Tack för din röst!

Rösta på Dustin Home i kategorin Datorer och Mobilt

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är Dustin Home en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

Fri frakt över 2 500:-
Beställ före kl. 16
60 dagars öppet köp

https://www.dustinhome.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 10 år sedan
(data från 2014-11-28)
Detaljerad information Dustin Home har fått betyget (8.13)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Ganska dålig
    Besviken, har köpt mycket på Dustin genom åren, men nu senast blev min beställning fel på alla sätt. Lagerförd vara, fick helt plötsligt 4 veckors leveranstid, efter kontakt med kundtjänst med fråga om byte till en motsvarande fast annan färg löste inte heller problemet, ringde kundtjänst och uppgav att jag ville avbryta ordern, det bekräftades muntligt men 3 veckor senare fick jag en NY leveransbekräftelse. Skickade då ett mail och då äntligen makulerades ordern.
    6 timmar sedan
  • Usel
    Fraktfritt över 2500 står det här på Prisjakt, och totalpriset räknar inte med någon frakt, men när man beställer så läggs det på frakt ändå... Så även om de ser ut att vara billigast ibland så måste man lägga på 200:- för att de ljuger om fraktkostnaderna... Ta bort företaget från Prisjakt tills de visar rätt priser! Att systematiskt visa 200:- billigare än vad man får betala är bedrägeri.
    7 timmar sedan
  • Usel
    När ens order legat bortglömd på ett stort paketcenter hos posten och man försöker få lite sympati från Dustin när Posten själva ger otydliga svar och skiter i återkoppling. Glöm det! 16 dagar låg paketet bortglömt och Dustins svar var istället som ett extra njurslag. Tack för ingenting!
    4 dagar sedan
  • Bra
    Bra men två saker kan förbättras. Ni säger att om man beställer före en viss tid så skickas produkten samma dag. Det stämmer sällan, även om de finns i lager. Ta bort leveransgarantin så retar det färre.
    Hemsidan har blivit sämre (tycke och smak..jag vet) efter uppdateringen och fungerar fortfarande inte 100 på en surfplatta.
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Köpte ramminnen till min Macbook Pro som tyvärr strulade pga kompatibiltetsproblem. Kontaktade Dustin som skickade nya minnen direkt.

    Fantastiskt bra kundservice.
    6 dagar sedan
  • Utmärkt
    Har precis handlat och blir lite nervös när man ser att alla positiva omdömen är lämnade i webbutiken och alla negativa lämnade här på prisjakt.. Dvs, ganska uppenbart att Dustin själva gör de positiva omdömena i webbutiken.. Illa.. jaja, får väl se om jag fått kolli-nr imorgon, vilket jag bör få eftersom det står "2st i lager, omgående leverans" på produktsidan. Wish me luck!
    Uppdatering:
    OK, beställde i söndags, paktetet skickades i måndags och kl. 11.30 på tisdagen får jag ett sms! Skitsnabbt! -då jag bor i en håla i västra götaland, och paketen så ska åka förbi mig till Göteborg först innan de ska tillbaka åt mitt håll - (miljövänliga Posten :))
    Pratade med kundservice på måndagen och de var trevliga.

    Jag är mycket nöjd.
    12 dagar sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Perfekt
    Jäklar i mina dar vad snabba! Beställde 17.23. Tjugo över sex var det skickat. Imponerande. Har inte behövt reklamera något så jag kan inte bedöma den biten.
    15 dagar sedan
  • Ganska bra
    Beställde en router och ett par hörlurar igår men fick ingen bekräftelse på att försändelsen gått iväg idag som man gör reklam för. Ringde därför Dustin och hänvisade till kvittot på internetbanken. Som andra också skrivit har man fortfarande problem med att avläsa gjorda inbetalningar och detta hade missats nu med. Man tog dock snabbt tag i detta och nu är paketet på väg. Kolla alltid att allting fungerat om ni inte får någon bekräftelse på att ordern skickats.
    18 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra
    20 dagar sedan
  • Bra
    Lite smått besviken på att produkten inte blev skickad samma dag fast jag beställde före kl 16.00. Rörig hemsida drar ner en stjärna också.
    20 dagar sedan
  • Usel
    !Varning, får inte svar från kundtjänst samt har inte fått tillbaka pengarna.

