort men dem väljer ibland att vänta istället för att skicka.

    Efter alla dessa år jag brukar handla hos dustin så har dem varit väldigt bra, men dem 2 senaste beställningar har jag bara upplevt problem.
    -Beställning nr 1 var en nedsatt diktafon, den fanns i lager när jag beställde. men efter 48h ringde jag till dem och tydligen hade den utgått. Fick inget för besväret, hörde inte av sig och var inte mkt till hjälp. Dem erbjöd mig inte ens en ny produkt eller liknande. kundbemötandet kändes lite såhär: tyvärr den är slut, ha det bra!

    -Beställning nr 2 var en surfplatta som jag kikat igenom väldigt noggrann och läst mkt recensioner om. Den var på erbjudande till ett väldigt förmånligt pris, så jag slog till 1249:- (Ordinarie pris 3990:-). efter 4 dagar (inklusive helg) så hörde jag av mig, dem skulle kolla på saken och återkomma, fick ett mail dagen efter att den inte gick att beställa eftersom den var utgående. ringde in till dustin igen, och fick ett erbjudande om att dem skulle kolla efter en liknande produkt och ersätta mig med. 2 dagar efter får jag ett mail om att dem hittat en likadan produkt fast med mer minne enligt min specifikations jämförelse. exakt samma modell annars.
    Nu kommer problemet! Jag blir inte ersatt eftersom den kostade mer, jag var tvungen att beställa på nytt och min gamla order hade dem makulerat. Ringde in ännu en gång och väntar på kö på nytt för att tala med dustin. Får informationen om att dem inte kan göra så mkt och erbjuder mig hellre ett presentkort/avdrag på en ny produkt för 400kr, kändes lite som en käftsmäll i ansiktet, att gå från 2750kr i rabatt på en produkt jag ville ha, till att få 400kr i avdrag på KÖP AV EN NY VARA! som i det här fallet kostade nästan 6000kr (samma modell fast mer minne).

    Beställde istället 4 produkter som låg på strax över 400kr istället. Vid det här laget var jag redan riktigt trött på dustin. Får ett mail dagen efter att ena produkten hade rest noterats och ankommer om 2 dagar, så dem väntar med hela beställningen. Dem kunde varit lite smidiga och skicka alla produkter som finns i lager så länge och den försenade när den väl kommer in. Så ännu en gång fick jag ringa in, vänta på kö, bli omkopplad och sedan när jag anmärkte detta så kunde dem lösa det. Måste även noteras att dem är rätt så snabba med att maila dig så fort dem får som dem vill eller att det går bra för dem. men när du själv får problem så kan det ta timmar eller dagar för dem att svara, senaste mailet idag om min fråga om dem kunde skicka de 3 produkterna som finns i lager först och den försenade senare har ännu inte besvarats.

    Jag hade personligen velat ge dem betydligt högre än 3 stjärnor, men dem förstjänar det inte just nu. Jag hoppas alla andra slipper gå igenom detta. Väldigt mycket problem hittills. jag hoppas innerligt att dustin förbättrar sig för jag vill verkligen handla där. Men kommer tveka varje gång nu efter all strul jag har fått uppleva.
    4 mån sedan
  • Acceptabel
    Tycker det är tråkigt med företag som lovar saker de inte kan hålla.. "Beställ innan kl 16.00 så skickas din beställning samma vardag". Jag beställde några produkter (som alla fanns i lager) natten till i måndags. Då tänkte jag att de absolut skulle skickas under måndagen men nej de skickas sent på tisdagskvällen så att posten inte får paketet förns på onsdagen och jag då paketet dagen efter.

    Jag har en tendens att välja dessa sidor som lovar snabb frakt men blir ganska ofta besviken för de inte håller vad de lovar..

    I övrigt så har jag inget mer negativt att säga om Dustin än så. Bara positivt men ja det här med att skriva saker som man sen inte kan hålla drar ner betyget ordentligt!
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    +Snabb leverans 1-2dagar
    +Snabb support
    +Vänlig support
    + Beställde en skärm, skulle ta längre tid än planerat att få hem den så fick bättre pris på en dyrare
    +Snabb sida