    Beställde en SSD under september månad.
    Då jag ville ångra köpet samt inte öppnat/använt produkten så gjorde jag en återköp ärende via dustinhome hemsida.

    Allt väl och jag fick en returfraktsedel och returnerade produkten.

    Nu står det att ärendet är löst samt under order står det att det är krediterat.
    Däremot har jag inte mottagit någon retur av pengarna och det har gått en månad.
    Har mailat samt prövat skapa nytt ärende via dustinhome's sida men dessa verkar ignoreras(?).

    Är väl konsumentombudsmannen nästa för att få reda på var mina pengar tagit vägen......
    22 dagar sedan
  • Hej polly II

    Tråkigt att höra att du inte lyckats få svar från kundservice eller fått pengarna tillbaka. Jag misstänker då att det kanske är något som är fel i utbetalningen för som du skriver själv så är ärendet både krediterat och löst från kundservice.
    Pengarna ska då skyndsamt betalas tillbaka eller senast inom 30 dagar, så om du önskar så kan jag titta på det och försöka lösa det om du återkommer till mig med ditt ordernummer.

    Med vänlig hälsning

    Stefan Langheden
    Dustins kundombudsman

  • Ganska dålig
    Fd storkund hos Dustin som tidigare stått för snabba leveranser, bra kundtjänst och enkla rutiner vid retur. Efter bytet av hemsida fungerar inget, går inte att söka och filtrera produkter som tidigare, kan inte beställa kvitton under orderhistoriken och värst av allt: de går inte att förboka en produkt som inte finns i lager utan att tvingas betala (eller ta det på faktura). Tidigare kunde man enkelt boka en sak och få avisering när produkten var leveransklar, bara betala och så skickades den dagen efter. Nu får man antingen leva med att pengarna dras från kortet och man ska vänta i dagar för att få pengarna i retur.

    Jag väljer andra leverantörer fram tills att Dustin har fungerade beställningsflöde där man själv kan avboka ordrar och förboka utan betalningskrav i förväg.
    26 dagar sedan
  • Utmärkt
    Snabba leveranser och tydlig statusuppdatering om leveransen. Kan ha riktigt vassa kampanjpriser.
    26 dagar sedan
  • Perfekt
    Ursnabb leverans. Dagen efter beställning kom paketet.
    28 dagar sedan
  • Perfekt
    Billigt och mycket snabb leverans. Beställde många varor på måndagen och kunde hämta paketet på tisdagen. Perfekt!
    29 dagar sedan
  • Usel
    Väntar fortfarande på återbetalning för en retur gjord för ca en månad sedan! Flertalet försök att utreda detta med kundtjänst utan resultat. Från att ha varit Sveriges bästa handelsplats inom sin genre hamnar Dustin nu på andra sidan av skalan tyvärr.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Tyvärr Dustin men skriv aldrig att ni levererar dagen efter eller "order innan 16.00 levereras samma dag". Beställde ett headset 141006 som var i lager för omgående leverans. Ringde 141017 och undrade varför ni inte hade skickat, "oj hoppsan".. det fungerar inte 2014 men konkurrensen som finns. ej godkänt, ni har tappat i kvalité tyvärr. Varning!
    1 mån sedan
  • Usel
    Vad har hänt med Dustin?! Beställde en surfplatta med minneskort, ordern tog över en vecka. När jag väl får plattan så är emballaget/sigillet brutet och prislappen bortskrapad. Dvs. tydligt demoex vilket överhuvudtaget inte nämnts på hemsidan! Skärmen var flottig och baksidan hade en rejäl buckla.

    Kundservice har gått från otroligt snabb till att ta minst 48 h på sig att svara...

    EDIT 8/10: Såg i efterhand att det för en liknande produkt nämndes det med en rad i produktbeskrivningen att det var ett demoex. Det stod ingen annanstans eller i angavs i produktnamnet vilket är klart missvisande. Returnerade surfplattan. Kundservicen har dock hela tiden varit fortsatt trög. Exempelvis skulle återbetalning ske inom fem bankdagar, men har inte hänt något på en vecka och har legat ute med pengarna i en månad nu.