    - Inte hittat något
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde en dator som visade sig vara felspecad på deras hemsida. Dustin erbjöd direkt återköp eller kompensation (vilket jag valde då det inte fanns någon dator med den specen jag ville ha). Riktigt proffsigt bemötande hela tiden.
    5 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Lite oseriösa när det gäller deras nyhetsbrev och hur mycket man har sänkt priset. T.ex. har jag idag (26 apr 2016) fått ett erbjudande att köpa en skrivare Samsung CLX-6260ND för 2.795:- (ordinare pris 3.365:-). Kollar man på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1318731 så hittar man inte ett spår av 3.365:-
    5 mån sedan
  • Hej anders_e_p!
    Tack för ditt påpekande. Antingen är det ett prisfel eller något som skett i samband med informationen i nyhetsbrevet. Precis som du beskriver finns inte det priset utan den har pendlat mellan ca 2500:- till ca 4000:-

    Vänliga hälsningar

    Dustinhome AB

  • Usel
    Vad har hänt med Dustin???
    Jag har alltid litat på dustin i första hand och handlat där i 10 år.
    Jag har beställt en "samsung pro + 128gb" och ser nu plötsligt att den kommer den 22/4 även om den fanns i lager när jag beställde och ser på prisjakt i skrivande stund att det visar att den finns i lager.
    Väldigt dåligt!
    Nu tappar ni en kund. Avbeställer ordern när ni öppnar kundtjänst.
    5 mån sedan
  • Hej fkk!

    Tråkigt att höra. Vi visar status med grön symbol om den finns i lager och gul om det tillfälligt är slut. Däremot så kan vi inte ansvara för vad som står på andra sidor och vad de visar för information. Tyvärr kan jag inte svara mer detaljerat i ditt fall då det är för lite information för att hitta vad som varit problemet. Du kan fråga vår orderavdelning när du kontaktar dom så kan de se vad som har hänt.

    Vänliga hälsningar

    Dustinhome AB

  • Usel
    Har handlat från Dustin i tjugo års tid. Skulle checka ut på Dustinhome med en 6TB HGST disk nu idag. Det enda alternativet till betalning de erbjöd var Klarna med 29 kr i faktureringsavgift, alternativt avbetalning via Klarna. NO WAY! Kan de inte ta betalt med kontokort som alla andra webbutiker blir det andra leverantörer hädanefter. Klarna är i varje fall inte ett bolag jag vill ha skulder till. It was fun while it lasted...
    5 mån sedan
  • Hej Rataskanken!

    Vi hade tekniska problem med kort och bankbetalningar så vi var tvugna att tillfälligt inaktivera dom. Nu fungerar det som det ska igen.

    Vänliga hälsningar

    Dustinhome AB

  • Usel
    Råkat ut för samma problem som mattisborgen73 Beställde en dataskärm igår måndag och betalade med Mastercard idag stod ordern fortfarande som bekräftad. chattade med dustin nu på morgonen enligt han så hade ordern fastnat i systemet.
    5 mån sedan
  • Hej, boa16, jag har skickat vidare detta till de som håller på med ordrarna för att se om de kan hitta vad som kan ha hänt. Om det forfarande är problem så hör av dig så får vi försöka lösa det.

    Vänliga hälsningar
    Dustinhome AB

  • Dålig
    Normalt har Dustin varit duktiga på att leverera men nu verkar det hänt något. Beställde en HP Pagewide Pro-skrivare samt 3 minneskort, alla produkterna fanns tillgängliga för omgående leverans. Beställningen gjordes på en söndag och med en förväntad leverans kommande tisdag. Då något leveransbesked, med kollinummer, inte skickats ut under måndagen ringer jag till orderavdelningen på tisdagmorgonen. Det svar jag får förbryllar mig något. Då jag betalat med MasterCard och det har, fråga mig inte hur, uppstått en öresdiff (notera ören, inte kronor) har min order stoppats i deras system i väntan på att ekonomiavdelningen ska agera. Ingen information har skickats ut till mig ang. detta. När jag loggar in på mitt konto får jag endast upp info om att ordern är bekräftad samt betald.

    Utan att veta åt vilket håll denna öresdiff ligger åt, dvs. är det jag som betalat några ören för mycket eller saknar Dustin några ören, så anser jag att det är ett rent förkastligt agerande av ett företag.

    Dustin gör ju en hel del reklam för att ordrar som är lagda före kl.16 skickas ut samma dag, om varorna finns för omgående leverans. Om man då som konsument litar på denna utfästelse så bör de ju åtminstone kunna informera om och när problem uppstår.

    Kommer vara väldigt försiktig med att handla av Dustin numera då leveransdatumet är viktigt.

    För övrigt tycker jag att de har skött sig bra tidigare... Hoppas att detta är en engångsföreteelse.
    5 mån sedan
  • Hej mattisborgen73,
    Jag har rapporterat problemet vidare då ingen hade hört det på vår kundservice. Det fanns inte heller några ordrar som låg i vårt system som blivit stoppade pga öresavrundning eller liknande men vi får titta på det som sagt. Är det några problem så hör av dig direkt så får vi försöka lösa det manuellt.