    EDIT 13/10: Har fortfarande varken fått svar från kundtjänst eller tillbaka pengarna.
    EDIT 21/10: blev idag krediterad efter att ha ringt kundtjänst och begärt att få prata med kundreskonto två gånger. Deras mailsupport verkar ligga nere för tillfället.

    Undvik i nuläget!
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Mkay... i ljuset av Dustins fantastiska nya webbsajten och den senaste tidens stora försämring i kvalitet så måste jag uppdatera mitt betyg.

    Det enda positiva med dustin efter "Hey, Let's go full retard!" remaken av webbsajten är att det stora utbudet av produkter verkar finnas kvar i bakänden och att mer information kring lagersaldo finns.

    Tyvärr så väger det inte på långa vägar upp för den oanvändbara webbsajten, slöseriet av skärmyta för att visa sin smaklösa Windows 8 copycat design, avsaknaden av en fungerande sökfunktion och avsaknaden av en filterfunktion för artiklarna.

    För att kunna handla på dustins "new and improved" butik så får du först gå till någon annan ehandelssite och använda deras sök och filtreringsfunktioner, eller göra research på recensions webbsajter innan du kan söka på ett så specifikt produktnamn som möjligt i hopp om att sökfunktionen av en slump skall råka visa just den produkt du letar efter.

    Dustin, hör av er när er butik ens visar produkterna i korrekt ordning när man sorterar efter pris, har gett mig min orderhistorik tillbaka, har fungerande sök och filtreringsfunktioner, inte har konstiga förseningar i hanteringen av beställningar på flera dagar/veckor utan att kunna uppvisa varför, när ni faktiskt publikt bett om ursäkt för skämtet till "förbättring" ni har presterat...

    Från Sveriges bästa ehandelssite till ett rent skämt över en helg, det är definitivt inte alla som kan lyckas med något sådant med jobbet i behåll.

    Så jag tror att ett stort grattis till den som designade nya webbsajten, om du mot all förmodan har jobbet i behåll.

    Mina sympatier går till kundservice och lagerjobbarna som inte gjort något för att förtjäna denna "förbättringen".

    Så... tack för tiden som varit Dustin, för mina köp görs nu hos andra butiker så som Inet.

    Just det. glömde nästan att säga att mitt tidigare betyg efter 13år som kund och hundratals beställningar var en solid 10:a. Nu har ni förflyttat er till andra änden av skalan.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Tack för er hjälpsamma kundtjänst!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Dustin ska verkligen berömmas. Har handlat en del hos Dustin och har alltid varit mer än nöjd med samtliga köp, vare sig det varit felande produkter eller inte. Man får alltid bra bemötande och hjälp med problem om sådana uppstår. Tack Dustin !
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Nu är jag less. 25:e augusti kontaktar jag Dustin Home för ett garantiärende och det är fortfarande inte slutfört. De sista 4 veckorna har jag väntat på en återbetalning som aldrig kommer. Det här är oacceptabelt. De skyller på det ena eller det andra.

    Hjälper ju inte att de hävde köpet istället för att ge mig de högtalare som köpet gällde från början.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Smärtar mitt hjärta att ändra betyget, men senaste gångerna jag handlat hos Dustin har det varit småstrul som inte inträffat de senaste 10 åren!

    Felaktiga kollinummer, lagervaror som inte funnits i lager, 1-2-dagarsvaror som levererats efter 2-3 veckor. Kundtjänst som svarat efter 2 dagar istället för tidigare max 2 timmar.

    Dustins storhet har alltid varit kundservice och den otroliga leveransprecisionen. Jag hoppas verkligen att jag får ändra tillbaka detta betyg snart igen.

    Drar ned två stjärnor till. Har nu ett returärende som pågått i 10 veckor. 6 veckor för att konstatera felet och avhjälpning och nu 4 veckor (and counting) väntan på att pengarna ska betalas tillbaka p.g.a. "hög belastning hos ekonomiavdelningen".
    6 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Bra
    Dyra men väldigt snabba leveranser.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Enkelt att beställa och snabb leverans.
    Känns dock lite saftigt med 59 kr i frakt för 2 minneskort som kommer som varubrev i brevlådan, men det var extrapris så det blev billigt ändå.
    1 mån sedan
  • Usel
    Har varit kund där väldigt länge, men denna "fuckover" har gjort att jag tappat allt förtroende för dem, vill använda mig av returrätt men de undvek att svara på 3 veckor, jag skriv till dem igen utan svar, och det ärende jag lade upp ändrar dem till "löst", utan att jag ens får något besked.

    Känns som att detta etablerade företag börjar skita i konsumenterna och bry sig mer om att hålla pengar i plånboken.
    1 mån sedan
  • Hej Blink9
    Så behöver du inte känna för vi skiter givetvis inte i några kunder.
    Om det står som löst så har du även fått ett mail vilket du förmodligen inte noterat i så fall.
    Jag tycker du ska slå en signal till vår kundservice så tittar dom på detta på en gång så har vi en lösning redan idag om det skulle vara några problem.

    Med vänlig hälsning

    Dustins kundombudsman!

  • Perfekt
    Inga problem! Snabb frakt och bra pris.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Min dator fick ett oförklarligt hårdvarufel 3 veckor efter garantitiden gått ut så jag kontaktade Dustin och reklamerade produkten. Dustin skickade en retursedel och jag skickade in datorn. Jag fick ingen info om att datorn hade tagits emot eller blivit reparerad på verkstad utan efter två veckor fick jag fråga kuntjänst som då informerade mig om detta.

    Efter ytterligare två veckor hade jag inte fått datorn och inte hört något från dustin utan en ny fråga till kundtjänst avslöjade att Dustin skickat datorn till min gamla adress trots att jag vart noga och tydlig med att jag bytt adress. Eftersom jag bor ganska nära min gamla adress (som tur var) valde jag att hämta datorn vid postkontoret i den staden istället för att låta Dustin göra ett nytt försök.

    + Dustin lagade min dator utan kostnad i enlighet mer reklamationsrätten
    - Det tog för lång tid (4 veckor) på grund av Dustins miss med min adress.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Dustin home har gått från att tillhöra de bästa till att vara en i mängden. Min beställning hade lång leveranstid och dålig statusuppdatering under tiden. Denna gång var det inte bråttom så det gjorde inte så mycket. Vill jag ha mina produkter snabbt väljer jag nuförtiden någon annan butik. Dustin verkar ha problem, senaste omdömena imponerar inte.
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde brådskande produkt som var markerad som 'skickas omgående'.

    Efter ett par dagar utan info så loggade jag in och såg att leveransdatum var på onsdagen. När onsdagen kom och gick så ringde jag upp och fick höra att produkten varit restnoterad och att 'leveransdatum' var när Dustin fick in produkten.

    När produkten inte markerats som skickad dagen efter så mailade jag och frågade hur situationen såg ut. På måndagen så tog jag kontakt på Facebook och ställde om frågan.

    På måndagskvällen så markerades produkten som skickad och dök upp vid lunchtid på tisdagen (2 veckor efter beställning). Snabb frakt när produkten väl skickades men då man varken meddelat mig om att produkten var restnoterad eller besvarat något av mina kontaktförsök så har jag helt tappat förtroende för företaget och lär inte beställa där igen.
    2 mån sedan
  • Usel
    * Uppdatering längre ner*

    Vad pysslar Dustinhome med? Jag beställer ett Xbox one på onsdagsnatt - har förhoppningar att få hem det innan helgen för att testa det. Får bekräftelse att beställningen är gjord och att betalningen gått igenom - ser bra ut.

    - Torsdag eftermiddag - Ordern är fortfarande under "behandling" och jag undrar vad som händer, varför den inte skickas (deras policy är att skicka saker beställda samma dag (eller dagen innan som i detta fall) innan 16.00), nu kommer den ju inte innan helgen...

    - Fredag morgon - jag får svar på mitt mail att betalningen nekats, att inga pengar är dragna och att ordern är avbruten. Jag kollar med banken, pengarna är dragna, och på dustins hemsida är ordern kvar.