    Vänliga hälsningar
    Dustinhome AB

  • Bra
    Beställde datorkomponenter från fem olika butiker på söndagen innan påsk.

    10: Inet, snabb leverans (tis), bra förpackat, bra betalningsalternativ, snabb och tydlig information om beställningen, pingvinstång.

    9: CDON, snabb leverans (tis), bra förpackat, bra betalningsalternativ

    7: Dustin, snabb leverans (tis), slarvigt förpackat i en låda med fel proportioner till innehållet som blivit väldigt lätt tilltryckt, förskottsbetalning krävs för att få billigaste betalningsalternativ.

    5: NetOnNet, långsam leverans (ons efter påsk, dvs 6e arbetsdagen efter beställning), bra förpackat, förskottsbetalning krävs för att få billigaste betalningsalternativ.

    1: Proshop, extremt långsam leverans (tis två veckor efter beställningen, dvs 10e arbetsdagen efter beställningen), dålig information om beställningen, dåligt förpackat med bara papp, inte kartong. Förskottsbetalning krävs för att få billigaste betalningsalternativ. Ångrar bittert att jag valde att spara 50 kr på denna butik.
    5 mån sedan
  • Usel
    Tycker Dustin har blivit riktigt dåligt, förut så har jag beställt mycket från dom, men nu tycker jag att dom har blivit dyra på det mesta, och deras reor är inte mycket att hurra över.
    Beställde sist en produkt som var gulmarkerad och skickas inom 48 timmar stod det.
    Efter 10 dagar var den fortfarande inte skickad, så jag hörde av mej till kundtjänst, då fick jag till svar att produkten inte längre finns att få tag på, produkten finns fortfarande gulmarkerad och 48 timmars leverans, men högre pris.
    Vet inte hur länge dom hade tänkt att behålla mina pengar om jag inte hört av mej.

    Slutsats: beställ aldrig något som är gulmarkerat, om du inte vill riskera att vänta helt i onödan
    9 år sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Usel
    Beställde en dator i delar för ca en månad sedan. Efter två veckor har inget kommit, går in och ser att RAM-Minnena har beräknad leverans på ca 2 veckor framåt. Får dem bytta mot ett par som finns i lager. Två veckor till går och jag ser nu att de RAM-Minnen som jag bytt till även de är slut i lager.

    Kontaktar dem och får till svar att MODERKORTET som jag lagt in i ordern är restnoterad (Trots att jag enligt orderstatusen har blivit tilldelad ett sådant moderkort). Så de har väl antagligen trollat bort moderkortet precis som med ramminnena.

    Dustin erbjuder sig inte att lösa någonting själva utan kastar över bollen till mig som kund. Hade de varit något serviceminded så hade de väl ändå tagit fram en likvärdig produkt för samma pris och erbjudit mig istället för att jag själv ska leta upp ny produkt. Hur mycket jobb är det för dem? 2 minuter? Nej, dustin var bättre förr. Aldrig varit med om liknande krångel, tack och adjö dustin, jag kommer inte handla mer hos er och jag kommer inte rekommendera er längre heller.
    6 mån sedan
  • Ganska bra
    Beställde ett PS4 till sonen och allt gick initialt bra, produkten och leveransen motsvarade det som utlovas. MEN, när produkten väl kom var förpackningen bruten.
    Skumt tyckte jag till en början men började granska innehållet. Inget verkade vara använt...
    Då jag detaljstuderar förpackningen ska det enligt innehållsförteckningen finnas två handkontroller i förpackningen (i köpet skulle det bara ingå en handkontroll så allt var levererat enligt överenskommelse).
    Vad Dustin Home gjort är tydligen att beställa hem en produkt med två handkontroller men sedan packar de upp en handkontroll och säljer den separat, problemet uppstår om man vill ångra sitt köp inom 14 dagar som distansköpslagen ger konsumenter rätt till så går det inte då förpackningen är bruten!
    Hur tänkte Dustin Home här vill man fråga!?
    6 mån sedan
  • Acceptabel
    Update:
    Suddenly I got the product shipped on Thursday and received it on Friday.
    Still the website says the product will be in stock next week.
    So everything except info on stock/delivery were fine.
    Thus the rating was increased by 2 stars.

    Original:
    Ordered an item on Saturday which said it will be sent within 48 hours.
    Called on Wednesday (after 2 work days), and then they updated the order status to "Estimated delivery date to our warehouse" with 4 more additional work days.