    - Fredag eftermiddag - jag ringer till dustin och frågar vad som händer? Ojsan, det var visst inte alls betalningen som var problemet - det ser bra ut, dock har vi haft en bugg tiden du beställde så vi ska kolla närmare på det. Jag frågar om jag kan avbryta ordern för att beställa från annat företag - går naturligtvis inte, men lugn, vi ska ev. kolla på det på måndag! (Då kanske vi har hittat din order och har tid och fixa till det). Och pengarna är ju "låsta".

    Alltså jag har förståelse att saker går fel - men hur fasen kan man inte ge feedback om en bugg (om man vet att den finns - och att ordern är påverkad) och hur kan man lite "slarvigt" ge mig helt fel svar på problemet jag frågar om i första plats? Under all kritik, och jag som trodde att Dustin var seriösa. Lite feedback och status hade inte varit fel? Istället för att bli matad med felaktig info (när jag väl frågade). Vad har vi lärt oss här? Bra feedback kan rädda många situationer! Kass!

    Hoppas att de löser det på något snyggt sätt på måndag - och motbevisar det intryck som jag fått hittills. Kompensation för strul och dålig kommunikation rent utav? (Och gärna det Xbox One som jag beställt och betalt för)

    * Uppdatering*
    - Måndag kväll. Jag har inte fått någon återkoppling alls från Dustin som de sa att jag skulle få, utan istället så får jag själv ringa till dem igen. Ingen verkar vilja veta av min order och jag skickas mellan totalt fyra personer (och självklart kö även när jag blev vidareskickad). Svaret blev som innan, "vi hör av oss".

    - Torsdag förmiddag. Jag väntade nu ända tills torsdag förmiddag för att verkligen ge Dustin en chans att fixa till problemet, men det är helt knäpp tyst från deras sida. Jag fick dock tillbaka pengarna under onsdagen - vilket ju alltid var något (skönt att slippa dra in Visa i det hela i alla fall). Svaret jag får nu är att de ska titta på min order och en "Viktor" skulle ringa till mig efter lunch (drygt 13 sades det). Klockan 16 ringer jag återigen till kundtjänst då "Viktor" inte ringt mig och blir slutligen, efter väntan, skickad till honom. "Viktor" var dock den person som tog tag i det helt (till slut), vilket ju var något positivt.

    Han har då pillat ihop min order - så att jag får det jag som jag beställt - till samma pris. Någon form av kompensering är det inte tal om (förutom att jag får spelet "Desteny" eftersom det ingår i det senaste xbox-erbjudandet och det kostar inte dustin extra. Sen att jag inte är ett dugg intresserad av spelet brydde de sig ju inte om, såklart). Det sades att allt skulle skickas idag, får se hur det blev med det. Just det, de lyckades få fel adress till mig också (fast jag angett korrekt på min profil hos dustin), så jag fick ju ringa in och fixa till det också.

    Jag tror nog att jag lagt totalt nästan 5 timmar på deras support/köer/mail m.m. De (Dustin) har inte *en enda gång* tagit kontakt med mig, berättat vad som varit fel, berättat om förseningar eller något liknande. De har lämnat mig som kund helt utanför (och kanske hoppats att jag skulle glömma av det hela?)

    Hela situation är totalt uselt skött, jag är väldigt besviken på det hela. Räkna konsulttimmar på detta (rimligt 5*1000kr) och inte ens någon kompensation blev det (vad skulle en handkontoll i det hela spela för roll för Dustin t.ex.). Detta trots att jag inte gjort något fel - utan att precis allt ligger på Dustins sida.

    Det positiva är att jag jobbar på en stor organisation, som just nu beställer mycket från dustin, där jag jobbar tätt med IT-avdelningen, så att jag vid nästa möte kan ta upp leveratörer av teknik. Så att jag åtminstånde kan göra liten påverkan av det hela.