    Would have been much better if the correct info was provided when ordering. (6 days are very different from 48 hours)

    At least it would have been much better if the status was updated or I was informed before I called and asked about it.
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Perfekt
    Superbra kundservice och supersnabba leveranser. Kan begära mer?
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde ett par in-ear hörlurar i September 2015.
    När jag fick dem så märkte jag efter ett par dagar att det var glapp i kabeln men jag hade inte tid att reklamera dem just då och struntade helt enkelt i det.

    Nu i Februari 2016 så bestämde jag mig ändå för att ta tag i det och se om jag på något sätt skulle kunna reklamera dem även om jag väntat så länge.
    Supporten svarade snabbt och sa att jag kunde få ett par nya på direkten - no questions asked, jag behövde inte ens skicka tillbaka de gamla.

    10/10
    7 mån sedan
  • Usel
    Jag har varit kund hos Dustin-koncernen i snart 20 år och har handlat en hel del genom åren! Dustin har oftast inte varit absolut billigast men har erbjudit en sådan bra kundservice (och t.ex inte bråkat vid returer eller om det varit något fel på en produkt) så det har absolut varit värt den eventuellt högre kostnaden gentemot deras konkurrenter.

    Men det var förut det!
    Beställde 14/2 en Pioneer VSX-930-reciever (3999:-) samt ett Logitech-tangentbord till iPad (tangentbordet var nedsatt till 149:-). 16/2 får jag meddelande om att paket finns hos mitt postombud. Då jag hämtade ut paketet (lördag 20/2) var det uppenbart att någon reciever inte fanns med! Paketet var således litet och vägde endast 0,7 kg. På packlistan i paketet stod både (den obefintliga) recievern och tangentbordet som reserverade, packade och levererade! :-O
    Jag kontrollerar också orderstatus via dustinhome.se och recievern står felaktigt som levererad även där. Därför mejlar jag Dustin via deras webbsajt om att en vara saknades vid leverans (eftersom det tydligen inte går att ringa dem på helgen). Får ett autogenererat mejl med ärendenummer som meddelar att "en handläggare kommer att höra av sig inom 1-2 arbetsdagar" så jag finner mig i situationen och avvaktar...

    Efter att snart fyra(!) arbetsdagar har passerat så har jag varken fått svar på mitt mejl eller hört av någon från Dustin via telefon. Den kundservice och proffessionalism som Dustin tidigare varit kända för, verkar numera vara som bortblåst!

    Detta är inte första gången som Dustin helt har tappat bollen. Julen 2014 så "försvann" min order i deras ordersystem. Det tog tre veckor innan jag tappade tålamodet och själv blev tvungen att ringa kundtjänst för att höra vad som hänt eftersom (den sedan länge betalda) ordern aldrig levererades. De hittade min order till slut men den hade ju naturligtvis inte skickats ut. De visste förstås inte varför. Till råga på allt tyckte Dustins kundtjänst att något "plåster på såren" inte var aktuellt trots att det var just Dustin som shabblat och inneburit att julklappar inte blivit levererade innan jul (trots god marginal)!? :-O Något ansvar öht i det inträffade tyckte således inte Dustin att de hade... Men det är klart: Det kanske var MITT ordersystem som krånglat!? :-( :-(

    Om möjligt: Undvik! Välj hellre t.ex Inet eller Webhallen! Dustin är numera inte speciellt intresserade att reda ut sina egna tillkortakommanden utan låter hellre kunden vänta (ofta länge) medans Dustin (eventuellt?) reder ut sin egen röra. Dustin har till synes ingen vilja att lösa problemen till det bästa för just kunden även i de fall där det är pinsamt uppenbart att det är just Dustins eget slarv som ställt till det! Kräver du som kund inte din rätt så rör Dustin inte ett finger i onödan för att ställa saker till rätta. Tyvärr! Som sagt: Undvik om det är möjligt!

    Dustin får dock motvilligt en stjärna i betyg för att iPad-tangentbordet levererades hyfsat snabbt!
    7 mån sedan
  • Hej Monseman!

    Jag får beklaga strulet med din order. Dröjsmålet på återkopplingen handlar med största säkerhet om att vi har haft en hel del sjukdom som gjort att vi inte riktigt hunnit med. Nu ligger vi i fas med det mesta igen och hoppas att vi kan leva upp till den normalt snabba servicen.

    Med vänlig hälsning

    Dustinhome AB

  • Utmärkt
    Beställde monitor till ett mycket bra pris, leverans hem till dörren mindre än 24h efter lagd beställning. Allt gott!
    7 mån sedan