    * Det skulle vara kul att se vad Dustin svarar på detta (eller om deras återkoppling är som tidigare (obefintlig))
    2 mån sedan
  • Hej Tibbelit!
    Tack för din återkoppling även om detta inte är vad man önskar läsa. Vår affärsidé är givetvis inte att strula till det för våra kunder även om man skulle kunna tro det när man läser detta. Självklart så går de flesta köp hos oss smärtfritt även om det givetvis händer att vi gör fel ibland.
    Vad detta beror på ska jag reda ut med hjälp utav våran IT avdelning så vi får träff på problemet, det verkar dock som om ordern ha fastnat i systemet och även om man har släppt den så har den inte gått iväg i alla fall.
    Efter de problem du råkat ut för så tycker jag att det är rimligt att du och jag löser detta på ett bra sätt. Jag återkommer till dig i ett PM så vi kan diskutera detta och se om vi inte kan göra dig nöjd till slut i alla fall.

    Med vänlig hälsning

    Dustins Kundombudsman

  • Usel
    Beställde 3 saker men de levererar bara en av dessa 3 saker men när jag då kontaktar dom över på telefon med 1 timmes väntetid bara det en katastrof så vet dom inte vad som hänt då bestämmer jag för att skicka tillbaka ordern.

    Sen dess har jag inte hört ett smack på en vecka men fakturan hos klarna är kvar men nu får jag inga svar från varken Dustin eller klarna vad som händer att klarna är värdelösa vet man men att Dustin var så här kassa var nytt för mig men nu ska jag bara bli av med fakturan på något sätt sen blir det inga fler beställningar hos Dustin!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Fruktansvärt bra i alla aspekter förutom deras nya hemsida som är under all kritik. Lämnar mycket att önska men som sagt, allt annat är verkligen toppklass.
    2 mån sedan
  • Usel
    Från att vara min absoluta favoritbutik

    Har det blivit den värsta.
    En ny otroligt dålig hemsida som inte ens går att beställa ifrån.
    Dålig kategoriindelning, dålig sökfunktion.
    Senaste tiden har den även varit svåråtkomlig.

    Från en bra webbshop till kanske den sämsta på marknaden.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Oseriös marknadsföring! Företaget hade i slutet av förra veckan en rea. Glad i hågen hittade jag en wifi-router till ett bra pris. La varan i varukorgen och klickade mig till kassan. Det tog någon minut att slutföra köpet eftersom jag var en ny kund och således var tvungen att fylla i alla personuppgifter. Jag kolla att varan var den jag önskade och tryckte på beställningsknappen. Framför ögonen tömde man helt sonika varukorgen. Jag försökte lägga tillbaka varan men fick då beskedet att den var slutsåld. Samma dag fick jag ett mejl från deras kundtjänst som försiktigt undrade om jag upplevt några problem vid beställningen. Jag beskrev vad som hänt och förväntade mig att att man tänkte lösa problemet. Men nej, jag fick bara ett intetsägande standardmejl som svar där man önskade mig välkommen som ny kund. Jag tänker aldrig handla på ett företag med en sådan skojarmentalitet.
    3 mån sedan
  • Hej Dr Flint!
    Om du har framfört dina åsikter och svarat på ett mail vi skickat ut så kommer du givetvis få svar annars så skulle vi inte frågat. Däremot så är det förmodligen ett av våra mailprogram som hanterat detta och därför får du inte svar på en gång då kontoret är stängt på helgerna.
    Jag vet inte vad som hänt i just ditt fall men det är inte ovanligt att vi säljer pallvis/hundratals av en vara som är väldigt attraktiv för många på ett par sekunder. Det fungerar inte riktigt som i en fysisk butik där det tar ett tag att sälja, säg ett tusental produkter. Hos oss görs detta på några sekunder då alla kan beställa på en gång särskilt om det är många som väntar på en beställning så fort klockan är slagen.
    Avvakta så kommer det säkert ett svar på det du svarat.

    Med vänliga hälsningar

    Dustins Kundombudsman

  • Dålig
    Handlade alltid på dustin, men det får nog bli ändring på det.
    Beställde en produkt med 1-2 dagars leverans, när jag fick orderbekräftelsen skulle det nu ta minst 20 dagar, visst det kan hända.
    Men, tro inte att dustin ändrar på sin hemsida, det står fortfarande 1-2 dagar fast att de vet att leveranstiden är mycket mycket längre, svagt!
    Ett sätt att locka kunder till att lägga beställning.

    Förr kunde man alltid lita på dustins "i lager" men det verkar vara slut på det.
    3 mån sedan
  • Hej looc!

    Precis som du skriver kan det hända att vi får nya besked från leverantör i samband med varor vi inte har på lager när vi gör en ny beställning, men då ska det givetvis ändras till beställningsvara och i de fallen vi har beräknad leveranstid. Det verkar dock inte ha hänt i detta ärendet som du beskriver av någon anledning. Du får gärna höra av dig till mig så jag kan titta på vilket produkt det gäller och justera informationen så vi inte har fel information på vår hemsida.

    Med vänliga hälsningar

    Dustins Kundombudsman

  • Utmärkt
    Väldigt bra service
    Snabba leveranser
    3 mån sedan
  • Knappt godkänd
    400kr i frakt, bara en sådan sak! Tur att tvn var nedsatt så det gick att acceptera! Det som jag dock stör mig på är hemleveransen! Mellan 17-21 kan man läsa på Dustins hemsida! Men när posten ringde för att bestämma tid så fick jag veta att det är mellan 13-15 som gäller, alla dagar! Nu har jag tur som har ett jobb där jag kan smita ifrån men om man inte har det ska man nog inte köpa TV hos dustin! Dyr frakt som dessutom inte kom den tid Dustin sagt! Beställer nog min hemelektronik någon annanstans nästa gång! Betalar gärna lite extra för att slippa lämna jobbet mitt på dagen!
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Mycket bra service!

    Dustin har ibland lite högre priser än sina konkurenter, men för de extra kronorna man då betalar får man en riktigt bra service. Har handlat hos Dustin i åtta år och med en orderhistorik på över 193 artiklar / 160 000 kr har jag ännu inte blivit missnöjd.

    Hade nyligen två ärenden angående felaktig produktinformation där jag blev lite irriterad då det tog över en vecka innan jag fick svar. Detta berodde emellertid på sommar och semestrar och jag kan då förstå den längre behandlingstiden av mina ärenden. När ärendena nu avslutats kan jag bara konstatera att Dustins servicenivå är minst lika hög som tidigare, om inte högre.

    //Jättenöjd kund
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat i stort sett all IT/Hemmabio från Dustinhome sedan 2007. Inte ett enda problem, inte ett problem vid retur/reklamation. Trevligt bemötande vid telefonkontakt.
    Rekommenderas varmt!

    + Snabba leveranser
    + Snabb hantering av returer (adresslapp skickas ut för retur till Dustin. En del andra ÅF låter dig själv betala för Kundretur.
    + Varorna du får är oöppnade, ej gamla returer osv.
    + Vissa trasiga varor 'av ringa värde' behövs ej skickas tillbaka, du får kasta dem själv. Det ser jag som att de litar på mig som kund.

    - Faktiskt inga, eller jo. Lite av sortimentet på Dustin.se skulle jag vilja se på Dustinhome.
    annars inga minus.
    3 mån sedan
  • Ganska dålig
    Måste faktist efter att ej fått svar på mitt medelande till dustin ge denna butik dåligt omdömme..

    Skälet är:

    Det är fri frakt för varor över 2500:- ,men ska man köpa en tv då får mna betala 399:- i fraktkostnad för hemkörning. (Vist hemkörning är bra men känns fel då ändå¨att betala 399:- när det står fraktfritt över 2500:-.) Nått jag åxå varit med om är just att jag köpt en tv tidigare och valde detta. men när jag väl får hem den till min stad så får jag en lapp att dom ej kunnat levera min tv inget uppringning eller förvarning. så där blev jag blåst på 399:- ok det va posten fel men ändå.

    Finns inte ens några andra val att välja att hämta ut den skälv fanns det på hemsidan heller. Därför står jag över att inhandla tv produkter hos er Dustin. när jag nu sen mailade er för att ifråga sätta detta så har jag idag 5 dagar senare ej fått svar så skärpning.
    4 mån sedan
  • Usel
    Angående Dustins tekniska support.

    Bakgrund:
    Jag har problem med kylning av en i7-4790 och Corsair H80i. Jag har köpt alla grejer i delar och monterat själv. Googlat och läst en hel del om bekymmer, ev. fel. Jag har installerat om kylningen med ny pasta (inte för mycket) och sett till att den sitter hårt.

    Läste på Dustinhomes sida http://www.dustinhome.se/page/2755/kontakta-supporttjanst/ vart jag kan vända mig angående teknisk support och följande fanns att läsa:

    Vem kontaktar jag

    När det gäller support hänvisar Dustin AB i första hand till respektive tillverkares supporttjänst. Här finner du en sammanställning över supportnummer till de största tillverkarna.

    Ett antal tillverkare är listade men inte Corsair.

    Övrigt
    Kontakta Dustin AB för information: 08-553 448 00

    Jag går på övrigt och ringer numret. Får prata med en arrogant kille som stoppar mig innan jag hunnit pratat färdigt och säger att de inte ger teknisk support på delar man köper och monterar själv utan bara på färdiga paket. Jag kan reklamera kylaren och vänta på att Corsairs support har kontrollerat den och skickar en ny. Man får vara sin egen support när man köper delar själv fick jag höra.

    Jag hade iaf. förväntat mig att han kunde lyssna färdigt och ge återkoppling på om temperaturen processorn ligger på vid idle samt load är åt pipan eller inte, men icke.

    Jag tycker att man iaf. kan få bolla lite med dem och inte bli avsnäst med enda valet att reklamera. Jag blev besviken på samtalet och killens ton.

    En stjärna och inte mer är vad jag kan ge för usel support. De kunde skriva tydligare på sin supportsida länkad ovan att de inte ger support för övriga produkter vars tillverkare inte finns listad.

    Kontentan blir att då de inte står för de produkter de säljer utan hänvisar mig till mig själv eller till tillverkaren då inser jag att det inte är värt att betala lite mer och handla hos Dustin Home. Istället kommer jag att köpa av den billigaste via prisjakt om jag ändå måste vända mig till tillverkaren. Efter 80+ tusen kronor spenderat hos Dustin Home sedan 2008 kommer jag inte att beställa mer där.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Helt suveräna!
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en projektor som inte höll måttet. Ringde för att ångra köpet och fick ett mycket trevligt och professionellt bemötande. Dustin skickade retursedel och bekräftade sedan returen dagen efter att jag skickat tillbaka projektorn.

    Det känns tryggt att handla av en butik med så bra kundservice!
    4 mån sedan
  • Usel
    Handla någon annan stans! Bry er inte om att Dustin är billigast på mycket! Det lönar sig inte om du skulle behöva ångra köpet, utnyttja garantin eller ens vill ha leverans i tid. De har noll intresse av att behålla sina kunder och vet inte vad kundservice betyder.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Had to return something ordered in error (un-opened).
    Helpful personal....sent returns label. They received it Thursdfay,,,account credited Monday.

    Thanks to the staff for a pain-free , troubleless Return.
    I understand this is a statuary right but it was still handled with speed and professionalism.

    The new part I need (awaiting a bit of info from manufacturers ) will be purchased from DH
    Thanks again
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Egentligen så föredrar jag att handla i butik men eftersom att varan i fråga inte fanns annat än på nätet så föll valet på Dustin för att de har rykte om sig att vara snabba med leveranser.

    Beställning: Onsdag 01.00
    Dustin skickar: Onsdag 15.17
    Paketet kan hämtas: Torsdag 13.06

    Jag får det till 36 timmar från betalning till leverans vilket borde imponera på de flesta. I övrigt så känns hemsidan säker och modern - till skillnad mot flera andra.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Smidiga och bra.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte h100i på kampanj och det visade sig vara total katastrof produkt med defekter och fel som avlöste varandra.

    Knappt några frågor ställdes och Dustin valde att göra ett undantag så jag fick tillbaka pengarna. Bra gjort av Dustin som till skillnad ifrån andra leverantörer inte står bakom det dom säljer.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Dustin levererar som vanligt!
    5 år sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )